mitäs mieltä olette?

xtremee

No päätin täs nostaa mun 800euron tietokone budjettia about 2500-3000e mukaa lukien monitori tietenkin ja tässä olis mun part list : https://pcpartpicker.com/user/pcbuilder_/saved/#view=FbQ2FT

ja iha aluks mullon perustelut noille osille : prossu eli joo i5 4690k vois olla aika lail yhtä hyvä mut kyl tolla pärjää omasta kokemuksesta paremmi esim jos streamaat :)
sit toiseks toi ram 16gb ois iha jees ku ei paljoo enemmä tost 8gb maksa ja rahaa olis , sitte 2 gpu:ta siks et saisin tosi hyvän fps vaativimmissaki peleis vaikka 1 980ti riittäis mut joo , sitte toi cpu cooler kallis mut hiljane ja rahaa olis , sitte ssd os et boottais nopeesti ja sais laitettuu sinne jotai muutaki ja 2tb hdd koska pelikone ni jotkut pelit viel paljon tilaa ja tos sitä olis iha riittävästi , sitten case fan otin sielt jotkut semi hyvät vaa ja kopaks nyt tommose ku kehutaa et olis hiljane jo hyvä , sitte monitorist en tiiä jos sais about samal hinnal jostai isompi resosen mut 144hz olis se mitä haluasin ja miks mä kerron tän teille on se että haluasin muiden mielipiteen kun eka oma koneen kasaus on (oon kaverin kanssa 2 kertaa rakennellu konetta) ja jos voisitte ehdottaa vielä parempaa kasausta? mut ne mitä haluan on tosi hyvä tehokkuus , streamaamine olis kivaa kans ja smooth näyttö kans :) pelejä mitä pelaan on battlefield 4 ja 5 sitku se tulee ens vuode lopus lol ,csgo , css ,cs 1.6 cs condition zero ja cs condition zero deleted scenes , GTA V , Far cry 4 , crysis ehkä jossai vaihees joten parii vähä vaativampaaki pelii pelaan joten kertokaa ihmees mielipide ja mitä mun kannattais muuttaa tosta ja viel tost windows 10 et valitsin pro:n home sijasta koska se on kavereiden mukaa parempi mut ite en oo kattellu eroja :/ :D

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis eli otin 500gb ssd et OS boottais nopeesti ja sais tilaa siihe samal peleillekki tai muille jutuille et olis vähä nopeempaa

    • vaihtaisintämän

      Kovalevy herkästi hajoava koska Seagate. Vaihtaisin WD Caviar Blue sarjaan.

      • Kattelinki niit ja oon kuullu et ne olis parempii mut no kai vaihdan


      • testiäsiitä


      • etoleperillä
        xtremee kirjoitti:

        Oho , no taidanki pysytellä sitte seagaten kanssa :D

        Sehän on huonompi! Et taida olla näissä maailmoissa:d


      • etoleperillä kirjoitti:

        Sehän on huonompi! Et taida olla näissä maailmoissa:d

        Eiku oho luin tota väärin xD eli otan western digitalin





      • montarikkimennytjo

      • seagatehuonoja
        xtremee kirjoitti:

        Juu kylmä tollasen seagaten otan ku hyvin on tähänki mennessä toiminu :D

        Ei kannata ottaa. Eivät oikeasti kestä mitään.. Monta mennyt rikki..


      • eivätkestäei
        digest-hardware kirjoitti:

        Ota vaan Seagate. Älä usko noita jotka ei osaa lukee muuta ku otsikon ja kattoo kuvaa. Mun antama linkki http://www.tweaktown.com/articles/6028/dispelling-backblaze-s-hdd-reliability-myth-the-real-story-covered/index.html osottaa ton "tutkimuksen" täydeks roskaks.

        Ota WD levy. Älä usko näitä Murobbs tyyppejä jotka eivät tiedä asiasta yhtään mitään. Seagate levyt eivät kestä yhtään mitään johan se testitkin kertoo..


      • eivätkestäei kirjoitti:

        Ota WD levy. Älä usko näitä Murobbs tyyppejä jotka eivät tiedä asiasta yhtään mitään. Seagate levyt eivät kestä yhtään mitään johan se testitkin kertoo..

        No katoin itekki netistä miten on pärjänny ja vaikka itellä seagate aina ollu ni taidan yrittää wd:tä


      • laadukkaampaatavaraa
        xtremee kirjoitti:

        No katoin itekki netistä miten on pärjänny ja vaikka itellä seagate aina ollu ni taidan yrittää wd:tä

        Kannattaa joo valita se. On laadukkaampi kuin Seagaten levyt testien ja omien kokemukseni perusteella.


      • musta_voittaa
        xtremee kirjoitti:

        No katoin itekki netistä miten on pärjänny ja vaikka itellä seagate aina ollu ni taidan yrittää wd:tä

        Niin ja siis nimenmaan WD black. Ovat suorituskykyisempiä kuin bluet, pidemmät takuut jne.


    • Jejshd

      Miksei i7 6700K ja Z170emo ja DDR4? Tai 2011-3?

    • EDIT: Vaihdoin 2tb hdd 3tb hdd ja cpu coolerin pienempään ja halvempaan

    • budjettisi
      • No joo ramin vaihdan ddr4 mut en varmaa tohon mikä tos on mut otan ton emon kai ja sit ton ssd mut oon kuullu ja nähny et toi on aika massiivine cpu cooleer et ramit ei välttämät mahu kunnolla ja teinki tohon mun omaan listaan muutoksen eli vaihdoin 2tb hdd 2tb hdd ja cpu coolerinki vaihdoin


      • budjettisi
        xtremee kirjoitti:

        No joo ramin vaihdan ddr4 mut en varmaa tohon mikä tos on mut otan ton emon kai ja sit ton ssd mut oon kuullu ja nähny et toi on aika massiivine cpu cooleer et ramit ei välttämät mahu kunnolla ja teinki tohon mun omaan listaan muutoksen eli vaihdoin 2tb hdd 2tb hdd ja cpu coolerinki vaihdoin

        en ole satavarma mutta pitäisi tolla cpu coolerilla mahtua silti ram muistitkin.
        nykyisessä koneessani on vastaava cooleri eikä ole ollut ongelmia tilan suhteen.


      • okei , no vertailen viel niit cpu coolereit


      • xtremee kirjoitti:

        okei , no vertailen viel niit cpu coolereit

        Laitoin jo tuohon "koneenne komponentit" ketjuun koneeni speksit ja sen kokonaishinta on noin 2800e. Tuossa linkissä http://koti.mbnet.fi/winner/tietokone.html olevassa listassa on paljon samoja osia kuin omassa koneessa. Poweri on vähän overkill, koska otin sen vanhasta koneesta, joka vei aikanaan paljon enemmän sähköä kuin nykyinen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13751159/koneenne-komponentit#comment-80430308

        Muuten tämä on hyvin toimiva ja tehokas kokonaisuus. Toki jos haluat uusinta uutta niin sitten Intelin Skylake ja Z170 emolevy. Laitoin nestecoolerin juuri sen takia, että sen kanssa ei tule tilaongelmaa, koska kylmäblokki on pienikokoinen verrattuna tehokkaaseen ilmajäähyyn.


    • gdfsad

      kysy Murosta niin saat kunnon vastauksia

      • hauhauhau12

        Sieltä saa vaan haukuntaa:D


      • vapukoira_hauhau
        hauhauhau12 kirjoitti:

        Sieltä saa vaan haukuntaa:D

        Haukuntaa siellä saa, jos antaa paskoja neuvoja ilman järkeviä perusteita. Asiantuntijoita siellä kunnioitetaan.


      • mitässanooap
        vapukoira_hauhau kirjoitti:

        Haukuntaa siellä saa, jos antaa paskoja neuvoja ilman järkeviä perusteita. Asiantuntijoita siellä kunnioitetaan.

        Paskapuhetta. Siellä on pesiytynyt joku muroraamattu porukka joka valittaa ja väittelee usein koko ketjun sellaiseksi ettei aloittaja saasiitä mitään tolkkua.

        Oleelliset asia sivuutetaan sujuvasti ja kiinnitetään huomio epäoleellisiin asioihin.
        1. Tilaa osat saksasta. (säästät selvää rahaa)
        2. 2800 riittää Intel 8 ytimisen ostamiseen.

        n 2900e paketti: https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/load_basket_extern/id/70fd3c22175b06c40950480b0c23ed552b3d52dcc05b0119e66

        Voihan tuosta tinkiä jos tarvitsee.


      • Joo tosson lähes kaikki mitä aijon varmaa ostaa mut gpu tulee olemaan GTX 980 Ti tai ehkä jopa 2 semmosta :D


      • 980Ti järjettömän kallis. Ens vuonna tulee 14nm näyttikset jotka hakkaa nykyset 100-0. Tossa hypätään kokonaan yli 20nm tekniikan eli tulee tavallaan tuplasti enemmän tehoo mitä normaalisti tulis.


      • No ens vuoden alussa olen konetta kasaamassa :D kattellaa sillon sit


      • väittelyitäjatkuvasti
        mitässanooap kirjoitti:

        Paskapuhetta. Siellä on pesiytynyt joku muroraamattu porukka joka valittaa ja väittelee usein koko ketjun sellaiseksi ettei aloittaja saasiitä mitään tolkkua.

        Oleelliset asia sivuutetaan sujuvasti ja kiinnitetään huomio epäoleellisiin asioihin.
        1. Tilaa osat saksasta. (säästät selvää rahaa)
        2. 2800 riittää Intel 8 ytimisen ostamiseen.

        n 2900e paketti: https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/load_basket_extern/id/70fd3c22175b06c40950480b0c23ed552b3d52dcc05b0119e66

        Voihan tuosta tinkiä jos tarvitsee.

        Sama homma Afterdawn sivustolla. Kaikenlaisia AMD vs Intel väittelyillä sotketaan tämänlaiset konepaketti ketjut ja aloittaja on täysin pihalla mikä kannattaa ostaa. Tällaista se on näissä paikoissa.

        Ja moni Murobbs käyttäjä elää kaksoiselämää eli ensimmäisessä he auttavat ystävällisesti kysyjiä mutta toisessa haukkuvat ja pilkkaavat heitä julkisesti jos mielipiteet sattuvat olemaan erilaiset..


    • http://pcpartpicker.com/p/KqMqnQ uus lista miten luulette mun pärjäävän tällä? Tarkotus ois pääosassa pelata ,streamata ja kuvata pelaamista ja gta v , far cry 4,battlefield 4 ,battlefield hardline , cs 1.6 , cs condirion zero ,condition zero deleted scenes , css , csgo ois tarkotus pelata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe