Vaimo haluaa etäisyyttä....

0076

Terve. Meillä on sellainen tilanne että meillä on muutaman vuoden ikäinen lapsi, talossa remppa, yhteinen yritys ja rahat tiukilla kun remonttiin menee sekä vaimo kuluttaa enemmän kun pitäis. Hän käy usein juhlimassa ja on tänä vuonna ollut turkissa reissussa 3 kertaa. Mä teen paljon töitä että riittäisi rahat elämiseen sekä laskujen maksamiseen.Kun otan aiheen rahojen kuluttamisestaesii sitten olen kylmä s..pää ja en rakasta häntä, en oo kotona, vaikka olen 5 - 6 maissa yleensä kotona ja jatkan koti remontin tekemistä. Siitäkin syytetään mua että remppa ei mene eteenpäin, vaikka vanha talo on 3 vuodessa lähes uusiksi tehty. Yks kaks vaimo haluaa erota ja tällä hetkellä hän haluaa etäisyyttä... Muutaman kerran olen sanonut että muutan sitten pois jos asia on tällä tavalla mutta sitten hän ei halua että menen vaikka itse on jo vuoden mennyt koko ajan kauemmaksi... Mitä mieltä olette? Onko vaimolla joku uusi tai mistä tälläinen johtuu? Ikä 40 v.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selitys.löytyy

      Sillä on joku turkkilainen 15v nuorempi rantapoika, jonka takia se siellä käy niin usein. Sinua käyttää lähinnä rahapussina.

    • Kari_R

      Valitettavan tutulta kuulostaa. Eroon löytyy syyt aina jostain muualta kuin siitä joka on kyllästynyt vanhaan ja löytänyt uuden inspiraation jostain muualta.

    • Hei 0076.

      Rivien välistä luin menettämisen pelkoa ja surua siitä, että yhteinen onni murentuu. Kerroit vaimosi halusta erota. Mitä sinä itse haluat? Mitä olet valmis seinien lisäksi rakentamaan ja korjaamaan? Mitä olette vuosien kuluessa yrittäneet, jotta pääsisitte takaisin toistenne lähelle ja sitoutumaan yhteisiin päämääriin? Mitä ette ole yrittäneet? Mikä kummastakin tuntuu pahalta? Minkä pitäisi muuttua? Oletteko valmiit muuttamaan hankausta tuovia asioita?
      Eroaminen on aina suuri päätös. Ennen sitä kannattaa vielä käydä läpi, onko mahdollista korjata pettymystä ja ristiriitaa aiheuttavia asioita. Voitte halutessanne ottaa yhteyttä seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukseen (ilmainen) tai yksityisiin pari- tai perheterapeutteihin (mm. Katajary)

      Toivotan teille voimia keskustella niin, että kumpikin tulee kuulluksi. Joko ulkopuolisen auttajan avulla tai kaksin, jos se onnistuu. Keskustelu saattaa olla elämänne ratkaisevin.

      Diakoni Merja

    • 0076

      Kiitos vastauksista. Ero päätös tuli yön yli jo vuosi sitten ja omalta osalta olen kyllä kaikki tehnyt että perhe ei hajoaisi mutta joka asia, mitä sanon, on syyttelyä hänen mielestä. Hän halusi oma vapautta ja enemmän oma aikaa. Olen sitä antanut hänelle aina ja en oo mustasukkainenkaan joten syy ei pitäisi olla ainakin niissä. Ihmettelen vaan sitä että kun hän on ollut 5 vuotta aivan erilainen kun se viimeinen vuosi. Ollaan käyty parisuhdeterapiassakin ja terapeutti sanoi jo 5 llä kerralla vaimolle että näkee miten mä yritän kaiken parisuhteen eteen mutta hän menee aivan toiseen suuntaan. Vaimolla on jo kämppä valmiina ja joka päivä hoputtaa että tämä remppa pitää saada nopeasti valmiiksi että päästään talo laittaa myyntiin jne. Hän sanoo että haluaa vaan vähän aikaa olla erossa ja meillä voisi olla hyvää tulevaisuus jne jne... Olen vaan jotenkin varmaa että kun hänellä on kämppä valmiina ja pojan puheiden mukaan oli reissussa ollessa joku kaveri turkissa, jonka kanssa he oli koko päivän yhdessä, että hänellä on jo tulevaisuus suuniteltu aivan eri tavalla kun hän väittää...

      • Mahdoton.mies

        Elämäntilanne, jossa mies ei voi tehdä mitään oikein: Mikäli annat vaimon matkustella Turkkiin monta kertaa vuodessa ja painat niska limassa duunia maksaaksesi kaiken olet narsistinen, välinpitämätön pska ja ajattelet vain rahaa. Jos taas pistät vaimon tilille menemisistään olet narsistinen, vainoharhainen ja mustasukkainen pska. Jos vaimo sanoo haluavansa etäisyyttä ja tarvitsee aikalisän sekä omaa tilaa miettiä rauhassa tilannettaan, melko varmasti hänellä on halu muuttaa pysyvästi pois ja usein uusi kumppanikin katsottuna. Se siitä sitten, mutta onhan noita kymmenisen prosenttia jotka palaa rakkaudesta yhteen kun on välimatkaa otettu. Työtä sekin palaaminen tosin vaatii enemmän kuin uuden rakkauden löytäminen.


    • 0076

      Kiitos vastauksista :D Niin arvelinkin asiat olevan.

      • bergele

        Nytpä sitten annat eron, pidät huolen että saat työsi ja investointisi huomioitua osituksessa. JA: vaadit pojan lähihuoltajuutta, ensin lastenvalvojalla ja sitten oikeudessa jos tarvis. Hyvään juristiin kannattaa käyttää jonkin verran talon myyntituloja. asut sitten vuokralla pojan kanssa, onnellisena kaksin ja löydät (sitten kun se sinulle ja pojalle sopii) paremman vaimon.


      • PeeJiiPee

        Tällaiset asiat jäävät painamaan loppuiäksi, vaikka jonkinlainen sopu syntyisikin. Varmista taloutesi ja oikeutesi poikaasi. Sitten ämmä mäelle. Huuto on hirveä, mutta loppuu kyllä. Voimaa Sinulle!


    • toistenneuvoton

      Tee siitä helppoa, lähe ite turkkiin akasta viis, ilmoitusluontoinen asia. Kato minkä näköseksi akan naama vääntyy, ehkä hän pitää sua liian tylsänä, olisiko näin? tai tuo vaan vieras naine taloon ja ole jännä mies yleensä toimii, tai sitten vaan jatkat vanhaa rataa ja voin luvata sulle ettei takulla toimi.

    • Taistelua

      Aloittajalla on tutunkuuloinen tarina. Masennus ,työpaikkakiusaaminen,sairastuminen tässä oli meidän tuho.

    • oppeliini1

      Anna vaimosi poistua kuvioista.
      Sitä ennen, tee sille kristallin kirkkaasti selväksi että se EI saa lastasi, äläkä lopeta taloremonttia, älä laita taloa myyntiin. Naisella EI ole oikeutta hajoittaa KAIKKEA mitä olet saanut aikaan!

      Viimeinen asia mitä sinä ja lapsesi tarvitsette on kadottaa kotisi, antaa lapsesi tuolle tuuliviirille ja maksaa itsesi kipeäksi "lapsen elatusmaksuja" jotka jokainen tietää että ne menevät naisen ..... mihin tahaansa.

      Sum summarum: nainen pellolle, koti sinulle, lapsi sinulle.
      Lakiteitse ellei muuten käy.

      • PeeJiiPee

        Lapsi jää äidille, oli tämä mikä peto tahansa.


    • otanosaa

      Kyllä lapsen hoito ja kasvatus maksaa. Elatusmaksut menee kyllä lasten välttämättömiin kuluihin ja ei yksinään siihen edes riitä. Päästä nainen lähtemään. Väkisin ei voi luonaan pitää. Mulla lähti mies käveleen. Tein myös paljon työtä ja käytin rahaa sekä aikaa kodin ja perheen eteen. Olin sitoutunut iäksi, mutta kumppani halusi muuta parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen. Tuli asia minulle puun takaa luulin, että meillä on kaikki hyvin. Riitääkö sulla rahkeet talon pitoon? Hankkiudu lakimiehen juttusille.

      • PeeJiiPee

        Lakimiehen valinta on vaikein asia, jos ei ole sopivaa tiedossa.


    • 0076

      Kiitos hyvistä vinkeistä. Vaimo on edelleen sitä mieltä että mä en oo tehnyt sen eteen mitään että perhe pysyisi kasassa vaikka itse kuluttaa tonni kaupalla rahoja reissuihin ja ihmettelee miksi joku lasku on maksaamatta. Vastaus kysymykseen miksi hän on kuluttanut rahoja 6000 edestä reissuihin viimeisen puolen vuoden aikana on: mitäs niistä rahoista kun nyt on myöhäistä miettiä niitä kun ei niitä rahoja ei enää oo mutta samalla ihmettelee miksi remppa mene eteenpäin jne jne kun pitäis jo saada myyntiin... Aika erikoinen ajatusmaailma ainakin mun mielestä :). Ensin kulutetaan enemmän kun pystyy edes tienaamaan ja sitten ihmetellään sitä ja tätä :D.

    • aqty

      ihan mielenkiinnosta kysyn aloittajalta, kun moni on sua neuvonut pitämään lapsen lähihuoltajuuden, että kiinnostaako se sinua? Oletko niin sitoutunut lapseen, että haluat kantaa hänestä ilman muuta päävastuun, olla ajoissa hakemassa tarhasta, harrastaa yhdessä, herätä öisin lohduttelemaan, viettää viikonloput ja lomat lapsen ehdoilla? Mites remppa jatkuu, jos sinä olet päävastuussa parivuotiaan taaperon viihdyttämisestä, ruuasta, pesuista, sairaspäivistä jne?

      muuten en ota eroonne kantaa. Ite harkitsen eroa miehestä, joka muka tekee kaikkensa perheen eteen, heh-he. Ps. en ole käynyt Turkissa tai missään 10 vuoteen, enkä edes lähikaupassa ilman lapsiani. Miehen työrytmit mitä sattuu, joten hän ei pysty kantamaan päävastuuta lasten asioista. Muutenkin äkäinen ja tylsistynyt ihminen, hänen suurinta hupiaan on istua yksin eri huoneessa kuin muu perhe ja katsella omia tv-ohjelmia.

      • Syvällisemmin

        Miksi pilata perhe-elämä,miksi syytellä toista? Ei miehenkään elämä ole ruusuilla tanssimista,hänkin voi masentua. Miksi menit naimisiin,ennen viat korjattiin eikä tehty sitä helppoa eroa. Ero ei ratkaise ongelmia.


      • aqty
        Syvällisemmin kirjoitti:

        Miksi pilata perhe-elämä,miksi syytellä toista? Ei miehenkään elämä ole ruusuilla tanssimista,hänkin voi masentua. Miksi menit naimisiin,ennen viat korjattiin eikä tehty sitä helppoa eroa. Ero ei ratkaise ongelmia.

        nyt lähtee keskustelu ehkä eri urille kuin ap:n asia, mutta vastaanpa kuitenkin. En ajattele pilaavani perhe-elämää erolla, koska mitään mukavaa perhe-elämäähän meillä ei ole, koska mieheni kokee perhe-elämän rasitteeksi, jota hän kätevästi pakenee tekemällä töissä iltavuoroa/viikonloppua ja kotona jos on yhtä aikaa kuin me muut, kokee meidät häiriöksi ja sulkeutuu tosiaan eri huoneeseen katsomaan tv:tä. Usein hän toki on kotona eri aikaan kuin muu perhe, ja silloin ilmeisesti onnellisimmillaan.
        HÄn toki vastustaa eroa, koska tämä on hänelle ihan kätevä ratkaisu, että minä olen hoitanut lapset ja joskus meidät on sitten kiva viedä näytille vanhempiensa luokse tai jonkun kaverin päivällisille, sinnehän olisi kurjaa mennä yksinään... Eron sattuessa hän joutuisi ensimmäistä kertaa viettämään lasten kanssa ihan keskenään päiviä, sumplimaan työvuorojaan lasten ehdoilla yms. rasittavaa. Ei voisikaan vetäytyä eri huoneeseen kun ei enää huvita. Tarkoitan, jos hän siis haluaa olla lastensa kanssa eron jälkeen aktiivisesti...

        Ennen oli ennen nyt on nyt. Ja kyllä nyt on paremmin, kun ei ole mikään pakko jäädä onnettomaan perhe-elämään, vaan on mahdollista etsiä uutta elämää eikä kärsiä elinkautista!


      • Mahdoton.mies
        aqty kirjoitti:

        nyt lähtee keskustelu ehkä eri urille kuin ap:n asia, mutta vastaanpa kuitenkin. En ajattele pilaavani perhe-elämää erolla, koska mitään mukavaa perhe-elämäähän meillä ei ole, koska mieheni kokee perhe-elämän rasitteeksi, jota hän kätevästi pakenee tekemällä töissä iltavuoroa/viikonloppua ja kotona jos on yhtä aikaa kuin me muut, kokee meidät häiriöksi ja sulkeutuu tosiaan eri huoneeseen katsomaan tv:tä. Usein hän toki on kotona eri aikaan kuin muu perhe, ja silloin ilmeisesti onnellisimmillaan.
        HÄn toki vastustaa eroa, koska tämä on hänelle ihan kätevä ratkaisu, että minä olen hoitanut lapset ja joskus meidät on sitten kiva viedä näytille vanhempiensa luokse tai jonkun kaverin päivällisille, sinnehän olisi kurjaa mennä yksinään... Eron sattuessa hän joutuisi ensimmäistä kertaa viettämään lasten kanssa ihan keskenään päiviä, sumplimaan työvuorojaan lasten ehdoilla yms. rasittavaa. Ei voisikaan vetäytyä eri huoneeseen kun ei enää huvita. Tarkoitan, jos hän siis haluaa olla lastensa kanssa eron jälkeen aktiivisesti...

        Ennen oli ennen nyt on nyt. Ja kyllä nyt on paremmin, kun ei ole mikään pakko jäädä onnettomaan perhe-elämään, vaan on mahdollista etsiä uutta elämää eikä kärsiä elinkautista!

        Joka työpaikalla ei tosiaankaan sumplita työvuoroja lasten ehdoilla. En tiedä miehesi työpaikasta, mutta positiivista on mielestäni se että hän hoitaa työnsä hyvin. Välttämättä työpaikalla ei tule kiitosta, mutta ei sitä taida tulla kotonakaan...


    • 0076

      Kiito vastauksista! Olen sama mieltä että jos on joku ongelma, niin se pitää korjata eikä mennä karkuun ongelmista. Jos menee jatkuvasti ongelmia karkuun eikä muuta honoja tapoja, niin elämä jatkuu aivan samalla tavalla jatkossakin joko ilman miestä tai uuden uuden miehen kanssa. Olen huomannut sen että usein erotaan helposti jopa pienistä erimielisyyksistä ja ei oo väliä kuinka monta lasta on tai kuinka paljon on yhteistä. Itse olen aika suorasanainen ja siitä on usein paljon harmia mutta olen sitä mieltä että se on huomattavasti parempi kun se että puhun sinnepäin...

      • kukintyylillään

        Aika moni yrittää kyllä ratkoa avioliiton ongelmia, aina se ei vaan onnistu ja se täytyy vaan hyväksyä. Ero on ikävä ratkaisu, mutta joskus se ainoa oikea ratkaisu. Itse en usko, että suomalainen sisukansa kovinkaan helpolla eroaa. Suorasanaisuus on milestäni parempi asia kuin täydellinen vaikeneminen.
        Lasten takia avioliitossa olemisessa on puolensa ja haittansa ja haitat saattavat olla suuremmat.


    • Höpödis

      Voi vitsi että jollain pinna riittää.. Useamman kerran ulkomailla vuodessa? Haloo.. Unohda tuo riistäjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe