Remminvaihtovälit skeidaa.

Halvemmallakin-kulkee

Vaihdettu remmi 120tkm kohdalla ja seuraava olisi ollut noin 250tkm.
Ei ole vaihdettu vieläkään eikä vaihdeta ja nyt 350tkm bensa 1.6
Eli elon laskuopin mukaan vaihtoväliksi voi asettaa oikein hyvin 250tkm
Tähän päädyttiin ensimmäisessä vaihdossa vielä auton takuuaikana osien ollessa kuin uusia. Silloin vaihettu kaikki ennenaikojaan aivan turhaan. Voisivat pelittää jopa vieläkin.
Aivan typerää ylihuoltamista kestävästä tarvikkeesta, länsimaissa autoja ruuvataan muutenkin aivan liikaa.

16

2071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täystuho.odottaa

      Hahahaaa. Kahta en vaihda, remmiä ja sukkia.

      • Pian-kilahtaa

        Remminvaihto odottaa, ei täystuho.
        Vaihtokonekin on muuten halvempi jo tuonikäiseen kun remminvaihto.
        Toivottavasti saan romikselta hyvinhuolletun vaihtokoneen aikanaan.


    • thdfgdfg

      jos kyse jakohihnasta niin paskapuhetta koko aloitus.

      • Totuus-koskee

        Siis, mistähän kohtaa?


      • huh.hellettä.sano

        Asenne on kohdillaan. Ei kannata tehdä mitään huoltoja eikä korjauksia, kun auto hajoo, niin työnnetään järveen.


      • Helppovastaus
        Totuus-koskee kirjoitti:

        Siis, mistähän kohtaa?

        Koska jos kyseessä on mahdollisesti bensamoottori 1.6L Valvematic, niin jakopäänä on ketju eikä hihna.

        Japanilaisista automerkeistä Mazda, Toyota ovat jo useita vuosia sitten hylänneet valmistuksessa kokonaan hihnan moottoreiden jakopäistä ainakin bensamoottoreiden osalta. Siksi Mazdan, Toyotan omissa moottoreissa on jakopää useimmiten ketjulla.


      • oletpa_hölmö
        Helppovastaus kirjoitti:

        Koska jos kyseessä on mahdollisesti bensamoottori 1.6L Valvematic, niin jakopäänä on ketju eikä hihna.

        Japanilaisista automerkeistä Mazda, Toyota ovat jo useita vuosia sitten hylänneet valmistuksessa kokonaan hihnan moottoreiden jakopäistä ainakin bensamoottoreiden osalta. Siksi Mazdan, Toyotan omissa moottoreissa on jakopää useimmiten ketjulla.

        350000km ajettu valvematic? Ei sellaista ole olemassakaan. Kyseessä on 20-vuotias hihnakone.


      • Saa-näitä-epäillä
        oletpa_hölmö kirjoitti:

        350000km ajettu valvematic? Ei sellaista ole olemassakaan. Kyseessä on 20-vuotias hihnakone.

        Just kyseessä on 350tkm ajettu bensakone johon vaihdettu hihna 120tkm kohdalla.
        Tarkemmin sanottuna 4FE kone.
        Pidän muuten parempana kuin näitä uusia. Ei syö vieläkään öljyä, ei ole poljettu ja Mobilin öljyt vaihdeltu ajallaan. Ainoa vika autossa ollut etuniveliä ja polttimoita mennee liiaksi.
        Muuten on pelannut hyvin. Ensimmäiset jarrulevytkin tulee vaihtoon vasta nyt.
        Ajo ollut pääasiassa kaupunkiajoa.
        Kyllähän tuo remmi vaihtoon on pakko pistää, alkaa itelläkin jo olla kusi sukassa mutta ihmeen pitkään se kestää.


      • Kyllä_kestää
        Saa-näitä-epäillä kirjoitti:

        Just kyseessä on 350tkm ajettu bensakone johon vaihdettu hihna 120tkm kohdalla.
        Tarkemmin sanottuna 4FE kone.
        Pidän muuten parempana kuin näitä uusia. Ei syö vieläkään öljyä, ei ole poljettu ja Mobilin öljyt vaihdeltu ajallaan. Ainoa vika autossa ollut etuniveliä ja polttimoita mennee liiaksi.
        Muuten on pelannut hyvin. Ensimmäiset jarrulevytkin tulee vaihtoon vasta nyt.
        Ajo ollut pääasiassa kaupunkiajoa.
        Kyllähän tuo remmi vaihtoon on pakko pistää, alkaa itelläkin jo olla kusi sukassa mutta ihmeen pitkään se kestää.

        Omistin aikoinaan 1,8-litran bensa-Jetan. 1. hihnan ja kiristinrullan vaihto tehtiin ohjelman mukaisesti 90000km:n kohdalla. Koska hinha ja rulla olivat vaihdettaessa täysin virheettömiä, tuplattiin vaihtoväli ja seuraavat tehtiin 180000km:n välein. Mitään ongelmaa ei tuosta ollut 480000km:iin mennessä, jolloin auto romutettiin kolarin seurauksena.


    • TURHAAAAA

      Mulla datsun. Vaihtoväli 2,5 miljoonaa kilometriä. Nyt ajettu 9 miljardia enkä oo etes öljyjä vaihtanu kertaakaan. Enkä tankkaa. Renkaista on vain vanteet jälellä mutta hyvin toimii. Turhia kaikki huollot. KAIKKI ON TURHAA!!!!!

    • jormaerä

      Se onki toyota.se 4afe on lujin bensakone mitä on olemassakaa.siinä eise remminvaihto ole nii kilometrin eikä vuodenkaa päälle.ja edullinen vaihtaakki.ollut 3 sellaisella koneella olevaa ja parhaita mitä ollut.merkkejä ollut saksalaisia japseja ruotsinrautaa niin kyllä taas palasin harharetkien jälkeen takaisin toyotaan.eipä ole vielä kaduttanut muu kuin saksanseisojat.

    • uunoko

      Toyta miehet ottavat vanhasta ajokista remin talteen korin loputtua "ruostunut" ja käytävät sen remmin seuraavaan toytaan jonka ovat hankkineet autohajottamolta.
      Onnea valitsemalle tiellenne.

    • ghdhtdh

      jakohihnalla leikkiminen on IDIOOTIN hommaa. tokihan on niin että ne vaihtovälit on aika varman päälle laitettu mutta onpa nähty sellaistakin että hihna hypännyt pari-kolme tuhatta km vaihtovälin ylittymisen jälkeen. ei ollut toyota kyseessä.

      mutta senkun vaan venytätte niitä hihnojanne. 4A-FE:hen on niin helppo vaihtaa se hihna, ettei ole mitään järkeä moisessa leikissä.

    • mirafior

      ei oo mitään kiirettä ton remmin kans , 4A-FE on vapaasti kiertävä moottori , eli männät ei yllä venttiileihin, vaikka remmi hyppää tai katkeaa. Mutta 1,3 l :ssa yltää.
      olen vaihtanut useita , remmit aina hyväkuntoisia, remmihän on hyvin koteloitu.
      Jos vaihtaa remmin , niin silloin vesipumppu samalla, koska vesipumppu on remmin takana se on helpommin menossa kuin remmi. tarvikepumput ei maksa kuin 35 e. ei kannata jättää remmin taakse eli samalla uusi paikalleen. Akseli tefat uusiks samalla jos kostumista (nokka- ja kampiakseli.). Tietysti kiristirulla uusitaan.

    • se-on-kestävä

      Jos tutkii Toyotan jakohihnaa, ja vertaa muiden merkkien hihnoihin, tajuaa miksi sillä voi hyvin ajaa 300000km. Hihnan rakenne estää esim. hampaalle nousun, vaikka olisi pikkasen löysällä.

      • Senioriasentaja

        Toyotan jakohihnan rakenteessa ei ole mitään poikkeuksellista. Toyota, kuten kaikki muutkin valmistajat ostavat hihnansa niihin erikoistuneilta suurilta valmistajilta ja leipovat hihnapyöränsä hihnoihin sopiviksi.
        Toyotalla, kuten muillakin valmistajilla on hammashihnoissaan käytössä useammanlaisia hammasprofiileja. Löysä hihna hyppää yli hampaan profiilista riippumatta. "Pikkasen löysä" hihna ei nouse hampaalle millään profiililla, koska hihna on käytännössä venymätön. Kuluu kyllä ennätystahtiin, kuten liian tiukkakin. Hihnan pitää olla reilusti löysällä ennen kuin hyppää yli hampaissaan. Moottorin rakenteesta riippuu millaista vahinkoa hyppäämisestä johtuva jaon muuttuminen aiheuttaa. Dieselissä vahinkoa syntyy aina, koska avonaisille venttiileille ei ole mahdollista järjestää tilaa.
        Ns. vapaastipyöriviä bensakoneita on ollut monella muullakin merkillä kuin Toyotalla. Sellaisessa hihnan katkeamisesta ei seuraa muuta dramatiikkaa kuin matkan keskeytyminen. Alkuun esim. 70-luvulla esitellyissä Volkkarin vapaastipyörivissä EA827 sarjan koneissa ei ollut hammashihnan vaihtoväliä edes määrätty. Vain tarkistus oli tarpeen 30000km:n tai 1 vuoden välein, joka oli myös auton huoltoväli nyky-Toyotan tapaan. Silloin sen aikaisia hihnoja tietysti katkeili lopulta, mutta matka jatkui uuden hihnan vaihdon jälkeen. Kätevä mies kykeni vaihtamaan noihin koneisiin hihnan vaikka parkkipaikalla, koska sen ajan konehuoneissa oli rojun vähyyden takia tilaa enemmän ja apulaitteiden hihnapyörät olivat kiinni pienillä kuusiokoloruuveilla. Ei siis tarvittu järeitä työkaluja ja ajoitusmerkit olivat selkeästi näkyvissä.
        Noista EA827-koneista vielä: Tiedän erään GU-koneen (1,8l, 90hp) Jetan keulalla, jolla ajettiin 80-luvulla samalla jakohihnalla yli 400000km ja toisella hihnalla romutukseen saakka, vuoteen 2002. Silloin sillä oli ajettu 690000km. Auto oli minulle tuttu sitä kautta, että huolsin sen 30000km:n välein. Omistaja itse vaihtoi öljyt ja suodattimen huoltojen välillä kertaalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe