Aviovuosien kertyessä naisen odotukset kasvavat.

7167

Hääpäivän huomioimisen suhteen.

Ensimmäisen kerran vaimoni esitti vaatimusta lähentelevän ehdotuksen koskien 40-vuotispäiväämme. Miellyttämisen haluisena puolisona vein hänet tasokkaaseen ravintolaan illalliselle.

Seuraava huomautus tuli viime vuonna koskien 45-vuotispäiväämme.
Ei muta kuin syömään mutta hieman halvempaan paikkaan.

Nyt syksyllä, olemme jälleen hääpäivänämme loma-asunnollamme ja taas jouduin tuon saman vaatimuksen kohteeksi. 46v hääpäivän juhlistaminen.

Ensin meni 40-vuotta, sitten 5-vuotta ja nyt iski kiinni jo seuraavana vuotena. Ei ole vaatimuksilla mitään rajaa.
Mutta kalenteri pelastaa. Hääpäivämme osuu sunnuntaiksi jolloin ainoana päivänä viikosta ruokailemme ulkona, joten yhdistän nyt tavan ja vaatimuksen.

Arvuuttelen mielssäni mikä onkaan seuraava kalenterin kohta joka tulee tapetille.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, 7167

      Olet huomannut, että vaimosi toivoo hääpäivänänne ravintolaan syömään vuosien myötä useammin kuin aiemmin. Koet sen vaatimuksena, miksi niin? Eikö sinusta ole mukava mennä ravintolaan syömään? Voiko olla kyse siitä, että vaimosi on laittanut ruokaa teille jo vuosikymmeniä ja kokee, että tässä vaiheessa elämää on jo aika saada ainakin kerran vuodessa toisen laittamaa ruokaa? Vai teetkö sinä teillä ruokaa? Mietin myös miksi et kysy ja puhu vaimosi kanssa tästä asiasta? Mietittekö yhdessä mihin ravintolaan menette hääpäiväänne juhlistamaan? Te olette saaneet elää pitkään yhdessä, jos edessä on 46v hääpäivä, onnitteluni teille siitä.

      Hyvää syksyä ja iloa avioliittoon,
      Pirkko-pappi

      • 7167

        Perusvirhe päättelyssä. "Vaimo laittanut ruokaa vuosikymmenet" ei pidä paikkaansa. Viimeiset 14-vuotta minä olen suunnitellut, ostanut, valmistanut, kattanut ja yarjoillut sapuskat yhtä vuosittaista kertaa lukuun ottamatta. Vaimo haluaa kerran vuodessa tehdä sen wokkinsa, etten minä pääse kehumaan tekeväni kaikki ateriat.

        Juhlaraflaamisen suunnittelemme yhdessä. Oikeastaan vaimo on aloitteellisempi mutta minua pihimpänä ujostelee hieman tasossa. Johtuneekohan siitä, että kaikki euromme ovat yhdessä, yhteisessä kasassa kummankin käytettävissä.

        Viimeisten vuosien sattumusten johdosta yhteisen elämämme sisältö tuntuu jopa aikaisempaa arvokkaammalta ja lähitulevaisuudessakaan ei näy pahempia pilviä mutta hitostako tässä iässä enää tietää.


    • KysynVaan-76

      No mikä sinua sitten risoo tuossa hääpäivien vietossa?

      • 7167

        Eivät ne risokaan vaan tuntuvat täysin turhilta. En noteeraa muitakaan kalenteriin merkittyjä ajankohtia enkä myöskään syntymä- tai nimipäiviä.
        Kyllä juhlimiseen aina löytyy todellisiakin syitä.

        Eniten minua hämmästyttää vaimoni kiihtyvä kierre tuossa päivien muistamisessa. Ensin 40-vuotta, Sitten 5-vuotta ja nyt vain yksi vuosi. No, tiukemmaksi ei tahti voi enää kiihtyä.


      • 1000100100
        7167 kirjoitti:

        Eivät ne risokaan vaan tuntuvat täysin turhilta. En noteeraa muitakaan kalenteriin merkittyjä ajankohtia enkä myöskään syntymä- tai nimipäiviä.
        Kyllä juhlimiseen aina löytyy todellisiakin syitä.

        Eniten minua hämmästyttää vaimoni kiihtyvä kierre tuossa päivien muistamisessa. Ensin 40-vuotta, Sitten 5-vuotta ja nyt vain yksi vuosi. No, tiukemmaksi ei tahti voi enää kiihtyä.

        Olisko niin, että hääpäivät vähenevät koko ajan eli siis hääpäivät lähenevät loppuaan...inhorealismia mutta huomioiden teidän ikänne, loppukiri meneillään


      • 7167
        1000100100 kirjoitti:

        Olisko niin, että hääpäivät vähenevät koko ajan eli siis hääpäivät lähenevät loppuaan...inhorealismia mutta huomioiden teidän ikänne, loppukiri meneillään

        Johdonmukainen tulkinta!
        Loppukiri ilmenee myös kaiken suunnittelun lyhytjännitteisyytenä, joidenkin töiden, mm. pientenkin asuntoremonttien loputtomana siirtämisenä, aiempaa huolimattomampana rahan käyttönä jne. Kyllä tuo vaimon kiinnostus hääpäivien huomioimiseen sopii joukkoon.


      • 7167 kirjoitti:

        Eivät ne risokaan vaan tuntuvat täysin turhilta. En noteeraa muitakaan kalenteriin merkittyjä ajankohtia enkä myöskään syntymä- tai nimipäiviä.
        Kyllä juhlimiseen aina löytyy todellisiakin syitä.

        Eniten minua hämmästyttää vaimoni kiihtyvä kierre tuossa päivien muistamisessa. Ensin 40-vuotta, Sitten 5-vuotta ja nyt vain yksi vuosi. No, tiukemmaksi ei tahti voi enää kiihtyä.

        Hei.

        Hyvä, kun korjasit virhepäätelmäni siitä kuka teillä laittaa ruoan. Vaimosi saa olla iloinen siitä, että sinä olet jo kauan tehnyt tuon kaiken; suunnitellut, ostanut, laittanut ja tarjoillut ruoan :) Hienoa, että sanot teidän yhteisen elämänne tuntuvan nykyään arvokkaammalta kuin aiemmin. Onkohan elämän tuomaa "sydämen viisautta". Elämässä on niin monenlaista ja ihmisillä koviakin kohtaloita; tavallisen arkisen elämän arvon huomaa sellaisia kohdatessa. Mukavalta kuulostaa sekin, että yhdessä mietitte juhlanne, vaikket sinä niitä niin arvostakaan. Me jokainen joudumme elämässämme joustamaan, sinä näköjään joustat tuossa(kin) asiassa. Sanot, että juhlimiseen löytyy todellisiakin syitä. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä ne ovat sinun mielessäsi.

        Hyvää pian alkavaa syksyä sinulle ja teille,
        Pirkko-pappi


      • 7167
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Hyvä, kun korjasit virhepäätelmäni siitä kuka teillä laittaa ruoan. Vaimosi saa olla iloinen siitä, että sinä olet jo kauan tehnyt tuon kaiken; suunnitellut, ostanut, laittanut ja tarjoillut ruoan :) Hienoa, että sanot teidän yhteisen elämänne tuntuvan nykyään arvokkaammalta kuin aiemmin. Onkohan elämän tuomaa "sydämen viisautta". Elämässä on niin monenlaista ja ihmisillä koviakin kohtaloita; tavallisen arkisen elämän arvon huomaa sellaisia kohdatessa. Mukavalta kuulostaa sekin, että yhdessä mietitte juhlanne, vaikket sinä niitä niin arvostakaan. Me jokainen joudumme elämässämme joustamaan, sinä näköjään joustat tuossa(kin) asiassa. Sanot, että juhlimiseen löytyy todellisiakin syitä. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä ne ovat sinun mielessäsi.

        Hyvää pian alkavaa syksyä sinulle ja teille,
        Pirkko-pappi

        "Todelliset syyt" ovat spontaaneja päähänpistoja. Emme ole ravintoloissa viihtyviä henkilöitä joten se puoli on aina ollut hyvin vähäistä.Minun mittani tuli täyteen työurani alkuvuosina.
        Vaimoni kokemukset kertyivät ay-toiminnan yhteydessä koulutus- ja kokousmatkoista sekä K-ketjun kurssijaksoista useana peräkkäisenä vuotena.
        Kerran hän oli finaalissa ja silloin minä olin mukana.

        Nykyään on vaikea enää yllättää mutta päähänpistomme ovat etupäässä olleet vaimoni vaisujen, usein ääneen lausumattomien toiveiden täyttämistä.
        Vaikka hänellä on rinnakkaiskortti jonka käyttöä en ole koskaan kontrolloinut, hänestä on jostakin syystä mukavaa jos yllätän jonkin vaisun toiveen täyttämisellä.
        Bismark ketju, aurinkoleijona, 2 x 05ka ja 1kpl 1ka korut, Irlannin ja muutama muu kiertomatka, vaatimattomampia matkoja, pitkä ateljeeminkki yms.
        Jopa kannustukseni lähteä ensimmäisille tyttöjen matkoille olivat jomkin asteisia yllätyksiä.
        Muutenkin, kun hän jossakin yhteydessä ilmaisee mielenkiintonsa johonkin niin enää siinä ei ole yllätysmomenttia.
        Joskus kyse on aivan vaatimattomasta, arkisesta asiasta.
        Eräs ylläri oli hänen paluunsa ensimmäiseltä 2:n viikon tyttöjen matkalta suursiivottuun kotiin. Hän oli varautunut aivan muuhun.

        Pienistä asioista kaivamme tyydytyksemme.


      • Hyvältä kuulostaa nuo teidän yhteiselämänne tilanteet ja ylllätykset ja juhlien syyt. Eivätkä oikeastaan lainkaa pieniltä jutuilta, ainakaan minun ajatuksissani.

        Syysiloa,
        Pirkko-pappi


      • peoiepokoprt
        7167 kirjoitti:

        Eivät ne risokaan vaan tuntuvat täysin turhilta. En noteeraa muitakaan kalenteriin merkittyjä ajankohtia enkä myöskään syntymä- tai nimipäiviä.
        Kyllä juhlimiseen aina löytyy todellisiakin syitä.

        Eniten minua hämmästyttää vaimoni kiihtyvä kierre tuossa päivien muistamisessa. Ensin 40-vuotta, Sitten 5-vuotta ja nyt vain yksi vuosi. No, tiukemmaksi ei tahti voi enää kiihtyä.

        Mitä jos ihan vaan tajuat, että vaikka asia ei ole tärkeä sinulle, se on tärkeä VAIMOLLESI. Se on tärkeä sille ihmiselle, jonka kanssa olet vuosikymmeniä elänyt. Eikö hän ole sen arvoinen, että ihan ilman että hänen täytyy vaatia, sinä oma-alotteisesti huomoit hääpäivän. Siksi, koska rakastat vaimoasi, ja asia on tärkeä vaimollesi.

        Yllättävää että voin itsekkään oloisen ihmisen liitto on kestänyt noin pitkään. Kirjoitat niin ylimielisesti siitäkin, että olet pääasiassa se, joka hoitaa kokkaamisen. Entä sitten? Teillä nyt sattuu olemaan sellainen työnjako. Meilläkin on, toisinpäin toki. Molemmat silti olemme tasa-arvoisia liitossa. Kumpikaan ei ylpeile sillä mitä tekee, eikä tarkoituksella jätä osallistumatta vastuisiin.

        Itse olen ollut naimisissa 16 vuotta, vasta. Silti jo vahvasti oppinut, että asioita täytyy katsoa puolison näkökulmasta. Kokeile sinäkin. Edes kerran vuodessa.


    • Ruokahyväämaisemakaunis

      Otsikkoon viitaten; mitä hemmettiä sinä sössötät? Kun avioliiton ensimmäisiä vuosia kului monta eikä mieäs muistanut hääpäivää koskaan mitenkään, niin sitten yhtenä vuonna ostin itse ruusukimpun ja sanoin, että onnittele itseäsi kun olet saanut pitää minut näin monta vuotta. Taisin ostaa jonain muunakin vuonna ja sitten mies muisti pari vuotta.

      Sen jälkeen olemme molemmat suvereenisti unohtaneet mokoman täysin turhan ja tyhjänpäiväisen hetken elämästämme. Viime viikolla se taas oli ja seuraavana päivänä katsoin kalenteriin ja sain hepulin; satuimme vahingossa käymään ulkona syömässä juuri 'oikeana' päivänä.

    • KysynVaan-76

      Eikös se avioliittossa toisen huomioon ottaminen ole juuri sitä että tehdään toiselle niitä pieniä asioita joista hän ilahtuu? Vaikka sinä et niin hääpäivistä tms. perustaisikaan niin vaimollesi ne ovat ilmeisesti tärkeitä. Ja niiden tärkeys voi myös muuttua elämän kuluessa.
      On sitäpaitsi aika yhdentekevää mikä on vaimosi syy sille että hän haluaa juhlia tihenevästi. Jos niiden muistamine häntä ilahduttaa, miksi et sitä tekisi?

    • fgfchgvgjgj

      tuo on aivan niin kuin meiltä mies tykkää yllättää.. kerran toi ihan oikeita ruusujakin kun tiedän että tykkään.. ne oli lidlissä kuulemma poistossa mutta en olis ikinä voinut uskoa.. välillä vienyt syömään ulos ja nyt oli puhunut meidät johonkin pariterapiaan ihan huvikseen missä käydään sukuhistoriaa lävitte.. se että on mies joka oikeasti haluaa hoitaa ja ylläpitää parisuhdetta on jotain aivan uskomatonta.. ja pienet arjen yllätykset. Lastenhoitoavun meillä järjestää mies eli sekin on aina yllätys kun johonkin kaksistaan pääsee.

      • 7167

        Kukkalahjukset! Viime vuosia lukuun ottamatta vein vaimolleni kukkia kahdesti. Synnytyslaitokselle. Yksi ruusu / tenavan 100g. 39kpl ja 43kpl. Tenavat syntyivät syyskesällä ja syksyllä jolloin pitkävartiset, kookkaat ruusut maksoivat puutarhalla 0.50mk/kpl.

        Aivan viimeisinä vuosina olen ostanut loma-asunnollamme hänelle puskat parin viikon välein kun vaikuttaa ilahtuvan.
        Siinäkään ei ole enää yllätysmomenttia.

        En minä halua hoitaa parisuhdetta. Hoituu se hoitamattakin.


      • NäinMeillä
        7167 kirjoitti:

        Kukkalahjukset! Viime vuosia lukuun ottamatta vein vaimolleni kukkia kahdesti. Synnytyslaitokselle. Yksi ruusu / tenavan 100g. 39kpl ja 43kpl. Tenavat syntyivät syyskesällä ja syksyllä jolloin pitkävartiset, kookkaat ruusut maksoivat puutarhalla 0.50mk/kpl.

        Aivan viimeisinä vuosina olen ostanut loma-asunnollamme hänelle puskat parin viikon välein kun vaikuttaa ilahtuvan.
        Siinäkään ei ole enää yllätysmomenttia.

        En minä halua hoitaa parisuhdetta. Hoituu se hoitamattakin.

        "Kukkalahjukset! Viime vuosia lukuun ottamatta vein vaimolleni kukkia kahdesti. Synnytyslaitokselle. Yksi ruusu / tenavan 100g. 39kpl ja 43kpl. Tenavat syntyivät syyskesällä ja syksyllä jolloin pitkävartiset, kookkaat ruusut maksoivat puutarhalla 0.50mk/kpl."

        Muistat niin tarkasti määrät ja hinnat että tuonkin ostoksen tekeminen on näköjään kirpaissut rankasti ;)

        "Aivan viimeisinä vuosina olen ostanut loma-asunnollamme hänelle puskat parin viikon välein kun vaikuttaa ilahtuvan."

        Olet siis elämäsi varrella kuitenkin jotain jo oppinutkin. Eli että toisen ilahduttamiseen kannattaa panostaa.

        "Siinäkään ei ole enää yllätysmomenttia."

        Ei jokaisen ilahduttamisen tarvitse olla yllätys.

        "En minä halua hoitaa parisuhdetta. Hoituu se hoitamattakin."

        Tuon voisi laittaa kirkkaasti kärkeen kuuluisimpien avioeroa edeltävien lauseiden listassa...
        Mutta vakavasti ottaen, hoitamisen ei tarvitse olla vain mitään väkinäistä yllätysten keksimistä kuten tunnut ajattelevan. Kyllä se paras avioliiton "hoito" tulee ihan sieltä sydämestä. Eli kun ymmärtää miten tärkeä se toinen on, haluaa myös tuon oman tunteensa välittää sille toiselle. Ei sillä ole kauheasti väliä miten tuon tekee, kunhan tekee. Se voi ihan yhtä hyvin olla se toisen kädestä ottaminen kävelyllä tai halaus arjen keskellä. Se voi olla valmiiksi keitetty kahvi aamulla, valmiiksi laitettu vaahtokylpy tai lämmitetty sauna. Pääasia on että asiaa on oikeaasti ajateltu.
        Mutta jos puolisolle tulee se tunne että hänen ilahduttamisensa, niin arjessa kuin juhlassakin, on toiselle vain velvollisuus ja työ, se ei anna kauhean hyvää kuvaa puolison kyvystä rakastaa ja elää henkisesti hyvässä parisuhteessa.


      • 7167
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Kukkalahjukset! Viime vuosia lukuun ottamatta vein vaimolleni kukkia kahdesti. Synnytyslaitokselle. Yksi ruusu / tenavan 100g. 39kpl ja 43kpl. Tenavat syntyivät syyskesällä ja syksyllä jolloin pitkävartiset, kookkaat ruusut maksoivat puutarhalla 0.50mk/kpl."

        Muistat niin tarkasti määrät ja hinnat että tuonkin ostoksen tekeminen on näköjään kirpaissut rankasti ;)

        "Aivan viimeisinä vuosina olen ostanut loma-asunnollamme hänelle puskat parin viikon välein kun vaikuttaa ilahtuvan."

        Olet siis elämäsi varrella kuitenkin jotain jo oppinutkin. Eli että toisen ilahduttamiseen kannattaa panostaa.

        "Siinäkään ei ole enää yllätysmomenttia."

        Ei jokaisen ilahduttamisen tarvitse olla yllätys.

        "En minä halua hoitaa parisuhdetta. Hoituu se hoitamattakin."

        Tuon voisi laittaa kirkkaasti kärkeen kuuluisimpien avioeroa edeltävien lauseiden listassa...
        Mutta vakavasti ottaen, hoitamisen ei tarvitse olla vain mitään väkinäistä yllätysten keksimistä kuten tunnut ajattelevan. Kyllä se paras avioliiton "hoito" tulee ihan sieltä sydämestä. Eli kun ymmärtää miten tärkeä se toinen on, haluaa myös tuon oman tunteensa välittää sille toiselle. Ei sillä ole kauheasti väliä miten tuon tekee, kunhan tekee. Se voi ihan yhtä hyvin olla se toisen kädestä ottaminen kävelyllä tai halaus arjen keskellä. Se voi olla valmiiksi keitetty kahvi aamulla, valmiiksi laitettu vaahtokylpy tai lämmitetty sauna. Pääasia on että asiaa on oikeaasti ajateltu.
        Mutta jos puolisolle tulee se tunne että hänen ilahduttamisensa, niin arjessa kuin juhlassakin, on toiselle vain velvollisuus ja työ, se ei anna kauhean hyvää kuvaa puolison kyvystä rakastaa ja elää henkisesti hyvässä parisuhteessa.

        Itse kukin tulkitsee lukemansa oman ajatus- ja asennemaailmansa perusteella.

        "Paniikkivuosien" so. pienet lapset, talovelat, minä paljon pois kotoa puutteen torjunnassa, jälkeen olemme molemmat aidosti ja vaistonvaraisesti ottaneet huomioon kumppanin hyvinvoinnin kaikissa asioissa.
        Esimerkiksi aktiiviaikanakaan vaimon ei tarvinnut yhtenäkään ola-aamuna tehdä omaa aamiaistaan.
        Nämä eläkevuodet ovat menneet rytmillä, että kotona vaimo rakentelee aamiaisensa itse mutta matkoilla ei koskaan.

        Olen muissa yhteyksissä kuvannut tapojamme riittävän usein.
        Tulos: Tyytyväinen vanhapari.


      • NäinMeillä
        7167 kirjoitti:

        Itse kukin tulkitsee lukemansa oman ajatus- ja asennemaailmansa perusteella.

        "Paniikkivuosien" so. pienet lapset, talovelat, minä paljon pois kotoa puutteen torjunnassa, jälkeen olemme molemmat aidosti ja vaistonvaraisesti ottaneet huomioon kumppanin hyvinvoinnin kaikissa asioissa.
        Esimerkiksi aktiiviaikanakaan vaimon ei tarvinnut yhtenäkään ola-aamuna tehdä omaa aamiaistaan.
        Nämä eläkevuodet ovat menneet rytmillä, että kotona vaimo rakentelee aamiaisensa itse mutta matkoilla ei koskaan.

        Olen muissa yhteyksissä kuvannut tapojamme riittävän usein.
        Tulos: Tyytyväinen vanhapari.

        Jotenkin vain hämmentää että mitä oikein tällä koko keskustelulla haet ja miksi sitä ylläpidät kun sinulla on lopulta kaikki hyvin? Tai joka toisessa viestissä ei ihan ole ja sitten jos joku esittää joitain kriittisiä kommentteja niin sitten kaikki onkin kovin hyvin ja te hyvin tyytyväisiä yhteiseloonne.
        Eli kai tämän voisi jo jo lopettaa kun mitään ongelmaa ei alun alkaenkaan ole ollut eikä sinussa mitään parannettavaa :)


      • 7167
        NäinMeillä kirjoitti:

        Jotenkin vain hämmentää että mitä oikein tällä koko keskustelulla haet ja miksi sitä ylläpidät kun sinulla on lopulta kaikki hyvin? Tai joka toisessa viestissä ei ihan ole ja sitten jos joku esittää joitain kriittisiä kommentteja niin sitten kaikki onkin kovin hyvin ja te hyvin tyytyväisiä yhteiseloonne.
        Eli kai tämän voisi jo jo lopettaa kun mitään ongelmaa ei alun alkaenkaan ole ollut eikä sinussa mitään parannettavaa :)

        Miksi pitäisi aina olla ongelmia?
        Minä voisin kysyä, että miksi ette näe asioiden valoisia puolia?
        Fraasissa synkimmänkin pilven kultareunuksessa on perää enemmän tai vähemmän.

        Minä lueskelen joitakin palstoja vaikuuteiden toivossa. Esimerkiksi kuntoilupalstalla on aina jotakin minulle uutta ja kokeilemisen arvoista. Ihmiset kertovat kokemuksistaan ja onnistumisistaan.


      • NäinMeillä
        7167 kirjoitti:

        Miksi pitäisi aina olla ongelmia?
        Minä voisin kysyä, että miksi ette näe asioiden valoisia puolia?
        Fraasissa synkimmänkin pilven kultareunuksessa on perää enemmän tai vähemmän.

        Minä lueskelen joitakin palstoja vaikuuteiden toivossa. Esimerkiksi kuntoilupalstalla on aina jotakin minulle uutta ja kokeilemisen arvoista. Ihmiset kertovat kokemuksistaan ja onnistumisistaan.

        "Miksi pitäisi aina olla ongelmia?"

        Ei toki tarvitse mutta nyt ei oikein tullut missään vaiheessa se, mitä edes koko aloituksella hait. Se tuskin oli tarkoituksesi?

        "Minä voisin kysyä, että miksi ette näe asioiden valoisia puolia?"

        Kuke ei ole niitä nähnyt ja missä?

        "Fraasissa synkimmänkin pilven kultareunuksessa on perää enemmän tai vähemmän."

        Varmasti. En vain tiedä miten se liittyy nyt mihinkään.

        "Minä lueskelen joitakin palstoja vaikuuteiden toivossa. Esimerkiksi kuntoilupalstalla on aina jotakin minulle uutta ja kokeilemisen arvoista. Ihmiset kertovat kokemuksistaan ja onnistumisistaan."

        Jäi vähän epäselväksi mikä se onnistumisesi nyt oli? Sekö että avioliittosi on vielä hyvissä voimissa vaikka et ihan ymmärräkään vaimosi halua juhlia hääpäiviä?


      • 7167
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Miksi pitäisi aina olla ongelmia?"

        Ei toki tarvitse mutta nyt ei oikein tullut missään vaiheessa se, mitä edes koko aloituksella hait. Se tuskin oli tarkoituksesi?

        "Minä voisin kysyä, että miksi ette näe asioiden valoisia puolia?"

        Kuke ei ole niitä nähnyt ja missä?

        "Fraasissa synkimmänkin pilven kultareunuksessa on perää enemmän tai vähemmän."

        Varmasti. En vain tiedä miten se liittyy nyt mihinkään.

        "Minä lueskelen joitakin palstoja vaikuuteiden toivossa. Esimerkiksi kuntoilupalstalla on aina jotakin minulle uutta ja kokeilemisen arvoista. Ihmiset kertovat kokemuksistaan ja onnistumisistaan."

        Jäi vähän epäselväksi mikä se onnistumisesi nyt oli? Sekö että avioliittosi on vielä hyvissä voimissa vaikka et ihan ymmärräkään vaimosi halua juhlia hääpäiviä?

        Ajattelin jo lopettaa mutta voinhan vielä valottaa omaa näkökulmaani.
        Ketjun muutamissa kirjoituksissa valotetaan naisnäkökulmaa ulkopuolisten naisten toimesta. Tuskin enää muutun paljoakaan mutta aina voi oppia hieman paremmin ymmärtämään.
        Samaa toivon toisillekin. Vahinko vain, että miehet näyttävät etupäässä pysyvän poissa näiltä palstoilta.


      • Hohhoijaaaaa
        7167 kirjoitti:

        Kukkalahjukset! Viime vuosia lukuun ottamatta vein vaimolleni kukkia kahdesti. Synnytyslaitokselle. Yksi ruusu / tenavan 100g. 39kpl ja 43kpl. Tenavat syntyivät syyskesällä ja syksyllä jolloin pitkävartiset, kookkaat ruusut maksoivat puutarhalla 0.50mk/kpl.

        Aivan viimeisinä vuosina olen ostanut loma-asunnollamme hänelle puskat parin viikon välein kun vaikuttaa ilahtuvan.
        Siinäkään ei ole enää yllätysmomenttia.

        En minä halua hoitaa parisuhdetta. Hoituu se hoitamattakin.

        Voi oksetus mikä puoliso. En ikänä kuuna päivänä voisi olla tuollaisen itsekeskeisen tollon kanssa. Mitenhän vaimosi on jaksanut näin pitkään...


    • isinööriputkiaivomiehet

      Ehkä tässä on kyseessä putkiaivo/spagettiaivo dilemma. Naisen aivoilla 7167:n juttuja ei pysty ymmärtämään. Onko jotain ongelmia vaiko eikö, haluaako hän vastauksen vai eikö, onko kaikki hyvin vai eikö, jne.....?

      • NäinMeillä

        Minä olen kyllä mies mutta en minäkään ihan ymmärtänyt...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe