Laadukkaat Vaatteet

Laatua

Olen 57 v. nainen ( pituus 162 cm ja 64 kg ) ja nyt olen huomannut, että vaatehuoneestani on paljon halpis ketjuliikkeiden vaatteita ja päälle laittaessani ne näyttivät ihan tosi vanhoilta. Miten ne olivatkaan ihania ja niin naisellisia, mutta muutama vuosi teki niistä vanhoja.
Nyt vh siivous ja ostan laadukkaita mekkoja. Parempi yksi hyvä ja laadukas kuin tusina halpoja. Tällä iällä jos haluaa näyttää naiselta niin hyvä tyyli pukeutumisessa on piste iin päälle. Pidän huolta ulkonäöstäni ja liikun paljon. Aina se pukeutuminen on sitä kun pitäisi ulos lähteä ...... niin mitä laitan päälle ? Mun vaatekaapissani ei ole mitään siihen iltaan sopivaa ? Tuntuuko tutulta ?

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Netistä on helppo löytää ja tilata. Tällaisena 11 vuotiaana oon mennyt ompelukurssille niin voin itse tehä vaatteita. Meillä päin on hieman rasittavaa jos joku tietää mistä ostit vaaatteesi ja aina tulee sanomista "Ai ostit ton halpa paidan ja sairaan kalliit housut.", niin sellaista ompelukurssiakin voi koklata. Zalandolta löytyy aivan kamalan paljon vaatteita, ja muutenkin netistä voit valita kivan värin ja onko haluamasi mekko/paita/housut jne. :)

    • Louders

      Vaateet ovat kautta linjan ,huonompilaatuisia kuin 90 luvulla .Vaikka ostat parempilaatuisia vaateita voit saada todella huonolaatuisen vaateen . Joka nupaantuu ja menee pesussa piloille . Minulle on käynyt näin. Ostin 100 euron puseron jolle kävi näin .Menin näyttmään sitä liikeeseen,Minulle sanottiin että olen pessyt sen väärin ,en saanut mitään korvausta kyseisestä puserosta .Takuuvarmaa etten poikea siihen liikeeseen enää.

    • Olivia62

      Olen 53 v nainen (pituus 165, paino 59 kg). Olen erittäin kiinnostunut vaatteista, minusta asukokonaisuuden rakentaminen on kiva. En koskaan valitse illalla valmiiksi vaatteita seuraavaa päivää varten, koska haluan pukeutua sen päivän mielen mukaan. Ei siihen kuitenkaan niin paljon aikaa kulu, kun yleensä lähden yhdestä esim. tunikasta, ja rakennan sen ympärille kokonaista asukokonaisuutta.
      Totta puhut, laadukkaisiin mekkoihin kannattaa satsata, minulla on niitä laadukkaita mekkoja enemmänkin kuin tusina. Käytän pääasiassa kotelomekkoja, sopivat parhaiten vartalooni, kun olen lähinnä tiimalasimuotoinen.
      Minusta on helppo pukeutua ulos mennessään, laitan kotelomekon ja bleiserin tai kapeat housut, kaunis tunika ja bleiserin, samoin töihin, aina löytyy kivaa päällepantavaa. Töissä käytän usein myös kynähameita. Tietysti pitää olla riittävästi valinnanvaraa, silloin ei tule tunnetta, ettei ole päällepantavaa. Eivät kaikki vaatteeni kuitenkaan ole laatumerkkejä, voin ihan hyvin ostaa esim. bleiserin H & M:stä, niillä on minulle sopivan malliset bleiserit, kankaan laatua kannattaa toki tarkistaa, niissä on suuria eroja samanhintaisten tuotteiden välillä.
      Olen nuorempana ommellut paljon, joten tunnistan eron hyvänlaatuisen ja huonolaatuisen kankaan välillä. Päällysvaatteita kannattaa harvemmin ostaa halpis ketjuista, niissä on yleensä se laatu niin paljon huonompi kuin laatutakeissa, villakangastakit nukkautuvat muutamassa kuukaudessa jne. Meidän iässä on myös tärkeätä satsata laadukkaisiin jalkineisiin ja laukkuihin, ne tekevät pitkälti asun, mikäli ne ovat jotain halpiskamaa, mikään muu vaatekappale ei pelasta enää tilannetta.
      Haluan säilyttää hoikan vartaloni läpi elämän, vaatteet kuin tulevat parhaiten oikeuksiinsa hoikan varren päällä. Esteetikko kuin olen, minulle on hyvin tärkeätä, että kaikki mitä puen päälleni näyttää todellakin hyvältä. Liikun, nukun ja syön sopivasti pysyäkseni mitoissa. Kampaajalla käyn kerran kuukaudessa. Haluan näyttää elegantilta, en pidä perustyylisistä vaatteista, esim. farkut, t-paita ja neuletakki. Olen varmaan aina hieman ylipukeutunut, koska se on tyylini.
      Mikäli sinusta tällä hetkellä tuntuu, että vaatevarasto pitäisi uusia, satsaa ihan kuten mainitsit, laadukkaisiin mekkoihin, osta muuta bleiseri ja hyvänmallisia puseroita tai tunikoita (vartaloosi sopivimman malliset), parit kappaleet hyvän mallisia housuja. Minusta kapealahkeiset housut ovat siitä hyvät, että sopivat sekä avokkaitten, nilkkureitten että pitkävartisten saappaitten kanssa. Näin alkuun tulet pärjäämään ihan hyvin yllämainitulla setillä. Yhdistät vain niitä eri lailla eri tilaisuuksiin. Voithan sitten pikku hiljaa lisätä uusia vaatekappaleita garderobiisi jotka sopivat yhteen edellisten kanssa. Tulet hetken päästä huomaamaan, että sinulla on vaikka kuinka paljon kivoja asukokonaisuuksia, eikä tule tunnetta ettei ole päällepantavaa.
      Voisin tästä aiheesta kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta ei kukaan varmaan jaksa lukea ajatuksistani vaatteista ja eri tyyleistä pukeutua.

      • Kaisu58

        Käytätkö pitkävartisia saappaita ainoastaan (kapealahkeisten) housujen kanssa? Olen etsiskellyt hyvin istuvia ja laadukkaita hamesaapaita; turhaan.


      • Olivia62

        Käytän pitkävartisia saappaita myös kotelomekkojen ja kynähameiden kanssa. Minä ostan pääasiassa kaikki jalkineet nettikaupoista nykyään, niistä kun saa myös muun värisiä kun mustia, kaapistani löytyy myös konjakinruskeat, tummanruskeat, viininpunaiset, tummanpunaiset, luumunpunaiset, harmaat ja beigen väriset pitkävartiset saappaat. Minun juhlasaappaat ovat merkiltään Högl, ne ovat todellakin sirot ja laadukkaat, niitä käytän oikeastaan pelkästään mekkojen tai hameiden kanssa.
        Syksyllä löysin myös tarpeeksi sirot nilkkurit jotka voivat käyttää mekkojen ja hameiden kanssa, ostin niitä heti sekä mustana että viininpunaisena. Minusta Zalandolla on ehdottomasti paras valikoima, Bootzilta löytyy myös laadukkaita jalkineita.


      • Kaisu58

        Mainitsit, että käytät juhlasaappaina Höglin saappaita. Höglillä on paljon erilaisia saappaita. Millaiset Sulla on? Mitä mieltä olet muuten stretsh-saappaista; istuvat kyllä hyvin, mutta ovat aika synteettisen näköiset. Rospuuttokelillä kylläkin hyvät.


      • laatuas

        Kiitos Olivia pitkästä ihanasta kommentistasi ja olenkin jo ostanut joitakin kotelomekkoja. Merkki paitapuserot niistä pidän eniten ja sopivat niin suorien housujen kuin farkkujen kanssa. Otan neuvosta vaarin ja mietin lisää mitä harkinnalla saan aikaiseksi.Palataan asiaan.


      • Oliva

        Kiva, että pidit pitkästä tekstistäni, voisi jopa sanoa, että vaatteet ovat yksi harrastuksistani. Toki niitä tulee vähän liikaa ostettua, mutta ajattelen aina, että jokainen laittaa rahansa siihen mistä pitää.
        Kiva kuulla, että olet ostanut kotelomekkoja. Ne ovat todellakin helppoja yhdistää ja aina on siististi pukeutunut.
        Kaisu58 kysyi juhlasaappaistani, vähän vaikeata niitä on kuvata, pohja on ns. platoo pohja, eli n. 1 cm, korot ovat n. 10 cm ja hyvin kapeat, saapas on erittäin siro nilkoista ja varren korkeus on polveen. Minusta on erittäin tärkeätä, että saappaan varsi on sopivan mittainen, liian leveä tai liian kapea varsi ei imartele säärtä. Suutarille on helppoa viedä liian kapean varren venytettäväksi, ei tarvitse sen takia jättää kaunis saapas ostamatta.
        Hyvää Joulua teille, puetaan kauniisti ja nautitaan vaapaa-päivistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe