Apua kuntoilun aloittamiseen

Chubby34

Hei, olen 34-vuotias lievästi ylipainoinen äiti! Minulla ei ole aikaa kuntosalille ja en ilkeä lähteä ihmisten ilmoille liikkumaan. Tietääkö kukaan onko tarjolla hyvinvointipalveluja kotiin? Kaipaisin lihaskuntoharjoittelua ja kehon huoltoa. Onko muilla samaa ongelmaa? Kuntosalille lähtemisen kynnys tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä, mutta haluaisin kuitenkin aloittaa kuntoilun.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanki säädettävät käsipainot. Niillä ja kehonpainoharjoitteilla pääsee hyvin alkuun. Kehonhuoltoa varten putkirullailua ja venyttelyä. Ei se sen vaikeampaa ole.

    • aapua

      Mene aamulla ulos kävelylle ennen kuin muut heräävät. Joka päivä tunnin reipas aamukävely on hyvä alku. Kehonpainollakin voi tehdä monia liikkeitä kuten kyykyt, askelkyykyt, punnerrukset, hypyt, yms.

    • fawf

      Sinne salille vaan rohkeasti. Itsekin aikanaan murehdin samaa, että ei sinne salille uskalla mennä. Kunnes menin ja huomasin että mitä ihmettä mä oikeen aikaisemmin jännitin. sali täynnä mukavaa porukkaa, kukaan ei kato kieroon ja jokainen jolta olen tähän mennessä kysynyt neuvoa niin on sitä antanut.

      • kieroonkatsoja

        Kyllä kattoo kieroon ja nimenomaan kieroon, ettei toinen näe, etenkin jos olet rumaläski ja iso läskiper'e. Kauniita naisiaki katsotaan kieroon, mutta ihastellen. Siitä ei vaan sanota ääneen ja jos joku sanois ääneen, niin siinähän raivo vaan kasvaa tehdä itselleen jotain, jos on oikeasti iso läski.

        Ja mitä sillä on edes väliä vaikka kattois kieroon tai kuka ajattelis mitä. Omatpahan ovat murheet muilla..


      • mitä-välii
        kieroonkatsoja kirjoitti:

        Kyllä kattoo kieroon ja nimenomaan kieroon, ettei toinen näe, etenkin jos olet rumaläski ja iso läskiper'e. Kauniita naisiaki katsotaan kieroon, mutta ihastellen. Siitä ei vaan sanota ääneen ja jos joku sanois ääneen, niin siinähän raivo vaan kasvaa tehdä itselleen jotain, jos on oikeasti iso läski.

        Ja mitä sillä on edes väliä vaikka kattois kieroon tai kuka ajattelis mitä. Omatpahan ovat murheet muilla..

        Niin mitä väliä sillä on jos muut katsovat? Ei siihen sula.


    • fwfaf

      valtaosa painoa pudottavista naisista menee salille tekemään jotain aivan muuta kuin treenaamaan. siellä poljetaan 30min kevyesti kuntopyörää tms ettei edes tule hiki.
      Sellaista katson hieman kieroon.

      • Saman olen huomannut, paitsi kyse ei ole pelkästään painoa pudottavista naisista. Oma porukkansa on neidit, jotka tulee kunnon sotamaalaukset päällä, hiukset viimesen päälle laitettuna jne. kattelemaan telkkaria ja varailemaan laitteita lehtien lukemiseen ja kännykän räpläilyyn.Yleensä nää tyypit on niitä, joilla on aikaa katella muita kieroon.

        Niille kevyille palauttaville (esim. juuri kuntopyörällä tehtäville) treeneillekin on paikkansa, joten en näe syytä katsoa kieroon ihmistä, joka ei juuri sinä päivänä vedä sata lasissa.


    • Kyl mä luulisin et joku pt voi tulla kotitreenitkin vetää ja netti täynnä ohjelmia kunhan on vehkeet kotona.

    • lrjwlrjq

      Kuntosalit on täynnä kaikenlaisia pulleroita. Menet salille ja hankit sieltä kunnollisen ohjelman, jonka päivität aina muutaman kk välein. Näin saat tuloksia, varsinkin sitten kun saat kehitettyä peruskunnon ja pääset siirtymään vapaisiin painoihin. Ryhmäliikunnat on aerobisia, niihin ei salilla kannata mennä, saman asian ajaa lenkki tai pyöräily ja saat siitä raikkaan ilman kaupan päälle.

      • mitamahopotan

        Itsekin olen huomannut saman, että kohta kaikki pullerot ovat salilla. Aikansa kun treenaavat niin eivät enään olekaan pulleroita. Sitten tulee taas uusi satsi pulleroita, joita vanha pullero voi katsoa kieroon.

        Me kaikki ihmiset ollaan samanlaista mädännyttä lihaa, oli se sitten traanattua tai ei.


    • 15vuotta_bodailua

      "Minulla ei ole aikaa kuntosalille ja en ilkeä lähteä ihmisten ilmoille liikkumaan. "

      Rohkeasti vaan, jos haluat tuloksia. Ei ole oikotietä onneen. Monet ketjusalit on hiljasia jopa iltapäivällä. Aamusin todella hiljasia.

      "Kuntosalille lähtemisen kynnys tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä, mutta haluaisin kuitenkin aloittaa kuntoilun."

      Suurin osa innostuu salitreenistä kun sinne vaan rohkenee. Itsensä ylittämistä, saa ajatukset muualle, stressi katoaa ja tulee hyvä fiilis treenin jälkeen. Yksi tunti päivästä ei voi olla mahdotonta järjestää. Kotitreenillä ei saavuteta ikinä niitä tuloksia mitä salilla.

      Muista kuitenkin ruokavalio. Suosittelen ruokaohjelman ostamista Personal Traineriltä. Se tulee olemaan paras sijoituksesi ikinä. Alta satkulla irtoaa tämä. Henkilökohtaiset mieltymykset kuunnellaan. Muista, että ruokavalio on se avain hyvään kondikseen. Tärkeämpi kuin treeni. Voit treenata joka päivä, mutta jos syöt väärin, et saa ikinä niitä tuloksia mitä haluat. Tämän kun sisäistät, kiität minua puolen vuoden päästä kun olet ihan eri näköinen.

      Ulkona voi tehdä erilaisia harjoituksia, aloita reippaalla kävelyllä. Sitten juokset minuutin ja taas kävelet jne. Pehmeällä alustalla. Ostat kunnon juoksukengät kunnon vaimennuksilla, niin ei paikat kipuile. Ylämäkijuoksu on kaikista hellintä polville. Mitä enemmän otat tehoja irti itsestäsi, sitä parempia tuloksia saat. Aineenvaihdunta kiihtyy, kulutus nousee ja jatkuu seuraavaan päivään. Aterian kalorit käytetään lihasten hyväksi, tätä efektiä et saa matalasykkeisellä treenillä. Soutulaitteella/crossarilla voit myös toteuttaa intervallitreenejä, jotka ovat omiaan rasvanpolttoon ja kunnon kasvatukseen. Mutta kunhan muistat että ruokavalion pitää tukea treeniä. Puhdasta sapuskaa ja tarpeeksi. Yleensä alussa syödään paljon enemmän kuin aikaisemmin, herätetään aineenvaihdunta ja treenitehot yllättää. SItten on helppo lähteä polttamaan rasvaa kun ei ole nälkä. Unohda kitudietit / pussikeitto dietit jne.

    • itseäniskastakii

      paras neuvo. omista netti ja katsele youtubea

    • Emiliainen22
    • Muutamakuukausi

      Moi. Rohkeasti vaan salilla. Täällä toinen kotiäiti pullero :) Minä ostin saliohjelman ja alussa sain ohjausta tekniikkaan ja laitteiden käyttöön. Nyt treeniä takana muutama kuukausi ja saliohjelmaa vaihdettu. Eikä tule seurattua pahalla ketään, kuka siellä oikeasti treenaa. Itselle hyvänolon tuonut ja nauttinut, kun voimaa tullut lisää ja pysynyt paremmassa kunnossa. Alussa uskaltanut edes toivoa, että voimaa näin tulee lisää. Vielä tuota ylipainoa on, mutta kaikki ajallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4349
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      239
      2143
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1580
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      256
      1129
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1077
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      939
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe