Umpikujassa

ristiriidassa

Nainen, ikää 50 . Takana pitkä (24-vuotta) avioliitto joka kaatui miehen alkoholismiin. Vuosi yksin, sitten löytyi uusi mies jonka kanssa avoliitossa nyt 4 vuotta. Kannatan pitkiä suhteita, elämässäni olleet nämä 2 miestä. Avoliitto natisee koska koen että olen avolle pelkkä katon päälle antaja. Meillä ei ole enää mitään yhteistä, emme vietä yhteistä aikaa kun ehkä n. 3 kk:n välein jos menemme yhdessä johonkin. Hän on kiinnostuneempi facekavereistaan ja heidän kuulumisistaan kuin siitä mitä minulle kuuluu. Vapaapäivät istuu facessa pelaten pelejä ja keskustellen kavereiden kanssa. Minulle puhutaan vain kun kysytään mitä kaupasta tuodaan. Olen täysin yksin tässä liitossa.

Muutin sohvalle nukkumaan pari kk sitten, ei häntä häiritse, ei pyydä viereensä. Jutella tilanteesta ei halua, ei kuulemma ole mitään juteltavaa. Sanoo kyllä että rakastaa minua mutta ei silloinkaan katso silmiin.

Ongelma on nyt se että olen vähän kuin vahingossa ajautunut netin kautta juttelemaan erään miehen kanssa. Olen aina ollut kova puhumaan kaikenmaailman asioista, päivän tapahtumista jne. Nyt tämä nettimies tuntuu kovasti mukavalta, hänellä on ne arvot joita arvostan miehessä yleensäkin. Aloitimme juttelun ihan kaveripohjalta mutta nyt hän on selkeästi ilmaissut ihastuksensa minuun. Olen hyvin ristiriitaisissa tunteissa, tiedän tekeväni väärin avolleni kirjoitellessani tämän miehen kanssa. Ja olen huomannut että kaipaan tämän nettimiehen viestejä.

Kärsin suunnattomasti tilanteesta, olen avoliitossa miehen kanssa jota syvästi rakastin ja jolle olen muuttunut itsestään selvyydeksi. Toisaalta on olemassa mies joka haluaisi tutustua minuun paremmin. Emme ole tavanneet koska pelkään tapaamista ja pelkään omia tunteitani. Ja koen sen vääräksi koska olen vielä liitossa toisen kanssa. Toisaalta haluaisin jatkaa nykyisen miehen kanssa mikäli saisimme liittomme toimimaan. Meillä on ollut hyvä liitto, seksielämä on ollut erinomaista molemmin puolin mutta kaipaan läheisyyttä, yhdessäoloa, toisen kainalossaoloa telkkaa katsellen, yhdessä touhuamista - ihan perusjuttuja mitkä kuuluvat mielestäni parisuhteeseen.

Lisäksi tässä suhteessa hiertää avon alkoholin käyttö. Hän tietää minkä helvetin kävin läpi entisessä avioliitossani ja siltikin hän tissuttelee vapaapäivät pitkät niin että puolilta päivin on jo jurrissa. Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan. Mua ei haittaa jos viikonloppuna iltaisin otetaan muutama yömyssy mutta en pysty katselemaan päivästä toiseen pienessä olemista. Tästä asiasta kun olen hänelle tiukasti sanonut, saattaa olla juomatta mutta viimeistään viikon päästä se taas alkaa. Kärsin suunnattomasti. Lisäksi avo on laiska, ihan suoraan sanottuna. Ei kiinnosta nurmikonleikkuut, lumityöt tai ylipäätään mikään mikä kuuluu omakotiasumiseen.

Olen pyytänyt useaan kertaan häntä etsimään uutta asuntoa, mutta silloin hän sulkeutuu eikä suostu edes keskustelemaan koska minähän tässä olen "ihmeellinen" kun tommosia ehdottelen. Hän ilmiselvästi nauttii elämästään, eläessään sinkkuelämää parisuhteessa.

En halua mitään "heitä mies pihalle" kommentteja koska se on tullut selväksi ettei hän ole lähdössä tästä liitosta. Talo on minun nimissäni. Annanko vaan kohtalon viedä ja tapaan tuon nettimiehen, ehkä rakastun häneen. Tällöin teen periaatteitani vastaan koska en ole ikinä, koskaan, hyväksynyt toisen pettämistä. Ja sitähän minä sitten teen.

En olisi uskonut että tässä iässä tarvii vielä sydänsuruja kokea kun tulevaisuus näytti niin ihanalta.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joesata

      Eli olet läheisriippuvaisen pauloissa ja itse samanlainen. Jo toinen tissuttelija kertoo siitä, että pidät itseäsi pelastajana.

      Vaihda lukot ja that´s it. Turhaa tuhlata elämäänsä.

    • Jussi.46

      Marssit käräjäoikeuteen ja haet miehelle häätöä. Koska talo on sinun ei sinun tarvitse hakea edes yhteiselämän lopettamista.

      Häädön hakeminen ja häätöpäätöksen saaminen on hyvin simppeliä, et tarvitse asiansajajaa tai paljon rahaa.

      Kun päätös tulee niin viranomaiset laittavat sen täytäntöön.

      Ja et sinä miestä petä. Petät itseäsi. Juoppo mies elää sinkkuelämää ja hyväksikäyttää sinua.

      Ja todellakin heität miehen pihalle. Ei sitä mieheltä kysytä haluaako hän jatkaa hyväksikäyttöäsi ja tuhalta elämääsi vai suostuisiko lähtemään.

      • 1-20

        Asiakommentti! Huono mies pihalle ja kannattaa harkita kaksi kertaa ennen kuin ottaa uuden tilalle!


    • ristiriidassa

      Miksi juuri minä hakeudun väärien miesten pariin? Avolle tein alkuun hyvin selväksi mitä mieltä olen alkoholinkäytöstä eikä se ollut alkuun ongelma. Ongelmaksi se muuttui vasta kun olimme asuneet yhdessä vuoden. Olen hyvin itsenäinen ja vahva ihminen, on ollut pakko olla lapsuudesta asti. Olen tuota läheisriippuvuutta itsekin miettinyt mutta.... Oma lapsuuteni oli vaikeata, isä pieksi äitiä kunnes sitten lopulta lähti toisen naisen matkaan. Isääni en ole nähnyt vuosikausiin. Juontaako ongelmat lapsuuden kokemuksista, yritän väkisin saada suhteet toimimaan, tehdä kaikkeni toisen hyväksi ja elää niin ettei minusta pääse mies sanomaan poikkipuolista sanaa.

      Pystyykö pettämisen kanssa elämään...?

      • Marga-Reeta

        Ehkä varmaankin lapsuudesta tulevat ne roolimallit, jotka alitajuisesti vaikuttavat. Ne eivät saa kuitenkaan olla kahleena ja aikuinen ihminen voi tietoisesti tehdä valintoja.
        Kerrot olevasi itsenäinen ja vahva, ja varmasti olet joissain asioissa... ja joissain taas et. Pelkäät hylkäämistä yli kaiken, ja ilmeisesti myös yksinoloa.
        Yrität olla täydellinen nainen, ettei sinua hylättäisi?
        Mutta, mitä jos hyväksyisit sen, ettei yksikään nainen ole täydellinen, et sinäkään ja silti saamme rakkautta ja romantiikkaa.
        Mies, joka vaistoaa naisen olevan tässä suhteessa epävarma, alkaa hallita väärällä tavalla liitossa. Onko vahvuutesi miehen hallitsemista? Juoppo mieshän on jotenkin raukkis, moraalisesti heikko, ja siten eräällä tavalla moraalisesti hallittava. Tällöin voi tavallaan olla tällaisen miehen yläpuolella omassa naisen vahvuudessaan.
        Tasaveroinen suhde vaatii sitä, että molemmat hyväksyvät toistensa heikkoutta ja vahvuutta.


      • ristiriidassa

        En pelkää yksinoloa enkä ole koskaan yrittänyt hallita miestä, en aseta rajoja. Itse olen ajatellut että olisiko tässä syy siihen miksi näin käy. En ole mustasukkainen ja molemmat miehet ovat saaneet vapauden tehdä mitä haluavat enkä ole siihen ikinä puuttunut. En tunnista itsessäni läheisriippuvuutta, enkä ole ns. passaajatyyppikään.

        Virheeni on ehkä ainoastaan se että en osaa sanoa Ei. Kun toinen pyytää jotakin, toteutan pyynnön vaikka se ei aina huvittaisikaan. Ja tämä sen vuoksi että jos minä pyydän jotakin, toivon että myös se huomioitaisiin. Sitä ei kuitenkaan huomioida. Olen hyvin lojaali ja luottavainen, ehdottoman rehellinen ja usein miettinyt onko tässä syy siihen että minua käytetään hyväksi. Teen elämän toiselle helpoksi, pyydän kerran ja jos mitään ei tapahtu, en pyydä toista kertaa vaan teen itse. Eikä siitä asiasta sitten enää puhuta. Nalkutusta en ymmärrä enkä harrasta.

        Epävarma en ole myöskään ikinä ollut suhteissani. Olen usealta mieheltä (jopa hyviltä miespuolisilta ystäviltäni) kuullut että minuun on tavattoman helppo ihastua. Missä siis mättää??


    • Marga-Reeta

      Et taida uskaltaa katsoa raakaa totuutta silmiin, kun ilmoitat, ettet halua "heitä mies pihalle" -kommentteja.
      Kypsää ikää nauttivana naisena kuitenkin sanoisin, että olet jo 50 , joten aikaa ei ole hukattavaksi epäkelpoon suhteeseen.
      Kun sutta lähdit pakoon, tuli karhu vastaan. Näin on käynyt. Selkeästi avopuolisollasi on alkoholiongelma.
      Jos mies on jo puolen päivän aikaan tuiskeessa melko säännöllisesti, niin alko on hänen rakkain kumppaninsa. Ja jos vapaalla ei kiinnosta muu kuin laiskahko oleilu alkon siivittämänä, niin ajatuksen mielenkiinto on riippuvuudessaan eikä sinun kanssasi yhdessä olossa.
      Alkoholi on se, joka tekee aivotyhjiön, henkisesti laiskan istuskelijan, joka ei paljon muista virikkeistä piittaa. No, pelaaminen ja netti ovat siinä naukkaillessa sopivan keveitä suorittaa.
      Voi hyvä nainen, ei ole viisasta itseäsi kohtaan jäädä kovin pitkäksi aikaa kärsimään tässä liitossa. Mies on päässyt myötäsi täyshoitolaan, mikäs sen makoisampaa ja totta kai hän protestoi, jos täysihoitolan emäntä alkaa murista ja vihjata, että hoidot ovat päätöksessä.
      Alkoholisolut miehessä näköjään muistavat vain viikon verran varoitusta. Ja kun tilanne rauhoittuu, niin hohhoijaa, voikin taas alkaa tissuttelemaan.
      Mutta, jos haluat seuraavat 24 vuotta katsoa tätä laatua alkkistyyppistä miestä, ei kaiketi kukaan ole sanomaan pahaa sanaa. Itse me valinnat teemme.
      Vaan soisin sydämestäni, että löytäisit todella vihdoin miehen, joka ajattelee muutakin kuin aivojensa turruttamista päihteillä.
      Ei muuta kuin peli poikki! Avomiehelle viimeinen varoitus, ehdottomasti viimeinen, hakeutumaan hoitoon ja täysraittius tai ovesta ulos.
      Ei kannata yhtä ainoaa elämää hukata toisen ihmisen, vieläpä kypsässä iässä olevan ihmisen alkoholiongelmaan.

      • Alkoholistista ei tule raitista vaan raitistunut alkoholisti. Siitä harvoin tulee reipasta ja iloista vaan äkkiväärä ja pahantuulinen. Että sikäli viimeiset varoitukset ja muut uhkailut voi unohtaa. On sitten jokaisen oma valinta, haluaako moista menoa katsella vai onko parempi erota.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Alkoholistista ei tule raitista vaan raitistunut alkoholisti. Siitä harvoin tulee reipasta ja iloista vaan äkkiväärä ja pahantuulinen. Että sikäli viimeiset varoitukset ja muut uhkailut voi unohtaa. On sitten jokaisen oma valinta, haluaako moista menoa katsella vai onko parempi erota.

        Huhu hyvä Ratikka :(
        Olen raitistunut alkoholisti !
        Olen onnellinen ja iloinen itsestäni ;D
        Olen käynyt kovan taistelun hyvinvointini puolesta ja voin sanoa että se on kannattanut, koska osaan nauttia elämästäni !
        Tiedä ettei kaikilla ole yhtä hyvät mahdollisuudet hyvään onnelliseen elämään, mutta jokainen kuitenkin tekee parhaansa niillä eväillä jotka omistaa.
        Raitistunut alkoholisti joutuu käymään omia kipukohtia läpi eheytyäkseen ja se tie voi olla pitkä, riippuu paljon ihmisestä itsestä kuinka osaa hoitaa mielenterveystään.
        Sitä paitsi jotkut ihmiset juovat myös sen takia kun eivät kestä itsessä olevia huonoja piirteitä peittääkseen ne huomisella, koska alkoholi nostattaa mielialaa hetkellisesti ja silloin olkaan niin hauskoja kavereita.
        Esim. Joku voi juoda peittääkseen tosikkomaisuutensa :)
        Mitä siihen sanot ?


      • Tähti-Silmä kirjoitti:

        Huhu hyvä Ratikka :(
        Olen raitistunut alkoholisti !
        Olen onnellinen ja iloinen itsestäni ;D
        Olen käynyt kovan taistelun hyvinvointini puolesta ja voin sanoa että se on kannattanut, koska osaan nauttia elämästäni !
        Tiedä ettei kaikilla ole yhtä hyvät mahdollisuudet hyvään onnelliseen elämään, mutta jokainen kuitenkin tekee parhaansa niillä eväillä jotka omistaa.
        Raitistunut alkoholisti joutuu käymään omia kipukohtia läpi eheytyäkseen ja se tie voi olla pitkä, riippuu paljon ihmisestä itsestä kuinka osaa hoitaa mielenterveystään.
        Sitä paitsi jotkut ihmiset juovat myös sen takia kun eivät kestä itsessä olevia huonoja piirteitä peittääkseen ne huomisella, koska alkoholi nostattaa mielialaa hetkellisesti ja silloin olkaan niin hauskoja kavereita.
        Esim. Joku voi juoda peittääkseen tosikkomaisuutensa :)
        Mitä siihen sanot ?

        Kaikki tuo on varmaan totta, mitä kirjoitit. Tosin minä tiedän itsestäni ja monista muista, että aina viinalla ei paeta, peitetä tai unohdeta mitään. Juodaan vain siksi, että silloin hyvästä hetkestä tulee vieläkin parempi. Voi sitten olla toinen juttu, jos ei osata lopettaa. Niinhän sitä sanotaan, että terve lapsikin leikkii, mutta sairas ei osaa lopettaa.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Kaikki tuo on varmaan totta, mitä kirjoitit. Tosin minä tiedän itsestäni ja monista muista, että aina viinalla ei paeta, peitetä tai unohdeta mitään. Juodaan vain siksi, että silloin hyvästä hetkestä tulee vieläkin parempi. Voi sitten olla toinen juttu, jos ei osata lopettaa. Niinhän sitä sanotaan, että terve lapsikin leikkii, mutta sairas ei osaa lopettaa.

        Jep, näin on , sairas ei osaa lopettaa !
        Toisinaan se voi viedä hengen :( valitettavasti ihmiset juovat itsensä hengiltä.
        Sehän on ihanteellista jos kykenee nauttimaan elämästä välillä pienessä huppelissa ja osaa lopettaa ajoissa.
        Tosin en ole nähnyt ystäväpiirissäni ajoissa lopettavia :(
        Nyt en kyllä edes ole tekemisissä alkoholia käyttävien kanssa. Pysyn kaukana siitä porukasta.
        Rakastan rauhallista raitista elämääni.


    • k-kaveris

      Eiköhän ole parempi kun menet taas tekemään itsellesi ikioman mutterin. Tuntisit taas sinäkin kerrankin olevasi tärkeä!!!. Hahhahahhahhahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahah.

    • Typeryydestäsakotetaan

      Haha sua vedätetään kypällä ja sinä sallit itse sallit sen.
      Turha tehdä toisesta syyllistä :(
      Avaa silmäsi !
      Miehes pitää sua tollona.

    • Eevastiina123

      Juuri tuon takia en eroa, vaikka mieheni on kärttyisä luonne, eikä enää kykene seksiin, siis pelkään että uusi mies olisi vielä kauheampi, ja yksin en osaa olla.

      Mutta sinullahan on asiat hyvin; omistat talon, et mennyt naimisiin tämän alkkiksen kanssa, muuten joutuisit jakamaan puolet talosta hänelle. Seuraavan miehen kun löydät, älä nai sitä, muuten omaisuus jaetaan.

      Uskon että kun kerrot (jos kerrot) miehelle että hän saa lähteä, mies lupaa ummet ja lammet sinulle, jättää alkon muka ja reipastuu, älä lankea siihen, hetken kuluttua unohtaa lupaukset.

      Ei sinun tarvi olla hänelle uskollinen, hänkin on pettänyt sinut alkamalla juomaan ja käyttämällä sinua hyväkseen, en itse kestäisi miestä joka ei tee mitään muuta kuin ryyppää ja on tietokoneella.

      Kun (jos) heität hänet pellolle, et ainakaan onnettomaksi tule sen vuoksi, koska kuka täysjärkinen viitsii elättää tuollaista luuseria.

    • Viisasko

      "En halua mitään "heitä mies pihalle" kommentteja koska se on tullut selväksi ettei hän ole lähdössä tästä liitosta."

      Siis annat miehen olla talossasi hamaan tappiin asti, kuten tuolla lauseella annoit ymmärtää. Vaikka hän kohtelee sinua huonosti? Olet jo sen ikäinen että en sinuna enää katselisi tuollaista ääliötä. Kerää vain hänen tavaransa pahvilaatikkoon ja pistät pihalle. Lukot tietysti vaihdat samantien.

      • ristiriidassa

        Meillä on ollut niin hyvä ja syvä liitto, että olisin valmis jatkamaan jos olisi mahdollista. Mutta kuten selväksi on tullut, ei tästä tule mitään. Olen antanut monta mahdollisuutta hänelle parantaa tapansa. Sisimmässäni rakastan häntä vieläkin jollain lailla ja kaipaan valtavasti. Ei kai tässä auta muuta kuin olla itsekäs ja ajatella omaa itseään vain. Elämä on niin lyhyt kuitenkin eikä kenenkään ole pakko kärsiä.

        Miten tästä eteenpäin, tuntuu että miehet lupaavat yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ja kun arki alkaa, kaikki unohtuu. Uskaltaako sitä enää luottaa miehiinkään ;).


      • 1-20
        ristiriidassa kirjoitti:

        Meillä on ollut niin hyvä ja syvä liitto, että olisin valmis jatkamaan jos olisi mahdollista. Mutta kuten selväksi on tullut, ei tästä tule mitään. Olen antanut monta mahdollisuutta hänelle parantaa tapansa. Sisimmässäni rakastan häntä vieläkin jollain lailla ja kaipaan valtavasti. Ei kai tässä auta muuta kuin olla itsekäs ja ajatella omaa itseään vain. Elämä on niin lyhyt kuitenkin eikä kenenkään ole pakko kärsiä.

        Miten tästä eteenpäin, tuntuu että miehet lupaavat yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ja kun arki alkaa, kaikki unohtuu. Uskaltaako sitä enää luottaa miehiinkään ;).

        Ensin oma elämä kuntoon ja sitten vasta harkitset parisuhdetta. Olet vielä vanhan suhteen vaurioittama jolloin uusi suhde on usein tuhoon tuomittu. Parhaiten aloitat uuden elämän yksin. Tarvitset aikaa minäsuhteesi ja arkielämäsi korjaamiseen.

        Onko sinulla ystäviä?


    • Höpödis

      Äläkä nyt odota siltä nettimiekolta liikoja.. Ne voi todellisuudessa olla ihan mitä tahansa. Sulla ole mitään hätää itseksesikään kunhan totut uudenlaiseen oloon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe