Vartijakorttihakemuksen hylkääminen

ozzi123

Mielenkiinnosta kyselen,onko kenenkään vartijakorttihakemusta koskaan hylätty,ja jos on niin miksi? Valititko päätöksestä ja jos kyllä niin menikö läpi? Haitko uudestaan korttia myöhemmin,mikäli et saanut sitä ensimmäisellä yrityksellä?

10

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulmuset

      Ei vartijakortti, mutta JV-kortin uusiminen lykkääntyi, kun oli verorästejä toiminimen jäljiltä. Kolme kuukautta odottelin päätöstä, kun on kuulemma "epäluottamuslause tällaiset laiminlyönnit.

      Samaan aikaan tuttava pääsi linnasta pahoinpitelyn ja huumausainerikkomuksen sovitettuaan, ja sai kortin välittömästi takaisin.

      • Epäluotettavaaa

        Missä linnassa kaveris oli "lomalla" ?


    • pulmuset

      Suomenlinnassa

    • asd1233

      Minuakin kiinnostaisi että onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta,olen kuullut niin paljon erilaisia juttuja että kenelle kortti on myönnetty ja kenelle ei. Joku on saanut kortin vaikka on ollut taustalla esim. tuomio pahoinpitelystä,kun taas olen kuullut että jollakin on lykkääntynyt kortin saaminen rikoksesta josta on tehty sjp eli ei ole tuomittu ollenkaan.

      Mitä rekistereitä ne poliisissa tarkastelevat ennen kuin tekevät päätöksen kortin myöntämisestä? Ainakin rikosrekisteriä ja sakkorekisteriä,mutta entäs muita?

    • järj-valvoja

      Kyllä ne myös ajoneuvon rekisterin katsovat, mahdollisesti myös äänentoiston ala-ja ylärekisterin sekä linnunradan tähtirekisterin.

    • 567872

      Minulla hylättiin JV-ja vartijakortit molemmat ensimmäistä kertaa hakiessani. Hassua oli se että olin muutamaa kuukautta aikaisemmin toiminut väliaikaisena järkkärinä eikä silloin mitään ongelmaa ollut, vaikka poliisin kautta tiedot meni myös silloin..

      Syynä reilu vuosi sitten tapahtunut pienehkö rikos, josta opin kantapään kautta. Täytyi lähettää selvitykset lääkärin avulla siitä, ettei "menneisyyteni" enää vaivaa minua. Lopulta sain kortit taskuuni, vaikka aika härdelli olikin.

      Eli jos on kahden vuoden sisään korttien hakemisesta ollut rikesakkoa suurempaa asiointia poliisin kanssa niin kannattaa varautua siihen että joudut selvittelemään asiaa. Itsellä oli likellä ettei kortit jääneet saamatta mutta asianmukaisten selvitysten ansiosta sain luvat.

      • rer32

        Jos saan kysyä, niin millaisesta "pienehköstä rikoksesta" oli kysymys? Ihan vain sillä kysyn kun itse suunnittelen jv-kortin hankintaa mutta taustalla muutamia sakkoja itselläkin parin vuoden takaa liikkennerikkomuksista.


    • 567872

      Väkivalta ja huumerikoksia sekä rattijuoppous.

      • dfasadfdse

        Ja tuollaisilla taustoilla pitäisi päästä vastaamaan ihmisten ja omaisuuden turvallisuudesta?


    • huonompikoei

      Juu menneisyyteni ei enää vaivaa olen entinen alkoholisti 10 vuotta raittiina, laulelen kirkkokuorossa. Kortti tulikin postissa. Itse en hakeutunut alalle vaan minua pyydettiin, nyt minua työllistävät kaikki mahdolliset tahot hirveä määrä töitä. Pankkikin rupesi takaajakseni rupesi kyllä luottamuksen voi saada takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe