Kuitin antamisesta.

jopotikoti

Mä en ymmärrä yhtä asiaa harmaassa taloudessa.

Kun kerran on Plussa ja S-etukortissa ominaisuus, että pystyt tallentamaan takuukuitin sähköiseenmuotoon, niin miksi tavallista kauppakuittia ei voi tallenttaa sähköiseenmuotoon verkkopankkiin.... Vielä kun porukka alkaa käyttämään korttia maksaessa ja raha liikkuu vaan kortilla, niin harmaatalous vähenee......

9

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfjsdkfjsdklfjdl

      Niin kortilla maksaessa näkyy veloitustapahtuma mutta tuoteyksilötasolla vain kaupan tietojärjestelmässä. En tosin tiedä miten tarkkaan sielläkään, näkyykö vain tuotteen nimi vai onko peräti valmistenumerokin tiedossa?

    • jopotikopoti

      Se on taas sit ihan tälläisellä yleistasolla mitä ihmiset ostaa... siis ruoka ja tällee... mut mitä tos ap. viestissä kirjoitin... niin jos ostat vaikka mankanjohdon, jossa on 24kk takuu, niin asiakas saa sen sinne kortin käyttäjätunnukseen....
      mut oikeesti.... ne kuitit vois saada sinne plussa tai s-palveluun ja ne olis vielä vaikka kuukauden.... eikä sen datan tarvi sisältää muuta kun sen yrityksen nimen ja verotunnisteet, oston summan ja alv ryhmittelyn.....
      Sit vielä kun asiakas käy vaikka pankin sivulla muuttaa korttiaseuksiin haluaako sen kuitin siellä... tai sit maksupäätteseen laitetaan se valinta... niin päästään eroon tästä kuittihelvetistä ja saadaan asiat näkymään paremmin läpi.

    • hatt

      R-kioski kysyy aina ,otatko kuitin? Se näyttää nykyään olevan sääntö kuin poikkeus,moni muukin kauppa kysyy .Haluan sen kuitin aina ilman mitään kyselyitä.Se on harmaata taloutta jos ei anneta kuittia tai ne rahat menee myyjän tai omistajan taskuun! Helsingissä kovin yleistä !

    • hottenk

      Avataan vaan kassalipas ja kysytään haluatko kuitin,mihin raha oikeesti menee ???

    • koulutusta

      Helsingissä ainakin Kampissa on melkein sääntö ,kuin poikkeus ,että R-kioskin nuoret myyjät kysyy aina haluatko kuitin ?
      Yleensä sitä rahan laittamista vetkutetaan sinne lippaaseen laittamista. Paljonkohan menee ohi kassan ? Itse olen pitkään ollut kaupan alalla ja aina on kuulunut ,että se kuitti annetaan aina ,ilman kyselemisiä.
      Asiakas päättää ottaako kuitin vai ei,enhän voi heittää lähimpään roskikseen jos ei sitä tarvi.

    • viiiii

      Joskus törmää samaan ruoka- kaupan kassoilla Helsingissä !

    • eetunen

      Yleensä vielä kassa on jo auki ,ennen sitä rahan pyytämistä ???

    • Kyselemättäkuitti

      Se kysely minuakin ihmetyttää,haluatko kuitin,kun se pitäisi olla itsestään
      selvä että kuitti annetaan ilman kysymättä,otti asiakas sen tai ei.Itse otan
      aina kuitin kaikesta,laskeakseni mihinen olen rahani tuhlannut.

    • kuittailua.kassalta

      Kassa: haluatko kuitin?
      Ostaja: Juu, kyllä kiitos.
      Kassa: Herrasta näkee että sitä kaljaa on tullut ostettua ennenkin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe