Sirkus päässäni

Myllerryss

Näin yön pimeinä tunteina, kun uni ei tule millään, alan herkästi pohtimaan kaikenlaista.
Tällä hetkellä tuntuu että kaikki on niin hankalaa. Olen seurustellut miehen kanssa kohta muutaman vuoden. Itselläni on takana yksi pitkä suhde, miehelle tämä on ensimmäinen vakavampi suhde. Olen alkanut harmikseni pohtia, että onko tätä suhdetta enää järkeä jatkaa. Tuntuu että olemme liian erilaisia. Toisaalta taas mietin, että peilaanko nykyistä suhdetta liikaa menneeseen parisuhteeseeni. Taikka ihan vain muiden tuntemieni ihmisten suhteisiin.
Yksi syy tähän pähkäilyyn ylipäänsä voi olla se, että olen itse tällä hetkellä työtön. Tuntuu etten oikeastaan edes enää tiedä mitä hittoa haluaisin tällä elämälläni tehdä. Esimerkiksi niiden töiden suhteen. Olenko väärällä alalla, haluaisinko vielä opiskella? Kaikki tuntuu yhdeltä sekasotkulta.
Olemme puhuneet miehen kanssa yhteen muuttamisesta. Vielä jokin aika sitten olisin hyppinyt riemusta asian suhteen (että mieskin tätä haluaa) mutta nyt olen tämänkin asian kanssa epäileväinen.
No niin. Mitähän tällä sepostuksellani edes hain? Yritän kait vain selvittää päässäni myllertäviä ajatuksia.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keddu

      Itse olen monet kerrat huomannut että aamu on iltaa/yötä viisaampi ihan oikeasti. Itsekin tuli kriiseiltyä ja pähläiltyä syntyjä syviä yksinään yöaikaan suhteen alkuaikoina.

      Toki jos olo on sama vuotolauden ajasta riippumatta niin kannattaa harkita mitä haluaa nyt, kun se on vielä helpompaa mm. siksi kun asutte vielä erillänne.

    • Ehkä olet elämässäsi siirtymävaiheessa (monet elämänkaari- /elämänkulkuteoriat puhuvat sykleistä, eli elämässä on siirtymävaiheita ja niiden jälkeen taas seesteisiä vaiheita). Ota se mahdollisuutena tutustua entistä paremmin juuri siihen, mitä elämältäsi haluat. Älä suinpäin riko hyvää suhdetta vain siksi, että sinä olet kehittymässä uuteen vaiheeseen vaan mieti, miten turvallinen ja tuttu parisuhde voisi tukea sinua siirtymässä ja jatkua siirtymävaiheen jälkeen.

    • Yöllä moni huoli tuntuu musertavalta, kun aamulla sama huoli on luokkaa "pyh mitäs tuosta"

    • Myllerryss

      Tuo on täysin totta, että yöt on huonoja aikoja tehdä mitään ratkaisuja. Voi hyvinkin olla totta tuo "sykli"-teoria. Kaikki muu tuntuu olevan tällä hetkellä epävarmaa ja sekavaa, ehkä siksi sotken tähän myös parisuhteeni. Suhde on sinällään hyvällä pohjalla mutta välistä koen ettei mies ehkä välitä minusta niin paljon kuin tahtoisin. Tai ettei hän ainakaan osaa ilmaista sitä.

    • Marga-Reeta

      Työttömyys lienee aiheuttanut sinulle kriisin ja työttömyys onkin vakava paikka. Koko elämä nyrjähtää, tulee turhautumisen tunne, kun keskeinen asia arjesta puuttuu.
      Sinuna keskittyisin yhteen asiaan kerrallaan. Suurin haaste on työttömyyden voittaminen. Vasta kun tämä on selvitetty, niin voisi tulla parisuhteen miettimisen paikka.
      Yöllä valvoessa olisi hyvä siirtää ajatukset pois ongelmasta. Älä yritä väkisin nukkua, vaan ota hyvä kirja käteesi ja lue. Se vie ajatuksia omasta ongelman pyörittelystä pois.
      Keskitä kaikki tarmosi työpaikan löytämiseen.
      Usein nimittäin käy niin merkillinen domino-ilmiö, että kun yksi ongelma ratkeaa, niin toisenkin ratkaisu menee ihan omalla painollaan. Vaikka eri ongelmilla ei näennäisesti olisi mitään yhteyttä toisiinsa.
      Kannattaa ottaa vastaan myös väliaikainen työ, sellainenkin, mikä ei ensialkuun tunnu "omalta" alalta, koska työ auttaa pääsemään työttömyyspaniikista eroon. Opiskelun aloittamistahan työ ei estä, mutta selkeyttää ajatukset, mihin suuntaan todellisuudessa on aiottava. Nyt kriisi ja paniikki sekoittavat identiteetti lisää.
      Työttömänä olo aiheuttaa identiteettikriisin kaltaisia oireita: kuka minä todella olen, mihin olen menossa. Minuus ikään kuin särkyy, ja ei ole mikään ihme, että tuolloin parisuhdekin saattaa tuntua väärältä.
      Eli kertaus: keskity VAIN yhteen ongelmaan kerrallaan eli keskeisin ongelma on löytää työ.

      • Myllerryss

        Kiitos kovasti vastauksesta. Olen todellakin jonkinlaisessa omassa henkisessä kriisissä. Tuo domino-efekti on kyllä täysin totta myöskin. Mies on varmaan ihan ihmeissään kun olen ollut kireä ja tivannut vain tulevaisuuden suunnitelmista jne :D


    • eteenpäinmars

      Naiset nyt saa melkein minkä työn vaan ilman opiskeluakin

      • Ihanko totta, miksei kukaan ole minulle kertonut? Mihinkähän hakisin johtajaksi, kun se kerran noin helppoa on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe