unilääkkeet

isojahuoliavieläon

Onko mitään unilääkettä jota voi käyttää vaikka joka ilta. mirtatsappini ei sovi...Lääkärit ei uusi Stellaa ja en saa unta ilman. melatoniini ei auta. Kärsin paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. masennusta he kyllä hoitavat mutta unettomuus on huonompi....ihankun huijaisin. sellanen olo tulee. en nmä niitä huvikseen käytä....

40

2742

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Univelat

      Mitään unilääkettä ei suositella jstkuvaan käyttöön.Itse olen tottunut valvomaan pari yötä viikossa,mutta eipä se minua haittaa,kun olen jo eläkkeellä,ei ole enää kiire minnekkään.

      • elämänlaatu

        joo.pitäs vuorotyötä tehä ja saada opinnot päätökseen. jotenkin nukkua kanssa. mulle sanoi yksityislekuri että jotkut on käyttäneet unilääkkeitä vuosikaudet. terveyskeskuslääkärit leimaa heti narkkariksi.tää on vaan minun kokemus.


      • Nationalisti88

        Niin.jotkut joutuu käymään töissä et saadaan suinkin eläkkeet maksettua ja pelastettua maailma.sieltä on tulossa maahantunkeutujia jos ette ole huomannut.itselläni toimii 4mg sirralud nappi.nukun sillä hyvin


      • Nahinisti

        Mulla ei toimi nukkumiseen sirdaludin koska herään 2h päästä ja en pysty sitten enää saamaan unta. Diapamit olis hyviä, myös lihasrelaksoijina. Hiljaista taitaa olla niiden saamisen kanssa vaikka eivät erityisen kovia lääkkeitä olekkaan. Miedompia mun mielestä kuin jotkut stellat.


    • mirtsaa

      Mirtsapiini on toiminut minulla jo tosi pienellä annoksella, 15 mg tabletista riittää neljännes. Stella ja vastaavat eivät oikein sovi pitkäaikaiseen käyttöön.

      • valdoxan

        Valdoxan 25mg. 2h ennen nukkumaan menoa ja ainakin minut tiputtaa ja tehot eivät ole vähentyneet.. Ei tule myöskään vieroitusoireita kun lopettaa tai aloittaa. Eka yö on vähän omituinen aloituksessa, mut ei muuta. Voin suositella. Olen testannut kaikki muut nukahtamis, ja ns unilääkkeet muttä tämä on toiminut varmasti.


      • unettomuutta

        Olen lisännyt 7.5mg Imovane tabletin ottoa. Onkohan 4 jo liian vaarallista?


    • paljontietoajokapaikassa

      miksi ne ei sovi ?

      • etsyöniitä

        No ne nyt vaan ei ole hyväksi ihmiselle.

        Menee terveys.

        Siksi siinä paketissa lukee, että korkeintaan 2 viikkoa. Ei se turhaan siinä lue.

        Pienikin määrä Ketipinoria on erittäin haitallista aivoille ja koko elimistölle.

        Sydän voi pettää, koko aineenvaihdunta muuttuu, sokeriarvot menevät sekaisin ja aivosi reseptorit, joita lääke blokkaa, muuttuvat herkiksi. Herkkyys on niin vakava asia, että kun joskus lopetat lääkkeen käytön, niin sinä kuolet. Tämä kuoleman sivuvaikutus on mainittu myös lääkeselosteessa, lue se!

        Pienen Ketipinor annoksen huono puoli on se, kun on kyse vain 25 mg tabletista, eikä tabletti ole depot, niin lääke haihtuu elimistöstä noin 8 tunnin jälkeen, jolloin reseptorit avautuva ja sulketuvat jatkuvasti, jolloin ne herkistyvät nopeammin, jos käyttäisi niin isoa annosta, että lääkettä olisi koko ajan veressä.

        Suomeksi: Älä käytä tuota aivomyrkku Ketipinoria


        Ketipinor toimii uniläääkkeenä, jos unettomuuden syynä on psykoosisairaus.

        Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?

        Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unireseptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

        Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.
        "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosairauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

        Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

        http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa


      • keppulix

        Höpölöpöä koko juttu, itse olen käyttänyt ketipinoria puolittaen 25mg tabletin. Uni tulee muutaman tunnin kuluessa, aamulla ei ole tokkuraa niin kuin monissa nukahtamislääkkeissä. Suosittelen kokeilemaan. Suuta vähän kuivaa, mutta muita sivuoireita ei ole ollut, ja olen käyttänyt ketipinoria jo vuosia.


      • Käytänpäs
        keppulix kirjoitti:

        Höpölöpöä koko juttu, itse olen käyttänyt ketipinoria puolittaen 25mg tabletin. Uni tulee muutaman tunnin kuluessa, aamulla ei ole tokkuraa niin kuin monissa nukahtamislääkkeissä. Suosittelen kokeilemaan. Suuta vähän kuivaa, mutta muita sivuoireita ei ole ollut, ja olen käyttänyt ketipinoria jo vuosia.

        Samaa mieltä, ei sivuoireita noin pienenstä määrästä, mut kauan käytettynä oon huomannut että ihmisestä tulee saamaton ja tunteeton.


      • ketipeti
        etsyöniitä kirjoitti:

        No ne nyt vaan ei ole hyväksi ihmiselle.

        Menee terveys.

        Siksi siinä paketissa lukee, että korkeintaan 2 viikkoa. Ei se turhaan siinä lue.

        Pienikin määrä Ketipinoria on erittäin haitallista aivoille ja koko elimistölle.

        Sydän voi pettää, koko aineenvaihdunta muuttuu, sokeriarvot menevät sekaisin ja aivosi reseptorit, joita lääke blokkaa, muuttuvat herkiksi. Herkkyys on niin vakava asia, että kun joskus lopetat lääkkeen käytön, niin sinä kuolet. Tämä kuoleman sivuvaikutus on mainittu myös lääkeselosteessa, lue se!

        Pienen Ketipinor annoksen huono puoli on se, kun on kyse vain 25 mg tabletista, eikä tabletti ole depot, niin lääke haihtuu elimistöstä noin 8 tunnin jälkeen, jolloin reseptorit avautuva ja sulketuvat jatkuvasti, jolloin ne herkistyvät nopeammin, jos käyttäisi niin isoa annosta, että lääkettä olisi koko ajan veressä.

        Suomeksi: Älä käytä tuota aivomyrkku Ketipinoria


        Ketipinor toimii uniläääkkeenä, jos unettomuuden syynä on psykoosisairaus.

        Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?

        Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unireseptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

        Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.
        "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosairauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

        Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

        http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

        Kauheaa! Olen käyttänyt Ketipinor 100mg.joka ilta 12 vuotta. Kuolenko sittenkin,kun elämä loppuu?


    • KunEnVainOsaaNukkua

      Oletko Ketipinoria kokeillut? Itse olen kärsinyt unettomuudesta koko ikäni, joskus meni useampi kuukausi valvoen tai max. 1,5 h unilla ja olin kuin kävelevä ruumis.
      Minulle Ketipinor sopii ja käytän sitä säännöllisesti paitsi lomilla.

    • etsyöniitä

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Unettomuuden_luonnonmukainen_hoito

      Serotoniinihypoteesi ei pidä paikkaansa, eikä masentuneilla ole havaittu serotoniinitason mataluutta ennen lääkitystä.

      Masennus ei parane vaan kroonistuu kun ihminen syö mielialalääkkeitä. Masennuksen lääkehoito on tehotonta, silti 500 000 suomalaista syö niitä. Tämä sen takia koska lääkäri kirjoittaa hanakasti lääkereseptin masentuneelle. Lääketeollisuuden napanuora lääkäreiden täydennyskoulutukseen on katkaistava. Vasta sitten voidaan järkevöittää masennuksen hoito.

      Psykiatriasta on tullut lääketeollisuuden kultakaivos. Pitäisi olla tieteellisesti perusteltua, että psyykenlääkkeiden käyttö on hyödyllisempää kuin ei-käyttö.

      Vaadi päästä julkisella puolella terapiaan ja keskustelemaan. Psykiatrit ja yleislääkärit yrittävät painostaa ja mainostaa SSRI-lääkkeiden käyttäjäksi, mutta kannattaa pysyä lujana. Vaadi pelkkää keskusteluterapiaa ongelmiisi.

      Ja ennenkaikkea ravinnolla on todella suuri merkitys myös aivojen toimintaa ja tästähän löytyy tuhansia tutkimuksia. Kokeile ja hämmästy.

    • 12345678987

      Opamox 50mg on aika hyvä, toimiva ja nopea.

    • stellaanyt

      tottuuko opamoxiin helposti

      • Hkxhcjjv

        Tottuu siihen ja vuodessa tulee riippuvaiseksi. Itse olen kanssa uneton ja otan lähes joka ilta jotain. Mieluiten ottaisin bentsoja niin että niitä pari kertaa viikossa ja muuten mirtaa.


    • unetonopppilas

      miksei sitten saa sitä stellaa koko ajan jos kerran ei nukun ilman..eikö se olisi parempi nukkua kun valvoa. pysyy toimintakyky.punnita hyvödyt ja haitat... saisiko yksityislääkäriltä reseptin sitten helpommin ?

      • kijthth

        Samoja ongelmia. Pakko syödä lääkkeitä että saa nukuttua. Juuri tuota stellaa kun siitä ei ole aamulla sekava olo. Lääkärin kehotuksesta kokeilin kaksi kuukautta mirtsapiiniä. Annos puolikas 15 mg tablettia. Unta sillä ei saanut mutta päivisin olin vielä väsyneempi.

        vastahakoisesti vaihtoi takaisin stellaan kun ilmoitin että mielummin valvon kuin syön hyödyttömiä mirtsoja. Nyt pitää pärjätä viidellä pillerillä viikko. Ei oikein tahdo riittää mutta yhtä per ilta ei saanut. Mitään haittoja en ole stellasta saanut mutta tohtorit on nykyään pirun pihejä reseptien kanssa.

        Jotenkin tuntuu että jokaista unettomuudesta kärsivää kohdellaan lääkkeiden väärinkäyttäjänä. Ärsyttää toistuvasti selittää etten niitä huvikseni ota.


    • yksityiseenmeninitse

      riippuu lääkäristä kuka kirjottaa ja kuka ei. osa ei kannata unilääkkeiden käyttöä ja osa katsoo kokonaisuutta jne. elämänlaatua.

    • muutakuntottuu

      mitä toi stella voi aiheuttaa pitkäaikaiskäytössä ? .....

      • ekijbk

        Tolen nousua.Kolme päivää putkeen kun käyttää niin neljäntenä ei vaikuta oikein mitenkään.


    • maaria324

      Minä olen myös sitä mieltä ettei missään nimessä Ketipinoria. Se ei ole mikään unilääke vaikka unta antaakin. Vaikka olisi masennus niin ei sittenkään. Ketipinoriin voi ''ihastua'' kun se antaa unta, - pilleri suuhun ja saa 8 tunnin unen. Tuntuu yksinkertaiselta. Mutta se on kaikkea muuta.
      Söin tuota lääkettä muutaman vuoden ja olen kesän aikana asteittain lopettanut. Nyt viikon olen ollut ilman. Ja valvonut niin etten saa öisin unta. Katson elokuvia kun minulla aika iso kokoelma, onneksi. Sitten viimeinnukahdan aamulla noin 9 ltä ja nukun muutaman tunnin. Sekin jo helpottaa. Sitten taas valvon päivällä klo 12 aamuun 9 ään.
      Onneksi on opamoxia joita otan kun tilanne alkaa ahdistaa. Mutta en jatkuvasti.
      Lopettamisoireina on ollut huimausta, pahoinvointia, metallinmakua suussa. Ja sitten tuo unettomuus. Vielä voi tulla muita oireita koska lopettamisesta on vasta viikko.
      Siksi mielestäni bentsot ovat parempia mutta eivät hyviä nekään. Riippuvuus voi syntyä jopa kuukaudessa jos syö joka ilta, esim Tenoxia. Ja annosta täytyy monien nostaa kun tulee tottumus. Tiedän kyllä sellaisiakin jotka ovat syöneet vuosia tenoja eikä ole tarvinnut lisätä annosta.
      Kyllä monet yksityislääkärit kirjoittavat unilääkkeitä helposti. Se riippuu lääkäristä. Monet yksityisetkin ovat bentsovastaisia. Mutta neuroleptejä ja ssri- lääkkeitä suorastaan tuputetaan.

    • Eksuhhhhyyu

      Kyllä Stellan saa yksityiseltä lekurilta kun kysyy vaan.Aina on resepti tullut. Jos kertoo että ei pysty nukahtamaan niin niiden on pakko kirjoittas koska on käyttöaihe. Imovanea voi myös kysyä.Melki samanlaiset vaikutukset kuin stellalla mutta rentouttaa enemmän ja vaikuttaa pidempään.Samalla lailla vetää kuutamolle ja näkyy halluja kuin tsolpideemilla aka.stella.

      Tilaat 4 ilmaista näytenumeroa Akua ja unohat ongelmat http://tinyurl.com/4akuankkaa

      • kumpaasitten

        lihottaako Stella tai Imovane ?


      • 1q3423

        Ei lihota. Imovane laihdutti minua, koska olin ripulilla koko sen puoli vuotta mitä sitä söin. Ei sopinut minulle.


    • justjust-

      "...pakko kirjottaa koska on käyttöaihe..." huh huh! Näitä yksiyislääkäriltä toiselle kiertäviähän on riittäny. Liekköhän tuohon reseptinkirjotusniukkuuteen järkevä syy? No ettei porukka ois niin paljon kuutamolla...

      • 23423

        Niimpä juuri. On kansanterveydellinen ongelma jos joka ikisellä on resepti bentsoihin, unilääkkeisiin, tramaleihin jne.. Kun hankaloitetaan reseptien saamista, niin ei ainakaan joka ukka ja akka niitä ainakaan kaikkia syö.. Jää siinä sivussa tietysti niitä oikeasti tarvitseviakin lääkitsemättä, mutta mitä sillä on väliä kun on kuitenkin asialla hyvä ja vilpitön tarkoitus:)


      • 12e12

        Ja hyvään ja vilpittömään tarkoitukseenhan kuuluu myös se että Ketipinoria ja SSRI - lääkitystä voidaan kyllä määrätä vaikka jokaiselle koska ne ovat hyviä yleislääkkeitä ihan joka vaivaan ja niillä ei ole juurikaan sivuvaikutuksia muutakuin: Impotenssi, tunteettomuus ja mahdollinen pysyvä aivovaurio.


      • 12e12

        Ei siis mitään minkä takia tarvitsee yöuniaan menettää..


    • huoliaelämässänyt

      unettomuus ja jos ei nuku on kanssa hengenvaarallista....eikö tossa juuri punnita lääkärin taito että löytää oikean tarpeen. ja stellasta ei ainakaan mitään viboja saa.muuta kun nukkuu..jos se nyt jollekin on hyvä viba sitten..

      • Gbkblbk

        No jotkut "pikkupojat" syö niitä stelloja monta kerralla ja siitä seuraa jonkinlainen deliriumi missä näät unta hereillä, eli esim. valokuvissa ihmiset liikkuu ja asuntoon voi ilmestyä ihmisiä joita siellä ei ole jne.. kaikkea outoa mitä ei välttämättä osaa siinä sekavuustilassaan edes ihmetellä. En tiedä monta niitä pitää syödä, mutta sietokyky kasvaa kuulemma välittömästi.


    • sopiikaikilleiesitten

      olen otttanut vuoden joka ilta. ja nukun ja aamulla ei pökkyrässä.

      • erdfg

        Hyvä kun toimii sun elämässä. Itselle oli joskun nuorena stilnoct, joka samaa ainetta. Ihan hyviä pillereitä oli, mitänyt semmoinen pieni raukea aamupöhnä. Ei pökkyrä, mutta sellainen niinkuin olisi syönyt jonkun diapamin aamupalaksi. Ehkä miellyttävämpi kuin Imovane, jota söin noin 200 pilleriä kanssa (vuodessa).


    • samamääräriittää

      Onko ketään paikalla joka on käyttänyt stellaa tosi kauan ja aina uusittu jne.

      • sleeplessinespoo

        On paikalla. Olen käyttänyt stilnoctia 15 vuotta.


    • mirtaeisovi

      Miten voisi toimia Cirdalud ? sehän rentouttaa jne.

    • Cirdalud

      Sirdalud toimii muutaman kerran, ei kauaa aikaa.

    • aamullavirkeänä

      Olen käyttänyt nukahtamislääkettä viitisen vuotta. Nukahdan nopeasti ja nukun aamuun asti. Annos on sama puolikas-joskus kokonainen. Tänä kesänä ei lääkäri enää suostunutkaan kirj. reseptiä. Mitään muita lääkkeitä en käytä. Olin työpaikkakiusattu ja lopulta en enää jaksanut-unilääke pelasti minut että jaksan päivät hienosti kun yöt nukun. jA olen kokeillut valvoakin-se on aivan kauheeta. Kauheeta myrkkyä on myös joku mirtsapiini-lääkäri pakotti kokeilemaan. Puudutti aivotoiminnan koko seuraavan päivän. Ja kovat säryt jaloissa ja selässä. Jos nukahtamislääke vaikuttaa ettei muista kovin hyvin-sekin on hyvä ettei muista vanhoja ikäviä työasioita jotka ahdistivat. On vaan niin omituista että suomalainen ei saa omasta terveyskeskuksesta lääkettä, vaan pitäisi matkustaa ulkomaille sitä saadakseen.

    • Anonyymi

      Onko unilääkkeisiin lisätty jotakin oksennusreaktion aiheuttavaa ainetta? Jos on, niin mikä on aineen nimi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3309
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      558
      3117
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2563
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2032
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1842
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      10
      1702
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      121
      1383
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1241
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    Aihe