Älkää jokaista henkeä uskoko!

Hyvä.paha

Raamattu kehoittaa koettelemaan henget. Tämä merkitsee sitä, että kaikki hengen toiminta ei olekaan Jumalasta. Myös väärät henget pääsevät vaikuttamaan hengellisissä yhteisöissä ja seurakunnissa. Jumalan Henki vaikuttaa, mutta myöskin väärät henet vaikuttavat. Miten erottaa ne toisistaan?

Monesti kuulee sanottavan, että henget pitää koetella. Sanotaan jopa, että pitää koetella Jumalan Sanalla. Aivan oikein, mutta miten?

Joskus sanotaan, että on tutkittava puhuuko ja toimiiko henki Sanan mukaan. Hyvä. Mutta tässä on huomattava, että saatana puhui Jeesukselle erämaassa juuri Sanan mukaan, "kirjoitettu on", ja kuitenkin kyseessä oli saatana.

On muistettava, että saatana tekeytyy nimenomaan valkeuden enkeliksi, eli Pyhäksi Hengeksi.

Raamattu antaa monta ohjetta asiasta:

Hb 5:14 "joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta"
1 Kr 2:15 "hengellinen ihminen tutkistelee kaikki"
1 Kr 14:32 "profeettojen henget ovat profeetoille alamaiset"
Apt 17:11 kertoo miten Berean juutalaiset ottivat Sanan vastaan ja tutkiskelivat kotonaan oliko niin kuin oli heille puhuttu. Armolahjoihin kuuluu lahja "arvostella henkiä."
Edellä olevilla raamatunkohdilla päästään pitkälle, mutta henkien koettelemisessa ne eivät paljoa auta, sillä henkien erottamisen lahjaa ei ole monilla, ja heilläkään se ei ole aina toiminnassa.

Eikö sitten ole mitään mahdollisuutta ja tapaa, jolla voisimme suojautua väärien henkien toiminnalta?

Kyllä on, ja se on annettu kaikille Jumalan lapsille ja se toimii aina. Se on yksinkertainen ja erehtymätön tulkki.

2. Tässä se on:

1 Jh 4:1-3 "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuullet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."

Valtavan selkeä, yksinkertainen ja aina toimiva sanankohta. Todellinen tunnussana, jonka edessä väärät henget vapisevat ja vaikenevat. Tuo Raamatun kohta on väärille hengille niin vaarallinen, että se on pitänyt uudessa Raamatunkäännöksessä muuttaa muotoon jossa se ei toimikaan enää tunnussanana.

3. Mitä siinä oikein sanottiinkaan?

"Rakkaani"

Se on siis uskoville tarkoitettu, ei maailman ihmisille.

"Älkää jokaista henkeä uskoko"

Eli siinä annetaan ymmärtää, että on henkiä joita ei pidä uskoa.

Siinä sanotaan selvästi, että myös uskoville ja heidän kauttaan väärät henget voivat puhua, niitä ei vain pidä uskoa.

Nuo väärät henget pääsevät puhumaan uskovillekin, vaikka kuinka veren suojassa olisimme.

Nuo väärät henget yrittävät saada uskovat kuuntelemaan ja uskomaan, ja lopulta tottelemaan itseään.

Muista, väärä henki voi puhua sinullekin, puhuihan se Jeesuksellekin erämaassa ja yritti saada Jeesusta tottelemaan itseään.

"vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta"

Siinä selvästi käsketään "koetelkaa henget". Siis kaikki henget, myös Jumalan Henki joutuu koettelun kohteeksi.

Siinähän ei sanottu, että epäluotettavalta tuntuvat henget on koeteltava. Siinä ei myöskään sanottu, että Raamatun sanoilla puhuvaa henkeä ei tarvitse koetella.

Siinä ei myöskään sanottu, että muille kuin hengellisille johtajille puhuvat henget tulee koetella.

Siinä ei sanottu, että luotetuiksi nimettyjen henkilöiden kautta puhuvia henkiä ei tarvitse koetella.

Tuossa sanottiin yksinkertaisesti ja selkeästi; "koetelkaa henget". Ei mitään poikkeusta määritelty. Siis henget pitää aina, ilman mitään poikkeusta koetella. Aina, joka kerta, vaikka se tuntuisikin Pyhän Hengen toiminnalta, puhuen Raamatun sanoin, jopa suurella varmuudella ja tunnekuohullakin säestettynä, tietäen tosia asioita ja ihmeillä varmistaen.

Ei Pyhä Henki tuskaannu vaikka hänkin joutuu koettelun kohteeksi aina. Pyhä Henki iloitsee siitä, koska Raamattu käskee koettelemaan henget aina.

Ei siis kehoiteta rukoilemaan veren suojaa vääriä henkiä vastaan. Sellaista suojaa ei voi saada kukaan. Ei Jeesuksella ollut sellaista suojaa, ei Pietarilla, ei Paavalilla. Olisiko sinulla? Ei varmasti.

"Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan"

Raamattu pitää tätä selviönä. Miksi me emme tätä tunnustaisi? Jeesus varoittaa jäähyväispuheessaan, että "vääriä profeettoja nousee ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä." Ihmeet ja tunnusteotkaan eivät ole merkki oikeasta hengestä.

Ei sekään, että nuo profeetat tietävät elämästäsi tosiasioita ole merkki oikeasta hengestä. Toki entinen ylienkeli sinun asiasi tietää.

Vanhan liiton aikana oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli ehkä 1:100. Olisiko suhde nyt lopussa edullisempi? Ei varmasti. Pikemminkin päinvastoin.
http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JumalanTahto

      Lukekaamme Sanaa. Jumalansanaa.

      • Jookostajoojoo

        Älkääkä jokaista henkeä uskoko.


      • Aameen

        Amen.


      • Aloitukselle
        Aameen kirjoitti:

        Amen.

        Lisää aamenia.


      • 865865
        Jookostajoojoo kirjoitti:

        Älkääkä jokaista henkeä uskoko.

        8657


      • rewewr

        rweqrew


      • hgfhfg

        hfghfg


      • 54453

        543435


      • iuyiyuy

        uiyyuiyiu


      • 756756

        75675656


      • uytetye

        uyteuyet


      • uytuyt

        uytuyt


      • fsdgasdf

        rgadfga


      • dfafda

        shhdfa


      • 45543

        534534


      • 654654
        rewewr kirjoitti:

        rweqrew

        645645


      • 456645
        Jookostajoojoo kirjoitti:

        Älkääkä jokaista henkeä uskoko.

        645456


      • trerte

        tewrertw


    • Ikaantyva

      Elä sinä sitten sillä hengellä. Se tulee kaikkein halvemmaksi. Kyllä mafiapomot ovat sitten mielissään

      • 9857

        'Raamattu kehoittaa koettelemaan henget. Tämä merkitsee sitä, että kaikki hengen toiminta ei olekaan Jumalasta. Myös väärät henget pääsevät vaikuttamaan hengellisissä yhteisöissä ja seurakunnissa. Jumalan Henki vaikuttaa, mutta myöskin väärät henet vaikuttavat. Miten erottaa ne toisistaan?

        Monesti kuulee sanottavan, että henget pitää koetella. Sanotaan jopa, että pitää koetella Jumalan Sanalla. Aivan oikein, mutta miten?'


      • yer

        eyrsyer


      • 6543

        54673


      • Nehenget
        yer kirjoitti:

        eyrsyer

        Kuka koettelee?


      • Nepänene
        9857 kirjoitti:

        'Raamattu kehoittaa koettelemaan henget. Tämä merkitsee sitä, että kaikki hengen toiminta ei olekaan Jumalasta. Myös väärät henget pääsevät vaikuttamaan hengellisissä yhteisöissä ja seurakunnissa. Jumalan Henki vaikuttaa, mutta myöskin väärät henet vaikuttavat. Miten erottaa ne toisistaan?

        Monesti kuulee sanottavan, että henget pitää koetella. Sanotaan jopa, että pitää koetella Jumalan Sanalla. Aivan oikein, mutta miten?'

        Henget koetellaan Raamatunsanalla siten, että onko jokin asia raamatunmukainen.
        poikkeaako Raamatun punaisesta langasta. Pitää siis tuntea Raamattu.
        Tämä palsta on juuri sellainen, että ellei tunne raamatunsanaa niin eksyy oikeasta uskosta..


    • Kiitos aloittaja. Asiaa. Varsinkin nyt ns. viimeisinä päivinä. En ihmettelisi, jos oikeiden ja väärien profeettojen suhde olisi 1:450. Kenties pahempi.
      1Kun:
      18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
      18:22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
      18:23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
      18:24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä."
      18:25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta."
      18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
      18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
      18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
      18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
      18:30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni." Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
      18:31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi."
      18:32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.
      18:33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
      18:34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle." Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta." Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta." Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
      18:35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
      18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
      18:37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
      18:38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
      18:39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"
      Mikä aika on Suomen Siionissa? On aika valita.
      http://www.bible.ca/ef/expository-1-kings-18-20-40.htm
      Juha Ahvio: "Minne menet Suomen Siion?"
      https://www.youtube.com/watch?v=PYnrzPi7uiE

    • 23123

      32543252

      • 8547

        8754


    • Minuun nämä vihjailevat ja mihinkään erityisemmin osoittamattomat aloitukset on kohdistettu. Palstakeisarilla on paha olo kun joutuu totuuden kanssa silmätysten. Itselleen nämä koittavat pönkittää ja vesittävät sitä mikä heille on kerrottu ja siksi nämä tietyt henkilöt koittavat vääntää tätä profetiaa vääräksi.
      Totinen totuus tempauksesta jakaa seurakuntaa ja siksi Jumalalla on varattuna 7-vuoden aika, jossa Joh.ilm. 3. luvun ennustus täyttyy "sanot olevasi rikas, etkä mitään tarvitse, siksi oksennan sinut suustani, koska olet mauton penseä ja kehoitan sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua". Tämä tulessa puhdistettu kulta on juuri se 7-vuotinen ajanjakso, jota ilman nämä ihmispolot joutuisivat kadotukseen. On olemassa vain se 7 vuotta aikaa ja sinä aikana puimatanner tyhjennetään.

      • niin.mistä

        Mistä löytyy seitsemän vuotta ajanjakso ?


    • Henkimaailma.on.totta

      Alkuperäinen viesti oli tärkeä. Mietin toistuvasti itsekkin, että olenko itse vai joku toinen oikeassa.
      Joskus jonkun asian kohdalla tulee voimakas tunne kuin enteenä, että juuri näin se on kuin tuntuukin. Ja kyllä se on niin ollutkin. Kun asia varmistuu käytännössä, niin tiedän tiedon tulleen Pyhän Hengen välityksellä minulle .
      Näissä asioissa pitää todellakin olla tarkkana sekä itsensä ja myös toisen ihmisen suhteen. Hölösuumaisesti "profetoinnit" toiselle tekevät asianomaisen epäluotettavaksi henkilöksi.

    • raamatusta

      en edelleenkä ymmärrä miksi täällä riidellään asioista eikö kolme vuotta jo riitä?

      kyllä jokaisen tällä hetkellä pitäisi keskittyä iteensä eikä etsiä toisesta vikoja, puhuu sitten jos on asiaa? sanoo sitten toiselle jos on sanomista?

      katsotaan mitä sana sanoo tähän, teen täsä lyhennelmän jokainen voi sitten itse lukea lisää oletan että tunnette raamatun kuin omat taskunne?

      Sananlaskuista luku 10:19, 13:10, 16: 27-30, 17:14, 19, 27 ja 28, luku 18:2 ja 6, 30:32 ja 33

      10:19

      19. Missä on paljon sanoja, siinä ei puutu syntiä, mutta huulensa hillitsevä on viisas.

      13:10

      10. Ylpeys tuottaa pelkkää riitaa, mutta viisas se, joka neuvoja kuule.

      16

      27. Kelvoton mies hankkii toiselle onnettomuutta. Hänen huulillaan on kuin polttava tuli.

      28. Kavala mies rakentaa riitaa, ja panettelija erottaa ystävykset.

      29. Väkivaltainen mies viekottelee lähimmäisensä ja vie hänet tielle, joka ei ole hyvä.

      30. Silmiään luimistelevalla on kavaluus mielessä. Huulensa yhteen puristavalla on paha valmiina.

      17

      14. Riidan aloittaminen on kuin veden valloileen päästämistä. Herkeä ennen kuin riita syttyy.

      19. Riitaa rakastava rikkomusta rakastaa. Joka ovensa korottaa hankkii tuhoaan.

      27. Sanansa hillitsevä on taitava, ja mielensä malttava on järkevä

      28. Tyhmäkin käy viisaasta, jos on vaiti, huulensa sulkevaa pidetään järkevänä.

      18.

      2. Tyhmä ei halua ymmärtää, hän tahtoo tuoda julki oman mielensä.

      6. Tyhmän huulet tuovat mukanaan riidan, ja hänen suunsa kutsuu ruoskan lyöntejä.

      30

      32. Jos mieleit ylpeillä, olipa se huokkamaisuutta tai harkittua, pane käsi suullesi (ole vaiti)

      33. Maitoa pusertamalla saadaan voita, nenää pusertamalla verta ja vihoja pusertamalla saadaan riitaa.

      Saarnaajasta Luku 7:16,22,23 ja 30

      16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni. on hurskaita jotka tuhoutuvat hurskaudessaan ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan.

      22. Älä pane mieleesi kaikkia puheita ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.

      23. Oma sydämesikin tietää että olet monta kertaa kiroillut muita.

      30. vain tämä on minulle selvinnyt: Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

      Matteuksen evankeliumista luku 5:13

      13. Te olette maan suola. Jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
      Se ei kelpaa muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

      7:20

      20. Hedelmistään te siis tunnette heidät.

      12:35-37

      35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta pahaa.

      36. Minä sanon teille jokaisesta puhumastaan turhasta sanasta ihmisten on tehtävä tili tuomiopäivänä.

      37. Sanoistasi sinut julistetan syyttömäksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.

      18:17

      17. Jos hän ei kuuntele heitä, ilmoita se seurakunnalle. Ellei hän sitäkään tottele, suhtaudu häneen kuin pakanaan ja publikaaniin.

      23:24-26

      24. Te sokeat oppaat siivilöitte hyttysen mutta nielette kamelin!

      25. Voi teitä te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset! Te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!

      26. sinä sokea fariseus: phdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!

      Paavalin krjeestä roomalaisille luku 2:24

      24. Onhan kirjoitettu: teidän tähtenne Jumalan nimeä pilkataan kansojen keskuudessa.

      12:16

      16. Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. älkää omasta mielestänne olko viisaita.

      14

      10. Miksi sinä tuomitset veljeäsi? tai miksi halveksit veljeäsi? kaikkihan me juodumme Jumalan tuomio istuimen eteen.

      13. Älkäämme siis enää tuomitko toisiamme, vaan enemmin varokaa panemasta veljenne eteen luokkauskiveä tai lankeemuksen aihetta.

      16. Älkää antako saamanne hyvän joutua pilkattavaksi.

      15

      1. meidän vahvojen tulee kärsiä heikkojen vajavaisuuksia, eikä huolehtia vain siitä, mikä meille itselle on mieluista.

      Paavalin kirjeestä korinttolaisille luku 5:1, 2 ja 6

      1. Kuinka kukaan teistä rohkenee toisen kanssa olevassa riita-asiassa käydä oikeutta väärien edessä? miksi ei pyhien edessä?

      2. Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa? Jos te tuomitsette maailmaa, ettekö kelpaa ratkaisemaan vähäpätöisiä asioita?

      6. veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä epäuskoisten edessä!

      7:17

      17. Eläköön kukin Herran hänelle asettamassa osassa ja siinä asemassa, missä Jumala on hänet kutsunut. näin minä säädän kaikissa seurakunnissa.

      14

      26. Kuinka siis on vljet? Kun te tulette yhteen, kullakin on jotakin annettavaa: Kenellä virsi, kenellä opetus, kenellä ilmestys, kuka puhuu kielillä, kuka selittää. Kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

      29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, muut arvostelkoon.

      Paavalin 2 kirjeestä korinttolaisille Luku 2:11

      11. ettei Saatana pääsisi meistä voitolle. Eiväthän hänen juonensa ole meille tuntemattomia.

      Paavalin kirjeestä galatilaisille luku 4:16

      16. Onko minusta tullut siis teidän vihamiehenne kun sanon teille totuuden?

      jatkuu...

      • raamatusta

        Paavalin kirjeestä tiitukselle

        3:9-11

        9. vältä typeriä riitakysymyksiä ja sukuluettoloita sekä kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

        10. Karta harhaoppista ihmistä, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti.

        11. Sinähän tiedät, että sellainen on joutunut harhaan, tekee syntiä ja itse tuomitsee itsensä.

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille luku 3:3 ja 4

        3. Olettehan vielä synnin turmeleman luontonne hallinnassa. kun teillä on kateutta ja riitaa, silloinhan vanha luontonne vallitsee teitä, ja te elätte kuin maailman ihmiset ainakin.

        4. Kun joku sanoo: minä olen paavalin puolta, toinen taas : minä olen apolloksen, ettekö käyttäydy [maailman] ihmisten tavoin?

        11

        17. Tätä käskiessäni minä en kiitä sitä, että kokonntumisenne ei tee teitä paremmiksi vaan pahemmiksi.

        18. olen ensiksikin kuullut, että seurakunnan kokoukseen tullessanne teillä on keskenänne riitoja ja osaksi sen uskonkin.

        19. Täytyyhän teidän keskuudessanne olla erimielisiä ryhmäkuntiakin, että kävisi ilmi ketkä kestävät koetuksen.

        Jaakobin kirjeestä

        3:10-13

        10. Samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla veljeni.

        11. pulppuaako lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

        13. Eihän viikunapuu voi tuottaa öljy marjoja eikä viiniköynös viikunoita?
        samoin ei suolainen lähde voi antaa makeaa vettä. eikö niin veljeni?

        4:1

        1. Mistä johtuvat riidat ja taistelut teidän keskuudessanne? Eivätkö himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?

        Matteuksen evankeliumista luku 13:28-30

        28. Hän vastasi: Sen on vihamies tehnyt. Niin palvelijat sanoivat hänelle: Tahdotko, että me menemme ja kitkemme sen pois?

        29. Hän vastasi: en ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana vehnääkin.

        30. Antakaa molempien kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. sen aikana minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin luste ja sitkokaa se kimppuihin polttetavaksi, muta vehnä korjatkaa aittaan.

        jokainen voi miettiä tätä kohdallaan minä myös... :)


      • raamatusta

        Paavalin kirjeestä tiitukselle

        3:9-11

        9. vältä typeriä riitakysymyksiä ja sukuluettoloita sekä kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

        10. Karta harhaoppista ihmistä, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti.

        11. Sinähän tiedät, että sellainen on joutunut harhaan, tekee syntiä ja itse tuomitsee itsensä.

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille luku 3:3 ja 4

        3. Olettehan vielä synnin turmeleman luontonne hallinnassa. kun teillä on kateutta ja riitaa, silloinhan vanha luontonne vallitsee teitä, ja te elätte kuin maailman ihmiset ainakin.

        4. Kun joku sanoo: minä olen paavalin puolta, toinen taas : minä olen apolloksen, ettekö käyttäydy [maailman] ihmisten tavoin?

        11

        17. Tätä käskiessäni minä en kiitä sitä, että kokonntumisenne ei tee teitä paremmiksi vaan pahemmiksi.

        18. olen ensiksikin kuullut, että seurakunnan kokoukseen tullessanne teillä on keskenänne riitoja ja osaksi sen uskonkin.

        19. Täytyyhän teidän keskuudessanne olla erimielisiä ryhmäkuntiakin, että kävisi ilmi ketkä kestävät koetuksen.

        Jaakobin kirjeestä

        3:10-13

        10. Samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla veljeni.

        11. pulppuaako lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

        13. Eihän viikunapuu voi tuottaa öljy marjoja eikä viiniköynös viikunoita?
        samoin ei suolainen lähde voi antaa makeaa vettä. eikö niin veljeni?

        4:1

        1. Mistä johtuvat riidat ja taistelut teidän keskuudessanne? Eivätkö himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?

        Matteuksen evankeliumista luku 13:28-30

        28. Hän vastasi: Sen on vihamies tehnyt. Niin palvelijat sanoivat hänelle: Tahdotko, että me menemme ja kitkemme sen pois?

        29. Hän vastasi: en ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana vehnääkin.

        30. Antakaa molempien kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. sen aikana minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin luste ja sitkokaa se kimppuihin polttetavaksi, muta vehnä korjatkaa aittaan.

        tässä jokaiselle mietittävää minulle myös...


    • raamatusta

      taas olet tehnyt kymmeniä alotuksia mitä varten minun mielestä ne ovat turhia ketä luulet oikein opettavasi?

      ei kukaan lue sinun aloituksia en minä ainakaan... en kyllä edes lue yurkinkaan linkkejä...

      voidaan me keskustella sitten jos haluat mistä haluat keskustella?

      tempauksesta? itsehän en usko mihkään salaiseen tempaukseen...

      kerran pelastettu aina pelastettu opista? en usko myös siihen että kerran pelastettu aina pelastettu oppiin...

      kolmiyhteydestä? en muuten usko teidän kolmiyhteiseen Jumalaan enkä ole muuten jehovan todistaja...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe