mistä johtuu yrittäjien kadehtiminen inarissa

eläkevaari

Olen seurannut sivusta kuinka yrittäjiä kadehditaan, varsinkin poromiehiä

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieeeeeeee9

      jaa että poromiehiä kadehditaan, en oikeen usko....
      sehän on kovaa hommaa, mutta tietty rahakasta kun poroja pittää olla paljon että se kannattaa....mut yleensä poromiehet tekkee muutakin ansiotyötä sillo ku eivät porojaan ruoki.

    • oikeayrittäjä

      poromiehen eläkemaksut maksaa valtio, vai muka yrittäjiä.

      • poronpurijaiset

        Ja tuo on Paskapuhetta


      • sonnoin

        Olen samaa mieltä.höpö puheita.kyllä poromies tekee kovaa työtä ja touhussa on todellinen yrittäjäriski.avustukset ovat minimaalisia.mitä walroos saa ja monet muut rikkaat.nimittäin maataloustukia.


      • puupäille
        poronpurijaiset kirjoitti:

        Ja tuo on Paskapuhetta

        Valtio tukee MYEL 150milj.euroa vuodessa, ei ole paskapuhetta vaan ministeriön virkamiesten puhetta, kannattais perehtyä.


      • poromiehenvaimo

        En tiennyt että poromies on yrittäjä? Valtion tuella poromies elää. Olisi hyvä perehtyä.


      • hyiiiiiiiiiiiii
        poronpurijaiset kirjoitti:

        Ja tuo on Paskapuhetta

        Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat..


    • päästiaivopierun

      Ei poromies ole mikään yrittäjä, se on lähinnä vaan elintapa. Yrityksen pito on aika eri juttu, se on työtä se.

    • guggenhais

      Totta, poroelinkeino ei mitään yrittäjyyttä ole nähnytkään. Samaa kastia kuin toimeentulotuella eläjät. Valtio maksaa kaiken.

    • Gfhhgff

      Suurin osa kuntalaisilta on palkansaajia jotka eivät ymmärrä yrittämisestä mitään. Kuntalaisten kateus on Suomessa omaa luokkaansa. Inarinkunta on aina ollut ja tulee olemaan yritysvastainen kunta.

    • tuunari00

      Yrittäjiä kadehtii vain ne jotka ei ymmärrä sitä työn ja paineen määrää, puhumattakaan siitä määrästä mikä jää omaksi todelliseksi tuntipalkaksi, siis palkka tehtyä työtuntia kohti. Itse tunnen monta yrittäjää, eikä kenellekään niistä ole kukaan tuonut rahaa lahjaksi, kyllä ne on pitänyt itse tehdä. Jos joku sillä onnistuu tekemään sen verran rahaa näinä vaikeina aikoina että jää reilusti sukanvarteen, niin en varmasti ole kateellinen. Kyllä siihen on saanut miettiä päänsä puhki ja vääntää ympäripyöreää päivää ja painia viraston jos toisenkin kanssa ja sitten vielä lapioida rahaa niihin virastoihin. Ei tarvi kadehtia, mieluummin olen palkkatyössä :)

    • MOT_MOT

      Ei poromiehet mitään yrittäjiä ole vaan tuilla ja vakuutuskorvauksilla eläviä kaljaa ja kossua kittaavia lusmuja.

    • juuuuuuuuuuuuuu

      siksi, poromies on rikas , sanokaa mitä sanotte....
      on rahaa ja syömälihaa omasta takaa.
      Yrittäjästä ei aina osaa sanoa....on ja ei

    • 123545

      Yrittäjät itse kuvittelee, että heitä joku kadehtii....

    • hajukumma

      Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat.

    • persaukiset

      Juu kovat on tulot poromiehillä, nehän koreileekin tuolla Lapin eniten ansaitsevien listalla tai sitten ei höhööö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe