Voi miehet, miehet ja heidän parturinsa

Hiuksetmyösmiehenkruunu

Olen huomannut, kun monella miehellä ulkonäön pilaa epäsovinnainen hiuskuontalo. Hiukset voivat olla leikatut, mutta mallia niissä ei varsinaisesti ole. Mielestäni myös osittain partureiden syy, kun eivät edes yritä tai viitsi nähdä vaivaa asiakkaansa hiusten eteen, jotka voisivat näyttää hyvältä miehen päässä sekä korostaisi hänen persoonallisuuttaan.
Olen ollut niin törkeä ja jopa huomauttanut parille miehelle hiuksistaan. Yllätys, sillä he ovat ottaneet neuvosta vaarin ja saaneet uuden lookin. Voin sanoa, että miehillä on ollut paremmin vientiä naisasioissa.
Kaljut on sitten asia erikseen.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaljumikäkalju

      Nyt kun löytyi asiantuntija miesten hiusten suhteen, niin miten tosiaan kaljut?
      Laitetaanko parturissa hiustenpidennykset vai irtomohikaani kaksipuolisella teipillä.Vaiko maalataan tatuoidut hiukset päähän. Mites ehdottaisit kaljuille?

      • Hiuksetmyösmiehenkruunu

        Huomaan pientä piikittelyä, mutta eipä mitään..
        Jos miehellä ei todellakaan ole päässä paljon hiuksia -varsinkaan päälaella, niin silloin mielestäni parempi vaihtoehto on täysi kalju. Paksut sivuhiukset kaljun kera on kamala yhdistelmä. Ei sen puoleen joku kiva pieni tatuointi voisi olla piristekin.


      • sdvsdbv

        Sääli että minä monen miehen tavoin näyttäisin kaljuna luultavasti joltain kauhuelokuvan hirviöltä, olis se helppoa jos kalju sopisi yhtä hyvin kuin esim. Jason Stathamille. Ei heti tule mieleen toista tyyppiä joka näyttää pirun tyylikkäältä vaikka tukka lähtenyt eikä ole ajanut edes täysin niitä loppuja pois vaan jättänyt sivut siileksi.


      • TheRumamies
        sdvsdbv kirjoitti:

        Sääli että minä monen miehen tavoin näyttäisin kaljuna luultavasti joltain kauhuelokuvan hirviöltä, olis se helppoa jos kalju sopisi yhtä hyvin kuin esim. Jason Stathamille. Ei heti tule mieleen toista tyyppiä joka näyttää pirun tyylikkäältä vaikka tukka lähtenyt eikä ole ajanut edes täysin niitä loppuja pois vaan jättänyt sivut siileksi.

        https://www.youtube.com/watch?v=wmin5WkOuPw

        Siinä jännämies kaljua. Varmaan olis ämmät hulluna.


      • Takarivin.nössö

      • nothnx
        TheRumamies kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=wmin5WkOuPw

        Siinä jännämies kaljua. Varmaan olis ämmät hulluna.

        Oikea painajaismies, hyi! Muistan kun tuon videon näin silloin vuonna miekka ja kirves ja ihan yhtä pelottava se on vielä tänäpäivänäkin. Ei jatkoon.


    • Kilttis

      Naisille on aina ulkonäkö mielessä ja haukkuvat heti rumaksi jos ei miellytä. Minun tukka on 5 millii pitkä lähes aina , ei kiinnosta mitä naiset ajattelee.

    • rekkakuskilepakoille

      Niin entäs ne vanhempien 40 naisten hiuslookki kun tosiasiassa naisillakin harvenee ja ohentuu hiukset niin vedetään miesmäinenhiuslookki lyhyeksimalliksi ja aika rekkakuskeilta sitten näyttävät....ja miehillähän on noita eri hiusmalleja valinnanvarana ole että se siitä "Olen ollut niin törkeä ja jopa huomauttanut parille miehelle hiuksistaan. Yllätys, sillä he ovat ottaneet neuvosta vaarin ja saaneet uuden lookin. Voin sanoa, että miehillä on ollut paremmin vientiä naisasioissa."
      Osoittaa jo kuinka ulkonäkökeskeisesti naiset menee että eikö riitä että on siistit ja puhtaat.

      • "Osoittaa jo kuinka ulkonäkökeskeisesti naiset menee että eikö riitä että on siistit ja puhtaat."

        Miksi et halua olla paras mahdollinen itsesi? Kyllä minusta miehestä kertoo aika paljon se, välittääkö hän itsestään sen verran, että käy kerran kuukaudessa parturissa, vai onko hänelle ihan sama millaisen kuvan hän antaa itsestään ulospäin.


      • S24.nFemakotRy
        helka kirjoitti:

        "Osoittaa jo kuinka ulkonäkökeskeisesti naiset menee että eikö riitä että on siistit ja puhtaat."

        Miksi et halua olla paras mahdollinen itsesi? Kyllä minusta miehestä kertoo aika paljon se, välittääkö hän itsestään sen verran, että käy kerran kuukaudessa parturissa, vai onko hänelle ihan sama millaisen kuvan hän antaa itsestään ulospäin.

        Sinulta se aina löytyy tapojesi mukainen femakko vastaus miehelle olkoon aihe mikä tahansa, niin mikään asia ei ole miehillä oikein. On aivan sama minkälaisen avauksen naiset tänne tekevät miehistä, niin jos joku niitä tekstejä puoltaa se olet sinä.


      • artturi444
        helka kirjoitti:

        "Osoittaa jo kuinka ulkonäkökeskeisesti naiset menee että eikö riitä että on siistit ja puhtaat."

        Miksi et halua olla paras mahdollinen itsesi? Kyllä minusta miehestä kertoo aika paljon se, välittääkö hän itsestään sen verran, että käy kerran kuukaudessa parturissa, vai onko hänelle ihan sama millaisen kuvan hän antaa itsestään ulospäin.

        Kuka sanoo mikä on paras mahdollinen? Tyylipoliisit on he..vetin rasittavia,pitäköön jokainen sellaisia hiuksia joissa viihtyy parhaiten.


      • artturi444 kirjoitti:

        Kuka sanoo mikä on paras mahdollinen? Tyylipoliisit on he..vetin rasittavia,pitäköön jokainen sellaisia hiuksia joissa viihtyy parhaiten.

        Pohjimmiltaan olen ihan samaa mieltä. Lyhyet hiukset ovat kaikkein käytännöllisimmät ja helpoimmat, ja siksi ihmetyttää, että täällä jaksetaan valittaa siitä, kun naiset leikkaavat hiuksensa lyhyiksi. Pitäköön jokainen nimenomaan sellaisia hiuksia, joissa viihtyy parhaiten.


      • ihansamaamieltä

        Mä olen naisena ihan samaa mieltä kuin sä. Keski-ikäinen nainen kun istuu parturin tuoliin niin satavarmasti parturi meinaa leikata hiukset lyhyiksi ja värjätä ne jollain kamalalla tummalla värillä, ehkä pikkuisen keltaista raitaa siihen otsalle. Voi yäk. Onko naisellista? No ei ole.

        Lyhyt on tukka helppo. Mutta onko se naisellinen ja kaunis? Miksi naiset haluaa olla kaikki samannäköisiä? Mäkin pidin välillä aika lyhyttä tukkaa kivana. Heräsin vasta kun tyttäreni tuli kylään. Kertoi menneensä bussiin ja katsoneensa että mutsi samassa bussissa, kivaa. Lähestyi naista ja huomasi etten se olekaan minä vaan joku ihan samannäköinen lyhyeksi kynityssä tukassaan. Tytär kertoi että itseasiassa koko bussi oli täynnä keski-ikäisiä lyhyessä tukassaan. Kaikki saman näköisiä. Mahtavaa!

        Naiset menee massan mukana, miehet pitää sellaista tukkaa kuin tahtovat. Kummat on rohkeampia? Mä ainakin aion jatkossa näyttää naiselta vaikka kuka sanoisi mitä.


      • sairastaaaaaaaaaaaa
        ihansamaamieltä kirjoitti:

        Mä olen naisena ihan samaa mieltä kuin sä. Keski-ikäinen nainen kun istuu parturin tuoliin niin satavarmasti parturi meinaa leikata hiukset lyhyiksi ja värjätä ne jollain kamalalla tummalla värillä, ehkä pikkuisen keltaista raitaa siihen otsalle. Voi yäk. Onko naisellista? No ei ole.

        Lyhyt on tukka helppo. Mutta onko se naisellinen ja kaunis? Miksi naiset haluaa olla kaikki samannäköisiä? Mäkin pidin välillä aika lyhyttä tukkaa kivana. Heräsin vasta kun tyttäreni tuli kylään. Kertoi menneensä bussiin ja katsoneensa että mutsi samassa bussissa, kivaa. Lähestyi naista ja huomasi etten se olekaan minä vaan joku ihan samannäköinen lyhyeksi kynityssä tukassaan. Tytär kertoi että itseasiassa koko bussi oli täynnä keski-ikäisiä lyhyessä tukassaan. Kaikki saman näköisiä. Mahtavaa!

        Naiset menee massan mukana, miehet pitää sellaista tukkaa kuin tahtovat. Kummat on rohkeampia? Mä ainakin aion jatkossa näyttää naiselta vaikka kuka sanoisi mitä.

        Ai sekö olisi hienoa, jos kaikilla olisi pitkät hiukset?! Sitten kaikki naiset näyttäisivät samanlaisilta. Älkääkä missään nimessä laittako hiuksianne kiinni, edestäpäin näytätte sitten ihan miehiltä. Minulla on ollut tosi pitkät hiukset, lyhyet, keskipitkät, nyt pitkät., aina olen ollut ihan yhtälailla nainen kuin muutkin! En ymmärrä ihmisiä, jotka arvostelevat toisten ulkonäköä, oli se sitten vaatteet, hiukset ym. Aivan sairasta touhua. Pitkähiuksiset naiset kuvittelevat olevansa jotenkin automaattisesti kauniimpia/naisellisempia lettinsä vuoksi. Ei mene ihan niin. Minusta on hienoa, että on erinäköisiä ihmisiä, niin miehiä kuin naisia.


      • ihansamaamieltä kirjoitti:

        Mä olen naisena ihan samaa mieltä kuin sä. Keski-ikäinen nainen kun istuu parturin tuoliin niin satavarmasti parturi meinaa leikata hiukset lyhyiksi ja värjätä ne jollain kamalalla tummalla värillä, ehkä pikkuisen keltaista raitaa siihen otsalle. Voi yäk. Onko naisellista? No ei ole.

        Lyhyt on tukka helppo. Mutta onko se naisellinen ja kaunis? Miksi naiset haluaa olla kaikki samannäköisiä? Mäkin pidin välillä aika lyhyttä tukkaa kivana. Heräsin vasta kun tyttäreni tuli kylään. Kertoi menneensä bussiin ja katsoneensa että mutsi samassa bussissa, kivaa. Lähestyi naista ja huomasi etten se olekaan minä vaan joku ihan samannäköinen lyhyeksi kynityssä tukassaan. Tytär kertoi että itseasiassa koko bussi oli täynnä keski-ikäisiä lyhyessä tukassaan. Kaikki saman näköisiä. Mahtavaa!

        Naiset menee massan mukana, miehet pitää sellaista tukkaa kuin tahtovat. Kummat on rohkeampia? Mä ainakin aion jatkossa näyttää naiselta vaikka kuka sanoisi mitä.

        Öööö, minua edeltävä kirjoittaja kirjoitti, että "pitäköön jokainen sellaisia hiuksia joissa viihtyy parhaiten" ja minä komppasin, että "Pitäköön jokainen nimenomaan sellaisia hiuksia, joissa viihtyy parhaiten", joten miksi sinulle tuli tarve todistella, että sinä pidät juuri sellaisia hiuksia, joissa viihdyt parhaiten, ja tuomita ne jotka viihtyvät toisenlaisissa? En minäkään kerro täällä, millaiset hiukset itselläni on saati tuomitse niitä, joilla on vaikkapa tummaksi värjätty lyhyt tukka keltaisella raidalla, sehän juuri on sitä vapautta pitää juuri sellaisia hiuksia joissa viihtyy parhaiten,.


      • katsepeiliin

        Katseleeko se helkakin jälleen niitten femakko-lasiensa läpi?
        Koko juttuhan lähti miesten hiuksista ja niiden arvostelu on ok (miehilla kun ei ole monentyylisiä hiuksia kuin lyhyet ja pidemmät) mutta kun lähdettiin arvostelemaan naisten hiuksia niin sehän on KAUHEAA!
        Se on sama kuin aikoinaan virolaisnainen arvosteli suomalaisnaisten pukeutumistyyliä kun menevät tyylillä toppatakit päällä ja kuomatossut jalassa niin eikös nämä suomalais-femakot nousseet takajaloilleen ja perustelivat noilla käytännönsyilläkin.
        Venäläisilläkin naisillakin naiseus korostuu vaikka samoilla leveysateilla olemmekin?
        Nythän on niin että minäkin olet netin kautta treffannut useampaakin naista jossa 20v. parisuhteen jälkeen mies on lähtenyt ja joskus nuoremmankin naisen mukaan...mutta se yhteväisyys heidän hiuslookissaan on että järjestään on lyhyet hiukset eli aika miesmäiset että josko olis ollut sitä peiliinkatsomisen paikka ollut parisuhteenkin aikana kun se naiseus on muuttunut joksikin toiseksi....
        Lisätäkseni vielä että suomalaismiehiä voi arvostella ihan julkisestikkin monesta asiasta mutta meneppä sanomaan se sama asia suomalaisnaiselle niin otetaan se hernenenään vaikka kuin rakentavasti ja neuvvoen tekisi ja sitä et sinäkään helka muuksi voi väittää.


      • tyhmäaihe
        katsepeiliin kirjoitti:

        Katseleeko se helkakin jälleen niitten femakko-lasiensa läpi?
        Koko juttuhan lähti miesten hiuksista ja niiden arvostelu on ok (miehilla kun ei ole monentyylisiä hiuksia kuin lyhyet ja pidemmät) mutta kun lähdettiin arvostelemaan naisten hiuksia niin sehän on KAUHEAA!
        Se on sama kuin aikoinaan virolaisnainen arvosteli suomalaisnaisten pukeutumistyyliä kun menevät tyylillä toppatakit päällä ja kuomatossut jalassa niin eikös nämä suomalais-femakot nousseet takajaloilleen ja perustelivat noilla käytännönsyilläkin.
        Venäläisilläkin naisillakin naiseus korostuu vaikka samoilla leveysateilla olemmekin?
        Nythän on niin että minäkin olet netin kautta treffannut useampaakin naista jossa 20v. parisuhteen jälkeen mies on lähtenyt ja joskus nuoremmankin naisen mukaan...mutta se yhteväisyys heidän hiuslookissaan on että järjestään on lyhyet hiukset eli aika miesmäiset että josko olis ollut sitä peiliinkatsomisen paikka ollut parisuhteenkin aikana kun se naiseus on muuttunut joksikin toiseksi....
        Lisätäkseni vielä että suomalaismiehiä voi arvostella ihan julkisestikkin monesta asiasta mutta meneppä sanomaan se sama asia suomalaisnaiselle niin otetaan se hernenenään vaikka kuin rakentavasti ja neuvvoen tekisi ja sitä et sinäkään helka muuksi voi väittää.

        En ole helka, mutta tiedän montakin keski-ikäistä naista ja on lyhyttä ja pitkää hiusta, eronneita ja parisuhteessa ja ei ole hiusten pituudesta kiinni kuka on varattu ja kuka ei! Eikä moni kampaaja osaa leikata niiden naisten hiuksia oikein lyhyeksi, sekin on yksi syy miksi lyhyet hiukset saattavat näyttää ei-edustavalta.

        Venäläiset naiset ei ole suomalaisia parempia. Pitäisikö olla joku pinnallinen kana? Kaikki eivät edes ymmärrä mitä myrkkyjä päästäävät kehoonsa esim. värjätessään hiuksiaan tietyillä väriaineilla. Eikä ole jaloille terveellistä kävellä aina korkokengillä jne.


      • katsepeiliin kirjoitti:

        Katseleeko se helkakin jälleen niitten femakko-lasiensa läpi?
        Koko juttuhan lähti miesten hiuksista ja niiden arvostelu on ok (miehilla kun ei ole monentyylisiä hiuksia kuin lyhyet ja pidemmät) mutta kun lähdettiin arvostelemaan naisten hiuksia niin sehän on KAUHEAA!
        Se on sama kuin aikoinaan virolaisnainen arvosteli suomalaisnaisten pukeutumistyyliä kun menevät tyylillä toppatakit päällä ja kuomatossut jalassa niin eikös nämä suomalais-femakot nousseet takajaloilleen ja perustelivat noilla käytännönsyilläkin.
        Venäläisilläkin naisillakin naiseus korostuu vaikka samoilla leveysateilla olemmekin?
        Nythän on niin että minäkin olet netin kautta treffannut useampaakin naista jossa 20v. parisuhteen jälkeen mies on lähtenyt ja joskus nuoremmankin naisen mukaan...mutta se yhteväisyys heidän hiuslookissaan on että järjestään on lyhyet hiukset eli aika miesmäiset että josko olis ollut sitä peiliinkatsomisen paikka ollut parisuhteenkin aikana kun se naiseus on muuttunut joksikin toiseksi....
        Lisätäkseni vielä että suomalaismiehiä voi arvostella ihan julkisestikkin monesta asiasta mutta meneppä sanomaan se sama asia suomalaisnaiselle niin otetaan se hernenenään vaikka kuin rakentavasti ja neuvvoen tekisi ja sitä et sinäkään helka muuksi voi väittää.

        Vastasin artturin kommenttiin "Kuka sanoo mikä on paras mahdollinen? Tyylipoliisit on he..vetin rasittavia,pitäköön jokainen sellaisia hiuksia joissa viihtyy parhaiten." Olen hänen kanssaan samaa mieltä. Sinä ilmeisesti et?


      • helka kirjoitti:

        Vastasin artturin kommenttiin "Kuka sanoo mikä on paras mahdollinen? Tyylipoliisit on he..vetin rasittavia,pitäköön jokainen sellaisia hiuksia joissa viihtyy parhaiten." Olen hänen kanssaan samaa mieltä. Sinä ilmeisesti et?

        Äh, viesti lähti liian aikaisin.
        Siis: en itse koe pienintäkään mielenkiintoa minulle vieraiden ihmisten hiusten arvosteluun. Kulkekoon jokainen sellaisissa hiuksissa kuin haluaa, oli se sitten ankanpyrstö, ylikasvanut leikkaus tai siniseksi värjätty irokeesi. Oikein näyttävät kampaukset saattavat toki pistää silmään, mutta että katselisin ja vertailisin suomalaisten ja italialaisten minulle tuntemattomien miesten hiustyylejä - no ei ole tullut mieleen. Tunnen monia venäläisiä naisia (myös Venäjällä asuvia, venäläisen miehen kanssa naimisissa olevia) eikä heissä ole keskimäärin yhtään sen enempää pitkähiuksisia kuin suomalaisissa. Eivät he ole niitä "täydellisiä" venäläisiä naisia, joita telkkari näyttää.

        Minun silmääni miellyttää mies, jolla on huoliteltu leikkaus. En ole kiinnostunut muiden miesten kuontaloista. JOS miehellä ei käy flaksi, niin hiukset on kuitenkin yksi helppo tapa koettaa kohentaa olemustaan, tehdä siitä paras mahdollinen. Parturikäynti kerran kuukaudessa, nykyisin maksaa miehille Helsingissä halvimmillaan 20-25 e, leikkaaminen kestää luultavasti puoli tuntia. Aika pieni "uhraus" oman ulkonäön eteen. Naisilla hinta on kaksinkertainen, aikaa menee tunti, ja tuo käsittää siis vasta leikkauksen. Jos haluaa väriä tai kiharaa (tosin permanentit taitavat onneksi olla passé) niin puhutaan yli satasesta. Siihen päälle manikyyrit, ripsienpidennysten huollot ja kulmien muotoilu värjäys - voin kertoa, ettei ole ilmaista eikä riitä puoli tuntia kuukaudessa.


    • ret43

      Pelkään parturia pitäis taas käydä mutta ahdistaa

    • rekkakuskilepakoille

      Ei siinä kuule helka auta paljoa kerran kuussa käynti parturissa ja mennä kuin Tero Pitkämäki sliipattuine hiuksineen (vaikka komea mies onkin monen naisen mielestä) vaan se on pikkasen pörröiset hiukset ja pieni parransänkin antaen pahan- ja villinpojan kuvan ja se on se joka sytyttää naisen.

    • kohtiuusiapettymyksiäkö

      Mitä sitä turhaan parturille. Esimerkiksi Tarzankin jo kelpasi hyvin naiselleen ilman tukanleikkuuta. Ja moni muu naisrintamallakin hyvin menestynyt on ollut pitkätukka.

      • No jos flaksi käy niin eihän silloin mitään kannatakaan muuttaa.

        Jos ei käy, niin silloin kannattaa muuttaa jotain ja katsoa, miten se vaikuttaa.


      • KlipKlapKlip

        Miltäpä näyttäisi esim. satakiloinen löysämaha pitkissä hiuksissa? Ihmiset ovat erimallisia päästä kuin kropastakin. Sama hiusmalli ei sovi välttämättä kaikille.


    • eijumalauta

      Naiset on todella naurettavia. Pitäis käydä kerran kuussa parturissa sen takia kun tukka on kasvanut 5 milliä.

    • hiuksetvieläpäässä

      ilmeisesti parturikampaaja tai pelkkä parturi tai kampaaja,miten vaan ei näköjään ole töitä kun joutaa kirjoittelemaan palstalla....

      • Ihansamako

        Heilläkin on kai vapaapäivänsä.. Joudathan sinäkin vastamaan vai oletko työtön?
        Sellainen voisikin olla työtön joka tekee työnsä vai saadakseen palkan eikä halua asiakastaan tyytyväiseksi esim. miehen persoonaan sopivat hiukset vaan leikkaa kaikille samanlaiset pottatukat. Missä on ammattiylpeys? Ammattitaito?


    • scrg
    • Suosin lyhyitä hiuksia lähinnä sen takia, että pitkät menevät tuulessa sekaisin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe