Voiko helvetistä pelastua?

GraceofGod

Jumala on kutsunut minua nyt vahvasti tutkimaan sanaa, en ole aiemmin ihan oikeasti uskonut Raamattuun täytenä totena, vaan olen lukenut sitä ihmetellen ja tehnyt omia tulkintojani. Nyt minulla on herännyt vahva usko, että joka sana on totuutta ja Raamattu on kirjaimellisesti totta. Ihmeellisellä tavalla minulla ei ole enää esteitä uskoa esim luomiseen jne.

Samalla sisälläni on herännyt kauhea tuska menetetyistä sieluista. Tunnen surua siitä että sieluja menee ikuiseen kadotukseen joka päivä. Tänne viattomina syntyvät lapset, jotka kohtaavat kasvaessaan kauheita asioita ja hyväksikäyttöä esimerkiksi, eivätkä koskaan saa kotoaan (eikä koulusta) eväitä kristinuskoon ja Jeesuksen sovitustyöhön, mitä mahdollisuuksia heillä edes on tässä maailmanajassa löytää pelastusta rikkinäisinä aikuisina? Ajatus ikuisesta tulesta ja kärsimyksestä on ihan kauhea rangaistus. Voiko helvetistä pelastua? Vain Jumala voisi tämän tehdä.

Onko kukaan muu pohdiskellut ja rukoillut tämän asian edessä?

41

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysyjärjevänä

      surullista jos olet ennen suhtautunut terveen epäilelevästi raamattuun ja nyt aiot tosissasi alkaa sitä ottamaan. voit pohtia onko joku kriisi aiheuttanut tuon muutoksen. mitä voisit tehdä ettet alkaisi hihhuloimaan ja uskomaan niin järjetöntä kirjaa.

      vain pahuutta edustava jumala laittaisi ihmisen hellvettiin. jumalahan itse pysyy piilossa joten ei hän voi uskon puutteesta suuttua.

      • näin

        Älä turhaan pelkää helvetin kidutudta. Koska sana helvetti on käännetty hebrelaisesta sanasta haades joka tarkoittaa hautaa. Ne viettomat lapset ym ihmiset on haudassa koska ovat kuolleita, ne eivät tiedä mitään. Mikä toivo kuolleilla on. Jos uskot raamattuun löydät sen Joh: 5:28.


      • GraceofGod

        En pelkääkään omalta kohdaltani, enkä viattomien lasten puolesta, vaan niiden puolesta, jotka eivät usko eivätkä ole valinneet Jeesusta ja armoa...Niiden rikkinäisten aikuisten sielujen puolesta, jotka eivät ole katuneet... Joh 5:29


      • ei_nyt_ikuista_piinaa
        GraceofGod kirjoitti:

        En pelkääkään omalta kohdaltani, enkä viattomien lasten puolesta, vaan niiden puolesta, jotka eivät usko eivätkä ole valinneet Jeesusta ja armoa...Niiden rikkinäisten aikuisten sielujen puolesta, jotka eivät ole katuneet... Joh 5:29

        Kyllä armeliaalla Jumalalla on konstit katumattomille. Varmasti ihan niinkuin maanpäällisillä tuomareillamme. Voi syntiselle räpsähtää 10000 vuotta helvettiä (ensikertalaiselle puolet tuosta) tai vaikka 8000 vuotta yhdyskuntapalvelusta helvetin esikartanossa. Ei kai armelias Jumala voi mitenkään olla valistunutta ihmistuomaria ankarampi? Eikös Jumala ole rakkaus? Vai?


      • GraceofGod
        näin kirjoitti:

        Älä turhaan pelkää helvetin kidutudta. Koska sana helvetti on käännetty hebrelaisesta sanasta haades joka tarkoittaa hautaa. Ne viettomat lapset ym ihmiset on haudassa koska ovat kuolleita, ne eivät tiedä mitään. Mikä toivo kuolleilla on. Jos uskot raamattuun löydät sen Joh: 5:28.

        Höpsistä sinulle.


      • niinse.vaan.on
        GraceofGod kirjoitti:

        Höpsistä sinulle.

        Jumala rakasti ensin, ihminen vasta sitten, eivätkä kaikki usko, mutta uskon saa lahjaksi kun sitä rukoillen pyytää. Mutta on oltava tosissaan. Sydänten tutkijaa sinä et petä.


    • pienviljelijä

      Jumala on oikeudenmukainen, ne jotka eivät usko tuomitaan omantuntonsa mukaan.

      • GraceofGod

        Kiitos pienviljelijä, minulla on vielä paljon Raamattua tutkittavaksi!


      • pienviljelijä

        Paavalin kirjeistä löytyy asiaanliittyvää pohdintaa, siis ajalta kun jo oli seurakunniksi sanottavia kristittyjen yhteisöjä, juutalaisuutta ja pakanallisuutta rinnakkain.


    • GraceofGod

      Pitkan harkinnan jälkeen, kuitenkin vastahakoisesti olen tullut sellaiseen johtopäätökseen ettei helvettiä ole olemassakaan.

      • taivaaseen pääsi teki mitä huvittaa?


      • kylläse.vaan.on
        samivini kirjoitti:

        taivaaseen pääsi teki mitä huvittaa?

        Minä taas olen päinvastoin täysin vakuuttunut että helvetti on.


    • Alkuperäinen

      Olinpa typerä kun kirjoittelin rekisteröimättömällä nimimerkillä, viimeisin vastaukseni oli pienviljelijälle. Mikä siinä on että ihmiset jotka haluavat pilkata ja kiusata iihtyvät näin hyvin jossain kristinuskopalstalla heittämässä sontaa keskusteluihin..? Eikö ole parempaa tekemistä? No en aio enää istua siellä missä pilkkaajani istuvat, joten poistun takavasemmalle. Kiitos asiallisille kommentoijille.
      Alkuperäinen kirjoittaja

      • Lokapois

        Hyvin sanottu, joku näitä uskosta osattomia riivaa. Loka lentää aina kun jostain yrittää keskustella.


    • pitkäänuskossa

      Kyllä helvetti on ikuinen ja peruuttamaton ja tietoinen kärsimyksen paikka, mutta kyllä sinne jokainen tietoisena omasta vallinnastaan joutuu. Ei Jumala ole epäoikeudenmukainen; ei jaa lusikalla ja vaadi kauhalla. En usko että viattomat lapset ja sorretut joutuvat piinanpaikkaan.
      Keskity ottamaan vastaan Jumalan rakkaus Jeesuksen Kristuksen kautta. Jätä liian vaikeat asiat Jumalalle. Jumala on kuitenkin rakkaus.

      • dhrrrrh

        "Kyllä helvetti on ikuinen ja peruuttamaton ja tietoinen kärsimyksen paikka, mutta kyllä sinne jokainen tietoisena omasta vallinnastaan joutuu. "

        johan oli typerästi sanottu. väität siis että minä ateisti tietoisesti valitsen hellvetin osakseni vaikka pidän niin islamin kuin kristinuskonkin hellvettiä ilmiselvänä keksittynä peloitteena tyhmien ihmisten pelotteluksi uskomaan tarinoita.

        olen kyllä kuullut hellvetistä mutta kuuleminen on eri asia kuin asian pitäminen totena. tietoinen kärsimyshelvetin valitseminen edellyttäisi että uskoisi mokomaan paikkaan. yhtä päätöntä olis jos sanoisin sinulle että tietoisesti valitset joutua islamin helvettiin koska kapinoit allahia vastaan


      • eiole.synnitöntä
        dhrrrrh kirjoitti:

        "Kyllä helvetti on ikuinen ja peruuttamaton ja tietoinen kärsimyksen paikka, mutta kyllä sinne jokainen tietoisena omasta vallinnastaan joutuu. "

        johan oli typerästi sanottu. väität siis että minä ateisti tietoisesti valitsen hellvetin osakseni vaikka pidän niin islamin kuin kristinuskonkin hellvettiä ilmiselvänä keksittynä peloitteena tyhmien ihmisten pelotteluksi uskomaan tarinoita.

        olen kyllä kuullut hellvetistä mutta kuuleminen on eri asia kuin asian pitäminen totena. tietoinen kärsimyshelvetin valitseminen edellyttäisi että uskoisi mokomaan paikkaan. yhtä päätöntä olis jos sanoisin sinulle että tietoisesti valitset joutua islamin helvettiin koska kapinoit allahia vastaan

        Jospa Jumala kuitenkin tuomitsee niinkuin oikeaksi näkee, ja on tyytyminen siihen. Ellei tee parannusta.


    • ttkkl

      Tilastojen mukaan Rauhanyhdistyksillä on puolta vähemmän pedofiliaa kuin ulkopuolella. Jottain se Jumalansaarna vaikuttaa!
      Rauhannyhdistysellä eivät hyväksy pedofiliaa ollenkaan,vaan Ovat Mooseksen Lain kannalla, joka kieltää tuollaiset!

      • kysy-mys

        Sinä siellä tilastojesi keskellä, oletko niin kiinnostunut tilastoista ja uskot kaiken mitä lehdet kirjoittaa??


    • ttkkl

      Helvetistä pois pääsee eli voi palata laittamalla antiseptista ainetta alahuulen alle eli alahuulen ja hampaiden väliin ikeniin!

      • pese.se.suu.ensin

        Onko sulla joku ongelma siellä??


    • Minun raamattuymmärrykseni mukaan helvetistä ei voida enää pelastua taivasten valtakuntaan, sellaisesta ei ole mitään Jumalan ilmoitussanaa Raamatussa.

    • heitämurheetpois

      Turha murehtia. Raamatun jumala on paimentolaismiehen keksimä satuolento.

      • sori-vaan

        mutta kun ei ole...


    • Anusanima

      Riippuu siitä missä asut, ryhdy muslimisiaksi niin saat tappaa lapsia ja naisia mielinmäärin ja silti pääset paratiisiin ja saat seitsemän neitsyttä seuraksesi, neitsyet tietenkin voi olla poikia tai tyttöjä , kummat miellyttää enemmän .....

    • toisaaltavoiolla

      Kyllä Jumalalla on varmaan keinonsa ohjata ja ojentaa ihmisiä oikealle tielle.

      Itse olen miettinyt usein, onko mahdollista, että jos muka jokin valinta pitäisi tehdä, se oltaisiinkin tehty tietoisemmassa ja korkeammassa tilassa kuin nyt, sillä olemme alennustilassa ja aika paljon olosuhteidenkin armoilla.

      Ei se varmaan ole sillä tavalla yksinkertaista, että joku nyt tuossa ja tuolla hetkellä ei usko, ja jotenkin yksikantaan, sillä Jumala näkee ihmisten sisälle ja kaikki kohtalot ja kaikki mikä on johtanut johonkin.

      Ehkä jotkut tekevät siitä jotenkin liian yksinkertaista ja yksioikoista. Joku saattaa esim. paasata väärällä tavalla, ja luontaisesti karkoittaa luotaan ja Jumala tietenkin näkee tällaiset asiat, jollekin taas on voinut tapahtua kauheaa, ja joutunut näin ikään kuin eroon Jumalasta, esim. ollut jossain lahkossa tai vastaavassa pikkujoukossa ja saanut suorastaan kauhun tällaisia asioita kohtaan. Olen paljon miettinyt, miksi se tulee aika herkästi. Esim. yhteen aikaan erityisesti näillä palstoilla oli sellaisia paasaajia, jotka lopulta ovat aika erikoistapauksia, mutta sangen epäonnistuneita kristittyinä, vaikka eivät sitä itse ymmärtäneetkään ja ymmärsin hyvin, miten he suorastaan karkoittivat moniakin luotaan ja itselle tuli suorastaan vastenmielisyys heidän lainaamiaan Raamatun lauseita kohtaan, vaikka rakastan niitä lauseita monia, mutta kun ne olivat noiden henkilöiden lainaamia, ne ikään kuin saastuivat.

      • ja.pis-te

        Näillä aivoilla jotka Jumala loi meille ihmisille, ei niinvaan ylitellä mitään korkeampia tasoja.


    • T_Kempis

      On hyvä, että olet alkanut tutkia Raamattua, mutta kannattisi tutkia myös hieman taustaa eikä vain katolisten kirkkoisien keksimiä opetuksia, joita nykykristitytkin sokeasti toistavat. Esimerkiksi hel-vetti on suoranainen käännösvirhe. Se on nimittäin käännetty kreikankielen sanasta Gehenna, joka tarkoitti Jerusalemin kaatopaikkaa eli Hinnomin laaksoa Jerusalemin eteläpuolella. Siellä poltettiin roskien lisäksi myös eläinten raatoja ja teloitettujen rikollisten ruumiita - ei kuitenkaan elävältä. Jeesuksen juutalaisille kuulijoille oli ilmiselvää, mitä Gehenna tarkoitti - kuolemantuomiota. Jeesukselle ja apostoleille ikuisen elämän vastakohta ei ollut ikuinen kidutus vaan yksinkertaisesti kuolema.

      Nykyinen kristillinen hel-vetti muistuttaa kovasti kreikkalaisten keksimää pahimpien rikollisten kidutuspaikkaa eli Tartarosta. Se ei kuitenkaan ollut ikuinen, vaan murhaajakin saattoi päästä sieltä pois, jos murhattu antoi hänelle anteeksi. Uudesta testamentista löytyy Gehennan lisäksi myös Haades, joka on suomennettu sanalla Tuonela. Se ei kuitenkaan ollut rangaistuspaikka vaan kuolleiden valtakunta.

      Ilmestyskirjan loppupuolella mainitaan myös tulinen järvi, johon myös Kuolema ja Tuonela heitetään. Mutta siitä sanotaan: "Tämä on toinen kuolema." Vaaditaan melkoista semanttista akrobatiaa, jotta kuolema saadaan muutettua ikuiseksi kidutukseksi.

      Ohessa joitakin lähteitä. Netistä löytyy Wikipediaa parempiakin lähteitä, mutta valitsin nämä siksi, että nämä ovat suomeksi. Esimerkiksi artikkeli kristinuskon helvetistä on seikkaperäinen ja todenmukainen kuvaus helvettiuskomusten synnystä ja kehityksestä.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti_kristinuskossa
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Tartaros

      • näinkö.tänään

        Papitkin keksii kivoja tekosyitä välttääkseen tottelemasta Raamattua, korostavat omaa "kivaa" itseään vaikka kuuluisi korostaa Jeesusta.


    • Vastauksiin

      Kiinnostava kohta Raamatussa on vertaus perheenisännästä joka maksoi kaikille denarin. Ystävä, en minä tee sinulle vääryyttä, etkö sopinut kanssani denarista?
      Jos vielä taivaan portillakin meitä koetellaan, laskemmeko kaverin sinne, vai hyväksymmekö Jumalan tuomion?
      Jeesus sanoi älkää kadotustuomiota lausuko niin ei teillekään lausuta. Näin ajatellen voisi olla helppoa pelastua joka ei tuomitse.

      • Töö-ööT

        " Ystävä, en minä tee sinulle vääryyttä, etkö sopinut kanssani denarista?"

        Siinäpä tyhjentävä selitys skitsofreeniseen suhtautumiseen duunarin palkanmaksusta.
        Historiallisesti taustalla oli päiväpalkkalaisen ostovoiman jatkuva heikkeneminen. Denaarin kultakolikkoon, joka oli Rooman valtakunnassa vakiintunut päiväpalkka, alettiin lisätä hopeaa, seurauksena jatkuvasta inflaatiosta. Käytännössä tämä suisti duunarin orjuuteen.
        Että voiko helvetistä pelastua...


      • enpä.tajunnut
        Töö-ööT kirjoitti:

        " Ystävä, en minä tee sinulle vääryyttä, etkö sopinut kanssani denarista?"

        Siinäpä tyhjentävä selitys skitsofreeniseen suhtautumiseen duunarin palkanmaksusta.
        Historiallisesti taustalla oli päiväpalkkalaisen ostovoiman jatkuva heikkeneminen. Denaarin kultakolikkoon, joka oli Rooman valtakunnassa vakiintunut päiväpalkka, alettiin lisätä hopeaa, seurauksena jatkuvasta inflaatiosta. Käytännössä tämä suisti duunarin orjuuteen.
        Että voiko helvetistä pelastua...

        Täh??


    • Sanatkertovat

      Helvetti on hela vet, kaikki tieto. Tiedon määrä lisää ihmisen kärsimystä, joka on ajattelevan ihmisen osa.

    • ttkkl

      Jokka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteekasi ja uudestusyntyy Jumalan lapseksi ja saa Pyhän Hengen ja lähtee seuraamaan "MEITÄ JA JUMALAA!" ELI LIITTYY SEURAKUNTAAN.

      • sen.saa.päättää

        Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi kun lähtee "seuraamaan" Jeesusta, valitsee seurakunnan jossa haluaa käydä.


    • Vaellanko-ikuisesti

      VOIKO HELVETISTÄ PELASTUA ?
      Siinäpä hankala kysymys kuolevaisen vastattavaksi , enkä pysty
      siihen itsekkään vastaamaan . Ystäväni , joka ymmärtää asioista
      enemmän sanoo , että alle 2000€ kuukaudessa tienaavat eivät
      pääse taivaaseen ja näinollen en siis minäkään .
      Kysynkin teiltä , että mihin päädymme me , jotka kuulumme kirkkoon
      , emmekä harrasta syntiä ainakaan mainittavassa määrin joutuaksemme
      helvettiin , eivätkä ansiotulot riitä taivaspaikkaan ?

      • armonajassa

        "Ystäväni , joka ymmärtää asioista

        enemmän sanoo , että alle 2000€ kuukaudessa tienaavat eivät

        pääse taivaaseen ja näinollen en siis minäkään ."

        Onko tuo jokin pilakirjoitus? Suuret pyhät ovat aina olleet valmiita luopumaan koko omaisuudestaan.


    • 12_13

      "Ajatus ikuisesta tulesta ja kärsimyksestä on ihan kauhea rangaistus. Voiko helvetistä pelastua? "

      Raamatun perusteella helvetti on toinen kuolema, jossa sielu ja ruumis tuhoutuu ilman paluuta. Itse luotan siihen, että jokainen vanhurskas selviää tästä elämästä, eikä ole tarvetta pelastusretkille helvettiin.

    • armonajassa

      Jumalan tuomio on ehdottoman oikeudenmukainen.

      Helvetin tuomio on lopullinen. Helvettiin joutuvat eivät edes halua olla Jumalan luona Taivaassa palvomassa Jumalaa ikuisesti.

      Uskovan tehtävä on jatkuva rukoilu läheistensä puolesta ja omalla kristillisellä elämällään todistaminen. Ihminen saattaa pelastua vielä aivan viime hetkilläkin.

    • "Voiko helvetistä pelastua? Vain Jumala voisi tämän tehdä."

      - Helvetiltä; Jumalan rangaistukselta voi välttyä, mutta helvetiltä ei pelastuta, Jeesus ei tullut pelastamaan ihmisiä helvetiltä, vaan se tulee siinä pelastuksen ohessa. Olen huomannut ettei kovin monilla ole hajuakaan siitä miltä Jeesus oikein pelastaa...

      Ja taivas ei ole Jumalan omien paikka, Jumala tulee luomaan uuden maailmankaikkeuden, uuden maan jonne Uusi Jerusalem laskeutuu ja Jumala itse muuttaa maan päälle asumaan ihmisten keskelle. Kovasti monet vain haikailevat kreikkalaisfilosofien taivaaseen.

      • pstt

        " Olen huomannut ettei kovin monilla ole hajuakaan"

        Mesopotamialainen käytäntö noin 5000 vuoden takaa: kulttipapit opettivat kansalle, että vainaja joutuu kuoltuaan Aliseen Maailmaan, joka on pelottava paikka täynnä inhottavia monstereita.

        Mutta ei hätää: meillä on tarjolla ratkaisu. Pientä rahakorvausta vastaan lausumme tarvittavat runonpätkät, teemme muut tarvittavat toimenpiteet, kynttilöiden ja suitsutusten polttamiset, kumarrukset ja kääntymiset käsimerkkeineen, niin vainajan olot Alisessa Maailmassa helpottuvat.

        Kului aikaa, 3000 vuotta. Täällä meillä Euroopassa ja muuallakin, kirkko oli jatkanut vanhaa hyvää traditiota. Kaikki olivat tyytyväisiä. Vainajien omaiset saivat mielenrauhaa, papisto hieman taskurahaa ja mielekästä tekemistä.

        Sitten tulivat reformaattorit, Lutherit ja Kalvinit. He sanoivat, että nyt saa riittää moinen pelleily. Että helvetti on ikuinen paikka, jos sinne joutuu, niin siellä pysyy.

        No, Eurooppa ja vähän muukin maailma alkoi riidellä ja lopulta jakautui kahteen leiriin, niihin, jotka pitivät kiinni vanhasta traditiosta, ja sitten niihin, jotka loivat uuden tadition- mukaellen, mitäpä muuta kuin sitä vanhaa hyväksikoettua.

        Miksi, sopii kysyä? Uskaltaisin vastata: ne taskurahat...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe