eläkeläiset- pian on meidän vuoro.

eiköollut

meillä on 1,5 miljoonaa eläkeläistä joita pieni osa on hoitolaitoksissa ja osa kotipalvelun piirissä,

mutta suurin osa on vielä toimintakykyisiä.

Miksi te ette osallistu oman paremman tulevaisuutenne luomiseen,

me olemme hyvin pian hoidokkeja ja siihen miten meitä hoidetaan

pitää puuttua nyt, sitten kun olemme ymmärtämättömyyden tilassa

emme enää voi vaikuttaa.

Eläkeläisyhdistysten luulisi toimivan eläkeläisten puolesta mutta ne

ovat kai niin omien puolueidensa ohjattavissa että ihmiset unohdetaan, sen kuvan olen saanut, laitoin kerran useamman sataviestiä joita toivoin levitettäväksi yhdistysten alaosastoille,

mutta yksikään ei vaivautunut, ne pantiin roskapostiin, pari sentään vastasi ettei he voi viestiäni jatkaa.

Tuli saarna mutta nyt asiaa,osallistukaa näihin aloitteisiin:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1282

Arvokas vanhuus- sen kai jokainen haluamme.

että tuo voisi toteutua on rahoitus järjestettävä, nyt varat käytetään EU,n ja euron hyväksi, mamuista puhumattakaan, siksi eroon EU,sta.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1338

Tehdään tämä yhteistyönä, minä kerään jo.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhuuspelottaa

      Hyvä ett tämmöinen aloite on pistetty vireille. Tällä hetkelläkin hoivaosastopaikkoja on liian vähän tarpeeseen nähden. Hoivapaikkojen tarve tulee lisääntymään, kun väestö ikääntyy ja muistisairaiden määrä kasvaa. Nykyäänkin kotihoidon piirissä on vanhuksia, jotka tarvitsisivat vuodeosastopaikan, mutt hoitopaikkojen vähyyden takia joutuvat olemaan kotonaan hoidettavana. Vastahan oli uutisissa ett muistisairaiden määrä tulee moninkertaistumaan muutaman kymmenen vuoden sisään. Kun nyt jo vanhusten hoito on huonossa jamassa ja näyttää ett hallitus huonontaa entisestään vanhusten asemaa ja huolenpitoa, niin missä jamassa se on sitten tulevaisuudessa. Ei kovin hääppöseltä näytä oma vanhuus, kun tätä meininkiä on seurannut. Eikö vanhukset ansaitsi parempaa hoivaa ja huolenpitoa, nyt he joutuvat maksumiehiksi hallituksen päätöksestä. Hallitus ei halua kajota rikkaiden omaisuuteen, mieluummin ottavat eläkeläisiltä ja pienituloisilta viimeisetkin sentit kukkaron pohjalta. Kai he ajattelevat, ett mitä köyhä rahalla tekee, tuhlaa sen kuitenkin.

    • Finnjet

      Tässäpä Viesti Sipilälle:"Leikataan jokaisen n.1.5 Miljoonan eläkkeen saajat tukia" niin että he putoavat toimeentulotuki-asiakkaiksi!!
      Tässäpä JYTKY-veto, jos ajatellaan että eläkkeensaaja voisi saada parhaimmillaan keskimäärin n.1600e/kk. Ja Toimeentulotues Perusosa on vuonna 2015 yksin asuvalla 485,50 euroa kuukaudessa. Nooh tähän sitten lisätään vaikkapa asumiskustannukset jotka huomioidaan sosiaalivirastossa. Esim. yksin asuvalle vuokra-yksiö n.400€ taikka osake vastine n.200€.
      Niin saamme n.885-n.685€/kk.
      Tästä kun nipsaistaa Hallituksen toimesta tukipakettiin kaavalla: 1600€-885(685€) Saamme:715€-915€/kk
      Paras Sipilän ohje on että tämä kerrotaan 1.5Miljoonalla Suomalaisella, jotka kait sitten joutavatkin soskun asiakkaiksi, saamme Valtion kirstuun vuodessa PERÄTI: 1.07 MILJARDIA - 1.4 MILJARDIA PER VUOSI!! SÄÄSTÖÄ.

      Ja mikä kaikkein Parasta Hallituksen eduksi! Mikään laki ei määritä että eläke on oltava tämä, tai no jos määrää niin Sipilä kumoaa sen ½vuodessa.

      Itse kun soittelin ministeriöihin niin alkoi usko loppua, Tällaisia YKSIPUOLISIA päätöksi Suomessa saa tehdä.
      Minä katson että tämän jälkeen Suomen hallinto-muoto siirtyy Tasa-vallasta Diktaduuriin.

    • käyhäätoimintaa

      vieläkös äänestetään ens kerralla niitä jotka ei ymmärrä köyhiä

      • Kaikkeekanssa

        Ketkä ymmärtää ja miksi? Eivät läheskään kaikki vanhukset ole köyhiä! Eivät vain halua maksaa mistään!


    • Hanuristakokosysteemi

      Meidän kotikaupunki ei anna enää mitään apuja kotiin vaikka yritin kertoa etten enää pärjää yksin omaishoidettavan kans. Palveluohjaaja antoi ymmärtää ett pitää kaikki apu ostaa yksityiseltä palveluyrittäjältä. Kuulema pitää hoitaa silloinkin kotona, kun hoidettava ei pysty omin voimin liikkumaan ja avunsaanti tuossakin vaiheessa on kortilla. Eli mun pitää olla omaishoitaja siihen asti, kun itse tilttaa tai hoidettava tilttaa. Jopa palvelukotipaikkajonoon ei saa vaikka omaishoitaja ei jaksa enää olla hoitaja. En kyllä yhtään ihmettele niitä, jotka lähtee lätkiin täältä Suomesta rahojensa. Kuka hullu tänne viitsi jäädä, jos on vara mennä parempaan maahan. Tää maa on ihan perseestä, jos rehellisiä ollaan. Ei täällä anneta arvoa vanhuksille, eikä omaishoitajille tai pienituloisille. Verorahat kyllä kelpaa, mutt muuten tämä maa haistattaa kansalaisilleen paskat ja näyttää keskaria.

    • Finnjet

      Niinpä, senkun ostat! Sama oli meillä: ruuan laitto 20€. kaupassa-apteekissa käynti 20e, ikkuinoiden pesu 40e, mattojen puistelu, imurointi 40e. Ruuan laitto oli sitä että täti tuli, heitti maksalaatikon uuniin ja otti kuittauksen! Sen jälkeen äiskä ei enää sitä puoskari sisään päästänyt. niih ja suihkussa käyttö 30€.
      Mullekkin jäi vaihtoehdoksi jää kotiin Ilmaiseksi-omaishoitajaksi, työkkärissä kun aina ilmoittauduin niin sanoi "olet edelleen työtön" johon vastasin "EN, olen ilmainen omaishoitaja" piti rouva turpansa kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe