Sairaalloinen sairaudenpelko

tyyntä

mulla on ihan järjetön sairauksien pelko etenkin syövän; kaikki pikkuoireet ja tuntemukset heti Googleen ja diagnoosia tekemään. Ja pelkäämään milloin lähtee tajua. Ja mikä pahinta sen jonkun pikkuoireen jälkeen, vaikka kättä vihlaisee, tulee todella paha paniikkikohtaus tuntuu että ei saa nielaistua ja taju menee. Onko muilla?!!?!

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassuliini

      Tuo on aika yleistä. Syynä on se nähdäkseni se, että sillä yrittää torjua jotain tuskaa joka on sisimmässä. On siis helpompi käsitellä ''sairautta'' kuin ottaa selvää siitä mikä se todellinen tuska on, - se on lähtöisin jostain kaukaakin, ehkä lapsuudesta.
      Onko sinulla ollut lukuisia lääkärilläkäyntejä, tutkimuksia jotka eivät ole tuottaneet tulosta, siis kaikki on hyvin?
      Auttaisiko sinua se, että kun seuraava paniikki mahdollisesta sairaudesta tulee, ajattelet ja päätät kertakaikkiaan että tämä on nyt vain sitä minun luulosairautta, että todellisuudessa minua ei vaivaa mikään? On lohdullista ajatella, että TODELLISUUDESSA OLET TERVE.
      Onko sinulla ollut läheisiä tai tuttuja jotka ovat kuolleet syöpään? Kauhusi on ehkä lähtöisin siitä.
      Ole vain huoleti, todennäköisesti tuo menee ohi!

    • Neitipaniikki

      Paniikkihäiriöinen useimmiten pelkää erilaisia asioita ja juurikin ne pelot saavat ihmisen sitten fyysisesti oireilemaan ( hengenahdistus, vapina jne... ) Minä pelkään myös kaikkia mahdollisia tauteja ja olen aina hakemassa diagnoosia. Olen myös vakioasiakas lääkärissä ja tuntuu että lääkärit alkavat jo turhautumaan minuun ja vaivoihini. Kuulostelen itseäni jatkuvasti. Näihin ei auta muuta kuin yrittää selättää pelot.

    • Tyyntä

      Joo. Juuri samaa mulla siis. Olen aloittaja. Mut onkos teillä kokemusta sellaisesta että mulla on nyt jo jonku aikaa tuntunu että en saa vedettyä henkeä loppuun asti koko ajan pitää koittaa vetää tai tuntuu että happi loppuu.

      • Neitipaniikki

        Mä kävin juuri viime viikolla hengen ahdistuksen vuoksi lääkärissä. tuntuu etten saa tarpeeksi happea ja rinnalla painaa tiiliskivi. Lääkäri ei löytänyt mitään vikaa vaan sanoi että on psyykkistä. Stressiä,ahdistusta,paniikkia :/ Tokihan jos on ollut flunssa tai tms. kannattaa mennä lääkäriin näytille ettei ole mikään jälkitauti


    • tyyntä

      Joo. Mullakin juuri tollasta ett välillä painaa tiiliskivi rinnalla ja välillä kurkussa tuntuu pahalta. Mut noitkaa ei koko aika tosiaan, eniten van nyt ollu tätä et tuntuu kuin ei saa vedettyä henkeen loppuu, ja se kyllä kun ei mieti niin helpottaa useimmiten. Ei oo nyt ollu flunssaa tai mtn.... Joten oiskohan tänä sit vaan psyykkisen puolen juttuja. Onko sinulla neitipaniikki e-mailia? Kiva olisi viestitellä enemmän :-)


      • tyyntä

        Minäpäs viestitän :)


      • tyyntä

        Itseasiassa muistelen et oon laittanu joskus muutama viikko sit ? Muistelen joStain keskuTelusta että löysin ton osoitteen j kirjottelin. Vai mitenhän se on ? Onko sulle tullu viestiä [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe