Miltä tuntuu lähteä aamulla Toyotalla?

toyotaatotooaooao

Kertokaas vähäsen millainen on fiilis kun huomaat aamulla että ajat Toyotalla töihin? Onko aamu teennäisen iloinen vai mietitkö aina että kumpa olisi bmw tai volvo? Katselet haikeana ja kateellisena kun 5-sarjan bmw tai V60 D5 volvo tulee vierelle valoissa? Sinua suututtaa ja samaan aikaan yrität todistella itsellesi ett kuinka itäautosi on "katsastustilastovoittaja" ja mukamas parempi kuin premium autot kun joku maksettu tedti aina niin väittää joka lehdessä. Sitä voi elää päiväunessa jos tykkää, suosittelen kuitenkin että heräät.

102

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avensis2.0d4d

      Mua suoraan sanottuna hävettää. Viereisessä päivä kodissa konttaavat muksutkin nauraa ja laulaa yhteen ääneen "takatakatakatakatakaata". Liikenne valoissa muut autoilijat katsovat ilkeästi nauruaan pidätellen. Kannen tiiviste vuotaa joten pako putkesta tulee valkoista savua ja ohikulkijat nauraa ja osoittelee. Vaihtoon tätä ei voi viedä kun sylinteri kansi vuotaa ja autossa on pahoja ruoste vaurioita.

      • lutkutakunaa

        Mikäs Volvo on jos ei itäauto? Sehän on kommunistisen Kiinan automerkki nykyään. Japani sentään kuuluu USA.n liittolaisiin. Se vaan että kun alottajalla ei ole mitään mainitsemaansa, ei Bemaria, ei Volvoa, ei Toyotaa eikä työpaikkaa. Tai voihan sillä Volvo tai Bemari ollakin. Niinä kertoina kun ollaan kärrätty sieltä Jakomäen vuokrakasarmista joku poliisilaitokselle tai sairaalan pakastimeen, niin parkissa pihalla lojuu loppuunajettuja kolhiintuneita ja ruosteensyömiä Volvoja ja Bemuja, kaikki 2000-luvun malleja ja jo kaikkensa antaneita.


    • Volvov60d5mies

      Otit sitte mun alotuksen skoda palstalta käyttöön. Mulla on se V60 D5 joka kyykyttää sun skodan.

      • toyotatatootoaoa

        Mulla ei ole Skodaa vaan Volvo S80 D6. Naurattaa sunnattomasti nuo kapeankorkeat itäkajakit eli Toyotat, kuten sulla on


      • röllinpoikanen_uneksii

        Juurihan laitoit tuon mielikuvitus autosi tilaukseen, joko se viikonlopun aikana toimitettiin uniisi?


      • suurihme
        toyotatatootoaoa kirjoitti:

        Mulla ei ole Skodaa vaan Volvo S80 D6. Naurattaa sunnattomasti nuo kapeankorkeat itäkajakit eli Toyotat, kuten sulla on

        Mitä sää tällä palstalla oikein tusaat?
        Eiks luulis volovon oman palstan höpinät kiinnostavan?
        Vai ookko vaihtamassa kappeenkorkeeta itäkajakkia skoodaa?


      • dgfdfgdfg
        röllinpoikanen_uneksii kirjoitti:

        Juurihan laitoit tuon mielikuvitus autosi tilaukseen, joko se viikonlopun aikana toimitettiin uniisi?

        Vihjaat puoli huolimattomasti tutuille että toyotasi olisi menossa myyntiin ja auto myyty sitten parissa päivässä ja toinen mokoma vielä soittaa perään.
        Toinen taas "tyytyväinen" lagunaan mitä vaihtamaan kun kuitenkin kuulemma liikkeisiin tarjonnut ja tarjous ollut mitätön.


      • Landepaukkujen.Biili

        Volvo v60 , sehän on koppiauto.
        Mitä naapuritkin sanoisivat?
        Haisee hiki !


      • Prööötti
        toyotatatootoaoa kirjoitti:

        Mulla ei ole Skodaa vaan Volvo S80 D6. Naurattaa sunnattomasti nuo kapeankorkeat itäkajakit eli Toyotat, kuten sulla on

        Muuten hyvä muttei tuollaista mallia ole olemassa.


    • eisuti

      ilolla lähden etenkin sen jälkeen kun talviaamuna lievässä ylämäessä x3 jäi sutimaan paikalleen,,,minä menin vauhdilla ohi,,,hah hah haaaaaa

      • joko_tero_heräsi

        Vai tojolla vauhdilla ohi ja vielä ylämäessä hah hah haaaaaa. Tojohan ei talvellakaan sudi vaikka yrittäis vääntöä ja voimaa kun on niin olemattomasti


    • ajokoiran_tyylillä

      Ainakin Toyotalla herää ja pysyy virkeänä, koska siitä tämä kuuluisa lukkertelija pitää huolen.

      • ehthethteh

        On kyllä upeaa että Toyotalla pääsee juuri jokapäivä töihin eikä naapurin ajo-ominaisuuksia painottava automerkki taas kerran lähtee hinausauton kyydissä kun taas niitä pikkujuttuja joita nyt joka autossa tyyliin.


    • FiilisEiMuutu

      Kun toimii varmasti, niin sillä ole mitään merkitystä, työpäivä ei muutu yhtään paremmaksi kaksi tai kolme kertaa kalliimman auton myötä.
      Talvella tietysti joutuu ohittelemaan noita takavetoisia teiden tukkoja.

      • kukin-tavallaan

        Kyllä ne työpäivät muuttuu, nimittäin paljon pidemmiksi, että saa sen kalliin auton maksettua. Toki kannattaa tehdä ylitöitä hullun lailla, että saa näyttää naapurille komiampaa autoa.


      • Normipäiväriittää
        kukin-tavallaan kirjoitti:

        Kyllä ne työpäivät muuttuu, nimittäin paljon pidemmiksi, että saa sen kalliin auton maksettua. Toki kannattaa tehdä ylitöitä hullun lailla, että saa näyttää naapurille komiampaa autoa.

        Sen verran pitkä työhistoria, että voisi ostaa sen kalliimmankin käteiseillä, mutta miksi maksaa turhasta ja heittää rahansa kankkulan kaivoon.


      • kaarlo10
        Normipäiväriittää kirjoitti:

        Sen verran pitkä työhistoria, että voisi ostaa sen kalliimmankin käteiseillä, mutta miksi maksaa turhasta ja heittää rahansa kankkulan kaivoon.

        Sama vika. Joskus tuli nuorna poikna hairahdettua volkkareihin - joista ihan kivoja muistoja - nyt järjen tullen ajan Carina E 1.6 -96. Huoltokulut Toyotalla 69€/v kun vaihdatan öljyt ja suodattimen katsastus. Ajan vuodessa suurinpiirtein 10tkm. Näinkin voi elää :)


      • Prööötti

        Eräänlaista masokismiahan tuokin on.


    • kgfhghjgh

      Aivan kuin useimmat piittaa pätkääkään siitä, mitä kaltaisesi typerät kakarat autostaan ajattelevat. Loppujen lopuksi, auto on kulkuneuvo paikasta A paikkaan B ja useimmat mieluummin mahdollisimman käytännöllisen, luotettavan auton ja muut seikat ovat toissijaisia. Ajettavuus ja tehot ovat mukavia lisiä, mutta ei kovinkaan tärkeitä verrattuina muihin asioihin. Esimerkiksi useimmissa perheissä lastenrattaiden, lastenistuinten ja muiden tavaroiden mahtuminen on yksi tärkeimmistä asioista autossa. Tehokas ja kallis auto on täysin arvoton lapsiperheelle, jos lapsia ja tavaroita ei saa autoon mahtumaan.

      Sillä ei ole mitään merkitystä, onko kyseessä "premium"-auto (ylipäätään vain idiootit rääkyvät jostain "premium"-autoista) ja muiden mielipiteet muutenkin ovat arvottomia. Enhän itsekään osta autoa muiden takia (kuten en mitään muutakaan tavaraa), vaan vain ja ainoastaan itseni takia. Ylipäätäänkin tavaroillaan kehuja kerjäävät ovat typeriä luusereita.

      • seliseliseli

        Vai itseäsi varten? Kovasti kuitenkin tunnut meille muille selittelevän autonvalintaasi.
        Miksi selittelet jos et välitä muiden mielipiteistä?


    • Toyota_Corolla

      Hyvillä mielin, kun tietää varmasti pääsevänsä perille. Toyotalla ei tarvi miettiä mitä sanoo pomolle kun myöhästyy auton ongelmien takia. Niitä ongelmia ei kertakaikkiaan tule, sillä Toyotassa ei koskaan ole vikoja.

      • ohgougougiogigig

        Tässä taas Terojentero. He kuvittelevat että vain Toyota tekee kestäviä autoja. Mä voin kertoa reilun 30v autoilun kokemuksella että kaikki autot ovat luotettavia kun niistä pitää huolta ja pysyy erossa vanhoista autoista.
        Kun ostaa eurooppalaisen niin kyyti ei ole pelkästään varmaa vaan myös mukavaa. Eikä tehokkaasta koneestakaan ole koskaan ollut haittaa.


      • 88376

        Kun ostaa eurooppalaisen niin kyyti ei ole vain epävarmaa vaan ihan yhtä mukavaa kuin japsilla. Japanilaisten ajo-ominaisuudet ovat aivan samalla tasolla ns. eurooppalaisten kanssa. Luotettavuus vain on paljon paremmalla tasolla japseissa.
        (tosin esim vikawagenia tehdään mm. Meksikossa ja toyotaa taas briteissä)


      • Asiat_tietävä
        88376 kirjoitti:

        Kun ostaa eurooppalaisen niin kyyti ei ole vain epävarmaa vaan ihan yhtä mukavaa kuin japsilla. Japanilaisten ajo-ominaisuudet ovat aivan samalla tasolla ns. eurooppalaisten kanssa. Luotettavuus vain on paljon paremmalla tasolla japseissa.
        (tosin esim vikawagenia tehdään mm. Meksikossa ja toyotaa taas briteissä)

        Tojo on valovuoden jäljessä eurooppalaisia ajo-ominaisuuksissa ja mukavuudessa ja yleensäkin kaikessa. Tojo ei kelpaa taksiin tai työsudeautoksi koska niissä suurin kriteeri on käyttövarmuus.
        Eipä ihme, että Tojon myynti laskee kuin lehmän häntä.


    • TeroVua

      No ihan ekaks pelottaa koko aamun, että lähteekö se käyntiin ja jos, niin vuotaako kannentiiviste. Mikäli kuitenkin saan sen liikkeelle, niin olo on kuin sialla, jota viedään lahdattavaksi. Myöskin nykyään on iso riski pysähtyä esim stop-merkille tai liikennevaloihin, koska puskasta voi hyökätä joku muu tero ja raiskaa corollani hässimällä maskiin.

    • jormaerä

      no ihan mukavahan tuo on ollut lähteä.aina päässyt perille tojolla.ennen oli saksanseisojia ja muutaman kerrän on jäänyt töihin menemättä kun ei käyntiin yms.

    • EienääikinäTojoa

      Jännittävää oli. Ei tiennyt milloin dieselmoottori pamahtaa. Ja pamahtihan se. Vaihtui merkki ikipäiviksi.

    • Sillä-paskalla-ajava

      Toyotalla ajaminen on yhtä keljutusta. Työkavereita ajaa talon autoilla ja lähtevät kukin ainakin kerran kuussa ajoissa iltapäivällä viemään autoa "huoltoon". Seuraavana aamuna saan hakea näitä kotoa tai huoltofirmasta, joka tekee itselleni lenkin ja ennen kaikkea pitää muistaa noudot. Jotkut hyvässä asemassa viettävät etäpäivää kotonaan, joka on nähty vitsi.

      Olen hankkinut autoni omaan ajooni, en talon eurooppalaisten epäluotettavien autojen huoltokeikkoja varten. Omaan autooni en saa iltapäivävapaata, enkä olla autotta päivääkään.

      Toyotalla voi menettää päivän palkan, jos auto ei ole ruudussa työpaikalla. Eihän Toyota ole koskaan rikki, mutta voihan sitä lainata vaikka luotettavan eurooppalaisen starttiosien noutamiseen naapurikaupungista. Onneksi palkanlaskija kysyi poissaolostani.

      Ilmeisesti on muutettava kauemmaksi huoltoliikkeestä?

      • eitojoaenää

        Joo ei tojossa ole koskaan vikoja muuten vaan sai corollaan vaihtaa pari kertaa vuoden aikana virtalukko kun lopetti toimintansa ekalla kerralla kaupan pihassa vielä. Lisäksi näin muutama päivä takaperin kuinka pysäkillä oli mustan värinen verso konepelti auki oli jättäny tielle. Vissiin muuten vaan äijät väsäsi hinauslenkkiä audin peräkoukkuun.


      • Hinkkaavaan

        Näitä iltasatuja Terot itselleen kertovat illalla kun pitää motivoida itsensä kohtaamaan uusi päivä Toyotan ratissa. Kaikilla työkavereilla on eurooppalaiset mutta Tero hinkkaa Toyotalla.
        Ei ihme että itsemotivoinnissa joutuu vähän kusettamaan itseään ja keksimään kaikennäköistä juttuja. Mutta jos tuo auttaa jaksamaan niin kaikkihan on hyvin.


    • Ruudennegger

      Matka eikä se millä matkaa tehdään ole tärkeitä, vaan se minne on menossa, eli töihin. Työ ja se miten työnsä tekee on tärkeää.
      Tolokku käy ja tavallinen riittää, ei tarvitse olla prameaa.

    • ToyotaOnParas

      Onnellisena lähden, kun Toyota on niin luotettava matkakumppani. VVTi-moottori on taloudellinen ja puhdikas, vääntää paremmin, kuin hajoilevat pikkuturpot.

    • Pappojen_rämä

      Ei näy Toyotia paljon työpaikkojen parkkipaikoille kun Tojoja ostavat vain eläkeläiset tai työttömät.

    • aina.jännittää

      Aamulla kun pitäisi töihin lähteä niin pitää varmistaa jotta puhelimen akussa on virtaa. Joutuu aika usein soittelemaan työkavereille että tulevat hakemaan, kun Corollan ajonestolaite on jumissa.

      • Toyota.paras

        On tänne pesiytynyt todellinen petterien petteri. Maksaakohan tuolle idiootille joku jotain palkkiota noista typeristä pohjanoteerauksista? Olen omistanut enemmän euromerkkejä kuin Tooyota merkkisiä 45:n vuoden aikana ja kokemuksesta voin sanoa että petteri puhuu täyttä paskaa. Toyota on ainut merkki mihin ei mitään vikoja ole tullut. Kulutusosia,kuten jarrupaloja on vaan vaihdettu. Euromerkeissä on kaikissa ollut vaihdelaatikko tai moottorimurheita.
        Volkkareissa ei edes kojelaudan kytkimetkään kestäneet. Lämppärin säätimiä ja valokatkaisijoita piti vaihtaa jo pienillä kilometreillä. Volkkarin laatu on laskenut kaikkein jyrkimmin. Skodakin on jo varmempi ostos, kunhan häpeän kestää.


      • Japsitkestää

        Samaa mieltä ehdottomasti. Itelläni on ollu erillaisia autoja 32 vuotta. Eniten vikoja ollu audissa ja kahdessa volkkarissa. Parhaita on olleet 2 toyotaa ja 1 subaru. Aivan yhtähyviä ajaa, mutta ei mitään vikoja. Siis ei mitään vikoja.


      • AjaTuoreella

        En tiedä kuinka vanhoilla autoille te olette ajaneet. Mä olen ostanut ensimmäisen euro-auton 80-luvulla ja tällä samalla tiellä vielä ollaan. Yksi vesipumppu Opeliin on vaihdettu, mutta se on oikeastaan ainoa korjaustyö tänä aikana.
        Olen kaksi Toyotaa käynyt koeajamassa, mutta kauppaan ovat jääneet. Sisusta kovamuovia, moottorista puuttuu voima ja aika hontelonoloisia maantiellä.
        Mun omakohtaisen kokemuksen mukaan euroautot ovat hyvin luotettavia ja pesevät Tojot ajo-ominaisuuksissa 6-0. Uskon että myös Tojot ovat luotettavia, mutta kun se ei ole mikään kriteeri, koska kaikki alle 10v autot pystyvät samaan suoritukseen.


      • sekundaasaksasta
        AjaTuoreella kirjoitti:

        En tiedä kuinka vanhoilla autoille te olette ajaneet. Mä olen ostanut ensimmäisen euro-auton 80-luvulla ja tällä samalla tiellä vielä ollaan. Yksi vesipumppu Opeliin on vaihdettu, mutta se on oikeastaan ainoa korjaustyö tänä aikana.
        Olen kaksi Toyotaa käynyt koeajamassa, mutta kauppaan ovat jääneet. Sisusta kovamuovia, moottorista puuttuu voima ja aika hontelonoloisia maantiellä.
        Mun omakohtaisen kokemuksen mukaan euroautot ovat hyvin luotettavia ja pesevät Tojot ajo-ominaisuuksissa 6-0. Uskon että myös Tojot ovat luotettavia, mutta kun se ei ole mikään kriteeri, koska kaikki alle 10v autot pystyvät samaan suoritukseen.

        Totta tosiaan,Opeli on luotettavuuden huippu ollut aina. 90- luvullakin Astrasta hajosi kaikki mikä yleensä on mahdollista hajota. Pahempaa pommia ei enää voinut olla. Jakoremmit katkeilivat jo ennen kuin vaihdon hetki oli lähelläkään. Myynti sakkasi pohjalukemiin kun kansa osti luotettavia Toyotan ikiliikkujia, eikä ole Opelin myynti vieläkään kovin kummoista Suomessa.


      • SekundaTojo
        sekundaasaksasta kirjoitti:

        Totta tosiaan,Opeli on luotettavuuden huippu ollut aina. 90- luvullakin Astrasta hajosi kaikki mikä yleensä on mahdollista hajota. Pahempaa pommia ei enää voinut olla. Jakoremmit katkeilivat jo ennen kuin vaihdon hetki oli lähelläkään. Myynti sakkasi pohjalukemiin kun kansa osti luotettavia Toyotan ikiliikkujia, eikä ole Opelin myynti vieläkään kovin kummoista Suomessa.

        Ei ole Tojonkaan myynti kummoista Euroopassa. Tojon vanhanaikaiset rämät eivät käy kaupaksi kuin autojen kehitysmaissa.


      • Toyota.paska
        Toyota.paras kirjoitti:

        On tänne pesiytynyt todellinen petterien petteri. Maksaakohan tuolle idiootille joku jotain palkkiota noista typeristä pohjanoteerauksista? Olen omistanut enemmän euromerkkejä kuin Tooyota merkkisiä 45:n vuoden aikana ja kokemuksesta voin sanoa että petteri puhuu täyttä paskaa. Toyota on ainut merkki mihin ei mitään vikoja ole tullut. Kulutusosia,kuten jarrupaloja on vaan vaihdettu. Euromerkeissä on kaikissa ollut vaihdelaatikko tai moottorimurheita.
        Volkkareissa ei edes kojelaudan kytkimetkään kestäneet. Lämppärin säätimiä ja valokatkaisijoita piti vaihtaa jo pienillä kilometreillä. Volkkarin laatu on laskenut kaikkein jyrkimmin. Skodakin on jo varmempi ostos, kunhan häpeän kestää.

        On siinä kans oikeen henkseli terppa. Pomppii tasajalkaa kumisaappaat kumisten ja lippalakki täristen inttäen tollolootaa parhaaksi merkiksi huonolla menestyksellä. Tosi noloo Helkama Raisu terppa.


    • tääonparastaa

      Mukava ajaa hybridi-Auriksella se 3 km työmatka mikä minulla on. Ei kännittämistä mikä paikka laukeaa tai mitä tyyppivikaa tarvitsee säikkyä. Sellaisia kun vaan Airiksessa ole. Kaksi vuotta jo tämä yksilö ollut alla eikä mitään huomauttamista. Bensaa tankkiin ja pesunestettä pissapoikaan. Siinä koko ylläpito.

      • ukky

        3 km mene pyörällä tahi jalan saat liikuntaa.


    • Surkuhupaisa_merkki

      Yli 30 eri autoa olen omistanut jos vaimon autot lasketaan. Toyota on ollut ylivoimaisesti huonoin. Ominaisuudet ala-arvoiset ja aina rikki. Ei ollut todellakaan kiva lähteä töihin Tojolla. Häpeäkin oli suuri ja työkaverit nauroivat. Nykyään ajan vain länsiautoilla.

      • Vtunkäki

        Voi sua. Hanki elämä


      • Surkuhupaisa_merkki
        Vtunkäki kirjoitti:

        Voi sua. Hanki elämä

        Niin teinkin kun vaihdoin Toyotan länsiautoon. Kyllä nyt elämä hymyilee.


      • Justjep

        Ai vaihdoit länsiautoin. Siis sen briteissä tehdyn toyotan meksikossa tehtyy vikawageniin?


      • ilmansuunnat
        Justjep kirjoitti:

        Ai vaihdoit länsiautoin. Siis sen briteissä tehdyn toyotan meksikossa tehtyy vikawageniin?

        Toyota on itäauto ja Volkkari (ja Skoda) on länsiauto.


      • Surkuhupaisa_merkki
        Justjep kirjoitti:

        Ai vaihdoit länsiautoin. Siis sen briteissä tehdyn toyotan meksikossa tehtyy vikawageniin?

        Toyotani oli valmistettu Japanissa ja auto johon vaihdoin Ranskassa.


    • kauhee_merkki

      Tuskanhiki otsalla on kova jos sortuu Tojon kertakäyttöromuihin. D4D saa tuskahien virtaamaan normaaliakin kovemmin.

    • perseauto

      Mulla on Avensis. Kyllä muuten vituttaa, se on saatana tuollaanen muovilaatikko. Ei mitään laatua missään, oli vähän pikainen ostos.

      • surkeaprovo

        Alkoiko TSI rouskuttamaan vai DSG temppuilemaan ,vai miksi oli"vähän pikainen ostos?" Surkea trollaus kuitenkin. Arvohan siinä Avensiksessa säilyy kuitenkin parhaiten,paremmin kuin muilla merkeillä tutkitusti ja kelpaa aina vaihdossa. Tyhmä pitää olla jos ostaa auton johon ei ole alkuunkaan tyytyväinen.


      • surkeaolet
        surkeaprovo kirjoitti:

        Alkoiko TSI rouskuttamaan vai DSG temppuilemaan ,vai miksi oli"vähän pikainen ostos?" Surkea trollaus kuitenkin. Arvohan siinä Avensiksessa säilyy kuitenkin parhaiten,paremmin kuin muilla merkeillä tutkitusti ja kelpaa aina vaihdossa. Tyhmä pitää olla jos ostaa auton johon ei ole alkuunkaan tyytyväinen.

        Nyt sattui pikku teroa ja oikein kunnolla.


      • Kertakäyttö_romu_Avensis
        surkeaprovo kirjoitti:

        Alkoiko TSI rouskuttamaan vai DSG temppuilemaan ,vai miksi oli"vähän pikainen ostos?" Surkea trollaus kuitenkin. Arvohan siinä Avensiksessa säilyy kuitenkin parhaiten,paremmin kuin muilla merkeillä tutkitusti ja kelpaa aina vaihdossa. Tyhmä pitää olla jos ostaa auton johon ei ole alkuunkaan tyytyväinen.

        Hajosiko Avesta D4D kun noin kyrsii? Viimeisimmän tutkimuksen joka ei ollut mikään sovittu puhelinsoittokierros ei Aven arvo ollut parhaiten säilyvien joukossa.

        Tyhmä pitää olla jos Avensiksen kertakäyttöromuun sortuu.


      • säälittää
        Kertakäyttö_romu_Avensis kirjoitti:

        Hajosiko Avesta D4D kun noin kyrsii? Viimeisimmän tutkimuksen joka ei ollut mikään sovittu puhelinsoittokierros ei Aven arvo ollut parhaiten säilyvien joukossa.

        Tyhmä pitää olla jos Avensiksen kertakäyttöromuun sortuu.

        Eikö sinulla ole koulutuspaikkaa tai töitä? Senverran lapsellista trollia yrität esittää ja kaikki päivät vaan päivystelet täällä aamusta myöhään iltaan. Vai kuulutko niihin surkeisiin pudokkaisiin joilla ei muuta ole kuin kaupungin vuokrakasarmin kämppä jossain harmaassa betoniviidakossa? Peruspäivärahalla ja sossun tuella elävältä ei oikein voi muuta odottaakkaan. Sääli!


      • Kertakäyttö_romu_Avensis
        säälittää kirjoitti:

        Eikö sinulla ole koulutuspaikkaa tai töitä? Senverran lapsellista trollia yrität esittää ja kaikki päivät vaan päivystelet täällä aamusta myöhään iltaan. Vai kuulutko niihin surkeisiin pudokkaisiin joilla ei muuta ole kuin kaupungin vuokrakasarmin kämppä jossain harmaassa betoniviidakossa? Peruspäivärahalla ja sossun tuella elävältä ei oikein voi muuta odottaakkaan. Sääli!

        Koulut käytiin jo 80-luvulla. Nyt ollaan lokoisasti lomalla milloin isossa omakotitalossamme, milloin mökillä ja milloin matkoilla. Kuukauteen en ole koko itäkippopalstaa vilkaissutkaan.


      • on.se.tero.säälittävä
        säälittää kirjoitti:

        Eikö sinulla ole koulutuspaikkaa tai töitä? Senverran lapsellista trollia yrität esittää ja kaikki päivät vaan päivystelet täällä aamusta myöhään iltaan. Vai kuulutko niihin surkeisiin pudokkaisiin joilla ei muuta ole kuin kaupungin vuokrakasarmin kämppä jossain harmaassa betoniviidakossa? Peruspäivärahalla ja sossun tuella elävältä ei oikein voi muuta odottaakkaan. Sääli!

        Tojotero vaihtoi taas sujuvasti puheenaihetta kun huomasi olevansa raskaasti tappiolla väittelyssä. Säälittävä tapaus kerrassaan


      • VetoaTuntuu
        Kertakäyttö_romu_Avensis kirjoitti:

        Koulut käytiin jo 80-luvulla. Nyt ollaan lokoisasti lomalla milloin isossa omakotitalossamme, milloin mökillä ja milloin matkoilla. Kuukauteen en ole koko itäkippopalstaa vilkaissutkaan.

        Joku kumma se tänne tuntuu vetävän, johtuuko tuosta yhdelle vuosikymmenelle mahtuneesta koulunkäynnistä?


      • Kertakäyttö_romu_Avensis
        VetoaTuntuu kirjoitti:

        Joku kumma se tänne tuntuu vetävän, johtuuko tuosta yhdelle vuosikymmenelle mahtuneesta koulunkäynnistä?

        Koulunkäyntini alkoi 60-luvulla ja loppui 80-luvulla. Tojo-pellet tuntuvat viihtyvän länsiautopalstoilla niin me länsiautomiehet vastaavasti välillä täällä itäkippopalstalla.


      • mussutamitävaan

        Sä olet iso, lihava ja tyhmä itäsika niinkun suomalainen mies on. Suomi on itää ja ryssää. Sakemannikotterot on itäautoja kuten SkeidavolkkariAudi. Ainoat länsiautot on amerikkalaisia. USA.ssa tällä hetkellä eniten valmistettu automerkki on T O Y O T A
        Sun koulunkäynti alkoi 1960-luvulla ja se ei loppunut koskaan sillä et mitään ikinä oppinu. HAAAAAAHHAHHAHHAHHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • terontoiveuni
        mussutamitävaan kirjoitti:

        Sä olet iso, lihava ja tyhmä itäsika niinkun suomalainen mies on. Suomi on itää ja ryssää. Sakemannikotterot on itäautoja kuten SkeidavolkkariAudi. Ainoat länsiautot on amerikkalaisia. USA.ssa tällä hetkellä eniten valmistettu automerkki on T O Y O T A
        Sun koulunkäynti alkoi 1960-luvulla ja se ei loppunut koskaan sillä et mitään ikinä oppinu. HAAAAAAHHAHHAHHAHHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sitten heräsit ja päästit kissat ulos. Toyota on säälittävä itäkippa ja Sakemanneista ainoastaan Skeida on idästä. Amerikassakin Toyota on monille köyhän kulkupeli ja monesti idioottienkin.


    • Toisinajelija

      Miltäpä tuo voisi tuntua? Autohan on hajuton, mauton ja väritön.

      Jos ”laatu” tarkoittaa tuotteen hyvää soveltuvuutta ajateltuun käyttötarkoitukseensa, on Toyota laadukas – sikäli kuin käyttötarkoituksena on ihmisten ja tavaroiden siirtäminen paikasta toiseen. Sen tehtävän Toyota suorittaa epäilemättä mallikelpoisesti ja vähin murhein.

      Jos taas autoiluun suhtautuu vähänkään tunteenomaisemmin ja auton ajateltu käyttötarkoitus on tarjota fiilistelyä ja nautintoa, on laatua syytä etsiä muualta!

      Olen ajanut vuosikymmenten mittaan satunnaisesti useampaa eri Toyotaa – Corollaa, Carinaa, Camrya, Avensista ja paria erityyppistä Land Cruiseria. Ei pahaa sanaa mistään niistä, mutta mikään ei ole herättänyt vähääkään omistamisen ja ajamisen halua. Toyotat ovat saaneet puolestani jäädä muiden ”herkuksi”. Toyota on selvästikin tehty enemmän amerikkalaiseen kuin eurooppalaiseen makuun. Suomalaisten pitkäaikaisen Toyota-innostuksen syy on minulle selittämätön arvoitus.

      Japanilaismerkeistä minulla on ollut itselläni käytössä ainoastaan Honda Accord. Työsuhdeautona, 1980-luvulla, 1½ vuoden verran. Moottori- ja voimansiirtopuoli pelasi mainiosti, mutta kaipasin toimivaa alustaa, sellaista, jossa jousitus ja vaimennus pelaavat saumattomasti yhteen.

      Seuraava työsuhdeautoni oli eurooppalainen, ja sellaisia ovat olleet kaikki seuraavatkin autoni, joista viimeiset kaksi omistusautoja. Japanilaisen tuloa saanee odottaa pitkään, ellei painetta tule hybriditekniikan ja sitä mahdollisesti tukevien säädösmuutosten taholta. Toyota on askarrellut ison talon voimavaroilla hybriditekniikan kanssa kauan ja kuuluu eittämättä alan eturintamaan.

      Tuntuukin melkein siltä, että Toyota on tulevaisuushakuisuudessaan unohtanut tämän päivän valtavirta-autojen moottori- ja vaihteistotekniikan kehittämisen ja jättänyt pelikentän näiltä osin vapaaksi muille.

    • juueikun

      Osta tojota niin ei muna sojota

    • Oikea_Katsastussetä

      Aamulla tuntuu hienolta, ettei alla ole enää Volvo. Nyt ajan: Avensis 2011. 2,0l diesel. 300Nm=kauhee vääntö. Lähtee käyntiin aina. Seuraavakin autoni on Toyota. Miehet, jotka ei ymmärrä autoista mitään, ajavat jollain muulla kuin Tojotalla. Ja kaikki naapurit on kateellisia, varsinkin se mersu-mies, jonka auto oli tänäkin aamuna rikki. Toisen naapurin Bemariin piti antaa virtaa Toitsulla. Ei auttanut, kun startti oli Bemusta mäsä. Kolmas naapuri, vannoutunut Opel-mies vaihtoi juuri polkupyörään.

      • KunnonMoottorit

        Heh, kuullostaa ruohonleikkurin koneelta, tosin eihän Toyota tiedä mitään miten kunnon diesel rakennetaan. PSA:n 1,6 BlueHdi antaa jo saman väännön ja kaksilitrainen Hdi180 100Nm enemmän. Se siitä tojon kauheesta väännöstä..


      • Mihinmenet
        KunnonMoottorit kirjoitti:

        Heh, kuullostaa ruohonleikkurin koneelta, tosin eihän Toyota tiedä mitään miten kunnon diesel rakennetaan. PSA:n 1,6 BlueHdi antaa jo saman väännön ja kaksilitrainen Hdi180 100Nm enemmän. Se siitä tojon kauheesta väännöstä..

        Pääseekö sillä nopeammin aamu- ja iltaruuhkassa seuraavan jonon päähän?


      • KunnonMoottorit

        Jonosta en tiedä, mutta Tojon moottoriosaamisella varsinkin diesel-puolella ei kannattaisi kehua.


      • Japsitvaanosaa
        Mihinmenet kirjoitti:

        Pääseekö sillä nopeammin aamu- ja iltaruuhkassa seuraavan jonon päähän?

        Tää oli hyvä. Tää ruuhkassa eteneminen. Löit jauhot suuhun. Ei osannu sanoa tohon mitään. Vastauksena onneton yritys jostain moottoriosaamisesta. Hienoa!
        Eilen muuten julkaistiin amerikkalaisten autonomistajien tyytyväisyystutkimus. Lexus kärjessä. 10 parhaan joukossa suurin osa japanilaisia. Eurooppalaismerkit ei pärjänneet.


      • kansanpoliisiterpat

        Tojohan se aamu ja iltaruuhkissa usein jonoa teettääkin siksi niitä ohitellaankin. Teron näkökulmasta se voi siltä näyttääkin että laadukas eurooppalainen auto ajaa hirveellä kiiruulla jonosta jonon päähän kun itse eivät kaasua osaa painaa sitten tero hermostuu ohitteluista. Antaa niiden nopeampien mennä kun itsekkin kinnaatte alinopeudella.


      • KunnonMoottorit
        Japsitvaanosaa kirjoitti:

        Tää oli hyvä. Tää ruuhkassa eteneminen. Löit jauhot suuhun. Ei osannu sanoa tohon mitään. Vastauksena onneton yritys jostain moottoriosaamisesta. Hienoa!
        Eilen muuten julkaistiin amerikkalaisten autonomistajien tyytyväisyystutkimus. Lexus kärjessä. 10 parhaan joukossa suurin osa japanilaisia. Eurooppalaismerkit ei pärjänneet.

        Heh heh, meneppä käymään jenkeissä ja katso ketkä siellä Tojoilla ajaa. Aivan, meksikaanit, köyhät, muut syrjäytyneet ja läskiintyneet lähiörouvat eli samassa kastissa oleva porukka kuin täkäläinen tojo-kansanosa. Jota vastaavaa kulttuuri-ihmettä ei sitten muualta Euroopasta löydäkkään.
        Puhdittomalla tojolla alinopeutta ajava hidasälykkö on se suurin jonojen tekijä. Autoilija, joka ei kuule eikä näe mitään ja jonka tajunnan taso on madaltunut.


    • ip68

      Toyota talla lähteminen tuntuu myös erilaiselta mistä pihasta lähtee. Vuokrakasarmista tai omasta omakotitalon pihasta.
      Autoja ei voi arvostella pelkän merkin mukaan km vm malli vaikuttaa kuulemma laatuun.

      Mikään ns merkki ei paras.
      Tutkimukset kait paskapuhe tta .

      Toyota täällä kiva lähteä kahden omista mamani omakoti talon pihasta .
      Kun kerkeen. Ei aina tarvii lähtee aamulla . Vaikka Toyota kyllä lähtee.

    • tojomän

      Perheessä kaksi tojoa. Avensiksen (05) kanssa ainakin v*tuttaa (kallis ja paljon vikoja). Mutta Yaris Versio (02) on mitä mainioin!

    • häpeän.toitsuani

      Kyllähän se vähän hävettää kun aina joudun käynnistyskaapelit kourassa kiertelemään naapurustoa että josko joku antaisi mun toitsuun virtaa. Useasti vaan vika on ajonestolaitteessa eikä viallisen laturin rikkomassa akussa

    • seataudiskodaVWsama

      Miltä tuntuu kun VW konsernin valmiste ei aamulla käynnisty ja tuhansien koneremppa maksetaan omasta pörssistä?

      • älä.vaiha.puheenaihetta

        Nyt puhuttiin Toyotasta, tuosta huussilogoisesta itäautosta


      • syökaalia

        Kansallissosialistinen itäklonkku Volkswagen joka myös Skodana tunnetaan. Niitä ajaa isot lihavat ja tyhmät hieltä haisevat porsaat.


      • hhyoihoghogoiu

        "Miltä tuntuu kun VW konsernin valmiste ei aamulla käynnisty ja tuhansien koneremppa maksetaan omasta pörssistä?"
        Tuntuu varmaan Terolta aamulla. Terolta joka herää unelmoimasta ongelmista toisen autossa. Kun oma on mitä on.
        Opettelisit näkemään jotain hyvää omassakin autossa niin ei tarvitsisi unelmoida niistä muista koko ajan.


    • MasaNäsä

      Kyllähän se vähän vituttaa kun ei saakaan nukkua pitkään vaan pitää nousta aamulla töihin. Mutta onneksi tietää että takuulla pääsee perille eikä tarvitse säätää ylimääräisten korjaamokäyntien kanssa ja harmitella niistä tulevia laskuja. Tämäkin on eurooppalaisautolla kokeiltu.

      • typerystenunelmia

        Kyllä teillä on lapselliset kuvitelmat. Suomessa yhdeksän kymmenestä ajaa jollakin muulla kuin tojolla. Euroopassa vain yksi kolmestakymmenestä autosta on Tojo.
        Oletteko te toyotauskossa niin naiiveja ja typeriä että luulette että kaikki nämä ihmiset ajavat autoilla jotka jättävät tielle vähänväliä ja ovat jatkuvasti korjaamolla kalliissa remonteissa?
        Tojon myynti olisi aivan eri luokkaa jos teidän saduissa olisi edes vähän perää. Nyt Tojon myynti on yhtä alamäkeä vuodesta toiseen. Suomessa, Euroopassa, maailmassa.


    • MiksiOstaaHuonompiaKonei

      Teron mielestä eurooppalaiset koneet ovat ongelmallisia. Silti Toyota joutuu korvaamaan omt surkeat dieselinsä BMW:n ja PSA:n koneilla. Ja mites Aygon koneet. Mitäs peruja ne ovat? Ja Auriksen pikkuturbo?
      Jos tojon koneet on niin kestäviä niin miksi Tojolla on niin suuri tarve hankkia jotain muuta autoihinsa?

    • stevewwwwww

      Varmasti vituttaa.

      Itse ajan Bentleyllä viereen ja näytän keskisormea!!

      HAHHAHAHA!!

    • Kysymällä-selviää

      Kannattaa kysyä autohinausta harjoittavilta yrittäjiltä, mikä merkki tai konserni työllistää heidät. Kiitospuheen konsernin puolesta piti myös eräs autokorjaamon omistaja, joka kertoi merkin elättäneen hänen perheen. Erityisesti eräs malli, joka oli tuonut työtä täällä mainitsemattomalla suunnitteluvirheellä.

    • gfgg

      Haluatko voittaa yli 12 miljoonaa euroa?
      Rekisteröidy ilmaiseksi ja ole mukana arvonnassa.
      Annamme jokaiselle 1000€ bonuksen.
      Klikkaa tästä:
      http://bit.ly/kasino-voitto

    • kaarlo10

      Hyvältä on tuntunut - tammikuusta alkaen. Myin vm. 2010 1.6 tdi DSG-Golfini joulukuussa. Miksi? Auto pelasi hienosti 125th asti kunnes VW lähetti kutsun vaihdelaatikon öljynvaihtoon normihuollon yhteydessä. Sen jälkeen - en tiedä syytä - alkoi auto ravistaa voimakkaasti liikkeellelähdöissä, maantiellä kaikki oli ok. Pelästyin aika lailla koska huolto irtisanoutui kaikesta viittaamalla menneeseen takuuseen (Hatanpää TRE). No, auto meni kaupaksi hintaan 13.000€ käteisellä. Mietin mikä peli nyt. No, olin omistanut Corolla 1.3 -88n joskus ja sen kokemuksista päätellen ostin nykyisen autoni Carina E 1.6 -96. Ei voi kehua voittaja-autoksi :) mutta pakko myöntää että toimii AIVAN loistavasti ja nyt kun olen laskenut hieman kuluja niin: KUKA pöhkö laittaa 2000€ enempää rahaa autoon vaihtoehtokustannuksen ollessa 5% nettotuotto pääomalle? Okei, suhteessa toki käytössä oleviin varoihin. Silti. Miksi? Mukavuus? Näyttötarve? Helppouden luulo? Status? No, poimi omasi. Itse jatkan ajoa Carinalle :).

    • Jaruselski

      Vantaalla postialueiden suosituimpana autona on lähes aina Toyota, Espoossa ja Helsingissä ykkössija jakaantuu tasaisesti Toyotan ja Volkswagenin välillä. Toyota ja Volkswagen ovat valloittaneet kaikki postinumeroalueet.

      • VirmaPiikkiin

        Isojen rahoitusfirmojen postinumeroalueilla pärjää muutkin, kun niillä ajellaan virman eikä omaan piikkiin. Kuten myös westendit yms.


    • 775

      Täytyy sanoa, että hyvältä ja huojentavalta, kun vaihdoin "pikku vikaisen" bemarin avensikseen.

    • nsrnwrynsyrn

      Aamulla on hyvä ja iloinen mieli kun astun Auris hybridiin ja laitan power nappulan päälle ja peruutuskamera näyttää värikuvaa, naapurit ei herää startin rohinaan tai moottorin ääneen ja matka alkaa iloisena ja hyväntuulisena. Ilo ajella töihin aamuisin ja mennä asiakkaiden luokse hieromaan kauppaa ja saada onnistumisia eikä auton kanssa ole mitään ongelmia.

    • jyfkjyfkyfy

      Miltä nyt tuntuu aamulla joilla on VAG tai BMV ehkä muitakin.
      Kuka ostaa vielä WW autoa ??? EN iske käsiäni kyynärpäitä myöten skeidaan asun HKI 00140 ja pidän Toyotastani.

      • EiEnääTojoa

        Mihinkäs se tunne olisi kadonnut. Hyvältä tuntuu. Ei tarvitse vahtia säätiedotuksia milloin on hyvä keli ja milloin huono kun aamulla on töihinmeno hiukan etemmäksi. Tojota kun meni kuin ajokoira. Tehoton ja hengetön romu.


    • Jartsef

      Oikein hyvä on lähteä. Laitan kastavahdin, automaattiset valot, automaattiset pyyhkijät päälle ja katselen liikennemerkit mittaristosta. Ja mikä parasta polttoainetta kuluu vain 4,5 litraa sadalla ja päästöt on pieniä.

      • Oikeaan.suuntaan

        "Laitan kastavahdin, automaattiset valot, automaattiset pyyhkijät päälle"

        Mä luulin että tojo yritti tehdä yli vuosikymmenen vanhasta aihiosta nykypäivän auton ainoastaan vaihtamalla siihen uuden maskin. Väärässä olin. Vihdoinkin saa Vaeltavaan Aaveeseen jotain hyödyllistä lisävarustetta eli kaistavahdin joka helpottaa kuskin työtä auton pitämisessä omalla kaistalla. Kehitys kehittyy jopa tojo-landiassa.
        Harmi että malli kuopataan just kun siihen saatiin tarpeellisia varusteita.


      • Väärään_suuntaan
        Oikeaan.suuntaan kirjoitti:

        "Laitan kastavahdin, automaattiset valot, automaattiset pyyhkijät päälle"

        Mä luulin että tojo yritti tehdä yli vuosikymmenen vanhasta aihiosta nykypäivän auton ainoastaan vaihtamalla siihen uuden maskin. Väärässä olin. Vihdoinkin saa Vaeltavaan Aaveeseen jotain hyödyllistä lisävarustetta eli kaistavahdin joka helpottaa kuskin työtä auton pitämisessä omalla kaistalla. Kehitys kehittyy jopa tojo-landiassa.
        Harmi että malli kuopataan just kun siihen saatiin tarpeellisia varusteita.

        Nyt ne kärähtää päästömittauksista bemarin tekemien diisseleiden takia...


    • Paska_kinneri

      Enpä alentuisi Toyotalla ajamaan. Ikuinen testijumbo vuosikymmenestä toiseen. Vanhanaikaiset ja huonot varusteetkin.

      • KInnerionsulla

        Taitaapi minunkin autossa olla enemmän ja paremmat varusteet kuin 95% provopetterien autoista.


    • luikertelijatojo

      Masentavallehan se tuntuu. Länsiautot pyyhivät ohi vasemmalta ja oikealta.

      • Autismittiellä

        Taas oli ne "länsiautot" tiellä motarilla äsken, eikö kulje. Ohi ei mennyt kuin yksi ruotsinkilpinen Audi, mutta tyyppi ajoikin vauhtia mistä lähtee kortti hyllylle asap.


    • Palstan_provopelle

      ja Helkama Raisu-poju vastaa tämänkin ketjun Toyota-vastaisista kommenteista ainakin 80%:sti. Trollipetterin tunnistaa heti jo tyylinsä perusteella. Mikähän muu sitä oikein vaivaa kuin teksteistään näkyvä mielenterveysongelma. Googlella löytyi sopiva diagnoosi: ASPERGERIN SYNDROOMA jossa taudin oireet täsmäävät.

    • Masentaja

      Kiitos kun ajatte volvoilla,fordeilla,bemareilla,mersuilla, vw konsernin autoilla,batongeilla(minkä moottorit on nykyään useimilla merkeillä)niin ei ainakaan minulta eikä muilta asentajilta lopu hommat...itse käyn töissä corolla -99 ajettu vaan 345tkm.. tekniikka pelaa ja osat halvat

    • Kar5

      No juu .Olen juuri ajanut yli 300 000 km ilman suurempia ongelmia .joten ihan hauskastihan tämä.

    • tojotatero

      No, jos suoraan sanon, niin vi**taa :(

    • hyväpeliopel

      Autobrändien kärkeen nousi Toyota reilun 26 miljardin euron brändiarvollaan.

      Toiseksi tuli BMW runsaan 24 miljardin euron arvolla.

      Kolmanneksi tuli Mercedes-Benz vajaan 20 miljardin euron arvolla.

      Seuraavina tulevat Honda ( 12,1 miljardia euroa), Ford ( 11,9), Nissan (10,4), Audi (9,3), Volkswagen (8,5), Land Rover (4,5) ja Lexus (3,9).

      BrandZ on julkaissut arvokkaimpien brändien listan vuodesta 2006 alkaen, ja Toyota on noussut arvokkaimmaksi autobrändiksi jo kahdeksan kertaa.

      Tutkimuksen tulokset perustuvat yli kahden miljoonan kuluttajan antamiin haastatteluvastauksiin yli 30 eri maassa.

      BrandZin mukaan kuluttajan käsitys brändistä on keskeinen tekijä sen arvoa määriteltäessä, sillä brändi koostuu useista eri osatekijöistä: mm. kaupallisesta menestyksestä, tuotejakelusta ja johtajuudesta.

      Kokonaislistan kärjessä olevan Applen arvo on huimat 225 miljardia dollaria. Toyota on kokonaislistalla sijalla 30.

    • voiveljesi

      tosi varma olo auto toimii niin kuin sen pitääkin hinta/laatu kohdallaan kateus on köyhien tauti trolli-parka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe