Ansaitseeko kiusatut tulla kiusatuksi?

sdjkfklösdjfg

Tähän ei lasketa asioita joille ei voi mitään, mutta jos sinä oot pelkurimainen nössö joka ei uskalla pistää vastaan kiusaajille niin mun mielestä sinä ansaitset tulla kiusatuksi.

16

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooooooooooooooouuuuuu

      Että taas vaihteeksi. Meneeköhän monta kymmentä viestiä tällä rikki, kun lasketaan alottajan muilla nikeillä kirjottamat yksinpuhelut mukaan.

    • Jokujollaonliiantylsää

      Miten voi olla oikein tulla kiusatuksi sillä perusteella, että ei pistä kiusaajille vastaan? Silloinhan se kiusaamisen syy johtuu siitä kiusaamisesta, eli sitä syytä ei oikeastaan edes ole.

    • jjiniihhcycttcttttyy

      Aloittajaa puhuu täyttä paskaa

    • VittuMitäLuusereita

      Minä en ymmärrä miksei kiusatut osota mitään sisua ja käy vaikka hakkaamassa kiusaajiensa sisuksia sekaisin.

      P.S. en ole aloittaja

    • Sinäoletimbesilli

      Saksalaisten keskitysleireille joutui juutalaisia ,mutta he eivät voineet vastutella tai he kuolivat ,oliko se oikein? Saat tähän 99% mahdollisuudella oikean vastauksen mutta jos vastaa sen 1% niin sinun mielestä näin piti käydä koska he eivät vastustelleet ja 11milj ihmistä kuoli , viel kerran oliko se oikein?

      • 4899

        Ei sillä ole merkitystä. Juutalaiset olivat heikkoja, ja natsit vahvoja. Vahvat voittaa aina lopussa.


      • JutkutOnPerseestä

        Juutalaiset mädätköön kusessa.


      • juuuuhvittu

        joo, mutta ensinäkään juutalaisia ei tapettu 11 miljoonaa, ja toiseksi juutalaiset ovat kaiken pahan alku, (jos et vielä tajunnut niin juutalaiset ei ollut viattomia)


    • kiusaajilla on usein omat asiat vituillaan elämässään.. joten kyllä se elämä opettaa, vaikka ei meniskää heti perille. ei kiusattujen tarvitse pistää vastaan, elämä hoitaa.

      • OnkoNeTyhmiä

        On kiusatuillakin jotain päässä vikaa kun antavat kiusaajien heittää paskaa niskaan. Onko ne kiusatut saatana tyhmiä?


      • SallaKo

        Kaikki ei halua olla mitään tappelijoita ja riehujia. Ja siitähän ne kiusaajat riemastuu, että "nyt se hermostu". Jos on temperamentiltaan semmoinen, että pelkää, niin ei pysty panemaan vastaan. Jos olisit itse saanut sellaisen luonteen niin toimisit samoin. Kasvatuskin vaikuttaa, ja paljon. Onneksi elämä opettaa kun ikää tulee. Pahimpia ovat usein nuoruusvuodet.

        Onneksi Jumala pystyy auttamaan ja johdattamaan kaiken parhain päin, jos turvaudutaan häneen. "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut." (Roomalaiskirje luku 8 jae 28)


    • akdoV

      Kiusatut ansaitsevat tulla kiusatuiksi, mutta kiusaajatkin ansaitsevat tulla ammutuksi tai räjäytetyksi. Eihän kukaan pakota kiusaamaan.

    • PahanakinPidetty

      Tuossa alkuperäisessä kysymyksessä on kyllä jotain henkeä joka saa ihmiset reagoimaan ja se itsessään on hyvä asia kun ollaan vaikeiden kysymyksien äärellä.
      Jos oletetaan että se ei vain ollut heitto, vaan että kysymyksen kirjoittaja oikeasti haluaa vastauksen... Hmm... Eli kysymyksen voisi tietenkin kysyä näinkin: Jos joku paljon ydinaseita omaava maa tai sen johtaja saisi päähänsä hyökätä ydinasein Suomeen sillä perusteella että Suomi ansaitsee sen koska se on nössö kun ei vastaa samalla tai edes millään käyrällä mitattuna riittävällä mitalla...
      No tietty, onhan siinä jotain logiikkaa, mutta ehkä mun ei tarvitse syventyä siihen sitten enempää vaan saakoon kukin omalla tahollaan miettiä mitä johdannaista ajatusta kyseisessä skenariossa sitten on.
      Olen itse ollut sekä kiusattu että kiusaaja. Luin vaan vähän alusta tosta jutusta, mutta heti tuli mieleen että mulla on ollut tosi huono omatunto niitä kohtaan joita kiusasin. Etenkin yhtä tyttöä joka laitettiin matalaksi melkein koko luokan voimalla monen vuoden ajan. Olkoonkin että oltiin ala- ja sittemmin yläasteella ja järkeä ei ollut päässä sen enempää, mutta edelleen olen yrittänyt selvittää kyseisen nyt jo naisen yhteystietoja että hän sais multa sen "anteeksi" ja sitten vaikka sylkäsis muutaman kerran, pistäis turpaan tai mitä nyt haluisikin. Tietty toivoisin että hän olisi päässyt jo pidemmälle elämässään ja voitais jutella asiasta mutta menisin tilanteeseen odotuksitta. Tunnen itse että on vielä paljon agressioita kiusaajiani kohtaan vaikka paljon olen terapiassa käynytkin ja tunnen olevani vahva tänä päivänä. Kaikkein eniten toivon kuitenkin että tämän ajan rehtorit ja opettajat ottaisivat vastuunsa jo alkuluokista ja miksei päiväkodista lähtien, ja opettaisivat lapsille, silloin kun vanhemmat eivät ole läsnä, mitä kiusaaminen on ja mitä pahaa se saa aikaan. Ottaisivat myös vastuun niistä lapsista jotka voivat niin huonosti että kyseinen pedagogiikka ei toimi, vaan jotka kiusaavat kaikesta huolimatta. Jos heistäkin edes joku välittäisi ja antaisi heille tunteen että vaikka kotona sua ei nähdäkään, niin täällä meidän kanssa sun ei tarvitse pelätä tai olla joku muu kuin se lapsi joka juuri nyt olet. Siitä se lähtee se kehitys parempaan: kiusatut eivät ole enää kiusattuja ja kiusaajat kiusatessaan eivät saa siitä kiusaamisesta tyydytystä vaan heidätkin halitaan tarpeen tullen ja hekin voivat oppia että terve läheisyys antaa paremmat kiksit kuin se kiusaajan rooli joka lopulta tuntee itsensä ulkopuoliseksi kun toiset/kaverit/luokkalaiset eivät yhtä herkästi enää lähde kiusaamiseen mukaan.
      Onko tässä mitään ideaa?
      Ehdotan palstan lukijoita, opettajia, rehtoreita, päiväkodissa työskenteleviä ja yleensä alan ihmisiä lukemaan Torey Haydenin One Child jota ei etsimältäni ole käännetty someksi, mutta kylläkin ruotsiksi nimellä Rävungen. Lukekaa sillä kielellä mikä sujuu parhaiten mutta lukekaa!

    • Mitä_helvettiä

      Mielestäni jos luulee, että kiusaaminen on okei jos ei vaan uskalla sanoa mitään niin on sadisti. Miten voit sanoa, että joku ansaitsee tulla kiusatuksi?

      • ex-kiusattu

        Hyvin kiteytretty. Sadisti on oikea ilmaisu moiselle. Aloittaja lienee itse kiusaaja.


    • harvasamitäeietsi

      Saat empatiia lähinnä viattttomalta. ONNEKSI OLKOON.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe