Minkä verran saatte eläkettä?

tulevaEläkeläinen58

Ja tuleeko sillä toimeen ... kyselee alle 6-kymppinen minimipalkkainen, jolla työeläkekertymää ei ole nimeksikään.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pensionista

      Sairaseläkkeen osuus on 777€ jota KELA täydentää siten, että koko summa on 957€.
      Summat ovat nettoja. Pärjään hyvin.

      • pensionista

        Tulojen suuruus/pienuus ei ratkaise elämisen tasoa.
        Pienen eläkkeeni lisäksi minulla on,työvuosien seurauksena, hieman vuokra ja muita pääomatuloja. Asuntoni yhtiövastike on 340€/kk.


    • Raha.ei.ratkaise

      Eihän se rahasumma ole ainoa kriteeri. Asuinkustannukset pitää tietää. Onko taloudessa kaksi eläkkeensaaja? Onko mahdollista kasvattaa itse perunat ja muut juurekset? Onko säilytystilaa? Onko auto? Tarvitseeko autoa? Miten kuljetaan matkat? Aina bussilla? Polkupyörällä? Miten terveys?
      Ja niin edelleen.

    • tulotjamenot

      Jään ensi kesänä eläkkeelle. Jos saan 1000 € eläkettä, niin se lienee sopiva. Asumiskulut n. 600 €.

    • Pärjäilenhyvin

      Vain 2200e nettoeläke verojen jälkeen.Työelämässä olin yli 40 v ,joten ei tuo kummonenkaan summa ole,kunnon eläkkeisiin nähden.Enpä kuitenkaan valita,koska sitä saa,mitä tilaa.Elikkä mille oksalle on rahkeet riItäneet,minkälaiseen ammattiin on viitsinyt tai pystynyt lukemaa,niin sen mukaanhan se palkka on maksettu.

      • munaton

        Niin ja onko kikkeli vai ei!


      • Koolla.ei.ole.on.väliä

        Kikkelin pituus ei ratkaise "eläkeongelmaa". Pitkäkin kikkeli voi saada lyhyen eläkkeen kun taas joku tumppikikkeli saattaa saada 10 000 euroa.


    • att2

      1121 euroa nettoa, valtio ja työeläke 2017 laskin, tosin ajattelen ostaa asuntoauton 80000t euroa nyt tai keväällä. Asunto on täystiili talo lainaakin ehkä maksan pois.

      Hon(hän) muutta juuri nyt uuteen rivitaloon 80m2 ennen oli 180m2 asuntoala vanhan myynti ei riitä mitä uusi maksaa.

      Miksi säästää kun kuolema lähestyy vain sen tiedän en aikaa.

      Eläkkeeseen tulevat omat lisät eivät paljon, totuus kaikessa kiitos uskon suomalaisiin.

    • eimamu

      Toiset saa eläkkeen kouluvelvollisuuden jälkeen, ja maahantulijat, ei ne jotka ovat tämän hyvinvoinnin rakentaneet.

      • Mä olen sytyperäinen Suomalainen mut en mä voi hakea mihinkään työhön jossa vaaritaan peruskoulun suorittamista,ei onnistu kun on kansakoulun käynyt.
        Ollaan hiljaa ettei mee eläke.


      • Ammateista.eläkkeelle

        Sama täällä. Vain kansa -ja kansalaiskoulu. Olin väliinputoaja ja tyydyin hanttihommiin-kin. Tosin aikuisena kouluttauduin eri ammatteihin työn (en koulun tai kurssien) kautta ja siinä ei olisi YO todistuskaan painanut hevonpaskapullaa.
        Palapelityöjaksoista kertyi tyydyttävä eläke. Tyydyttävä silloin, jos siihen on kompenssoinut kylmän tosiasian: elämisen hinnat.


      • Tältä ryhmältä on ensin puolitettu ja nyttemmin lopetetaan indeksit, otettiin se luvattu kansaneläke, jonka piti tulla kaikille ja muistettu nostaa veroprosentti vastaamaan tasoa, jossa tulee maksettua edelleenkin eläkevakuutusmaksut.
        Että tälleen se rikastuttaminen saadaan mahdolliseksi ja kun eläkerahastot ovat vielä varmuuden vuoksi emu-puskureina, saattaa olla, että eläkkeiden maksu lopetetaan kokonaan pieneläkeläisiltä.
        Suuntaus ainakin on hyvä ja tasaisesti aleneva, onneksi kymmeniä tuhansia kuukaudessa nostavat eläkeläiset saavat verovapauden.


      • anonymous0 kirjoitti:

        Tältä ryhmältä on ensin puolitettu ja nyttemmin lopetetaan indeksit, otettiin se luvattu kansaneläke, jonka piti tulla kaikille ja muistettu nostaa veroprosentti vastaamaan tasoa, jossa tulee maksettua edelleenkin eläkevakuutusmaksut.
        Että tälleen se rikastuttaminen saadaan mahdolliseksi ja kun eläkerahastot ovat vielä varmuuden vuoksi emu-puskureina, saattaa olla, että eläkkeiden maksu lopetetaan kokonaan pieneläkeläisiltä.
        Suuntaus ainakin on hyvä ja tasaisesti aleneva, onneksi kymmeniä tuhansia kuukaudessa nostavat eläkeläiset saavat verovapauden.

        "anonymousO"

        Yhteis-kunta elää ihmisillään.
        Ihmisillä jotka yhteis-kuntaansa ohjaavat.
        Miksi siis ihminen kiukuttelet?
        Miksi tunnet jääneesi osattomaksi?

        H.


    • Paljonkin saisi menemään, en ole tottunut levittelemään rahaa ympäriinsä. Sillä on pärjättävä minkä saa jos ei meinaa enää mennä töihin. Kun ei ole velkaa rahat riittävät oikein hyvin.
      Matkustelukin tuntuu nykyisin aika vaivalloiselta vaikka terve olenkin. Tykkään olla kotonani. En kaipaa isompia virikkeitä, ravintolat jätän jo nuoremmille, alkon tuotteet eivät juuri maistu eikä tupakka.
      Ei minua häiritse muiden juominen eikä polttaminen se on heidän asiansa.
      Aika iso osakehuoneisto siitä menee yli 300€ kk kun saisi myytyä muuttaisin pienempään tai vuokralle, vuokralla olisi huoletonta asua. Sähköön menee aika paljon kun on kahteen paikkaan, perusmaksut on niin isot.

      • Kipinä.elämään

        Käykö tähän kiinalainen sanonta
        - Mikään ei ole niin tärkeää kuin sähkölasku eikä sekään ole tärkeä.


      • Sähkö laitetiin verolle. Lisäsi hintaa, joten moni huoneistosauna on ollut sen jälkeen "kylmillään". Kiinteistövero nousee ja kuukauden tulo menee vuodessa siihen. Tupakasta ja alkosta vapaana vielä toimeen tulee, kun valmistaa ruoan kotona.


      • eiookallista
        arvo.e kirjoitti:

        Sähkö laitetiin verolle. Lisäsi hintaa, joten moni huoneistosauna on ollut sen jälkeen "kylmillään". Kiinteistövero nousee ja kuukauden tulo menee vuodessa siihen. Tupakasta ja alkosta vapaana vielä toimeen tulee, kun valmistaa ruoan kotona.

        Maksaako saunan lämmitys niin paljon, ettei kannata saunoa? En ole sellaista kokenut ja lämmitän saunan 2x/vk. Jos on sähkölämmitteinen lattialämmitys se vie ja olen kuullut tutuilta, että eivät pidä päällä lattialämmitystä. Minulla ei sellaista ole. Suht uusi kaksio, hella, jk/pakastin( yksi ylimääräinen pakastin) , läppäri, taulutv, mikro, imuri. Paistan mielestäni aika paljon , leivon , teen uuniruokaa jne.. telkku päällä n 10 h /pv, läppäri monta tuntia... tulikohan kaikki ? Sähkölasku tulee kahden kk:n välein ja on pysynyt samana, muutaman euron voi heittää. n 50-55 e.


      • Sähkön kulun voi laskea. Jatkuvasti toimiva lattialämmitin on sähkösyöppö. Pahimmillaan lasku oli yli 200 kerta. Saunan ja lattialämmityksen poistettuani lasku oli alle 100.


    • yksvain

      Työeläke verojen jälkeen jää noin 1700 euroa, ihan kohtalaisesti pärjään.

      • att2

        Hyvin ehkä samoihin aika näyttää, tänään noin 4000 euroa netto.


      • kohta.Kuus.tonnia
        att2 kirjoitti:

        Hyvin ehkä samoihin aika näyttää, tänään noin 4000 euroa netto.

        Vielä vartti sitten kirjoitit tienaavasi paljon vähemmän. Jaa, jaa ne on niitä kännisten kehumisia.


      • Laskutaidoton_kun_on

        Ei se osaa muuttaa kruunuja euroiksi.


      • att2
        kohta.Kuus.tonnia kirjoitti:

        Vielä vartti sitten kirjoitit tienaavasi paljon vähemmän. Jaa, jaa ne on niitä kännisten kehumisia.

        Totuus!!! sinulle humalaiselle jota olet joka päivä. Kirjoittamani summat ovat totuus, mutta olen myynyt talon ihmisineen ja eläketulot ovat vielä 2 vuotta hyvin korkeat siis jää yli tulevaan aikakaksoon jos elän. Lopetin työt 58 vuotaana siis valtion eläke on pieni.

        Euron kurssi on suuri n.9,55 ehkä. Vuositulot nyt ilman vuokria n,42000t euroa.

        Te yleensä olette sillä tasolla että helmitaulu sopisi Teille.


      • kohta.Kuus.tonnia kirjoitti:

        Vielä vartti sitten kirjoitit tienaavasi paljon vähemmän. Jaa, jaa ne on niitä kännisten kehumisia.

        Kerrotaan juopumisen muuttavan menotkin tuloiksi.


    • apKirjoittaja

      Eli ihan hyvin sitten eläkeläinen pärjää Suomessa vaikka kaikkialla puhutaan eläkeläisten kurjuudesta.

    • nudismi-on-muotia-

      650 euroa kk hyvin pärjään, kynsiä syön ja vettä juon, siinä se päivä vierähtää muksvasti,
      rumat ne vatteilla koreilee,
      meikällä ku ei oo vatteitakaa,

      • Hae.lisukkeet

        Pallit tai pimppa paljaana ihminen on rehellisimmillään. Mutta miten eläke voi olla niinkin pohja kuin 650? Ymmärtääkseni ns takuueläke puhkaisee jopa 700 euron rajan?


    • Hallitus.suojelee.kaikki

      Ei hajupommiakaan, tarkkaa tietoa ei ole. Sentti sieltä toinen tuolta kolmas sentti taskunreiän läpi.

    • tyytyväisyyteenaihetta

      Noin 3000 brutto, yli puolet tästä on leskeneläkettä, loput omaa ansioeläkettä. Verot syövät noin 800 euroa/kk, joten käyttöön jää noin 2200 euroa/kk. Mitään tukiaisia en saa.

      Asuminen nielee noin 450 euroa/kk. Eläkeläisen 30 päivän matkakortti paikallisliikenteeseen 36 euroa/kk, ei autoa. Ei tarvitse laskea joka senttiä. Menot ovat silti pienemmät kuin tulot eli säästöön jää jonkin verran. Tyytyväinen olen. Annan säännöllisesti hyväntekeväisyyteen. Hemmottelen myös kolmea lemmikkiä.

      Eläminen alle 1500 eurolla/kk olisi tiukkaa.

      • KoijareitakoVsaiOnnnekk

        Miten sinä saat leskeneläkettäkin, vaikka on noin hyvä eläke itsellä?
        Kun katsoin omaa eläkettäni, ei minulle mitään leskeneläkettä makseta, kun oma eläkkeeni ylittää jonkin tiietyn summan.

        Voisiko joku kertoa, miten homma toimii?


      • att2

        Leskillä on hyvin Suomessa, minäkin olen leski mutta en saa mitään, otin jopa lainaa että sain rakkaan vaimoini hoitaa kotona lähes viimeiseen hetkeen.


        Suomi on hyvä valtio paras maailmassa siellä asuville ja myös veroparatiisi siis toinen koko maailmassa.

        Tiedän Suomen asuin 23 vuotta ja tunnen asiat taloudessa.


      • tyytyväisyyteenaihetta
        KoijareitakoVsaiOnnnekk kirjoitti:

        Miten sinä saat leskeneläkettäkin, vaikka on noin hyvä eläke itsellä?
        Kun katsoin omaa eläkettäni, ei minulle mitään leskeneläkettä makseta, kun oma eläkkeeni ylittää jonkin tiietyn summan.

        Voisiko joku kertoa, miten homma toimii?

        Koijari en ole mutta ehkä Onnekas. Leskeneläkettä saan ihan lakien ja sääntöjen mukaan. Puolison eläke oli paljon, paljon suurempi omaani verrattuna, siksi leskeneläkekin tuntuva.

        Leskeneläke ei ole mikään köyhäinapu, jota maksettaisiin vain kaikkein heikoimmassa asemassa oleville leskille. Tosin ilman leskeneläkettä taloudellinen tilanteeni olisi hyvin tiukka, onhan oma ansioeläkkeeni alle 1500 brutto. En pidä sitä hyvänä eläkkeenä eikä varmaan moni muukaan. Olin vuosia kotona hoitaen lapset ja kodin, joten omaa eläkettä ei kertynyt paljoa.


    • Töissä_vielä

      Eiköhän sillä pärjää, kunhan nyt ensin eläkkeelle jää. 68-vuotiaaksi on vielä aikaa.

    • 72v

      Jäin putkeen 57v joten eläkkeeni on vajaa koska työeläkkeen kertyminenkin alkoi vasta 27-vuotisena levottomasta elämäntavasta ja opiskelusta johtuen.
      Nettoeläkkeeni on leikkaantunut useana vuotena peräkkäin.
      Tämän hetken tilanne on 3320,97€/kk/nto.

      • jokuvale

        Onko satua>? Siis yli kakskyttuhata markaa neto?? Misä olet saanut vuosikausia yli 50000mk liksaa? Eläke alle puolet liksasta!


      • 72v
        jokuvale kirjoitti:

        Onko satua>? Siis yli kakskyttuhata markaa neto?? Misä olet saanut vuosikausia yli 50000mk liksaa? Eläke alle puolet liksasta!

        Aloitus ei rajannut eläkkeen perustetta.
        Mutta valehteluun. Vastaus on monen korvissa kirosana, "konsultti".
        Toimin huomattavan osan työvuosistani yhden omistajan konsulttiyrityksen ainoana palkollisena.
        Täydennyksenä voin mainita, että piene konsulttiyrityksen palkollisena oli varauduttava toimeksiantojen harvenemiseen joten täydensin alun perin työeläkettäni omalla eläkesäästämisellä.


    • juupasjuu

      Köyhimmillä eläkkeensaajilla ei ole varaa tietokoneisiin ja niiden maksuihin, joten rahakkaat ne täällä kirjoittelevat.

      • revi_tästä

        Ei se tietokoneen käyttö aina ole kallista...minulla kaverin rakentama pöytäkone, tuli maksamaan alle 200€, nettiliittymä sisältyy vuokraan, joten voin surfailla vaikka koko päivän, menee vaan sähköä


    • yksitoikkoinenelämä

      Työeläke 1200€ netto. Vuokra 580€ sähkö. Terveydenhoitomenot, lääkkeet, netti, puhelin, tv, tarjousruoka, kirpparivaatteet, vanha pyykkikone, vanhat kalusteet, polkupyörä. Kotivakuutus, harrastusmenot n. 100€/0,5-vuotta. Ei matkoja, teattereita, konsertteja, lehtiä, ravintolaruokaa, kahviloita, eikä mitään muutakaan virkistystä arkeen. Vaikeaa on välillä tulla toimeen ja elämä on yksitoikkoista.

      • valeitako

        Missä olet tehnyt työuran yli 40000 mk/kk liksalla?


    • nuukaillaan

      Eläkkeeni (vajaat 1300 e/kk netto) riittäisi hyvin, jos en ryyppäisi ja tupakoisi ja jos luopuisin autosta. Tänä vuonna olen lisäksi kuluttanut osinkotuloja 300 - 500 e/kk, viime vuonna vähän enemmän.
      Täytyisi alkaa nuukailla, mutta vasta 2017 - 2018 hallituksen mallin mukaisesti.

      • att2

        Samoin minulla, onnea sinulle--nyt alkaa tulla rehellisiä vastauksia.


      • att2

        Suomi on hyvä valtio eläkeläisille, tarkoitan jotka ovat tehneet töitä ja eivät petoksella saaneet varhaiseläkettä.


        Minä en saa mitään suomesta, siis täytyy itse ajatella koska lopetin 58 vuotiaana omasta tahdosta vuosi 2005, Ruotsin eläke on myös pieni ei leskeneläkettä, koska maa on köyhä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe