KAMALA KOTI-IKÄVÄ (13-vuotiaalla)!!!

13v

Eli mun elämää häiritsee ihan järjetön koti-ikävä! Tai, ei mun edes tarvitse olla poissa kotoa, vaan alan ikävöimään äitiä. Nimenomaan äitiä. Ehkä se johtuu siitä että isäni asuu Espanjassa ja kyläilee Suomessa vain kesäisin. Asun sitten kotona äitini ja pikkusiskoni (12) kanssa. Näin on jatkunut jo vuosia. Joten en ole kovin riippuvainen isästäni, vaikka olemmekin hyvissä väleissä. Kuitenkin, en voi mennä kavereille yökylään yksinään tai itken koko illan ja yön. Oksettaa, enkä voi syödä vaikka tahtoisin. Mikään ei vain mene kurkusta alas. En saa unta. Kamalaa. Sama juttu jos äiti lähtee pois edes yhdeksi yöksi - KATASTROFI. Se on lisäksi matkailu alalla ja sen vähän niinkin PITÄISI matkoilla ja se ei tunnu kivalta. Pelkään joka päivä että se lähtee. Kai mä myös pelkään, että jos sille vaikka käy jotain. Iskä ei ole kuitenkaan samanlainen tuki ja turva kuin äiti. :( Kaikki mun kaverit kyläilee yökylissä koko ajan ja niin myös mun sisko. Sillä ei ole ongelmia laisinkaan. Mutta mun elämä on kuin jotain sairasta pelkoa. Ei koko ajan tosin, nautin elämästään kun voi nähdä kavereita ja muuta mutta kun puhutaan että joutuisin eroon äidistäni (vaikka siihen olisi aikaa kuukausiakaan) alkaa se juttu stressaamaan ihan hirveesti. Kuin joku fobia... Pelkään että aikuisenakaan en voi muuttaa omilleni jos olen silloinkin koti-ikävä stressaamaan kärsivä ihminen. Miten ikävästä pääsee yli? Auttakaa! :'(

3

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassuliini

      Kyseessä ei mielestäni ole varsinaisesti koti-ikävä, vaan se että olet vielä niin nuori että olet henkisesti ja muutenkin riippuvainen äidistä. Eihän 13 vuotias ole vielä aikuinen joka tulee toimeen omillaan.
      Olet siis kasvanut vain äitisi kanssa ja isää näet vain kesäisin. Näin kaikki tunteesi, kiintymisesi ja rakkautesi kohdistuvat vain äitiin. Äiti on ollut aina sinun elämäsi keskipiste, - ihan normaalia sinun tilanteessasi.
      Tunnut herkältä nuorelta ihmiseltä. Sinulla on vielä henkisellä tasolla irrottautuminen äidistä kesken. Äiti on sinulle turvan tuoja, eikö olekin? Ja kun äiti on lähdössä jonnekin, sinut valtaa kauhea turvattomuudentunne. Sitten myös pelkäät että kun äiti on poissa, että jospa hänelle sattuu jotain pahaa. Viime kädessä tämä on alitajuista pelkoa: Jos äidille sattuu jotain, niin miten minulle sitten käy!? Tämä on lapselle ja nuorelle normaali tunnereaktio.
      Me ihmiset olemme erilaisia. Olen pannut merkille, että monet esikoislapset ovat herkkiä, toinen lapsi on räväkkä ja vähemmän herkkä. Niinkuin sinun siskosi joka käy yökylässä jms.
      Ole huoleti, sinä saat vielä itsenäistymiskokemuksia. Lähde vaikka kavereittesi kanssa pienelle reissulle esim. Vähitellen huomaat että pienetkin itsenäistymiskokemukset ovat hienoja tuntemuksia: Jeee, minä pärjään!
      Ja mitä sitten vaikka pysyisitkin äidin tyttönä, ei siinä ole mitään väärää tai häpeämistä!

    • dgWG

      läheisriippuvaisuutta.

    • kaikkijaeimitään

      Olet vielä nuori, kaikki menee ohi aikanaan. Älä turhia murehdi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe