Pinnoitetut renkaat

Nakit_ja_muusi

Minulla oli aikaa sitten pinnoitetut kesärenkaat ja olin niihin tyytyväinen.
Nyt olen harkinnut pinnoitettujen hankintaa.
Koko olisi 205/60/15 tai 195/65/15
Talvirenkaat ja kesärenkaat ovat tarpeen.
Kotimaisia pinnoitettuja ovat ainakin Ässä rengas ja Eco-Top.
Jälkimmäiset ovat edulliset.
Onko kellään kokemusta ko renkaista?

16

2618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustaa_pitoa

      Kyllä ne Green daimondit on kitkojen parhaat jos kitkat haluat.
      Hiljaisimmat, pitävimmät ja järkevimmät jos kokonaisuutta ajattelee.

      Eikä ne pinnoitetut nastatkaan huonot voi olla, ei huonommat kuin huonommat kaukoidän renkaat.

    • Pitoa_on

      Ostin 205/65/15 pinnoitetut nastarenkaat merkkiä ECO-Top.
      No nyt on 10 tkm pinnoitetuilla takana.
      Tämä syksy on ollut hyvää nastarenkaiden testiaikaa.
      Pitävät märällä asfaltilla erinomaisesti, melu on vähäinen ja hinta kohdillaan.
      Nastat pysyvät eikä kulumista ole havaittavissa.
      Ajo-ominaisuuksissa ei myöskään ole moittimista. Vaikka runkojen merkistä ei ole tietoa en huomaa eroa näiden ja kaksi kertaa kalliimpien "preemiohintaisten" välillä.
      Premium ajonautintoon ei tarvita paljoa rahaa, vain oikea auto ja pinnoitetut nastarenkaat.

      Kertakaikkiaan erinomainen ostos!

      • Jepujee4

        Arveluttaa ostaa pinnoitettuja renkaita, vaikka kotimaisia valmistajia löytyykin Ässä Rengas ja ECO-Top. Eräällä tutullani on virolaiset Master 3 -pinnoitetut nastarenkaat, eikä hänkään renkailta hirmuisia vaadi ja on pitänyt pinnoitettuja myös ihan riittävinä.

        Rengastestejä haluaisin nähdä, sillä pinnoitetun renkaan ensimmäinen argumentti tuntuu olevan ympäristöystävällisyys. Ympäristöystävällisyydellä ei tee mitään, jos rengas ei olekaan riittävän pitävä tai pinta irtoaa parin vuoden jälkeen. Sama kesärenkaissa, suuntavakaus ja vesiliirto-ominaisuudet jäävät arvailun varaan eri pinnoituskuvioilla. Ovat liian kalliit/riskialttiit ostaa itselle testattavaksi, mieluummin siis laitan sen parisataa lisää ja ostan sellaiset, joista on Ok testitulos olemassa.

        Suomessa valmistajat eivät osaa markkinoida itseään, joten saattaa siksi jäädä paljon pinnoitettuja renkaita myymättä. Teettäisivät kattavat rengastestit ja hankkisivat julkisuutta laadukkaaksi todistetulla pinnoitetulla renkaalla, saattaisi menekki nousta yllättäen (vink vink...).


      • äläOleTyhmä

        Se että sinä et huomaa eroa ei merkitse yhtään mitään. Paskoja nuo pinnatut ovat ja myös rungolla on renkaassa suuri merkitys.


    • Maestorenkaat

      Mää oon ajellu Mastereilla. Ne on ainakin kestäneet hyvin. Nyt kolmas talvi menossa. Ainakin http://riekko.eu myy noita.

    • Retreaded

      Ei ongelmia ainakaan 15 tuhannen jälkeen. Ovat tasapainossa, hiljaiset.
      Ennenkaikkea pito märällä asfaltilla on yhtä huono kuin millä hyvänsä nastarenkaalla.

    • kariaalto

      Itsellä on ollut pinnoitetut kesärenkaat. Meluisat, märällä heikko pito ja runko hieman löysä. Hintansa arvoiset ja varmasti kestävät vertailun linglongeihin ja nankangeihin. Tosin pinta saattaa halkeilla ja irtoilla noissa pinnoitetuissa.
      Kerran kun ostin laadukkaat merkkirenkaat niin halpiksiin en ole palannut. Suosittelen Micheliniä kesäksi ja Hakkapeliittaa talveksi jos lompakko kestää

    • Fiat_Vulvia

      Oman kokemukseni mukaan MIchelinit ovat onnen omiaan museoautoon.
      Volvossa minulla onkin 165/70/15 ja hyvin ovat viimeisen kymmenen vuotta kestäneet.
      Edelliset continentalit vuodelta 1972 hajosivat alle vaikka pintaa oli 7 mm.

      Hakkapeliitat ovat edelleenkin eräät meluisimmat renkaat joilla olen ajanut.

    • kesärunko

      Yhdet pinnoitetut nastarenkaat oli joskus. Renkaiden runko meni pakkasella niin kovaksi, että niillä ei päässyt enää mihinkään.

    • aivokainen

      Julistus pölhöille:


      PINNATTU RENGAS ON YHTÄ KALLIS OSTAA KUIN UUSI LAADUKAS RENGAS.












      Erona ainoastaan se että tulee kyllä käyttäjälle kalliimmaksi. Lisäksi turvallisuus, sitä ei pinnatuissa ole. LUKEKAA PÖLHÖT JA ALKAKAA KÄYTTÄMÄÄN AIVIJA. TOISTAN AIVOJA.

    • Kolmekakaraajarakki

      Yksi talvi meni cr-renkaan green diamondeilla. Äänetön, hyväpitoinen, pysyivät pyöreinä, kilometrejä tuli reilu 20.000. Vierintävastus oli reippaasti suurempi kuin misukan kitkoilla, samaten näyttivät kuluvan nopeammin. Kelpo rengas.

    • Rengasässä

      Pinnoitettu 200€ merkkirengas 500€ on siinä asfaltin hiomakoneilla hintaeroa.

      • ilmarilehto

        Vai että pinnoitettu 200 ja merkkirengas 500. Kerropa missä koossa ja merkeissä on noin?
        Hintaeroa on toki hieman mutta jos ei tarvitse jokaista euroa säästää niin kannattaa ostaa kunnon renkaat.
        Kyllä pinnoitetullakin toki pärjää jos huonompi pito ja soikea rengas aamulla ei haittaa


      • Rengasässä

        195/65/15 tai 205/65/15 molemmissa yhtä järkyttävä hintaero
        Eco-Top ja Hkpl 8


    • Kolmekakaraajarakki

      Olivat misukan rungoilla,

    • Nakit_ja_muusi

      Nyt pakkas- ja lumikeleillä olen testannut 4500 km kuukausivaudilla näitä Eco Toppeja.
      Aikaisemmin ehdin jo todeta näitten asfalttiajo-ominaisuudet yhtä huonoiksi kuin aiemmin käyttämieni merkkirenkaiden.

      Hyvin on tiellä pysytty, auto on pysähtyny tarvittaessa.
      Renkaiden pito on kiihdytyksissä, jarrutuksissa ja sivuttaispidossa osoittautunut riittäväksi.
      Ei aikasemmin käyttämäni Nokialaiset, Contit tai Miselinit ole millään lailla muistuneet erityisen hyvinä mieleen, yhtä huonoja.
      Hankuukeista jä kyllä melko ikävät muistot, sekä pidon puuttumisen että kesken matkan hajoamisen takia.
      Posetiivinen juttu oli tuo hinta joka oli alle puolet preemio renkaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe