Aitoa rakkautta ei ole olemassa!

RumanMiehenAjatuksia

Paitsi äidin ja lapsen välinen rakkaus. Näin rumana miehenä voi asian konkreettisesti todeta että muuta rakkautta ei ole. Jokaista lastaan äiti rakastaa oikeasti ja välittää ja vaikka kuolisi lapsensa puolesta mutta parisuhde rakkaus on ainoastaan ulkoista välittämistä ei sisäistä rakkautta. Eihän minuunkaan kukaan nainen rakastu koska olen ruma. Ei riitä että olen työssäkäyvä, urheilullinen, ystävällinen yms ihminen mutta koska olen ruma en ole oikeutettu "rakkauteen" Sitävastoin komea mies voisi olla luonteeltaan millainen tahansa ja hän saisi kyllä "rakkautta" naisilta. Toisinsanoen miksi ylipäätään miehen ja naisen välisestä suhteesta puhutaan rakkautena vaikka se ei ole sitä nähnytkään? Äiti rakastaa lastaan vaikka tämä olisi kuinka ruma tai komea tahansa. Nainen taas ei voi rakastua mieheen jos hän on ruma. Eli kyse parisuhde rakkaudessa on jostain aivan muusta kuin rakkaudesta.

Otetaanpa esimerkiksi vaikkapa kaksi saman maan autoa Fiat ja Ferrari. Jokaisen unelmahan olisi ferrari mutta vain harvalla riittää rahat siihen. Toisaalta se jolla pudjetti sallii ostaa fiatin saa varmasti tarpeisiinsa soveltuvan auton. Pääsee kauppaan, töihin, harrastuksiin yms ja pystyy ajamaan valtakunnan sallittuja nopeusrajoituksia. Huollot ja varaosat ovat edullisia. Fiatin omistajakin salaa haaveilisi ferrarista mutta on hyväksyttävä vaan se että rahat ei riitä hankintaan saati ylläpitoon.
Sitten ferrarin ostaja. Juu pääsee töihin, harrastuksiin, kauppaan yms ihan yhtälailla ja joutuu ajamaan samoja nopeuksia mitä valtakunnassa on sallittu kuten se fiatin omistajakin. Periaatteessa kaikkiin tarpeisiin ferrarin omistajallakin riittäisi se fiatti. Mut onhan siinä se juttu. Ei se jolla on varaa hankkia ferrari edes saa pieneen mieleensäkään sitä että ostaisi joskus fiatin.
Tässä esimerkkejä jotka kuvastavat naisen "rakastumista" mieheen. Olen kuin fiatti eli ihan soiva peli mut eihän sellaista kukaan halua ulkopuolisille esitellä vaikka toimisi juuri kuten haluaisi ja olisi luotettava. Sitävastoin nainen "rakastuu" kyllä ferrariin kun onhan se vaan makee ja ai että kuinka hieno sitä olisi esitellä kaikille tutuille ylpeänä.
Eli kaikenkaikkiaan rakkautta ei ole olemassa kuin äidin ja lapsen välissä. Kaikki muu parisuhde rakkaus on ainoastaan ulkoista vetoa ei sitä että ihmisestä välittäisi ihan aikuisen oikeesti. Tämän oppii huomaamaan kun syntyy rumaksi. Komeat ja kauniit tuskin edellämainittuja asioita koskaan tajuavat.

74

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstatottuuus2k15

      "Women do not love men. Women love what men can do for them."

    • 4plus9

      Asia jota naiset eivät suostu myöntämään mutta näinhän se todellisuudessa menee.

    • Kurppis

      Kyllä minä myönnän. Rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta koskaan, enkä ole koskaan rakastanut tai tule rakastamaan yhtäkään miestä samoin. Ja mies, joka vaatii, että rakastaisin häntä kuin lastani, on sairas. Aikuisen naisen ja miehen välinen rakkaus on täysin eri asia kuin äidinrakkaus, joka tavalla. Molemmat olen kokenut, oletko sinä?

      • KalikatKalahtelee

        Eihän tuossa ollutkaan tarkoitus saada naista rakastamaan miestä kuin lastaan. Kurpparaivo vaan saadaan aikaiseksi, kun luetaan kohdat jotka halutaan lukea. Mielestäni hyvin verrattu että naisen rakkaus mieheen ei ole oikeaa rakkautta, vaan ulkopuolista sellaista jota ei voida pitää rakkautena, vaan hyvien mielikuvien tuomana tyydyttämisenä. Sen saa aikaan vain komea, rikas tai muuten vaan sosiaalisesti korkealla tasolla oleva mies. He voivat olla luonteeltaan samanlaisia ruman miehen kanssa, mutta nainen ei rakastu tunteellisesti vaan ulkoisesti. Naisen sanonta meneekin "ulkonäköön rakastutaan, sisimpään vihastutaan" Et ole kokenut rakkautta mieheen, koska sellaista olotilaa ei ole. Tunnet vain vetoa miehen ulkokuoreen tai omaisuuteen.


      • KalikatKalahtelee
        KalikatKalahtelee kirjoitti:

        Eihän tuossa ollutkaan tarkoitus saada naista rakastamaan miestä kuin lastaan. Kurpparaivo vaan saadaan aikaiseksi, kun luetaan kohdat jotka halutaan lukea. Mielestäni hyvin verrattu että naisen rakkaus mieheen ei ole oikeaa rakkautta, vaan ulkopuolista sellaista jota ei voida pitää rakkautena, vaan hyvien mielikuvien tuomana tyydyttämisenä. Sen saa aikaan vain komea, rikas tai muuten vaan sosiaalisesti korkealla tasolla oleva mies. He voivat olla luonteeltaan samanlaisia ruman miehen kanssa, mutta nainen ei rakastu tunteellisesti vaan ulkoisesti. Naisen sanonta meneekin "ulkonäköön rakastutaan, sisimpään vihastutaan" Et ole kokenut rakkautta mieheen, koska sellaista olotilaa ei ole. Tunnet vain vetoa miehen ulkokuoreen tai omaisuuteen.

        Toisekseen suurinosa suhteista päättyy yleensä niin, että nainen jättää. Rakasta ei jätetä koskaan missään tilanteessa. Suhteiden päättymiset kertoo todella hyvin sen, että vierasta ihmistä ei rakasteta, vaan hänen kanssaan ollaan hetki kunnes kyllästytään tai tulee komeampi mies vastaan. Äidin rakkaus taas, kun on oikeaa rakkautta ei jätä saati lopeta rakkauttaan lapseensa koskaan. Tästä syystä termit rakastuminen jne eivät sovellu alkuunkaan miehen ja naisen välisiin suhteisiin.


      • Kurppis

        Sinä et voi tietää mitä olen tuntenut tai ollut tuntematta. Minä rakastin. Mies oli se, joka jätti. Ei siis tullut komeampaan miestä, vaan luultavasti kauniimpi nainen. Läksyni opin kuitenkin, ja nyt ainoa johon enää rakkauttani tuhlaan missään muodossa, on lapseni.


      • KalikatKalahtelee kirjoitti:

        Toisekseen suurinosa suhteista päättyy yleensä niin, että nainen jättää. Rakasta ei jätetä koskaan missään tilanteessa. Suhteiden päättymiset kertoo todella hyvin sen, että vierasta ihmistä ei rakasteta, vaan hänen kanssaan ollaan hetki kunnes kyllästytään tai tulee komeampi mies vastaan. Äidin rakkaus taas, kun on oikeaa rakkautta ei jätä saati lopeta rakkauttaan lapseensa koskaan. Tästä syystä termit rakastuminen jne eivät sovellu alkuunkaan miehen ja naisen välisiin suhteisiin.

        Kirjoitin saman sisältöisen viestin, mutta se hävisi bittiavaruuteen. Ainoa pyyteetön rakkauden muoto on vanhemman rakkaus lastaan kohtaan. Lapsen rakkaus vanhempaansa tai kumppaneiden välinen on aina kovin ehdollista. Jos asiaa epäilee, niin voi miettiä, miten nopeasti se yleensä loppuu yhteen lyöntiin tai vieraissa käyntiin.


    • maljakumalja

      Eiks petrimalja vois olla sakumaljaki?

    • nimimerkitönj

      Vahinko vaan kun kaikki äidit ei rakasta lapsiaan yli kaiken, siitä on todisteitakin. Kovin helposti toiset lapsensa hylkää ja miehen perään karkaa. Esimerkiksi.

      Tällaisen naisen tiedän, en tunne joka jätti lapset miehelle karkasi uuden miehen mukaan ja teki uudet lapset uuden miehen kanssa. Vanhat oli ilmaa. Se siitä äidin rakkaudesta joidenkin kohdalla.

      • elämäEtenee

        Noita äitiä jotka hylkäävät lapsensa uuden wanna-be alfa-miehen takia on loputtomiin :( Mutta vietit vetävät naisia. Vetävät toki miehiäkin. Surullista, tavallaan. Himon ja mielikuvien perässä ravataan loputtomiin ja selitellään muille ja itselle kivasti ja ihqusti.


    • dfghjhfgdhfh

      En minäkään usko pyyteettömään rakkauteen kahden aikuisen välillä. Oikeastaan on vähän turha edes verrata äidin rakkautta lastaan kohtaan ja parisuhteessa olevien aikuisten "rakkautta" toistensa välillä, sillä kyseessä on oikeastaan kaksi täysin eri asiaa ja eri ilmiötä. On oikeastaan väärin, että noista edes käytetään samaa substantiivia "rakkaus". Kahden aikuisen välistä tunnetta kuvaamaan pitäisi keksiä kokonaan uusi sana.

      • RumanMiehenAjatuksia

        Niinpä. Palstalla naiset valittaa aina ruikuttaville naisettomille miehille "vinkkeinä" miten saisivat naisen. Jotkut käyttävät sanaa rakkaan. Mainitaan että hoida hampaasi, käy parturissa, pukeudu muodikkaisiin vaatteisiin yms eli tee itsellesi sitä ja tee tätä että saat naisen. Eli rakkauden saamiseen tarvitaan vain ulkonäön ehostusta. Väittäisin että kaikki ehostavat itseään ja ovat hygieenisiä mutta toiset vaan ovat syntyneet rumiksi. Ja ruma ei ansaitse rakkautta koska eihän ulkoisesti vastenmielinen ole oikeutettu siihen. Siksi olen kanssasi täysin samaa mieltä että kahden aikuisen väliseen tunnesiteeseen pitäisi keksi uusi sana sillä rakkautta se ei ole. Yhtälailla silloin sitä rumaakin miestä rakastettaisiin jos rakkaus olisi aitoa kuten äidin rakkaus on. Koska aikuisten "rakkaus" on vain ulkoisiin ominaisuuksiin vetoamista ei se ole silloin rakkautta.


      • 117

        Entäs miehen tunteet naista kohtaan? Niitä et käsittele ollenkaan, rääyt vain naisen rakkauden perään. Itse tuskin kykenisit rakastamaan edes sitä vertaa mitä naiset. Miehethän rakastavat ehdollisesti omia lapsiaankin. Niimpä siis naistaan kohtaan tuntevat ilmeisesti vain himoa, eikä mitään kauniita tunteita.


      • RumanMiehenAjatuksia
        117 kirjoitti:

        Entäs miehen tunteet naista kohtaan? Niitä et käsittele ollenkaan, rääyt vain naisen rakkauden perään. Itse tuskin kykenisit rakastamaan edes sitä vertaa mitä naiset. Miehethän rakastavat ehdollisesti omia lapsiaankin. Niimpä siis naistaan kohtaan tuntevat ilmeisesti vain himoa, eikä mitään kauniita tunteita.

        Siksi koska naiset tekevät päätöksen alkaako suhde joten naiset ovat avainasemassa parinvalinnassa. Miehet joko suostuvat ja komeammilla on varaa olla jopa suostumatta. Kanssasi en keskustele enempää koska mielipiteesi alkaa heti sanoin "itse tuskin kykenisit" Täällä näkyy näitä mentalisteja aina olevan jotka tietävät/tuntevat jokaisen kirjoittajan henkilökohtaisesti vain tekstin perusteella. Olet tehnyt jo tekstiä suoltaessasi päätelmän että tuon kirjoittajan ajatukset tyrmään niitä ajattelematta niin miksi turhaan kanssasi alkaisin asiasta vääntämään. Kielteiseen suhtautumiseesi riitti pelkästään tieto että tässä päässä on ruma mies ja ruman miehen kommenteilla ei tunnetusti ole täällä painoarvoa. Komeita kannattaa puoltaa ettei zäänssit vaan katoa. Näinhän se menee. Ja missään kohtaa ei ole oikeasta rakkaudesta tietoakaan.


      • Harhamaailma32
        RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Niinpä. Palstalla naiset valittaa aina ruikuttaville naisettomille miehille "vinkkeinä" miten saisivat naisen. Jotkut käyttävät sanaa rakkaan. Mainitaan että hoida hampaasi, käy parturissa, pukeudu muodikkaisiin vaatteisiin yms eli tee itsellesi sitä ja tee tätä että saat naisen. Eli rakkauden saamiseen tarvitaan vain ulkonäön ehostusta. Väittäisin että kaikki ehostavat itseään ja ovat hygieenisiä mutta toiset vaan ovat syntyneet rumiksi. Ja ruma ei ansaitse rakkautta koska eihän ulkoisesti vastenmielinen ole oikeutettu siihen. Siksi olen kanssasi täysin samaa mieltä että kahden aikuisen väliseen tunnesiteeseen pitäisi keksi uusi sana sillä rakkautta se ei ole. Yhtälailla silloin sitä rumaakin miestä rakastettaisiin jos rakkaus olisi aitoa kuten äidin rakkaus on. Koska aikuisten "rakkaus" on vain ulkoisiin ominaisuuksiin vetoamista ei se ole silloin rakkautta.

        Ihmisen kyky rakastaa on suhteessa hänen henkiseen kehitykseensä. Jokaisella meillä on ollut lapsuus ja menneisyys. Nämä asiat ovat muokanneet meistä sellaisia kuin olemme nyt. Käsitys omasta arvosta on rakentunut meihin meidän vanhempien kautta. Jos lasta on rakastettu ja hänet on kohdattu terveellä tavalla, hänellä muodostuu käsitys, että hän on arvokas ja rakastettu. Tämän terve minäkuva rakentaa hänelle terveitä suhteita myöhemminkin elämässä.

        Kun taas useimmilla meillä on ollut enemmän tai vähemmän rikkinäinen lapsuus. Vanhemmat tekee aina parhaansa sen kyvyn mukaan mitä heillä on. Vanhemmat, jotka eivät ole tulleet rakastetuiksi ja kohdatuiksi lapsena, niin he eivät osaa antaa sitä lapsilleenkaan. Vanhemmuus voi olla pelkkää suorittamista, eikä siinä ole aito tunne tason kohtaamista. Vanhemmat voivat olla poissa olevia, välinpitämättömiä ja sanoa ja tehdä asioita, jotka ovat lapselle haitallisia. He eivät itse edes ymmärrä miten heidän käytös vaikuttaa lapseen. Tällaisessa ympäristössä elänyt lapsi rakentaa vanhempien käytöksestä kuvan, että hän on paha, huono ja riittämätön. Tämä kuva rakentuu oma kuvaksi ja se heijastuu kielteisellä tavalla ihmissuhteisiin. Ihminen ei osaa luottaa kehenkään, ei uskalla päästää lähelle ja ei usko, että kukaan hänestä voisi oikeasti välittää. Tällainen ihminen on rakentunut turvamuurin ympärilleen.

        Lapsuuden vaikutukset ovat hyvä tiedostaa, koska niitä asioita voi ja pitää työstää, koska vain se voi mahdollistaa paremman elämän. Parisuhde antaa myös mahdollisuuden työstää omassa itsessään olevaa keskeneräisyyttä. Kaikki se mitä lapsuudessa jäi puuttumaan, niin ne heijastuu parisuhteeseen.

        Parisuhteen todellinen tarkoitus onkin antaa meille mahdollisuus käsitellä kaikki se mikä meissä on keskeneräistä ja kipeää. Tämän kasvun myötä ihminen voi eheytyä ja hänen kykynsä rakastaa kehittyy korkeammalle tasolle eli tarkoittaa, että rakkaus kehittyy kohti pyyteetöntä rakkautta, jota kutsuisin jumalalliseksi rakkaudeksi. Jumala on meissä elävä rakkaus ja se rakkaus kattaa kaiken. Se on suurempaa ja ihmeellisempää kuin ihminen voi ikinä kuvitella.

        Rikkinäisen ihmisen rakkaus on omien tarpeiden täyttämistä ja toisesta hyötymistä. Rikkinäinen ihminen etsii ja hakee sitä mitä jäi lapsuudessa ilman. Se voi olla huomiota, turvallisuutta, lahjoja, ihailua ja jne. Rikkinäisen ihmisen parisuhde on jatkuvaa valtataistelua, kiristämistä, uhkailua, kaupantekoa.

        Ruma mies.. oletko sittenkään niin ruma?? Mitä se rumuus ja kauneus onkaan? Ihminen voi olla tyhjä kaunis tai komea kuori, jos hänellä ei ole muuta kuin ulkonäkönsä. Toki kaunis tai komea voi olla myös kaunis sisältä. Ruma voi olla myös tyhjä sisältä tai sitten "ruma" voi olla kaunis sisältä, joka saa hänet näyttämään ulkoisestikin erilaiselta. Muista, että sinun ajatuksesi ovat vain sinun ajatuksiasi. Kun pidät niitä totena, niin luot itsellesi sellaisen todellisuuden. Ihmiselle tapahtuu hänen uskonsa mukaisesti.


      • RumanMiehenAjatuksia
        Harhamaailma32 kirjoitti:

        Ihmisen kyky rakastaa on suhteessa hänen henkiseen kehitykseensä. Jokaisella meillä on ollut lapsuus ja menneisyys. Nämä asiat ovat muokanneet meistä sellaisia kuin olemme nyt. Käsitys omasta arvosta on rakentunut meihin meidän vanhempien kautta. Jos lasta on rakastettu ja hänet on kohdattu terveellä tavalla, hänellä muodostuu käsitys, että hän on arvokas ja rakastettu. Tämän terve minäkuva rakentaa hänelle terveitä suhteita myöhemminkin elämässä.

        Kun taas useimmilla meillä on ollut enemmän tai vähemmän rikkinäinen lapsuus. Vanhemmat tekee aina parhaansa sen kyvyn mukaan mitä heillä on. Vanhemmat, jotka eivät ole tulleet rakastetuiksi ja kohdatuiksi lapsena, niin he eivät osaa antaa sitä lapsilleenkaan. Vanhemmuus voi olla pelkkää suorittamista, eikä siinä ole aito tunne tason kohtaamista. Vanhemmat voivat olla poissa olevia, välinpitämättömiä ja sanoa ja tehdä asioita, jotka ovat lapselle haitallisia. He eivät itse edes ymmärrä miten heidän käytös vaikuttaa lapseen. Tällaisessa ympäristössä elänyt lapsi rakentaa vanhempien käytöksestä kuvan, että hän on paha, huono ja riittämätön. Tämä kuva rakentuu oma kuvaksi ja se heijastuu kielteisellä tavalla ihmissuhteisiin. Ihminen ei osaa luottaa kehenkään, ei uskalla päästää lähelle ja ei usko, että kukaan hänestä voisi oikeasti välittää. Tällainen ihminen on rakentunut turvamuurin ympärilleen.

        Lapsuuden vaikutukset ovat hyvä tiedostaa, koska niitä asioita voi ja pitää työstää, koska vain se voi mahdollistaa paremman elämän. Parisuhde antaa myös mahdollisuuden työstää omassa itsessään olevaa keskeneräisyyttä. Kaikki se mitä lapsuudessa jäi puuttumaan, niin ne heijastuu parisuhteeseen.

        Parisuhteen todellinen tarkoitus onkin antaa meille mahdollisuus käsitellä kaikki se mikä meissä on keskeneräistä ja kipeää. Tämän kasvun myötä ihminen voi eheytyä ja hänen kykynsä rakastaa kehittyy korkeammalle tasolle eli tarkoittaa, että rakkaus kehittyy kohti pyyteetöntä rakkautta, jota kutsuisin jumalalliseksi rakkaudeksi. Jumala on meissä elävä rakkaus ja se rakkaus kattaa kaiken. Se on suurempaa ja ihmeellisempää kuin ihminen voi ikinä kuvitella.

        Rikkinäisen ihmisen rakkaus on omien tarpeiden täyttämistä ja toisesta hyötymistä. Rikkinäinen ihminen etsii ja hakee sitä mitä jäi lapsuudessa ilman. Se voi olla huomiota, turvallisuutta, lahjoja, ihailua ja jne. Rikkinäisen ihmisen parisuhde on jatkuvaa valtataistelua, kiristämistä, uhkailua, kaupantekoa.

        Ruma mies.. oletko sittenkään niin ruma?? Mitä se rumuus ja kauneus onkaan? Ihminen voi olla tyhjä kaunis tai komea kuori, jos hänellä ei ole muuta kuin ulkonäkönsä. Toki kaunis tai komea voi olla myös kaunis sisältä. Ruma voi olla myös tyhjä sisältä tai sitten "ruma" voi olla kaunis sisältä, joka saa hänet näyttämään ulkoisestikin erilaiselta. Muista, että sinun ajatuksesi ovat vain sinun ajatuksiasi. Kun pidät niitä totena, niin luot itsellesi sellaisen todellisuuden. Ihmiselle tapahtuu hänen uskonsa mukaisesti.

        Taas yksi harha jonka moni kuvittelee todeksi ja ainoaksi totuudeksi mutta eipä näin ole. Minun vanhempani rakastivat minua oikeasti ja huolehtivat että sain hyvän alun elämälleni. Heidän seurassaan en ikinä tuntenut itseäni muita huonommaksi ihmiseksi. Ruman minusta on tehnyt muiden ihmisten sopimaton käytös kohtaani koko ikäni poislukien vanhempani ja sisarukseni sekä se että olen saanut koko elämäni naisilta pakkeja siinä missä kaikki ikätoverini ja kaverini ovat vakiintuneet ja saaneet perheen lapsineen yms. Minulle ei anneta edes mahdollisuutta lasten ja näinollen perheen perustamiseen. Kuvittelin joskus että rakkaus on ihmisen sisimpään tuntevaa vetoa mutta naisten käytös minuun on osoittanut harvinaisen selväksi sen että olen ruma enkä näinollen kelvollinen suhteeseen saati saamaan rakkautta vaikka puitteet elämälläni olisivat erinomaiset perheen perustamiseen tai edes siihen parisuhteeseen. Siinä missä minua hyljeksitään naismarkkinoilla vaihtuu vastaavasti kavereillani suhteet. Kun edellinen loppuu uusi alkaa ja lapsiakin tekevät toiset jopa liukuhihnalla. Monien mielestä olen vieläpä valloittava persoona mutta miten näyttää persoonaansa naisille koska rumana miehenä en ole oikeutettu saamaan naisilta rakkautta eikä näinollen persoonaani edes haluta tutustua. Tässä syy miksi kahden aikuisen välinen rakkaus on vain satua. Kotiolojen sotkeminen on vain asioiden kiertelyä ei totuudenmukaista perustelua. Minun ei tarvitse tehdä ajatuksistani totuutta vaan tekemällä niitä. Riittää että havainnoin asioita ympäriltäni. Sen totuuden luovat meille toiset ihmiset käyttäytymisellään.


      • "Kahden aikuisen välistä tunnetta kuvaamaan pitäisi keksiä kokonaan uusi sana."

        Jo Platon kuvasi erilaisia rakkauden muotoja eri sanoilla:

        Länsimaisessa kulttuurissa rakkaus jaetaan usein Platonin esittelemän kolmijaon mukaan: eros (eroottinen rakkaus), filia (veljellinen rakkaus), agape (jumalallinen rakkaus). Neljäntenä rakkauden muotona voidaan mainita amor, romanttinen rakkaus. https://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkaus

        Minä olen rakastanut sekä lastani että miehiä/miestä ja erilaisesta rakkaudesta on kysymys. Lapseni puolesta olisin valmis luopumaan paljon enemmästä, jos hän olisi hädässä/tarpeessa. Mutta tuo typerä teoria siitä, kuinka miehen ja naisen välinen (sic!) rakkaus liittyy vain ulkonäköön, on taas hyvin lapsellista tekstiä ihmiseltä, joka ilmeisesti ei ole koskaan kokenut rakastumista.


      • RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Niinpä. Palstalla naiset valittaa aina ruikuttaville naisettomille miehille "vinkkeinä" miten saisivat naisen. Jotkut käyttävät sanaa rakkaan. Mainitaan että hoida hampaasi, käy parturissa, pukeudu muodikkaisiin vaatteisiin yms eli tee itsellesi sitä ja tee tätä että saat naisen. Eli rakkauden saamiseen tarvitaan vain ulkonäön ehostusta. Väittäisin että kaikki ehostavat itseään ja ovat hygieenisiä mutta toiset vaan ovat syntyneet rumiksi. Ja ruma ei ansaitse rakkautta koska eihän ulkoisesti vastenmielinen ole oikeutettu siihen. Siksi olen kanssasi täysin samaa mieltä että kahden aikuisen väliseen tunnesiteeseen pitäisi keksi uusi sana sillä rakkautta se ei ole. Yhtälailla silloin sitä rumaakin miestä rakastettaisiin jos rakkaus olisi aitoa kuten äidin rakkaus on. Koska aikuisten "rakkaus" on vain ulkoisiin ominaisuuksiin vetoamista ei se ole silloin rakkautta.

        Ei, ei rakkauden saamiseen vaan _kiinnostuksen herättämiseen_. Rakastumiseen tarvitaan sitten paljon enemmän kuin että potentiaalinen kohde on käynyt parturissa.


      • RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Siksi koska naiset tekevät päätöksen alkaako suhde joten naiset ovat avainasemassa parinvalinnassa. Miehet joko suostuvat ja komeammilla on varaa olla jopa suostumatta. Kanssasi en keskustele enempää koska mielipiteesi alkaa heti sanoin "itse tuskin kykenisit" Täällä näkyy näitä mentalisteja aina olevan jotka tietävät/tuntevat jokaisen kirjoittajan henkilökohtaisesti vain tekstin perusteella. Olet tehnyt jo tekstiä suoltaessasi päätelmän että tuon kirjoittajan ajatukset tyrmään niitä ajattelematta niin miksi turhaan kanssasi alkaisin asiasta vääntämään. Kielteiseen suhtautumiseesi riitti pelkästään tieto että tässä päässä on ruma mies ja ruman miehen kommenteilla ei tunnetusti ole täällä painoarvoa. Komeita kannattaa puoltaa ettei zäänssit vaan katoa. Näinhän se menee. Ja missään kohtaa ei ole oikeasta rakkaudesta tietoakaan.

        "Siksi koska naiset tekevät päätöksen alkaako suhde"

        Ei, eivät tee. Yksikään suhde ei ala naisen yksipuolisella päätöksellä.


      • Harhamaailma32 kirjoitti:

        Ihmisen kyky rakastaa on suhteessa hänen henkiseen kehitykseensä. Jokaisella meillä on ollut lapsuus ja menneisyys. Nämä asiat ovat muokanneet meistä sellaisia kuin olemme nyt. Käsitys omasta arvosta on rakentunut meihin meidän vanhempien kautta. Jos lasta on rakastettu ja hänet on kohdattu terveellä tavalla, hänellä muodostuu käsitys, että hän on arvokas ja rakastettu. Tämän terve minäkuva rakentaa hänelle terveitä suhteita myöhemminkin elämässä.

        Kun taas useimmilla meillä on ollut enemmän tai vähemmän rikkinäinen lapsuus. Vanhemmat tekee aina parhaansa sen kyvyn mukaan mitä heillä on. Vanhemmat, jotka eivät ole tulleet rakastetuiksi ja kohdatuiksi lapsena, niin he eivät osaa antaa sitä lapsilleenkaan. Vanhemmuus voi olla pelkkää suorittamista, eikä siinä ole aito tunne tason kohtaamista. Vanhemmat voivat olla poissa olevia, välinpitämättömiä ja sanoa ja tehdä asioita, jotka ovat lapselle haitallisia. He eivät itse edes ymmärrä miten heidän käytös vaikuttaa lapseen. Tällaisessa ympäristössä elänyt lapsi rakentaa vanhempien käytöksestä kuvan, että hän on paha, huono ja riittämätön. Tämä kuva rakentuu oma kuvaksi ja se heijastuu kielteisellä tavalla ihmissuhteisiin. Ihminen ei osaa luottaa kehenkään, ei uskalla päästää lähelle ja ei usko, että kukaan hänestä voisi oikeasti välittää. Tällainen ihminen on rakentunut turvamuurin ympärilleen.

        Lapsuuden vaikutukset ovat hyvä tiedostaa, koska niitä asioita voi ja pitää työstää, koska vain se voi mahdollistaa paremman elämän. Parisuhde antaa myös mahdollisuuden työstää omassa itsessään olevaa keskeneräisyyttä. Kaikki se mitä lapsuudessa jäi puuttumaan, niin ne heijastuu parisuhteeseen.

        Parisuhteen todellinen tarkoitus onkin antaa meille mahdollisuus käsitellä kaikki se mikä meissä on keskeneräistä ja kipeää. Tämän kasvun myötä ihminen voi eheytyä ja hänen kykynsä rakastaa kehittyy korkeammalle tasolle eli tarkoittaa, että rakkaus kehittyy kohti pyyteetöntä rakkautta, jota kutsuisin jumalalliseksi rakkaudeksi. Jumala on meissä elävä rakkaus ja se rakkaus kattaa kaiken. Se on suurempaa ja ihmeellisempää kuin ihminen voi ikinä kuvitella.

        Rikkinäisen ihmisen rakkaus on omien tarpeiden täyttämistä ja toisesta hyötymistä. Rikkinäinen ihminen etsii ja hakee sitä mitä jäi lapsuudessa ilman. Se voi olla huomiota, turvallisuutta, lahjoja, ihailua ja jne. Rikkinäisen ihmisen parisuhde on jatkuvaa valtataistelua, kiristämistä, uhkailua, kaupantekoa.

        Ruma mies.. oletko sittenkään niin ruma?? Mitä se rumuus ja kauneus onkaan? Ihminen voi olla tyhjä kaunis tai komea kuori, jos hänellä ei ole muuta kuin ulkonäkönsä. Toki kaunis tai komea voi olla myös kaunis sisältä. Ruma voi olla myös tyhjä sisältä tai sitten "ruma" voi olla kaunis sisältä, joka saa hänet näyttämään ulkoisestikin erilaiselta. Muista, että sinun ajatuksesi ovat vain sinun ajatuksiasi. Kun pidät niitä totena, niin luot itsellesi sellaisen todellisuuden. Ihmiselle tapahtuu hänen uskonsa mukaisesti.

        Oli niin järkevää tekstiä, että lukisin mielelläni kirjoittajan ajatuksia muissakin ketjuissa.


      • miinusplusjakokerto

        Äidin rakkaus lapseen ja kahden aikuisen välinen "rakkaus" ovat vähän kuin kipu ja kutina. Molemmat ovat tietyllä tapaa toisiaan muistuttavia tuntemuksia, mutta silti kaksi selkeästi eri asiaa, ja siksi niistä käytetään eri nimitystä.


      • 69plus69
        helka kirjoitti:

        Oli niin järkevää tekstiä, että lukisin mielelläni kirjoittajan ajatuksia muissakin ketjuissa.

        Ei taas milläänlailla yllätä, että helka puoltaa kaikkia muita vastaajia, kunhan se ei ole mies. Voisin lyödä järkyttävän summan vetoa sen puolesta, jos vaikkapa tämän ketjun avauksen olisi tehnyt nainen muutoin samoilla sanankäänteillä, niin helka yllättäen olisi samaamieltä asiasta. Niin kauan olen sun feminismiäs täällä seurannut ja et kyllä ainoaankaan miehen viestiin ole vastannut puoltavasti ellei se satu olemaan joku valkoritari, joka jo tekstissään nuolee naisten mielipiteitä. Tarkoitus ei ole ollakaan jokaisen miehen kanssa samaamieltä, mutta kun erimielisyys vastakkaisen sukupuolen kanssa on sinulla 100%, niin se herättää jo ajatuksia et kyseessä on muutakin kuin vain ajatus olla erimieltä.


      • Noeioleuutta
        69plus69 kirjoitti:

        Ei taas milläänlailla yllätä, että helka puoltaa kaikkia muita vastaajia, kunhan se ei ole mies. Voisin lyödä järkyttävän summan vetoa sen puolesta, jos vaikkapa tämän ketjun avauksen olisi tehnyt nainen muutoin samoilla sanankäänteillä, niin helka yllättäen olisi samaamieltä asiasta. Niin kauan olen sun feminismiäs täällä seurannut ja et kyllä ainoaankaan miehen viestiin ole vastannut puoltavasti ellei se satu olemaan joku valkoritari, joka jo tekstissään nuolee naisten mielipiteitä. Tarkoitus ei ole ollakaan jokaisen miehen kanssa samaamieltä, mutta kun erimielisyys vastakkaisen sukupuolen kanssa on sinulla 100%, niin se herättää jo ajatuksia et kyseessä on muutakin kuin vain ajatus olla erimieltä.

        Tällä palstalla naiset aina komppaavat toistensa mielipiteitä, kirjoittelivat sitten miten älyvapaita mielipiteitä tahansa. Ja miesten kanssa pyritään olemaan viimeiseen asti eri mieltä. Onhan tämä jo aikoja sitten huomattu ja todettu.


      • nihilistit
        miinusplusjakokerto kirjoitti:

        Äidin rakkaus lapseen ja kahden aikuisen välinen "rakkaus" ovat vähän kuin kipu ja kutina. Molemmat ovat tietyllä tapaa toisiaan muistuttavia tuntemuksia, mutta silti kaksi selkeästi eri asiaa, ja siksi niistä käytetään eri nimitystä.

        Ei nyt oikeastaan. Aika monia tapauksia tulee jatkuvasti maailmasta, jossa lapset hylätään roskikseen ellei ole ollut pokkaa tappaa niitä (hyvä ettei). Sitä REIPPAASTI suurempi määrä on "äitejä", jotka kärvistelevät kun on "pakko" olla äiti. Surullista. Ei yhtään sen parempaa kuin monen miehen käytös. Marttyyriviitta on yhtä epäsopiva teille kuin jollekin poliittiselle puolueelle.


      • 117
        RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Siksi koska naiset tekevät päätöksen alkaako suhde joten naiset ovat avainasemassa parinvalinnassa. Miehet joko suostuvat ja komeammilla on varaa olla jopa suostumatta. Kanssasi en keskustele enempää koska mielipiteesi alkaa heti sanoin "itse tuskin kykenisit" Täällä näkyy näitä mentalisteja aina olevan jotka tietävät/tuntevat jokaisen kirjoittajan henkilökohtaisesti vain tekstin perusteella. Olet tehnyt jo tekstiä suoltaessasi päätelmän että tuon kirjoittajan ajatukset tyrmään niitä ajattelematta niin miksi turhaan kanssasi alkaisin asiasta vääntämään. Kielteiseen suhtautumiseesi riitti pelkästään tieto että tässä päässä on ruma mies ja ruman miehen kommenteilla ei tunnetusti ole täällä painoarvoa. Komeita kannattaa puoltaa ettei zäänssit vaan katoa. Näinhän se menee. Ja missään kohtaa ei ole oikeasta rakkaudesta tietoakaan.

        Oikeastaan myönsit sen mitä minä kirjoitin: "Miehet joko suostuvat ja komeammilla on varaa olla jopa suostumatta."
        Miehet siis korkeintaan "suostuvat", ei mitään muuta. Heillä ei siis ole senkään vertaa myönteisiä tunteita naisia kohtaan, kuin mitä naisilla on miehiä kohtaan.


      • RumanMiehenAjatuksia
        117 kirjoitti:

        Oikeastaan myönsit sen mitä minä kirjoitin: "Miehet joko suostuvat ja komeammilla on varaa olla jopa suostumatta."
        Miehet siis korkeintaan "suostuvat", ei mitään muuta. Heillä ei siis ole senkään vertaa myönteisiä tunteita naisia kohtaan, kuin mitä naisilla on miehiä kohtaan.

        Jos naisilla olisi myönteisiä tunteita miehiä kohtaan olisin saanut niin naisen kuin parisuhteen ja ehkä sen perheenkin jo aikoja sitten. Koska myönteiseen tunteeseen vaikuttaa vaan miehen ulkonäkö ei se kuinka myönteisesti tuntisin naisia kohtaan niin eipä näy naista rinnallani.
        Niin. Miehet suostuvat. Ei ole uutta. Nainen päättää alkaako suhde ja suurimmaksi osaksi nainen saa sen suhteen miehen kanssa jonka on valinnut. Mies ei koskaan valitse naista ellei kuulu tähän pieneen todella komeaan mies prosenttiin. Suurinosa miehistä suostuu jos joku edes vähän näyttää vihreää valoa.
        Mielenkiintoisena pointtina lisäisin sen kun kaverini kanssa juttelin eilen puhelimessa joka oli kyllästynyt naisensa ja hänen lapsensa kanssa uusioperhe elämään totaalisesti. Suurin syy on se että lapsi on täysin kuriton eikä nainen halua pitää häntä kurissa ja nuhteessa vaan löysäilee. Miehelle jää taloudenhoidossa lähes kaikki myös lapsen jälkien siivoamiset. Suora lainaus hänen lauseestaan: "Jos en tietäisi kuinka hankalaa naisen saaminen on lähtisin suhteesta samantien. Nyt vaan v...ttaa mutta onpahan ainakin p....n saaminen varmaa joten kai se on kärsittävä" Melko hyvin näkyy ihan tavis miestäkin piinaavan asia kuinka "helppoa" se naisen saaminen onkaan kun ei tee sitä valintaa vaan se on naisen hallussa. Hänelläkin sentään suhteita on ollut ja lapsiakin joista yhden onnellinen kummikin olen mutta jos hän murehtii myös naisen saamisen hankaluutta niin ei hänkään voi käsittää kuinka vaikeaa minulla on. Ollaan me tästä puhuttu ja mietitty miten saisin naisen. Hänen tuttava naistenkin kanssa keskusteltu ja minusta on jopa sanottu että olisin "ihana mies" Kun kysyin tämän jälkeen naista treffeille muuttuikin puheenaihe joten se siitä ihanuudesta. Ainakin ystävällisiä jotkut osaavat olla vaikka sanoilla ei totuuden perää olisikaan. Taas vain selvisi että rakkauden ainoa tie on ulkonäkö. Ulkoisesti ruma ei ole ansainnut rakkautta.


      • 690
        RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Jos naisilla olisi myönteisiä tunteita miehiä kohtaan olisin saanut niin naisen kuin parisuhteen ja ehkä sen perheenkin jo aikoja sitten. Koska myönteiseen tunteeseen vaikuttaa vaan miehen ulkonäkö ei se kuinka myönteisesti tuntisin naisia kohtaan niin eipä näy naista rinnallani.
        Niin. Miehet suostuvat. Ei ole uutta. Nainen päättää alkaako suhde ja suurimmaksi osaksi nainen saa sen suhteen miehen kanssa jonka on valinnut. Mies ei koskaan valitse naista ellei kuulu tähän pieneen todella komeaan mies prosenttiin. Suurinosa miehistä suostuu jos joku edes vähän näyttää vihreää valoa.
        Mielenkiintoisena pointtina lisäisin sen kun kaverini kanssa juttelin eilen puhelimessa joka oli kyllästynyt naisensa ja hänen lapsensa kanssa uusioperhe elämään totaalisesti. Suurin syy on se että lapsi on täysin kuriton eikä nainen halua pitää häntä kurissa ja nuhteessa vaan löysäilee. Miehelle jää taloudenhoidossa lähes kaikki myös lapsen jälkien siivoamiset. Suora lainaus hänen lauseestaan: "Jos en tietäisi kuinka hankalaa naisen saaminen on lähtisin suhteesta samantien. Nyt vaan v...ttaa mutta onpahan ainakin p....n saaminen varmaa joten kai se on kärsittävä" Melko hyvin näkyy ihan tavis miestäkin piinaavan asia kuinka "helppoa" se naisen saaminen onkaan kun ei tee sitä valintaa vaan se on naisen hallussa. Hänelläkin sentään suhteita on ollut ja lapsiakin joista yhden onnellinen kummikin olen mutta jos hän murehtii myös naisen saamisen hankaluutta niin ei hänkään voi käsittää kuinka vaikeaa minulla on. Ollaan me tästä puhuttu ja mietitty miten saisin naisen. Hänen tuttava naistenkin kanssa keskusteltu ja minusta on jopa sanottu että olisin "ihana mies" Kun kysyin tämän jälkeen naista treffeille muuttuikin puheenaihe joten se siitä ihanuudesta. Ainakin ystävällisiä jotkut osaavat olla vaikka sanoilla ei totuuden perää olisikaan. Taas vain selvisi että rakkauden ainoa tie on ulkonäkö. Ulkoisesti ruma ei ole ansainnut rakkautta.

        Tässäkin kommentissa sinä taas vain todistelet kuinka naisilla ei oikeastaan ole mahdollisuuttakaan saada sitä rakkautta. Pillunhimo on ainut asia joka miehille merkkaa. Naisen on vain tyydyttävä siihen, että tuo nyt on tuossa vain pillun takia, ja häipyy heti, jos joku muu pillu näyttää vihreää valoa.


      • Harhamaailma32 kirjoitti:

        Ihmisen kyky rakastaa on suhteessa hänen henkiseen kehitykseensä. Jokaisella meillä on ollut lapsuus ja menneisyys. Nämä asiat ovat muokanneet meistä sellaisia kuin olemme nyt. Käsitys omasta arvosta on rakentunut meihin meidän vanhempien kautta. Jos lasta on rakastettu ja hänet on kohdattu terveellä tavalla, hänellä muodostuu käsitys, että hän on arvokas ja rakastettu. Tämän terve minäkuva rakentaa hänelle terveitä suhteita myöhemminkin elämässä.

        Kun taas useimmilla meillä on ollut enemmän tai vähemmän rikkinäinen lapsuus. Vanhemmat tekee aina parhaansa sen kyvyn mukaan mitä heillä on. Vanhemmat, jotka eivät ole tulleet rakastetuiksi ja kohdatuiksi lapsena, niin he eivät osaa antaa sitä lapsilleenkaan. Vanhemmuus voi olla pelkkää suorittamista, eikä siinä ole aito tunne tason kohtaamista. Vanhemmat voivat olla poissa olevia, välinpitämättömiä ja sanoa ja tehdä asioita, jotka ovat lapselle haitallisia. He eivät itse edes ymmärrä miten heidän käytös vaikuttaa lapseen. Tällaisessa ympäristössä elänyt lapsi rakentaa vanhempien käytöksestä kuvan, että hän on paha, huono ja riittämätön. Tämä kuva rakentuu oma kuvaksi ja se heijastuu kielteisellä tavalla ihmissuhteisiin. Ihminen ei osaa luottaa kehenkään, ei uskalla päästää lähelle ja ei usko, että kukaan hänestä voisi oikeasti välittää. Tällainen ihminen on rakentunut turvamuurin ympärilleen.

        Lapsuuden vaikutukset ovat hyvä tiedostaa, koska niitä asioita voi ja pitää työstää, koska vain se voi mahdollistaa paremman elämän. Parisuhde antaa myös mahdollisuuden työstää omassa itsessään olevaa keskeneräisyyttä. Kaikki se mitä lapsuudessa jäi puuttumaan, niin ne heijastuu parisuhteeseen.

        Parisuhteen todellinen tarkoitus onkin antaa meille mahdollisuus käsitellä kaikki se mikä meissä on keskeneräistä ja kipeää. Tämän kasvun myötä ihminen voi eheytyä ja hänen kykynsä rakastaa kehittyy korkeammalle tasolle eli tarkoittaa, että rakkaus kehittyy kohti pyyteetöntä rakkautta, jota kutsuisin jumalalliseksi rakkaudeksi. Jumala on meissä elävä rakkaus ja se rakkaus kattaa kaiken. Se on suurempaa ja ihmeellisempää kuin ihminen voi ikinä kuvitella.

        Rikkinäisen ihmisen rakkaus on omien tarpeiden täyttämistä ja toisesta hyötymistä. Rikkinäinen ihminen etsii ja hakee sitä mitä jäi lapsuudessa ilman. Se voi olla huomiota, turvallisuutta, lahjoja, ihailua ja jne. Rikkinäisen ihmisen parisuhde on jatkuvaa valtataistelua, kiristämistä, uhkailua, kaupantekoa.

        Ruma mies.. oletko sittenkään niin ruma?? Mitä se rumuus ja kauneus onkaan? Ihminen voi olla tyhjä kaunis tai komea kuori, jos hänellä ei ole muuta kuin ulkonäkönsä. Toki kaunis tai komea voi olla myös kaunis sisältä. Ruma voi olla myös tyhjä sisältä tai sitten "ruma" voi olla kaunis sisältä, joka saa hänet näyttämään ulkoisestikin erilaiselta. Muista, että sinun ajatuksesi ovat vain sinun ajatuksiasi. Kun pidät niitä totena, niin luot itsellesi sellaisen todellisuuden. Ihmiselle tapahtuu hänen uskonsa mukaisesti.

        Huh, Komppaan täysin sinun kirjoitustasi!
        Olen myös sisäistänyt asian, mutta sinä kirjoitit sen juuri niikuin pitääkin.
        Noin se menee. Tunnen olevani sielunsiskosi ajatustesi kanssa :D
        Ilmeisesti olet kohdannut kipeitä asioita elämässäsi, koska sinulla on sisäinen näkemys asiasta, joka ei ole mistää kirjasta luettu, ilmeisesti?


    • oikeaako

      Eikö itserakkaus ole aitoa

    • Kyllä minulta ainakin saisi aitoa rakkautta, jos jollekin vain kelpaisi. :-(

      • 220

        Tuota en usko. Kun sinun törkyturpa-kommenttejasi olen lukenut, niin en todellakaan usko sinun mihinkään "rakkauteen" kykenevän.


      • 19plus4
        220 kirjoitti:

        Tuota en usko. Kun sinun törkyturpa-kommenttejasi olen lukenut, niin en todellakaan usko sinun mihinkään "rakkauteen" kykenevän.

        Samanlainen törkyturpa saa olla komea mies mutta silloin naiset eivät kielläkkään antamasta rakkautta. Jos hc ätmelistä paljastuisi atleettinen komistus niin väittäisin että joka naiselta unohtuisi hänen kommenttinsa samantien ja kaskummaa yhtäkkiä hän olisi kykeneväinen "rakkauteen"


      • 220 kirjoitti:

        Tuota en usko. Kun sinun törkyturpa-kommenttejasi olen lukenut, niin en todellakaan usko sinun mihinkään "rakkauteen" kykenevän.

        Nyt minulla on rölläilyt rölläilty ja on aika vakavoitua. ;-)


    • Taakseenkatsomaton

      Allekirjoitan tuon, että aitoa rakkautta (ja rakkautta muutenkaan) ei ole. Mitä muuten on Aito rakkaus? Siis muuta kuin lentävä lausahdus? Meinasin jotakin positiivista raapia mutta olet näköjään jo lokeroinut itsesi valmiiksi tähän maailmaan, kun ei ole sitä ja ei ole tätä, ja mitenkä se naamaan rumuus on täällä bittiavaruudessa todistettavissa, paitsi että sitä omien kirjoitustesi perusteella korostat. Vaikutat hieman lapsenmieliseltä, joka tulkitsee tulleensa petetyksi vai onko niin, että se mitä äiti ei aikoinaan kertonut, niin sitä ei ole olemassa? Valitan, jos tässä palautteessa on ristiriitaisuuksia. Jos on, niin johtuu siitä, että en jaksanut tankata kokonaan tuota tiiliskiven paksuista märehtimistäsi. Teiden varsilla on runsaasti ojanpohjia, valitse mieleisesi ja painu pitkäksesi.

      • RumanMiehenAjatuksia

        Jos et jaksa syventyä asiaan niin miten sitten jaksat kirjoittaa vastausta? En minäkään lue toisten teksteistä joka toista riviä ja sitten ala kumoamaan heidän mielipiteitään lohkaisemalla ensin että "en jaksa lukea tekstiäsi mutta olet väärässä ja asia on näin" Missä vaiheessa olen naaman rumuuden sanonut olleen liitoksissa tänne nettimaailmaan? Senkin varmaan tietäisit jos lukisit kirjoitukset loppuun. Toisaalta sinä olet tehnyt mielessäsi myös päätöksen että avaaja on väärässä heti otsakkeen kohdalla niin miksi lukea edes perusteluja. Ja paras keinohan jättää rakentava keskustelu käymättä ja heittää henkilökohtaisia negaatioita vaikkapa kirjoittamalla loppuun että hyppää järveen. Niinkö? Että näin ne keskustelut täällä menee. Yksi esittää mielipiteen ja toinen pyrkii sen kääntämään ja jos ei keinot riitä niin vaikkapa sitten vittuillaan:)


      • Hapuli

        Minuakin harmittaa nuo vittuilijat.. Ihan väkisin on jonkun tungettava jotain ilkeää ja aivan jotain sivulaitaista joka keskusteluun.. Kiksejä kai saavat omista vahingonhakuisista kommenteistaan.


    • nimimerkitönj

      On totta, että naisen rakkaus lapsiaan kohtaan on erilaista, kuin rakkaus mieheen. Lapsilleen antaa anteeksi tekoja ja sanoja, joita miehelle ei tai ylipäänsä kumppanille ei helposti antaisi anteeksi jos ollenkaan. Vaikka kyllä lapseenkin voi suuttua ihan perin pohjin ja olla vihainen. Oikein niin paljon, että pelästyy omia suuttumuksen tunteitaan.

      Rakastaminen on tietyiltä osin ehdollista. Harva rakastaa kumppaniaan niin paljon, että antaa valehdella toistuvasti tai lyödä, mutta lapselleen suuttumuksen ja kiukun jälkeenkin haluaa antaa herkästi aina uuden tilaisuuden korjata virheet ja anteeksi. En tosin tiedä onko sekään ääretön ja pohjaton sanko josta ammentaa loputtomiin, mutta ainakin paljon helpommin sitä on valmis antamaan lapselle anteeksi asioita, joita muille ei.

      Pitää kuitenkin sen verran puolustaa parisuhderakkautta ja sanoa, että kun kohtaa oikeanlaisen ihmisen, jonka kanssa elämä tuntuu kaikinpuolin reilulta ja hyvältä. Kumpikaan ei sorra toisiaan, vaan antaa olla suhteessa avoin ja oma persoonansa, niin vähemmän tulee niitä anteeksi antamattomia tekoja. Jotka johtaisi siihen, ettei rakastaminen enää onnistu. Sitä parisuhde rakkautta pitää kyllä muistaa vaalia ja toista ihmistä muistaa kunnioittaa, se vaatii joskus työtä jos asiat ei natsaa ihan helposti yhteen, mutta yrittämättä ei ainakaan voi onnistua.

      Ihan kuin lotossa ei voi voittaa, jos ei lottoa.

      Rakkkaus ylipäänsä on asia, jota pitää vaalia. Eikä erimielisyydet automaattisesti tarkoita rakkauden loppumista, vaan sopeutumista ja hyväksymistä.

    • seonfaktanäin

      Koska minä olen sokea, ei näkemistä ole olemassa.

    • Viisaudenrakastaja

      Kirjoitat todellista asiaa! Olen täysin samaa mieltä tästä ns. rakkaudesta. Paska akat taas alkoi todistelemaan ja itsesuggeroimaan valhettaan huorahelkamaisesti että kyllä minä rakastin sitä miestä ihan munasarjojeni pohjasta! Kuiskaa: rakastin sen miehen jännyyttä ja alistamista hahaha huora niin! Lompakkoahan jota voisi rakastaa nöillä huorien suosikeilla ei ole koska ovat polttaneet luottotietonsa!

      Mutta vaikka olen samaa mieltä rakkaus termistä olen varma että hyvä kumppani löytyy varmasti jokaiselle joka ei pidä maiden keinotekoisia rajoja vankilanaan! Rest assured! Suomisiideri oksennus akat eivät ole läskeineen ainoa vaihtoehto!

      Platon oli kyllä viisauden rakastaja! Filo sofem!

      • realismia

        Rakastan lapsiani enemmän kuin miestäni. Miehenikin rakastaa lapsiamme enemmän kuin minua. Niin sen kuuluu ollakin.


      • RumanMiehenAjatuksia
        realismia kirjoitti:

        Rakastan lapsiani enemmän kuin miestäni. Miehenikin rakastaa lapsiamme enemmän kuin minua. Niin sen kuuluu ollakin.

        Onko kukaan väittänyt että sen ei näin kuulu ollakkaan?


      • realismia
        RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Onko kukaan väittänyt että sen ei näin kuulu ollakkaan?

        Ei, mutta väite, että ainut todellinen rakkaus on äidin rakkaus lapseensa, on väärä. Vanhemmat rakastavat lapsiaan enemmän kuin toisiaan, mutta ei se silti tarkoita, etteikö miehen ja naisen välinen rakkaus olisi myös aitoa. Tuleva sukupolvi ajaa kuitenkin kaiken edelle, kuten kaikilla eläinlajeilla. Eikä se parisuhteessa ole mikään ongelma.


      • aitoäiti
        realismia kirjoitti:

        Rakastan lapsiani enemmän kuin miestäni. Miehenikin rakastaa lapsiamme enemmän kuin minua. Niin sen kuuluu ollakin.

        Näin sen pitäisi olla. Ikävä kyllä näin se ei ole! Itsessäni herää närä ihmisistä, joille asia ei ole niin päivänselvä. Tämä liittyy varmaanki lapsuuteeni, jossa vanhemmat elelivät vain toisilleen, unohtaen lapsen parhaan. Toisille työ voi olla tärkeämpi, kuin lapsi ja toisille alkoholi. Myös itseään voi rakastaa enemmän kuin lastaan. Omat tarpeet laitetaan lapsen edelle.


    • pohdiskelevatyyppi

      Onneksi aitoa rakkautta voivat muut ihmiset tuntea, vaikka sinä sanoisitkin, että sitä ei ole olemassa. Jos joku sanoo tuntevansa aitoa rakkautta, millä oikeudella voisi sanoa, että se ei ole sitä. Sillä kuvataan tunnetta. Aito rakkaus voi olla aitoa vaikka se ei kestäisikään. Itsekin olen eronnut, mutta silti tunsin aitoa rakkautta ex-puolisoni kohtaan, vaikka en sitä enää tunnekaan.

      • RumanMiehenAjatuksia

        Mä kirjoitin tuolla loppuun että ajatuksiani ei kauniit ja komeat tule ymmärtämään. Jos aitoa miehen ja naisen välistä rakkautta olisi olemassa niin kai minäkin saisin siitä osani. Olen ihan tavallinen mies joka elää ihan tavallista arkea sillä erotuksella että ulkonäköni puolesta en saa naisia. Jos rakkautta olisi olemassa niin yhtälailla sitten naiset rakastuisivat minuunkin kuin niihin komeisiinkin miehiin. Koska rakkaus ei ole henkistä vaan fyysistä niin yllättäen minä en saakkaan naista ja näinollen tätä teidän ylistämää "rakkautta" osakseni. Oletetaan että yhtäkkiä maailmasta sammuisi valot ja oletetaan että muka pystyisimme tulemaan toimeen täällä pimeässä näkemättä toisiamme olisin aivan varma että minäkin saisin rakkautta silloin ja naisen ihan kuten tavallisetkin ihmiset kun emme näkisi toisiamme. Nyt kun naisten rakkauden sytyttää vain katseen luoma kokonaisuus ei henkinen ominaisuus niin kaskummaa minä jäänkin tästä kelkasta pois. Naisena tuskin ymmärrät tätä asiaa yhtään minun näkökannalta koska saat huomiota ilman että edes tekisit sen eteen mitään. Komeatkaan miehet eivät tätä ymmärrä koska suosio on aina taattu. Jos olisi mahdollisuus vaihtaa roolia ja hypätä vaikka päiväksi toisen ruumiiseen niin takaan että sen komeankaan miehen luonto ei tuo minun ruumiissani hänelle naista elämään.


      • totanoinnii
        RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Mä kirjoitin tuolla loppuun että ajatuksiani ei kauniit ja komeat tule ymmärtämään. Jos aitoa miehen ja naisen välistä rakkautta olisi olemassa niin kai minäkin saisin siitä osani. Olen ihan tavallinen mies joka elää ihan tavallista arkea sillä erotuksella että ulkonäköni puolesta en saa naisia. Jos rakkautta olisi olemassa niin yhtälailla sitten naiset rakastuisivat minuunkin kuin niihin komeisiinkin miehiin. Koska rakkaus ei ole henkistä vaan fyysistä niin yllättäen minä en saakkaan naista ja näinollen tätä teidän ylistämää "rakkautta" osakseni. Oletetaan että yhtäkkiä maailmasta sammuisi valot ja oletetaan että muka pystyisimme tulemaan toimeen täällä pimeässä näkemättä toisiamme olisin aivan varma että minäkin saisin rakkautta silloin ja naisen ihan kuten tavallisetkin ihmiset kun emme näkisi toisiamme. Nyt kun naisten rakkauden sytyttää vain katseen luoma kokonaisuus ei henkinen ominaisuus niin kaskummaa minä jäänkin tästä kelkasta pois. Naisena tuskin ymmärrät tätä asiaa yhtään minun näkökannalta koska saat huomiota ilman että edes tekisit sen eteen mitään. Komeatkaan miehet eivät tätä ymmärrä koska suosio on aina taattu. Jos olisi mahdollisuus vaihtaa roolia ja hypätä vaikka päiväksi toisen ruumiiseen niin takaan että sen komeankaan miehen luonto ei tuo minun ruumiissani hänelle naista elämään.

        Ahaa, sä haluatkin nk. platonista rakkautta naisilta! Ymmärrätkö ollenkaan, että sen tyyppiseen rakkauteen ei sitten kuulu lainkaan seksi?


      • RumanMiehenAjatuksia
        totanoinnii kirjoitti:

        Ahaa, sä haluatkin nk. platonista rakkautta naisilta! Ymmärrätkö ollenkaan, että sen tyyppiseen rakkauteen ei sitten kuulu lainkaan seksi?

        Hyvin näkyy kuinka kommentit menevät täällä yhdellä ja toisella ristiin. "Rakkaus ei perustu ulkonäköön" "Ulkonäkö on vain viettelevän rakkauden tie" Missä vaiheessa olen väittänyt että haluan vain platonista seksitöntä rakkautta? Olen perustellut sen mielestäni melko moneen kertaan että rakkaus perustuu vain ulkonäköön. Komea mies=saa seksiä=saa rakkautta. Ruma mies=ei saa seksiä=ei saa rakkautta. Jos mä haluan ihan tavallisen parisuhteen johon kuuluisi myös lapsia niin enhän minäkään seksitöntä rakkautta silloin haluaisi. Kommentistasi tulee kyllä hyvin selväksi että ruman miehen ainoa tie on saada platonista seksitöntä rakkautta mutta sellaiset seksittömät parisuhteet lienee mahdottomia muutenkin. Jos mies on niin epämiellyttävä niin eihän se nainen hänen kanssaan jää edes seksittömään suhteeseen. Vaikka miten tätä asiaa pyöritettäisiin niin lopputulema on se että rakkaus on vain fyysistä tuntemusta kahden aikuisen välillä. Ei henkistä. Koska minä en ole komea en tule saamaan fyysistä rakkautta yhtälailla kun en henkistäkään koska se henkinen rakkaus ei ole henkistä vaan suoraan verrannollinen fyysiseen silmin nähtyyn kokonaisuuteen jolloin nainen päättää antaako "rakkautta" kyseiselle miehelle.


      • jälkeläiselle_hyvä_elämä
        RumanMiehenAjatuksia kirjoitti:

        Hyvin näkyy kuinka kommentit menevät täällä yhdellä ja toisella ristiin. "Rakkaus ei perustu ulkonäköön" "Ulkonäkö on vain viettelevän rakkauden tie" Missä vaiheessa olen väittänyt että haluan vain platonista seksitöntä rakkautta? Olen perustellut sen mielestäni melko moneen kertaan että rakkaus perustuu vain ulkonäköön. Komea mies=saa seksiä=saa rakkautta. Ruma mies=ei saa seksiä=ei saa rakkautta. Jos mä haluan ihan tavallisen parisuhteen johon kuuluisi myös lapsia niin enhän minäkään seksitöntä rakkautta silloin haluaisi. Kommentistasi tulee kyllä hyvin selväksi että ruman miehen ainoa tie on saada platonista seksitöntä rakkautta mutta sellaiset seksittömät parisuhteet lienee mahdottomia muutenkin. Jos mies on niin epämiellyttävä niin eihän se nainen hänen kanssaan jää edes seksittömään suhteeseen. Vaikka miten tätä asiaa pyöritettäisiin niin lopputulema on se että rakkaus on vain fyysistä tuntemusta kahden aikuisen välillä. Ei henkistä. Koska minä en ole komea en tule saamaan fyysistä rakkautta yhtälailla kun en henkistäkään koska se henkinen rakkaus ei ole henkistä vaan suoraan verrannollinen fyysiseen silmin nähtyyn kokonaisuuteen jolloin nainen päättää antaako "rakkautta" kyseiselle miehelle.

        Jos haluaa jälkeläiselle hyvän ja helpon elämän, kannattaa valita siittäjä jolla on hyvät geenit. Se on rakkautta lasta kohtaan.


      • RumanMiehenAjatuksia
        jälkeläiselle_hyvä_elämä kirjoitti:

        Jos haluaa jälkeläiselle hyvän ja helpon elämän, kannattaa valita siittäjä jolla on hyvät geenit. Se on rakkautta lasta kohtaan.

        Siinä se tuli lopulta! Tämän jälkeen naiset voivat heittää helevettiin sen kliseensä että sisäisellä kauneudella on merkitystä.
        Toisaalta komeus ei takaa hyvää ja helppoa elämää koska hyvään ja helppoon elämään vaaditaan myös päätä. Toisaalta myös kahdelle rumalle ihmiselle voi syntyä komeita ja kauniita lapsia. Tämänkin olen todennut elävästä elämästä. Mutta eniveis. Vain komeilla miehillä on mahdollisuus saada rakkautta ja näinollen parisuhde.


    • ag.asiamies

      "mahdollisessa sokeudessani kiellän näkemisen"
      jotain tuohon tyyliin vai ;)
      Sillä rakkaudella, mistä puhut, täytyy olla yleensä pitkäkin historia ja juuret. Seksuaalinen viehtymys, mihin odotat vastakaikua, ei ole rakkautta, puolin eikä toisin.
      Purnaat tyytymättömänä (tahallisesta naiiviudesta en sano, koska ulkoiset kasvuolosuhteet vaikuttavat) luonnonlakeja vastaan. Tilanne on kuin nakkaisit kukkasen siemenen maahan, ja odotat välittömästi itämisvelvollisuutta. Usein ei idä hoitamallakaan ja "hoitamalla" vielä vähemmän. Kukkasia kuitenkin on, eli periaatteessa taitoa voi olla, ja ainut konsti on yrittää siten itse vaikuttaa asiaan. Et voi vedota siihen, että sitä vartenhan siemen on keksitty, että se itää!! (Tämän suuntaista "botti"ajattelutapaa palstalla näemmä esiintyy "pilvin pimein")

      Syvemmät ihmissuhteet (muutkin kuin seksuaalisuuteen perustuvat) ovat luonnossa "sattuman kauppaa", mutta joita on haettava ja eteen tehtävä edes jotakin, siitä ei pääse mihinkään. Esim.ystävyyssuhteet: kuka ystävystyisi kenen kanssa tahansa, yleensä yhden käden sormet laskentaan riittävät. Rakkaus syntyy ja kehittyy, jos syntyäkseen, ajan mukana, seksuaalisuus myötävaikuttaa katalyyttina tässä prosessissa, mutta lopputuloksesta ei etukäteen tiedä. Tavoite on kuitenkin niin hieno, että kannattaa pyrkiä. Voihan olla, että joku pistää rukkaset naulaan, mutta se on tiensä valinta. Kuten joku taisi edellä hauskasti sanoa, kyllä ojan pohjia teiden varsilla riittää.

      ps.muuten, puutarhan hoidosta joku on ollut sitä mieltä, ettei se koskaan voi tulla valmiiksi, haastetta riittää. Siinäkö lieneekö sen viehättävyys.

      • RumanMiehenAjatuksia

        Ai mä odotan seksuaaliseen mieltymykseen vetoavaa rakkautta? Ei tarvi odottaa kun tiedän että sitä ei tule vaikka noin kaksikymmentä vuotta sitä olenkin odottanut jos se toimisi kuten komeilla miehillä. Ei toimi kohdallani. Olen odottanut myös että minuun rakastuisi nainen persoonana. Siis että nainen näkisi minut ihmisenä eikä vaan kävelevänä ulkonäkönä. Ei rakastu vaikka ihmisten kanssa paljon tekemisissä olenkin. Jos olen vaikkapa illan vietossa komean kaverini kanssa niin jatkuvasti hänen kimpussaan on naisia. Itseni ympärillä on näkymätön muuri. Komea kaverini on saanut naisia, suhteita ja näiden tuloksena lapsia ja kun hän eroaa on hänelle lapsellisen helppoa löytää uusi suhde. Periaatteessa emme muuten eroa toisistamme muuta kuin ulkoisesti. Nauramme paljon ja juttelemme ja ollaan ihan tavallisia ihmisiä mutta kun siihen suhteeseen on vain tuo sinunkin mainitsemasi tie alkaen seksuaalisesta viehtymyksestä ja kun tämä yksi porras puuttuu niin sanono ny sitten että miten sen portaan jälkeen pääsee toiselle portaalle kun välissä on liian syvä kuilu?
        Ei liene tarvetta kysyä erikseen oletko perheellinen mies/saanut joskus lapsia/suosittu ulkomaailmassa koska se paistaa jo tekstistäkin läpi ja sujuvaa letkautusta tulee vähän joka väliin mutta se on varmaa jos edelleen tulisit minun kroppaan päiväksi niin ne sinunkin valloitustaidot saattaisivat saada yllättävän kolauksen. Saattaisit jopa tulla ajatelleeksi että mitähän se rakkaus onkaan ja onko sellaista edes olemassa.


    • 15plus17

      Kerrankin joku perustelee täällä mielipiteensä!

      • aijlfd

        mihkähän edeliiseen tää kommentti liittyy?


      • hohhoijaaaa
        aijlfd kirjoitti:

        mihkähän edeliiseen tää kommentti liittyy?

        Niimpä. En minä noita aloittajan argumentteja ainakaan kovin perusteltuina pidä. Hänhän väittää, että naisen rakkaus voi olla aitoa vain, jos se kohdistuu rumaan mieheen.
        Naisen pitäisi rakastua hänen luonteeseensa. No ei tuossa vielä mitään, mutta kun pitäisi tuntea fyysistäkin vetoa hänen luonteeseensa. Sitä vetoa kylläkin tunnetaan fyysiseen olemukseen, ja miesten jos kenen sen luulisi tietävän. En usko aloittajankaan tuntevan yhtään mitään lihavaa, karkeakasvoista naista kohtaan, vaikka tällä kuinka miellyttävä luonne olisikin.


      • 15plus17
        hohhoijaaaa kirjoitti:

        Niimpä. En minä noita aloittajan argumentteja ainakaan kovin perusteltuina pidä. Hänhän väittää, että naisen rakkaus voi olla aitoa vain, jos se kohdistuu rumaan mieheen.
        Naisen pitäisi rakastua hänen luonteeseensa. No ei tuossa vielä mitään, mutta kun pitäisi tuntea fyysistäkin vetoa hänen luonteeseensa. Sitä vetoa kylläkin tunnetaan fyysiseen olemukseen, ja miesten jos kenen sen luulisi tietävän. En usko aloittajankaan tuntevan yhtään mitään lihavaa, karkeakasvoista naista kohtaan, vaikka tällä kuinka miellyttävä luonne olisikin.

        Vaikka vastailet täällä feministisesti eri nimimerkkejä käyttäen jopa omiin teksteihisi se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että aloittaja on hyvin perustellut asiansa. Ja itsehän sinäkin sen toteat, että ainoastaan fyysiseen olemukseen rakastutaan ei muuhun.


      • hohhoijaaaa
        15plus17 kirjoitti:

        Vaikka vastailet täällä feministisesti eri nimimerkkejä käyttäen jopa omiin teksteihisi se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että aloittaja on hyvin perustellut asiansa. Ja itsehän sinäkin sen toteat, että ainoastaan fyysiseen olemukseen rakastutaan ei muuhun.

        Rakastuminen ja fyysisen vetovoiman tunteminen ovat kaksi eri asiaa. Sinä ilmeisesti käsität vain sen fyysisen vetovoiman, kun väität minun todenneen että ainoastaan fyysiseen olemukseen "rakastutaan". Rakastumista sinä et näemmä ymmärrä ollenkaan. Rakastuessa rakastutaan kokonaisuuteen: sen ihmisen sisäiseen ja ulkoiseen olemukseen. Ilmeisesti sinä et kuitenkaan kykene sitä ymmärtämään.

        (Itselleni minä en muuten ole vastaillut, vaikka käytänkin mitä nikkiä milloinkin. Se touhu on aivan muiden hommaa.)


      • huhhuhhuhhuhhhuh
        hohhoijaaaa kirjoitti:

        Rakastuminen ja fyysisen vetovoiman tunteminen ovat kaksi eri asiaa. Sinä ilmeisesti käsität vain sen fyysisen vetovoiman, kun väität minun todenneen että ainoastaan fyysiseen olemukseen "rakastutaan". Rakastumista sinä et näemmä ymmärrä ollenkaan. Rakastuessa rakastutaan kokonaisuuteen: sen ihmisen sisäiseen ja ulkoiseen olemukseen. Ilmeisesti sinä et kuitenkaan kykene sitä ymmärtämään.

        (Itselleni minä en muuten ole vastaillut, vaikka käytänkin mitä nikkiä milloinkin. Se touhu on aivan muiden hommaa.)

        No siinä taas epäsuora vastaus siihen että rumiin ei rakastuta. Kai sinä sitten osaat selittää miksi yleensä rumat jäävät ilman rakkautta mutta komeat eivät koskaan?


    • RakastujaNainen

      Mutta silloin se tarkottais sitä, ettei miehet ja lapsettomat rakasta koskaan aidosti. Eikä sitäpaitsi läheskään kaikki niin ihmeellisiä äitejäkään ole..
      Mun mielestä lapsiin kohdistuva rakkaus on erityisen voimakas side varsinkin lasten ollessa pieniä. Mutta pois nekin lopulta muuttaa ja vanhana ihmettelet miksei ne pidä yhteyttä enää. Onkohan se silloin enää niin voimakas side kuitenkaan?

      Ainoastaan puoliso on se joka pysyy, jos siis on onnistunut löytämään "sen oikean", eli sen jonka kanssa on hyvä olla ja molemminpuolinen voimakas kunnioitus.
      Harva löytää, ei ihmiset malta sellasta odotella koska suurin osa ottaa jonkun vaan että saa ne pakolliset lapset tehty ja sitä seksiä. Ei ihme että parisuhteet on enimmäkseen onnettomia. Toisaalta jos lapsia haluu, on pakko pitää kiirettä, se oikea itselle sopiva kumppani kun voi löytyä vasta vanhoilla päivillä ja silloin on jo myöhäistä.

      Miksei vois ihminen rakastua rumaan? Rakastuminenha on henkinen juttu eikä mikään palkinto trofee.
      Tykkäähän jotkut ihmiset rumista koiraroduistaki, joilla on naama ihan rutussa, jotkut taas näteistä buudeleista. Jos pariskuntia katselee ihmisvilinässä, ei pelkästään kauniit ja komeat seurustele vaan kaiken näköiset ja kokoiset.

      Rumuus toki tekee sen, että pelkkää ulkonäköä arvostavat eivät kiinnostu ja niitäkin ihmisiä on valitettavasti paljon. Ei kaikki ihmiset edes osaa rakastua.
      Juteltiin tästä joskus ystävieni kanssa ja moni mun ystävä sanoi, ettei he ole koskaan kokeneet rakastumista. Kuitenkin heillä on miehet ja lapset.

      Toki rakastuminen ja rakastaminen on eri asioita, mutta mua yllätti että niin moni on parisuhteissa ilman että on koskaan rakastuneet. Itse varmaan jään juuri sen takia yksin kun vaadin sen rakastumisen tunteen, tuntuis oudolta vain "alkaa oleen" jonkun kanssa, en ole sitä koskaan osannut. En teininä enkä vielä kolmekymppisenäkään.

    • papapapapappa

      Moniko kumppani jäis toisen vierelle jos esim toiselta tuhoutuisi kasvot jossain onnettomuudessa tai vartalo..? En oikein usko rakkauteen, se on vaan ulkonäköä johon ollaan kiintyneitä ei siinä muuta

      • Truelööv

        Kyllä niitäkin pareja on. Se on sitä tosirakkautta. Mun työkaveri sairastui rintasyöpään. Hän kertoi käyneensä niissä ryhmäkokouksissa juttelemassa ja siellä osalla oli miehet lähteneet kälppimään, mutta osalla oli jäänyt vaikka tissit oli leikattu pois, ripset, hiukset ja kulmakarvat irronneet ja muijat oli turvonneet muodottomiksi möhkäleiksi hoitojen aiheuttamien hormoonien sekoamisen takia. Mun työkaverikin turpoi möhkäleeksi, rinnat leikattiin muttei mikään auttanut ja 2v taisteltuaan kuoli. Mies pysyi rinnalla koko ajan ja kertoi rakastavansa. Loppuun asti.


      • tytytytyyyyy

        Mä olen rakastunut mieheen, joka oli sairas ja sairaus oli riuduttanut hänen ulkonäön pahasti. Eikä hän mikään komea ollut alunperinkään. Rakastuin nimenomaan luonteeseen koska en ollut ikinä löytänyt miestä, jolla olis sama arvomaailma ja samat valtavirrasta poikkeavat toiveet tulevaisuudesta kuin minulla.
        Tuntui ihanalta vihdoin löytää joku joka ajattelee asioista samoin ja siinä kohtaa kyllä sivuuttaa ulkonäön, on kuin olis vihdoin löytänyt kotiin. Kummatkin oltiin sellaisia ikisinkkuja yksinäisiä.

        Jostain syystä hän kuitenkin jätti minut. Syytä ei kertonut. Olen miettinyt jälkeenpäin, että eikö hän uskonut mun olevan tosissani koska olin itse yli 10v nuorempi kaunis nainen.
        Että jos hän tavallaan epävarmuuksissaan "jätti ennen ku minä jätän."
        Rahaa hänellä ei ollut, sairaseläkkeellä jo oli, että en ainakaan rahan perässä voinut olla. Tästä on jo 3v aikaa ja vieläkin ajattelen häntä, en voi uskoa miten kävi näin kun meillä meni niin hyvin ja tiedän yhteisten tuttujemme kautta että yksin hänkin on edelleen. Tai eikö hän halunnut "vaivata" sairaudellaan mua?

        Ettekö te pojat ollenkaan katso ympärille minkälaisia pariskuntia maailmassa löytyy? Vammaisetkin seurustelevat, tosin useimmiten muiden kaltaistensa kanssa, mutta on paljon pariskuntia joissa toinen on vammainen ja toinen ei. Vissin aika nuorta porukkaa kirjoittelee täällä, joilla maailma vielä pyörii vain sen oman ulkonäön ja sen murehtimisen ympärillä. Voin lohduttaa että se vaihe menee useimmilla ohi kun vähän ikää tulee.

        On totta, että maailmassa on liikaa pinnallisia ihmisiä. Moni sanoo "ei ulkonäöllä ole väliä" mut sit niillä on kuitenkin upean näköinen kumppani.
        Mutta aina on meitä poikkeuksiakin, jotka osataan kurkistaa sen kuoren alle ja nähdään se sisältä löytyvä kauneus.


      • EiEnäänIkinäParisuhdetta
        tytytytyyyyy kirjoitti:

        Mä olen rakastunut mieheen, joka oli sairas ja sairaus oli riuduttanut hänen ulkonäön pahasti. Eikä hän mikään komea ollut alunperinkään. Rakastuin nimenomaan luonteeseen koska en ollut ikinä löytänyt miestä, jolla olis sama arvomaailma ja samat valtavirrasta poikkeavat toiveet tulevaisuudesta kuin minulla.
        Tuntui ihanalta vihdoin löytää joku joka ajattelee asioista samoin ja siinä kohtaa kyllä sivuuttaa ulkonäön, on kuin olis vihdoin löytänyt kotiin. Kummatkin oltiin sellaisia ikisinkkuja yksinäisiä.

        Jostain syystä hän kuitenkin jätti minut. Syytä ei kertonut. Olen miettinyt jälkeenpäin, että eikö hän uskonut mun olevan tosissani koska olin itse yli 10v nuorempi kaunis nainen.
        Että jos hän tavallaan epävarmuuksissaan "jätti ennen ku minä jätän."
        Rahaa hänellä ei ollut, sairaseläkkeellä jo oli, että en ainakaan rahan perässä voinut olla. Tästä on jo 3v aikaa ja vieläkin ajattelen häntä, en voi uskoa miten kävi näin kun meillä meni niin hyvin ja tiedän yhteisten tuttujemme kautta että yksin hänkin on edelleen. Tai eikö hän halunnut "vaivata" sairaudellaan mua?

        Ettekö te pojat ollenkaan katso ympärille minkälaisia pariskuntia maailmassa löytyy? Vammaisetkin seurustelevat, tosin useimmiten muiden kaltaistensa kanssa, mutta on paljon pariskuntia joissa toinen on vammainen ja toinen ei. Vissin aika nuorta porukkaa kirjoittelee täällä, joilla maailma vielä pyörii vain sen oman ulkonäön ja sen murehtimisen ympärillä. Voin lohduttaa että se vaihe menee useimmilla ohi kun vähän ikää tulee.

        On totta, että maailmassa on liikaa pinnallisia ihmisiä. Moni sanoo "ei ulkonäöllä ole väliä" mut sit niillä on kuitenkin upean näköinen kumppani.
        Mutta aina on meitä poikkeuksiakin, jotka osataan kurkistaa sen kuoren alle ja nähdään se sisältä löytyvä kauneus.

        No itse olen 35 ja todellakin naisille merkkaa vain ulkonäkö. Yleensä aina jättävät komeamman tullessa kohdalle ja nyt puhun ikäisistäni naisista en mistään parikymppisistä pennuista. Kerran luulin jo että mua rakastetaan oikeasti. Nainen oli upeinta mitä minulla on ikinä ollut. Edes ex vaimoni ei saanut tuollaista tunnetta. Hänen seurassaan oli helppo olla ja naurettiin tosi paljon kun huumori oli lähes samanlaista. Oli todellista himoa ja saatettiin vaan vapaaviikonloppuina kun lapsia ei ollut saman katon alla vaan kiehnätä toisissamme peiton alla kellon ympäri. Kuljettiin paljon yhteisissä menoissa eikä missään voitu pitää näppejä erossa toisistamme. Meitä huomautettiin kaupan kassajonoissa ja painettiin auton torvea parkkiksella imutellessamme jne. Kaikki oli todella upeaa ja nainenkin puhui yhteisestä tulevaisuudestamme paljon kunnes äitini sairastui vakavasti ja huolestuin ja samalla viikolla jäin konkurssin takia myös työttömäksi.

        Mun elämään tuli ilon lisäksi huolia ja kriisiä. En uskonut että en saisi näyttää surullista minä kuvaa naiselle jonka luulin rakastavan. Hän sanoi seuraavana viikonloppuna että juttumme ei toimi ja laittoi jutun poikki. Seuraavana päivänä hän jo haki seuraa s24 treffeiltä. Tiesin siitä kun kaveri kysyi "miks akkas on treffeillä. Ootteko eronneet" Hämmästyin että ollaan kai eilen. Tunsin oloni niin petetyksi ja itsetuntoni musertui täysin joten jäljelle jäi vain katkeruus ja täydellinen nolla luottamus naisiin. Tämän jälkeen olen vain pelannut naisilla kostoksi pahaa oloani. Esitän ihanaa minua niin kauan kun saan naisen sänkyyn ja pieneen suhteeseen. Kun saan hänet ihastumaan jätän. Miksi odottaisin yhtä paskaa kohtelua mitä sain muka rakastavalta ihmiseltä. On parempi että jätän ensin. En luota naisiin enään yhtään. Lompakkoani en pydälle jätä jos joku nainen on samassa huoneessa enkä ainakaan selkääni käännä kun puukkoa tulee heti ja heti ollaan komeampia hakemassa kun ei hyvä kelpaa. Olen pahoillani mutta tuo kolmen vuoden takainen nöyryytys oli niin satuttava että ei se luottamus vaan enään palaa. Pelaan sitten samoilla säännöillä.


      • iiiiiiiiiuuuuuuu
        EiEnäänIkinäParisuhdetta kirjoitti:

        No itse olen 35 ja todellakin naisille merkkaa vain ulkonäkö. Yleensä aina jättävät komeamman tullessa kohdalle ja nyt puhun ikäisistäni naisista en mistään parikymppisistä pennuista. Kerran luulin jo että mua rakastetaan oikeasti. Nainen oli upeinta mitä minulla on ikinä ollut. Edes ex vaimoni ei saanut tuollaista tunnetta. Hänen seurassaan oli helppo olla ja naurettiin tosi paljon kun huumori oli lähes samanlaista. Oli todellista himoa ja saatettiin vaan vapaaviikonloppuina kun lapsia ei ollut saman katon alla vaan kiehnätä toisissamme peiton alla kellon ympäri. Kuljettiin paljon yhteisissä menoissa eikä missään voitu pitää näppejä erossa toisistamme. Meitä huomautettiin kaupan kassajonoissa ja painettiin auton torvea parkkiksella imutellessamme jne. Kaikki oli todella upeaa ja nainenkin puhui yhteisestä tulevaisuudestamme paljon kunnes äitini sairastui vakavasti ja huolestuin ja samalla viikolla jäin konkurssin takia myös työttömäksi.

        Mun elämään tuli ilon lisäksi huolia ja kriisiä. En uskonut että en saisi näyttää surullista minä kuvaa naiselle jonka luulin rakastavan. Hän sanoi seuraavana viikonloppuna että juttumme ei toimi ja laittoi jutun poikki. Seuraavana päivänä hän jo haki seuraa s24 treffeiltä. Tiesin siitä kun kaveri kysyi "miks akkas on treffeillä. Ootteko eronneet" Hämmästyin että ollaan kai eilen. Tunsin oloni niin petetyksi ja itsetuntoni musertui täysin joten jäljelle jäi vain katkeruus ja täydellinen nolla luottamus naisiin. Tämän jälkeen olen vain pelannut naisilla kostoksi pahaa oloani. Esitän ihanaa minua niin kauan kun saan naisen sänkyyn ja pieneen suhteeseen. Kun saan hänet ihastumaan jätän. Miksi odottaisin yhtä paskaa kohtelua mitä sain muka rakastavalta ihmiseltä. On parempi että jätän ensin. En luota naisiin enään yhtään. Lompakkoani en pydälle jätä jos joku nainen on samassa huoneessa enkä ainakaan selkääni käännä kun puukkoa tulee heti ja heti ollaan komeampia hakemassa kun ei hyvä kelpaa. Olen pahoillani mutta tuo kolmen vuoden takainen nöyryytys oli niin satuttava että ei se luottamus vaan enään palaa. Pelaan sitten samoilla säännöillä.

        Tuo akkahan selvästi halus sulta pelkkää munaa. Teidän suhde oli seksisuhde. Just tuon takia kannattaa odottaa mahdollisimman kauan ennen kuin seksi tulee suhteeseen mukaan.
        Sillon kun oikeesti toista rakastaa, ei todellakaan juokse auringonlaskuun heti kun toisella tulee jotain draamaa elämään. Ja on muuten hölmöä lähteä tekemään samaa muille. On tässä muitakin vedätetty ja kusetettu, mutta en itse ikinä tekisi muille samoin.
        Mulla tulis vaan entistä katkerampi olo jos alkaisin omaa pahaa oloani muihin purkaa. Ja niin se näkyy käyneen sullekin, nyt et pääse koskaan yli.


      • Burgerimikäburgeri
        iiiiiiiiiuuuuuuu kirjoitti:

        Tuo akkahan selvästi halus sulta pelkkää munaa. Teidän suhde oli seksisuhde. Just tuon takia kannattaa odottaa mahdollisimman kauan ennen kuin seksi tulee suhteeseen mukaan.
        Sillon kun oikeesti toista rakastaa, ei todellakaan juokse auringonlaskuun heti kun toisella tulee jotain draamaa elämään. Ja on muuten hölmöä lähteä tekemään samaa muille. On tässä muitakin vedätetty ja kusetettu, mutta en itse ikinä tekisi muille samoin.
        Mulla tulis vaan entistä katkerampi olo jos alkaisin omaa pahaa oloani muihin purkaa. Ja niin se näkyy käyneen sullekin, nyt et pääse koskaan yli.

        No joo ja miks sanoa edes parisuhteeksi tollasta. Musta parisuhde on se, kun asutaan vuosia yhdessä ja tunnetaan toinen myös vähemmän iloisena.

        Aspergeristä tolla kirjoittajalla taas kertoo se, että pitää naista ihanana ja edelleen sanoo olevan jopa ex vaimon edelle rankattava kokemus vaikka loppu paljasti akan olevan aivan läpimätä. Ei sellasta normaali mies hyvällä muistelisi.


      • ggfgjwgbfhbfvfjjv
        Burgerimikäburgeri kirjoitti:

        No joo ja miks sanoa edes parisuhteeksi tollasta. Musta parisuhde on se, kun asutaan vuosia yhdessä ja tunnetaan toinen myös vähemmän iloisena.

        Aspergeristä tolla kirjoittajalla taas kertoo se, että pitää naista ihanana ja edelleen sanoo olevan jopa ex vaimon edelle rankattava kokemus vaikka loppu paljasti akan olevan aivan läpimätä. Ei sellasta normaali mies hyvällä muistelisi.

        Mikä sinä olet sanomaan edellämainitusta parista! Vedä vittu päähäs ja elä omaa elämääs älä muiden!


    • Ikis__M

      Kyllä on aitoa rakkautta. Suominainen rakastaa täysillä ja aidosti kaikkea muuta kuin suomalaista miestä, se on vain väline hyödykkeiden hankintaan. Tässä suominainen rakastaa monikulttuuria aidosti:

      https://vid.me/cEHg

      • 1811

        No, teitä naisvihaajia olisi melko vaikea rakastaa.


      • pelkkäsetävaan

        Kuulepas kukkahattusetä, lopeta jurnutus ja ota positiivisesti. Silloin joku täti voisi tehdäkin lähempää tuttavuutta ja tuoda sulle vaikka hatullisen kukkia


    • Edwardo_kilttijamukava

      Hyvää ja merkityksellistä keskustelua kerrankin!

      Omat tuntemukset ovat kovin samanlaisia kuin aloittajalla. Joskus aiemmin olen tästä kirjoitellutkin, mutta olin nuorempana plösö ja vahvasti sisäänpäin kääntynyt, joten rakkaudettomuuden tila tuli tutuksi. Sitten kuitenkin löysin naisen, jota kiinnostikin enemmän sisukset kuin ulokkeet ja olimmekin hyvin onnellisia kun löytyi sielunkumppanit. Se antoi uskoa naisiin joka vieläkin kantaa erilaisten ongelmien kanssa painiessa. Toki näin jälkikäteen voi todeta minun olleen hyvin onnekas, joten kiitos sille jolle se kuuluu! Ilman tuota tapahtumaa olisin todennäköisesti palstan kovin ja erakoitunein ätmiskä.

      Sittemmin olen avautunut henkisesti, laittanut itseni fyysisesti iskuun ja eronnut. Päivä päivältä hiukset vähenee, mutta tavattujen ja koettujen naisten määrä sen kuin kasvaa mukavasti. Pelkällä ulkomuodolla harvoin onnistun ketään kellistämään, mutta jos naiset erehtyvät juttelemaan, niin olen yleensä vahvoilla. En ole enää ilmaa tai ilmeisen pahan hajuinen, koska neidit eivät neniä niin nyrpistele kuin ennen vanhaan, mutta sinkkuilun alun toiveikkuus on silti vaihtunut orastavaan epätoivoon.

      Viriilinä miehenä innostun tietenkin kauneudesta, mutta kaipaisin myös syvällisempää yhteyttä elämänkumppanissa. Mutta ongelmaksi tuntuu muodustuvan kerta kerran jälkeen sen puute, kun alkuhuumaan jälkeen alkaa raaputtelemaan pintaa. Tuntuu ettei jaloimmat ajatukset saa minkäänlaista vastakaikua ja viritelmät kyykähtävätkin sitten aika äkkiä. Tuntuukin oikeastaan, että naiset ihastuvat siihen luomaani siloiteltuun ja pykälän, pari keskimääräisen tylsän suuntaan muokattuun projektioon minusta, eikä siihen sisimpään joka projektion luo.

      Kaiken kokemani myötä olen siis hyvin samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Rakkaus ja kemia tuntuu kovasti seurailevan ulkomuotoa ja ensivaikutelmaa. Naiset ja keskimääräiset miehet tätä tuskin oikein ymmärtävät kun kaikki on mennyt omalla painollaan, eikä päähänkään ole putkahdellut liikaa ajatuksia yön pimeinä tunteina. Asian huomanneekin viiltävän kipeästi lähinnä silloin, kun oma pelikäsi on pelkkää kuraa. Siinä ei silloin paljon hampaiden pesu ja parturissa käynti auta. Silti pitäisi pysyä omana itsenä ja odottaa vuosikausia että kyllä sieltä joku joskus vastaan tulee, todetakseen vain että neuvo olikin ihan paska.

      Pohjimmiltaan ongelma on naisten erityisen vahva laumasieluisuus sekä miesten keskuudessa vallitseva suuri ero (erityisesti henkisissä) ominaisuuksissa. Naisille olisi tarjolla miestä jos jonkin moista, mutta laumasieluisuuden takia naisten leimahtava rakkaus kohdistuu pikkuruiseen miesjoukkioon. Kaikki tietänevät mihin se johtaa... nykytilaan... Siispä edellisestä kappaleesta unohtunut parempi neuvo onkin, että tarkkaile kovimpia naistenmiehiä ja yritä olla enemmän heidän kaltainen, ja unohda oma itsesi. Naisissa joudut tyytymään omaan tasoosi ulkoisesti, mutta on sekin jotain korpeavaan vihaan verrattuna.

      Rakkautta on monenlaista mutta vähänlaisesti.

    • Naisasialooseri1

      Totta. Naisen"rakkaus"on oksettavan pinnallista eikä aitoa. Mutta AT-miehen viha on aitoa ja puhdasta

    • Nainen88888

      Etsi mukava ja ihana "ruma" nainen, samaa tasoa ulkoisesti kuin sinäkin. Tuskinpa sinä sitten olet kovinkaan pinnallinen, koska naisten pinnallisuutta niin kovasti arvostelet. Uskon lähinnä siihen, että ne naiset ja miehet ovat pinnallisia, joilla on varaa olla eli ne todella hyvännäköiset. Toki poikkeuksia aina löytyy ja varmasti on epäpinnallisia kauniita naisia ja komeita miehiä, muutaman sellaisen naisen itsekin tunnen, mutta näin yleensä. Sitten taas ne joilla on vähemmän valinnanvaraa eli "rumat" naiset ja miehet ovat alusta lähtien vähemmän pinnallisia ja keskittyvät alusta lähtien enemmän sisimpään. Kun ihminen rakastuu, en usko että ulkonäöllä on mitään merkitystä on sitten kaunis, komea tai ruma. Jos asialla on jotain merkitystä, ei rakkaus ole missään vaiheessa ollutkaan todellista. Mutta ei voi rakastua ennen kuin tuntee toisen läpikotaisin, joka taas vie aikaa. Omaa rakastani ainakin kun mietin niin mun rakautta ei muuttais mitenkään, vaikka hän lihoisi 50 kg. Toki en halua näin käyvän hänen terveytensä takia, mutta mua se ei vähempää saisi häntä rakastamaan, ei sitten millään.

      • qsjkdhqkjdhqjxgj

        "Etsi mukava ja ihana "ruma" nainen, samaa tasoa ulkoisesti kuin sinäkin"

        Sun pitää olla uusi palstalla, kun et vielä tiedä miten pinnallisia nämä "rumat" miehet todellisuudessa ovat. Naisen pitää olla nuori(riippumatta vaikka ätmi itse olis miten vanha tahansa) ja kaunis muutoin se on iljettävä ja oksettava kurppa, mätisäkki etc...


      • AtmEiUskalla
        qsjkdhqkjdhqjxgj kirjoitti:

        "Etsi mukava ja ihana "ruma" nainen, samaa tasoa ulkoisesti kuin sinäkin"

        Sun pitää olla uusi palstalla, kun et vielä tiedä miten pinnallisia nämä "rumat" miehet todellisuudessa ovat. Naisen pitää olla nuori(riippumatta vaikka ätmi itse olis miten vanha tahansa) ja kaunis muutoin se on iljettävä ja oksettava kurppa, mätisäkki etc...

        Eikun ätmit pelkää naisia ja siksi löytävät kaikista jotain "vikaa". Se on siksi turvallista haaveilla itseään puolta nuoremmista, kun ei mitäään mahdollisuuksia!

        Jos nainen on ätmistä kiinnostunut niin siitä pitää äkkiä löytää joku vika ja syy työntää pää pensaaseen ;)


      • HuonoIhminen
        qsjkdhqkjdhqjxgj kirjoitti:

        "Etsi mukava ja ihana "ruma" nainen, samaa tasoa ulkoisesti kuin sinäkin"

        Sun pitää olla uusi palstalla, kun et vielä tiedä miten pinnallisia nämä "rumat" miehet todellisuudessa ovat. Naisen pitää olla nuori(riippumatta vaikka ätmi itse olis miten vanha tahansa) ja kaunis muutoin se on iljettävä ja oksettava kurppa, mätisäkki etc...

        Näyt olevan itsekin uusi palstalla koska et senvertaa tiedä että ätmin on turha haaveilla edes omanikäisestään tai vanhemmasta nuoresta puhumatta. Ätmi ei saa ketään naista joten ätmin on turha luetella naisille mitään kriteerejä. Kyse on siitä että edes rumat naiset eivät kelpuuta rumaa miestä koska saavat valita myös miehistä ja rumat lihavat naisetkin pääsevät mies taivaaseen jos viitsivät edes laihduttaa normi painoon. Ätmi on yhteiskunnan pohjasakkaa rakkauden osalta joka kelpaa kyllä veroja maksamaan ja sotimaan (kohta alkavaan suursotaankin) mutta muuten saavat toimia ns parempien ihmisten kynnysmattona.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe