Sanokaa mitä teen??

itkukohtapääsee

Eli on alapääkirvelyä ja kipua.Lääkäri on tutkinut ja kokeita on otettu,mutta ei ole mitään syytä varsinaisesti löydetty.Limakalvotkin oli terveen näköisetNyt menkat alkoi kitusasti eli muutama tippa päivässä ja siteitä on kumminkin käytettävä.Nämä siteet pahentaa tuota kipua ja on tosi kurja olla,kun side hiertää. :( Sukupuolitauteja ei ole eli ne tutkittiin vaikka en kyllä ole seksiasioita touhunnu muutamaan vuoteen.Onko kenelläkään ollut samoja vaivoja? Olen piakkoin 50v.

14

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesilintu71

      Oletko itse hoitanut limakalvoja? esim. Vagifem? Se auttaa ainakin limakalvojen atrofiaan ja estää virtsatulehduksia.

      • itkukohtapääsee

        En ole kokeillut tuota.Täytyypä testata sekin vaihtoehto.Kiitos.


      • itkukohtapääsee
        itkukohtapääsee kirjoitti:

        En ole kokeillut tuota.Täytyypä testata sekin vaihtoehto.Kiitos.

        Mites tuolla yhdessä jutussa sanottiin,että tuo lääke on tarkoitettu vain niille joilla menkat ovat loppuneet.Minulla ei ole ja lääkärin mukaan minulla ei edes ole vaihdevuodet vielä alkaneet.
        Tietääkö kukaan mitään muuta hoitoa tähän?


    • Piippol

      Ehdottomasti hiiva kuuri! Apteekista kunnon tavaraa, varmasti auttaa!

      • itkukohtapääsee

        Hiivakuureja kaksi kappaletta käytetty.Ei auttanut tähän ja lääkärikin epäili että se sitä olisi,kun oireena vain tuo kipu.Ei kutinaa ollenkaan.


    • vanhakatti

      Mä ehdottaisin jotakin luontaistuotekuuria. Itse olen aikeissa ostaa tyrni öljykapseleita apteekista. Nimeä en nyt muista, joku täällä sitä suositteli joskus. Sellainen tuote siis kuitenkin joka auttaa ihoon ja limakalvoihin.

      • itkukohtapääsee

        Loppuviikosta taas lekuri.Jos hän ei osaa mitenkään auttaa,niin sitten täytyy kokeilla noita luontaistuotteita.Kiitos vastauksesta.


    • poisvaiva

      Kyllä voi käyttää alapäähän paikallisesti estrogeenia kuten vagifem tai ovestin-puikkoja.Myös Pausanol-voidetta saa apteekista .Myös hoitavaa öljyä vaikka kookosöljyä voit laittaa.(jos et ole allerginen)

      • itkukohtapääsee

        Kai tähän nyt joku syy pitäisi löytyä,kun eihän kipu ja kirvely nyt voi ilman syyttäkään tulla? Kuivuudesta en ainakaan..päinvastoin. :(

        Se on outoa,että kipu saattaa olla pois aamupäivän ja alkaa usein iltapäivällä.


      • samaitkijä
        itkukohtapääsee kirjoitti:

        Kai tähän nyt joku syy pitäisi löytyä,kun eihän kipu ja kirvely nyt voi ilman syyttäkään tulla? Kuivuudesta en ainakaan..päinvastoin. :(

        Se on outoa,että kipu saattaa olla pois aamupäivän ja alkaa usein iltapäivällä.

        Siis tarkoitin,että kuivuudesta en ainakaan kärsi.


    • itkukohtapääsee

      Loppuviikosta todellakin lääkäriaika ja pissakoe ja hiibva piti ottaa alkuviikosta.Kyllä niin pelottaa se,että kun lekuri katsoo ettei noissa kahdessa kokeessa ole mitään,niin se jää sitten siihen.En kyllä enää kestä tätä kipua.

      Niin ja laitoin tämän aloitukseni tänne vaihdevuodet-osioon siksi,kun ajattelin että täällä käy oikeasti aikuiset naiset,jotka jo tietääkin jotain. :)

    • Huoh66

      Käytätkö pikkuhousunsuojia? Minulla oli tässä omituista kutina-kihelmöintiä alapäässä jonkin aikaa ja ihmettelin asiaa kovasti. Kipua ei varsinaisesti ollut, mitä nyt joitain vihlaisuja. Pari päivää sitten loppui pikkuhousunsuojat ja jouduin olemaan ilman, ja kuinka ollakaan, kutina lakkasi melkein saman tien. Ja loogistahan tuo varmasti on, kun on nyt parempi "tuuletus" :). Eli vaikka ne eivät olisi mitään varsinaista tulehdusta aiheuttaneet, ne saattavat silti ärsyttää ja saattaahan niissä olla herkistäviä materiaaleja.

      • kokenuttietää

        Pikkuhousun suojiin on usein köytetty tuoksuja poistavia kemikaaleja, joten ne voivat olla yksi ärsytyksen syy. Vagifem siihen auttaa.


    • jaseauttoi

      Kuulkaas naiset!Mulla oli kummallista kutinaa klitoriksen alueella,ja alapää repeili tuon tuostakin,yhdynnässä,ulostaessa,ihan itsekseenkin välilihan ja peräaukon alueelta.Otettiin koepalojakin useaan otteeseen,mutta mitään ei löytynyt.Sitten kokeilin gluteiinitöntä ruokavaliota,eli jätin pois vehnän,rukiin,ohran.Nyt oon ollut pari kk tällä ruokavaliolla,ja kutinaa ei ole enää ollut.Kärsin oireiluista pari vuotta,Locoid-kortisonivoide auttoi pahimpaan kutinaan,mutta sitäkään ei voinut käyttää kuin kuuriluontoisesti.Minulla on hormonikierukka,olen 50v.enkä kärsi emättimen kuivuudesta vielä ainakaan.Kävin myös mittauttamasssa hormoniarvot,koska minulla ei ole kuukautisia kierukan vuoksi,mutta arvot oli kuin nuorella tytöllä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe