Käytetty Citroen on erinomainen ostos

Japshitikka

Sitikkaa moititaan milloin milläkin perusteella, mutta oma kokemukseni on se että ainakin C5 malliset sitikat ovat paitsi upeita autoja, niin myös monella tapaa hyvin kestäviä. Erityisesti dieselit ovat vakuuttavia.

Vertaan mielelläni sitikkaa japsiin, koska minulla on kumpaakin merkkiä ollut jo runsaan 12 vuotta käytössäni. Käytetty japsi on myös usein sinänsä hyvä auto, mutta sitikkaan verrattuna aina ylihinnoiteltu, eikä missään nimessä tarjoa läheskään samassa suhteessa autoa kuin sitikka.

Itseasiassa japsissa on ollut perustekniikassa paljon enemmän remonttia.
Männät vaihdettiin takuuseen, samoin akku, tasauspyörästö ja vaihteisto on molemmat remontoitu, kytkin, vetoakselit, pyöränlaakerit viidesti.

Halvimmat ja varmimmat kilsat sitikalla on ajettu kokonaisuutena laskien.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihankotoyotta

      "Männät vaihdettiin takuuseen, samoin akku, tasauspyörästö ja vaihteisto on molemmat remontoitu, kytkin, vetoakselit, pyöränlaakerit viidesti."

      Häh?! Onko istuin kuitenkin pysynyt kasassa?

      • Japshitikka

        Kyllä jakkara kesti eikä pakoputkea tarvinnut uusia.
        Mutta siinä se totuus japsien kestävyydestä.
        Ihan kaikkea en edes kertonut mm jäi mainitsematta että etuiskunvaimennin katkesi kesken matkan, varovasti nilkutettiin kotiin.
        Sitä ruosteen määrää on ihan turha mainitakaan.

        Sitikalla ei ole ollut mitään tuonkaltaista.


      • yritä_uudelleen

        hyvän provo perusta on se ettei liikaa liioittele, vaan yrittää pitää tarinan realistisena, mutta siihen vain todella harva pystyy. Sinä et täytä kunnollisen trollin määritelmää mitenkään.


      • Japshitikka

        Niin todellisuus on trollin mielikuvitusta ihmeellisempi.

        Tiedän todellisuuden koska jokainen vika teki ison loven talouteeni.

        Jaspsi hihhuli ei nyt vaan pysty sulattamaan totuutta.


    • Jokuvielämaksaaroskasta

      Käytetyn Shitikan ostaminen on kuin heittäisi rahat kaivoon !

      • hyvä_ostos

        Päinvastoin, käytetyssä Citroenissa saa paljon katetta rahalle. Siinä ei joudu maksamaan merkkilisää, kuten monesta muusta merkistä. Jos et usko, vertaa vaikka mitä on tarjolla 20.000:lla eurolla. Niitä kolmen tonnin autoja on turha vertailla, ne ovat liikaa yksilöitä.


      • EiMissäänTapauksessa
        hyvä_ostos kirjoitti:

        Päinvastoin, käytetyssä Citroenissa saa paljon katetta rahalle. Siinä ei joudu maksamaan merkkilisää, kuten monesta muusta merkistä. Jos et usko, vertaa vaikka mitä on tarjolla 20.000:lla eurolla. Niitä kolmen tonnin autoja on turha vertailla, ne ovat liikaa yksilöitä.

        Ei latin latia kannata investoida fransmannin hirveisiin raatoihin !


      • Riikaa

        Kyllä sinun kannattaa sieltä Latviasta muuttaa Suomeen täällä KELA korvauskin on parempi kuin sinun palkkasi siellä


    • Ehdottomastisamaamieltä

      Oma kokemuksen on täysin vastaava. Perheessä oli parinkymmenen tuhannen euron autot , VW golf ja C5 ja golfnmeni myyntiin sähkövikojen ja ruosteen takia. Citroën vaihtui aikanaan uudempaan.

    • Eipä.ole.minun.hilloja

      Aina vaan Suomestakin näyttää löytyvän joitakin jääräpäitä !

      • tiedetään

        Jos sinulla on okin auto, niin veikkaan, että se on Toyota. Onhan sen paras ominaisuus hyvä jälleenmyyntiarvo. Vai oliko se ainoa?


      • Suosittelen_PSA

        Auton vaihto on idiootti hölmöläisten hommaa.
        Ostan auton ja ajan sillä, jos tulee vika korjaan sen.
        Ajan auton kuin se kulkee.
        Pienimmät kulut ovat käytetystä autosta johon on vara tehdä remonttiakin.
        Kun auton pääomakulut ovat, kuten minulla, alle 0,5 snt / km tule sitten kertomaan jällenmyyntiarvon merkityksestä.

        Kerronpa esimerkin PSAn laadusta:
        ostin tyttärellemme 160 tkm ajetun vm. 1998 406 neljä vuotta sitten. 2l moottori, ilmastointi puuttuu hinta 1200 €
        Autolla on nyt ajettu 220 tuhatta. Korjauksina jarrupalat ja vaihdettu MAP anturi. Muuten huollot huolto-ohjelman mukaan.
        Auton matka jatkuu luotettavasti edelleen ja se loputa se päätyy varaosiksi tai paaliin. Aiemman kokemuksen mukaan siihen on aikaa ainakin vielä 5 v tai 100 tuhatta kilometriä


      • justnii

        Viisas mies. Antaa hölmöläisten vain ostaa uusia autoja ja maksaa itsensä kipeäksi. Ajetaan vain vanhoilla loppuun saakka ja rahaa säästyy.


    • leviää

      No niin taas sitikka miehillä on jäänyt aamulääkkeet ottamatta kun puhuvat ihan satuja !

    • HDi_sti

      Ei kannata sitikkaa ostaa. Minä erehdyin ja ostin 10 vuotta vanhan tiisseli Xsaran kaksi vuotta sitten. Tähän mennessä olen korjannut taka-akseliston, vaihtanut etupyörien laakerit, uusinut kytkimen sekä etu- ja takajarrulevyt paloineen. Piakkoin pitää vaihtaa etujousien ylälaakerit, vaihdattaa nokkaremmi ja huoltaa ilmastointi. auto maksoi tuolloin 2500€ ja autolla ajettu nyt 240tkm. Tarkoitus pitää vielä vuosia, kunnes 500tkm on mittarissa, sitten joutaa paaliin. Ei pitäis mitään isompaa tulla, kun kaikki perusrempat on nyt tehty.

    • Citikkaonhyvä

      Ostit taitamaton huonosti pidetyn .. Xsara on myös pieni ja huokea auto, joka ei kestä käyttöä kuten C5.

    • Japshitikka

      Missä hyvänsä automerkissä voi iskeä kätensä paskaan.
      Syyllisen voi nähdä peilistä.

      Ja kuten sanottu autojen kohdalla en ole koskaan sinisilmäinen.
      Kaikissa autoissa on vikoja kun niillä on ajettu 10 vuotta ja normikilometrit 200 tuhatta.
      Jos ne, kuten useimmat tekevät jatetään ajoissa korjaamatta kostautuvat

      HDi_sti

      27.8.2015 17:44
      Tähän mennessä olen korjannut taka-akseliston, vaihtanut etupyörien laakerit, uusinut kytkimen sekä etu- ja takajarrulevyt paloineen. Piakkoin pitää vaihtaa etujousien ylälaakerit, vaihdattaa nokkaremmi ja huoltaa ilmastointi. auto maksoi tuolloin 2500€ ja autolla ajettu nyt 240tkm.

      Mitä vittua sina urputat mikä noissa on odottamatonta?
      Suurin osa normaalia huoltoa taka-akselikin on mitätön ja halpa operaatio. kokonainen taka-akselisto kunnostettuna maksaa 300€.

      Kaverilla 140 tkm ajetusta V70 vm 2010 on vaihdettu molemmat etupyörän laakerit, tuulilasin pyyhkimen moottori, alustan osaa, vetareita yhteensä 7000€ edestä viime ja tänä vuonna. Ja auto sentään maksoi käytettynäkin 24 000€

      Tajusitko? SEITTEMÄN tonnia ja korjauksiin.

      • OvatTäystyöllistäjiä

        Ranskalaiset autot ovat Suomen autokorjaamoiden pelastus !


      • Minä_pyörin

        Uudehkot saksalaiset ja ruotslaiset.
        Ranskis kun hajoaa ne on niin halpoja ettei niitä kannata korjata.


      • 777777hjjgfr

        Haistappa poka paska.


    • HDi_sti

      Jäi minunkin listasta pois tuulilasinpyyhkijän moottori, sekin kustansi vielä kuuskymppiä lisää. Onhan nuo kaikki odottamattomia, kun täällä kehutaan, että laatuautoilla ajetaan 300tkm ja vaihdetaan kerran etujarrupalat. Ketjukoneetkin kuulemma ikuisia, ei tarvii hihnoja vaihdella. Tuulilasikin halkes ja kesäkumit sakkorajalla, voi v....u näitä sitikoita.

    • Ongelmateilopu

      Jokaisen joka haluaa saada ihan väkisin itselleen ongelmia kannattaa hankkia Shitikka välittömästi !

    • fdasfafsr

      Näin on. Ainoa asia mikä Citikassani vituttaa, on ajovalopolttimoiden vaihdon hankaluus.

      • tottapuhut

        Ainakin Xsarassa oli tosiaan hankalaa. Vaihdoin itse, mutta tehostimen puolelta oli jäänyt jotain löysälle kun käsi ei mahtunut, ja kohta umpiossa oli kostetutta. Pikahuollossa laitatin paremmin, harmitti. Ongelma ei kuitenkaan koske pelkäastään Citroënia, vaan muutamassa muussakin vanhassa korimallissa oheislaitteet ovat tehneet tilan niin ahtaaksi että korjaamollakin tempaisevat umpion etukautta irti ja vaihtavat sitten.


    • Trollit_kuolkoot

      Kuollut trolli, paras trolli

    • siperia.opetti

      Samoin oli minullakin japanilaisia ja erooppalaisia yhtä aikaa. Toyotasta laukesi moottori (diesel) ja siihen vaihdettiin käytetty moottori. Pääsin siitä lopulta eroon ja ostin Xantian. Sehän oli mitä mainioin auto. Ainoa mikä harmitti oli se nelinumeroinen koodi joka piti näppäillä ennen käynnistämistä. Xantia vaihtui sitten C5:een ja erinomainen auto oli sekin. Opetti, että Toyotia kartan enemmän kuin ruttoa. Karmeita ajaa, epämukavia ja ruosteessa melko tuoreina.

    • Jusi64

      Se joka sitikalla ajaa on päästään vajaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe