Nainen ei avaa suutaan

YTREDFG

oon tapaillu jokusen kuukauden naista, jonka kanssa asiat on vakiintunut sen verran, että vietämme lähes kaiken vapaa-ajan yhdessä. olin meistä se, joka oti yhteyttä, ihastui nopeammin ja syvemmin.

vaikka vietän neidon kanssa todella paljon aikaa, en vieläkään usko tuntevani häntä. tyttö ei puhu juuri koskaan vakavia .. saatikka tunteistaan. oon meistä se, joka avaa keskustelut ja se turhauttaa, koska tunnen vähän liiankin syvästi ja haluaisin avata hieman tulevaisuuden näkymiä, mutta häntä ei tunnu kiinnostavan. tämä dynamiikka käy vahvasti miehisen ylpeyden päälle, koska joudun olemaan itse se drama queen ja herkkis kun etäisen äijän rooli on jo viety. tuntuu, että hän avaa suunsa vain ääritilanteissa; vain jos olen puhaltamassa peliä poikki tai pakkaamassa kamoja.

tää vie voimia ja mietin koko ajan voinko oppia olemaan yhdessä kovaksi keitetyn naisen kanssa. kokemuksia, vertaistukea?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1vaihtoehto

      kokemusta toiselta puolelta.. vaikeeta taustaa, haastavia elämänkokemuksia ja ihmisiä ympäristössä, hankalia tunteita ja arkea ollut taustalla, ei niin kovin mairittelevia asioita, joille ei voi mitään, mut jotka vaikuttavat ihmisten mielipiteeseen ja häviämiseen helposti. Ei välttämättä edes omia ongelmia, mutta elämään vaikuttavia.
      Kuinka vihjailla tai sanoa suoraan et elämässä vaikuttaa muutama iso vaikee asia. Kuinka todella esimerkiksi haluaisit kuulla jonkun elämästä esim aiheesta kuin vaikka ihmissuhdeongelmat, päihteet, mielenterveysongelmat, rahahuolet, sairaudet, pettymykset, tai joku asia, et mitä et odota toisen taustalla olevan tai jopa monta asiaa noista? Vaikea ei ole arvata, että ei parissa kuukaudessa varmasti puhu ja tietää miksi kannattaa vähän aikaa katsoa, jos dramaqueen harkitsee tulevaisuutta, mutta seuraavassa hetkessä pakkaa tavaroitaan.
      Luottamusta voi hakea.

    • LiipetiLoopetiloo

      Hankala tilanne. Itsellä kokemusta myös vain sillä toisella puolella eli tuppisuuna olemisesta. Jos tosiaan haluat yrittää vielä naisen kanssa, niin suosittelen kärsivällisyyttä ja sen osoittamista, että olet luottamuksen arvoinen. Ja kannattaa myös miettiä, oletko? Itsellä ainakin vaikeneminen liittyy siihen, että on kohdannut todella vaikeita asioista ja ennen kuin avaa itsensä toiselle, haluaa varmistua, että toinen kykenee sen vastaanottamaan.

      Mieti siis, miten hyvin naisesi voisi luottaa siihen, että pysyt hänen rinnallaan.

    • avoinsuu

      Onhan niitä ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti osaa puhua asioista(an). Onko se sitten kasvatuksen tulosta vaiko elämässä ollut sellaisia kokemuksi; vaikea näiden tietojen perusteella sanoa. Sellainen ei lupaa pidemmän päälle hyvää! Puhumaankin (lue: tunteitaan erittelemään) voi oppia, mutta miten toisen saa ymmärtämään asian. Käskeekö menemään ammattiauttajalle, joka murtaisi tämän mykkyyden kuoren? Vai yrittääkö itse selittää toiselle, ettei tästä tule mitään jollet yritä olla minulle avoin? Kolmas vaihtoehto taitaa olla se, että on yksinkertaisesti sellaisia järki-ihmisiä, joiden ajatukset liikkuvat ihan eri atmosfääreissä kuin meidän avoimien ja tunteellisten ihmisten. Sellaisen kanssa ei meikäläinen kai tulisi koskaan onnelliseksi... Mutta yrittänyttä ei laiteta, toivotan onnea yritykseesi!

    • rijrl

      Samaa minäkin voisin sanoa mitä täällä muut ovat vastanneet. Itsellä oli ennen vaikea avautua, koska oli lapsena kasvatuksesta opittu tapa puhumattomuuteen. Ekassa parisuhteessa ei kumpikaan puhunut. Sitten opin terapiassa puhumaan. Toisessa suhteessa osasinkin jo tosi hyvin puhua. Nyt sinkku olen, ja tuntuu että elämässä on tapahtunut niin vaikeita asioita että ehkä en ihan heti halua avautua, mutta ehdottomasti haluan kuitenkin kertoa kaikki asiat mitä elämässä on tapahtunut, sitten kun olen saanut luottamuksen, koska rehellinen haluan olla. Eikä minulla mitään hirveitä luurankoja kaapissani ole. Mutta jos aikaa kuluu eikä avautumista tapahdu, kysyisin vähän että miksi ei avaudu.

    • YTREDFG

      kiitos näkemyksistä & kokemuksista!

      en ollut edes ajatellut että kyseessä voisi olla varovaisuus / vanhat haavat / luurangot kaapissa, täytyy miettiä tuolta kantilta vielä. nainen on vain vaikuttanut välinpitämättömältä, kovikselta, tunnekylmältä jne, mutta kai välinpitämätön, kovis & tunnekylmä kuori rakennetaan jostain syystä.

      ja on syytä miettiä kuinka varmasti itse olen siinä vierellä.. tai kuinka paljon haluan olla kotiterapeutti. en ainakaan sellainen guru, joka ohjaa henkistymisen tielle.

      jos on niin, että hän vain yksinkertaisesti on niin arkirealisti ja logistiikan kannalta kosmosta hahmottava, niin sitten on selvä ettei yhteistä tulevaisuutta ole.

      • pitäisinähdä

        Ei kukaan nainen ole vaikeneva tuppisuu perusluonteeltaa, tai en ainakaan ole moiseen otukseen 52 v. elämäni aikana törmännyt. Mykäksi opitaan esim. koulukiusaamisen tai kotikiusaamisen kautta tms. Älä vaadi liikoja. Hän voisi jonkin välillisen jutun kautta, esim. piirtämisen, maalaamisen tai kirjoittamisen kautta kyetä ilmaisemaan itseään paremmin. Yritä löytää joku, joka tuntee ko tytön pitkältä ajalta (bestis tai sukulainen tms.) ja yritä itse oppia enemmän elämästä. Ehkä sinä olet se teistä, jolla on aina ollut hyvin asiat kotona ja kavereiden kanssa. Tyttö ei varmaan hyväksy ajatusta terapiasta itselleen, mutta sekin aika tulee jolloin hän ymmärtää mitä vaaditaan onnelliseksi tulemiseen. = vastavuoroisuutta, luottamusta, hyvää tahtoa. Et voi puristaa kuin tuubista niitä, lähteä voit jos et kestä enää.


      • YTREDFG

        hmm, hienoja mietteitä!

        "Yritä löytää joku, joka tuntee ko tytön pitkältä ajalta ja yritä itse oppia enemmän elämästä" -- tätä olen miettinyt paljon. oon vaan ajatellut että olisi ehkä vähän kummallista tehdä sellaista taustatyötä, varsinkin jos neidolle tulee sellainen olo että selkänsä takana vehkeillään.


      • eivehkeilylle

        Jos pengot asioita esiin, muodostat niistä käsityksen, jonka läpi peilaat häntä jatkossa tai käsitys voi olla jopa hänen tuntevan ihmisen väärä käsitys, jonka sinä edelleen värität omista lähtökohdista. Avoimuus ja luottamuksen kasvu vaatii aikaa. Sillä menettää luottamuksen ja käsittää häntä täysin väärin ja pilata suhteen. Lisäksi hänellä ei tuolloin ole mahdollisuutta ilmaista sitä, mitä hän tilanteesta ajattelee tai kokee tai sitäkään että asia ei vaikuttaisi tytön elämään, jolloin et opikaan tuntemaan juuri häntä paremmin vaan muodostat itse itsellesi jonkin ennakkokäsityksen, joka voi olla suuri virhe. Ennakkokäsitystä hän sillä välttää, että ei kerro. Ja miksi ketään pitäisi määritellä jonkun ympäristösi asian vuoksi? Lisäksi on olemassa tilanteita, joista voidaan olla sovittu, että tarkoituksella ei puhuta jostakin vaikeasta asiasta, jos se aiheuttaa huonoa karmaa. Luottamus kasvaa pienistä asioista vähitellen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe