Kaupan aukioloajat

pienyrittäjä

Hallitus aikoo vapauttaa kaupan, ja parturikampaamojen aukioloajat kokonaan, pian pääsee yölläkin kauppaan ja parturiin.

44

460

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyv-muutos-on

      mun tukka kasvaa myös yöllä, siksi on hyvä päästä parturiinkin myös yöaikaan.

      • 316

        Aina löytyy niitä, jotka ei itse tarvitse palvelua, eivätkä voi ymmärtää, että muut tarvitsee. Kyllä juhlakampauksille on tarvetta muulloin kuin arkisin 9-17.


      • samallakäynytjo25v
        316 kirjoitti:

        Aina löytyy niitä, jotka ei itse tarvitse palvelua, eivätkä voi ymmärtää, että muut tarvitsee. Kyllä juhlakampauksille on tarvetta muulloin kuin arkisin 9-17.

        Minä kyllä olen saanut kampaamopalvelua myös lauantaisin ja arkisin klo 19.00 saakka ja sopimuksen mukaan, kampaajani on tullut kotiini tekeen mulle kampauksen, kun mulla oli jalka paketissa.


      • 5080

        Mun parta on kanssa ajettu.


      • tarvinkaikentarvinkai
        316 kirjoitti:

        Aina löytyy niitä, jotka ei itse tarvitse palvelua, eivätkä voi ymmärtää, että muut tarvitsee. Kyllä juhlakampauksille on tarvetta muulloin kuin arkisin 9-17.

        Ja paskat TARVITSEE. Kun ne kohta vapautuu, niin varmasti joskus tulee yölläkin käytyä kaupassa, mutta ei se välttämätöntä ole kenellekkään.

        Mitenkähän ne ihmiset ennenmuinoin pärjäs kun kaupat meni ajoissa kiinni, eikä edes ollut pakastimia? jne. jne.


      • johannespakastaja
        tarvinkaikentarvinkai kirjoitti:

        Ja paskat TARVITSEE. Kun ne kohta vapautuu, niin varmasti joskus tulee yölläkin käytyä kaupassa, mutta ei se välttämätöntä ole kenellekkään.

        Mitenkähän ne ihmiset ennenmuinoin pärjäs kun kaupat meni ajoissa kiinni, eikä edes ollut pakastimia? jne. jne.

        Ei ihmiset pärjännetkään monet kuoli nälkään ja janoon sekä sekosi kun eivät päässeet kauppoihin pyörimään


      • Jenkkimenoa-pikkuhiljaa

        Helpoksi on tehty kun kauppojen aukioloajat on vapautettu ja kaikki aukiolot löytyy netistäkin yhdestä paikasta www.aukiolot.com.


    • Eiköhän kyseessä ole suurien markettien etujen ajamisesta. Nyt pieniltä kaupoilta viedään hyvin merkittävä kilpailuetu. Loputkin pienet kaupat lopettavat ja työttömyys kasvaa.

      • 453454

        Kyllä tässä on etua myös pikkuliikkeille jotka voivat olla nokkelia ja hyödyntää sellaiset aukioloajat jotka isoille marketeille ovat mahdottomia....


      • kalliskalli

        Ja maito maksaa taas muutaman centin enemmän. Sillähän ei tokikaan ole merkitystä meille miljonääreille => Weikkaus: "suomalainen voittaa aina" on kuultu jo niin moneen kertaan että täytyyhän sen olla totta.


    • fsaah

      Eipä niitä isoja marketteja kannata öiseen aikaan auki pitää, varsinkin jos kaljan myyntirajoitukset kuitenkin jatkuu(?). Sitoo liikaa työvoimaa niihin muutamaan asiakkaaseen suhteutettuna.

      Eikähän siwatkaan ole tällä hetkellä kellon ympäri auki. Tulevaisuudessa ehkä ovat sellaisilla paikoilla, joissa asiakkaitakin liikkuu kellon ympäri.

      Olisiko nyt kuitenkin niin, että ABC-asemilta lähtee kilpailuetu...

      • sokoss

        ABC- asemat on osuuskaupan S ryhmää, tuskin se paljon hetkauttaa heitä.


    • Kermaa-jouluksi

      >>Olisiko nyt kuitenkin niin, että ABC-asemilta lähtee kilpailuetu...
      Käyn suunnilleen 2 kertaa vuodessa, eli pääsiäisenpyhinä ja joulunpyhinä ABC:n elintarvikemyymälässä.
      Syystä että joku kerma tai kermaviili, kahvipulla tms. on kotoa loppu, ja yllätysvieraille pitää tehdä pöperöä. Sulloin ABC on Espoon kokoisessakin kylässä ainut paikka mistä sen kermaviilin saa.

      Epäilen vahvasti että kenenkään 400 m2 marketin kannattaa pitää kauppaansa joulunpyhinä auki, ja kytätä minulta sitä kermapurkin ostostani. Ei vaan kannata millään. Bensanmyynnillä elävät huoltoasemat mallia ABC ovat tässä mielessä ihan oma ryhmänsä.

      • 9plus5

        Onneksi onkin tarkoitus vain poistaa rajoitukset aukioloaikoihin.

        Sehän ei tarkoita, että kauppojen pitää olla auki ympäri vuorokauden. Ei laisinkaan, mutta se kyllä mahdollistaa sen eli antaa kauppiaan itse päättää miten kauppansa haluaa pitää auki. Fiksu kauppias tuskin tekee lopullisia päätöksiä tämän suhteen muun kuin kannattavuuden pohjalta.


      • frisyyrit
        9plus5 kirjoitti:

        Onneksi onkin tarkoitus vain poistaa rajoitukset aukioloaikoihin.

        Sehän ei tarkoita, että kauppojen pitää olla auki ympäri vuorokauden. Ei laisinkaan, mutta se kyllä mahdollistaa sen eli antaa kauppiaan itse päättää miten kauppansa haluaa pitää auki. Fiksu kauppias tuskin tekee lopullisia päätöksiä tämän suhteen muun kuin kannattavuuden pohjalta.

        Tuskin parturikampaamotkaan paljoa aukiolojaan muuttaa, itsenäisyyspäivänä voivat pitää nyt ovia auki, koska siihen on kysyntää.
        Kampaajistakin suuri osa on yksin yrittäjiä.


      • 9plus5
        frisyyrit kirjoitti:

        Tuskin parturikampaamotkaan paljoa aukiolojaan muuttaa, itsenäisyyspäivänä voivat pitää nyt ovia auki, koska siihen on kysyntää.
        Kampaajistakin suuri osa on yksin yrittäjiä.

        Varmaan näin.
        Eli lakiin perustuvat määräykset aukioloajoista ovat täysin turhia. Yrittäjäparturitkin vamasti ihan itse osaavat tarjota palveluja silloin kun niille on kysyntää ja olla kiinni, kun kysyntää ei ole.


    • 3030

      Meidän kyläkauppa on jo nyt auki kaikkina muina päivinä paitsi jouluna ja juhannuksena. Sen lisäksi aukeaa ovi aina kun soittaa ovikelloa jos kauppa muuten on kiinni. Ei se siitä mitenkään kärsi. Hyvä, että aukioloajat vapautuu. Yrittäjä voi itse päättää, milloin yrittää.

      • oluttakarhua

        Saitko kaljaa myös?


      • 3030

        En juo kaljaa. Elämässä on parempaakin tekemistä.


    • asiakasta

      Aukioloaikojen vapauttaminen on hyvä asia. Yrittäjä saa itse päättää milloin pitää kauppansa auki. Aukioloaikaa voi myös priodisoida eli on auki silloin kun on parempi aika vuorokaudesta tätä keinoa on isompien kauppojen hankalampi/kalliimpi toteuttaa ja näin ollen pienempien yrittäjien on mahdollista hakea sitä oikeaa aukioloaikaa alallaan.
      Aukioloaikaakin tärkeämpänä pidän kuitenkin sitä kaupan palvelua sillä sitä kauppaa tehdään eikä aukioloajalla !

    • ölkölkköl

      Vielä kun päästäisiin eroon näistä työntekijöiden sunnuntai lisistä, niin olisi pienyrittäjälläkin varaa palkata työntekijä sunnuntaiksi.

    • jaa4

      Toivon mukaan juhlapyhinä, merkittävinä (uudenvuodenpäivä, pitkäperjantai, pääsiäsipävitä, vappu, juhannus, isänpäivä, itsenäisyyspäivä ja joulunpyhät) kaupat ovat kiinni jatkossakin.

      • jaa4

        Sekä tietty äitienpäivä!


      • suominousuun

        Mitä merkittävää noissa päivissä on, suurin osa kirkkokansan hömpötystä, työ päiviksi vaan kaikki.
        Ovathan sairaalat, poliisit, taxit, ym sillon töissä , miksei kauppa saa olla, ja ovathan nuo Siwat ja muut pikkukaupat sillonkin auki.


      • ählämit
        jaa4 kirjoitti:

        Sekä tietty äitienpäivä!

        Miksi ei yrittäjä saa omaa kauppaa pitää auki sillon, kun kauppa käy ja häntä huvittaa tehdä rahaa, oli sitte joulu tai juhannus .


      • jaa4

        Nyt onkin kyse, että lailla taataan vapaapäiviä kaupan työntekijöille sekä autetaan edes hieman kioskikauppoja.


      • vajaa30ttyötä

        Kaupan työntekijöillä on vapaata kuten muillakin.
        Suurin osa tekis enempikin, kun tuo osa-aikatyö ei elätä.


    • Outo_jäänne

      Koko aukioloaika säännöstely.
      Asun alueella jossa kaupat ovat 1 vrk/vuodessa kiinni, muutoin auki.
      Ollut jo vuosi kymmeniä.
      Kukaan ei kitise, kaikki ovat tyytyväisiä.

    • visavingahtaa

      kyllä maailma muuttuu aina vain hullummaksi! kyllä ihmisillä täytyy olla rahaa! huh,huh! kotitalouksissa on kellarit ,jääkaapit ja pakastimet,mutta sekään ei enää riitä. suurin osa suomalaisista on hurjasti ylipainoisia,joten ihmetyttää että ilta myöhäänkin pitää päästä kauppaan!! no,tämä varmaan veto työllistää ihmisiä ja piristää kaupankäyntiä ! ei muuta kuin ostamaan uusia tavaroita ja Visaa vinkumaan! onni omistaa uusia hyödykkeitä!

      • kansanterveyshuolto

        Totta, ei ihmisillä ole sitä ostovoimaa enempää, kun nytkään, aukioloajat ei tee kuluttajia sen varakkaammiksi, paitsi, jos ruvetaan elämään velaksi niin kun meitin valtio, syödään ja juodaan velaksi ittemme sairaiksi.


    • pakkasmuori

      kyllä tuntuu hullulta kun ajattelee sitä,että useat yksinhuoltaja äidit ovat myöhään töissä! kuka huolehtii heidän isommista lapsistaan? kyllä ovat kouluikäiset lapset heitteillä! onko niin että lapsi saa olla ilta hyöhään kuin Ellun kana? isommatkin lapsetkin tuntevat olonsa turvalliseksi kun on aikuinen kotona! lapset joutuvat heitteille ,kuka onkaan vastuussa heistä!? katuko? kyllä on maailma kylmenemässä ja perhe pulassa. ei sovi mun ajatuksen juoksuun ollenkaan!

      • kolmivuorotyö

        Kyllä nuo sairaanhoitajienkin lapset on pärjänny, vaikka mutsi on yövuorossa.


    • nämä_eivät_vapaudu

      Mihin unohtui pankkien ja Alkon vapaa aukioloaika? Miksi pankeissa on jatkuva lounastunti jolloin ei saa mitään palvelua?

      • EUmaat

        Viinakset myös kauppoihin ja saa ostaa muullonkin , kun klo 9-21 aikana.


      • eitarvitakivijalkapankki

        Verkkopankit ja automaatit on auki ympäri vuorokauden.


    • yölisää

      Aloittako parturit ja kampaajat perimään yötyölisiä?

      • lähihoitsu

        Tottakai, yölisät, iltalisät ja sunnuntailisät, ei ne työntekijätkään ilman lisiä sunnuntaita tee.
        Melkeen jokaisella alalla on nuo lisät.


    • yesbutno

      40 vuotta yötyötä tehneenä voin sanoa ettei huoltoasemien tai kauppojen kassoilla oo väsyneitä yksinhuoltajia nähty, perheellisistä puhumattakaan, kyllä siwojen ja valkkareiden kassat on lähinnä naamasta raudotettujen friikkien miehittämiä/ nais...

      jos pyhä/yötunnit ei nappaa niin pitäkää lättynne kii, kyllä tekijöitä löytyy

    • mietetään

      Nyt, kun kauppojen aukioloajat vapautettiin niin, mietin, että mitä hyötyä siitä oikeastaan on. Näen enemmän haittapuolia kuin hyötyjä. Toki yksi suuri hyöty on, että kaupat ovat pyhinäkin auki. Mutta kuka käy kaupassa klo 21 jälkeen? Okei, ehkä Helsingissä, jossa on paljon enemmän asukkaita (kuin vaikkapa tällä paikkakunnalla) hyöty voi olla kaupoille suurempi. Kuitenkin suurimman hinnan aukioloajoista maksaa työntekijät. Itse työskentelen pienessä kaupassa eikä tulisi kyllä mieleenikään, että tekisin töitä yöllä.

      • Sannukkaliina

        No anna sitten mulle työsi. Minä nimittäin tekisin mielelläni työt öisinkin.


      • hohjaa

        Jos kukaan ei käy kaupassa klo 21 jälkeen, niin kauppiaat tekevät varmasti tästä johtopäätökset ja laittavat ovet kiinni klo21. Ei kauppias ole niin tyhmä, että väkisin pitäisi kauppaa auki, jos se ei ole taloudellisesti kannattavaa.

        Ei tämä muutos tarkoita, että kauppojen pitäisi olla aina auki. Ei suinkaan. Tämä tarkoittaa ainoastaan sitä, että kaupat voivat olla auki silloin kun se on taloudellisesti kannattavaa. Tarkoittaa, että kaupat voivat olla auki silloin kun maksavia asiakkaita on riittävästi kattamaan aukiolon kulut. Ja tarkoittaa myös mm., että esim. kampaamoiden ei tarvitse rikkoa lakia tai hankkia kallista erillislupaa voidakseen toteuttaa itsenäisyyspäiväjuhlijoiden kampaukset.

        Luulisi että kaupan kassakin tämän ymmärtäisi...


      • Sanjalainen

        Voit käydä tarkistamassa kauppojen nykyiset aukioloajat täältä:
        www.aukiolot.com


    • Sama_juttu_on

      Työpaikkakohtaisessa sopimisessa jota ay liikkeet vastustavat viimeiseen saakka.
      Ay liikkeet maalaavat uhkakuvia järjettömistä ehdosita jne.
      Tosiasiahan on se että markkinatalous hoitaa asiat tasapainoon, jos tyntekijöillä on huonot olot niin he hakeutuvat muualle töihin.
      Sama juttu kauppojen aukioloaikoihin, ei niitä pidetä auki jos ei kannata.
      Töihin tulee ne joille sopii yö ja viikonloppuhommat.

      Miksi suomessa ihannoidaan tiukkoja jäykkiä sääntöjä ja lakeja, onko ihmiset niin pöljiä etteivät osaa itse päättää, pitääkö aina holhota?

    • naista

      Kun yöllä menee parturiin niin nainen joka leikkaa hiukset voi sanoa että tarvitsen itselleni miehen ja mies pääsee naisen kanssa sänkyyn
      joka johtaa naisen kanssa avioliittoon ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe