Olen luullut,että liikennesäännöt koskevat myös rekkaliikennettä.
Olen liikkunut 30 vuotta etelän kehäteillä,ja törkeimmät, jatkuvat ylinopeudet,vaaralliset ohitukset,,,aina iso yhdistelmä-ajoneuvo (rekka). Milloin nämä "sankarit" saadaan kuriin ja miten? Poliisia ei tunnu kiinnostavan pätkääkään. En ole nähnyt kertaakaan rekkaa pysäytettynä kehäteillä. Kuinka monta näitä lapsentappajia liikkuu keskuudessamme? (Tampere). Mitä pitää tapahtua,ennen kuin kukaan kiinnittää mitään huomiota tähän jatkuvaan liikenteen vaarantamiseen?
Säännöt koskevat kaikkia.
9
<50
Vastaukset
- Ammattirahtari
Säännöt koskevat kaikkia, totta, mutta niin kauan kun on kulkuneuvoja onnettomuuksia tapahtuu.
Pääsääntöisesti kuljetusalalla on erittäin vastuullista väkeä.
Samaa ei voida sanoa mm. BMW-hurjastelijoista... - nääs
Turhaa kärjistämistä. Ei ajotapa ole kiinni siitä ajaako rekkaa vai henkilöautoa. Kaikki lähtee kuskin luonteesta. Stressasin itsekin joskus liikenteessä ja kovasti harmitti jos joku vaikka ohitti...myönnän kyllä että rekkakuskeissa on paljon lapsellista tosirahtari-porukkaa. Kaasu pohjassa ajajia, joita ei koskaan olisi saanut päästää ison auton rattiin. Olen huomannut että kiireellä ei ajaessa hanki muuta kuin mahahaavan. Meidän firmassa on rajoitin säädetty niin alas että on mahdoton saada ylinopeus sakkoja ... hyvin on silti ehditty. En halua syyttää ketään. Kaikki me ollaan samaa liikennettä, kaikilla olisi mukavampaa kun oltaisiin kohteliaita ja iloisia liikenteessä. Mikä ihme ihmiseen menee kun se saa peltikopan ja neljä pyörää alleen. Saatikka 20 pyörää. Ihan niin kuin oltaisiin haavoittumattomia ja otetaan järkyttäviä riskejä. Kaikki lähtee kuskin luonteesta...
- Läskimaha
Minä ajan ainakin tasan 80 jos rajoitus sallii.
- tilanteentasalla
Kyllä se on niin,että ajojärjestelijä hoputtaa,on muka luvannu aikataulun purkuun tai lastaukseen.Ei sen kitinää jaksais aina kuulla.siksi kiire.kiire.Toinen on nämä seurantalaitteet,auton kone/terminaali .Auton liikkeet näkyy realiajassa.Pahin on digipiirturi.kuulemma vuosaren satamaan rajoitinta vasten,ettei ajoaika lopu sille päivälle.sakottivat jälkikäteen vielä.
- Ennenoliennen
Olen täysin eri mieltä "tilanteentasalla" nimimerkin kanssa. Meidän firmassa autojen seurantalaitteita ja digipiirturia nimenomaan käytetään siihen ettei ylinopeuksia ajeta.Myöskin tauot on pidettävä pilkulleen niin kuin laki vaatii. Tämä valvonta on työnantajalle nykyään helppoa koska kaiken näkee reaaliajassa.Polttoainekulut ovat pienentyneet merkittävästi. Itse ajoin ennen rajoitinta vasten.Ennen rajoittimia pääteillä nopeus vaihteli 100-110 km/h välillä. Ei silloinkaan poliisi juuri puuttunut. Kun työantaja lähti tälle "tylylle"linjalle nopeuksissa niin pian huomasinkin ,että on tosi rentouttavaa ajella 79-80 tunnissa. Tressi jää pois ja tosiasiassa ehtii ihan yhtä pitkälle työpäivän aikana.Rentouttava tunne tulee siitä kun katselee kuinka kaikilla muilla on niin helvatin kiire...ei mihinkään.Mielestä rajoitinta vasten ajavat kuskit ovat vähentyneet viimeisen 5 vuoden aikana rajusti. Jopa moottoritiellä raskasliikenne ajelee siististi peräkkäin vaikka ensimmäinen auto ajelee 80 km/h
- Käkriäinen
Säännöt koskevat kaikkia nimimerkki kirjoitti mielipiteensä kun näitä ikäviä suojatieonnettomuuksia on sattunut useita elokuussa. Itse olen ajanut kuorma-autoa 33 vuotta. Ihmettelen keskustelua vihreistä valoista ja ettei kääntyessään näe pientä koululaista joka odottaa valon vaihtumista. Jos olen kääntymässä oikealle ja odotan valojen vaihtumista niin minulla on ihan hyvä aika siinä katsoa kun koululainen reppu selässä odottaa myös valon vaihtumista.Kertaakaan urani aikana ei ole ollut tilannetta etten olisi nähnyt lasta Mielestäni tässä on enempi kyse siitä,että autonkuljettaja ei huomioi pientä lasta vaan olettaa,että kun lähden niin kyllä lapsi odottaa omaa vuoroa.Lapsi taas ei osaa ajatella tällaista "isomman oikeutta". Mielestäni hyvä kuljettaja ajaessaan rekisteröi näkemänsä.Eteenkin vanhukset ,lapset ja tinkii omasta kiireestä. Näin kun toimii niin onnettomuuksia ei tapahdu.
- kauanajoin
Vanha rekkakuski jo eläkkeellä.minut ohitti säiliörekka niin läheltä,että aiheutti törkeällä ohituksellaan kolarin.ottikiinni asuntovaunuuni ja henkilöautooni.vahigot jäivät onneksi vähäisiksi.jos olisi ollut kokematon kuski olisi tullut pahaa jälkeä.olen samaa mieltä käkriäisen kanssa ajotavoista.
- kukkareski
Kattelen aina valmiiksi jo ennen kääntymistä, onko pyörätiellä samaan suuntaan liikkuvia. Tämä on tosin vilkkaassa kaupunkiliikenteessä vaikeaa varmistaa sataprosenttisesti.
- Käkriäinen
Nimimerkit kauanajoin ja kukkareski. Hieno homma,että ymmärsitte asian mitä ajoin takaa. Kiitos siitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1521626Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä671303En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 441134
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102915Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42687Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke156675