Naisena olemisen kirous

tribottikuvanotti

Löytyykö maailmasta ihmistä, joka ei hyväksy seksismiä osana elämää vaan puuttuu siihen siinä missä mihin tahansa muuhunkin vääritekoon (samalla lailla kuin syrjintään tai rasismiinkin?). Ei vain naura jos toista kohdellaan halpamaisesti. Luulisi, että nämä ovat normaaleja asioita, mutta ilmeisesti eivät kaikkien kohdalla ole ja ilmeisesti myös naisista löytyy seksistisiä mulkkuja. :/ Mikä siinä on, että naisen loukkaaminen on yleisesti hyväksyttävämpää... Ilmeisesti olen liian herkkä tänne. Julma maailma. :/ En vaan jotenkin osaa jättää näitä asioita omaan arvoonsa, ne sattuu.

9

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmhmm

      Yleisesti hyväksyttävää, tokkopa sentään.
      Ystävät ja rakkaat ainakin puuttuvat, sehän on selvä.
      Muut voikin jättää omaanarvoonsa.

    • nuhir

      Seksismiä parempi sanavalinta on ehkä naisviha sillä siitähän seksismissä on pohjimmiltaan kyse. Itse yritän puuttua aina tilanteeseen kun kohtaan syrjintään (joko ihonvärin, etnisyyden, seksuaalisuuden tai sukupuolen vuoksi), mutta olen huomannut että kanssaihmiset suhtautuvat sen jälkeen pikemminkin entistä negatiivisemmin minuun. On helppo leimata toinen ihminen "mielensäpahoittajaksi" kuin itse katsoa kriittisesti peiliin ja punnita omia asenteitaan/sanojaan.

      Suomessa on valitettavasti vieläkin vallalla ilmapiiri jossa naisten halventaminen ja naisiin kohdistuva viha on yleisesti hyväksyttävää. Kohtaan tällaista valitettavan usein arkielämässäni yliopistolla.

      Koita pitää sinäkin pää pystyssä ja jatkaa kamppailua yhteisen hyvän puolesta, vaikka se onkin välillä vaikeaa. Tsemppiä!

    • tribottikuvanotti

      Kai se täytyy. Sitä vaan toivoisi, että joskus löytäisi ihmisen, jolle hellyys ja välittäminen olisivat luonnollinen asia eikä niitä tarvitsisi erikseen vaatimalla vaatia. Ei vaatia omia oikeuksiaan, koska jos välittää, eikös sen kaiken pitäisi olla luonnollista.

    • Foxxy-

      Mulkkuja löytyy, joka puolelta eikä niistä pääse millään eroon.
      Nuorempana useampi tuli kommentoimaan ihonväriäni ja sitä mitä kaikkea tekisi mulle, kuinka pantava olen jne. Mä en tiennyt mitä sanoa takaisin, joten pidättelin koko matkan kyyneleitä ja purskahdin itkuun vasta kotona.
      Mun isä opetti mua puolustaa itteäni. Ikinä ei saa antaa toisen sanoa sulle hävyttömyyksiä. Hän kertoi miten selviytyä rankasta maailmasta. Nykyään oon säästynyt vittuilusta, kiitos isin.
      Neuvona sulle: kannattaa miettiä etukäteen pari hyvää vastausta niille mulkuille. Kun ne seuraavan kerran heittää jotain seksististä, sanot ne vastaukset napakasti. Yleensä ne siitä hiljenee tai supisee jotain hämmentyneenä.

    • tribottikuvanotti

      Kiitos vastauksista. :)

      Se on tietty helpompi sanoa vastaan niille, joihin ei ole tunnesidettä, esim. jos vaan kadulla huudellaan jotain. Sellaiset nyt menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta kun onkin kyseessä ihminen, jonka pitäisi olla ystävä ja johon on tai ainakin oli tunteita... silloin ne suojamuurit kummasti murenee. :/

      • Foxxy-

        Siis onko tämä ystävä halveksinut sinua vai onko hän halveksinut sinua?


      • tribottikuvanotti

        ? :)

        Siis, hän oli sekä ystävä että romanttinen kiinnostuksen kohde.


      • eimikäänihme

        Ei kannata ihastua ystävään. Katsos ystävät ystävinä, romanttiset kiinnostuksen kohteet erikseen. Ei ihme, että jos kohtelu on tuollaista jos on ihastunut ystävään. Ystäviin ei kannata ihastua.


      • Foxxy-

        No niin en tainut ajatella kirjoittaessa :DD Eli sun ystävä on vaan naureskellut, kun sua on kohdeltu halvelsuvasti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe