Käytettyjen perämoottorien hinnat

Tolokku_poies

Ihan järjettömiä hintapyyntejä käytetyillä perämoottoreilla. Ei voi kauppa käydä.

Joku 11 vuotta vanha 20hv Jammu 3150€ 80-luvun 40 heppaisista pyydetään järjestään yli tonnia. Tommosen kun ostaa niin saa ropata koko ajan ja rahaa palaa. Kohta on uuden hinta heitetty vanhaan romuun.

Ei pojat ei sotaa tällä tavalla käydä.

49

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onpaongelmataas

      No osta uus sitte. Helppoa! Myyt sen sitte 10v päästä tonnilla tai myöhemmin annat ilmaiseksi ;-)

      • hetialako

        Rähjärääkkänän älämölö ilman sen parempaa miettimistä, ja harkintaa.

        Aloittaja puhui aivan selvää järkeä, ja on taatusti seurannu tilannetta, jolloin hänellä on myös ihan perustellut syyt sanoa mielipiteensä.

        Sillä 10 vuotta vanahat-varsinkin jammut on järjestään laakerivikaisia, ja pakopuoli, kuin mummon pitsipöksyt, joten ostaja joutuu purkamaan koko hapatuksen, ennekun niihin voi luottaa.
        Tiesitkö muuten,- että Evarit ja Johnssonit eivät happane käsiin, eivätkä oo laakerin vaihtotarpeessa ja hintakin on vielä kohtuullinen, toisinkuin ruttokupansyömissä jamahoissa.

        Totta ainakin toinen puoli-ry.


      • Lentäväkalakukko
        hetialako kirjoitti:

        Rähjärääkkänän älämölö ilman sen parempaa miettimistä, ja harkintaa.

        Aloittaja puhui aivan selvää järkeä, ja on taatusti seurannu tilannetta, jolloin hänellä on myös ihan perustellut syyt sanoa mielipiteensä.

        Sillä 10 vuotta vanahat-varsinkin jammut on järjestään laakerivikaisia, ja pakopuoli, kuin mummon pitsipöksyt, joten ostaja joutuu purkamaan koko hapatuksen, ennekun niihin voi luottaa.
        Tiesitkö muuten,- että Evarit ja Johnssonit eivät happane käsiin, eivätkä oo laakerin vaihtotarpeessa ja hintakin on vielä kohtuullinen, toisinkuin ruttokupansyömissä jamahoissa.

        Totta ainakin toinen puoli-ry.

        Meneeköhän homma ihan noin? Ostin halvan venepaketin traileneineen päivineen, jossa on sinun sanojesi mukaan ruttokupan syömä yamaha 30 vm -87. Kulkee aika rupisella potkurilla ja likaisella pohjalla 46 km/h. On kaiken lisäksi yllättävän pieniruokainen. Toimii kuin junan vessa..


      • Lentäväkalakukko
        hetialako kirjoitti:

        Rähjärääkkänän älämölö ilman sen parempaa miettimistä, ja harkintaa.

        Aloittaja puhui aivan selvää järkeä, ja on taatusti seurannu tilannetta, jolloin hänellä on myös ihan perustellut syyt sanoa mielipiteensä.

        Sillä 10 vuotta vanahat-varsinkin jammut on järjestään laakerivikaisia, ja pakopuoli, kuin mummon pitsipöksyt, joten ostaja joutuu purkamaan koko hapatuksen, ennekun niihin voi luottaa.
        Tiesitkö muuten,- että Evarit ja Johnssonit eivät happane käsiin, eivätkä oo laakerin vaihtotarpeessa ja hintakin on vielä kohtuullinen, toisinkuin ruttokupansyömissä jamahoissa.

        Totta ainakin toinen puoli-ry.

        Älä vaan usko kaikenmaailman Evareiden ja Jonsoneiden kehujia. Jos haluaa välttää ongelmia. Kannattaa ostaa Yamaha. Mietitäänkö miksi ainakin täällä itä-suomen seuduilla lähestulkoon kaikken ammattiveneiden perässä on Yamaha?


      • TuovaanVIIVALLE
        Lentäväkalakukko kirjoitti:

        Meneeköhän homma ihan noin? Ostin halvan venepaketin traileneineen päivineen, jossa on sinun sanojesi mukaan ruttokupan syömä yamaha 30 vm -87. Kulkee aika rupisella potkurilla ja likaisella pohjalla 46 km/h. On kaiken lisäksi yllättävän pieniruokainen. Toimii kuin junan vessa..

        Minun 25 vuotta vahana 20hv Johnsson jättää sinun 30hv jamahan. taakseen. ja samalla litramäärällä. Pääsetkö jamahallasi ja 15 tuumaisella potkurilla 7000 krpm ?
        Saatko ees jamahaasi käyntiin talven jäljiltä kertakiskaisulla lumen alta ?

        ja tuo itäsuomen jamahan kehuja on ihan kokematon noviisi-näissä asioissa. Pistetäänkö kuormaa kyytiin, mikä kone vääntää, ja työntää. ja voidaan me mennä vaikka viivalle kahen kilometrin suoralle, ja takaisin.- ja katotaan myös bensan kulutus ,- vaikka ensikesänä !


    • vm41

      Typerä aloitus !
      Miksi ihmeessä sitten halutaan ostaa vanhoja, kuluneita, loppuun ajettuja koneita ????
      Ostajahan valinnan tekee, joko viisauttaan, tai tyhmyyttään.

    • Mörköfani

      Dorka aloittaja. Ylimielinen asenne. Me emme elä kekkoslovakiassa - käytetystä moottorista saa pyytää juuri niin paljon kun haluaa. Ostaja päättää itse mitä siitä maksaa - jos ei ole valmis maksamaan sitä mitä joku toinen asiaa ymmärtävä siitä maksaa niin turha tulla tänne itkemään.
      Myytkö itse käytettyä auto siihen hintaan mitä joku nettikirjoittaja omasta mielestään vanhasta autosta on valmis maksamaan vai siihen hintaan mitä joku oikeasti siitä maksaa? Totta kai myyt niin kallilla kun voit, muuten olet yksinkertainen.

      10-20 vuotta vanha 2T perämoottori on ihanteellinen satunnaiseen käyttöön, maksaa melko vähän, ja käy vielä kymmeniä vuosia. Aina ei kannata maksaa itseään sairaaksi uudesta koneesta. Ja monella ei ole millään tavalla varaa uuteen koneeseen. Ja noita kevyitä 2T koneita ei enää saa myydä uusina, joten olemassaolevien hinta vain nousee.

      Ja sitten vielä kysymys: ketä vastaan käyt sotaa? Käytettyjen moottorien myyjiä vastaan, kun itse myyt uusia koneita, ja myynti ei oikein vedä? Öööh, aika läpinäkyvää...

    • tinkimällä_saahalvempaa

      No juu siinä mielessä totta, että aika vähän nuo peräprutkujen hinnat tippuu. Esim. uuden 50 heppasen merkuurin saa n. 5000-6000 eurolla, ja samaan aikaan käytetyistä 10 vuotta vanhoista vastaavista pyydetään nettiveneessä yms... sivuilla 3-5 tonnia.

      Mutta onhan se jo tullu todettua moneen kertaan, että "se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa". Tinkiminen on sallittua.

    • Tolokku_poies

      Sen verran taustoja, että ei ole minkäänlaista kaupallista intressiä myyntipuolella tähän hommaan. Kunhan katselin, että josko vaihtaisi nelitahtiseen moottoriin. Ja kyllähän se tyrmistytti tuo hintataso.

      Näitä eri foorumeita kun lukee niin osa ei viitsi edes peräöljyjä vaihdella ja muutenkin homma on se, että avaimesta käyntiin niin kauan kuin käy ja kukkuu. Kymmenen tai kaksikymmentä talvea kone kylmänä navetan takana ja on muka kuin uusi. Höpö höpö.

      Aina tinkiä voi juu, mutta kun katselee esmes uusien Hondien hintoja niin johan nyt sellaisen ostaa ennemmin viidellä-kuudella tonnilla kuin maksaa kymmenen vuotta merellä ajetusta neljä donaa.

      Yleensähän nämä vielä pannaan kiertoon kun alkaa jotain oiretta ilmaantumaan. Korjaus tuollaisille nelitahtivehkeille on ihan kiitettävän hintaista, että halukkaat vaan jonoon ostamaan niitä kun tuntuu olevan haluja.

      • luotettavako

        Miksi haluaisit ostaa tuommoisen huonon moottorin? Tuleeko siitä hyvä ja luotettava jos se on halpa?


    • onkokemusta

      10-15 vuotta vanhat 4t koneet on käytännössä jo hyvinkin lähellä loppuun syöpyneitä, merkistä riippumatta.

    • hummat

      1976 v Archimedes 55 hp käy ja kukkuu, ei mitään syytä vielä vaihtaa.

    • vm41

      Sotaa käydään juuri tällä tavalla, että rajoitetaan valuutan valuminen ulkomaille ja pidetään vanhat toimivat koneet liikenteessä.
      Jo ympäristöystävällisistä syistä kannattaa uusien koneiden ostoa rauhoitella, vähenisi metallien kaivaminen Sotkamossakin jonkin verran ja vesistöjen saastuttaminen siinä samalla.

    • 2t-suzuki

      Kyllähän se persaukista sylettää, kun käytettyjä nelareita ei saa pikkurahalla.
      Enpä kyllä itse ostaisi ikinä vanhempaa käytettyä nelitahtimoottoria. Ennemmin päästelen sininen savu perässä ikivanhalla paritahdilla.

      • häkämyrkytys

        2t koneen oisin saanut 1500 mut ostin 4t 10000 tonnilla eipä käryä.


      • EiVanhaaVaanUusi

        "Enpä kyllä itse ostaisi ikinä vanhempaa käytettyä nelitahtimoottoria. "

        Joo, kyllä ennemmin kannattaa ostaa uusi 4-tahtimoottori!


      • 2t-suzuki
        häkämyrkytys kirjoitti:

        2t koneen oisin saanut 1500 mut ostin 4t 10000 tonnilla eipä käryä.

        Ei se käryä minullakaan, perässähän se käry ajaessa tulee. Ja satamassa alkaa Gaylainereista kuulumaan yskintää kun riuhtaisen 6%seoksilla vanhan savukoneeni tulille.


      • veneilijä14v

        6 prossaa, eiks vähempi riittäs


      • Kerttutäti
        häkämyrkytys kirjoitti:

        2t koneen oisin saanut 1500 mut ostin 4t 10000 tonnilla eipä käryä.

        Aikas kallis! 10 000 tonnia! Kymmenen miljoonaa! Toivottavasti ei euroa?


    • Teuvoo

      Kyllä savua sekä katkua maailmaan mahtuu.
      Tuleehan sitä suomessakin tuhansista putkista, sekä tuuteista kesät talvet.
      Yritetään nyt ensin saada nuo saunan puilla lämmittäjät kuriin päästöjään pöllyttelemästä, sekä siirtymään kivihiilellä tuotetun sähkön käyttäjiksi.

      • Tolkku

        Juu ihmetellä sopii kuka hullu maksaa edes lähellekkään noita käytettyjen pyyntihintoja on ne ihan järjettömiä. 20-30v vanhoista täysin paskoista romuista pyydetään ihan älyttömiä summia.Yleensä koneet huoltamattomia,veneen perässä kiinni talvet,ei huolleta syksyllä mitenkään, 2t kone pitäis sammuttaa näin syksyllä,bensaletku irti ja vähä ennen kun kone sammuu 2t öljyä esim tippakannulla kaasarinkurkusta sisään,näin varmistetaan laakereiden ja kiertokankien riittävä öljy voitelu talveksi,eihän nämä kädettömät ole kuullutkaan tällaisesta huollosta.Ihemetellen miten huonolla hoidolla tosiaan suurin osa koneista on ja melkein kaikki myyvät niitä hyväkuntoisina vähän ajettuna ja hyvin huollettuna.Netissä helppo katsoa jobbareiden ja kauppiaiden luoma hintataso ja pyytää omastansa noin samaa.ei tule muutosta siihen,aina löytyy ns hintatiedottomia hölmöjä jotka pitää systeemiä yllä ja maksavat näitä älyttömiä hintoja.Toinen asia on tuo Euron tuoma hinta lisä.markka on muuttunut monesti käytetyn tavaran kaupassa markoista suoraan Euroiksi ja ihmetellään että ompa vanhat romut kalliita,Suomessa on aivan hirveä lama ja eikun järjetön hinnoittelu jatkuu ja jatkuu veneissä ja koneissa,järkevät tosiostajat vissiin etsivät kohteen missä hinta ja laatu on edes vähän kohdallaan ja yrittää ostaa sellaisen.selvästi ylihinnoitellut jää kyllä myyjällä vaikka loppuiäksi jos ei ymmärrä pudottaa pyyntiänsä.


      • vm41

        Täytyisi varmaan säätää laki, että ei saisi pyytää määräänsä enempää ikääntyneestä silti toimivasta laitteesta.
        Lain tarkoitus olisi suojella ymmärtämättömiä ostajia moiselta riistolta.
        Laki ei koskisi yrityksiä missään muodossa.


    • veneilijä14v

      Itellä on 2 moottoria evarin 4hv vuodelta 75 ja pirkka 40 vm87
      Molemmat jokapäiväisessä käytössä, vanhat koneet kestää jos ne vaan huoltaa ja bensa on halpaa ;D

    • hummat

      Muutaman vuoden kuluttua on myyntisivut väärällään 10-15 v vanhoja 4T romuja, joita on vain avaimesta käyntiin laitettu, veneen perässä kesät talvet roikutettu, tuskin peräöljyjä koskaan vaihdettu ja pyyntihinnat hirmuisia, muutta ovathan silti 4T koneitä, käryttävät vain väljyyttään.

    • hummat

      Nämä nykyiset uusavuttomat koneen omistajat luulevat vanhoja 2T koneiden olevan aina romuja ??
      Koneet maksoivat todella maltaita ennen vanhaan, niistä pidettiin hyvää huolta, putsattiin ja puunattiin sekä muutenkin huolehdittiin.
      Ennen koneet tehtiin kestämään isältä pojalle, ei enää nykyisin.
      Käytäntö on painottunut kulutukseen, joten koneiden ei mahdollisteta kestävän juuri 10v kauempaa, muutenhan valmistus ei kannattaisi.
      On ilo katsella puristusmittarin asteikolta 9 kilon painelukemia, sekä kirkkaita peräöljyjä 40 vuotiaan koneen huollon yhteydessä.

      • Sinilaineille

        Juu putsattiin ja puunattiin sormet rasvassa ja polvet kurassa koko kesän, pari kertaa kone pääsi veneen perässä vesille. Turhaan haukut uusavuttomaksi, se on vaan niin että toiset haluu veneillä, toiset rypee rasvassa. Kukin tyylillään ja kaikki vietämme laatu aikaa valitsemallamme tyylillä..


    • KylläLähteejosTarvitaan

      Mullakin on 25 vuotta vanaha 20hvJohsson, ja ja taatusti joka kesä ajettu, mutta kun käyttäjät on sen verran huoltaneet,-että ovat pitäneet bensoissa ees suunnilleen 2 & öljyä, niin edelleenkin on laakerit ja männät kunnossa, Eikä savua uistellessa. Ja tehoa löytyy.

      Tuokaa vain viivalle ne jamahanne- niin näette, miten omssin koneet toimii. kahen satakiloisen äijän painolla 27 solmua.ja kertanykäisyllä käyntiin-talven veneen perässä roikkuneena,- ja repikää siitä,- että seitsemän tunnin kalastusreissulla kone tuputteli vain 4,1 litraa bensiiniä kitaansa, vaikka siirtymä ajoakin tuli kaasu pohjassa n.5-6 kilometriä, ja loput oli uistelua.

      Joten oon sitä mieltä,- että on hupakoitten touhua moittia isolohko omsseja, kun hitto vie,- niistä löytyy potkua, ja ne on niitä isältä poijalle moottoreita.
      Voih äijät,-. kun olisitte nähneet.- miten kulki minun 20hv 87- Evarini !!!- 37 solmua ´vierellä rimpuilevan jamahan mittarin mukaan mitattuna. ja minun kopassa luki 20hv Evinrude, kuin toisella luki 50hv jamaha. Eikä se pystyny jättämään minun pakettia metriäkään, vaikka sillä oli kevyt pikkuvene. Mutta mulla enemmän Evarissa kierroksia.

      • vähiin_käy

        Sääli vaan kun tuo EU pirulainen laittoi päästörajoitukset kuriin, ja esti perinteisten 2-tahtisten valmistuksen. Nykyisissä 2-t (E-tec) ruiskukoneissa on vissiin enemmän vikoja.. Jossain vaiheessa nuo vanhat kaasarikoneetkin sanoo työsopimuksen irti.
        (Ellei nyt satu olemaan pussillinen varaosia tallessa. )
        Nykyisille Isien pojille riittää ehkä vielä perinteisiä 2-tahtikoneita, mutta parinkymmenen vuoden päästä "pojan pojille" voi olla 2-t kaasarikoneet jo aika vähissä


      • juujuudxx

        Juuh sen takia kopassa lukee 20 ettei oo rekisterissä, teollisuudessa 70 hp juunssoni


    • hummat

      Kyllä noille harhaan johdetuillekin vielä järjenvalo syttyy, jos ei nykyisille, niin seuraavalle käyttäjä ikäryhmälle.
      Aikansa kun painavia 4T koneita nostelee, sekä venttiilejä remmeineen vaihteleen, alkavat pikkuhiljaa siirtyä uudemman tekniikan pariin.

      • MitäTuaHäh

        Ja mikähän se uudempi tekniikka on? Ydinkäyttöiset perämoottorit vai?


      • uus_vanha_tekniikka
        MitäTuaHäh kirjoitti:

        Ja mikähän se uudempi tekniikka on? Ydinkäyttöiset perämoottorit vai?

        Osa perämoottorivalmistajista on jo siirtynyt "uuten vanhaan" tekniikkaan eli takaisin 2-tahtikoneisiin. mm. mercury (optmax elpt), ja tunnetusti tuo Evinruden e-tec mallisto.
        Toivottavasti saavat vaan ne tyyppiviat, ja lastentaudit korjattua, niin sitten tulee taas niitä "isältä pojille" moottoreita.


      • vm41
        uus_vanha_tekniikka kirjoitti:

        Osa perämoottorivalmistajista on jo siirtynyt "uuten vanhaan" tekniikkaan eli takaisin 2-tahtikoneisiin. mm. mercury (optmax elpt), ja tunnetusti tuo Evinruden e-tec mallisto.
        Toivottavasti saavat vaan ne tyyppiviat, ja lastentaudit korjattua, niin sitten tulee taas niitä "isältä pojille" moottoreita.

        2T on uutta tekniikkaa.
        4T ikivanhaa raskasta, turhan monimutkaista venttiilitekniikkaa.
        Moni ei ymmärrä 2T tekniikan olevan muutakin kuin öljyn kanssa läträämistä.
        Nythän on kyse vain tahtien puolittamisesta, jätetään 2 turhaa tahtia pois, muuten mennään samoin.
        Painevoitelu, suorasuihkutus, yksinkertainen homma, niin kuin Jokisen pojan sänky, oli pelkät pohjalaudat.


    • Tolokku_Poies

      Tässä osa on harhautunut nyt poteroihin linjalle 2-tahti/4-tahti. Ei tässä aloituksessa siitä ollut kysymys vaan siitä, että vanhaa ryönää myydään liian kovaan hintaan. Kolmekymmentä vuotta vanha moottori on vanha ja kulunut vaikka kuinka olisi öljyjä muistanut vaihtaa. Siksi niiden hinnan ei pitäisi olla noin korkeita.

      Aika paljon on netti täynnä ketjuja, joissa kysyjällä on kone leikannut kiinni, stefat vuotaa, kaasarit on tukossa ja neulat kuluneet, startti paskana tai muuta mukavaa. Sellaisille korjaukselle tulee hintaa. Harva hoonailee ja porailee koneensa itse kotona vaan se menee verkonpainoksi. Se on harva äijä kun kantaa perämoottorin talveksi olkkariin korjailtavaksi.

      Perusperiaatteena yksinkertainen 2-t -kone on mainio, koska se on simppeli ja edullinen käyttökustannuksiltaan, uutena. Homma on vaan niin, että kun Suomen kesä on lyhyt niin vehkeitten pitää pelata. Muuten jää kalareissut ja retkeilyt tekemättä ja saa perse pystyssä ähkiä keppanan kanssa kaislarannassa työkalupakki nurin hiekalla kun naapuri vetää viisikiloisia kuhia liukuhihnalta.

      • ostauusi

        No miksi sitten ostaa ryönää halvallakaan!
        Samalla lailla jää ne ajot ajamatta!


      • Tolokku_Poies

        No näinhän se on pakko tehdä kun tarjonta ja pyynnit on mitä on. Kyllä pitäisi arvonaleneman olla enemmän kun riski hanskojen lyömisestä paskaan on sen verran suuri. Mitään takeita ei vehkeitten kunnosta ole. Miten voi olla, ettei perämoottoreissa muka ikä korreloi hintaan.

        Pienemmällä hinnalla voisi joku ottaa riskin koneen hajoamisesta. Mutta kolmasosalla uuden hinnasta? Ei kiitos!


    • yamahatohatsuhondamercur

      Pyyntihinnat vanhoissa koneissa todellakin kovat omastakin mielestä, mutta kysytään asiaa toistepäin koska itselläni ei käytännön kokemusta. Jos ostaa veneeseen uuden moottorin venekaupasta, sanotaan vaikka uuden 60 heppasen koneen niin paljon yleensä hyvittävät samankokoisesta 10 v vanhasta jolla ajettu se 300-400 h ?

      Ja jotta ei tarvitse kinastella merkkikohtaisista eroista niin ihan käytännön kokemuksia? Tämän ainakin luulisi antavan suuntaviivaa minkä arvoisia käytetyt koneet noin yleensä ovat.

    • Kerttutäti

      No pakkoko niillä koneilla on ajaa vuosikymmenet? Vaihtaa viiden-kuuden vuoden välein niin aina on toimiva rassi vessan perässä.

      • Yammu-setä

        Komppaan tätä. Meidän kannaltamme on kyllä silti onni että on niitä jotka haluavat "säästää" ostamalla vanhoja romuja.


      • vm41
        Yammu-setä kirjoitti:

        Komppaan tätä. Meidän kannaltamme on kyllä silti onni että on niitä jotka haluavat "säästää" ostamalla vanhoja romuja.

        Ei vanha tarvitse silti olla vielä romu.
        Joku uudempi 2-3 vuotias kone voi olla paljon huonompi kunnoltaan.


    • evarin

      etec, ei liikkuvia osia;)

      • Kerttutäti

        Juu ei liiku ku leikkas kiinni......


    • MARINERfour

      Kun vuonna 1985 osti uuden 20 hv johnsonin niin kuinka paljon piti markkoja latoa tiskiin. Onkos kellään tarkempaa muistikuvaa tai peräti tietoa

      • OstinEvarin

        20hv uusi Evari maksoi v-87 jotai 2100 mk paikkeilla. annoin vm. 81 -vm 15hp vaihdossa, joka puotti hintaa muistaakseni 400 mk.

        Liikkeessä seisoskeli yks mies, ja se osti välittömästi sen 15 hp Evarin.


    • vm41

      Eihän sillä tiedolla mitään muuta arvoa ole kuin uteliaisuus.

      • Tolkku

        Kyllä sillä mitä esim vm 87 kone on uutena maksanut on paljonkin väliä.Käytetyn kaupassa pitäisi olla ns vuotuinen arvonalennus ym seikkoja jotka vaikkuttavat hintaan.Nyt ei kyllä monellakaan ole hajuakaan mitä käytetyt vanhat vehkeet ovat uutena maksaneet,jos esim 15-20hv kone on maksanut 85-2000 luvulla 12-14000 MARKKAA niin miten käy järkeen että niistä pyydetään vielä 2015 vuonna tällaisia 700-1500E hintoja.Osa ihan romutus kunnossa olevia paskoja,hyvä kun edes varaosiksi kelpaa.Kattokaapa joistain vanhoista 2000-2002 Vene tai Kippari lehdistä kevään 2 tai 3 numerossa oli kaikkien uusien koneiden hinnat,tuolloin siirryttiin Euroon ja oli hinnat markkoina ja euroina joten vertailu helppo tehdä tyhmemmänkin.Kyllä totuus on että käytettyjen hinnat ihan tolkuttomat.Toinen asia vielä että nakee paljon ilmoituksia joissa myytävän koneen vuosimallit heittää pahasti,myydään esim 82 vm 95,koneessa on kiinnityshaarukassa kilpi jossa kirjain tai num sarja josta selviää vm,joko netistä tai liikkeestä varaosatiskiltä selviää oikea vm sen perusteella ja jos kilpeä ei ole niin älä usko mihinkään selitykseen myyjältä sillä melko varmasti kone on varastettu.Vielä lisäksi ihmetyttää että melkein aina se vm käännetään uudemmaksi kuin mitä oikeasti on,harvoin näkee että joku myis vaikka 98vm 88 vuosimallina,osa ei oikeasti tiedä vm ja osa kusettaa rankasti ostajaa. Jos ei itsellä tieto ja taidot riitä niin ottakaa mukaan kaupoille joku kaveri joka tietää alasta ihan oikeasti ja osaa tinkiä hinnan järkeväksi.Koneita on niin paljon myynnissä että etsikää sellainen ilmoitus jossa hinta ja laatu suht kohdallaan jättäkää nuo ihan utopistiset pyynnit mappi Ö ja naurakaa niille vaikka vielä seuraavallakin viikolla.


    • importanty

      minä olen henkeen ja vereen 2 tahtimies parhaat 2t vehkeet on 20-60 hv 80 luvun loppupuolen jammut ne on käytännössä maailman varmimmat , helpot huoltaa ja korjata joka ukko jolla on kinostusta muuhunkin mikropiireihin ja comppuuterehin.

      • KäyKoulutEnsin

        Palataan asiaan kun olet oppinut käyttämään isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä. Eli kun olet käynyt koulusi loppuun.


      • Veneilijä14v

        Mulla 40 heppanen 2t pirkka ja toimii ku junan vessa.
        Tulppiakaan ei pariin vuoteen olla katottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe