moppien pesu

nekuuu

Laittakaa kokemuksia, miten teillä putsataan mopit ennen koneeseen laittoa. vaikkapa koulu siivouksessa. meillä jo het alkaa erimielisyys tästäkin asiasta. kun on laitoskoneet, meidän esimies on sanonut että riittää lakaisimella putsaus, siis se irtopöly pois. ei harjata, ettei mene pöly ja lika keuhkorakkuloihin. tämä ei toisille selvää, tulivat toisesta firmasta meidän joukkoon. kysyn eka täältä, sit on taas pidettävä palaveri typerästä asiasta.

16

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lillityttönen

      No eikös teillä ole imuria sitä varten? Ainakin kaupungin siivoojat meilläpäin ottavat kosteepaikkojen imurilla pahimmat. Ns. meillä pomo hoitaa pyykinpesun osittain, käytäntö on kirjavaa, kun itse vien välillä pyykin kotiin- että pelivälineet piisaa. Pesen käsin tolulla pahimmat, kiehautan, ja kuivatan ilmavasti. Ainakin desittyvät keittäen.

    • Siivoooja

      Ennen laitoskoneilla pesua ei tosiaan tarvitse putsata juuri mitenkään, ihan suurimmat pois vain. Normikoneilla sitten eri juttu, mutta niilläkin riittää harjaus. Vaikka jossain vanhimmat kollegat ovatkin sitä mieltä, että putsata ja huuhdella pitää oikein kunnolla. Melkein niin, ettei enää tarvitsisi koneessa pestäkään.

    • jujuh

      Vesiraanan alla varovasti huljutan ja laitan koneeseen. Ei harjausta. pölyä lähtee paljon ja hengität sitä itse.

    • enkuli15

      Meillä on sama,lakaisimella otan ensin isommat pois.En suostu hankkimaan astmaa sen takia,etten luota siihen,että pesukone pesee mopit ihan itse.

      • mbnktkhltbö

        kiitos, juuri näin. ettei tässä itekään väärillä jäljillä olla. en suostu itsekään enää palaamaan vanhaan ja pysyn mieluummin terveenä.


      • köhöököh

        valitettavasti tuo harjaaminen on monessa paikassa yhä pakollista, johtuu kai ammattitiedottomista pomoista.


      • cjvkvkb

        Just niin, kyllä toivoisin, että esimiehetkin olisi nykyaikaisia ja päivittäneet tietojaan tähän päivään.


    • 15vsiivonnut

      hei meillä j moppi imuroitaan imurilla ennen pesukonen laittoa

    • bnkbmlvöä

      just, se on aivan oma moka vika, mikä vaan, jos ei haluta nykyaikaistua ja uudistua. laitoskoneet pesee mopit ilman mitään pölyjen levittämistä, omaan hengitykseen. piste.

    • TaruTuulikki

      Kyllä se nykyaikana on terveellisempää käyttää imurointia mopin irtoroskien poisottamiseen. Osa porukasta kyllä edelleen harjaa mopin, pölisee enemmän. Moppikone pesee puhtaaksi mopit ja kuivaa kans.

      • upo

        Putsaan metallikammalla tai harjalla enimmät, kohteessani on vain kotikone. Entä pesettekö mopit ja pölypyyhkeet erikseen? Itse pesen erikseen.


    • merrana111

      Kyllä ilman muuta pölyliinat ja mopit erikseen. Eikä puuvillaisia sekaan, jos sattuu jossain vielä olemaan. Myöskin liitutaulu duomopit omana pesuna. Meillä on 35cm duot käytössä taulujen pesuun kätevät.

    • vanhasiivooja

      Jos on paksut pölykerrokset mopissa, imuroisin. En mielelläni huuhdo altaassa, kun sen viemäri tukkeutuu helposti.

    • pöllähdys

      Eikö mopit mene huonoon kuntoon, kun ne pestään pölyineen? Olen nähnyt aika karseita moppeja, lieneekö juuri niitä, jotka on laitettu pesukoneeseen roskineen pölyineen. Eikö viemärit ja ritilät ole tukossa jatkuvasti, kun pölyliete valuu koneesta. Kun ne tuppaa menemään tukkoon vaikka harjaa mopit.

      Hyvä yleissääntö on, että kaikki, mikä koskettaa lattiaa, pestään erillään muista. Kun tuolla joku kysyi pestäänkö pölypyyhkeet erillään mopeista.

    • cjjnnkl

      Mopit menee hirveään kuntoon kun metalli kammalla rikotaan kuitu. Niitä hirvityksiä näkee joskus. Suoraan roskiin vaan. Meillä käytössä kuluneet mopit kierrätetään teknisten tilojen kautta roskiin. Kun ovat tulleet aikansa päähän.

      • chjnghhl

        Ja toisekseen on niitä paikkoja, että mopit on tyylin 10 vuotta vanhoja. Ei ymmärretä uusia tilata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe