Palstan introrvertit, siis kaappinarsistit

Ikis__M

65

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitun.nikki

      Elliot Rodger.. mutta voisiko kuitenkin olla niin ettei tällainen "kaappinarsisti" oikeasti osaa nostaa häntäänsä pöydälle vaan pitää kynttilää vakan alla silkkaa osaamattomuuttaan (tai ylihaavoittuvuuttaan)..??

    • Kaapin.ovi.narskuu

      ”Olen ehdottomasti introvertti ja viihdyn mainiosti omissa oloissani. Usein minusta tuntuu siltä, että suurin osa ihmisistä ei ymmärrä minua. Koska olen sisäänpäin vetäytyvä pohdiskelija, jään helposti ilman ansaitsemaani huomiota. Omalaatuisuuteni takia kukaan ei ymmärrä, että minulla on poikkeuksellisia lahjoja.”

      Minun "versioni" menisi jotenkin näin: Olen kai introvertti, koska minulle ei tuota ongelmia olla yksin - tosin se saattaa johtua siitäkin, että olen ollut aina yksin, joten olen tottunut siihen, enkä osaa oikein edes kuvitella että millaista se olisi jos olisi vilkas sosiaalinen elämä ja aina seuraa, tai ainakin aina halutessa seuraa. Olen kyllä sisäänpäin kääntynyt ja ajattelen yksikseni paljon kaikenlaista, en tiedä onko ne nyt niin järkeviä asioita, mutta kai sitä pohdiskeluksi voi kutsua. Tämäkin osaltaan varmaan sitä, ettei ole ollut oikein koskaan ketään kenelle puhua, joten käyn omia päänsisiäisiä monologeja, joskus jopa dialogeja sillä saatan kuvitella keskustelevani esim. jonkun elokuvassa olleen hahmon kanssa... Ehkä minua ei ymmärretäkään, koska olen vähän omituinen. Jos kerron esim. vitsin ihmiset luulevat minun olevan tosissaan, kun sama juttu jonkun "coolimman" kertomana tulisi tulkituksi heti vitsiksi. Ei minulla mitään poikkeuksellisia lahjojakaan taida olla... No yhteenveto - ehkä olen introvertti, omituinen olen varmasti. En pidä kuitenkaan näitä mitenkään hyvinä ominaisuuksina, sillä toisenlaisena elämä olisi ollut helpompaa. Ihmissuhteiden muodostaminen on vaikeaa. Osittain ns. viihdyn yksikseni varmaan siksikin, että olen tottunut siihen ja tämä elämä on muokannut minusta omituisen. Luulen että jos olisin elänyt toisenlaisen elämän, minusta olisi tullut toisenlainen. Sellainen jota kukaan ei kuvailisi omituiseksi, enkä ainakaan itse kokisi olevani sellainen. En tiedä löytyykö minustakin kaappinarsisti. Ehkä löytyy, ehkä ei. En kuitenkaan ajattele olevani mikään harvinaislaatuinen timantti, vaan kovin tylsä ja ankea tapaus.

    • introverdi

      Kaappinarsisti? Vittu mitä paskaa. :D
      Se on tosiasia, että introvertit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin ekstrovertit, ja suurissa neroissa on enemmän introvertteja. Se on myös tosiasia, että keskinkertaiset ihmiset eivät yleensä ymmärrä poikkeuksellisen älykkäitä ja lahjakkaita ihmisiä, joita on introverteissa suhteellisesti ottaen paljon enemmän.
      Ilmeisesti nyt on pitänyt alkaa keksimään juttuja, joilla introvertteja voidaan painaa alas tässä ekstroverttinormatiivisessa yhteiskunnassa, kun introvertit alkavat saada äänensä kuuluviin ja voimaantua.

      • Puritaani

        Introvertti voi olla älykäs, mutta sosiaalisesti kyvytön introvertti ei opi ihmisenä olemisen säännönmukaisuuksista vähääkään siitä mitä ekstrovertti. Eli tyhmyyttä, josta kärsii.


      • Puritaani kirjoitti:

        Introvertti voi olla älykäs, mutta sosiaalisesti kyvytön introvertti ei opi ihmisenä olemisen säännönmukaisuuksista vähääkään siitä mitä ekstrovertti. Eli tyhmyyttä, josta kärsii.

        Kauhee vale :(
        Introvertti nimenomaan oppii paremmin kuin ekstrovertti, koska hän osaa käyttää sisäistä älykkyyttään ja osaa analysoida asioita paremmin kun on sisäänpäin kääntynyt! Silloin sitä sisäistä työtä tehdään!
        Ei introvertit kaikki ole yksineläjiä, on myös sosiaalisia ihmisiä omien rajojen puitteissa.
        Itse käyn erinlaisissa tapahtumissa ja olen osallistunut moniiiin yhteisöihin ja toimintaan muiden kanssa. Olen sosiaalinen , mutta tarvitsen sen oman tilan kuitenkin joka on mukavuusalueeni.
        Joten en ole kanssasi samaa mieltä ! Mistä moisen käsityksen olet luonut!


      • Puritaani
        Tähti-Silmä kirjoitti:

        Kauhee vale :(
        Introvertti nimenomaan oppii paremmin kuin ekstrovertti, koska hän osaa käyttää sisäistä älykkyyttään ja osaa analysoida asioita paremmin kun on sisäänpäin kääntynyt! Silloin sitä sisäistä työtä tehdään!
        Ei introvertit kaikki ole yksineläjiä, on myös sosiaalisia ihmisiä omien rajojen puitteissa.
        Itse käyn erinlaisissa tapahtumissa ja olen osallistunut moniiiin yhteisöihin ja toimintaan muiden kanssa. Olen sosiaalinen , mutta tarvitsen sen oman tilan kuitenkin joka on mukavuusalueeni.
        Joten en ole kanssasi samaa mieltä ! Mistä moisen käsityksen olet luonut!

        Niin sitä varmaan luulisi, ja kirjoitin tuon hiukan provokatiivisesti tarkoituksella.
        Mutta on silti pointtia: sanopa tuo niille introverteille, jotka eivät opi sosiaalisiksi ja hallitsemaan niitä "omien rajojensa puitteita" (vaikka haluaisivat).. mistä muusta se on kiinni jos ei jonkin lajin älykkyydestä ettei opi ottamaan normaalista sosiaalisesta rytmistä ja kanssakäymisestä kiinni?

        Jokainenhan tarvitsee omaa tilaa, mikä sun pointti?
        Kirjoitan tätä siis itse jonkinasteisena introverttinä.


      • Puritaani kirjoitti:

        Niin sitä varmaan luulisi, ja kirjoitin tuon hiukan provokatiivisesti tarkoituksella.
        Mutta on silti pointtia: sanopa tuo niille introverteille, jotka eivät opi sosiaalisiksi ja hallitsemaan niitä "omien rajojensa puitteita" (vaikka haluaisivat).. mistä muusta se on kiinni jos ei jonkin lajin älykkyydestä ettei opi ottamaan normaalista sosiaalisesta rytmistä ja kanssakäymisestä kiinni?

        Jokainenhan tarvitsee omaa tilaa, mikä sun pointti?
        Kirjoitan tätä siis itse jonkinasteisena introverttinä.

        Kiitos vastauksesta!
        Siis tarkoitin , että en jaksa olla kovinkaan kauan muiden seurassa kun väsyn ihmisten energioihin.
        Varsinkin jo on kovin äänekkäitä ihmisiä niin rasitun heistä helposti. En kestä meteliä, koska kuuloni on super tarkka.
        Minulla on monta rajoittavaa aistia.


      • Nyt.naurattaa

        Jos kerran introvertit ovat niin helvetin älykkäitä niin hommatkaan itsellenne nainen. Kai nyt noin älykkäät sellaiseen pystyy kun siihen pystyy monet ihan ammattikoulupohjalta ja tehän sentään olette neroja.


      • älähöpötä
        Nyt.naurattaa kirjoitti:

        Jos kerran introvertit ovat niin helvetin älykkäitä niin hommatkaan itsellenne nainen. Kai nyt noin älykkäät sellaiseen pystyy kun siihen pystyy monet ihan ammattikoulupohjalta ja tehän sentään olette neroja.

        Itseasiassa lisääntyminen on helpompaa idiooteille, sillä se perustuu vietteihin. Koiratkin saavat seksiä, eikä se vaadi kykyä ajatella vaan nylkyttää. Ajattelu on päinvastoin vastamyrkkyä vieteille ja impulseille, sillä ajattelu on aina kykyä vastustaa viettiä ja ajatella seurauksia.


      • Nyt.naurattaa kirjoitti:

        Jos kerran introvertit ovat niin helvetin älykkäitä niin hommatkaan itsellenne nainen. Kai nyt noin älykkäät sellaiseen pystyy kun siihen pystyy monet ihan ammattikoulupohjalta ja tehän sentään olette neroja.

        Vain tyhmä nauraa älykkäälle ;D


      • Puritaani
        älähöpötä kirjoitti:

        Itseasiassa lisääntyminen on helpompaa idiooteille, sillä se perustuu vietteihin. Koiratkin saavat seksiä, eikä se vaadi kykyä ajatella vaan nylkyttää. Ajattelu on päinvastoin vastamyrkkyä vieteille ja impulseille, sillä ajattelu on aina kykyä vastustaa viettiä ja ajatella seurauksia.

        Vai olisiko niin, että se introvertti ajattelutyö mikä on johonkin osa-alueelle keskitetty huolella onkin pois niistä normaaleista sosiaalisen kanssakäymisen taidoista?
        Nekin kun ovat moninaiset - vaikka ehkä intuitiivisemmat - mutta yhtä lailla energiaa vievät opittaessa.
        Todella älykäshän taas osaa olla välillä vähän tyhmäkin, pelisilmää.


      • Nyt.naurattaa
        älähöpötä kirjoitti:

        Itseasiassa lisääntyminen on helpompaa idiooteille, sillä se perustuu vietteihin. Koiratkin saavat seksiä, eikä se vaadi kykyä ajatella vaan nylkyttää. Ajattelu on päinvastoin vastamyrkkyä vieteille ja impulseille, sillä ajattelu on aina kykyä vastustaa viettiä ja ajatella seurauksia.

        Jos olisit oikeasti älykäs olisit rikas. Ja naiset rakastaa rikkaita miehiä vaikka he olisivat millaisia kusipäitä tahansa. Et ole älykäs vaan luulet olevasi älykäs. Siksi olet yksin ja jäät loppuiäksesi yksin.


      • erkki-täti
        Tähti-Silmä kirjoitti:

        Vain tyhmä nauraa älykkäälle ;D

        Jos nyt oikein inhottavan ilkeän palstalta havainnoimani asian tuon julki, niin minun mielestäni sinä et ole tuonut älykkyyttäsi ilmi millään tavalla tällä palstalla.

        Voisin jaaritella kirjoitusvirheistä (itsekin teen) ja niiden tyypeistä (äidinkielen mukaan), voisin osallistua höpötykseen näkemyksistäsi jne. Minua ei kiinnosta, koska aika usein haluat tuoda ilmi nimenomaan "älykkyyttäsi" ja yhtä usein myös tahattomasti ilmaiset tietämättömyytesi.

        Sinä et ole kovinkaan älykäs ihminen, mutta olet hyvä ja hyväsydäminen ihminen. Olet myös hyväntahtoinen ja superkiltti, ja varmasti siitä kärsinyt.


      • erkki-täti kirjoitti:

        Jos nyt oikein inhottavan ilkeän palstalta havainnoimani asian tuon julki, niin minun mielestäni sinä et ole tuonut älykkyyttäsi ilmi millään tavalla tällä palstalla.

        Voisin jaaritella kirjoitusvirheistä (itsekin teen) ja niiden tyypeistä (äidinkielen mukaan), voisin osallistua höpötykseen näkemyksistäsi jne. Minua ei kiinnosta, koska aika usein haluat tuoda ilmi nimenomaan "älykkyyttäsi" ja yhtä usein myös tahattomasti ilmaiset tietämättömyytesi.

        Sinä et ole kovinkaan älykäs ihminen, mutta olet hyvä ja hyväsydäminen ihminen. Olet myös hyväntahtoinen ja superkiltti, ja varmasti siitä kärsinyt.

        Päätit sitten haukkua, arvostella minua:(
        Ketju aihe on introvertti! Nyt ei keskustella minun älykkyydestäni!
        Mitä se kertoo sinun älykkyydestä! Sinä loukkaat minua ja minun älykkyyttäni!
        Mutta jätän tämän omaan arvoonsa, kosko voin nousta tämän yläpuolelle!
        Minä olen ÄLYKÄS IHMINEN, sopi se sinulle tai ei !!!!
        Itse olet ilkeä, pahaa tahtova ihminen :( joten jätä minut rauhaan Ääliö !


      • Tähti-Silmä kirjoitti:

        Päätit sitten haukkua, arvostella minua:(
        Ketju aihe on introvertti! Nyt ei keskustella minun älykkyydestäni!
        Mitä se kertoo sinun älykkyydestä! Sinä loukkaat minua ja minun älykkyyttäni!
        Mutta jätän tämän omaan arvoonsa, kosko voin nousta tämän yläpuolelle!
        Minä olen ÄLYKÄS IHMINEN, sopi se sinulle tai ei !!!!
        Itse olet ilkeä, pahaa tahtova ihminen :( joten jätä minut rauhaan Ääliö !

        https://youtu.be/MWRsPmlSXN8
        Veitset käy


      • Ex-------PUA
        Tähti-Silmä kirjoitti:

        Päätit sitten haukkua, arvostella minua:(
        Ketju aihe on introvertti! Nyt ei keskustella minun älykkyydestäni!
        Mitä se kertoo sinun älykkyydestä! Sinä loukkaat minua ja minun älykkyyttäni!
        Mutta jätän tämän omaan arvoonsa, kosko voin nousta tämän yläpuolelle!
        Minä olen ÄLYKÄS IHMINEN, sopi se sinulle tai ei !!!!
        Itse olet ilkeä, pahaa tahtova ihminen :( joten jätä minut rauhaan Ääliö !

        Kulli-Tädillä ei ole sinulle kyllä varaa kuittailla älykkyydestä mitään.

        Se on ensimmäisenä täällä tekemässä idioottimaisia henkilöhyökkäyksiä, naisen logiikan neronleimauksia ja totta kai saamassa feminismiä ravistelevasti palstan miehiltä selkäänsä. Kunnon WT-meininkiä.

        Joskus aiemmin minä annoin hänelle löylytyksiä, ja viime aikoina Super-ATM on antanut. Harvemmin ole vain nähnyt hänen kurpparaivoavan naisille.


      • Ex-------PUA kirjoitti:

        Kulli-Tädillä ei ole sinulle kyllä varaa kuittailla älykkyydestä mitään.

        Se on ensimmäisenä täällä tekemässä idioottimaisia henkilöhyökkäyksiä, naisen logiikan neronleimauksia ja totta kai saamassa feminismiä ravistelevasti palstan miehiltä selkäänsä. Kunnon WT-meininkiä.

        Joskus aiemmin minä annoin hänelle löylytyksiä, ja viime aikoina Super-ATM on antanut. Harvemmin ole vain nähnyt hänen kurpparaivoavan naisille.

        Mieti tossa, et oliko se oikeesti erkki-täti ku kirjoitti mulle?
        Pidin häntä ihan viisaana ihmisenä ja tää hyökkäys tuli ihan puskista?
        Mikäköhä hänelle tuli?
        Olen kyllä huomannut , että ihmiset raivostuvat, ärsyyntyvät kun uskaltaa sanoa itseänsä älykkääksi!
        Mutta omasta mielestä en ole maininnut olevani älykäs, vaan nimimerkkini Älykkö on tulkittu itsekehuksi joka ärsyttää monia.
        Että kuinka tuo kehtaa ja kyllä se kehtaa käyttää Älykkö nimimerkkiä ;D
        Miten se on suomalaiselle kuin kirosana ÄLYKKÖ!
        No täytyy myöntää, et kyllähän sen vähän niinkuin provona laitoin!
        Mutku se tuli ensimmäisenä mieleen ku mietin mikä olis hyvä! hähääää....
        Siis tarkenba minulle mitä on WT-touhu?


      • Ex-------PUA
        Tähti-Silmä kirjoitti:

        Mieti tossa, et oliko se oikeesti erkki-täti ku kirjoitti mulle?
        Pidin häntä ihan viisaana ihmisenä ja tää hyökkäys tuli ihan puskista?
        Mikäköhä hänelle tuli?
        Olen kyllä huomannut , että ihmiset raivostuvat, ärsyyntyvät kun uskaltaa sanoa itseänsä älykkääksi!
        Mutta omasta mielestä en ole maininnut olevani älykäs, vaan nimimerkkini Älykkö on tulkittu itsekehuksi joka ärsyttää monia.
        Että kuinka tuo kehtaa ja kyllä se kehtaa käyttää Älykkö nimimerkkiä ;D
        Miten se on suomalaiselle kuin kirosana ÄLYKKÖ!
        No täytyy myöntää, et kyllähän sen vähän niinkuin provona laitoin!
        Mutku se tuli ensimmäisenä mieleen ku mietin mikä olis hyvä! hähääää....
        Siis tarkenba minulle mitä on WT-touhu?

        Kyllähän se nyt se selvästi oli.

        Ja tuo on hyvä pointti, että ihmiset raivostuvat kun kutsuu itseään älykkääksi. :D Sinun kohdallasi sen huomasin, että asiaan ei kovinkaan hellästi suhtauduttu.

        Heillä on silloin heikko itsetunto. Huvittaa miten kurpat ovat käyttämässä sitä tyypillisenä shaming languagena asiaan kuin asiaan, mutta silti se sopii heihin itseensä parhaiten.

        Ja mitä tulee WT-touhuihin, niin se tarkoittaa white thrashia, mikä myös kulli-tädin toimia kuvaa melkoisen mojovasti. Se näet potee alemmuutta, kun sinä olet älykkö, ja se vain WT-kulli-täti. Ehkä se haluaisi olla sinä, mutta ei pysty siihen, joten se ahdistuu kun muistutat sitä siitä.


      • Ex-------PUA kirjoitti:

        Kyllähän se nyt se selvästi oli.

        Ja tuo on hyvä pointti, että ihmiset raivostuvat kun kutsuu itseään älykkääksi. :D Sinun kohdallasi sen huomasin, että asiaan ei kovinkaan hellästi suhtauduttu.

        Heillä on silloin heikko itsetunto. Huvittaa miten kurpat ovat käyttämässä sitä tyypillisenä shaming languagena asiaan kuin asiaan, mutta silti se sopii heihin itseensä parhaiten.

        Ja mitä tulee WT-touhuihin, niin se tarkoittaa white thrashia, mikä myös kulli-tädin toimia kuvaa melkoisen mojovasti. Se näet potee alemmuutta, kun sinä olet älykkö, ja se vain WT-kulli-täti. Ehkä se haluaisi olla sinä, mutta ei pysty siihen, joten se ahdistuu kun muistutat sitä siitä.

        Iltaa! Näinhän se on nähtävä, että suomalainen ei kestä jos toinen pitää itseään älykkäänä, se ei vaan sovi suomalaiseen mentaliteettiin.
        Ollaan mielummin tavallisia tossunkuluttajia, koska useimilla on huono itsetunto.
        Minullakin on ollut itsetunto-ongelmia. Mutta olen vahvistunut henkisesti joka heijastuu hyvänä itsetuntona. En anna muiden kävellä ylitseni ja olen huomannut , että se raivostuttaa toisia. Kateuttakin olen saanut osakseni usein.
        No, joko olet miettinyt minun kysymystä tuolla toisessa ketjussa?


      • Ex-------PUA
        Tähti-Silmä kirjoitti:

        Iltaa! Näinhän se on nähtävä, että suomalainen ei kestä jos toinen pitää itseään älykkäänä, se ei vaan sovi suomalaiseen mentaliteettiin.
        Ollaan mielummin tavallisia tossunkuluttajia, koska useimilla on huono itsetunto.
        Minullakin on ollut itsetunto-ongelmia. Mutta olen vahvistunut henkisesti joka heijastuu hyvänä itsetuntona. En anna muiden kävellä ylitseni ja olen huomannut , että se raivostuttaa toisia. Kateuttakin olen saanut osakseni usein.
        No, joko olet miettinyt minun kysymystä tuolla toisessa ketjussa?

        Juurikin noin.

        Sitä nämä paskahousutädit ja niiden taistelupuudelit eivät kestä, että joku ei anna heidän kävellä ylitseen. Niin palstalla kuin sen ulkopuolella näitä reppanoita tapaa, mutta minulla on kanssa se linja, että sellaista ei tarvitse kestää keneltäkään, lähinnä ihmettelen että mitähän tuokin kullilutku luulee minulle ähisevänsä.

        Ja kuten tiedetään, tässä maassa kateus voittaa kiimankin, kuten sanotaan.

        Mitä kysymystä meinaat?

        Täällä on sen verran taas ketjuja, että ihan jokaista ei ehdi katsomaan.


      • Ex-------PUA kirjoitti:

        Juurikin noin.

        Sitä nämä paskahousutädit ja niiden taistelupuudelit eivät kestä, että joku ei anna heidän kävellä ylitseen. Niin palstalla kuin sen ulkopuolella näitä reppanoita tapaa, mutta minulla on kanssa se linja, että sellaista ei tarvitse kestää keneltäkään, lähinnä ihmettelen että mitähän tuokin kullilutku luulee minulle ähisevänsä.

        Ja kuten tiedetään, tässä maassa kateus voittaa kiimankin, kuten sanotaan.

        Mitä kysymystä meinaat?

        Täällä on sen verran taas ketjuja, että ihan jokaista ei ehdi katsomaan.

        Ok, hah mä kosin sua , menetkö kanssani palstanaimisiin? Haluan sua <3
        Onko tunteeni vain yksipuolista haihattelua?


      • 13p9
        Ex-------PUA kirjoitti:

        Kulli-Tädillä ei ole sinulle kyllä varaa kuittailla älykkyydestä mitään.

        Se on ensimmäisenä täällä tekemässä idioottimaisia henkilöhyökkäyksiä, naisen logiikan neronleimauksia ja totta kai saamassa feminismiä ravistelevasti palstan miehiltä selkäänsä. Kunnon WT-meininkiä.

        Joskus aiemmin minä annoin hänelle löylytyksiä, ja viime aikoina Super-ATM on antanut. Harvemmin ole vain nähnyt hänen kurpparaivoavan naisille.

        Erkki teki vain se virheen, että meni vastaamaan trollille vakavissaan..


    • tylytin

      Peittelemätön ja peitelty narsismi. Helvetti olisi irti, jos he kohtaisivat palstalla? Mielenkiintoista.

    • kiusattu_narsisti

      38 pinnaa tuli. Keskiverto on 29 ja korkea yli 35.

      Olen aina ollut (koulu)kiusattu. Luulin että tulin introvertiksi sen takia.

      • 34523665

        Luultavasti tulitkin. Häpeäaltis (narsistikaan) ei uskalla tuoda sisintänsä julki, koska pelkää nöyryytetyksi tulemista niin paljon.
        Grandioosit kuvitelmat itsellä (narsistilla) pitävät omanarvon tuntoa pystyssä. Kaipa siinä vaiheessa tällaisen ihmisen itsetunto on saanut aika löylyt kokea jossain kehityksensä vaiheissa..

        Tällainen butthurt-asenne voi olla myös tehokas naisten karkoittaja jos ei omaa ulospäinsuuntautuneisuutta, vaan on itsetärkeä, ylpeä ja itseensä linnoittaunut, sulkeutunut.


      • näin_se_meni
        34523665 kirjoitti:

        Luultavasti tulitkin. Häpeäaltis (narsistikaan) ei uskalla tuoda sisintänsä julki, koska pelkää nöyryytetyksi tulemista niin paljon.
        Grandioosit kuvitelmat itsellä (narsistilla) pitävät omanarvon tuntoa pystyssä. Kaipa siinä vaiheessa tällaisen ihmisen itsetunto on saanut aika löylyt kokea jossain kehityksensä vaiheissa..

        Tällainen butthurt-asenne voi olla myös tehokas naisten karkoittaja jos ei omaa ulospäinsuuntautuneisuutta, vaan on itsetärkeä, ylpeä ja itseensä linnoittaunut, sulkeutunut.

        Jokainen ihminen häpeää tullessaan nöyryytetyksi suuren joukon edessä, esim. solvatuksi. Tämä ei vaadi narsistista luonnetta. Lisäksi ihminen joka suljetaan sosiaalisten piirien ulkopuolelle, tuntee pelkoa, erityisesti jos on lapsi. Esim. minulle kävi näin: kaikki muut otettiin mukaan mutta ei minua, tämä jopa sanottiin ääneen: tulkaa kaikki tänne paitsi x (eli siis minä). Tunsin suurta pelkoa, kuolemanapelkoa, kun havaitsin, että minua ei hyväksytä. Pelkäsin, että vanhempani hylkäävät minut ja heittävät kadulle, koska olen "luuseri", toisaalta pelkäsin, että minua ei hyväksyttäisi aikuisenakaan, vaan että kiusaaminen ja agressiivinen hyljeksintä (väkivallalla uhkaaminen) jatkuisi myös silloin, ja se olisi tuhoni. Tällainen pelko on normaali kiusatulle lapselle, eikä siihen tarvita narsismia.

        Ei ole väliksi, jos karkoitan naiset, koska en ole lesbo. :)


      • 46346456
        näin_se_meni kirjoitti:

        Jokainen ihminen häpeää tullessaan nöyryytetyksi suuren joukon edessä, esim. solvatuksi. Tämä ei vaadi narsistista luonnetta. Lisäksi ihminen joka suljetaan sosiaalisten piirien ulkopuolelle, tuntee pelkoa, erityisesti jos on lapsi. Esim. minulle kävi näin: kaikki muut otettiin mukaan mutta ei minua, tämä jopa sanottiin ääneen: tulkaa kaikki tänne paitsi x (eli siis minä). Tunsin suurta pelkoa, kuolemanapelkoa, kun havaitsin, että minua ei hyväksytä. Pelkäsin, että vanhempani hylkäävät minut ja heittävät kadulle, koska olen "luuseri", toisaalta pelkäsin, että minua ei hyväksyttäisi aikuisenakaan, vaan että kiusaaminen ja agressiivinen hyljeksintä (väkivallalla uhkaaminen) jatkuisi myös silloin, ja se olisi tuhoni. Tällainen pelko on normaali kiusatulle lapselle, eikä siihen tarvita narsismia.

        Ei ole väliksi, jos karkoitan naiset, koska en ole lesbo. :)

        Ei vaadi ei, mutta häpeäaltis narsu on ihan toisessa kokemisen ääripäässä..

        Huomioi nyt se että en ole sua narsuksi väittänytkään, otin kantaa sisäänpäinkääntyneisyyteesi..

        Juu, naisenhan ei tarvitsekaan osata olla sosiaalinen, niin silti saa miesseuraa, jos vain vähääkään omaa ulkonäköä.. miehen rooli on esittää soidinmenot. Paha paska niille introverteille narsisteille, joiden ylivertaisuutta ja mahtavuutta eivät maailman naiset näe kylmän pinnan alta(sarkasmia).


      • näin_se_meni
        46346456 kirjoitti:

        Ei vaadi ei, mutta häpeäaltis narsu on ihan toisessa kokemisen ääripäässä..

        Huomioi nyt se että en ole sua narsuksi väittänytkään, otin kantaa sisäänpäinkääntyneisyyteesi..

        Juu, naisenhan ei tarvitsekaan osata olla sosiaalinen, niin silti saa miesseuraa, jos vain vähääkään omaa ulkonäköä.. miehen rooli on esittää soidinmenot. Paha paska niille introverteille narsisteille, joiden ylivertaisuutta ja mahtavuutta eivät maailman naiset näe kylmän pinnan alta(sarkasmia).

        Voi olla, että naisen ei tarvitse olla "sosiaalinen". Monet naiset haluaisivat kuitenkin tehdä aloitteita, mutta eivät uskalla, koska osa miehistä reagoi naisen lähestymisyrityksiin agressiivisesti, jos nainen ei miellytä. Ja harvalla naisella on niin hyvä itsetunto, että he voisivat olla varmoja siitä että miellyttävät.


      • VatosLocos
        näin_se_meni kirjoitti:

        Voi olla, että naisen ei tarvitse olla "sosiaalinen". Monet naiset haluaisivat kuitenkin tehdä aloitteita, mutta eivät uskalla, koska osa miehistä reagoi naisen lähestymisyrityksiin agressiivisesti, jos nainen ei miellytä. Ja harvalla naisella on niin hyvä itsetunto, että he voisivat olla varmoja siitä että miellyttävät.

        Naisilla voi olla kyllä yllättävän usein huono itsetunto.
        Ihmeellistä kyllä jos miehet agressiivisesti reagoivat, vaikea edes uskoa.
        Eikös sen nyt pienellä silmäpelillä jo huomaa jos toista kiinnostaa tai ei?


      • näin_se_meni

        Kyllä tällaista tapahtuu, että jos nainen lähestyy miestä, niin mies saattaa reagoida agressiivisesti, esim. huutaa jotakin kuten esim. "Vittuako mulkkaat", tai jotain muuta vastaavaa. Pahimmat voivat jopa töniä. Onneksi naiset ovat hyviä lukemaan kehonkieltä, eli nonverbaalisia merkkejä, ja osaavat siksi nähdä, onko mies kiinnostunut, torjuva vai neutraali. Toisaalta kenestäkään ei voi olla täysin varma, väärintulkintojakin tapahtuu, ja tämän vuoksi naiset yleensä pidättäytyvät lähestymästä miehiä, lukuunottamatta niitä harvoja jotka ovat vakuuttuneita viehätysvoimastaan. Ympäristö ja naisen asema ympäristössään vaikuttavat myös. Useinhan tapahtuu, että vähemmän kauniit naiset jopa ahdistelevat miehiä esim. ravintoloissa. Tähän vaikuttaa kaksi tekijää: nainen on tällöin ympäristössä jossa naisen on sallittua lähestyä miehiä, toisaalta nainen voi olla paikan kanta-asiakkaita, kuulua paikan "eliittiin", ja myös siksi hänellä on oikeus lähestyä ketä haluaa.


    • Osaanjakaatasan

      Oliha harvinaise paska juttu, millä ei ollu mitään oikeaa tekemistä luokiteltujen käsitteiden kanssa. Sotkuista puuroa koko asia, ettei vain olisi joku nainen tuon jutun kyhännyt?

      Ihan sama tulos olisi saatu aikaiseksi kysymällä henkilöiltä "omistatko peilin?".
      Narsistisesti persoonallisuushäiriöinen ei piru vie myönnä olevansa sellainen suoraan kysyttäessä. Jokainen ihminen, joka ei lakkaa hengittämästä, kun hänelle sanotaan tosiasia, että hän pilaa toisten ihmisten ilmaa on narsisti. Ihan yhtä pätevä testi kuin kysyä "oletko vilkaissut peiliin nähdäksesi onko tukka hyvin (oletko narsisti)?". Ja huomatkaa on kaksi eri asiaa; (1)ihmisen narsismi ja (2)narsistinen persoonallisuushäiriö.

      Vittu lopettakaa hengittämästä, pilaatte meidän muiden ilmaa.
      ...
      Ai te hengitätte vielä, te "kaappinarsistit".

    • Feminisminhedelmät

      Turha "psykologi" seltitämässä täyttä paskaa.

      Ei ole minkäänlaista narsismia tarkastella omia ajatuksiaan, miettiä mitä mieltä muut ovat itsestä sekä toisaalta ajatella poikkeavansa joukosta.

      Ne ajatukset ovat täysin normaaleja, tosin suuremmassa mittakaavassa ei todellakaan välttämättä sitä henkilöä itseään auttavaa toimintaa koska noihin voi liittyä paljon negatiivisia vaikutuksia esim. pakkomielle siitä mitä muut ajattelevat jne.
      Samoin ajatukset omasta itsestä voivat olla vääristyneitä siten että ihminen tuntee itsensä huonoksi toisten silmissä tai omalaatuiseksik, usein ulkopuoliseksi.
      Miten se tekee ihmisestä narsistin????!!!

      Sillä ei ole narsismin kanssa mitään tekemistä.

      Ekstrovertti ihminen samalla voi olla "narsisti" noilla määrityksillä jos mitataan sitä kuinka hän kaipaa toisten huomiota, vastaanottavaisuutta ja miettii mitä toiset ovat hänestä mieltä.

      Hävettää miten syvälle psykologit ovat vajonneet.

      • Eihelvettti

        Osaatko sä lukea lainkaan vai saatko jotain tyydytystä noista sun olkiukoistasi?

        " kaappinarsistin tärkein ominaispiirre on se, että hänen mielestään muut ihmiset eivät ymmärrä hänen erinomaisuuttaan. Hän myös helposti unohtaa muiden ihmisten olemassaolon ja tuntee olevansa perustavanlaatuisesti erilainen kuin muut tallaajat.

        Kaappinarsisti kuvittelee olevansa joten käsittämättömän mahtavaa. Samaan aikaan hän kuitenkin ajattelee, etteivät muut ihmiset vain jostain syystä käsitä sitä. Näkyvällä tavalla narsistinen ihminen usein taistelee saavuttaakseen muiden tunnustuksen. Kaappinarsisti kääntyy kuitenkin sisäänpäin ja odottelee muiden huomaavan hänen erinomaisuutensa ilman suurempia toimia."


      • Naisasialooseri1

        No minä ainakin kuvittelen olevani jotain käsittämättömän mahtavaa.


      • Feminisminhedelmät
        Eihelvettti kirjoitti:

        Osaatko sä lukea lainkaan vai saatko jotain tyydytystä noista sun olkiukoistasi?

        " kaappinarsistin tärkein ominaispiirre on se, että hänen mielestään muut ihmiset eivät ymmärrä hänen erinomaisuuttaan. Hän myös helposti unohtaa muiden ihmisten olemassaolon ja tuntee olevansa perustavanlaatuisesti erilainen kuin muut tallaajat.

        Kaappinarsisti kuvittelee olevansa joten käsittämättömän mahtavaa. Samaan aikaan hän kuitenkin ajattelee, etteivät muut ihmiset vain jostain syystä käsitä sitä. Näkyvällä tavalla narsistinen ihminen usein taistelee saavuttaakseen muiden tunnustuksen. Kaappinarsisti kääntyy kuitenkin sisäänpäin ja odottelee muiden huomaavan hänen erinomaisuutensa ilman suurempia toimia."

        Haista vittu.

        Itsehän heittelet olemattomia olkiukkojasi.

        Tein testin moneen kertaan ja siinä painotuksena näyttää olevan että yhdistelmä ei kiinnostusta toisten ihmisten murheisiin, omien ajatusten miettiminen ja mahdollinen ei niin kiinnostunut toisista ihmisistä johtaa auttamatta "voit olla" tai "saatat olla" kaappinarsisti "diagnoosiin".

        Aika vitun sairasta että psykologi vertailee introvertikkoja narsisteihin.
        Monista ongelmista introvertikkokin voi kärsiä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä narsistin kanssa.

        "kaappinarsistin tärkein ominaispiirre on se, että hänen mielestään muut ihmiset eivät ymmärrä hänen erinomaisuuttaan. "

        Näitä tapauksia nyt ei ole introverteissä mahdottomasti.

        "Hän myös helposti unohtaa muiden ihmisten olemassaolon ja tuntee olevansa perustavanlaatuisesti erilainen kuin muut tallaajat."

        Tunne erilaisuudesta toisiin nähden ei ole narsismia. Se on kokemus ulkopuolisuudesta johtuen mahdollisesti eristäytyneisyydestä tai vaikeudesta saada kosketus pinta luotua oman sisäisen maailman ja ulkopuolisen maailman välille.
        sama kuin sanoisi että pakolainen joka tuntee olonsa erilaiseksi kuin ihmiset tuossa hänelle vieraassa maassa olisi narsisti.

        "Kaappinarsisti kuvittelee olevansa joten käsittämättömän mahtavaa. Samaan aikaan hän kuitenkin ajattelee, etteivät muut ihmiset vain jostain syystä käsitä sitä. Näkyvällä tavalla narsistinen ihminen usein taistelee saavuttaakseen muiden tunnustuksen. Kaappinarsisti kääntyy kuitenkin sisäänpäin ja odottelee muiden huomaavan hänen erinomaisuutensa ilman suurempia toimia."

        Roskaa.
        Se mitä tässä kuvataan on illuusio omasta erinomaisuudesta ja harva introvertikko kuvittelee ajattelevansa olevansa spesiaalikukkanen joka odottaa vain löytymistään.
        He ehkä toivovat sitä että joku edes heidät huomaisi jos he ovat esimerkiksi ujoja tai eivät löydä keinoja ilmaista sitä ulkopuolisille.

        Mitä pahaa siinä on että saa tunnustusta omasta hyvyydestään edes joskus tai erinomaisuudestaan jossain asiassa?
        Miten vitussa se on narsismia?

        No niin tuhosin sinun olkiukkosi. Rakennappa uudet vittupää ja hanki samalla elämä ennen kuin alat määkimään.


      • Haloota
        Feminisminhedelmät kirjoitti:

        Haista vittu.

        Itsehän heittelet olemattomia olkiukkojasi.

        Tein testin moneen kertaan ja siinä painotuksena näyttää olevan että yhdistelmä ei kiinnostusta toisten ihmisten murheisiin, omien ajatusten miettiminen ja mahdollinen ei niin kiinnostunut toisista ihmisistä johtaa auttamatta "voit olla" tai "saatat olla" kaappinarsisti "diagnoosiin".

        Aika vitun sairasta että psykologi vertailee introvertikkoja narsisteihin.
        Monista ongelmista introvertikkokin voi kärsiä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä narsistin kanssa.

        "kaappinarsistin tärkein ominaispiirre on se, että hänen mielestään muut ihmiset eivät ymmärrä hänen erinomaisuuttaan. "

        Näitä tapauksia nyt ei ole introverteissä mahdottomasti.

        "Hän myös helposti unohtaa muiden ihmisten olemassaolon ja tuntee olevansa perustavanlaatuisesti erilainen kuin muut tallaajat."

        Tunne erilaisuudesta toisiin nähden ei ole narsismia. Se on kokemus ulkopuolisuudesta johtuen mahdollisesti eristäytyneisyydestä tai vaikeudesta saada kosketus pinta luotua oman sisäisen maailman ja ulkopuolisen maailman välille.
        sama kuin sanoisi että pakolainen joka tuntee olonsa erilaiseksi kuin ihmiset tuossa hänelle vieraassa maassa olisi narsisti.

        "Kaappinarsisti kuvittelee olevansa joten käsittämättömän mahtavaa. Samaan aikaan hän kuitenkin ajattelee, etteivät muut ihmiset vain jostain syystä käsitä sitä. Näkyvällä tavalla narsistinen ihminen usein taistelee saavuttaakseen muiden tunnustuksen. Kaappinarsisti kääntyy kuitenkin sisäänpäin ja odottelee muiden huomaavan hänen erinomaisuutensa ilman suurempia toimia."

        Roskaa.
        Se mitä tässä kuvataan on illuusio omasta erinomaisuudesta ja harva introvertikko kuvittelee ajattelevansa olevansa spesiaalikukkanen joka odottaa vain löytymistään.
        He ehkä toivovat sitä että joku edes heidät huomaisi jos he ovat esimerkiksi ujoja tai eivät löydä keinoja ilmaista sitä ulkopuolisille.

        Mitä pahaa siinä on että saa tunnustusta omasta hyvyydestään edes joskus tai erinomaisuudestaan jossain asiassa?
        Miten vitussa se on narsismia?

        No niin tuhosin sinun olkiukkosi. Rakennappa uudet vittupää ja hanki samalla elämä ennen kuin alat määkimään.

        Joo morjens. Tuossa lainauksessanihan se oli ytimekkäästi ilmaistu mistä on kyse. Ole ystävällinen ja huvita minua vielä kertomalla mitä ne mun olkiukkoni ovat? :D

        "Aika vitun sairasta että psykologi vertailee introvertikkoja narsisteihin."

        Olisi varmaan jos niin olisi tehnyt..

        "Se mitä tässä kuvataan on illuusio omasta erinomaisuudesta ja harva introvertikko kuvittelee ajattelevansa olevansa spesiaalikukkanen joka odottaa vain löytymistään."

        No niin, tässä kohtaa sulla on järkeä ensimmäistä kertaa.
        Onkin eri asia olla introvertti kuin introvertti narsisti?
        Joko sä siis tajusit?
        Ei tuolla missään vaiheessa kukaan väittänyt KAIKKIA introverttejä narsuiksi vaan niitä KUVATUNLAISIA, jotka ovat ihmiskunnan eliittiä omassa mielessään.

        Ja siisti turpavärkkiäsi, ota välillä happea niin järkikin pelaa paremmin.


      • 1818
        Haloota kirjoitti:

        Joo morjens. Tuossa lainauksessanihan se oli ytimekkäästi ilmaistu mistä on kyse. Ole ystävällinen ja huvita minua vielä kertomalla mitä ne mun olkiukkoni ovat? :D

        "Aika vitun sairasta että psykologi vertailee introvertikkoja narsisteihin."

        Olisi varmaan jos niin olisi tehnyt..

        "Se mitä tässä kuvataan on illuusio omasta erinomaisuudesta ja harva introvertikko kuvittelee ajattelevansa olevansa spesiaalikukkanen joka odottaa vain löytymistään."

        No niin, tässä kohtaa sulla on järkeä ensimmäistä kertaa.
        Onkin eri asia olla introvertti kuin introvertti narsisti?
        Joko sä siis tajusit?
        Ei tuolla missään vaiheessa kukaan väittänyt KAIKKIA introverttejä narsuiksi vaan niitä KUVATUNLAISIA, jotka ovat ihmiskunnan eliittiä omassa mielessään.

        Ja siisti turpavärkkiäsi, ota välillä happea niin järkikin pelaa paremmin.

        Sinä jaksat selittää asian oikean laidan. Mahtaakohan tuo vastapuolesi kyetä ymmärtämään, kun on niin valtavan tunnekuohun vallassa? Toivotaan, että meni perille.


      • Kahtotaan
        1818 kirjoitti:

        Sinä jaksat selittää asian oikean laidan. Mahtaakohan tuo vastapuolesi kyetä ymmärtämään, kun on niin valtavan tunnekuohun vallassa? Toivotaan, että meni perille.

        Jää nähtäväksi. Mie se reiluna vaan jaksan opastaa.. :)


      • introverdi

        "Syy on Jonathan Cheekin mukaan luultavasti siinä, että introverteilla on tapana harrastaa syvällistä itsetutkiskelua ja uppoutua omiin ajatuksiinsa – ja osa näistä ajatuksista väkisinkin koskee heitä itseään."
        Minäkeskeisyys ei ole sama asia kuin narsismi, ja kyky introspektioon ja itsereflektioon on pelkästään hyvä asia. Ei ole olemassa mitään "kaappinarsisteja", koko termi on keittiöpsykologiaa. On vain ihmisiä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö, ja ihmisiä, joilla ei sitä ole.
        Vaikka jollain introvertilla olisikin suuret luulot itsestään, ei kyse ole nykymääritelmien mukaisesta narsismista, jos ei näe muita ihmisiä vain lähteinä omille tarpeilleen, kuten ihminen, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Tuossa koko jutussa todellakin sumputetaan saman termin alle asioita, joilla ei loppujen lopuksi ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
        Kuten sanoin, kyseessä on varmaankin lähinnä vastaisku viime aikojen "introverttivallankumoukselle".


      • kjbkjbkjblokj
        introverdi kirjoitti:

        "Syy on Jonathan Cheekin mukaan luultavasti siinä, että introverteilla on tapana harrastaa syvällistä itsetutkiskelua ja uppoutua omiin ajatuksiinsa – ja osa näistä ajatuksista väkisinkin koskee heitä itseään."
        Minäkeskeisyys ei ole sama asia kuin narsismi, ja kyky introspektioon ja itsereflektioon on pelkästään hyvä asia. Ei ole olemassa mitään "kaappinarsisteja", koko termi on keittiöpsykologiaa. On vain ihmisiä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö, ja ihmisiä, joilla ei sitä ole.
        Vaikka jollain introvertilla olisikin suuret luulot itsestään, ei kyse ole nykymääritelmien mukaisesta narsismista, jos ei näe muita ihmisiä vain lähteinä omille tarpeilleen, kuten ihminen, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Tuossa koko jutussa todellakin sumputetaan saman termin alle asioita, joilla ei loppujen lopuksi ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
        Kuten sanoin, kyseessä on varmaankin lähinnä vastaisku viime aikojen "introverttivallankumoukselle".

        Aiemmin olen esim. törmännyt sekä narsistin että erityisenhäpeäalttiin narsistin käsitteisiin.
        Kaiken lisäksi yhdellä henkilöllä usein oireilee useampikin persoonallisuushäiriö saman aikaisesti.

        Introvertti häpeäaltis narsisti myös vaikuttaa ihan uskottavalta ihmistyypiltä.


      • kjbkjbkjblokj kirjoitti:

        Aiemmin olen esim. törmännyt sekä narsistin että erityisenhäpeäalttiin narsistin käsitteisiin.
        Kaiken lisäksi yhdellä henkilöllä usein oireilee useampikin persoonallisuushäiriö saman aikaisesti.

        Introvertti häpeäaltis narsisti myös vaikuttaa ihan uskottavalta ihmistyypiltä.

        Mielenkiintoinen ajatus!
        Sairauden kun pystyy eroittamaan oikeasta luonteesta, ken siihen pystyy!
        Mutta he taitavat olla harvinaisia tapauksia!


    • 26 pistettä Cheek-testistä.

    • 40pillunATmies

      44 pistettä tuloksena, mutta pidän itseäni vain rehellisenä. Kyllä muut ihmiset ovat vähintään yhtä narsisteja, tai jopa enemmän narsisteja, koska yrittävät teeskennellä muuta.

    • Ex----PUA

      24 pointisia.

      Minua kyllä on sanottu hyvällä ja pahalla narsistiksi, mutta myös häneksi jolla on sydän paikallaan.

      Eräs kaveri sanoi että olen niitä jotka eivät jätä ketään kylmäksi, vaan yleensä minua joko rakastetaan tai vihataan. Noh, ehkä hieman kärjistettyä, mutta kyllä joskus käy noin ihan ilman kärjistystä.

      Muutenhan tuon voisi asetella niin, että introvertit ja haavoittuneet narsistit ovat kaappinarsuja, eksterovertit taas niitä perinteisiä.

      Itse olen aavistuksen enemmän introvertti, mutta kuitenkin aika tasapainoinen näiden kahden väliltä. Riippuu pitkälti fiiliksestä ja siitä mikä minua kiinnostaa sillä hetkellä eniten.

      Bileissä kolme moodia: keskipiste, tarkkailija tai oman kuppikuntansa vetäjä. Joskus taas oksentamassa vessassa. Hahah.

      • Ikis__M

        Aika vähn sait pojoja, minulla taisi olla 35 kun sen eilen tekaisin. Onhan tuo toki aika höpö juttu kun ne tuostakaan oikein tunnista itseäni:

        "kaappinarsistin tärkein ominaispiirre on se, että hänen mielestään muut ihmiset eivät ymmärrä hänen erinomaisuuttaan. "

        En minä kovin erinomaiseksi itseäni ajattele.

        "Hän myös helposti unohtaa muiden ihmisten olemassaolon"

        Kyllä minä toisinaan yritän unohtaa mutta se on hiukka vaikeaa kun ne soittelee ja antaa kuulua itsestään.

        "ja tuntee olevansa perustavanlaatuisesti erilainen kuin muut tallaajat."

        Lähinnä pidän itseäni aika taviksena kylläkin


      • täys-narsku-oot

        Ei uskota. Tai sitten arvoit, kun et osaa englantia.


      • Ex-------PUA
        täys-narsku-oot kirjoitti:

        Ei uskota. Tai sitten arvoit, kun et osaa englantia.

        Tyypillinen, tyhmän narsistin vastaus.

        Ensin valehtelee toisista, ja sitten kun huomaa että on väärässä, jatkaa valehtelua ja lisää siihen henkilöhyökkäyksenkin. (Sen lisäksi suojaat herkkää egoasi, ampumalla puskista, tyypillinen narsun defenssi, missä ei ole mitään selkärankaa).

        Ja tunnetusti ämmäthän ovat juurikin niitä luontaisia narsuja, jotka ensimmäisinä ovat syyttämässä niitä miehiä narsisteiksi joita eivät voi voittaa.


    • Naishenkilö

      Kaipa sitä itsestään on lupa edes pikkuisen tykätä ilman narsisti leimaa? Onhan meissä kaikissa jotakin ainutlaatuista ja kenties jollekin se unelmien täyttymyskin.
      Introvertti taidan olla mutta en mä pidä itseäni mitenkään kenenkään yläpuolella.
      Luetteko te miehet oikeasti naisten lehtin juttuja? Suurin osa on täyttä sontaa..

      • Ikis__M

        Toki on lupa ja eikös sitä sanota että pitää oppia ensin rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista.

        Tuon lukaisin kun sattui otsikko silmään ja täällä tuntuu usein moni mieltävän itsensä introvertiksi.


      • Feminisminhedelmät

        No ei ole lupaa tykätä itsestä ellet ole ekstrovertikko.

        katsos kun tällöin olet "normaali" eli amerikkalaisen psykologian se normaalin iloluontoinen ja kaikista sosiaalisista tilanteista ja maneereista tykkäävä mannekiini joka hymistelee joka vitun asiaa ja kuuntelee toisia sekä puhuu itsestään ummet lammet.
        Tätä toistetaan ikuisuuteen.

        Jos olet taas erilainen eli hiljaisempi, miettiväisempi, varovaisempi tai et jaksa kuunnella toisten murheita kun sulla on omiakin jne. niin olet amerikkalaisen psykologian mielestä "vammainen" tai "sairas".

        Siitä se ajatus lähteen.


      • Ex-----PUA
        Feminisminhedelmät kirjoitti:

        No ei ole lupaa tykätä itsestä ellet ole ekstrovertikko.

        katsos kun tällöin olet "normaali" eli amerikkalaisen psykologian se normaalin iloluontoinen ja kaikista sosiaalisista tilanteista ja maneereista tykkäävä mannekiini joka hymistelee joka vitun asiaa ja kuuntelee toisia sekä puhuu itsestään ummet lammet.
        Tätä toistetaan ikuisuuteen.

        Jos olet taas erilainen eli hiljaisempi, miettiväisempi, varovaisempi tai et jaksa kuunnella toisten murheita kun sulla on omiakin jne. niin olet amerikkalaisen psykologian mielestä "vammainen" tai "sairas".

        Siitä se ajatus lähteen.

        Niin juuri.

        Nämä samat julkaisut myös osaltaan demonisoivat kilttejä ja kunnollisia miehiä.

        Niillä pyritään antamaan materiaalia rationalistointihamsterille ja toisaalta lievittää naisten syyllisyyttä, kun eivät puheistaan huolimatta kelpuuta kilttiä ja kunnollista miestä.

        Myös amerikkalainen pop-psykologia itsetuntopakkomielteineen on kovassa kursissa noissa.


      • Apologikko

        Missäs tuossakaan sanottiin ettei itsestään saisi tykätä?
        Ne narsistiset grandioosit kuvitelmat vaan on ihan muuta..

        Eikös täällä about puolet jengistä ymmärrä lukemaansa lainkaan?


    • voihyvinkintäsmätä

      Melko hyvinhän tuo analyysi meidän palstapoikiin sopii:
      "Kaappinarsisti kuvittelee olevansa jotain käsittämättömän mahtavaa. Samaan aikaan hän kuitenkin ajattelee, etteivät muut ihmiset vain jostain syystä käsitä sitä."
      - No sitähän nuo jatkuvasti valittavat, kun naiset eivät käsitä heidän ylivertaisuuttaan muihin miehiin nähden, jotka kuulemma heihin verrattuna ovat "paskoja".
      "Näkyvällä tavalla narsistinen ihminen usein taistelee saavuttaakseen muiden tunnustuksen. Kaappinarsisti kääntyy kuitenkin sisäänpäin ja odottelee muiden huomaavan hänen erinomaisuutensa ilman suurempia toimia."
      - Sitähän nämäkin odottavat, että naiset huomaisivat heidän "hyvyytensä", ilman että heidän itse tarvitsee tuoda sitä millään tavalla esiin.

    • huomisen_vitsi

      Tuli tuossa mieleen, että ehkä narsisti ei olekaan paha ihminen, kuten halutaan ajatella. Ihminenhän on laumaeläin, ja tämän vuoksi hän helposti näkee, että jos joku keskittyy liiaksi itseensä, on hän jotenkin huono ihminen. Voisiko narsismissa olla taustalla ennemminkin se, että narsisti vain yksinkertaisesti on tietoisempi itsestään kuin keskivertoihminen? Ihminen sinällään on tietoisempi itsestään kuin vaikkapa simpanssi, mutta toisaalta jotkut ihmiset voivat olla huomattavasti tietoisempia itsestään kuin muut. Eli tavallaan narsistin tietoisuus itsestä on kehittyneempi kuin ihmisillä keskimäärin. Jos nyt mentäisiin taaksepäin ihmisen lajinkehityksessä pari pykälää, vaikkapa homo erectukseen saakka, niin näyttäisikö nykyihminen tämän lajin keskuudessa "narsistilta"?

      Tällaisia vain tuli mieleeni. Ihminen on usein harhainen ja väärässä. Se mikä on tänään totuus, on huomenna vitsi.

      • 345334563

        Ainakin tuntemani narsistit ovat myös helvetin ilkeitä ja epäsympaattisia ihmisiä, pahimpia kaikista tuntemistani.
        Hyväksikäyttöaspekti on aina mukana, lisäksi muutama tuntemani häpeäaltis tapaus suojaa ja vahvistaa itsensä olemalla hyökkäävä, muita pilkkaava, alistava ja todella väkivaltainen jos ei muuten mene perille.
        Hyväksikäyttökin liittyy tuohon avoimeen toisten halveksuntaan, jolla nähtävästi suojataan omaa surkean heikkoa itseä.

        Vastenmielisiä tapauksia, pitävät itseään kuninkaallisista seuraavina etuoikeutettuina, mutta ovat oikeasti vain ihmisiä vihaavia pellejä.

        Jotkut narsistit kylläkin näkevät kovasti vaivaa ollakseen valtavan itseihailunsa arvoisia ja voivat olla todella eteviä siinä mihin paneutuvat. Ego on suuri, mutta toimeen tulee kunhan ei koita hengittää liikaa samaa ilmaa tai unohda välillä kehua heidän erinomaisuuttaan.


      • Ex-------PUA
        345334563 kirjoitti:

        Ainakin tuntemani narsistit ovat myös helvetin ilkeitä ja epäsympaattisia ihmisiä, pahimpia kaikista tuntemistani.
        Hyväksikäyttöaspekti on aina mukana, lisäksi muutama tuntemani häpeäaltis tapaus suojaa ja vahvistaa itsensä olemalla hyökkäävä, muita pilkkaava, alistava ja todella väkivaltainen jos ei muuten mene perille.
        Hyväksikäyttökin liittyy tuohon avoimeen toisten halveksuntaan, jolla nähtävästi suojataan omaa surkean heikkoa itseä.

        Vastenmielisiä tapauksia, pitävät itseään kuninkaallisista seuraavina etuoikeutettuina, mutta ovat oikeasti vain ihmisiä vihaavia pellejä.

        Jotkut narsistit kylläkin näkevät kovasti vaivaa ollakseen valtavan itseihailunsa arvoisia ja voivat olla todella eteviä siinä mihin paneutuvat. Ego on suuri, mutta toimeen tulee kunhan ei koita hengittää liikaa samaa ilmaa tai unohda välillä kehua heidän erinomaisuuttaan.

        Erittäin hyvä kuvaus.

        Itse olen altistunut sen verran narsistisille ympäristöille ja ihmisille, että tiedän tuon hyvin.

        Niissä on se hyvä puoli, että silloin kun opit tuntemaan ne, tiedät miten niiden kanssa toimitaan, oli se sitten välttäminen tai vastaan taisteleminen. Niiden ironinen puoli on siinä, että nämä uniikit lumihiutaleet

        Sen tosin olen huomannut, että jos joudun niiden kanssa tekemisiin, niin omat narsistiset puoleni vahvistuvat ja nousevat kuin seinät pystyyn.

        Onko nämä tapaukset joista olet kertonut, sitten enemmän mies- vai naispuolisia?


      • Ex-------PUA

        Edit: Niiden ironinen puoli on siinä, että nämä uniikit lumihiutaleet ovat toistensa ennalta-arvattavia kopioita, jotka toimivat erittäin kaavamaisella tavalla.

        Esim. erään naiskamun kertoessa hänen jännämiehestään, pystyin ennen hänen kertomisiaan aavistamaan mitä jännämies oli tehnyt ja miten se oli reagoinut. Muija oli ihan ihmeissään "mistä sinä tiesit tuon"? :D


      • 985698569
        Ex-------PUA kirjoitti:

        Erittäin hyvä kuvaus.

        Itse olen altistunut sen verran narsistisille ympäristöille ja ihmisille, että tiedän tuon hyvin.

        Niissä on se hyvä puoli, että silloin kun opit tuntemaan ne, tiedät miten niiden kanssa toimitaan, oli se sitten välttäminen tai vastaan taisteleminen. Niiden ironinen puoli on siinä, että nämä uniikit lumihiutaleet

        Sen tosin olen huomannut, että jos joudun niiden kanssa tekemisiin, niin omat narsistiset puoleni vahvistuvat ja nousevat kuin seinät pystyyn.

        Onko nämä tapaukset joista olet kertonut, sitten enemmän mies- vai naispuolisia?

        Sekä että. Yksi niistä vieläpä täydellinen oppikirjaesimerkki, joka ei jätä maallikollekaan epäilyksen sijaa. Kaikki kliseet samassa paketissa.
        Koko ikäni ollut tekemisissä vastaavien kanssa - välillä en edes oikein tiedä miten toimia normaalimpien ihmisten kanssa, ainakin siis että pitäisi käydä silloin vähän pienemmällä liekillä.

        Mitä asiaa jännämiehestä ennustuksesi koski?


      • Ex-----PUA
        985698569 kirjoitti:

        Sekä että. Yksi niistä vieläpä täydellinen oppikirjaesimerkki, joka ei jätä maallikollekaan epäilyksen sijaa. Kaikki kliseet samassa paketissa.
        Koko ikäni ollut tekemisissä vastaavien kanssa - välillä en edes oikein tiedä miten toimia normaalimpien ihmisten kanssa, ainakin siis että pitäisi käydä silloin vähän pienemmällä liekillä.

        Mitä asiaa jännämiehestä ennustuksesi koski?

        Juu, samalta kuulostaa kuin täällä.

        Itse olen siirtynyt yksinkertaisesti sille linjalle, että en pidä niitä piireissäni, tai jos on pakko niin sitten tehdään mitä pitää tehdä.

        Kuinka itse olet toiminut?

        En nyt tarkasti muista mitä se oli. Mutta istuu hyvin se jänniä tuohon mitä kerroit, se myös oli retuuttanut sitä muijaa aina kun ei ollut saanut sitä mitä oli halunnut. Muija puolestaan kertoili sitten jotain juttua siitä, oiskohan ollut jotain miten reagoi/sanoi, johon käskin,hänen stopara ja kerroin sen loppuun yms. Tiesin sen sillä olin lähes identisen,asetelman nähnyt, ja oppinut miten ne toimii. Niille ominaista on tuo että yritetään verukkeella millä hyvänsä saada tahtonsa läpi.

        Etuna ehdottomasti on näissä se, että tuota ennustettavuutta voi käyttää edukseen.


      • 3426264563
        Ex-----PUA kirjoitti:

        Juu, samalta kuulostaa kuin täällä.

        Itse olen siirtynyt yksinkertaisesti sille linjalle, että en pidä niitä piireissäni, tai jos on pakko niin sitten tehdään mitä pitää tehdä.

        Kuinka itse olet toiminut?

        En nyt tarkasti muista mitä se oli. Mutta istuu hyvin se jänniä tuohon mitä kerroit, se myös oli retuuttanut sitä muijaa aina kun ei ollut saanut sitä mitä oli halunnut. Muija puolestaan kertoili sitten jotain juttua siitä, oiskohan ollut jotain miten reagoi/sanoi, johon käskin,hänen stopara ja kerroin sen loppuun yms. Tiesin sen sillä olin lähes identisen,asetelman nähnyt, ja oppinut miten ne toimii. Niille ominaista on tuo että yritetään verukkeella millä hyvänsä saada tahtonsa läpi.

        Etuna ehdottomasti on näissä se, että tuota ennustettavuutta voi käyttää edukseen.

        Pidän ne joko aisoissa tai sitten sitä päätyy herkkään konsensukseen, jossa kumpikaan ei halua painostaa toista nostamaan kortteja pöydältä, jos kompetenssia löytyy. Fyysiseen voimaan päättyy algoritminen ketju - hyvällä tai pahalla.
        Osa on ystäviä lapsuudesta jo, niin se on ihan eri tilanne.

        Se ennustettavuus voi olla yhtä tyhjän kanssa jos joudut nostelemaan niitä kortteja pöydältä. Paras neuvo on pysyä kaikessa hiljaisuudessa poissa reviiriltä, jos et koe että sun ilmaasi hengitetään liikaa.


    • ettäsemmottis

      Eihän siinä ole mitään pahaa, jos tiedostaa että se oma erinomaisuus on vain omassa mielessä, että se ei kenellekään muulle merkkaa mitään eikä muut voi sitä nähdä (koska sitä ei jaetussa todellisuudessa ole olemassa). Eli ei odota muiden palvovan itseään, vaan ihastelee itseään vaan ihan itse.

      • Obituary

        Niin, JOS tiedostaa. Narsisti taistelee tuulimyllyjä vastaan väkivaltaisesti..


    • Hämärän_rajoilta

      Jotenkin tästä introverttiys ja kaappinarsismi -jutusta tulee nyt mieleen se, että ihminen saisi olla ylpeä itsestään ja tekemisestään vain silloin, jos molemmat seuraavista ehdoista täyttyvät:

      1. Hän on luonteeltaan ulospäinsuuntautunut.
      2. Muutkin kuin hän itse arvostavat häntä ja hänen tekemisiään.

      Kaikki eivät silti ole ekstroverttejä, eikä kaikille tässä maailmassa mitenkään riitä arvostusta, mainetta ja suosiota. Juuri introvertin täytyykin olla itse eniten ylpeä ja tyytyväinen siihen, mitä hän on ja tekee, koska ekstroverttien sääntöjen mukaan pelaavassa maailmassa kukaan muu ei välttämättä ole antamassa myönteistä palautetta.

      Jos moinen itserakkaus taas ei miellytä muita, niin se on oikeastaan melko samantekevää: sehän tilanne olisi joka tapauksessa.

      • Kertaaja

        Täähän on käytykin jo täällä läpi monta kertaa; narsismia on se ylimitoitettu grandioottinen itserakkaus, ei normaali itsensä arvostaminen, joka ei lyttää muita. Sisään- tai ulospäinkääntyneellä.


      • Hämärän_rajoilta
        Kertaaja kirjoitti:

        Täähän on käytykin jo täällä läpi monta kertaa; narsismia on se ylimitoitettu grandioottinen itserakkaus, ei normaali itsensä arvostaminen, joka ei lyttää muita. Sisään- tai ulospäinkääntyneellä.

        Testissä toki näin, mutta naistenlehden artikkelissa mutkia suoristeltiin surutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe