Hiustenlähtö... Mikä avuksi?

Oliviaaaa

Moikka! Oon 20-vuotias nuori nainen ja kärsinyt nyt hiustenlähdöstä 2v ajan. Oikeastaan sitä voisi kutsua ennemmin kaljuuntumiseksi, koska uutta ei kasva näköjään enää tilalle... On mulla hiustenlähtöä kyllä ollu ennen tätäkin, v.2006 asti mutta silloin on uutta kasvanut aina tilalle, eikä mitään kaljuuntumista ole päässyt muodostumaan! Multa on lähtenyt hiuksia tasasesti kaikkialta, mutta hiusjakaus ei oo lähteny leventymään tai tuolla takaraivolla mikään kohta... Mun mielestä just tyypilliseen naistyyppiseen kaljuuntumiseen mitä oon lukenut, niin liittyis se, et keskellä päätä lähtis hiusjakaus levenemään mutta kun mulla ei oo onneks kuitenkaan sellasta! Ludwigin asteikko ainakin näyttäis sillä tavalla etenevän tyypillisen naistyyppisen kaljuuntumisen. Mutta mulla kun on niin outo juttu, että multa lähtee molempien pään sivuilta eniten, päälimmäisen hiusten alta, tasaisesti hiuksia!

Niin mitä ihmeen hiustenlähtöä/ohentumista tämä on? Osaisiko joku sanoa??

Ja mikä hoidoksi?

Ensikuussa mulla on tulossa laajat verikokeet ja meen niihin. Selvitetään mm. kilpirauhasarvot ja muitakin hormonaalisia arvoja. Mun mummolla on nimittäin kilpirauhasen vajaatoiminta.

Ja hormonaalisesti minulla on kans sellasia outoja juttuja, et karvaa kasvaa väärissä paikoissa (liika karvoitusta on siis hieman..) ja kuukautishäiriöitä myös.

Tähän hiustenlähtöön liittyy myös oudot tuntemukset päänahassa. Päänahka vaikuttaa jotenkin tulehtuneelta! se välillä punoittaa, kutiaa, kirvelee ja polttelee. Heti on myöskin huonompana nuo oireet, jos pidän yhdenkin välipäivän hiusten pesussa. Hiukseni rasvoittuvat myös nopeasti, mut sekin voi olla pesutahdin syytä, mut huom. vain osittain...! kyllä mulla taipumus aika helposti rasvoittuvuuteen ois muutenkin.

Onneks mulla on tällä hetkellä kivan ja hyvän oloinen lääkäri kenen kans hoidetaan tätä asiaa. Se otti mun vaivan tosissaan ja otetaan kaikki tarvittavat kokeet, koska kyllä se alkaa pikku hiljaa olla näkyväkin, mun hiukset on ohentunu nimittäin todella paljon... ;/ mut noin yleisesti ottaen oon menettäny uskoni arvauskeskukseen (terveyskeskus) ja lääkäreihin. Sairastan myös esimerkiksi ärtyneen suolen oireyhtymää ja se on diagnoosina vaan sellanen kaikkien vatsavaivojen romukoppa, johon lääkärit ei tiedä syytä tai osaa antaa hoitoa!!!

Mutta uskokaa tai älkää... Olen saanut kyseiseen vaivaan vaihtoehtohoidoista parannusta. Homeopatiasta nimittäin. Homeopatia paransi mun vatsanturvotuksen, nosti mielialaa ja pimeän pelon, kaikki olleet poissa jo 4v ajan! Syön mitä tahansa, mihin aikaan tahansa, vatsani ei enää turpoa. <3 ja jokainen joka sairastaa ärtyneen suolen oireyhtymää, tietää että se on helvetillinen todellinen vaiva! eikä mitään keksittyä. Hiustenlähtö asian kanssa yritän jatkaa myös vaihtoehtohoitoja, jos länsimaisen lääketieteen puolelta ei tunnu löytyvän taas mitään kunnollista apua ... Eniten mua kuitenkin inhottaa ihmiset, jotka on haukkumassa senkin hoitomuodon pystyyn, MISTÄ MÄ OLEN SAANUT APUA !

Todella törkeää.

Tähän keskusteluun ei tarvii tulla sit pauhaamaan placebosta ja teilaamaan mua hulluksi. Mulla on tarpeeks paha olla muutenkin tämän hiustenlähtö asian kanssa.

Sitten kanssa inhottaa lääkärit jotka suhtautuu vähätellen toiminnallisiin vatsahäiriöihin ja hiustenlähtöön! Ja myös sellaset ihmiset, jotka sanoo että hey ho, lets go, pistä peruukki päähän ja se siitä ja loput markus sedän kirjeessä... Kun toinen yrittää ees taistella sairauksiaan vastaan ja on sisua, niin jotkut ei ees yritä ja kannustaa vaan luovuttamaan! Hyi helvetti mitä ihmisiä.

Kolmanneks mua inhottaa ihmisryhmä joka ei hyväksy itsemurhaa millään. Mulla on elämässä ollu niin paljon jo kaikkia muitakin rankkoja asioita, mielisairaat vanhemmat ja isä myös alkoholisti, rankkaa kiusaamista, roppakaupalla huonoja ihmissuhteita, oman terveyden menettämistä kiitos stressin takia mikä on tullut näistä vitun asioista..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niin sen päätöksen oon tehny, että jos hiukseni menetän vielä päästä, niin teen itsemurhan. Oikeasti, eikä siinä ole enää merkitystä mitä muut sanoo. Mieli ja keho ovat siinä vaiheessa näiden kaikkien vuosien kärsimysten jälkeen täysin valmiita siihen. Ei musta ole inhimillistä jatkaa elämää joka on ollut jo vuosia yhtä kärsimystä ja ei paremmaksi tule muuttumaan, kerta hiuksiakaan ei saada kasvamaan takaisin. Täältä on helppo ja kivuton keino lähteä pois, lääkkeiden yliannostus. Mielialalääkkeitäkin mä olen joutunut jo elämässäni syömään, kun pää ja kroppa ei kestänyt tuollasta hullun myllyä mitä minun lapsuus/nuoruus on ollu. Kai minä olen joidenkin ihmisten mielestä sitten heikko, kun olen mennyt tuollasten asioiden takia rikki, mut sitkeesti mä yritän ponnistella viimeseen asti ja toivon että kaikki kääntyy parhain päin! <3 luovuttaja tyyppiä mä en ainakaan oo, mut johonkin on tarpeen tullen vedettävä se raja. Se on täysin vain ja ainoastaan mun oma valinta jos mä elämäni päätän. ! piste. Stressi sairastutti minut hiustenlähtöön/päänahka

3

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliviaaaa

      oireisiin ja ärtyneen suolen oireyhtymään.

      Mun äiti ja mummo kärsineet myös hiustenlähdöstä, mutta mummolla se alkoi vasta 70 ikävuoden jälkeen ja äidillä 45 koska vaihdevuosioireet.

      Mä tiedän, että joku mussa on nyt pahasti pielessä, koska NORMAALISTI 18-vuotias likka ei ala kaljuuntua ja ilman sitä KAUHEAN suurta määrtä stressiä, olisin vieläkin 10 pisteen likka ja täysin terve! mitä sain olla vielä joskus...

      Sen minä niin haluaisin takaisin ja sitä minä tavoittelen <3 viimeseen saakka.

      Ja voin vielä sanoa noista itsemurha mietteistäni sen verran, et kukaan ei tulis kärsimään jos teen itsemurhan. Mulla ei ole enää myöskään sairauksieni takia ystäviä ollut 5 vuoteen ja olen elänyt aika lailla eristäytyneenä just sen takia, ei epämääräisen vatsahäiriön kanssa joka vaivaa enemmän tai vähemmän jokapäivä pysty enää kuin haaveilemaan vaan sosiaalisesta normaalista elämästä... Sitä se on ollut viimeset 5v, haaveilua, kun ei oo vieläkään täysin kunnossa. Ja mulla ei oo myöskään perhettä enää, mä katkasin porukoihin välit päälle vuosi sitten, en halunnu et ne pilaa enempää vaan minun elämää!!!

      Koska yritän tulla vain kuntoon. Muu mun päässä ei pyörikkään.

      Ja haluaisin olla seksikäs ja naisellinen, mutta tuntuu että siihen ei kovin pysty, jos tukkakin tippuu päästä. Se lisää myös halua eristäytyä vaan lisää ja siitähän on tehty tutkimustuloksiakin, että hiustenlähtö miehillä sekä naisilla vaikuttaa monilla hyvin paljon mielialaan ja aiheuttaa paljon masennusta ja jopa itsemurha riskin kohoamista... Mulla on takana niin paljon muitakin rankkoja asioita, että se lisää varmasti sitä kohoamista. Ja siinä vaiheessa kun sairastuin myös unettomuuteen 2v sitten, kovan ahdistuksen takia, mikä ei ole parantunut vieläkään, niin lääkäri diagnosoi jo mulle keskivaikean masennuksen...

      Minä mietin vaan et miten elämässä pääs käymään näin? Se tyttö joka oli onnellinen ja terve 0-14vuotiaana, enää siitä on jäljellä pelkkä muisto vain. Se silloinen ihminen on mulle tänä päivänä täysin vieras. Mä en tunnista enää itseäni siitä. Mieli on mennyt niin mustaksi, sirpaleiksi ja keho sairastunut paljon sen jälkeen ja mennyt huonoon kuntoon. Ainut mun toive ois saada elää perus normaalia elämää, mies, lapsia, kiva työ, hyvä terveys takaisin... Joskus haaveilin vielä lottovoitosta, mutta en enää, kunhan nyt saisin edes nuo perusasiat elämässäni kuntoon! muuta en tarvitse. Miksi minullakin ei olisi oikeutta niihin!? ja tuntuu että jotkut toivoisivat oikeen mun kuolemaa, kun inhoavat mua niin paljon. Sitä julmuutta en voi ymmärtää, miksi toinen ihminen halutaan painostaa ja ajaa hautaan saakka. :/ sillon aikanaan kiusaamisesta tuli etenkin tuollanen fiilis. Eikö näillä ihmisillä kolkuta omatunto yhtään, olin ollu miten huono ihminen tahansa, jos he itse pelaavat kuitenkin niin raaoilla suorilla tai epäsuorilla keinoilla et pyritään alistamaan toinen täysin ja ajamaan hautaan!? ihan niin kun millään asioilla ei ois mitään rajoja... :/

      Enkä mä ole paha ihminen, vaikka olen tehnyt virheitä. Vaan aikuistunut.

      Ja mä ymmärrän hyvin etenkin huippuurheilijaa, jolle urheilu on ollu lähes koko elämä ja suuri intohimo, niin jos vaikka halvaantuu yhtäkkiä lantiosta alaspäin jonkun onnettomuuden seurauksena, niin kyllä minä ymmärrän täysin sellaista ihmistä joka tekisi itsemurhan...

      Jokainen ihminen määrittelee itse sen, jos haluaa luopua elämästään ja milloin mieli on niin musta, että joitakin asioita ei vaan enää jaksa. Se ei ole itsekästä ja täysin inhimillinen teko. Uskon että on ihmisiä, jotka ymmärtää minun ajatuslogiikan ja ovat täysin samaa mieltä. Vaikka joskus saatan tietty kirjottaa liian mustasti, kun on diagnosoitu jo kaiken tämän helvetin läpi minkä oon menny nii mielenterveysongelmia.

      Kaveri kuoli myös 3v sitten huumeisiin, se oli kanssa yks raskas tekijä elämässäni.

      Itkettää. :'(


      .................................................................................. Mä mietin vaan et miten elämä pysty menee näin vitun sekasin jo nuorena, olen katkera ja pelottaa ..................

      • Adelle29

        Mulla on ollut myös todella paljon ahdistusta ja masennusta elämässä sekä sosiaalisten tilanteiden pelkoa, joskin eri syistä kuin sinulla. Minua on käytetty hyväksi lapsena, on ollut henkistä koulukiusaamista ja nolaamista mieleltään sairaan opettajan taholta (ja oppilaiden taholta), narsisti ja väkivaltainen isä...


        Mutta tulin uskoon nuorena. Jeesus on kantanut minua läpi elämän vaikeuksien ja tuskien. Jeesus. Kun omat voimat on ihan loppu ja valoa ei näy, on Jeesus, jolta olen saanut voimaa ja lohdutusta ja ennen kaikkea toivoa. Yhä taistelen ongelmieni ja ahdistusten kanssa, mutta Hän on parantanut ja vapauttanut minua todella paljon siihen nähden, miten vaikeaa ja lähes mahdottomalta tuntuvaa elämäni joskus oli.


    • Hohhotihoijakkaa

      Eiköhän tähänkin vaivaan auta rekkalastillinen D-vitamiinia ja viljaton ruokavalio.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe