Cheekin comeback floppasi - miksi suosio hiipuu?

näkemiin_Cheek

Cheek teki vuoden keikkatauon jälkeen comebackin, mutta kävikin kuten Anssi Kelan laulussa: "vaikka on kaikki kohdallaan, ei mikään ole ennallaan".
Tämä kiteyttää Cheekin pieleen menneen comebackin kaikessa yksinkertaisuudessaan. Vuoden tauon jälkeen saimme takaisin saman miehen, samoine rallatuksineen, mutta vuoden tauon aikana maailma on muuttunut ja ihmiset sen mukana. Cheekin fanit eivät ole enää samoja ihmisiä kuin vuosi siten. Heillä on vuosi elämänkokemusta kertyneenä ja ne asiat, jotka olivat niin "ihkuja" vuosi sitten eivät annakaan enää kiksejä.
Epäilemättä Cheekin keikoilla tulee vielä käymään ihmisiä, mutta jokainen voi tunnustella pulssia valtimolla ja huomata, että homma ei enää syki kuten ennen. Cheek rokkaa lavalla, mutta on kuin karikatyyri omasta itsestään. Hän ei enää ole oma itsensä, kuten väittää olevansa, vaan hän sortui Tampereella esittämään itseään.
Kun artistin ura tulee siihen pisteeseen, että hän alkaa esittää itseään on yksi tie kuljettu loppuun. Oliko se Neon 2, joka lauloi aikanaa polusta, joka ei vie mihinkään. Cheek on comebackin jälkeen joutunut tälle polulle. On jotenkin sääli nähdä, että paluuta entiseen suosioon ei enää ole. Cheek on kuin lumiukko kevätauringossa. Seisoo tanakasti paikoillaan, mutta sulaa hiljaa pois silmiemme edestä.
"Minä muistan sinut", sanoisi Kaija Koo Cheekille. Niin mekin sanomme. Kiitos kuluneista vuosista, Cheek. Näemme varmaan vielä joskus uudelleen.

36

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toiveuntako

      :D oliko tuo sinun toiveunesi? Mutta mielenkiintoista seurata miten käy lippujen ostoissa ja uuden tulevan albumin kanssa. Kolmen ja puolen tunnin kuluttua minulla on jälleen Cheekin konserttiin lippu.

      • ei_sen_enempää

        Vain perustelu sille, miksi Cheekin suosio hiipuu.


      • Toiveuntako
        ei_sen_enempää kirjoitti:

        Vain perustelu sille, miksi Cheekin suosio hiipuu.

        Se on sinun näkemyksesi asiasta. Itse olen huomannut Cheekin muuttuneen paljonkin vuosien aikana ja olen myöskin itse muuttunut.
        Jälleen menen hänen konserttiinsa ensi vuoden alussa. Se on mukava odotus ja tiedän viihtyväni.
        Luulen myöskin sen, että Cheek on psyykkisesti laaja-alainen ihmisenä. Sä huudat -biisissä tuli esiin rajuutta, jonka olen kyllä tiennyt jo aikaisemmin hänen lyriikoittensa perusteella. Luulen hänellä olevan erittäin voimakas tunne-elämä. Seuraava albumi näyttää, että tuoka hän näitä "uusia" puoliaan edelleenkin esille. Ja jos tuo, niin olinko jälleen oikeassa aikaisempien lyriikoittensa pohjalta :D
        Jos Cheek jossakin vaiheessa vähentää / lopettaa konsertoimisensa, niin tietenkin hyväksyn myöskin sen.
        Tampereellahan hänellä oli flunssa. Sellainen vaikuttaa kenen hyvänsä työsuoritukseen. Cheek on sanonut, että hän jatkaa musiikin parissa. Se tieto riittää minulle.


      • The_End_for_Cheek
        Toiveuntako kirjoitti:

        Se on sinun näkemyksesi asiasta. Itse olen huomannut Cheekin muuttuneen paljonkin vuosien aikana ja olen myöskin itse muuttunut.
        Jälleen menen hänen konserttiinsa ensi vuoden alussa. Se on mukava odotus ja tiedän viihtyväni.
        Luulen myöskin sen, että Cheek on psyykkisesti laaja-alainen ihmisenä. Sä huudat -biisissä tuli esiin rajuutta, jonka olen kyllä tiennyt jo aikaisemmin hänen lyriikoittensa perusteella. Luulen hänellä olevan erittäin voimakas tunne-elämä. Seuraava albumi näyttää, että tuoka hän näitä "uusia" puoliaan edelleenkin esille. Ja jos tuo, niin olinko jälleen oikeassa aikaisempien lyriikoittensa pohjalta :D
        Jos Cheek jossakin vaiheessa vähentää / lopettaa konsertoimisensa, niin tietenkin hyväksyn myöskin sen.
        Tampereellahan hänellä oli flunssa. Sellainen vaikuttaa kenen hyvänsä työsuoritukseen. Cheek on sanonut, että hän jatkaa musiikin parissa. Se tieto riittää minulle.

        No, mitä mieltä olet? Eikö uusin albumi ollutkin floppi?

        Omaan korvaani Cheekin musiikki on mennyt tosi surkeaksi. En ole vihaaja. Tuntuu vain silti, että Cheek on jo sanonut kaiken, mitä hänellä oli sanottavaa. Siinä vaiheessa tarinoilla on tapana päättyä.


      • Toiveuntako
        The_End_for_Cheek kirjoitti:

        No, mitä mieltä olet? Eikö uusin albumi ollutkin floppi?

        Omaan korvaani Cheekin musiikki on mennyt tosi surkeaksi. En ole vihaaja. Tuntuu vain silti, että Cheek on jo sanonut kaiken, mitä hänellä oli sanottavaa. Siinä vaiheessa tarinoilla on tapana päättyä.

        Tuollainen on siis sinun kokemuksesi. Ja Cheek varmaankin tietää puolestaan omat tuntemuksensa. Hän on sanonut jatkavansa työtään musiikin parissa, joten sitä tulee sitten jatkossakin muodossa tai toisessa.
        Pidän Alpha Omega -albumista. Ja on todella kivaa mennä hänen jäähallikonserttiinsa ensi vuonna. Ja kesäksi ostan heti liput - kun tulevat myyntiin - kotikaupunkini festareihin.
        Ja odottelen, että milloin hän ns. avaa sydänmensä ja antaa rakkauslaulujen tulla esille. Siinä vaiheessa olen valmis pyörtymään ja uskon, että niin tapahtuu monelle muullekkin. En siis usko, että sanottavat ovat loppuneet.


    • Mätämunatvek

      Pahin mätämuna Suomessa tällä hetkellä tama Cheek.

      • Toiveuntako

        Aika usea on toista mieltä kuin sinä.


      • ei-sopuli
        Toiveuntako kirjoitti:

        Aika usea on toista mieltä kuin sinä.

        Ja toiset osaavat sentään ajatella itseä ja etsiä sentään suurta kirjoa mielimusaa...


      • ei-sopuli
        ei-sopuli kirjoitti:

        Ja toiset osaavat sentään ajatella itseä ja etsiä sentään suurta kirjoa mielimusaa...

        itse* siis.


      • Toiveuntako
        ei-sopuli kirjoitti:

        itse* siis.

        Siis Cheekin fanit eivät osaa ajatella itseään ja ovat rajoittuneita musiikin suhteen. Käsitinkö oikein? Perustele näkemyksesi.


      • ei-sopuli
        Toiveuntako kirjoitti:

        Siis Cheekin fanit eivät osaa ajatella itseään ja ovat rajoittuneita musiikin suhteen. Käsitinkö oikein? Perustele näkemyksesi.

        Sanon vain että mielestäni liian money Cheek-fanit ovat julkkispalvontakulttuurin uhreja niin, että ovat liian sokeita tai kuuroja etsiäkseen musiikkia josta aidosti ehkä voisivat pitää enemmän.


      • Toiveuntako
        ei-sopuli kirjoitti:

        Sanon vain että mielestäni liian money Cheek-fanit ovat julkkispalvontakulttuurin uhreja niin, että ovat liian sokeita tai kuuroja etsiäkseen musiikkia josta aidosti ehkä voisivat pitää enemmän.

        En voi kommentoida kuin vain omasta näkökulmastani. Olen ollut erilaisissa konserteissa, jolloin yleisönä on ollut tietenkin eniten nuoria ja nuoria aikuisia ja loput lapsia ja ikääntyneitä.
        Tällainen ilmiönä on ajaton ja maailmanlaajuinen. Joku artisti saa massat liikkeelle ja joku toinen artisti ei saa. En luule, että siinä on sen erityisenpää.
        Itse viehätyin ensin itse musiikkiin (rap). Sitten luin artikkelin Cheekistä ja tutustuin asiaan paremmin. En koe olevani julkkispalvoja. Cheekin musiikki vain on sellaista, josta pidän.
        Ja kyllähän Suomessa on muillakin musiikin julkkiksilla omat faniryhmänsä. Ei Cheekin fanitus, minun näkökulmaltani, poikkea siitä sen erityisemmin. Mutta lieneekö niin, että ulkopuoliset kokevat asian toisin.?


      • mitä_tuumit
        Toiveuntako kirjoitti:

        En voi kommentoida kuin vain omasta näkökulmastani. Olen ollut erilaisissa konserteissa, jolloin yleisönä on ollut tietenkin eniten nuoria ja nuoria aikuisia ja loput lapsia ja ikääntyneitä.
        Tällainen ilmiönä on ajaton ja maailmanlaajuinen. Joku artisti saa massat liikkeelle ja joku toinen artisti ei saa. En luule, että siinä on sen erityisenpää.
        Itse viehätyin ensin itse musiikkiin (rap). Sitten luin artikkelin Cheekistä ja tutustuin asiaan paremmin. En koe olevani julkkispalvoja. Cheekin musiikki vain on sellaista, josta pidän.
        Ja kyllähän Suomessa on muillakin musiikin julkkiksilla omat faniryhmänsä. Ei Cheekin fanitus, minun näkökulmaltani, poikkea siitä sen erityisemmin. Mutta lieneekö niin, että ulkopuoliset kokevat asian toisin.?

        Pidätkö enää uusimmasta albumista?
        Eikö ollutkin pettymys? Olethan rehellinen.


      • Toiveuntako
        mitä_tuumit kirjoitti:

        Pidätkö enää uusimmasta albumista?
        Eikö ollutkin pettymys? Olethan rehellinen.

        Pidän erityisesti Keinu -biisistä. Ja Me ollaan ne -biisi on live-esityksenä varmaankin täydellisen hulvaton :D
        Cheek on tuonut esille taustoja biisien valmistamiseen liittyen. Koen sen erittäin mukavana. On ollut mielenkiintoista tutustua Suomen musiikkielämään hänen kauttaan.


    • näiniltsarissa

      "cheekin keikka pahoitti mielet Rovaniemellä",kun lukiolaisten perinteiset wanhojen tanssit pitää siirtää muualle,johonkin pienempään paikkaan cheekin keikan takia."JOKU LUKIOLAISISTA KOMMENTOI,ETTÄ ON VALITETTAVAA,ETTÄ PERINTEESTÄ TÄYTYY LUOPUA RÄPPÄRIN TAKIA.ONNEKS ON VIELÄ JOKU TERVEJÄRKINEN NUORI ,JOTA EI OO PYSTYTTY AIVOPESEMÄÄN,JONKUN MITÄTTÖMÄN RÄPPÄRIN FANIKSI!

      • Hoh.hoijaakkaa

        Kenen vika tämä varausasia oli? Ja tämä "perinnepaikka" oli jonkun Ilta-Sanomien kommentoijan mukaan ollut vain muutaman kerran käytössä. Silloin ei voi käyttää vielä perinne -sanaa.


      • cheekin.heteroviha
        Hoh.hoijaakkaa kirjoitti:

        Kenen vika tämä varausasia oli? Ja tämä "perinnepaikka" oli jonkun Ilta-Sanomien kommentoijan mukaan ollut vain muutaman kerran käytössä. Silloin ei voi käyttää vielä perinne -sanaa.

        Cheekin vika. Nyt on heteronuorten paikka saastunut.


      • onmeitäjokalähtöön
        Hoh.hoijaakkaa kirjoitti:

        Kenen vika tämä varausasia oli? Ja tämä "perinnepaikka" oli jonkun Ilta-Sanomien kommentoijan mukaan ollut vain muutaman kerran käytössä. Silloin ei voi käyttää vielä perinne -sanaa.

        kyllä näkyy tämä tapaus olevan oikein kiihkofanaattinen ceekkifani.ei voi muuta kuin sääliä!terapian tarpeessa olet!


      • Hoh.hoijakkaa
        onmeitäjokalähtöön kirjoitti:

        kyllä näkyy tämä tapaus olevan oikein kiihkofanaattinen ceekkifani.ei voi muuta kuin sääliä!terapian tarpeessa olet!

        En kyllä ymmärrä, että mitä säälittävää siinä on, kun fanittaa yritteliästä ja erittäin luovaa suomalaista rap-artistia. Hänen kaltaisiaanhan muidenkin musiikin ammattilaisten tulisi olla, jotta työllistyisivät itse ja siinä samalla työllistäisivät muitakin. Voisitko selventää minullekin ajatuksiasi?


      • Etkö.tiennyt.edes.sitä
        cheekin.heteroviha kirjoitti:

        Cheekin vika. Nyt on heteronuorten paikka saastunut.

        Etkö tiedä edes sitä, että Cheek on miehekäs mies eli hetero?


    • hoitoon

      sinun pitäis ihan ite selvittää pääsi ja ajatuksesi ja ruveta elämään normaalia elämää,tummoinen fantasiaelämä ei ole ihan tervettä.sulla ei ole enää normaalia arvostelukykyä. nyt kiireesti hanki elämä.

      • Hoh.hoijakkaa

        Erikoinen kommentti. Koetko oikeasti, että voit määrätä, että ketä suomalainen voi fanittaa?


    • chekkonenn

      Cheek on suomen boss!!

      • ex_Boss

        Oli. Cheek oli Boss. Nyt hän on entinen Boss.


      • Toiveuntako
        ex_Boss kirjoitti:

        Oli. Cheek oli Boss. Nyt hän on entinen Boss.

        Niinhän sinä toivot. Asiat eivät toteudu livenä toiveittesi mukaan.


    • suosio_hiipuu

      Pakko sanoa, että aloittaja oli oikeassa. Visionäärin ja oraakkelin lailla hän näki, miten Chhekin suosio lähtee hiipumaan. Ja niinhän siinä kävi.

      Kelataan aikaa eteenpäin ketjun aloituksesta joulukuun puoliväliin 2015. Lyödään faktaa tiskiin: JVG:n levy on myynyt platinaa, Cheekin uusin ei ole. Millä tahansa mittapuulla Alpha Omega oli floppi.

      • Cheek..ylivertainen

        Cheekin Alpha Omega -albumi on myynyt jo tähän mennessä tuplaplatinaa. Se oli myöskin 1-10 sijoilla (Alpha Omegan biiseillä) Spotifyssä, maailmanlaajuisessa listauksessa. Hän teki sen, jota kukaan muu ei ole vielä tehnyt. Sinulla on selvästi vääriä tietoja Cheekin biisien menestyksestä. Älä luota jatkossa somen visionääreihin ja oraakkeleihin.


      • mikä-menestys
        Cheek..ylivertainen kirjoitti:

        Cheekin Alpha Omega -albumi on myynyt jo tähän mennessä tuplaplatinaa. Se oli myöskin 1-10 sijoilla (Alpha Omegan biiseillä) Spotifyssä, maailmanlaajuisessa listauksessa. Hän teki sen, jota kukaan muu ei ole vielä tehnyt. Sinulla on selvästi vääriä tietoja Cheekin biisien menestyksestä. Älä luota jatkossa somen visionääreihin ja oraakkeleihin.

        Cheekin Alpha-Omega levyt vedettiin vähin äänin pois kauppojen hyllystä, kun kauppa ei käynyt.

        Ei tämä mikään milelipideasia ole tämä Cheekin uusimman albumin floppaaminen, se on faktaa.


      • Satusetä.tai.täti
        mikä-menestys kirjoitti:

        Cheekin Alpha-Omega levyt vedettiin vähin äänin pois kauppojen hyllystä, kun kauppa ei käynyt.

        Ei tämä mikään milelipideasia ole tämä Cheekin uusimman albumin floppaaminen, se on faktaa.

        Kyllä on erikoinen kommenttisi. Noin kovastiko olet kateellinen, että kertoilet jo satuja?


      • näkemiin_Cheek
        Satusetä.tai.täti kirjoitti:

        Kyllä on erikoinen kommenttisi. Noin kovastiko olet kateellinen, että kertoilet jo satuja?

        Kerroin ensimmäisenä, että Cheek hiipuu pois. Juuri näin on käynyt.

        Moniko jaksaa intoilla Cheekistä vielä marraskuussa 2016? Ei yhtään kukaan.

        Minä satuin nyt vain ensimmäisenä kertomaan, mitä tulee tapahtumaan. Ei muuta. Ei kateutta.


      • CheeK_k

        Kaikki kuuntelee CheeK

        mut MikaeL GarBiEL tulee kans kovaa takaa


    • enolekuunnellut

      Kuka ihmeen Cheek?

    • keittttttt

      kuka piru nyt sitä viittis kuunnella...ainakaan toista kertaa...pelkkää skeidaa suoltanut

    • ChEbAlepa

      Cheek ja elastinen - Sinuhet ei todellakaa floppannu..

    • näkemiin_Cheek

      Noin kaksi vuotta sitten (katso ketjun aloitus) kerroin, että Cheekin Comeback floppasi pahasti ja suosio hiipuu. Niinhän se on tehnyt viimeiset kaksi vuotta. 15.11.2017 Cheek ilmoitti lopettavansa. Tarina tuli päätepisteeseen. Tämän ennustin ja kerroin jo kaksi vuotta sitten.

      Ketjussa jokunen fani oli asioista eri mieltä, mutta minulla on ollut tapana olla oikeassa. Niin nytkin. Kiitos Cheek, näkemiin. Muistamme sinut aina, mutta emme jää kaipaamaan!

    • pässinlihaatämäkin

      Noh, Keekki alakaa olla ikämies, 35 v. Ei 14-vuotiaat teinitytöt isänsä ikäisiä enää fanita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe