olen sitä mieltä!
Itse en pyöräile, kauhulla katselen pyöräilijöiden käytöstä ratin takaa.
Pyöräilijä väistäköön aina
36
<50
Vastaukset
- k-kk
Minä pyöräilen ja mä vaarin vastuuntuntoa fillaristeille,nyt mennään ja ajellaan miten sattuu.
Jos ajeltais ihmisiksi niin sit voitais vaatii autoilijoilta samaa,eniten minuu hirvittää vanhemmat fillaristit jotka surutta ajaa suojatieltä kadun yli.
Jos jotain toivon niin olispa eres metrin levyinen kaista maantien reunassa,se piisaa pyöräilijälle. - ö-Öö
Polkupyörän ajokortti.
Aika ruotsalaistyyppinen idea, mutta vähän alkanut tulla tuohon tulokseen. Samaten jalankulkuun oikeuttava kävelykorttikin olisi ehdottomasti tarpeellinen.
Kun kyllähän ne liikennesäännöt ihan varmasti opetetan jotenkin koulussakin, niitä vaan ei harvempi muistaa tai noudattaa. JA siihen päälle täydellinen järjen puute. Liikenne kuitenkin on tosiasia, jonkinlaisella systeemillä se toimii, anarkialla ei toimi.
Eilen olin todella lähellä peruuttaa kahden pyöräilijän päälle. Noh, taitavana ja huolellisena autoilijana onnistuin välttämään sen. Noin tiivistetysti, roudasin ostokset autolla rivarin ovene eteen ja lähdin hissukseen peruuttamaan pois.Isot puskat tien kahden puolen, takana kevyenliikenteen väylä ja siitä kadulle. Se on siis kielletty ajaa, mutta ajaa saa just tollasissa tapauksissa, siitä lisäkilpikin. Eli vaarallinen paikka, joskus vaan pitää päästä oven eteen.
Hö, selitin tota liian pitkästi. Meitsi siis peruuttaa pimeään paikkaan, pirun hitaasti, pää pyörii jne. Ei sinne paljoa näe, pitää niinkuin luottaa siihen, että kun hitaasti liikkuvan auton perä tulee hiljakseen kevyenliikenteen väyläälle, ihmiset tajuavat tilanteen ja väistävät. Vaan eivät väistäneet nyt. Nuorehko nainen vaan sujahti takaatavasemmalta, kun koitin kurkotella oikealle katsomaan, soitti oikein kelloakin. Ja kun edelleen koitin pyörittää päätä ja nähdä kulman taakse, toiselta polen sitten sujahti mieshenkilö ohi, ei kilisyttänyt kelloakaan.
Toi siis erikoistapaus. Mutta kun tosiasia on, ei autosta näe nurkan taakse, Ja ajoi etuperin tai takaperin, kuski nyt yksinkertaisesti ei pysty näkemään, ennenkuin on suora näköyhteys. Olkoon sitten peruutuskameran tms kautta tai peileistä tai silmillään kuskin paikalta.
Kaitpa jokainen, joka jollain isommalla parkkipaikalla on jäänyt kahden pakettiauton väliin ja ihmetellyt, miten sieltä uskaltaa ajaa pois, koska ei pysty näkemään mitään, tietää tilanteen.
Asiassa se puoli, jos kolisee ja vahinko tapahtuu, autohan se on syyllinen. Pitäisi aina tollasessa tilanteessa olla apupoika, joka käsimerkein näyttää, milloin voi turvallisesti ajaa. Kun ei aina ole. Parkkipaikoilla kolisee uskomattoman paljon, kun ihmiset poistuu ruuduista. Se vaan on sellaista.
Mutta noit pyöräilijät ja jalankulkijat. Net ei tajua, vaikka kuinka ne olisi laillisesti oikeassa, aina niille käy kipeämpää, kuin auton pelleille. Enkä tosiaan tarkoita, että autoilla pitisi ajella suojateillä koululaisten päälle. Liikennesäännöt on, pitäisi olla lisäksi pelisilmää liikenteessä. Ja just jollain koululaisilla ei ole osaamista edes liikennensäännöistä ja pelisilmää nyt ei ollenkaan. Vaan kuitenkin, ei autolijakaan ole mikään ihmemies, joka voi tehdä yliluonnollisia tekoja.
Niin, meitsi säikähti eilen kaksi kertaa, noin kymmenen sekunnin aikana. Autoilu vaarrallista, pyöräilijöiden takia.
=DW=Pitäis muuten koirankuljettajakorttikin saada. Kun paljon kävelee, näkee vaikka mitä. Että koira poukkoilee pyörätiestä toiseen ja kävelyttäjä perässä. Tai että flexin kanssa kuljetaan, koira vasempaa reunaa ja ihminen oikeaa.
Nopein väistää! Olen sitä mieltä. Jos ajan autoa, väistän liikennesääntöjen mukaisesti. Jos kävelen, pyöräilijä väistää mua.
Vähän ottaa päähän joskus pöyräilijöitä jotka ottavat mutkikkaan tien kokonaan käyttöönsä, vaikka vieressä olisi pöyrätie. Mutta onhan mulla töötti. Radio City tänä aamuna ehdotti että jos torven ääneksi sais konekiväriäänen, niin väistäminen olisi taattua. Kannatan ehdotusta.
Pyörätiellä taas takaa tulevat pöyräilijät rimputtavat nykyisin usein kelloa. Säikähdän joka kerta. Jos kerta kuljen nätisti reunassa, ja koirani kulkee mun ja pientareen välissä, niin onko pakko antaa mulle slaagin?- k-kk
Jalankulkijoita on sellaisiakin tyyppejä jotka poukkoilee lairasta laitaan.
Pyörä on nopea ja äänetön,olen huomannut et kellosta ei välitetä,mulla onkin torvi, oikein rumaääninen.
Pelästynyt häirikkö päivässä pitää mielen hyvänä.
Vakavasti sanoen ,jokainen miettikön liikkumistaan . k-kk kirjoitti:
Jalankulkijoita on sellaisiakin tyyppejä jotka poukkoilee lairasta laitaan.
Pyörä on nopea ja äänetön,olen huomannut et kellosta ei välitetä,mulla onkin torvi, oikein rumaääninen.
Pelästynyt häirikkö päivässä pitää mielen hyvänä.
Vakavasti sanoen ,jokainen miettikön liikkumistaan .Joo, kummalliseksi on liikenne mennyt, kun ei oteta muita huomioon. Se on mää-mää vaan. Ja sekin, että liikenteessä pitää väkisin opettaa toisia.
On. Silloin kun vielä pystyin ajamaan fillarilla niin aina ringitin jos ohitin jalankulkijan takaapäin. Se ringittäminen ei tarkoita että tekisin sitä kiusallani vaan että varoitin kävelijää että kohta ohitan hänet.
Nittaminax kirjoitti:
On. Silloin kun vielä pystyin ajamaan fillarilla niin aina ringitin jos ohitin jalankulkijan takaapäin. Se ringittäminen ei tarkoita että tekisin sitä kiusallani vaan että varoitin kävelijää että kohta ohitan hänet.
Se plimpauttaminen on vähän niinkuin laiskan ajajan merkki. Ei viitsi seurata liikennettä niin plimpautetaan nyt varmuuden vuoksi. Vähän kuin italiailainen autoliikenne, töötätään ihan varoiksi joka kaistavaihdoksen yhteydessä.
Siinä on se vaara, kun kävelen koiran kanssa ja joku soittaa kelloa. Minä säikähdän, joka taas säikäyttää koiraa joka taas alkaa vahtaamaan fillaristia.
Kävi kerran niin, että yksi mies ajoi meidän ohi. Taisi pelätä koiria, koska se huusi jo kaukaa. Koirahan siitä tietenkin kiinnostui ja oli menossa nuuhkimaan mun selän takaa. Onneksi mulla on aina lyhyt hihna (johtajuusasioita), mutta pyöräilijä pelästyi silti ja alkoi huojumaan. Huusi vielä perään että "tuohan tulee kimppuun"! Ei ollut lähelläkään kimppua.
Seuratkaa mieluummin liikennettä, ja rimpauttakaa sitten vasta jos siihen on aihetta.hmp.f kirjoitti:
Se plimpauttaminen on vähän niinkuin laiskan ajajan merkki. Ei viitsi seurata liikennettä niin plimpautetaan nyt varmuuden vuoksi. Vähän kuin italiailainen autoliikenne, töötätään ihan varoiksi joka kaistavaihdoksen yhteydessä.
Siinä on se vaara, kun kävelen koiran kanssa ja joku soittaa kelloa. Minä säikähdän, joka taas säikäyttää koiraa joka taas alkaa vahtaamaan fillaristia.
Kävi kerran niin, että yksi mies ajoi meidän ohi. Taisi pelätä koiria, koska se huusi jo kaukaa. Koirahan siitä tietenkin kiinnostui ja oli menossa nuuhkimaan mun selän takaa. Onneksi mulla on aina lyhyt hihna (johtajuusasioita), mutta pyöräilijä pelästyi silti ja alkoi huojumaan. Huusi vielä perään että "tuohan tulee kimppuun"! Ei ollut lähelläkään kimppua.
Seuratkaa mieluummin liikennettä, ja rimpauttakaa sitten vasta jos siihen on aihetta.Ja sitäkö et säikähdä jos mä yllättäen sujahdan sun ja koiras ohi. Huonosti on koira opetettu jos se säikähtää jos sinäkin säikähät. Ja just siksi kannattaa ringittää jos jollain on koira mukana, niin osaavat varautua siihen ajoissa. Sinäkin nyt päästit koirasi selän taakse etkä nähnyt ajoissa mitä oli tapahtumassa.
Aina on aihetta ringittää ajoissa, jos joku holtiton koiran omistaja liikkuu koiransa kanssa kadulla. En siis tarkoita että ihan selän takana vaan jo kymmenisen metriä ennen.
Törkeetä väittää että fillaristit olisivat laiskoja jotka eivät viitsi seurata liikennettä, sun turvaksihan sitä ringitetään ja koirasi. Turhaa yleistämistä.Nittaminax kirjoitti:
Ja sitäkö et säikähdä jos mä yllättäen sujahdan sun ja koiras ohi. Huonosti on koira opetettu jos se säikähtää jos sinäkin säikähät. Ja just siksi kannattaa ringittää jos jollain on koira mukana, niin osaavat varautua siihen ajoissa. Sinäkin nyt päästit koirasi selän taakse etkä nähnyt ajoissa mitä oli tapahtumassa.
Aina on aihetta ringittää ajoissa, jos joku holtiton koiran omistaja liikkuu koiransa kanssa kadulla. En siis tarkoita että ihan selän takana vaan jo kymmenisen metriä ennen.
Törkeetä väittää että fillaristit olisivat laiskoja jotka eivät viitsi seurata liikennettä, sun turvaksihan sitä ringitetään ja koirasi. Turhaa yleistämistä.Enhän mä yleistä, ei kaikki pyöräilijät rimpauta kelloa :))
Koiraa on vuosisadat jalostettu vartioimaan ja varoittamaan, sellaiset piirteet ei ihan heti kitke. Ja miksi kitkeä, kun sitä varten ne aikoinaan koettiin niin hyviksi kamuiksi. Jos ohikukija ei reagoi meihin mitenkään, ei mun vahtikaan reagoi häneen.
Kyllä mä ymmärrän että fillaristit tarkoittaa pelkkää hyvää. Ja soittakaa vaan kellojanne. Minusta kuitenkin enempi hätävarjelu, ihan turhaa sellaista. On kyllä tilanteita jolloin on ihan paikallaankin kilautella. Mun kohdalla harvemmin.
Viheltää sais kyllä... hitto kun sellaista kuulee ihan liian harvoin. Lue ei koskaan.hmp.f kirjoitti:
Enhän mä yleistä, ei kaikki pyöräilijät rimpauta kelloa :))
Koiraa on vuosisadat jalostettu vartioimaan ja varoittamaan, sellaiset piirteet ei ihan heti kitke. Ja miksi kitkeä, kun sitä varten ne aikoinaan koettiin niin hyviksi kamuiksi. Jos ohikukija ei reagoi meihin mitenkään, ei mun vahtikaan reagoi häneen.
Kyllä mä ymmärrän että fillaristit tarkoittaa pelkkää hyvää. Ja soittakaa vaan kellojanne. Minusta kuitenkin enempi hätävarjelu, ihan turhaa sellaista. On kyllä tilanteita jolloin on ihan paikallaankin kilautella. Mun kohdalla harvemmin.
Viheltää sais kyllä... hitto kun sellaista kuulee ihan liian harvoin. Lue ei koskaan."Sun kohdalla harvemmin". Mut aatteles ku ei sua kaikki voi tuntee eikä koiraas, eikä ketään muitakaan ulkona liikkuvia.
Mulle vislaa vain kännykkä silloin ku sinne tulee viestejä. :) :/Nittaminax kirjoitti:
"Sun kohdalla harvemmin". Mut aatteles ku ei sua kaikki voi tuntee eikä koiraas, eikä ketään muitakaan ulkona liikkuvia.
Mulle vislaa vain kännykkä silloin ku sinne tulee viestejä. :) :/Voihan ne silleen että ne sieltä kymmenen metrin päästä vähän seuraa miten käyttäydytään.
Silleen olen huomannut että voin välttää kilaukset, kun katselen taakseni ja näytän että hei mä näin sut jo. Mutku en viittis heilua kun tuulikello. Hyväähän se niskalle tekis :)
Haa! Tarttee laittaa kännykkään tuo ääni johonkin toimintoon :))- kilisyttäjäkanssa
hmp.f kirjoitti:
Enhän mä yleistä, ei kaikki pyöräilijät rimpauta kelloa :))
Koiraa on vuosisadat jalostettu vartioimaan ja varoittamaan, sellaiset piirteet ei ihan heti kitke. Ja miksi kitkeä, kun sitä varten ne aikoinaan koettiin niin hyviksi kamuiksi. Jos ohikukija ei reagoi meihin mitenkään, ei mun vahtikaan reagoi häneen.
Kyllä mä ymmärrän että fillaristit tarkoittaa pelkkää hyvää. Ja soittakaa vaan kellojanne. Minusta kuitenkin enempi hätävarjelu, ihan turhaa sellaista. On kyllä tilanteita jolloin on ihan paikallaankin kilautella. Mun kohdalla harvemmin.
Viheltää sais kyllä... hitto kun sellaista kuulee ihan liian harvoin. Lue ei koskaan.Ongelmallisia ne koirat ja omistajat joilla on flexi. Taluttaja ei ajatuksissaan huomaa kuinka koira yht äkkiä pinkaisee kävelytien toiselle puolelle jonkin sulotuoksun perään, siinä sitä sitten on ansalanka valmiina fillarille.
kilisyttäjäkanssa kirjoitti:
Ongelmallisia ne koirat ja omistajat joilla on flexi. Taluttaja ei ajatuksissaan huomaa kuinka koira yht äkkiä pinkaisee kävelytien toiselle puolelle jonkin sulotuoksun perään, siinä sitä sitten on ansalanka valmiina fillarille.
Totta! Tuosta kirjoitinkin ylempänä tähän ketjuun jonnekin.
Flexi on muutenkin ihan vihoviimeinen. Mitä kauempana koira on, sitä huonommin se on kuljettajan ohjauksen alla. Sitä paitsi se edustaa vähän sitä että antaa koiralleen liikaa valtaa ja sääliä. Kun sen hauvan pitää saada haistaa joka hajua ja rientää vapaana kuin tuuli. Eikä tarvi. Koira tarttee sääntöjä ja rajoja, ihan niin kuin lapsetkin. & äijätkin :))
- pimeetähommaa
Pyöräilijät ovat usein pimeitä, kirjaimellisesti.
Yhtään eivät ajattale etteivät muut välttämättä näe heitä jos he vain itse näkevät jotenkuten ajaa eteenpäin.
Niin monen monituista kertaa on ollut onnettomuus lähellä pimeän pyöräilijän kanssa, stressiäkin aiheuttavat, kun töissä pimeän aikaan joutuu niitä jatkuvasti pelkäämään peruutellessaan pihoilta.
Laki määrää valkean valon näyttämään eteenpäin ja punaisen taakse.
Nyt kun taas aamut ja illat pimenee olisi suotavaa jos poliisien toimesta edes jotain valvontaa suoritettaisiin ja pimeitä pyöräilijöitä opastettaisiin.
Koulut voisivat valvoa ettei pimeillä pyörillä kuljeta kouluun. Pimeän pyörän omistajan vanhempien tulsi noutaa pyörä koululta ja antaa kirjallinen lupaus valojen lainmukaisiksi saattamisesta.
Vakuutusyhtiöt voisivat laittaa pykäliinsä etteivät korvaa pimeästi pimeää jos onnettomuus on aiheutunut pimeän pyöräilijän pimeästä pyörästä pimeässä.- punkinpurema
Auringon paistaessa matalalta kuskin silmiin ei paljon auta vaikka kuinka varovasti ja hitaasti ajaa jos pyötäilijä ajaa hitosti eteen tai kylkeen.
Miksi koskaan ei uutisoida että pyöräilijä ajoi auton päälle, tai rekan?
- järkeäliikenteeseen
Tasa-arvo liikenteeseen. Laki pitäisi olla sellainen, että väistetään aina oikealta tulijaa, jos sitä ei liikennemerkein ole muuksi muutettu. Tämä opetus pitäisi tapahtua jo ihan lapsesta lähtien. Näin väistäminen tulisi rutiiniksi, eikä tarvitsi miettiä monelta suunnalta väistämistä. Viimeinen pyörätieltä tulija väistää sääntö vei ojasta allikkoon, autolla liikkujat eivät nykyisin ole riittävän tarkkoja ja varuillaan, kun luulevat että saavat kaahata nopeusrajoitusten mukaan, vaikka tilanne vaatisi muuta.
Minä pyöräilen aina kesäaikaan lyhyet matkat jos suinkin mahdollista. Jos on jotain painavaa ostettavaa kaupasta lähden autolla.
Joskus harmittaa kun joutuu hyppäämään jatkuvasti pyörän selästä kun on paljon ylitettäviä teitä.
Katson aina tuleeko autoja, jos tulee nousen pois pyörältä ja odotan. Sitä törmäilee henkensä kaupalla kun autot ajavat aika kovaa rajoitusalueellakin.k/k:ta lukuun-ottamatta.
Jätä pyörä kotiin.
Pääset helpommalla.
Vai onko ehkä sinunkin toiveesi päästä hölmöilemällä uutisiin :)
Kerätä korvauksia, sääliä, tukiaisia, kuuluisuutta, mainetta ja kunniaa.
Sillee henkilö-autoilijaa hämäämällä?
Muuten kannatan täällä jo mainittua ideaa.
SUoja-tietä lukuun-ottamatta.
Pyöräilijän ja jalan-kulkijan pitää aina vaistää autoilijaa.
Maan-teiden ja katujen kuningasta.
Auto-ralli rules!
Ei fillari-ralli, eivätkä kakaroiden tukkivat katu-tapahtumat.
Eläköön k/k!
Hän osaa oikein, alta pois ja lujaa :)
H.Suomi on vielä hyvä maa pyöräillä. Hollantiin opintomatkalle ; ) Ei ole autoilijoilla ei kävelijöillä mitään oikeuksia, pyöräilijät ovat teiden kunkkuja. Jos auto tönäisee, on autoilijassa aina vika. Kun kävelijä eksyy esim. kaksikymmentä senttiä pyörätien puolelle, ei kun nyrkillä kylkeen, kokemusta on.
- sataa
Lisään vielä miksi en pyöräile. En tunne olevani tarpeeksi pätevä lähtemään liikenteen sekaan pyörällä.
Autoillut olen 51 vuotta, jopa töikseni . - eppu2
Yritän aina pysäköidä pakun niin, ettei parkkipaikoilla tarvitse peruuttaa, koska näkyvyys on huono.
Kerran ei ollut tilaa ja hissukseen lähdin peruuttamaan, niin viuh... takaa pyöräilijä.
Kyllä sydän hakkasi hetken verran, onneksi vauhtini oli erittäin hiljainen.
En ymmärrä sellaista järkeä, että peruuttavan auton takaa yleensä lähdetään menemään.
Eilen taas puskan takaa pyöräilijä ajaen suoraan suojatielle. Ei ollut mitään pyörätien jatketta. Onneksi oli itsellä hiljainen vauhti.
Ylipäätään säännöt ovat hieman sekavat.
Risteysalueilla ainakin pitäisi olla pyöräilijöille nopeusrajoitus, kun niin pelottavaa menoa näkee. Nyt, kun taas on pieniä koululaisiakin jalkakäytävillä. - ö-Öö
Pinnoihin räpätin.
Tuolla kirjoitettiinkin asiasta, vähän lisää. Mua tympii kaupungissa käveleminen usein. Niitä hiton fillareita menee ees taas miljoonaa jalankulkijoiden seassa. Vai onko, että jalankulkijat matelevat fillareitten sessa, en tiedä.
Kuitenkin, fillareita ei kuule. Etenkin takaata net yllättää täysin, jos ei ole jalankulkukypärässä jalankulkijapeilejä., Ok, jotkut plimputavat kelloa, se sinällään hyvä. Jotkut vielä korostavat pyöräilijöiden valta-asemaa huutelemalla hävyttömyyksiä. Se kellon plimpautus säikäyttää, pyörähän tulee kuin yliäänikone. Parempi olisi tasainen räpätys tai humunia, että tietäisi milloin fillari tuossa.
Sähköautoista muuten samantyyppinen ongelma aikanaan tulossa.
Ja sitten ne järkyttävät nopeudet fillareissa. Nopeuserot jalankulkijoihin aivan liian suuret. Pyöräilijä menee kilpa-ajonopeutta hitaasti taapertelevien ihmisten seassa, ei hyvä. Fillareihin nopeusrajoittimet?
Kyllä lainsäädännön avulla fillariongelma selviää, jos ei muuten, ääriratkaisuhan on kieltää polkupyörällä ajaminen. Siis täys kieltolaki maahan ja ankarat sakot ja rikoksentekoväline valtiolle, jos poliisi saa haaviinsa salapyöräilijän >:/
=DW= - Viatonsivullinen
Tosi tarkkana saa olla, meidän pihasta kun lähtee on ruusupuska oikealla ja pyörätie heti edessä. Aivan sokkona joutuu lähtemään, hyvin hitaasti,
silti on pyöräilijältä äkäisiä katseita tullut. Olen minäkin joutunut
pyöräillessä tekemään äkkijarrutuksen, vastaavassa tilanteessa, melkein olin autonovessa kiinni.- Viatonsivullinen
Nopeasti oli meillä ruusupuskan kohtalo ratkaistu. Tulin kotiin ja huomasin, katkottu oli maatamyöten. Alunperin väärään paikkaan
istutettu. Mutta menepäs sanomaan, joku heti vastustaa siirtoa,
se on elämä kerrostalossa sellaista, olen huomannut.
Ensikesänä kasvavat uudelleen, ehkä ei niin korkeiksi, Juhannusruusua on.
- liikenne-on-vaarallista
joten pyöräilijöille on tehtävä uusi lakipykälä,
sillä pyöräilijälle käy AINA yhteentörmäyksessä huonommin kuin autoilijalle, EIKÄ kukaan autoilija ikinä halua vahingoissakaa ajaa kenekää päälle,
-
ON totta, pyöräilijöitten joukossa on aina niitä jotka ajaa vauhdilla tien yli katsomatta onko auto lähellä,
omakohtaisesti on ollu parikertaa vaara tilanne,
- taivaanisälle valtava kiitos, onneksi ehdin salamana pistää jarrut päälle,
vaikka oli liukasta, oli hyvät nastarenkaat alla,
yksi kerta oli juuri se, kun kääntyvällä kaistalla oli vihreät valot yhtäaikaa samoin kuin suojatiellä oli samaan aikaan vihreät,
nuori mies ajoi pyörällä tuhattaja sataa tien yli suojatietä,
minä samaan aikaan olin kääntymässä,
säikäys oli valtava molemmilla,
pyöräilijä jarrutti rajusti se teki eteeni valtan traptsi kupekeikan pyötien kuin jänis ympäri päätyen sen jälkeen taas jaloilleen,
minä sain salamana ONNEKSI onneksi onneksi jarrut päälle joten en ajanu se päälle,
pyöräilijällä oli niin kiire ettei edes siihen pysähtyny vaan jatkoi matkaansa tuhatta ja sataa vauhti,
oli se säikähdys,
toivottavasti vastaavaa ei ikinä enää tapahdu,
sen verran säikähdin tapausta , soitin liikenteen valvojalle,
kysin onko totta että vihreät todella paloi molemmille yhtäaikaa,
joten hän tarkasti kyseisen kohteen ja totesi että on totta,
taivaanisälle kiitos vieläki ,
näissä tilanteissa varmasti moni on menettäny henkensä,
joten tommoset risteykset ON korjattava valojen suhteen.- eppu2
Suojatiellä ei saa ajaa, pitää taluttaa, ellei ole pyörätien jatketta.
- ö-Öö
Se myös hyvä puoli.
Joku olisi voinut ajaa perääsi. Se olisi helpolla voinut tulla kalliiksi, polkupyöräilijän tavoittaminen mahdotonta, jos polkee pois onnettomuuspaikalta. Ja vaikka ei polkisikaan, sinähän se syyllinen joka tapauksessa olisit ollut.
=DW=
Tuli omasta autoilemisesta mieleen, että rillit hidastaa reagointikykyä. Ennen hahmotin risteykset paremmin, näki hyvin yhdellä päänpyöräytyksellä. Nyt kun on kakstehot päässä, niiden paras näkökenttä on keskellä, sivuissa sumeaa ja lisäksi sangat. Kestää kauemmin koota se kuva päässä ja vielä kaiken lisäksi luottaa siihen. Tuohon vielä auton omat sokeat pisteet...
- hexza
Kyllä on säännöt hukassa niin pyöräilijöillä kuin autoilijoillakin. Osalla, ei toki kaikilla.
Monella autoilijalla on epätietoisuutta jopa kärkikolmion merkityksestä. Ajavat suojatien päälle, niin kuin se ei koskisi lainkaan kevyttä väylää.
Suojatietä pitkin saa ajaa pyörällä. Kääntyvän ajoneuvon on silloin väistettävä pyöräilijää. Pyöräilijän on väistettävä suoraan ajavia autoja.
Ajan paljon pyörällä, mutta en luota autoilijoihin. Oikeuksista ei kannata pitää kiinni, pyöräilijä häviää yleensä kolaritilanteessa.- eppu2
Suojatietä pitkin ei saa pyöräillä, ellei suojatien vieressä ole pyörätien jatke, joka on merkitty lyhyin katkoviivoin.
Suojatie on tarkoitettu jalankulkijoille. Polkupyöräilijä on ajoneuvo. - hexza
Suojatiellä saa ajaa pyörällä. Väistämissääntö vaan muuttuu.
Iltasanomissa oli selkeä ohjeistus pari päivää sitten. - ö-Öö
Väärin.
Suojatiellä pitää taluttaa pyörää. Polkupyörä on ajoneuvo. Suojateitäkin erilaisia, mutta tavallisella suojatiellä ei saa ajaa. Kandee luke liikennesäännöt. Fillaristeille olemassa fillaristiwiki, missä koottuna pyöräilijää erityisesti koskevat säännöt.
Se tosiaankin on paha ongelma, että jalankulkijoilla tai pyöräilijöillä ei välttämättä ajokorttia, eikä säänöistäkään välttämättä mitään tietoa.
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennesäännöt
=DW= - sataa
Siksipä juuri, säännöistä ei tietoa ja asia on selvä kun tehdään laki että pyöräilijä väistää aina! Helppo muistaa!
- näinsepitääolla
sataa kirjoitti:
Siksipä juuri, säännöistä ei tietoa ja asia on selvä kun tehdään laki että pyöräilijä väistää aina! Helppo muistaa!
Vielä helpompi ja tehokkaampi on, jos konevoimalla kulkeva aina väistää. Silloin pärjää vähän heikommillakin lahjoilla liikkujat. Vai odotatko, että eläimet väistävät autoja.
- NÄIN-MEILLÄ-
Aina kun iolen itse pyörällä, taatusti ITSE varon enkä hyökkää tien yli silmät ummessa,
se on ehdottomasti turvalisinta ja helpointa käyttäytymistä liikenteessä, siksi olenki pysyny hengissä vaikka pyöräilen liikenteen keskellä,
HYVÄ ALOTUS, ehdottomasti laki muuttaa, pyöräilijä varoo aina,
-- sillä jos jään auton töytäisemiseksi minulle käy varmasti huonosti, huonommin kuin autoilijalle, kuolen tai vammaudun vakavasti,
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset ajako autonalle vaikka teillä OLISI eutuajo-oikeus,
MÄN EN IKINÄ AJA AUTON ALLE, sillä itse voin AINA katsoa turvalinen ajankohdan milloin voin ylittää turvalisesti tien.
LAKI ON MUUTETTAVA pikaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2122258Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691746Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä831565- 531452
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147144790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1331173Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2241058- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja55892Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811