Uravalmmennus

tietoinen11

Onkohan kuinka montaa muoniolaista pitkäaikais työntöntä laitettu (pakoitettu) työvoima toimiston taholta7.9.15 alkavalle uravalemmennus toimeen? Kun yrittää laitella sähköpostia kyseisen uravalmmenus firman valmentajalle ei mitään vastausta saa saatikka ei vastailla puhelimeen. Oliskohan taas sellainen firma kuin elokuva joskus Kun Hunttalan Matti suomenn osti? Onx muita joille on tullut Uravalmennuksesta työkkärinn taholta esitettä?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksiesimerkki

      En tiedä, minkälaisesta uravalmennuksesta tässä on kyse, mutta voin kertoa erään esimerkin.

      Eräs entinen johtajatason kaveri oli ns. eläkeputkessa. Hän oli hyvin koulutettu, noin 40-vuotisen uran aikana oli kohonnut aivan yrityksen johtotasolle. Jouduttuaan vajaa kuusikymppisenä eläkeputkeen, hän joutui työvoimatoimiston listoille.

      Ei mennyt aikaakaan, kun häntä oltiin passittamassa jollekin työnhakuvalmennukseen tai vastaavaan. Henkilöllä oli kokemusta, vaikka olla tuollaisen kurssin vetäjänä. Kenellekään työvoimatoimiston virkailijalle ei ollut tullut mieleenkään pyytää tuollaista kaveria hoitamaan hommaan.

      Kaveri ilmoitti, että ei hän mene tuollaiselle kurssille ja perusteli sen niin hyvin, että ei menettänyt päivärahaoikeutta. Hän olisi vain turhautunut kurssilla ja yhteiskunta menettänyt rahaa hänen turhanpäiväiseen kurssittamiseksi.

      Kuinkahan paljon työvoimahallinto pitää tällaisia turhia kursseja ja varsinkin sellaisille henkilöille, jotka eivät tarvitse niitä. Kurssit maksavat yhteiskunnalle.

      • tietoinen11

        Haluttas nyt vaan tietää kuinka monelle on työkkäri laittanyt tuolle kursille osallistumis pakon karenssin uhalla? Mullakin kulkuyhteydet huonot ei ole omaa autoa? Mutta ei kuulemma kelpaa esteeksi sellainen asia!


      • tietoinen11

        Kyllä mielestäni on väärin pakottaa ihmiset kursille kuuden viikon karenssin uhalla kursille jolla ei ole mitään merkitystä työllistymiseen?


      • Eikumenox

        Ei ,ei vain ,mutta haeppa kuntaan töihin loppu kurssihuolet.


      • Keskinensuomi
        tietoinen11 kirjoitti:

        Haluttas nyt vaan tietää kuinka monelle on työkkäri laittanyt tuolle kursille osallistumis pakon karenssin uhalla? Mullakin kulkuyhteydet huonot ei ole omaa autoa? Mutta ei kuulemma kelpaa esteeksi sellainen asia!

        Miten meinaat kulkea töihin? Jos olet työnhakija ja saat päivärahaa, ei ole iso vaade osallistua muutaman viikon kurssille. Uskallan olla eri mieltä niiden vaikutuksesta koska itse olen saanut töitä sen jälkeen kun ymmärsin mistä työnhaussa on kysymys ja mitä kannattaa korostaa.

        Mitä ihmeen haittaa voi olla, jos saa viimeisintä tietoa ja osaamista työnhakuun?? Tiedän kyllä,e ttä kurssinvetäjällä on iso merkitys sille, miten kurssilaiset kokee koulutuksen; täällä meillä päin on todella hyviä kursseja ja nykyään niihin jopa jonotetaan.


      • tietoinen11
        Keskinensuomi kirjoitti:

        Miten meinaat kulkea töihin? Jos olet työnhakija ja saat päivärahaa, ei ole iso vaade osallistua muutaman viikon kurssille. Uskallan olla eri mieltä niiden vaikutuksesta koska itse olen saanut töitä sen jälkeen kun ymmärsin mistä työnhaussa on kysymys ja mitä kannattaa korostaa.

        Mitä ihmeen haittaa voi olla, jos saa viimeisintä tietoa ja osaamista työnhakuun?? Tiedän kyllä,e ttä kurssinvetäjällä on iso merkitys sille, miten kurssilaiset kokee koulutuksen; täällä meillä päin on todella hyviä kursseja ja nykyään niihin jopa jonotetaan.

        Muutoman viikon kursille? Kestää melkein kaksi kuukautta tää kurssi! Josta ei todellakaan ole minulle mitään hyötyä olen olen jo siinä iässä jotta voin valmistua kohta eläkkeelle.


      • tietoinen11
        Eikumenox kirjoitti:

        Ei ,ei vain ,mutta haeppa kuntaan töihin loppu kurssihuolet.

        Kuntaahan ei pääse töihin jos ei ole velikultia taikka tietyn laista sukua?


    • Leoni

      Mulla on kuiten selkeä mitä haluan tehdä tai opiskella, mutta ei ole tullut mahdollisuutta siihen, ja minut on pakotettu siihen uravalmennuskurssille! Eli ei siinä auta muu kuin mennä vain, koska karenssi on todella syvältä, varsinkin jos se aiheutuu siitä että ei vain kiinosta mennä, 3kk karenssia olen saanut erään kieroilian ansiosta kerran ja se riitti!

      • tietoinen11

        Toivottavasti tämä työvoimaneuvoja on avauspäivänä siellä läsnä? Saa kuulla kommenteja millä mielellä kurssilaiset aloittavat kurssin? Mä ainakin avaudun ja sanon,jotta jos pakottamalla pitää kursiile tulla osalistua niin se on syvältä perseestä!!


    • muonioneläikeläiukko

      Onn tullut kursiille paperit. en lähde olen 60 JA EI OLE aihetta
      kurssitta itseäni tällä iällä....olin 40 vuotta valtion leivissä.

      • tietoinen11

        Mulla ei vain ole vara ottaa sitä 6 viikon karenssia,muutoin olisin ollut lähtemättä


    • Napinatpois

      Käsittääkseni on olemassa joku velvoite päivärahan saajallakin . Ei sitä kotiin makseta huvin vuoksi. Ja matka ei ole este osallistumiseen. Jos on valmis työelämään, niin samaten myös kurssille osallistumiseen. Näidenkin muutamien kirjoitusten perusteella tekee todella hyvää hankkia jotain tietoakin.

      • tietoinen11

        Kuules sä voit pitää sen turpasi kiinni! Jos kurssi on sellainen josta ei ole mitään hyötyä työllistymiseen taikka muuhun niin ei sellaiseen kannata menna muuta kuin pakottamalla! Mulla on sitä tieto kyllä miten työtä voi saada mutta ei ole sellaista paikkaa viekä auennut. taidatkin olla jotain näitä kunnan veli kultia kun tollasia osaat puhella?


      • niinvain

        Ei mitään velvotteitä,rahaa kotiin vaan.


    • tietoinen11

      Maanantaina se alkaa uravalmmennus? Saa nähdä kuinka monta pakotettua kursilaista ilmestyy paikalle? Kaiken näköiseen pilipali kurssiin te-keskuksella on löysää rahaa, mutta ei suoraan palkkatukeen työnantajalle?

      • Pohdiskelenvaanp

        Niin onhan nyt ruska-aika ja kurssinpitäjille tarvitaan tuunia. Ei toki sattumahan se vaan.


    • Työhalutonko

      Jokunen taitaa olla , joka ei halua kurssille , eikä töihin. Ei sellaiselle kuulu työttömyyspäivärahakaan

      • Loppulaiskotteluun

        Täälä ei ihan hirveästi töitä ole, ja koulutettuna ei kyllä haluta lähteä minnekkään uravalmennus kurssille! Pakolliseksi niille joilla ei ole minkään näköstä ammattia ja joille jotka nostavat kelasta palkkaa ja ovat sairaslomalla tuontuosta jos sattuvat töihin vaivautumaan!!


      • Jaaniin
        Loppulaiskotteluun kirjoitti:

        Täälä ei ihan hirveästi töitä ole, ja koulutettuna ei kyllä haluta lähteä minnekkään uravalmennus kurssille! Pakolliseksi niille joilla ei ole minkään näköstä ammattia ja joille jotka nostavat kelasta palkkaa ja ovat sairaslomalla tuontuosta jos sattuvat töihin vaivautumaan!!

        mitä vanhemmat eelä lapset perässä, sen oppii työmoraalinkin! Vaikkakin ei täällä paljon töitä ole, mutta ammattiinopiskelu mahdollisuus on kaikille joilla ammattia ei ole jos ei muuta hommaa löyvy


      • Josetosionn

        Mitä vanhemmat edellä,sitä lapset perässä ja se on varmasti tosi. Nuita oikeuksien hakijoita on kuin vilkkilän kissoja.


    • Poka18

      Selitätte et olette lähellä eläkettä mutta kirjotatte kuin pikkulapset. Menkää sinne kurssille ja kasvakaa aikusiksi. Jotain joudutte tekeen sossurahojenne eteen, niin alkaa kitinä

      • Työllistynytyötön

        Nyssie vallan väärin oot ymmärtäny. Nimenommaan kurssilta kieltätyessä joutuu hakkeen niitä sossurahoja.


    • Huskoulunpenkille

      Mikä se tuossa kaihertaa. Olen käynyt ties mitä lisäkoulutusta ja aina olen saanut niistä antia.
      Monet koulutukset olen maksanut itse, osa on kuulunut pakollisena yrityksen maksettavaksi.
      Oudolta tuntuu kieltäytyminen uuden oppimisesta, moni työssä oleva menisi uravalmennukseen mielellään. Työttömyyden uhatessa on koulutetuille yksi pakillinen konsteja käytössä.
      Positiivinen asenne auttaa, miettikää vielä. Saatte ilmaiseksi uutta oppia, ja kehtaatte napista.

    • Väheneeköraha

      Vaikka kuinka runsain niin usko työllistymiseen "vanhana" ei parane.
      Oman työpaikan luontiin voipi auttaa mutta jos se ei elätä käykö sitten vielä huonommin tukien ja muiden semmoisen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe