rattijuopumus

tattihöperö

Ajoin 5 kilometriä hiljaista tietä..veren alkoholipitoisuus 1.08..ei vahinkoja tai ulosajoa..kortti ollut minulla 45 vuotta..ei muita liikenne rikkomuksia..toimeentulon takia tarvitsen autoa työssä..työmatkat noin 40 km päivässä...mikähän minua nyt odottaa.pelottaa kovasti että menetänkö työn.

43

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erk-ki

      Olisi pelottanut ennen kuin lähdit juovuksissa ajamaan! Onneksi et ketään tappanut. Eikä varmasti ollut ensimmäinen kerta, kun rattijuopottelit, vaikket ennen kiinni ollut jäänyt. Et sääliä ansaitse.

    • zumbaazambaa

      Siis veren alkoholipitoisuus 1,08 promillea? Rattijuopumus, seuraamus noin 60 päiväsakkoa, ajokielto noin 5 kk, voi olla vähän vähemmän jos ajo-oikeus välttämätön työn vuoksi tai muusta vastaavasta erityisen hyvästä syystä. Alkolukkoajokortin saat toki vaikka heti jos menet (jo väliaikaisen ajokiellon aikana) sitä poliisilta pyytämään ja alkolukon autoosi asennutat.

    • 67rfvy6yfyu9f

      Osta mopo. Siihen ei tarvitse korttia eli sitä ei voi silloin menettää. Toiminee tuolla matkalla väliaikaisena ratkaisuna, vaikka hidasta menoa onkin.

      • Itse asiassa mopolle tarvitaan nykyisin ajokortti.


      • toisettarviitoisetei
        Dog_lover kirjoitti:

        Itse asiassa mopolle tarvitaan nykyisin ajokortti.

        Ketjun aloittaja ei tarvitse. Hän saa ajaa mopolla laillisesti ilman korttia. Syy selviää aloitusviestistä.


    • tattihöperö

      Empä ole koskaan aikaisemmin promilleissa ajanut.
      En minä sääliä pyydäkään..kadun sydämeni pohjasta.

    • tattijöperö

      Tämä rattijuopumus on toiseksi pahin juttu elämässäni...ensimmäisen on se että tyttäreni kuoli jokin aika sitten oman käden kautta...mutta jotenkin vaan on eteenpäin mentävä..en ole alkoholilla suruani lievittänyt..nyt vaan sattu tämä möhläys...hyvin harvoin käytän alkoholia.mutta nyt väärään aikaan ja väärässä paikassa.

    • tattihöperö

      No..se heittää ensimmäisen kiven joka nuhteeton on..kiitos vastauksista.

    • tattihöperö

      Se on niin jännää että toisten elämässä ei tapahdu mitään kamalaa..sitä vaan mennään rinta rottingilla..hyvä niin..voi tuomita ihmisiä tuntematta heitä..teille vastaukset antaneille toivon että nuhteeton ja hyvä elämä jatkuu hamaan hautaan asti.

      • erk-ki

        Kamalan tapahtuminen ei oikeuta vaarantamaan toisten elämää rattijuopottelulla. Yli 1 promillea on jo aika känni tavallisella tallaajalla. - Kuinkahan aitoa se katuminenkaan olisi ilman tuota kiinni jäämistä? Jos eka (?) kerta olisi onnistunut, niin varmaan olisi seurannut toka jne... Ja niitä - usko tai älä - jotka eivät maistissa mene eka kertaakaan rattiin, on valtaenemmistö autoilijoista.


      • amitsöös
        erk-ki kirjoitti:

        Kamalan tapahtuminen ei oikeuta vaarantamaan toisten elämää rattijuopottelulla. Yli 1 promillea on jo aika känni tavallisella tallaajalla. - Kuinkahan aitoa se katuminenkaan olisi ilman tuota kiinni jäämistä? Jos eka (?) kerta olisi onnistunut, niin varmaan olisi seurannut toka jne... Ja niitä - usko tai älä - jotka eivät maistissa mene eka kertaakaan rattiin, on valtaenemmistö autoilijoista.

        Eihän tollanen yks promille ole vielä mitään. Amatöörihommaa. Ammattilaiset puhaltelevat melkein seitsemän promillen lukemia.

        http://yle.fi/uutiset/rekkakuski_puhalsi_67_promillea/5138975

        Holtittomasti murskerekkaa työmaallaan ohjannut kuski puhalsi jopa 6,7 promillen lukemat poliisin alkometriin.


      • erk-ki

        ^^Yli 1 promillea on jo aika känni tavallisella tallaajalla.^^

        Tuo kyllä pätee tavallisiin tallaajiin siitä riippumatta, että kännäämisen ammattilaiset kestävät kuolla kupsahtamatta paljonkin enemmän.


    • tattihöperö

      Luojan kiitos..olishan se karmeeta jos kaikki olisi rattijuoppoja..kyllä se niin on että opiksi tämä on otettava...kyllä tämä niin paljon minuun vaikuttaa että ei varmasti tule uusiutumaan...vaikka sinä toisin epäiletkin..hyvää kesän jatkoa..tästä on tie vain eteenpäin.

    • 18-4

      Niin siis mitä yksikköä toi 1.08 nyt oli; promillea vai milligrammaa per litra (mg/l)? Siinä on aika helkutin iso ero seuraamusten kannalta, että kummasta puhutaan. Tarkistettiinko lopullinen lukema tarkkuusalkumetrillä vai verikokeilla ja jos verikokeilla, oletko saanut niistä vielä tulosta, vai oliko toi 1.08 seulonta-alkometrin lukema? Seulonta-alkometrikin voi näyttää kumpaa tahansa, promilleja tai milligrammaa per litra hengitysilmaa, joten ilman yksiköitä tää on pelkkää arvailua ja metsään kailotusta.

    • tattihöperö

      Verikoe 1.08.poliisi soitti kun pyysin..halusin itse sinne kokeeseen.

    • tattihöperö

      Minäpä olen rohkea ja kerron lyhyesti elämän tarinani.olin 22 vuotias ja naimisissa..mieheni kuoli auto onnettomuudessa.minulle jäi 3 vuotias lapsi..3 vuoden päästä menin naimisiin ihanan miehen kanssa..hän kuoli kotimme tulipalossa..nyt tyttäreni teki itsemurhan onko ihme jos joskus itkettää ja on paha keli..en ole alkoholilla itseäni turruttanut..nyt satuin väärään seuraan.tarkoitin paha mieli..kadun tekoani syvästi..ei enää koskaan alkoholia..sen opin nyt..ilmankin pärjää..semmosta on elämä.

      • 20-14

        Teet niin, ettet suostu kirjalliseen menettelyyn, vaan menet itse oikeuteen ja kerrot oikeuden jäsenille elämäntarinasi. Ihmisiä ne ovat hekin ja perheet on heilläkin. Voi olla, että saat ajokiellon ehdollisena, jolloin poliisi palauttaa sinulle korttisi. Myös poliisi voi antaa ajokortin takaisin jo ennen oikeudenkäyntiä silloin, jos on odotettavissa oikeudesta ehdollinen ajokielto. Se on melko harvinaista, mutta sitä sovelletaan tapauksiin, jolloin syytetyn leipä on kiinni kortista. Ota yhteyttä kyseisen poliisiaseman päällystöön ja kysy heidän mielipidettään ehdollisesta ajokiellosta.


      • säälikortinpeluu

        Mitä merkitystä näillä, sinänsä ikävillä kokemuksilla, on alkuperäisessä kysymyksessä selostettuun rikokseen? Ei mitään. Pysytään ihan rikoksen faktoissa vaan. Ja tuolla ylempänä ketjussa joku onkin antanut suuntaa-antavan kommentin odotettavissa olevista seuraamuksista.


    • tattihöperö

      Minä soitin käräjäoikeuteen..pyysivät minua soittamaan puolen viikon maissa..antoivat suoran numeron sinne..kerronko siinä vai lähetänkö liitteen...olen käynyt jo kuulustelussa.

      • 20-14

        Voit tietysti soittaakin, mutta kun sinulle annetaan haaste tiedoksi, niin siinä on kohta, suostutko, vai et kirjalliseen menettelyyn.


    • tattihöperö

      Siinä kuulustelussa poliisi sanoi että jos kirjallisena laitan se nopeuttaa asiaa ja hän sanoi että en tarvitse asianajajaa...minä lähetän liitteen..kiitos sinulle.

      • 17-16

        "Poliisi sanoi, että en tarvitse asianajajaa..."

        Jep. Venäläisen lätkäjoukkueen valmentaja kävi sanomassa suomalaisjoukkueen kapteenille, että ette tarvitse enempää maaleja. Ymmärrä eturistiriita. Et välttämättä tarvitse, jos asia on täysin selvä, mutta sinun itse pitää tietää tarvitsetko asianajajaa vai et.


    • tattihöperö

      No juupajaapa ja niin edelleen.odottelempa tuomiota..oli mikä tahansa..sovitettava on..niin on monta miestä ja kaikilla eri näkemykset.ilmottelen sitten ku tuomio tullut.

      • 16-9

        Jos verikokeen tulos oli 1.08 promillea niin seuraamukset oli tokassa vastauksessa aika kohdillaan. Jos tarvitset omaa autoa töissä, se alkolukko on käytännön vaihtoehto. Ovat varsin haluttomia antamaan ajokieltoa ehdollisena rattijuopoille, kun on se alkolukko mahdollisuus olemassa.


    • kohtsilleen.alkoon

      Minä ostin kolme pulloaq viinaa ja kaadoin ne naamariin, nyt on hyvä olla, kohta lähdenn hakemaan lisää. Autollani tottakain.

      • Toivottavasti jäät kiinni!


      • tattihöperö

        Toivottavasti hai lisäviinat kävellen


    • tattihöperö

      Onko verikokeen tulos promilleina. Vai miten se menee.

      • höttitapero

        On, eli kuinka monta promillea (tuhannesosaa) on veren alkoholipitoisuus.

        Tarkkuusalkometrin puhallustuloksen mittayksikkö on milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa.


    • tattihöperö

      Poliisi muutti papereihin verikokeen tuloksen ja sanoi että nämä ovat vähän parempia uutisia..ei törkeä.

    • Rikoit lakia, tietoisesti ja nyt vastaat seurauksista. Jokaiselle laille on hyvä syy, joskin joskus ensin sitä ihmettelee. Ja minä en ymmärrä rattijuoppoja.

      • Juuuh olihan sitä alkoholia veressä hänellä jopa noin 0,05 deslitraa...

        Aika valtava känni siis :D

        Onneksi ei ajanut kolaria sentään kun noinkin paljon oli alkoholia veressä


      • tattihöperö

        No jos olisin juossut kotiin..olisi ollut parempi...oli miten oli...ehkä parempi näin vaikka väärin teinkin...itse synttäri sankari on ruhjeilla....avomies alkoi siihen malliin heilua....tämä pariskunta saa minun puolesta märkiä toisiaan jonninjoutavista jutuista...mätkiä..tarkoitan...enää ei osata edes juhlia.....aina on sotatila päällä.


    • tsimbabwe

      tsumbaatsambaa veikkasi 60 päiväsakkoa ja 5kk ajokieltoa.. mä veikkaan 70 päiväsakkoa ja muuten saman 5kk ajokieltoa :D

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015081920202260_uu.shtml?_ga=1.136537648.1603887285.1428867729

      Vantaan apulaiskaupunginjohtaja Juha-Veikko Nikulainen kärysi ratista vain reilua viikkoa ennen yllätyseroaan. Mies puhalsi kyseisenä perjantaiaamuna noin 1,1 promillea poliisin alkometriin.

      Seuraukset: 70 päiväsakkoa ja 5kk ajokieltoa.

      Vantaalla maankäytön, rakentamisen ja ympäristön sekä liikenteen toimialasta vastannut Nikulainen toivoi saavansa ajo-oikeuden pian takaisin perusteltuaan asiaa työllistymissuunnitelmillaan. Käräjäoikeus ei kuitenkaan pyyntöön suostunut.

      Niin että jos sitä ajo-oikeutta kaipailee aiemmin, niin sitten vaan tutkinnanjohtajaan yhteyttä, pyydät valvotun ajo-oikeuden ja asennutat sen alkolukon.

    • tattihöperö

      Työpaikka meni...tiputuksessa..nestehukka ankaran ripulin takia...nyt ne rangaistukset ovat alkaneet..kovasti reagoin karmeisiin juttuihin...mitähän sitten kun tuomio tulee..henki lähtee...no onpahan 1 rattijuoppo vähemmän.

      • Oiva83

        Oikien hyvä kaappi juopon työ piakan menetys iloitsen kanssasi ja toivottavsti lopetat paskan jauhamisen olet itse syypää moiseen elämän tilanteeseen ratti juoppo on pahinta laatua ja saastaa.miksi sinunkaltaistasi itse sääliin vajonnutta alkoholistia pitäsi kenenkään paapoa? en ikinä unohda rattijuoppojen uhreja..meni neljä nuorta kerralla vanhan alkkiksen takia.


    • tattihöperö

      Moi pakettiautomaatti..kiitos viestistä..mutta eikös olla samaa mieltä että auton ratissa niitä promilleja ei saa olla yhtään...en minä tuntenut kännissä olevan..mutta oli promilleja oli...opetus meni perille...oksettaa kun näkee viinipullon...nyt vaan eteenpäin niinkuin mummo lumessa.

    • luulenpa

      Niin kuin tääll on jo todettu, 5 kk tulee mahdollisesti ajokieltoa. Minulla on tuttuja kärynnyt vuosien varrella ratista, joten voin sanoa, että 0,5-,07 promillea ensikertalaisella yleensä 3 kk. 1,2 promillea 6 kk. Joten se tuomio asuttunee 4-5 kk:n mittaiseksi.

    • tattihöperö

      Monia kiinnostaa se että kuinka kauan menee kun rikos on käsittelyssä..minulla tasan kaksi kuukautta..8.10.klo 9. Kirjallisena..joten vähän helpottaa kun tietää ajankohdan...minun piti lähettää tuomioistuimelle työsopimukset...no ei enää kauan odottamista.

    • tattihöperö

      Kuuden viikon päästä saan kortin takaisin.1600 euroa sakkoja.helpotti..ei enää ole pitkä aika.

    • naapurintäti

      Tuollaiselta vanhushourokilta kortti pois lopullisesti. Ja ajokieltoon lopun elinajan ajaksi. Ei se siitä enää missään nimessä ainakaan paremmaksi muutu.
      Naapurusto säilyy paremmin hengissä.

    • tattijöperö

      Voi sinua naapurintäti..olet hyvin sympaattinen....pysy pois minun tontilta niin henkesi säilyy.

    • tattihöperö

      Kyllä korkeasti koulutettu ystäväiseni on oikeassa kun sanoi että tämä keskustelu kanava on täynnä katkeria ja ilkeitä ihmisiä..no jätän tämän kirjoittelun tähän......hyvää syksyn jatkoa kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe