Ihastunut liian nuoreen mieheen?

Puumanainenko123

Olen tavannut todella ihanan miehen jonka kanssa jutut vaan kolahtaa yhteen. Mies on fiksu, rento ja huumorintajuinen sekä luotettava. Jarruja pohjaan lyö ikäeromme. Mies on 19v, ja minä 24v. Jotenkin tuntuu eettisesti väärältä säätää noin nuoren kanssa. Toivoisin asiallisia vastauksia ja ehkä kokemuksia.

86

2023

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keddu

      eettisesti, wtf? Jos tuntuu väärältä niin ei ole pakko säätää. En pystyisi itsekään säätämään poikasen kanssa, kun ihastun aina itseäni vanhempiin miehiin ja olen 25. Jos hän kuitenkin tuntuu Sinusta oikealta ja kypsältä pojalta, niin mikä sinänsä estää kokeilemasta, että voisiko jutusta tulla mitään. Eipä jäisi kaduttamaan. Jos tosissasi olet kiinnostunut, niin voi olla että jos jätät katsomatta tuon kortin niin kadut myöhemmin. Mitä pelkäät?

      • 60ppinen

        eihän tuo olemitään.mutta jos 50 mimmi ottaa 40 kymppisen miehen.mimmilää ei enää hyrise 70v.mutta pojalla vielä hyrisee.ja menee menojaan.


      • vanhapiikakiimaksissaan

        jep eihän se ikäero meinaa nyt mitään.mutta kun viisikymmentä tulee,täyteen,aiotko lypsämällä pitää urhon tyytyväisenä.sillä latautuu vielä kun sinulla on torttu jo mennyt piloille.vai ajattelitko luikuvoiteella pitää tortu kunnsooa.


      • nainen56mies43

        Viiskymppisenä seksi on naisilla valjon vapaampaa, on kokemusta, ei pelkoa raskaaksi tulemisesta ja kyllä ne hormonit vielä hyrrää kovasti ja pitkään. Miehillä voinee olla eri juttu, ottaako enää eteen... :)


      • bioisä
        nainen56mies43 kirjoitti:

        Viiskymppisenä seksi on naisilla valjon vapaampaa, on kokemusta, ei pelkoa raskaaksi tulemisesta ja kyllä ne hormonit vielä hyrrää kovasti ja pitkään. Miehillä voinee olla eri juttu, ottaako enää eteen... :)

        Voit sinä suutasi soittaa, mutta tosiasiallisesti vanhemisen suhteen mies on edullisemassa asemassa, sillä on mahdollista että hän hankki lapsia tai lapsen viel' 60 vuotiaanakin, edellytyksenä, että ottaa eteen ja onhedelmällisessä iässä. Minä olen 49 vuotias mies, enkä juuri ole kiinostunut hedelmällisen iän jo ronskisti ylitäneistä naisista, vaikka minulla ei olisikaan kuppanin kanssa halua tehdä lasta. Se on luonnon armoton laki. Nainen nuoruudessaan jopa valittaa ja on ilkeä mehille, joita kiinostaisi, eikä siinä suhteessa mies ja nainen ole avan tasavertaisessa asemassa, ottaen huomioon vielä sen seikan, että miesväestöä on himan enemmän populaatiossa. Sen minkä luontoantaa naisella nuruudessaan se ottaa absoluutisesti pois naiselta, joka on auttamatomasti ja reippaasti ylittänyt hedelmällisen iän. Itselleni kelpaa vielä 45 vuotias, mutta ei juuri vanhempi. On pljon nuoroanaisia jotka pitäävät vanhemmista miehistä ja molemmat osapuuolet ovat hedelmälliset? Muistateko nyt vanhenevat naiset,kuinka ilkeitä ja koppavia olitte, kuin tietä hieman ujostikin ehkä lähestynyt mies olisi halunnut vain tutustua? Pahimmassa tapauksessa ilman mitään syytä aloitte kenties moitimaan yksinäistä. Sen minkä nainen saa nuoruudessaan, sitä mies jatkaa teoriassa elinkaarensa koppuun, joka on luonnnonmäärätyllä tavalla oikaisu. Kaduttaako nyt vanhat naiset, että olitte nuruuden tyhmyydessäne liian koppavia. Minulla on aivan samantekevää, kuinka paljon 50 kymppisellä naisella hyrrää hormonit. En ole sen ikäisistä kiinnostunut ihanteellinen ikä on kaiketi minulle naisista 25- 45 vuotiaat naiset, joten en kuitenkaan niin kovin kapeakatseinen ole. Pieni vinkki joka auttaa ikääntyvää naista, ei kannata miehen kuulen edes vitsisi puhua vannemaisesta, ei omasta, eikä miehen vannemaisesta. Ongelma pahenee vaan, ellei suhde ole ollut pitkä ja kestävä. Tulee toimia näin, jos iästä toinen alkaa puhua ei reagoi asiaan mitenkään, se palvelee tosiasiallisesti molempia osapuolia.

        On varmaan shokki olla vanheneva nainen, kuin on nuori ei kuin vain tarvitse valita, kun on vanha, ei ole mitään mistä valita. Luonto on oikeudenmukainen, sitten kuitenkin.


      • Kaikenkokenut

        Voi voi teitäi! Eipä kuule elämässä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Vaimoni on 10,5 vuotta nuorempi. Minä nyt 80v. Kansakoulussa viimeisellä luokalla oli vaikeuksia kun kulli housuissa sojotti pystyssä. Hävetti. Miten kävikään kaksi syöpää muutti hetkessä kaiken. Olen jo 30 vuotta lääkityksen ja sädehoitojen takia ollut kuiva. Ei enää pakota siemenet pakota palleja. Vaimo kärsinyt kuivuudesta. Kiitollinen olen että saan olla jatkoajalla. Niin se vaan on että kannattaa olla kiitollinen siitä mitä on jäljellä eikä vaipua murehtimaan mitä on menettänyt. Nuorille sanoisin eläkää elämä tänään koska huomista ei voi tietää.


      • ainoW
        Kaikenkokenut kirjoitti:

        Voi voi teitäi! Eipä kuule elämässä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Vaimoni on 10,5 vuotta nuorempi. Minä nyt 80v. Kansakoulussa viimeisellä luokalla oli vaikeuksia kun kulli housuissa sojotti pystyssä. Hävetti. Miten kävikään kaksi syöpää muutti hetkessä kaiken. Olen jo 30 vuotta lääkityksen ja sädehoitojen takia ollut kuiva. Ei enää pakota siemenet pakota palleja. Vaimo kärsinyt kuivuudesta. Kiitollinen olen että saan olla jatkoajalla. Niin se vaan on että kannattaa olla kiitollinen siitä mitä on jäljellä eikä vaipua murehtimaan mitä on menettänyt. Nuorille sanoisin eläkää elämä tänään koska huomista ei voi tietää.

        Ei todellakaan tiedä. Minun sukulaismies oli vaimoaan 13 vuotta nuorempi. Mutta hän kuoli jo 50vuotiaana. Äkillisesti :(. Vaimo eli lähes 90vuotiaaksi.


    • eipahahaahaaa

      ei 5v ole mikää paha ikäero.... ja kun mies on vaikka 22 ja sinä 27... siis parin vuoden päästä, niin ero vaan pienenee.... jokainen rakentaa omat esteet...miettikääs jotain 10v ikäeroa tai jopa vajaa 20

      • lihamestarikauppaneiti

        ei ikäero haittaa jos mies on kummenen viisitoista vuotta vanhempi,sillä jyllää vielä 80 vuotiaana.mutta nuori komia misu vie siltä mehut kulkkusista.jos misukka on vanhempi se ei toimi vaikka vaseliinilla rasvais.


      • HyvinLuistaa

        Olen 50-nainen ja minulla on aina itseäni nuorempia, yleensä kyllä jo nelosella alkavia. Voin vakuuttaa, että juttu on monesti kyllä toisinpäin mitä tuohon kyvykkyyteen tulee. Tää on vaan niin sovinistinen kansa, että se on valmis hyväksymään suuren ikäeron vanhan miehen ja nuoren naisen välille, mutt toisinpäin ei mitenkään. Kypsä aikuinen mies osaa itse päättää kenen kanssa bylsii, jos ei osaa on muiden ohjailtavissa. Eläkoon Marion, Katri-Helena ja Viki Rosti, täältä tulee mottoposti: "parempi kehdon ryöstäjänä kuin haudan kaivajana".


      • Pusssssss

        Samoilla linjoilla "Hyvinluistaa"n kanssa ! Mitä enemmän on tullut itselleni ikää, sitä parempaa on oma seksielämäni ollut. Huomasin tosin, että miesten libido alkoi laskea 40 jälkeen. Koska olen tanssijana pysynyt loistokunnossa, enkä vielä ole kokenut muutenkaan muuttuneeni fossiliksi, on minulle ollut helppoa saada itseäni nuorempaa seuraa. Ja tarkoitan PALJON nuorempaa. Tosin olen varsinaisen seurustelukumppanin suhteen melko vaativainen, HALUAN löytää ihmisen, jolla myös henkinen kypsyys on samalla tasolla omani kanssa. Mikä sitten on saanut minut hyväksymään nuorten miesten kanssa seksisuhteita? Haluan ylläpitää seksuaalisuuttani. Minulla (meillä kaikilla) on siihen oikeus, kunhan emme satuta ketään. Joskin voimallisimmat kokemukset saa alan teknisillä laitteilla. Sitäpaitsi naisena todellakin arvostan tunnesuhteita. En voi väheksyä nuortenkaan miesten kykyä ilmaista tunteitaan, mutta koska itse en ole voinut ottaa juttuja vakavasti, saa ne jutut olla. Tansseista tosin en ole ketään kotiin ottanut. Tanssi kompensoi läheisyydellään...


      • ChaChaTango

        Totta joka sana. Minä myös tanssin harrastaja ja fyysisesti hyvässsä kunnossa, ikää lähemmäksi 60 ja seksi luistaa vähintään yhtä hyvin kuin nuorena. Ei monestakaan yli 50 v miehestä enää paljon iloa ole. 4 kun miehen ikä alkaa niin saa mitä haluaa...


    • Truelove33

      Jotkut miehet on fiksuja mutta naiset ei sellaisia miehiä koskaan halua. Löydä vielä oma pettäjä väkivaltaisen jännämiehesi, odottele rauhassa.

      • nisdoisu

        Sinä et kuulu niihin fiksuihinkaan!


    • 3plus2

      Eihän tuo ole ikäero eikä mikään, varsinkin jos on fiksu kaveri. Jos olisi toisin päin mies vanhempi ja sinä nuorempi, niin tuohan olisi ihan "normaalia".

    • miksolisväärin

      Ihmisen fiksuus ja kypsyys eivät ole iästä kiinni. Hän on kuitenkin laillisesti aikuinen ja näin, joten missä vika? Itse olin 23 kun aloin seurustella 41-vuotiaan kanssa, eikä tässäkään kauheasti mietitty, onko se "eettisesti oikein" tai "moraalisesti väärin" tai yhtään mitään muutakaan. Se ihminen siinä merkitsee, eikä sen ikä.

      Se on toki hyvä tiedostaa, että YMPÄRISTÖ ei välttämättä sulata minkäänlaisia ikäeroja ihan pureskelematta, mutta sehän on niiden ongelma, eikä teidän. Yritettiin meidänkin suhdetta kampittaa alkuun kaikenlaisilla "Mitä näät noin lapsellisessa / noin vanhassa? Ootte ihan sekasin kumpikin" -kommenteilla, mutta aika pian muut kyllästyi, kun huomasivat, että kyllä tässä yhdessä pysytään silti. :)

    • Marga-Reeta

      Voi hyvänen aika! Viisi vuotta ei ole mitään, olette samaa sukupolvea. Eettisesti ikäeronne on ihan ok, jos olette vapaita seurusteluun. Kumpikaan ei ole alaikäinen. Ikäeroja parien kesken on ollut aina kautta vuosisatojem ja suurempiakin ikäeroja. Ei ole mitään uutta auringon alla.
      Olette juuri sopivanikäiset toisillenne. Onnea!

      • Samaa mieltä.


    • seta

      Miksi viisi vuotta on ongelma? Jos olisit 10 vuotta vanhempi, niin sitten voisi vähän miettiä. Ehkä.

    • eettinenella

      Hehee, eetistä on ostaa reilunkaupan banaaneja, parisuhteessa eettisyydellä ei ole mitään merkitystä.

      Mun kaverin äiti on 64v ja isä 42v ja kamuni 22v Eettisesti koko perhe on onnellinen

    • seurustellavaikoei

      Jos täytyy aikuisena kysyä muilta, onko sopivaa seurustella toisen aikuisen kanssa, niin todennäköisesti se ei ole sopivaa.

      Jos silti haluat seurustella hänen kanssaan, unohda ennakkoluulot ja muiden mielipiteet. Ole tosissasi hänen kanssaan ja viittaa kintaalla toisten kummasteluille. Aina löytyy nimittäin ihmisiä, joita ärsyttää kaikki "normaalista poikkeava" (tosin 5 vuoden ikäero ei edes ole normaalista poikkeava) sekä ihmisiä, joita ärsyttää toisten onnellisuus. Nämä elämäntapaärsyyntyjät yrittävät kaataa muiden onnellisuuden keinolla millä hyvänsä. Seurustelu-kysymyksissä he saattavat yrittää kaatamista vetoamalla suhteen olevan "syystä tai toisesta väärin".

    • Basat...tuli

      Onko tää taas jonkun miehen kirjottama juttu ?

      • faaakkkkksssdeee

        joku ämmä taas fantasioi!!!!!!!!!!!!!!!


    • Ei paha ikäero. Mielestäni asia ihan ok

    • ESPOO55v

      En ole koskaan ollut itseäni vanhemman naisen kanssa, minusta itseäni vanhemmat naiset vaan ovat olleet vanhan näköisiä ja ryppyisiä, AINA jo parikymppisesta saakka !

      Onnettomia tapauksia ovat sellaset miehet jotka jonkun yli 5v vanhemman naisen kanssa joutuvat olee... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!

      En voisi ajatellakkaan olevani jonkun 55v naisen kanssa.

      • meepois

        Tuokin hyvin tapauskohtaista. Ei ne vanhemmat miehetkään aina mitään hehkeitä ole. Tosin sehän on vähän niin, että kuka on pinnallinen ulkonäköön tuijottaja ja kuka oikeasti ihastunut ihmiseen.


    • muistakaaaa

      naiset, että kun kerran saa jännämiestä, niin nössöä ei enää tee mieli.
      Paljon tatskoja, kiroileva ja kouluja käymätön sen olla pitää.
      Kivaa elää pienessä jännityksessä, kun ei tiedä että milloinka sitä
      nyrkkiä tulee seuraavan kerran xDDDD

    • Kumma15

      Anna kuule palaa vaan.
      Elämältä katoaa pohja kokonaan , jos ainoastaan ympäristön ja muiden mielipiteitä kuuntelet ja elät niiden mukaan. Ikinä sillä tavalla et ole onnellinen , aina on jollakulla naristavaa elämästäsi ja tekemisistäsi.

    • PenajaPena

      Ei kai 5v ole mikään iso ikäero? ja kai tärkeitä on se, että viihtyy yhdessä kuin tuo ikä. Ja jos pelkäät mitä muut ajattelee, niin ne jotka sinua arvostavat kannustavat sinua, muut ovat vaan kateellisia.

      • puumako

        Ei 5v. ole mikään ikäero edes, jos olette saman henkisiä ja viihdytte yhdessä. itselläni on josjus ollut juttua itseäni 16 vuotta nuoremman miehen kanssa, ja silloin minusta ikäero oli liian suuri.


    • mitäisommatedelläs

      Tottakai voi seukata sen kanssa. Olihan Madonnalla 50 vuotiaana se 19-v Jeesus.

    • puuma74

      Siis eihän tuo ole todellakaan mikään iso ikäero!!!! Riippuu niin paljon ihmisestä ja ns. henkisestä tasosta, että tuleeko juttu toimimaan vai ei...
      Itse olen yli 40 v. ,kaksi vuotta seurustellut aivan ihanan miehen kanssa ja meillä on pieni vauva... ja ikäeroa on 13 vuotta. :)

    • paulaXC

      Et ole tosissasi? 19-vuotias ei ole liian nuori.

      Seurustelin aikoinaan 17-vuotiaan (no melkein 18-vuotiaan!) kanssa. Ainoa missä ikäero haittasi, sekä häntä että minua sekä ystäviämme, oli Tavastian jonossa. Hän pääsi sinne aina yksin tai ystäviensä kanssa sisään. Minun kanssa ei. Aina kun tulin ovelle, alettiin kysyä papereita (näytin kaksikymppisenä 14-vuotiaalta...). Lopulta piti tehdä niin, että poikaystäväni kavereineen meni edellä. Kyttäsin kulman takana. Sitten kun he olivat päässeet ovesta sisään, odotin vielä hieman, ja menin itse.

    • Laaaav

      Minä olen 43 v mummi ja mies- tai poikakaverini, miten kukakin haluaa tulkita, on 28 v .... ja ihan suomalaisia ollaan kumpikin :)

    • Jotkut miehet on ikäsekseen tosi aikuisia tai tosi lapsia. Ei se ikä aina kerro kaikkee.

      Ja jos jostain oikeesti tykkää ja rakastaa niin kyllä se ikäerokin unohtuu. :)

    • nimimerkitönj

      Miksi ei? Minulla on 9 vuotta nuorempi mies ja meillä kaksi yhteistä lasta, eikä ikäero haittaa sitten niin yhtikäs missään asiassa. Minä 39 ja mies 30.

    • finland123

      Ei haittaa, ole onnellinen ja rakasta täysillä. Ittellä 18v nuorempi vaimo ja ihanat lapset ja ollaan onnellisia. Muista miten Sauli ja Jennikin eivät muitten puheista välittäneet ja ovat varmaan onnellisia ja monen ihanomia.
      T: suomalainen mies

    • Viiden vuoden eikäero ei mielestäni ole vielä liian suuri. Kun mies on vielä 19, ikäero voi tuntua vielä suuremmalta kun muutoksia on monia parasta aikaa kummankin elämässä, mutta jos vanhenette yhdessä, sen merkitys pienenee.

      Kun hän on tulevaisuudessa vaikka 62 ja sinä 67 ja oletetaan että olette yhä yhdessä, mitä kenelläkään siihen enää mitään sanottavaa?

      Jotkut tosin sanovat että on huono idea että mies on nuorempi ja nainen vanhempi, mutta tiedän että sellaisetkin avioliitot tms. voivat hyvinkin onnistua jos tahtoa löytyy molemmilta.

      • horsieee

        Kaksi paria on tietty vähän kehno otanta jos jotain haluaa "todistaa", mutta minä esimerkiksi tiedän kaksi pariskuntaa, joissa nainen on sen 8-10 vuotta vanhempi miestä. Yhdessä ovat olleet nuoruudestaan lähtien ja nyt jo 50-60-vuotiaita, yhdessä edelleen.

        Että kyllä se toimii noinkin päin. Me olemme vain liiaksi tottuneet ajattelemaan, että parin täytyy olla vanhempi mies / nuorempi nainen, ja nykyään ollaan jo siitäkin kriittisiä, kun on alettu ajatella sen olevan jotenkin "alisteista" tai muuta yhtä humpuukimaista, ja on totuttu ajattelemaan, että täytyy olla tasan samanikäisiä. Pyh sanon minä.


    • 19llll

      Ei voi muuta oikein sanoa alottajalle että voi idiootti rukka,voisi luulla että olet paljonkin nuorempi kuin 24,ainakin henkisesti.
      Voi Jessus sentään.

    • Dava

      Hoh hoijakkaa again =) Mulla ja miehellä on 19 v ikäeroa,7 kk ollaan asuttu yhdessä,kauemmin serusteltu ja ongelmakohta on missä???Jos sellainen on niin en ole vielä huomannut.Kummankaan suvullekkaan asia ei ole ongelma ja jos olisikin,eipä toi meitä haittaisi.Niin joo minä oon se vanhempi tässä suhteessa eli 40 ja mieheni 21 v.Jos haluaa niin ainahan voi ajatella "mitä muut ajattelee" tai sitten vaan elää sitä ihkaomaa elämää kun sellaisen kerran kukin vaan elää =) Olen aina ollut hieman huvittunut siitä että pariskunnan pitäisi mielellään olla tismalleen saman ikäisiä!Miksi?
      Itselläni on aina ollut itseäni vanhempi mies viimeistä kahta suhdetta lukuunottamatta enkä ole havainnut ikäeron aiheuttamia ongelmia suuntaan enkä toiseen,tärkeintä liene se miten toimeen tullaan eikä se miten monta vuotta on ikäeroa.
      Älä miellytä muita,älä ajattele mitä muut ajattelevat,elä ja ole onnellinen jos tilaisuus siihen on.
      PS:itse koen asian niin että on valttia olla nuoremman (vaikka edes muutaman vuoden nuoremman) miehen kanssa,kovin moni mies tuntuu keski-ikäisenä pitävän mielummin "hevosta tallissa" kuin antaa sen kirmata laitumella. If you see what i mean ;)

      • onnekasko

        olen ollut 24 v. aviossa 18v.nuoremman miehen kanssa , ja kaikki on hyvin.


    • JopeJ

      Sinä päätät, mikä on oikein ja mikä on väärin.

    • VouPierari

      Hei
      Ei ikäero ole edes iso. Yleensä se on vaan toisin päin. Älä tee siitä numeroa, Hyvää jatkoa teille, päätös on sinun mitä teet kukaan muu ei sitä päätä kuin te, mitä tietenkin....Onnea sinulle (teille)

    • Pyhhhh

      Ikä on vaan numeroita. Itse olen 54v nuorekas nainen ja mieheni on 17v.
      Ollaan samalla aaltopituudella ja odotetaan jo kolmatta lasta...
      Luoja mitä taivaanrannanmaalareita täältä löytyy xDDD

      • hehhehh

        Päivän hauskin, kiitos.


    • Helmiriitta

      Itse olen 62 vuotias ja mieheni täytti juuri 31 vuotta. Onnellisia olemme, eikä kukaan ole ikinä sanonut mitään negatiivista ikäerostamme. Sitäpaitsi eipä se kenellekään mitään kuulukaan. Pääasia, että suhteessame meillä menee hyvin.

    • Östyleijä

      Olet.

      Tai ainakin, kerro tuo sitten seuraavalle sulhaskandidaatillesi, että olet seukannut 24 vuotiaana 19 vuotiaan "miehen" kanssa. Se kertoo sinusta paljon hänelle...

      Itse ainakin, sulhaskandidaattina, miettisin kaksi kertaa, että alanko seukkaamaan tytön vaiko naisen kanssa...

      • horsieee

        Ehkäpä sitä "seuraavaa sulhaskandidaattia" ei tarvitse edes tulla. Ehkäpä hänellä osuu kerrasta oikeaan ja suhde jatkuu hautaan saakka.


    • gedunen

      No onhan tuo keskimäärin iso ikäero järjenjuoksussa tuossa iässä, mutta kohdallanne ehkä ok. Tuossa vaiheessa sexillä on isoosuus suhteessa ja se kantaa sitä, myöhemmin selviää muu kemia..

    • juusola

      Hei,jos se teistä tuntuu hyvältä,mitä siitä mitä muut ajattelee,.Jos nyt ikäero tuntuu suurelta,kyllä se siitä tasaantuu.Toivotan teille hyvää jatkoa.

    • sunnuntaiLap2

      Vuosi vuodelta noin pieni ikäero kutistuu olemattomiin. Tärkeintä on, että viihdytte toistenne seurassa kaikilla eri elämän osa-alueilla.

      Itse seurustelin 6-v nuoremman miehen kanssa eikä ikäero näkynyt missään. Suhde kaatui ihan muihin syihin kuin ikäeroon. Itse asiassa ihmiset luulivat minua suhteen nuoremmaksi osapuoleksi...

    • ROHKEAT

      Minun miesystäväni on minua 29v. nuorempi ja hauskaa on yhdessä.Mies on vanhan näköinen ja minun ikääni ei kukaan usko,että olisin jo 72v,

    • Ensinnäkin kukaan ei omista ketään....se kannattaa pitää mielessä!Itse olen ollut avioliitossa mieheni kanssa 37 vuotta ja hän on se nuorempi osapuoli.Ikäeroa on 15 vuotta.Olisin sitä mieltä että avioliitto on yleensäkin TAHTOTILA! Eli yksi ja hailee on ikäero muut asiat sitten tärkeämpiä!

    • Nainen25vuot

      Itse olen 25v nuori nainen ja itsellä on 47v mies ja suhde kukoistaa.
      ps. Ei ole kyseessä mikään isä hahmon hakeminen sillä minulla on ihana oikea isä elossa. :)

      • samatäällä

        Melkein samat iät kuin meilläkin. :) Ja voi kiesus sitä jeesustelun määrää, kun muut tirskuivat "huonosta isäsuhteesta" ja "jälkeenjääneestä kehityksestä" ja puhuivat selän takana nii silmät päästä paisuen pahaa meistä (tai siis meidän suhteesta), että ihme, kun ne kehtaa olla meidän kavereita vielä nykyään.... Saatiin yhden rehellisen kaverin kautta tietää niiden muiden suunnattomat alkupaheksunnat. Kai niitä nyt hävettäis, jos ne tietäis meidän tietävän, mitä ne on puhuneet silloin, kun nykyään ne odottelee hääkutsuja vaikkei olla ees menossa naimisiin ((vielä)) .....


      • Äijeli32v
        samatäällä kirjoitti:

        Melkein samat iät kuin meilläkin. :) Ja voi kiesus sitä jeesustelun määrää, kun muut tirskuivat "huonosta isäsuhteesta" ja "jälkeenjääneestä kehityksestä" ja puhuivat selän takana nii silmät päästä paisuen pahaa meistä (tai siis meidän suhteesta), että ihme, kun ne kehtaa olla meidän kavereita vielä nykyään.... Saatiin yhden rehellisen kaverin kautta tietää niiden muiden suunnattomat alkupaheksunnat. Kai niitä nyt hävettäis, jos ne tietäis meidän tietävän, mitä ne on puhuneet silloin, kun nykyään ne odottelee hääkutsuja vaikkei olla ees menossa naimisiin ((vielä)) .....

        Eihän tuollaistakaan tulisi kenenkään kestää!?
        Siis kumminkin aloittajana oli nainen 24v, jonka mies oli 19v eli aloittajalla on ikä eripäin kuin teillä. Ei siinä mitään itsekin pidän siitä että nainen on minua vanhempi. Olen isäni kanssa ainoat suvustani, joille on käynyt niin että olemme naista vanhempia. Isäni kuoli tosin v. 2004.
        Suuri ikäero ei ole rasite, kunhan vanhempana oleva puoliso asettuu että esimerkiksi seksielämässä ei ala jurppimaan nuorempaa puolisoa mitkään asiat. Seksi on parisuhteessa melko tärkeä ja jos se puuttuu niin silloin ei käsittääkseni voi olla minkäänlaista parisuhdetta.
        Aloittaja kun on naisena vielä 50-vuotias niin hänen tulee ymmärtää että 45-vuotias mies tarvitsee elämässään seksiä tai hakee sen jostakin muualta.
        Jos ei elämältään toivo muuta kuin yhteistä kuolinhetkeä niin tällöin Suomalaisen miehen tulee valita 10 vuotta vanhemman naisen itselleen..hekoheko!
        Jokatapauksessa ikä ei ole rasite, mutta jos haluan lapsen tai lapsia niin se ei luonnollisesti käy että hankkisin 42-vuotiaan naisen lasteni äidiksi, mutta esimerkiksi 6 vuotta mua vanhemmalta naiselta (38-vuotias) ja työkaveriltani voisi sellainen olla siinä ja siinä!! :)


    • Mitä väliä sillä iällä on? Nykyään paheksutaan enemmän hetero- kuin homosuhteita, jos niissä on ikäeroja.

    • peppiiina87

      No mitähän tuossa ikäerossa nyt on?? Ite 28 v nainen ja mies 20 :D

      • Äijeli82

        Ei sentään 10 vuotta niin päin, mutta kuitenkin mm. helluntailaisilla on sellainen tapa että nainen tulee olla vanhempi. Lupaatko sitten, että tyydytät miestäsi sitten lopun sen ikänsä eikä mikään jää siihen kun sä saat lapset niin sulta luukut kiinni jne.!?
        Se mua korventaa, vaikkei minulla ole mitään vastaan ikäerokysymyksissä! Kuka tyydyttää ketä silloin kun nainen on monta vuotta vanhempi miestään!?

        Aloittajan ikäero ei ole vielä suuri, mutta 8-10 vuotta naisen hyväksi alkaa näkymään jo naisen eduksi "petihommissa" ja siinä kuinka nainen ajattelee miestä. Kuten olen sanonut niin miehet ja naisetkin ovat yksilöitä! :)


    • Itseolen

      89v ja mieheni 19v. Olen ikäisekseni lapsellinen ja mieheni taas
      on oikea assburger. Hyvin menee ja 6. lapsi on kohta tulossa, jahka Paypal-tilillä
      on katetta.

    • sinäsentiedät

      Huvittaa.... kun ikäeroa voi hyvinkin nykyään olla jo sen 10-15 vuotta. Mutta ehkä tuossa iässä se voi vielä näkyäkin, etenkin kun naiset ovat monesti henkisesti kypsempiä parikymppisenä kuin mitä miehet. Etköhän itse tiedä parhaiten onko tuo ikäero teillä sopiva.... ei ole mitään ikäero-maximi-opasta, kun jokainen ihminen on oma yksilönsä. Varmaan noin aikuisena tajusitkin jo sen.

    • Rohkeastivaaneteenpäin

      Tuttavapiirissä parikin pariskuntaa, joissa nainen miestä 6-7 v. vanhempi. Ei ole ollut mikään ongelma.

      • Äijeli82

        Ongelma tuleekin vasta useasti vastaan silloin, kun naisella olkaa "menopaussi" eli vaihdevuodet. Jos ikäero on 10-15 vuotta naisen hyväksi niin saattaa mieskin alkaa oireilemaan tai pahemmassa tapauksessa kattelemaan nuorempia naisia. Sekin lienee varsinkin niiden naisten mielestä melko yleistä, että mies vaihtoi nuorempaan.

        Mutta ALOITTAJALTA 5 vuotta ikäeroa mieheensä että on vanhempi on kuin "kärpäsen kakka" tai se ei taatusti asetu heillä ongelmaksi vaan se että RAKASTAAKO ja TAHTOOKO rakastaa?

        Olen ateistina jopa puhumassa rakkaudesta ...nyyh...meinaa tulla tippa linssiin.

        Minusta oli kiinnostuneita ALA-ASTEELLA Porissa 4 vuotta vanhemmat tytöt. Juuh, se taisi olla jonkinlaista muuta rakkautta kuin sitä, mutta miksei voisihan se parisuhde kiinnostaa jos vaan rakkautta riittää. :D


    • Tetzz

      heh...puumanainenko. Et lähelläkään. Itselläni likkakaveri 52 ja seurustelee 26-vuotiaan miehekkään kanssa. Se ikäero kai on korvien välissä :)

    • äijeli32v

      Olen syntynyt vuoden 1982 lopussa.

      Et sinäkään mikään vanha ole pitääksesi hänestä. Viisi vuotta ei ole mikään ero noinkaan päin kuin teillä. Mikäli ikäero olisi 10 vuotta sinun hyväksesi niin voisi taas miehellä olla eräänlaisia ongelmia. Tietenkin riippuu paljon naisesta/miehestä!
      Itse olen vain vähän päälle 1,5 vuotta vanhemman naisen kanssa avoliitossa, eikä se olisi mitään mikäli 6 vuotta vanhempi nainen olisi minusta yhtä paljon kiinnostunut työpaikalla niin kuin mäkin olen hänestä. Kemiat loksahtavat melko hyvin ainakin työssä, mitenkä loksahtaisivat arjessa tai petipuolella on toinen juttu. :)
      Olet varmasti kokeneempi kuin miehesi. Sama juttu on minun appivanhemmillani kuin sullakin, joilla on ikäeroa vähän yli kuukauden päälle 4 vuotta ja ovat olleet 40 vuotta jo yhdessä. Joillakin miehillä on vaan palava halu seurustella ja elää itseänsä paljon vanhemman naisen kanssa. Mistään äidillisyydestä tuskin siinä kysymys vaan enemmänkin että sellainen mies pitää kypsistä naisista ennemmin kuin itseään nuoremmista.
      En ole koskaan seurustellut vakavissani itseäni nuorempien naisten kanssa. Viimeisemmät naiset olisivat mua 3 vuotta ja 2 vuotta vanhempia. Pari vuotta vanhemman eli miltein samanikäisen tyttelin kanssa parisuhde meni miehesi ikäisenä kiville. Avovaimollani ja minulla on tosin yli 10 vuotta kestänyt avoliitto takana ja olemme nyt vasta harkitsemassa ensimmäisiä jälkeläisiä.

      Siis kerro miehelle suoraan sun tuntemuksista ja mikset alkaisi hänen kanssaan syvempään suhteeseen, jos ajattelet kerran että siitä voisi jotakin tulla. Elämä on liian lyhyt moiselle vatvoomiselle, eikä kenenkään ihmisen tulisi kävellä mahdollisen onnensa ohi. Eihän 5 vuotta ole mitään vai onko jotakin muuta taustalla ...kenties sulla lapsia edellisestä suhteessa tai miehelläsi!? Mikäli ei ole niin ei kun pissivehkeet vaan yhteen. Elämä on turkasen lyhyt pohtiessa ikäeroa.

      Isälläni ja pikkuvelipuoleni äidillä taisi olla 5 vuotta ikäeroa. Elivät avoliitossa, vaikkei veljeni äiti moista tietenkään voi vieläkään tunnustaa! Vanhemmillani taisi olla taas se yli 1,5 vuotta ikäeroa. :)

      • Äijeli32v

        "Pari vuotta vanhemman eli miltein samanikäisen tyttelin kanssa parisuhde meni miehesi ikäisenä kiville."

        Korjaa pari kuukautta vanhemman kanssa meni silloin 15 vuotta sitten parisuhde kiville...oli biseksuaali!

        Kaikista naisiani olen "rakastanut", mutta yhtä eniten.

        Uskon, että sen 3 vuotta mua vanhemmalla tyttöystävällä oli aikoinaan sama mietintä kuin nyt sulla on! Toisaalta kaduttaa että meillä meni poikki, mutta minulla oli silloin alle parikymppisenä tärkeätä että nainen on neitsyt, jota tosin 2 vuotta mua vanhempi tyttöystäväni oli, mutta hän halusi säilyttää itsensä hääyöhön saakka neitsyenä, nykyinen avovaimonikaan ei ollut mua ennen neitsyt jne. Monille se on silloin alle parikymppisenä jollakin tavoin kovinkin väliä, mutta ei kai 19-vuotias mies nyt oleta että 24-vuotias olisi seksuaalisesti koskematon.

        Kannattaisi muuten kysyä siltä 19-vuotiaalta, ettei nyt ihan kokemustensa puolesta ole 24-vuotiasta tyttöä lähentelemässä.

        Ottakaa huumorilla, mutta 32-vuotiaana saattaisin tehdä poikkeuksen katsastaa joskus nuorempiakin naisia, joten aloittajalle kysymys...eikö nyt 32-vuotias mies ois paljon varmempi kuin 24-vuotiaana alkaa kouluttamaan 19-vuotiasta miestä kädestä pitäen kiinni, mikä on kortsu ja missä on naisessa klitoris!? :) Ota huumorilla, kiitos!

        ALOITTAJA: Ikäero ei ole minkäänlainen ongelma suhteessanne!!!! Miksi edes moista mietit!?


    • vatkaussus

      Ei Tarvi tuollaisia asioita miettiä kun käy www.whankkers.com sivustolla tms.. :D

    • Rakkauaeikysyikää

      Anna sydämesi purkautua :) älä mieti ikää, elämä on lyhyt

    • kylläonongelmat

      Minun mielestä voitaisiin nyt ruveta keskustelemaan aiheesta: seurustelen liian lihavan ihmisen kanssa tai liian laihan ihmisen kanssa. Tai mitäpä jos keskusteltaisiin siitä, että seurustelen liian lyhyen tai liian pitkä ihmisen kanssa tai liian sivistymättömän ihmisen kanssa tai vaikkapa liian keskustelevan ihmisen kanssa.

    • loikju

      Tää on pakko olla trolli...lolkiujhytg

    • xupla

      Cant be real.....Ihana fiksu rento kemiat lyö yhteen -> KYLLÄ, Sinun kannattaa ehdottomasti jatkaa etsintää eteenpäin, tällaisia satunnaisia osumia tulee eteenajoittain, mutta se on normaalia ja kuuluu naisen elämän kärsimyksiin joista vain pitää päästä yli että voi edetä eteenpäin ja parempaa kohti! Unohda outous heti nyt ja tässä, miljoona vastaavaa odottaa kulman takana mutta sopivilla kilometreillä eli enemmän ajettuina useammilla kuskeilla...Mutta sekin on vain lisä jännää, miettiä mitä vaikka viimeiset 5 vuota toivat kilometrilisää ihanalle fiksulle rennolle jonka kanssa kemiat kohtaavat :D Nainen kerran kuussa tarkoittaa 60 erilaista kokemusta, nainen kerra kahdessa kuukaudessa -normitahti kuvatulle miehelle..- 30 naista ja kokemusta joka ajoasennosta. Vilkas jos poika oli ja vaikka nainen keskimäärin 2 vkon välein, 125 naista. Eli kandee odottaa!!!!!!

    • rakastunutmies

      Niin. Itse olen mies 43v, vaimoni 48v. Suhde täydellinen ihan joka sektoria myöden. Ihan jokaista. En voisi itse edes kuvitella olevani itseäni nuoremman kanssa. Elämänkokemus luo sitä jotain mikä kiehtoo ja kiihottaa naisessa. Luo turvaa ja vakautta. Uskon yhteiseen hyvään loppuelämään. Katsokaapa Mielensä pahoittaja, se miten siinä vanhempi mies puhuu vaimostaan ja ikääntymisestä. Mennään ihan vaistojemme varassa, kuunnellaan sydäntämme.

    • 2plus14

      Kimppuun vain. Mullakin on kavereina pari, joilla on 5 vuotta ikäeroa ja alkoivat seurustella juurikin joskus ton ikäisinä. Ei mun mielestä kannata hyvästä kumppanista luopua iän takia.

    • ;))) " puumanainenko123" OLE ILOINEN ja ONNELLINEN KUN OLET LÖYTÄNYT ITSELLEI ITSEÄSI TUN VERRAN NUOREMMAN MIEHEN ;)))
      ANNA PALAA KUN LIEKKI ON SYTTYNYT ;)))

    • en tiedä mutta, minua henk. koht on aina kiinnostanut itseäni vanhemmat naiset.
      koska voisinpa väittää että heillä on kokemuksia kaikilta osa-alueilta enemmän.

    • drfgsdtgsth

      Eihän tuo ole ikäero eikä mikään! Jos mies tuntuu sopivalta, niin anna mennä vaan. Jos olisit 34, voisit miettiä uudemman kerran, mutta alle 30-v. ei voi mitenkään olla mikään puuma. Siihen pitäisi olla ainakin 40 v. mittarissa. Turhaan huolehdit. :)

    • sieLUU

      Saint Maria Salome elää TRO periaatteella, Tosi Rakkaus Odottaa

    • Eihän tuollainen ikäero ole yhtään mitään. Eikä olisi mitään, vaikka olisi 10 tai 15 vuotta, jos sovitte yhteen. Anna palaa!

    • Vesanpää

      Ehei liha ei pettänyt mutta ajatus petti tuumaili Liehikainen kun kompuroi kotiinsa aamuhämärissä.

    • huhheijaaa

      Mitä väliä. Ero tulee kuitenkin. Ei kannata niin kauheesti ajatella.

    • nainenvanha

      olen ihastunut ja säpinää oli muutamavuos sitten. Olin silloin 48v ja mies 26v. Olisi jatkunutkin mutta otin järjen käteen ja lopetin suhteen. Vaihdoin puh.numeron ja muutin toiseen asuntoon, ja enkä meseilly enää sitt. Mukavaa oli niin kauan ku sitä kesti...

    • erfewr

      Haluatko voittaa yli 12 miljoonaa euroa?
      Rekisteröidy ilmaiseksi ja ole mukana arvonnassa.
      Annamme jokaiselle 1000€ bonuksen.
      Klikkaa tästä:
      http://bit.ly/kasino-voitto

    • eettiskä

      Eettinen: moraalinen, siveellinen. Mitenkä on eettisesti väärin seurustella täysi-ikäisen ihmisen kanssa. Teillähän on vain 5 v ikäeroa. Eihän se ole mitään. Mutta jos tuntuu vaivaavan, niin katsele sitten 5 v vanhempi. Onko se eettisesti väärin mieheltä kun seurustelee nuoremman naisen kanssa?

    • joopajooniinniin_xn

      Aivan liian iso ikäero, hui kauhistus ja hyi hyi, voi ihme ja kumma kun on iso ikäero.
      Ja arvaa kaksi kertaa oikeasti onko ikäero edes iso ;D

      Sen kun säädät ja oikeasti, tuosta ikäerosta ei olisi edes tarvinnu kysyä muilta yhtään mitään.

      Eikö teillä oikeasti ole elämässä mitään muuta tekemistä ja parempaa funtsittavaa?

    • Ninnuli2

      "Noin nuori"?Hei haloo,olet itsekin nuori vasta 24v.Viiden vuoden ikäero ei ole mitään.Et ole elämänkokemukselta niin kovasti varttuneempi kuin tuo 19vuotias..Ja hän on täysi-ikäinen niin antaa palaa vaan.Ja ikää kun tulee lisää niin ero ns.kaventuu..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe