lastensuojelu,exän ja minun nykyiset....neuvoja?

rosetta6

Hei.
Puran ajatuksia tänne,kun en enää tiedä mitä ajatella.
Minulla on 3lasta(2,6 ja 10) exäni kanssa, erosimme noin vuosi sitten. Asun hänen kotipaikkakunnallaan vuokralla lasten kanssa,mies jäi omakotitaloomme(vaikkakaan ei ole siellä enää muulloin kuin lapsi viikonloppuina).
Minulla on uusi miesystävä ja hänellä uusi nainen,olemme exän kanssa erittäin hyvissä väleissä.Mutta uudet kumppanit
vaikeuttavat asioita,etenkin tämä nainen.Hän on alkanut käyttäytyä kuin hullu.Teki esim. lastensuojelu ilmoituksen nykyisestä miehestäni kostoksi
kun exäni piti minuun yhteyttä.Ilmoitus ei todellakaan ollut tehty syystä,että olisi huolissaan lapsista,vaan oli uhannut että jos exäni heittää mut lääkärissä käymään(mulla ei autoa ja sovittu että auttaa jos pakollista menoa),niin tekee jotain....no keksi tehdä lastensuojeluilmoituksen!Ja ei minusta,koska tietää että ei keksisi mitään uskottavaa...vaan nykyisestä miehestäni.Nykyiselläni on nimittäin värikäs menneisyys(Ja painotan sanaa Menneisyys),no tämä nainen oli selittänyt ihan sontaa päihteistä jne...ja tietysti kaikki uskottiin(nainen sairaanhoitaja ja tietää kyllä mitä kannatti valehdella).
Nyt lapsia käynyt sossu tapaamassa ja mun kanssa ei pahemmin puhuttu,en saanu tilaisuutta selittää oikeen mitään.Exänikin soitti lastenvalvojalle ja yritti selittää että hänen tyttöystävä teki sen kiukuspäissään,mutta ei...Tiedän että heidän pakko tutkia ja ei siinä mitään....mutta tutkisivat sitten lasten isänkin hommaa,eli kokonaisuutta,eikä ainoastaan nykyistäni.
Lapset eivät pidä yhtään exäni nykyisestä ja syitä on hirmuisesti,itse en ole mustamaalannut naista,siitä ei ole kyse.Nainen yrittää väittää exälleni että kaksi nuorinta ei ole ees hänen lapsiaan(ei näytä muka yhtään isältään),nuorimmainen muka sen näköinen että olisin ryypänny koko raskauden(juu en ole ja ex sen kyllä tietää).Parhaita valheita ehkä se ,että mä oon muka myyny huumeita joskus 5vuotta sitten(kaikki ketkä mut tuntee repeis nauramaan),mä en tiedä mistä se nainen näitä keksii...Ja vastaavia sairaita valheita mooonta muutakin!Exäni yrittäny kuulemma erota mutta nainen uhkaa tappaa itsensä ja ei voi ottaa sellaista omalletunnolleen.Nainen myös tullu hänen luo pakolla keskellä yötä jos yrittäny jättää.Naisella on ainakin adhd ja masennus.No sellasta...Lapset on sen mukaan huoran kakaroita jotka pilaa sen viikonloput.Vihaa eniten nuorinta,joka ei osaa olla hiljaa kun hän nukkuu päivällä(menis kotiinsa nukkumaan?),piilottaa nuorimmaisen lelut ja ei puhu mitään sille.Isä viikonloppuina kuulemma pitää olla vaan sisällä että isi ja se nainen saa olla kahestaan pihalla...ja vanhin lapsista tekee aamupalat jne...ku isin ja naisen pitää saada nukkuu,nainen raivoo jos sen herättää.Tämä nainen penkonu nykyiseni rikostiedot,että sai tukea niistä lastensuojeluilmoitukseen.Nyt tilattu lääkärin lokitiedot että onko nekin pengottu....Nykyiseni on raivoissaan syytöksistä.Hänestä lapset tykkää ja on heille tärkeä.Sen naisen motiivi tehdä ilmoitus oli ilmeisesti se että jos saa esitettyä nykyiseni vaaralliseksi ,niin minä ja exä ei voitaisi soitella/sopia lasten asioista,vaan kaikki pitäisi hoitaa lastenvalvojan kautta...eli sairaan mustasukkainen..En oikeen tiedä mitä tehdä ja osasinko selittää kokonaisuutta.Mutta tässä jotain ajatuksia.

47

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teeppänäin

      1 Hanki hyvä lapsiasioihin perehtynyt asianajaja.
      2 Ei mitään yhteyttä mihinkään viranomaisiin
      etkä päästä niitä teille sisälle.
      3 Hanki valvontakamera.
      4 Nauhoita kaikki lapsia koskevat keskustelut.
      5 Sovi lastesi isän kanssa yhteishuollosta, vuoro-
      viikkoasumisesta ja ettei elatusta suoriteta;
      laaditte yhdessä oman sopimuksen ja pyydätte
      siihen yhdessä tuomioistuimen kansliassa vah-
      vistusta; ei tietoa lastenvalvojalle/ sossuun,
      kelaan ym instansseihin..

      • rosetta6

        En voisi kuvitellakkaan lasten olevan joka toinen viikko sen naisen kanssa..
        Tarpeeksi pahalla päällä ne isäviikonlopun jälkeen on :( ,paitsi jos nainen ei ole ollut siellä ja saanut olla isän kanssa vain. Niiden isä hyvä ihminen,mut tämä nainen saanut sen jotenkin otteeseen.
        Nainen haluis jo kovaa naimisiin(vaikka ei kuulemma voi saada puhdasta,pyhää avioliittoa enää exäni kanssa,kun se ollut saastasen ,likasen ,vääräoppisen huoran kanssa naimisissa. .eli minun...).Ja niin kauan kun minä ja lapset jotenkin exäni elämässä,on elämä kuulemma naisen mielestä epävakaata ja hänelle haitallista.Otti muuten pari kuukautta sitten selvää siitäkin oliko exä vienyt eropaperit maistraattiin(ei ollut,kun sovittiin että viedään vasta ihan harkinta-ajan lopulla,mutta oli sanonut naiselle että hoitaa kyllä,kun ei sen mielestä sille kuulunut..)...no maistraatista oli naiselle sanottu että ei ole toimittanu(saako ne tollasta kertoa?????).Vai johtuukohan siitä että sukulainen siellä pomona.....
        Niin väsyttää nää valheet että muka täällä käy narkkareita jne...koska?Kai lapsetkin olis ne huomannu?Ja mun mies lähtee viideltä töihin,miten me muka täällä voitas vaan ryypätä....Ja mä tai mieheni voidaan koska vaan mennä mihin vaan huume jne..testeihin,mitään ei löytyisi.Siihenkin lastenvalvoja sanoi että joo...niitä testejä voi huijata,et ei ne mitään todista..aha.
        Ja en mä mikään raivoraitis ole,mut jos joskus juhlin,ni en varmasti lasten läsnäollessa ja en usein todellakaan.


      • täyttäsontaalissu
        rosetta6 kirjoitti:

        En voisi kuvitellakkaan lasten olevan joka toinen viikko sen naisen kanssa..
        Tarpeeksi pahalla päällä ne isäviikonlopun jälkeen on :( ,paitsi jos nainen ei ole ollut siellä ja saanut olla isän kanssa vain. Niiden isä hyvä ihminen,mut tämä nainen saanut sen jotenkin otteeseen.
        Nainen haluis jo kovaa naimisiin(vaikka ei kuulemma voi saada puhdasta,pyhää avioliittoa enää exäni kanssa,kun se ollut saastasen ,likasen ,vääräoppisen huoran kanssa naimisissa. .eli minun...).Ja niin kauan kun minä ja lapset jotenkin exäni elämässä,on elämä kuulemma naisen mielestä epävakaata ja hänelle haitallista.Otti muuten pari kuukautta sitten selvää siitäkin oliko exä vienyt eropaperit maistraattiin(ei ollut,kun sovittiin että viedään vasta ihan harkinta-ajan lopulla,mutta oli sanonut naiselle että hoitaa kyllä,kun ei sen mielestä sille kuulunut..)...no maistraatista oli naiselle sanottu että ei ole toimittanu(saako ne tollasta kertoa?????).Vai johtuukohan siitä että sukulainen siellä pomona.....
        Niin väsyttää nää valheet että muka täällä käy narkkareita jne...koska?Kai lapsetkin olis ne huomannu?Ja mun mies lähtee viideltä töihin,miten me muka täällä voitas vaan ryypätä....Ja mä tai mieheni voidaan koska vaan mennä mihin vaan huume jne..testeihin,mitään ei löytyisi.Siihenkin lastenvalvoja sanoi että joo...niitä testejä voi huijata,et ei ne mitään todista..aha.
        Ja en mä mikään raivoraitis ole,mut jos joskus juhlin,ni en varmasti lasten läsnäollessa ja en usein todellakaan.

        Heheh, vai eropaprut maistraattiin, kyllä se on käräjäoikeus mihin ne paprut viedään.


      • tuhoontuomittujuttu
        rosetta6 kirjoitti:

        En voisi kuvitellakkaan lasten olevan joka toinen viikko sen naisen kanssa..
        Tarpeeksi pahalla päällä ne isäviikonlopun jälkeen on :( ,paitsi jos nainen ei ole ollut siellä ja saanut olla isän kanssa vain. Niiden isä hyvä ihminen,mut tämä nainen saanut sen jotenkin otteeseen.
        Nainen haluis jo kovaa naimisiin(vaikka ei kuulemma voi saada puhdasta,pyhää avioliittoa enää exäni kanssa,kun se ollut saastasen ,likasen ,vääräoppisen huoran kanssa naimisissa. .eli minun...).Ja niin kauan kun minä ja lapset jotenkin exäni elämässä,on elämä kuulemma naisen mielestä epävakaata ja hänelle haitallista.Otti muuten pari kuukautta sitten selvää siitäkin oliko exä vienyt eropaperit maistraattiin(ei ollut,kun sovittiin että viedään vasta ihan harkinta-ajan lopulla,mutta oli sanonut naiselle että hoitaa kyllä,kun ei sen mielestä sille kuulunut..)...no maistraatista oli naiselle sanottu että ei ole toimittanu(saako ne tollasta kertoa?????).Vai johtuukohan siitä että sukulainen siellä pomona.....
        Niin väsyttää nää valheet että muka täällä käy narkkareita jne...koska?Kai lapsetkin olis ne huomannu?Ja mun mies lähtee viideltä töihin,miten me muka täällä voitas vaan ryypätä....Ja mä tai mieheni voidaan koska vaan mennä mihin vaan huume jne..testeihin,mitään ei löytyisi.Siihenkin lastenvalvoja sanoi että joo...niitä testejä voi huijata,et ei ne mitään todista..aha.
        Ja en mä mikään raivoraitis ole,mut jos joskus juhlin,ni en varmasti lasten läsnäollessa ja en usein todellakaan.

        Siis mitä, ette ole sitte lopullisesti vielä eronneet, vai? ja jo nyt tuolaanen suhdesoppa molemmilla, ei tuosta tule yhtään mitään, olis katsinut nyt hiukan aikaa olla yksin ja miettiä eron syitä ja rakentaa ekaksi se oma elämä kasaan ja sitte vasta niitä uusia katsomaan.


      • nytunohdittärkeimmän
        rosetta6 kirjoitti:

        En voisi kuvitellakkaan lasten olevan joka toinen viikko sen naisen kanssa..
        Tarpeeksi pahalla päällä ne isäviikonlopun jälkeen on :( ,paitsi jos nainen ei ole ollut siellä ja saanut olla isän kanssa vain. Niiden isä hyvä ihminen,mut tämä nainen saanut sen jotenkin otteeseen.
        Nainen haluis jo kovaa naimisiin(vaikka ei kuulemma voi saada puhdasta,pyhää avioliittoa enää exäni kanssa,kun se ollut saastasen ,likasen ,vääräoppisen huoran kanssa naimisissa. .eli minun...).Ja niin kauan kun minä ja lapset jotenkin exäni elämässä,on elämä kuulemma naisen mielestä epävakaata ja hänelle haitallista.Otti muuten pari kuukautta sitten selvää siitäkin oliko exä vienyt eropaperit maistraattiin(ei ollut,kun sovittiin että viedään vasta ihan harkinta-ajan lopulla,mutta oli sanonut naiselle että hoitaa kyllä,kun ei sen mielestä sille kuulunut..)...no maistraatista oli naiselle sanottu että ei ole toimittanu(saako ne tollasta kertoa?????).Vai johtuukohan siitä että sukulainen siellä pomona.....
        Niin väsyttää nää valheet että muka täällä käy narkkareita jne...koska?Kai lapsetkin olis ne huomannu?Ja mun mies lähtee viideltä töihin,miten me muka täällä voitas vaan ryypätä....Ja mä tai mieheni voidaan koska vaan mennä mihin vaan huume jne..testeihin,mitään ei löytyisi.Siihenkin lastenvalvoja sanoi että joo...niitä testejä voi huijata,et ei ne mitään todista..aha.
        Ja en mä mikään raivoraitis ole,mut jos joskus juhlin,ni en varmasti lasten läsnäollessa ja en usein todellakaan.

        eli lapsesi ja heidän etunsa ja hyvinvointinsa, oikeutensa molempaan vanhempaansa.. pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani erossa toisistaan ja ajattele vain lastasi ja lastesi suhdetta isäänsä..


      • outoa
        täyttäsontaalissu kirjoitti:

        Heheh, vai eropaprut maistraattiin, kyllä se on käräjäoikeus mihin ne paprut viedään.

        Juu, minäkin ihmettelin noita asiavirheitä, tuo maistraatti ja kuinka joku sairaanhoitaja pääsee lukeen jonkun rikosrekisteriä, poliisit niitä pääsee lukeen.
        Lääkärit voi lukea kaikki terveystiedot en tiedä voiko sairaanhoitajakin ne pengota, mutta pitää tietää ihmisen täydellinen henkilötunnus, mistä tuo nainen olis sen saanut.


      • tulimieleen
        outoa kirjoitti:

        Juu, minäkin ihmettelin noita asiavirheitä, tuo maistraatti ja kuinka joku sairaanhoitaja pääsee lukeen jonkun rikosrekisteriä, poliisit niitä pääsee lukeen.
        Lääkärit voi lukea kaikki terveystiedot en tiedä voiko sairaanhoitajakin ne pengota, mutta pitää tietää ihmisen täydellinen henkilötunnus, mistä tuo nainen olis sen saanut.

        Jos terveystiedoissa on merkintä esim. huumeista?


      • noeiihannoin
        nytunohdittärkeimmän kirjoitti:

        eli lapsesi ja heidän etunsa ja hyvinvointinsa, oikeutensa molempaan vanhempaansa.. pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani erossa toisistaan ja ajattele vain lastasi ja lastesi suhdetta isäänsä..

        Ei äidillä ole mahdollisuutta vaikuttaa exän ja naisen suhteeseen, eli pitää heitä erossa.


      • kukaonpuhunut
        noeiihannoin kirjoitti:

        Ei äidillä ole mahdollisuutta vaikuttaa exän ja naisen suhteeseen, eli pitää heitä erossa.

        äidin mahdollisuudesta vaikuttaa isän ja hänen uusiopuolisonsa suhteesta eli pitää heitä erossa; nyt unohdit tärkeimmän eli lap-
        sesi ja heidän etunsa ja hyvinvointinsa, oikeutensa molempaan vanhempaansa.. pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani
        erossa toisistaan ja ajattele vain lastasi ja lastesi suhdetta isään-
        sä..


      • nokerroppamiten
        kukaonpuhunut kirjoitti:

        äidin mahdollisuudesta vaikuttaa isän ja hänen uusiopuolisonsa suhteesta eli pitää heitä erossa; nyt unohdit tärkeimmän eli lap-
        sesi ja heidän etunsa ja hyvinvointinsa, oikeutensa molempaan vanhempaansa.. pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani
        erossa toisistaan ja ajattele vain lastasi ja lastesi suhdetta isään-
        sä..

        Missä on lapsen etu, jos isän kumppani haukkuu lasta? Tärkeintä on että lapsi saa olla rauhassa molemmilla vanhemmilla.

        "pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani

        erossa toisistaan".... Miten pidetään lapsi erossa exän uudesta kumppanista, eikö se ole exän asia?


      • oikeastikerroppamiten
        nokerroppamiten kirjoitti:

        Missä on lapsen etu, jos isän kumppani haukkuu lasta? Tärkeintä on että lapsi saa olla rauhassa molemmilla vanhemmilla.

        "pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani

        erossa toisistaan".... Miten pidetään lapsi erossa exän uudesta kumppanista, eikö se ole exän asia?

        Missä on lapsen etu, kun äiti haukkuu isän kumppania? Tärkeintä
        on että lapsi saa olla rauhassa molemmilla vanhemmilla.

        "pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani erossa toisistaan".... tarkoittaen ettei sotketa lasta vanhempien/ aikuisten erimielisyyksiin vaan lapset asuvat tasapuolisesti molemmilla vanhemmillaan, molem-
        mat vanhemmat ovat lastensa huoltajia ja ettei elatusta suoriteta..
        näin se vaan menee..


      • Missälapsenparas
        oikeastikerroppamiten kirjoitti:

        Missä on lapsen etu, kun äiti haukkuu isän kumppania? Tärkeintä
        on että lapsi saa olla rauhassa molemmilla vanhemmilla.

        "pidä tunteesi, lapsesi ja exän uusi kumppani erossa toisistaan".... tarkoittaen ettei sotketa lasta vanhempien/ aikuisten erimielisyyksiin vaan lapset asuvat tasapuolisesti molemmilla vanhemmillaan, molem-
        mat vanhemmat ovat lastensa huoltajia ja ettei elatusta suoriteta..
        näin se vaan menee..

        Äiti ei saa netissä arvostella isän uutta, mutta isän uusi saa haukkua lasta? Ihan vaan siksi, että tulee 50/50 asuminen, ja isän ei tarvitse maksaa.


      • isänluonalapsenparas
        Missälapsenparas kirjoitti:

        Äiti ei saa netissä arvostella isän uutta, mutta isän uusi saa haukkua lasta? Ihan vaan siksi, että tulee 50/50 asuminen, ja isän ei tarvitse maksaa.

        Äiti ei saa arvostella netissä isän uutta, eikä isän uusi saa haukkua lasta.
        Ihan vaan siksi, että tulee yhteishuolto, 50/50 asuminen ja ettei elatusta
        suoriteta puolin ja toisin, lapsilisät ja lapsen kulut puoliksi molemmille vanhemmille.. näin se vaan menee, yksinkertaista:)..


      • oikeudenmielestäeisunluo
        isänluonalapsenparas kirjoitti:

        Äiti ei saa arvostella netissä isän uutta, eikä isän uusi saa haukkua lasta.
        Ihan vaan siksi, että tulee yhteishuolto, 50/50 asuminen ja ettei elatusta
        suoriteta puolin ja toisin, lapsilisät ja lapsen kulut puoliksi molemmille vanhemmille.. näin se vaan menee, yksinkertaista:)..

        Totta kai saa arvostella. Sinäkin arvostelet netissä ex-vaimoasi, sossuja, oikeutta, poliisia ym.
        Sen sijaan lapsia ei saa haukkua.


      • sossunmielestäeisunluo
        oikeudenmielestäeisunluo kirjoitti:

        Totta kai saa arvostella. Sinäkin arvostelet netissä ex-vaimoasi, sossuja, oikeutta, poliisia ym.
        Sen sijaan lapsia ei saa haukkua.

        valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan; tuomioistuimen kopioidessa sanas-
        ta sanaan sossun valehtelun ja perättömän lausuman omaksi päätök
        sekseen ottamatta huomioon lapsen etua ja oikeuksia, lainsäädän-
        töä, vanhempien tasavertaista kohtelua ja mitä oikeasti lapset ja vi-
        ranomaiset ovat lausuneet ja mistä lastenvalvojalla vanhempien kes-
        ken yhdessä sovittiin eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennenkuin viranomaiset ja äiti käänsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan päättäessään yhdessä valehdella lapsen olosuh-
        teet tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan..


      • ketäkiinnostaa
        sossunmielestäeisunluo kirjoitti:

        valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan; tuomioistuimen kopioidessa sanas-
        ta sanaan sossun valehtelun ja perättömän lausuman omaksi päätök
        sekseen ottamatta huomioon lapsen etua ja oikeuksia, lainsäädän-
        töä, vanhempien tasavertaista kohtelua ja mitä oikeasti lapset ja vi-
        ranomaiset ovat lausuneet ja mistä lastenvalvojalla vanhempien kes-
        ken yhdessä sovittiin eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennenkuin viranomaiset ja äiti käänsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan päättäessään yhdessä valehdella lapsen olosuh-
        teet tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan..

        Ihan sama.


      • tyypillinenyhruikkusiis
        ketäkiinnostaa kirjoitti:

        Ihan sama.

        sossun mielestä ei sun luo valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan; tuomio-istuimen kopioidessa sanasta sanaan sossun valehtelun ja perättö-
        män lausuman omaksi päätöksekseen ottamatta huomioon lapsen
        etua ja oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista kohtelua
        ja mitä oikeasti lapset ja viranomaiset ovat lausuneet ja mistä lasten-valvojalla vanhempien kesken yhdessä sovittiin eli yhteishuolto, vii-konloppu ja kesätapaamiset ennenkuin viranomaiset ja äiti käänsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan päättäessään yhdessä valehdella lapsen olosuhteet tuomioistuimessa perättömässä lausu-massaan..


      • hoidatasepääsi
        tyypillinenyhruikkusiis kirjoitti:

        sossun mielestä ei sun luo valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan; tuomio-istuimen kopioidessa sanasta sanaan sossun valehtelun ja perättö-
        män lausuman omaksi päätöksekseen ottamatta huomioon lapsen
        etua ja oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista kohtelua
        ja mitä oikeasti lapset ja viranomaiset ovat lausuneet ja mistä lasten-valvojalla vanhempien kesken yhdessä sovittiin eli yhteishuolto, vii-konloppu ja kesätapaamiset ennenkuin viranomaiset ja äiti käänsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan päättäessään yhdessä valehdella lapsen olosuhteet tuomioistuimessa perättömässä lausu-massaan..

        Tä!, en ole ollut missään tekemisissä sossun tai lastensuojelun kanssa koskaan, mee nyt äijä hoitoon.


      • sorryeipävaan
        tyypillinenyhruikkusiis kirjoitti:

        sossun mielestä ei sun luo valehdellessaan tuomioistuimessa lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan; tuomio-istuimen kopioidessa sanasta sanaan sossun valehtelun ja perättö-
        män lausuman omaksi päätöksekseen ottamatta huomioon lapsen
        etua ja oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista kohtelua
        ja mitä oikeasti lapset ja viranomaiset ovat lausuneet ja mistä lasten-valvojalla vanhempien kesken yhdessä sovittiin eli yhteishuolto, vii-konloppu ja kesätapaamiset ennenkuin viranomaiset ja äiti käänsivät takkinsa lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan päättäessään yhdessä valehdella lapsen olosuhteet tuomioistuimessa perättömässä lausu-massaan..

        Ei kiinnosta.


      • hoidaitsepääsi
        hoidatasepääsi kirjoitti:

        Tä!, en ole ollut missään tekemisissä sossun tai lastensuojelun kanssa koskaan, mee nyt äijä hoitoon.

        yh-ruikku viranoamisten kanssa ja mene hoitoon ruikuttamaan valeh-televien viranomaisten kanssa valehdellessaan tuomioistuimessa lap-
        sen olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan; tuomio-istuimen kopioidessa sanasta sanaan sossun valehtelun ja perättömän lausuman omaksi päätöksekseen ottamatta huomioon lapsen etua ja oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista kohtelua ja mitä oikeasti lapset ja viranomaiset ovat lausuneet ja mistä lastenvalvojalla vanhempien kesken yhdessä sovittiin eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennenkuin viranomaiset ja äiti käänsivät takkinsa lap-
        sia ja lapsen oikeuksia vastaan päättäessään yhdessä valehdella lap-
        sen olosuhteet tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan....


      • pistetäänkö
        sorryeipävaan kirjoitti:

        Ei kiinnosta.

        kiinnostamaan..


    • sääli_lapsia

      1. Kun eroat, eroa lopullisesti. Ei ole olemassa mitään "hyvät suhteet, kuskaa mua tarvittaessa".
      2. Jos et eroa lopullisesti, älä aloita uutta suhdetta.
      3. Sama pätee molempiin.
      4. Älä vetoa edellisissä kohdissa lapsiin. Lapsia sinun olisi pitänyt ajatella niitä tehdessä (sentään 3) ja erotessa.
      5. Halusit uuden elämän, aloita uusi elämä. Jos esim. vaihdat auton, et käy vanhalla ajelemassa kauppareissuja ym. sen takia, kun ihan hyvä auto se periaatteessa oli se vanhakin ja meillä jäi hyvät välit.
      6. Ajattele aina ETUKÄTEEN.

      • rosetta6

        Vaikka eroan,niin kyseinen ihminen on aina lasteni isä.
        Ja kyllä lapsiani ajattelen enemmän kuin mitään.
        Ja mielestäni on erittäin hyvä olla hyvissä väleissä eronkin jälkeen.
        Itse en pysty ymmärtämään,sitä että pitäisi olla melkeen vihaamassa exää,mulle hän aina lasten isä ja tärkeä ihminen.


      • voiuusparkaa
        rosetta6 kirjoitti:

        Vaikka eroan,niin kyseinen ihminen on aina lasteni isä.
        Ja kyllä lapsiani ajattelen enemmän kuin mitään.
        Ja mielestäni on erittäin hyvä olla hyvissä väleissä eronkin jälkeen.
        Itse en pysty ymmärtämään,sitä että pitäisi olla melkeen vihaamassa exää,mulle hän aina lasten isä ja tärkeä ihminen.

        Jos se on sulle tärkeä ihminen, niin miksi ylipäätään erosit, onko tää uusi sulle sitte jokin korvike?


      • miksieroot
        rosetta6 kirjoitti:

        Vaikka eroan,niin kyseinen ihminen on aina lasteni isä.
        Ja kyllä lapsiani ajattelen enemmän kuin mitään.
        Ja mielestäni on erittäin hyvä olla hyvissä väleissä eronkin jälkeen.
        Itse en pysty ymmärtämään,sitä että pitäisi olla melkeen vihaamassa exää,mulle hän aina lasten isä ja tärkeä ihminen.

        Olet vielä exässäsi kiinni, olet exriippuvainen.


      • aivankuten
        miksieroot kirjoitti:

        Olet vielä exässäsi kiinni, olet exriippuvainen.

        Raision kaupungin sosiaaliviranomaiset ja lastenvalvojat; riippuvaisia valehtelemaan tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan ja sai-
        raudessaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot mitä lapset ovat oikeasti toivoneet ja lausuneet, mistä oikeasti osapuolten kesken las-tenvalvojalla yhdessä sovittu, mitä oikeasti selvitystyössä viranomai-set ovat itse lausuneet lapsen edun mukaisena eli yhteishuolto ennen kuin käänsivät takkinsa yhdessä äidin kanssa vastoin lapsia ja lapsen etua, oikeksia, lainsäädäntöä, tasavertaista vanhemmuutta ja huolta-juutta manipuloidessaan ja vieraannuttaessaan lapsia tarkoitushakui sesti yhdessä äidin kanssa sairaudessaan pershäiriöisenä narsistina..


      • munmielipide
        voiuusparkaa kirjoitti:

        Jos se on sulle tärkeä ihminen, niin miksi ylipäätään erosit, onko tää uusi sulle sitte jokin korvike?

        Kyllä niitä tärkeitä ihmisiä on muitakin, kuin puoliso. Esim. ystävät ja tuttavat.


      • kerrastapoikki
        rosetta6 kirjoitti:

        Vaikka eroan,niin kyseinen ihminen on aina lasteni isä.
        Ja kyllä lapsiani ajattelen enemmän kuin mitään.
        Ja mielestäni on erittäin hyvä olla hyvissä väleissä eronkin jälkeen.
        Itse en pysty ymmärtämään,sitä että pitäisi olla melkeen vihaamassa exää,mulle hän aina lasten isä ja tärkeä ihminen.

        Joo, hyvissä väleissä voi olla, ja lasten asiat hoidetaan, mutta se ei tarkoita, että seurustelet exäsi kanssa ja exäsi kuskaa sinua lääkäriin, tai teatteriin, sulla nyt uusi kuskaaja, tuo kuskina oleminen kuuluu hänelle.
        En minä ainakaan tykkäis, jos muijani exä kuskais muijaani ympäri kylää.
        Tuo yksi on aivan oikeassa, kun sanoi, "kun eroat niin eroat lopullisesti",eikä se tarkoita , että sitte tapellaan, siihen väliin mahtuu montaa kaveruutta.
        Ihmetyttää tuo exäsi, kun se antaa tyttöystävänsä terrorisoida tenaviaan.


    • HHUHUHUH

      Anna takasin samalla mitalla. Ala kertomaan pitkin kyliä, että nainen lukee potilastietoja kaikista ja juoruaa niitä eteenpäin, samalla ilmoitus naisen työpaikkan johtajalle. Alkaa ämmällä olemaan puheenaiheet senjälkeen vähissä. Tee rikosilmoitus aiheettomista sossukanteluista ja hanki sille lähestymiskielto. Isä tavatkoon lapsiaan jossain muualla, vaikkapa mummulassa

    • rosetta6

      Tuo maistraatti varmaan saattoi olla väärin,pahoittelut,itse en papereita vienyt ja purin ajatuksia nopeasti viestiin.
      Ja kyllä tämä henkilö pääsee potilastietoja katsomaan,mutta laillista ei ole,kun ei ole hoitosuhdetta minuun/nykyiseeni.
      Ja kyllä kuka vaan saa ne jotkin tietyt oikeuden päätökset tilata ainakin(en ole asiantuntija millä nimikkeellä niistä puhutaan).
      Ja miksi erosin exästäni?No miten se tähän liittyy ja miksi ei saisi pysyä ystävinä?
      Kyllä mulle kävisi että keskityn tähän hetkeen,nykyiseen mieheeni ja lapsiin.Mutta hankaloittaa se hiukan että joku puhuu sontaa lastensuojeluun ja tekee kaikkensa että exäni ei tapaisi lapsia,sekä on ilkeä lapsilleni...
      En haikaile exääni ja kyllä olemme eronneet ihan virallisesti.Asuttiin ensiksi erillään jonkin aikaa,sitten eka eropaperi ja alkoi harkinta-aika,sitten aivan harkinta-ajan lopulla haettiin virallinen ero.

      • kummaexäsulla

        Exäsi on täys idiootti , kun on kimpassa tuolaisen eukon kaa ja hyväksyy sen temppuilut, meikä olis heittänyt pellolle tuolaisen naisen ja hakenut paremman akan.


      • nohuh

        Olosuhdeselvitys pyydettävä isän oloista, eli että siellä majailee henkilö joka on vihamielinen lapsille ja esim. pakottaa olemaan sisällä kun lasten isä on ulkona jne.
        Onko tuo nainen psyykkisesti terveen kirjoissa? Jos hänellä on diagnooseja ja/tai rikosrekisterimerkintä, ilmoita lastenvalvojalle että et voi sallia pienten lastesi joutua olemaan hänen "hoidossaan". Oikeasti tuo on haitallista varsinkin kaksivuotiaan kehitykselle, ihmettelen koko porukan järjenjuoksua miten moinen raivohullu saa huseerata kaksivuotiasta huonosti kohdellen?? Lapset isälleen vain jos tuo seko ei siellä ole!! Se on sinun vastuusi ettei lapsia kaltoinkohdella edes isällään. koskapa teillä on isän kanssa hyvät välit, luulisi menevän kaaliin puolin ja toisin.


      • nohuhhuhhuh
        nohuh kirjoitti:

        Olosuhdeselvitys pyydettävä isän oloista, eli että siellä majailee henkilö joka on vihamielinen lapsille ja esim. pakottaa olemaan sisällä kun lasten isä on ulkona jne.
        Onko tuo nainen psyykkisesti terveen kirjoissa? Jos hänellä on diagnooseja ja/tai rikosrekisterimerkintä, ilmoita lastenvalvojalle että et voi sallia pienten lastesi joutua olemaan hänen "hoidossaan". Oikeasti tuo on haitallista varsinkin kaksivuotiaan kehitykselle, ihmettelen koko porukan järjenjuoksua miten moinen raivohullu saa huseerata kaksivuotiasta huonosti kohdellen?? Lapset isälleen vain jos tuo seko ei siellä ole!! Se on sinun vastuusi ettei lapsia kaltoinkohdella edes isällään. koskapa teillä on isän kanssa hyvät välit, luulisi menevän kaaliin puolin ja toisin.

        Olosuhdeselvitys pyydettävä äidin ja viranomaisten olooista, eli että siellä majailee henkilö joka on vihamielinen viranomainen ja äiti lap-sille ja esim. pakottaa olemaan sisällä kun lasten äiti on ulkona jne.

        Onko tuo äidin mies ja viranomaiset psyykkisesti terveen kirjoissa? Jos hänellä on diagnooseja ja/tai rikosrekisterimerkintä, ilmoita poliisille että et voi sallia pienten lastesi joutua lastenvalvojan, so-siaaliviranomaisten olemaan hänen "hoidossaan". Oikeasti tuo on haitallista varsinkin kaksivuotiaan kehitykselle, ihmettelen koko po-rukan järjenjuoksua miten moinen raivohullu viranomainen ja äiti
        saa huseerata kaksivuotiasta huonosti kohdellen?? Lapset äidilleen vain jos tuo seko viranomainen ei siellä ole!! Se on sinun vastuusi ettei lapsia kaltoin kohdella edes äidillään. koskapa teillä on isän kanssa hyvät välit, luulisi menevän kaaliin puolin ja toisin. Eikä las-tenvalvojalla ole oikeutta puuttua muuten vanhempien keskinäisten sopimusten sisältöön, kuten huoltajuus, lasten asuminen/ tapaami-set, elatus, koska ovat vanhempien keskinäisiä ja vapaaehtoisia sopimuksia, jotka tuomioistuin tai lastenvalvoja ainoastaan virkan-
        sa puolesta molempien vanhempien pyynnöstä vahvistuttaa.. van-hemmat yksin päättävät lastensa asioista...menikö tämä nyt va
        rmasti jakeluun.. näin se vaan menee..


      • jaraisiossasitäjatätä
        nohuhhuhhuh kirjoitti:

        Olosuhdeselvitys pyydettävä äidin ja viranomaisten olooista, eli että siellä majailee henkilö joka on vihamielinen viranomainen ja äiti lap-sille ja esim. pakottaa olemaan sisällä kun lasten äiti on ulkona jne.

        Onko tuo äidin mies ja viranomaiset psyykkisesti terveen kirjoissa? Jos hänellä on diagnooseja ja/tai rikosrekisterimerkintä, ilmoita poliisille että et voi sallia pienten lastesi joutua lastenvalvojan, so-siaaliviranomaisten olemaan hänen "hoidossaan". Oikeasti tuo on haitallista varsinkin kaksivuotiaan kehitykselle, ihmettelen koko po-rukan järjenjuoksua miten moinen raivohullu viranomainen ja äiti
        saa huseerata kaksivuotiasta huonosti kohdellen?? Lapset äidilleen vain jos tuo seko viranomainen ei siellä ole!! Se on sinun vastuusi ettei lapsia kaltoin kohdella edes äidillään. koskapa teillä on isän kanssa hyvät välit, luulisi menevän kaaliin puolin ja toisin. Eikä las-tenvalvojalla ole oikeutta puuttua muuten vanhempien keskinäisten sopimusten sisältöön, kuten huoltajuus, lasten asuminen/ tapaami-set, elatus, koska ovat vanhempien keskinäisiä ja vapaaehtoisia sopimuksia, jotka tuomioistuin tai lastenvalvoja ainoastaan virkan-
        sa puolesta molempien vanhempien pyynnöstä vahvistuttaa.. van-hemmat yksin päättävät lastensa asioista...menikö tämä nyt va
        rmasti jakeluun.. näin se vaan menee..

        Se olosuhdeselvitys tehdään molemmista, jos siihen aletaan.

        Voisit muuten kirjoittaa ihan asiasta, eikä kopioida toisten viestejä. Yritä nyt edes.


      • janarsismissasitäjatätä
        jaraisiossasitäjatätä kirjoitti:

        Se olosuhdeselvitys tehdään molemmista, jos siihen aletaan.

        Voisit muuten kirjoittaa ihan asiasta, eikä kopioida toisten viestejä. Yritä nyt edes.

        Sitä olosuhdeselvitystä ei ole tehty molemmista, jos siihen aletaan..
        ja valehtelevat viranomaiset eivät ole oikeutettuja tekemään mitään
        selvityksiä valehdellessaan tuomioistuimessa perättömässä lausu- massaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osit-
        tain myös isällään ja mistä lastenvalvojalla osapuolten kesken yh-
        dessä sovittu eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennen-
        kuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia vastaan vastoin
        lapsen etua, oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista
        kohtelua siitä mitä oikeasti on tapahtunut, mitä lapset ovat oikeasti toivoneet ja lausuneet, mitä viranomaiset ovat oikeasti lausuneet
        lapsen edun mukaisena eli yhteishuolto ennenkuin alkoivat valeh-telemaan sairaudessaan ja narsismissaan.. voisit muuten kirjoittaa
        ihan asiasta, etkä kopioida toisten viestejä ja jauhaa ns. "paskaa"...
        Yritä nyt edes.


      • sähänsenarskuudestatiedä
        janarsismissasitäjatätä kirjoitti:

        Sitä olosuhdeselvitystä ei ole tehty molemmista, jos siihen aletaan..
        ja valehtelevat viranomaiset eivät ole oikeutettuja tekemään mitään
        selvityksiä valehdellessaan tuomioistuimessa perättömässä lausu- massaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osit-
        tain myös isällään ja mistä lastenvalvojalla osapuolten kesken yh-
        dessä sovittu eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennen-
        kuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia vastaan vastoin
        lapsen etua, oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista
        kohtelua siitä mitä oikeasti on tapahtunut, mitä lapset ovat oikeasti toivoneet ja lausuneet, mitä viranomaiset ovat oikeasti lausuneet
        lapsen edun mukaisena eli yhteishuolto ennenkuin alkoivat valeh-telemaan sairaudessaan ja narsismissaan.. voisit muuten kirjoittaa
        ihan asiasta, etkä kopioida toisten viestejä ja jauhaa ns. "paskaa"...
        Yritä nyt edes.

        Miten sun juttu liittyy edes aloittajan asiaan?


    • sähänetnarskuudestatiedä

      Miten sun juttu liittyy edes aloittajan asiaan??

      • keskityolennaiseen

        Mikä mun juttu?


      • keskityitseolennaiseen
        keskityolennaiseen kirjoitti:

        Mikä mun juttu?

        Mikä mun juttu?


      • tuosunjuttusi
        keskityitseolennaiseen kirjoitti:

        Mikä mun juttu?

        TÄMÄ: Sitä olosuhdeselvitystä ei ole tehty molemmista, jos siihen aletaan..

        ja valehtelevat viranomaiset eivät ole oikeutettuja tekemään mitään

        selvityksiä valehdellessaan tuomioistuimessa perättömässä lausu- massaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osit-

        tain myös isällään ja mistä lastenvalvojalla osapuolten kesken yh-

        dessä sovittu eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennen-

        kuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia vastaan vastoin

        lapsen etua, oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista

        kohtelua siitä mitä oikeasti on tapahtunut, mitä lapset ovat oikeasti toivoneet ja lausuneet, mitä viranomaiset ovat oikeasti lausuneet

        lapsen edun mukaisena eli yhteishuolto ennenkuin alkoivat valeh-telemaan sairaudessaan ja narsismissaan.. voisit muuten kirjoittaa

        ihan asiasta, etkä kopioida toisten viestejä ja jauhaa ns. "paskaa"...


      • oikeastituosunjuttusi
        tuosunjuttusi kirjoitti:

        TÄMÄ: Sitä olosuhdeselvitystä ei ole tehty molemmista, jos siihen aletaan..

        ja valehtelevat viranomaiset eivät ole oikeutettuja tekemään mitään

        selvityksiä valehdellessaan tuomioistuimessa perättömässä lausu- massaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osit-

        tain myös isällään ja mistä lastenvalvojalla osapuolten kesken yh-

        dessä sovittu eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennen-

        kuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia vastaan vastoin

        lapsen etua, oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista

        kohtelua siitä mitä oikeasti on tapahtunut, mitä lapset ovat oikeasti toivoneet ja lausuneet, mitä viranomaiset ovat oikeasti lausuneet

        lapsen edun mukaisena eli yhteishuolto ennenkuin alkoivat valeh-telemaan sairaudessaan ja narsismissaan.. voisit muuten kirjoittaa

        ihan asiasta, etkä kopioida toisten viestejä ja jauhaa ns. "paskaa"...

        on sairasta ja en ole kopioinut toisten viestejä ja jauhanut ns. "paskaa".. leimannut ketään toisin kuin valehtelevat yhäriruikku "äidit" ja "viran-omaiset" valehdellessaan tuomioistuimessa perättömässä lausumas-
        saan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osittain
        myös isällään ja mistä lastenvalvojalla osapuolten kesken yhdessä so-
        vittu eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennenkuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia vastaan vastoin lapsen etua,
        oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista kohtelua siitä mitä oikeasti on tapahtunut, mitä lapset ovat oikeasti toivoneet ja lausuneet, mitä viranomaiset ovat oikeasti lausuneet lapsen edun mukaisena eli yhteishuolto, ennenkuin alkoivat valehtelemaan sairaudessaan ja nar-sismissaan..


      • joojooeikiinnosta
        oikeastituosunjuttusi kirjoitti:

        on sairasta ja en ole kopioinut toisten viestejä ja jauhanut ns. "paskaa".. leimannut ketään toisin kuin valehtelevat yhäriruikku "äidit" ja "viran-omaiset" valehdellessaan tuomioistuimessa perättömässä lausumas-
        saan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot asumisestaan osittain
        myös isällään ja mistä lastenvalvojalla osapuolten kesken yhdessä so-
        vittu eli yhteishuolto, viikonloppu ja kesätapaamiset ennenkuin äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa lapsia vastaan vastoin lapsen etua,
        oikeuksia, lainsäädäntöä, vanhempien tasavertaista kohtelua siitä mitä oikeasti on tapahtunut, mitä lapset ovat oikeasti toivoneet ja lausuneet, mitä viranomaiset ovat oikeasti lausuneet lapsen edun mukaisena eli yhteishuolto, ennenkuin alkoivat valehtelemaan sairaudessaan ja nar-sismissaan..

        TYLSÄÄÄÄÄ!!!!


      • pistretäänkö
        joojooeikiinnosta kirjoitti:

        TYLSÄÄÄÄÄ!!!!

        kiinnostamaan..


    • tuttua33

      Tottakai saa olla hyvät välit eron jälkeenkin! Toiset pistävät kaikki välit poikki vaikka ei olisi riitojakaan ja toiset osaavat olla tuttavia keskenään lopun ikänsä. Miksi ei saisi olla kavereita eron jälkeen? Varsinkin kun kyse on eronneesta lapsiperheestä. On hyvä, kun vanhemmat osaavat olla hyvissä väleissä erottuaankin, se on ennenkaikkea lasten etu! Aloittajan kannattaisi keskustella rauhallisesti kahden kesken exmiehensä kanssa. Kerro hänelle miltä sinusta tuntuu hänen uusi puoliso ja uuden puolison teot sinua ja lapsia kohtaan ja mitä uusi puoliso aiheuttaa lasten kehitykselle nyt ja tulevaisuudessa. Kerro että sinulla ei ole mitään uuden puolison ottamista vastaan mutta sano rehellisesti millainen ihminen tuo hänen uusi puolisonsa on ja pyydä exääsi ajattelemaan asiaa perusteellisesti ja miettimään hänen omien lasten tulevaisuutta jos aikoo pysyä yhdessä sellaisen naisen kanssa. Kertomastasi päätellen asiat tulevat vain pahenemaan, jos he pysyvät yhdessä, kokemusta on. Tuo nainen tarvitsee ammattiauttajaa, ei miestäsi. Miehesi ei pysty häntä auttamaan. Montakohan aikuisen ja lasten elämää on pilattu sillä, kun on jääty roikkumaan suhteeseen itsemurhalla uhkailevan hullun kanssa. Pystyt varmasti puhumaan asiasta, koska sinulla ja exälläsi on hyvät välit. Älkää jättäkö asiasta juttelua yhteen kertaan.

      • olettullutsiihen

        tulokseen et kaikki vairanomaiset ja äidit ovat katkeroituneita pers-häiriöisiä yhruikkuja valehdellessaan lapsen olosuhteet sairaudessaan siitä mitä todellisuudessa on tapahtunut, mitä viranomaiset ja lapset
        ovat lausuneet ja mistä yhdessä vanhempien kesken yhdessä sovittu ennenkuin alkoivat sekoilemaan lapsia ja lapsen oikeuksia vastaan sairaudessaan..


      • rosetta6

        Tuttua33....Näin tehty ja ex nyt tajunnut kuinka paljon tämä nainen tehnyt pahaa,kertoi sossuun päinkin totuudella nyt naisesta.Lapset onnellisena menossa isälleen viikonlopuksi,kun saavat olla ihan isän kanssa vain.Toivottavasti pääsee eroon tästä epävakaasta tyypistä ja löytää rinnalleen hyvän ihmisen,hänelle ja lapsille hyvän. :)


      • tosihyväjuttu
        rosetta6 kirjoitti:

        Tuttua33....Näin tehty ja ex nyt tajunnut kuinka paljon tämä nainen tehnyt pahaa,kertoi sossuun päinkin totuudella nyt naisesta.Lapset onnellisena menossa isälleen viikonlopuksi,kun saavat olla ihan isän kanssa vain.Toivottavasti pääsee eroon tästä epävakaasta tyypistä ja löytää rinnalleen hyvän ihmisen,hänelle ja lapsille hyvän. :)

        Hyvä juttu! Ja kaikkein paras tietty lapsille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4120
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3982
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3855
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2627
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2445
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      339
      2051
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2042
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1900
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1569
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe