En "saa" mennä baariin ilman miestäni

nimetöntyttö1

Olen suhteessa jossa mies ei halua, että menen tyttökavereiden kanssa baariin - edes kerran vuodessa. Jos menen, tulee ero. Itse en ymmärrä tällaista ajattelutapaa lainkaan, miehen mielestä hän taas ei vaadi kohtuuttomia. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä. Onko mieheni liian kontrolloiva? Onko tällaisessa suhteessa viisasta olla?

286

8435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meneevaan

      Omalla sama tilanne kysessä vaan ulkomaalainen mies.Siitä seuraa mustasukkaisuus.Lopetin suhteen.

      • Mehmetti

        Kyllä ämmillä joku kuri olla pitää !


      • Mehmetti kirjoitti:

        Kyllä ämmillä joku kuri olla pitää !

        HÖPÖN LÖPÖ ;((( KYLLÄ NAINEN SAA MENNÄ YSTÄVÄTTÄRIENSÄ KANSSA VÄHINTÄÄN 2 KERTAA VUODESSA ;)))
        MINUN NAISKAVERINI KÄY JOKA TOINEN KUUKAUSI ENKÄ OLE YHTÄÄN MUSTASUKKAINEN HÄNELLE ;)))


      • tosionorava
        Pusumies kirjoitti:

        HÖPÖN LÖPÖ ;((( KYLLÄ NAINEN SAA MENNÄ YSTÄVÄTTÄRIENSÄ KANSSA VÄHINTÄÄN 2 KERTAA VUODESSA ;)))
        MINUN NAISKAVERINI KÄY JOKA TOINEN KUUKAUSI ENKÄ OLE YHTÄÄN MUSTASUKKAINEN HÄNELLE ;)))

        jos menee menköön takaisin ei tarvitse tulla.näin on näreet.ei se välttämättä ole mustasukkaisuutta.meillä mennään yhdessä ei erikseen.ja on hauskaa saadaan nauraa muitten hölmöilylle.toisilta on alushousutki vaihtuneet.aamulla herra herää ja naisten alushusut jalassa.ja on tosi juttu kun serrkutyttöni alushousut aamulla herran jalassa heräsi.


      • RajuRakastaja
        Pusumies kirjoitti:

        HÖPÖN LÖPÖ ;((( KYLLÄ NAINEN SAA MENNÄ YSTÄVÄTTÄRIENSÄ KANSSA VÄHINTÄÄN 2 KERTAA VUODESSA ;)))
        MINUN NAISKAVERINI KÄY JOKA TOINEN KUUKAUSI ENKÄ OLE YHTÄÄN MUSTASUKKAINEN HÄNELLE ;)))

        Niin.. mutta sinäpä et tiedäkkää mitä ne siellä ja sen jälkeen touhuaa toisten miesten kanssa lakanoiden välissä haarat levällään ja selällään:):) Mutta minäpä tiedän . On kokemusta juurikin varatuista mukamas tyttöporukassa tyttöjen iltaa viettävistä.. ;)) Mutta anna ihmeessä mennä. Onpa meilläkin poikamieskämpillä sit tuhinaa ja vikinää:) Yllättävän moni muuten tykkää sitomisleikistä ja leikkimielisestä alistamisesta.. oikeen kiimoissaan ovat kun eläytyvät niin voimakkaasti... nami nami pimuja. Fiksuja nuo naiset, kun esim. 11.30 lähtee miehen mukaan kapakista, tyttöporukasta ja palaa kapakkiin pikkasen ennen sulkemista, niin vaikka mies tulee hakemaan niin ei älyä että muijaa on just porattu kunnolla.. heh:) Näinkin on tehty ja hauskaa oli.. jees:) Nyt tänään on työpäivä ja hyvällä palkalla duunia, saa vain tekstailla ja sopia uusista treffeistä kunhan molemmille sopii...)))


      • Jumppatukka
        RajuRakastaja kirjoitti:

        Niin.. mutta sinäpä et tiedäkkää mitä ne siellä ja sen jälkeen touhuaa toisten miesten kanssa lakanoiden välissä haarat levällään ja selällään:):) Mutta minäpä tiedän . On kokemusta juurikin varatuista mukamas tyttöporukassa tyttöjen iltaa viettävistä.. ;)) Mutta anna ihmeessä mennä. Onpa meilläkin poikamieskämpillä sit tuhinaa ja vikinää:) Yllättävän moni muuten tykkää sitomisleikistä ja leikkimielisestä alistamisesta.. oikeen kiimoissaan ovat kun eläytyvät niin voimakkaasti... nami nami pimuja. Fiksuja nuo naiset, kun esim. 11.30 lähtee miehen mukaan kapakista, tyttöporukasta ja palaa kapakkiin pikkasen ennen sulkemista, niin vaikka mies tulee hakemaan niin ei älyä että muijaa on just porattu kunnolla.. heh:) Näinkin on tehty ja hauskaa oli.. jees:) Nyt tänään on työpäivä ja hyvällä palkalla duunia, saa vain tekstailla ja sopia uusista treffeistä kunhan molemmille sopii...)))

        Eipä taida 11.30 aikaan olla,kun pubiruusuja paikalla. Hyvällä palkalla työskentelevät ihmiset on nääs yleensä duunissa siihen aikaan! Että vedä ihmeessä väsynyttä kuselle haisevaa lahnaa oikeen kunnolla. Kerkeet vielä hakee sossusta massii ennen neljää! :D


      • pilkunnussija

        Tarkotti varmaan 11.30 pm eli 23.30.


      • Kirjoituskielestä

        Kirjoituskieli palstalla on joko suomi tai ruotsi


      • josomakellonäyttää
        Kirjoituskielestä kirjoitti:

        Kirjoituskieli palstalla on joko suomi tai ruotsi

        Mutta jos sen kello on 12-tunnin järjestelmässä oleva digitaalikello ;)


      • hurrithiljaa
        Kirjoituskielestä kirjoitti:

        Kirjoituskieli palstalla on joko suomi tai ruotsi

        Vitut ole.

        Suomessa puhutaan Suomea.

        Hurrit voivat painua vaikka ahvenanmaalle haistelemaan toistensa kainaloita!


      • Jumppatukka kirjoitti:

        Eipä taida 11.30 aikaan olla,kun pubiruusuja paikalla. Hyvällä palkalla työskentelevät ihmiset on nääs yleensä duunissa siihen aikaan! Että vedä ihmeessä väsynyttä kuselle haisevaa lahnaa oikeen kunnolla. Kerkeet vielä hakee sossusta massii ennen neljää! :D

        11.30 on parasta lounasaikaa. Ei siinä ehdi lahnoja ajatella, mikäli ei lounasbuffetissa ole kalaa tarjolla.


    • Jupiduu

      Anna kun arvaan että mies tietenkin saa mennä baariin ilman sinua! =) mies ei luota sinuun, kysypä häneltä miksi et voi mennä? Jos alkaa marmattaa, totea ettei ole järkeä olla yhessä jos tuon vertaa ole luottoa toiseen, jos toimit miehen pää mukaan, kohta olet vain kotona eikä kavereitakaan ole.

    • Nimetöntyttö1

      Mies ei käy itse baareissa, mikä hänen mielestään oikeuttaa sen, etten minäkään.

      • ksdkjsdfkj

        Asettaako mies muita rajoituksia tekemisillesi, vai onko tämä ainoa?


      • MrBolivar

        Niin, tuollainen käytös kun kuulostaa itsestäni jo narisistin piirteeltä; Halu omistaa/hallita toinen ja eristää jopa muista ihmisistä.

        Jos ei kuitenkaan ole muita tälläisiä missä koet että mennään hieman metsään niin puhu miehen kanssa asiasta.Sinulla kun on oikeus mennä baariin.Jolleii mies luota sen vertaa, ei suhteellla ole tulevaisuutta eikä siinä ole kyllä järkeäkään.


      • Luottamusta

        Mikä tarve on mennä ja mikä kontrolloida? Jos luottamus ei toimi, lopeta suhde. Mustasukkaisuudella on taipumus ajan myötä vain lisääntyä.


      • Pers-1956
        MrBolivar kirjoitti:

        Niin, tuollainen käytös kun kuulostaa itsestäni jo narisistin piirteeltä; Halu omistaa/hallita toinen ja eristää jopa muista ihmisistä.

        Jos ei kuitenkaan ole muita tälläisiä missä koet että mennään hieman metsään niin puhu miehen kanssa asiasta.Sinulla kun on oikeus mennä baariin.Jolleii mies luota sen vertaa, ei suhteellla ole tulevaisuutta eikä siinä ole kyllä järkeäkään.

        Hän vain haluaa pitää yllä suvun kunniaa. Sitä ei sovi naispuolisten perheenjäsenten mennä tärvelemään.


      • VienKotiini
        MrBolivar kirjoitti:

        Niin, tuollainen käytös kun kuulostaa itsestäni jo narisistin piirteeltä; Halu omistaa/hallita toinen ja eristää jopa muista ihmisistä.

        Jos ei kuitenkaan ole muita tälläisiä missä koet että mennään hieman metsään niin puhu miehen kanssa asiasta.Sinulla kun on oikeus mennä baariin.Jolleii mies luota sen vertaa, ei suhteellla ole tulevaisuutta eikä siinä ole kyllä järkeäkään.

        Kenelläkään suhteessa olevalla ei ole oikeutta mennä kännäämään baariin ja altistaa itseään käpälöinnille. Haluatko sinä että sun puolisoasi käpälöidään ja yritetään kammeta sänkyyn erilaisin sanakääntein ja simänvilkutuksin ja puhumalla sitä mitä toinen haluaa kuulla. Kyllä nää tiedetään. Ei tulisi mieleenikään mennä baariin, synnin pesään jos olisin suhteessa. Puolisoni kanssa kyllä kävisin jos hän haluaisi käydä, mutta en yksin. Oletko tietoinen kuinka moni suhde kärsii nimenomaan siitä kun käydään erikseen juhlimassa baareissa yms paikoissa?? Siitä vaan ei puhuta oikealla nimellä ja oteta vakavasti. Itsekkyys on sairaus. !! Se on suhteen turma ja typerykset kärsii siitä itse kun lähtevät sinkkuilemaan suhteessa. On typerää edes alkaa suhteeseen jos tietää että haluaa mennä yksin kapakkaan kännäämään ja jakamaan persettään tai munaansa. Tai edes asettumalla sinne toisten liehiteltäväksi. Miksi ei voi käydä tyttöporukassa jossakin kahvilassa tai muualla, esim mökki ja saunareissulla tms. Miksi pitää mennä tsiigaamaan kännääjiä ja kännätä itsekin?? Olen otettu, siis otettu ravintolasta varatun naisen petikaveriksi muutaman kerran. Säälin hänen miestään.


      • MrBolivar
        VienKotiini kirjoitti:

        Kenelläkään suhteessa olevalla ei ole oikeutta mennä kännäämään baariin ja altistaa itseään käpälöinnille. Haluatko sinä että sun puolisoasi käpälöidään ja yritetään kammeta sänkyyn erilaisin sanakääntein ja simänvilkutuksin ja puhumalla sitä mitä toinen haluaa kuulla. Kyllä nää tiedetään. Ei tulisi mieleenikään mennä baariin, synnin pesään jos olisin suhteessa. Puolisoni kanssa kyllä kävisin jos hän haluaisi käydä, mutta en yksin. Oletko tietoinen kuinka moni suhde kärsii nimenomaan siitä kun käydään erikseen juhlimassa baareissa yms paikoissa?? Siitä vaan ei puhuta oikealla nimellä ja oteta vakavasti. Itsekkyys on sairaus. !! Se on suhteen turma ja typerykset kärsii siitä itse kun lähtevät sinkkuilemaan suhteessa. On typerää edes alkaa suhteeseen jos tietää että haluaa mennä yksin kapakkaan kännäämään ja jakamaan persettään tai munaansa. Tai edes asettumalla sinne toisten liehiteltäväksi. Miksi ei voi käydä tyttöporukassa jossakin kahvilassa tai muualla, esim mökki ja saunareissulla tms. Miksi pitää mennä tsiigaamaan kännääjiä ja kännätä itsekin?? Olen otettu, siis otettu ravintolasta varatun naisen petikaveriksi muutaman kerran. Säälin hänen miestään.

        Niin, no itse perustan parisuhteeni luottamukselle.Tämä tarkoittaa sitä että luotan siihen että tiskillä saa tulla vaikka itse Hunks iskemään silmää niin toinen ei lähde peliin mukaan, puhumattakaan mistään suuremmasta pettämisestä.
        Kerran kun pettää ja jää kiinni, suhde on loppullisesti ohi sillä sekunnilla.

        Toista ihmistä kun ei voi kahlita tai omistaa.Jokainen meistä elää parisuhteessa vapaaehtoisesti ja jos muiden kokeileminen kiinnostaa enemmän, niin minun puolestani voi siirtyä sitten niiden kokeilujen pariin pysyvästi.


      • Spekuloida

        Oletteko miettineet entäpä jos tilanne olisikin toisin päin ja mies haluaisi käydä mutta nainen ei. Ni aika moni sanoisi että ihan oikein että nainen kieltää


      • Spekuloida
        Spekuloida kirjoitti:

        Oletteko miettineet entäpä jos tilanne olisikin toisin päin ja mies haluaisi käydä mutta nainen ei. Ni aika moni sanoisi että ihan oikein että nainen kieltää

        Eikö se ole hyvä että mies sanoo suoraan mitä mieltä on eikä vaan hiljaa ole. Ehkä miehesi kulttuuri selittänee asiaa miksei halua että menet sinne koska ikävä kyllä joissakin kulttuurissa nainen joka ei ole arviossa ei saa kulkea... yksin.... Sinuna miettisin tarkkaan että jos on kulttuurin syy toi että kansiiko mennä avioon... jos sitä harkitset


      • kasvakaa_aikuisiksi
        Spekuloida kirjoitti:

        Oletteko miettineet entäpä jos tilanne olisikin toisin päin ja mies haluaisi käydä mutta nainen ei. Ni aika moni sanoisi että ihan oikein että nainen kieltää

        EX eukko oli sitä mieltä että baariin ei mennä edes yhdelle kaverin kanssa.
        Kerran "antoi" luvan ja kun olin kävellyt sata metriä kotoa alkoi tulla kiukkuisia tekstiviestejä puhelimeen satamäärin missä todettiin minun lähteneen pettämään häntä yms.Vaikka koskaan en ole antanut asiaan aihetta.

        EX oli vielä sitä sorttia että kiristettiin perseellä.Eli seksiä ei tipu ellei hän saa jossain tahtoansa läpi.Seksikin oli sitten sitä että hän makaa selällään kuin tukki jossa on reikä ja minä jyystän.Paremmat kyydit saa omalta kädeltä.

        No, mamma kun otti sitä sormustaan tarpeeksi monta kertaa sormesta pois ja meuhkasi että petän, sanoin että nyt riitti tämä kakaramainen pelleily.Katseli siinä epäluuloisena että mikäs nyt on.Sillä kertaa minäkin otin sormuksen pois ja sanoin että takaisin sitä ei laiteta.

        Siltä seisomalta etsimään uutta kämppää ja poistuin vähine kamoineni jo seuraavalla viikolla.Jätin suurimman osan yhteisillä rahoilla ostetuista huonekaluistakin hänelle.Ei tarvi miettiä niitäkään enää kun kerää vaan tärkeimpänsä.Aneli takaisin mutta sanoin että tässä on nyt odoteltu neidin aikuistumista useampi vuosi että nyt vaihdan uuteen jolla on järkeäkin korvien välissä.
        Että kyllä näitä lapsellisia naisiakin tuntuu olevan.


    • siej

      Kysyit, onko tällaisessa suhteessa viisasta olla. Ei kai yksi asia ratkaise suhdettanne, vaan elämäänne sisältyy hyvin paljon muutakin. Yksi keino on miinustaa suhteenne haasteelliset puolet ja plussata hyvät asiat yhteisessä elämässänne. Miltäs näyttää?
      Joillekin nyt yksinkertaisesti ei vaan mene päähän, että molempien ei tarvitse olla samanlaisia vaikka yhdessä eletäänkin. Tietenkin sen "menevämmän" osapuolen täytyy omalta osaltaan miettiä, loukkaako hän toista omilla menoillaan.

    • Näinitseajattelen

      Miksi et voi tavata kavereitasi muualla. Pitää bileitä kotona tms.
      Itse en mene baariin ilman misetäni. Tiedän että miehet ovat kimpussa jne. Eikä voisi vähempää kiinnostaa. Voin nähdä kavereita ja ryypätä kotonakin tai käydä kahvilla. Mielestäni ei vaadi liikoja. Miksi just Baarissa pitäisi juoda. On muuten törkeen kallistakin. Ja baarissa se kaveriporukka hajoo kuitenkin ja osa menee omia menojaan...eikö?

      • NoSiksi

        NIii, totta.. miksi oikeastaan mennä mihinkään.Jos hankkisi vaikka etätyön ja kauppiaan joka tuo ruuat ovelle.Jos haluaa matkustaa esim. Roomaan niin seinä voi tapetoida Roomalaisittain ja katsella televisioista ohjelmia kyseisestä paikasta.

        Tajunnet pointin, joskus on mukava myös tuulettua.


      • PettäjäOlet
        NoSiksi kirjoitti:

        NIii, totta.. miksi oikeastaan mennä mihinkään.Jos hankkisi vaikka etätyön ja kauppiaan joka tuo ruuat ovelle.Jos haluaa matkustaa esim. Roomaan niin seinä voi tapetoida Roomalaisittain ja katsella televisioista ohjelmia kyseisestä paikasta.

        Tajunnet pointin, joskus on mukava myös tuulettua.

        Tuuleta persettäs....


    • mamma72

      Minä taas olen vastaavasti tilanteessa, jossa miesystäväni vittuilee jos haluan ottaa kotona, enkä lähde baariin. Eli hän ei osaa pitää hauskaa ollenkaan, ei ilman eikä alkoholin kanssa. Minua on alkanut tympiä, josta olen kyllä kertonut ja puhunut hänelle monestikin, että valitusoikeus päättyy jos ite ottaa vaikka edes vähän. Mutta ei auta, vaan otetaan nokkiin ja mökötetään monta päivää. Nyt olen ottanut, monta päivää mietittyäni, kannan että jos yhdenkin kerran vielä minun kotonani omalla vapaallani valittaa saunakaljastani, niin tää oli tässä. Emme asu siis yhdessä ja on pilannut minulta ja lapsiltani/ystäviltäni monta illanistujaista äksyilemällä kotonani. Lapseni ovat siis täysi-ikäisiä ja kyllästyneet myös miesystäväni "akkamaiseen käytökseen". Minusta jokainen elää täällä itseään varten ja meidän ei tarvitse kaikkea sietää!

      • HuomaanEttä

        Olet itsekäs paska


    • ajao

      Tottakai meet jos itse haluat, mutta käyttäydyt fiksusti. Miehesi ei voi vaatia ettet sinäkään saa mennä baariin jos hän ei itse halua mennä.. Miehesi on mustis, ei luota.
      Luottamus on tärkeää.

    • rterwtwertwertwer

      Sehän on ihan sinun oma valintasi, haluatko jatkaa näillä ehdoilla vai et. Itse en tuollaiseen kyllä suostuisi, eikä kenenkään aikuisen ihmisen mielestäni pitäisi. Mutta jos suhde on muuten hyvä, niin se on omassa mielessäsi punnittava, että tuletko olemaan onnellinen tuossa suhteessa.

    • hehhehkaikkeasitä

      Kaverillasi on huonoja kokemuksia siitä, kun tyttöystävä menee baariin? Ei tullut kenties takaisin?

    • Sassenach_

      Miksi annat toisen määrätä sinun, aikuisen ihmisen tekemisiäsi? Minä en lupia kysele menen minne haluan. Jos ei luottoa löydy niin sitten on väärä puoliso minulle. Saman vapauden ja luoton annan toki miehellekin.

    • karippppp

      Jätä heti tuollainen mies. Sinulla on oikeus päättää omasta elämästäsi.

      Meillä asia on niin että toistemme menoja ei rajoiteta. Vaimo saa mennä niin paljon kuin haluaa. En minä häntä omista vaikka naimisissa ollaankin.

      • moraaalitonta

        Miksi piti suhde sitten edes aloittaa? Aika huono syy jättää toinen... Miksi kumppanin tarvitsee mennä sellaiseen paikkaan jossa on todennäköistä ajautua pettäämään? Mitä sellaisella kumppanilla tekee joka mahdollisesti toisten perässä juoksentelee?


      • Aikuisia_ihmisiäkö
        moraaalitonta kirjoitti:

        Miksi piti suhde sitten edes aloittaa? Aika huono syy jättää toinen... Miksi kumppanin tarvitsee mennä sellaiseen paikkaan jossa on todennäköistä ajautua pettäämään? Mitä sellaisella kumppanilla tekee joka mahdollisesti toisten perässä juoksentelee?

        Sinä vedät sen rajan siihen, että jos menee baariin, vaikka vain ystävien kesken aikaa viettämään, niin on jo menossa pettämään, ja on siis moraaliton.
        Minä taas vedän rajan siihen, että jos pettää, olkoon missä tahansa, niin silloin on moraaliton. Minulle ei siis ole tuo pettäminen itsestäänselvää. Sinulle on.

        Jos moraali on korkea, niin eikö silloin ihminen tee sitä mitä haluaa, ja jättää tekemättä sen, mitä ei halua?

        Toinen asia sitten on, että puoliso ei luota, joten haluaa kontrolloida.
        Se kertoo joko itse hankilöstä tai sitten puolisosta. Tai sitten koko suhteesta.

        Mitä tekee sellaisella suhteella, jossa on niin vähän luottamusta, että pitää vahtia?


    • neuvostavaari

      Miksi sinne baariin tarvitsee mennä? Kova hinku saada vierasta miestä? Jos miehesi ei tunnu oikealta niin vaihda sitten että saa mieskin paremman ja luotettavan naisen, ja sinä sitten sen baarissa juoksevan miehen - pelimiehen.

      • arvoituson

        Miksi ylipäätään tarvitsee tavata ihmisiä? Voi vain nauttia olostaan kotona omistushaluisen idiootin kanssa.


      • kumma-käsitys

        Kerropa sinä ensin, miksi sinne baariin ei saisi mennä.
        Ei sieltä läheskään kaikki mitään seksiseuraa hae.


      • neuvostavaari
        arvoituson kirjoitti:

        Miksi ylipäätään tarvitsee tavata ihmisiä? Voi vain nauttia olostaan kotona omistushaluisen idiootin kanssa.

        Kuka on sanonut että pitäisi olla kotona eikä tarvitsisi ihmisiä tavata? Miksi ihmisiä ei voi tavata muualla kuin baarissa? Miksi tarvitsee sitten olla suhteessa jos haluaa harrastaa irtosuhteita?


      • neuvostavaari
        kumma-käsitys kirjoitti:

        Kerropa sinä ensin, miksi sinne baariin ei saisi mennä.
        Ei sieltä läheskään kaikki mitään seksiseuraa hae.

        Monet hakevat seksiseuraa, tai ainakin haluavat huomiota ja testata markkina-arvoaan. Kerro sinä miksi tarvitsee olla suhteessa jos baareissa pitää vielä rampata? Miksi pitää mennä toisten miesten kuolattavaksi? Ihmisiä voi tavata muuallakin.


      • Aikuisia_ihmisiäkö
        neuvostavaari kirjoitti:

        Monet hakevat seksiseuraa, tai ainakin haluavat huomiota ja testata markkina-arvoaan. Kerro sinä miksi tarvitsee olla suhteessa jos baareissa pitää vielä rampata? Miksi pitää mennä toisten miesten kuolattavaksi? Ihmisiä voi tavata muuallakin.

        Miksi pitäisi välittää siitä, mitä "monet" hakevat? Eikö voi elää omaa elämää, eikä "monien"? Oletko itse esimerkki "monista"?
        Miksi otit esille baareissa"ramppaamisen"? Miksi väännät asiaan omaa sisältöäsi?AP:n miehen mustasukkaisuushan ilmenee ensimmäisestäkin baariin menosta. Per vuosi.

        Aika heikoissa kantimissa on suhde, jonka pysyvyys perustuu siihen, että kummallakaan ei ole tilaisuutta tavata muita ihmisiä. Kuinka kauan ihminen voi elää niin?

        Toisin on sellainen suhde, joka kestää, vaikka houkutuksia olisi jatkuvasti.
        Kummassa haluasitkaan itse elää?


      • aikuisiapa_hyvinkin
        Aikuisia_ihmisiäkö kirjoitti:

        Miksi pitäisi välittää siitä, mitä "monet" hakevat? Eikö voi elää omaa elämää, eikä "monien"? Oletko itse esimerkki "monista"?
        Miksi otit esille baareissa"ramppaamisen"? Miksi väännät asiaan omaa sisältöäsi?AP:n miehen mustasukkaisuushan ilmenee ensimmäisestäkin baariin menosta. Per vuosi.

        Aika heikoissa kantimissa on suhde, jonka pysyvyys perustuu siihen, että kummallakaan ei ole tilaisuutta tavata muita ihmisiä. Kuinka kauan ihminen voi elää niin?

        Toisin on sellainen suhde, joka kestää, vaikka houkutuksia olisi jatkuvasti.
        Kummassa haluasitkaan itse elää?

        "Miksi pitäisi välittää siitä, mitä "monet" hakevat? Eikö voi elää omaa elämää, eikä "monien"? Oletko itse esimerkki "monista"?"

        Eli siitä ei tarvitse välittää että toiset ovat mahdollisesti pettämässä miehesi/naisesi kanssa?

        "AP:n miehen mustasukkaisuushan ilmenee ensimmäisestäkin baariin menosta. Per vuosi."

        Se kerta riittää pettämiseen.


        "Aika heikoissa kantimissa on suhde, jonka pysyvyys perustuu siihen, että kummallakaan ei ole tilaisuutta tavata muita ihmisiä. Kuinka kauan ihminen voi elää niin?"

        Edelleenkö niitä tilaisuuksia tavata muita ihmisiä ei ole muualla kuin baarissa? Mistään telkeämisestä kuin ei ole kyse.


      • Aikuisia_ihmisiäkö
        aikuisiapa_hyvinkin kirjoitti:

        "Miksi pitäisi välittää siitä, mitä "monet" hakevat? Eikö voi elää omaa elämää, eikä "monien"? Oletko itse esimerkki "monista"?"

        Eli siitä ei tarvitse välittää että toiset ovat mahdollisesti pettämässä miehesi/naisesi kanssa?

        "AP:n miehen mustasukkaisuushan ilmenee ensimmäisestäkin baariin menosta. Per vuosi."

        Se kerta riittää pettämiseen.


        "Aika heikoissa kantimissa on suhde, jonka pysyvyys perustuu siihen, että kummallakaan ei ole tilaisuutta tavata muita ihmisiä. Kuinka kauan ihminen voi elää niin?"

        Edelleenkö niitä tilaisuuksia tavata muita ihmisiä ei ole muualla kuin baarissa? Mistään telkeämisestä kuin ei ole kyse.

        Kommentti nimimerkille "aikuisiapa_hyvinkin"
        Lue ja ajattele laatikkosi ulkopuolella: Minä käyn silloin tällöin baarissa, koska siellä on silloin ystäviäni. Paikka saattaa olla työmatkan varrella tai tuttu tutulle porukalle. Viihdyn heidän kanssaan mukavassa ilmapiirissä parin lasillisen äärellä. Enkä välitä tuon taivaallista siitä, onko joku siellä baarissa pettämistä varten.
        Menen kotiini ja seksisuhteessa olen vain puolisoni kanssa. Piste.

        Puolisoni ja minä olemme tavanneet toisemme aikuisina ihmisinä, ja hän käyttäytyy samoin. Molemmat matkustamme työmme vuoksi, eikä tulisi mieleenikään rajoittaa häntä. Minulla on häneen vahva luottamus, eikä sitä ole ollut syytä epäillä.
        Jos meistä toinen pettäisi sen luottamuksen, niin suhteemme varmaankin loppuisi, koska sen perusteena on nimenomaan luottamus. Onko tässä jotain vaikeaa ymmärrettävää???

        Varmaan ihmisiä voi tavata muuallakin. Niin tapaammekin. Se pettämiseen houkuttava toinen ihminen saattaa tulla vastaan ruokakaupassa, uimahallissa tai kävelyretkellä!
        Joka päivä kohtaan sliipattuja ja tyylikkäitä ihmisiä, mutta jostain syystä pettämiseen ei ole ilmennyt haluja.

        Miksi siis välittäisin siitä, miten "monet" ajettelevat.
        Ajattelevatkohan niinkään monet tosiaan?


      • niiiiiin
        Aikuisia_ihmisiäkö kirjoitti:

        Kommentti nimimerkille "aikuisiapa_hyvinkin"
        Lue ja ajattele laatikkosi ulkopuolella: Minä käyn silloin tällöin baarissa, koska siellä on silloin ystäviäni. Paikka saattaa olla työmatkan varrella tai tuttu tutulle porukalle. Viihdyn heidän kanssaan mukavassa ilmapiirissä parin lasillisen äärellä. Enkä välitä tuon taivaallista siitä, onko joku siellä baarissa pettämistä varten.
        Menen kotiini ja seksisuhteessa olen vain puolisoni kanssa. Piste.

        Puolisoni ja minä olemme tavanneet toisemme aikuisina ihmisinä, ja hän käyttäytyy samoin. Molemmat matkustamme työmme vuoksi, eikä tulisi mieleenikään rajoittaa häntä. Minulla on häneen vahva luottamus, eikä sitä ole ollut syytä epäillä.
        Jos meistä toinen pettäisi sen luottamuksen, niin suhteemme varmaankin loppuisi, koska sen perusteena on nimenomaan luottamus. Onko tässä jotain vaikeaa ymmärrettävää???

        Varmaan ihmisiä voi tavata muuallakin. Niin tapaammekin. Se pettämiseen houkuttava toinen ihminen saattaa tulla vastaan ruokakaupassa, uimahallissa tai kävelyretkellä!
        Joka päivä kohtaan sliipattuja ja tyylikkäitä ihmisiä, mutta jostain syystä pettämiseen ei ole ilmennyt haluja.

        Miksi siis välittäisin siitä, miten "monet" ajettelevat.
        Ajattelevatkohan niinkään monet tosiaan?

        Vaikka et itse pettäisi, et tiedä sitä esimerkiksi AP:sta tai ystävistäsi. Sellaisissa ihmisissä on jotain vikaa, jotka haluavat pysyä parisuhteessa, mutta silti pettää salaa. Ja tyttö porukoiden illanviettämiseen saattaa kuulua se vieraiden miesten kalastelu, toisin kuin vain lasillisella istuminen työporukassa.


      • Miten__vaan
        kumma-käsitys kirjoitti:

        Kerropa sinä ensin, miksi sinne baariin ei saisi mennä.
        Ei sieltä läheskään kaikki mitään seksiseuraa hae.

        Suomessa voi nähdä ystäviä muuallakin kuin ravintolassa esim kahvilassa, teatterissa, uimahallissa, kirjastossa jne.


        Kysymyksen aloittajalle sellainen kysymys onko sinun suhde mies nähnyt sinun hyviä ystäviä ? Ehkä voisit ehdottaa sinun ystävillesi että menisitte sinä ja sinun suhde mies kahville jolloin ehkä jos sinun miehesi on epävarma ni ehkä ymmärtää että oikeasti rakastat häntä ku olet näyttäny ystäviäsi..

        Jos tämä ei toimi ni sit ehkä olette liian erilaisia.


      • Aikuisia_ihmisiäkö
        niiiiiin kirjoitti:

        Vaikka et itse pettäisi, et tiedä sitä esimerkiksi AP:sta tai ystävistäsi. Sellaisissa ihmisissä on jotain vikaa, jotka haluavat pysyä parisuhteessa, mutta silti pettää salaa. Ja tyttö porukoiden illanviettämiseen saattaa kuulua se vieraiden miesten kalastelu, toisin kuin vain lasillisella istuminen työporukassa.

        No enhän tietenkään ole eri mieltä noista väitteistäsi irrallisina, mutta kuinka ne liittyvät AP:n kirjoitukseen?

        Kun AP kysyy muilta kommentteja omaan elämäntilanteeseensa, niin hän EI pyydä kommentteja pettämiseen, vaan miehen tapoihin.

        Jos eri porukoiden illanviettotapoihin monesti SAATTAA kuulua vieraiden seksikumppaneiden kalastelu, niin pitäisikö tuon YLEISEN OLETUKSEN vuoksi juuri AP:n KONKREETTISESTI NYT luopua ystäviensä tapaamisesta, riippumatta hänen omista tarkoituksistaan?

        Siis tietenkin hän väittää ja uskoo itse olevansa luottamuksen arvoinen. Jollei uskoisi, niin miksi hän vaivautuisi kysymään täältä mitään???

        AP:n tekstin perusteella mies vaatii tuossa luopumisessa täydellisyyttä.
        Jyrkkä vaatimus ja edellyttää suurta uhrausta!

        Näiltä palstoilta heltiää vain tuomioita. Parempi olisi etsiä ammattiauttajaa.
        Mutta kun sinne pitäisi mennä yhtäaikaa molempien...


    • 8bit

      Kyse voisi olla ihan vain suojeluvaistosta, kun baareissa on känniääliöitä ja paljon väkivaltaa. Toisaalta kun uhkailee jättämisellä, niin on todennäköisesti haluaa vain kontrolloida sinua ja on mustasukkainen.

      Mutta keskustele miehen kanssa mistä kiikastaa. Jos pelkää että sinulle sattuu jotain, niin kerro ettet juo änkyräkänniä ja liikut isommassa porukassa. Jos taas on sairaaloisen mustasukkainen ja kontrolloiva, jätä se.

    • Ukkotoinen

      Veikkaan että miehälläsi on huonoja kokemuksia edellisistä suhteistaan.

    • hyvääjouluasullekki

      Iteppä oot äijäs valinnu, älä kitise!

      • Onnetontajouluasullevaan

        Jopas oli kannustava kommentti :(


    • Isäntä_Ite

      Mun mielestä on tosi kiihottavaa, jos vaimoni menee baariin yksin tai kavereiden kanssa. Hän valmistautuu hyvissä ajoin, peseytyy, meikkaa, maalaa huulet, laittautuu tosi hyvän näköiseksi, seksikkääksi. Jopa piikkikorkosaapikkaat on usein. Herkuttelen ajatuksella, että vieraat miehet lähestyvät häntä baarissa ja joku oikein miehekäs mies jopa pääsee tanssimaan lähellä hyvältä tuoksuvaa vaimoani. Kaikkein eniten vatsan pohjasta ottaa jos mies on todella alfauros ja saa puhuttua, vieteltyä vaimoni mukaansa. Toisinaan, ehkä pari kolme kertaa vuodessa vaimoni harkintakyky "pettää" pienessä hiprakassa jonkun komean miehen seurassa ja hän lankeaa viettelyksiin. En saa yleensä nukuttua kun vaimo ei tule ajoissa kotiin. Se on hieman tuskaa. Mutta joskus aamun tunteina kun hän kipittää korkeissa koroissa, tukka sotkussa katuvana ja laskuhumalassa, niin hän lupaa toteuttaa kaikki toiveeni ja olla kiltti rouva loppuvuoden. Usein haluan tietää hyvin tarkkaan millainen mies sai tiukan moraalin (selvinpäin) omaavan vaimoni lankeamaan uutuuden houkutukseen. Jollain kieroutuneella tavalla jopa nautin vaimoni heikkoudesta.

      • kaikkea.sitäkuulee

        Olet sairas, JA AISANKANNATTAJA, kaltaisesi pienikaluiset miehet tykkäävät ilmeisesti alistua. Jopa paremmin kuin muslimit Allahilleen!


      • sivustaseuraajaXX
        kaikkea.sitäkuulee kirjoitti:

        Olet sairas, JA AISANKANNATTAJA, kaltaisesi pienikaluiset miehet tykkäävät ilmeisesti alistua. Jopa paremmin kuin muslimit Allahilleen!

        On se kumma, suututaan jos mies on mustasukkainen ja suututaan siitäkin, jos ei ole! Naisilla ei ole mitään logiikkaa, rasittavia ihmisiä kaikenkaikkiaan.


      • arvoituson

        Niin varmaan, mutta tuo on selvästi miehen kirjoitus.


    • monestinähnyt

      Kannattaisi lopettaa suhde ennen kuin joudut tutustumaan mustasukkaisen miehen pimeimpiin puoliin. Ennemmin tai myöhemmin saat vähintään nyrkistä silmään.

      • Pirunrasistit

        Kyllä tää tarina tais ihan valkonaamasta alkaa


    • EIKANNATAOLLASUHTEESSA

      Ei ikinä kannata olla suhteessa jos kumppani koittaa noin kontrolloida, lähde heti suhteesta ja varaudu mustasukkaisuus ongelmiin!

      • kerropamiksi

        Miksi kannattaa suhteessa olla ylipäätään jos yksi mies ei riitä?


      • arvoituson

        Eikö se ole melko tylsää olla vaan kotona sen yhden miehen kanssa?
        Joillakin on omituinen tarve tavata muitakin ihmisiä, edes kerran vuodessa.


      • miksiköhän
        arvoituson kirjoitti:

        Eikö se ole melko tylsää olla vaan kotona sen yhden miehen kanssa?
        Joillakin on omituinen tarve tavata muitakin ihmisiä, edes kerran vuodessa.

        en ymmärräajatusta että vain baarissa, kaljapäissään voi tavata muita ihmisiä. menkää yhdessä tuulettumaan tai kutsukaa vieraita....niitä ystäviänne. maailmassa on paljon muitkain tapoja tapailla ihmisiä kun kaljanhuuruisessa baarissa


    • eroahyvissäajoin

      Olet kai aikuinen ihminen, joka päättää itse omista menoistaan. Nautitko jotenkin alistetusta asemastasi? Miehesihän kiristää sinua. Jos et tee niin kuin sanon, tulee ero.

      Teidän suhde on kaukana tasa-arvoisesta parisuhteesta. Sovi miehesi kanssa (tai sano, että olet tehnyt päätöksen) että käyt kerran kuussa tyttöporakassa tuulettumassa baarissa. Jos tulee ero, niin sitten tulee. Kerro että et aio asua vankilassa edes niin ihanan miehen kanssa kuin "sinulla on" (tai siis sanot että "minulla on").

      Naisen määräämispolitiikka ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan. Jos naiset annatte vallan miehelle, se ottaa sen ja kohta olemme kuin afgaaninaiset...

      • määristäkohtatäällä

        "Naisen määräämispolitiikka ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan."

        Kohta se kuuluu kun nämä tummat pakolaismiehet alkavat harjoittaa sitä. Ja kunniamurhaa... niin kuin se yksi jo murhasi ja poltti sen nuoren tytön.


    • Se uhkaa erolla, jos menet baariin. Uhkaa sinä erolla, jollet pääse baariin. Ja sitten tulet räkäkännissä kotiin, joskus seuraavana päivänä.

    • menevaan

      Eihän tuossa järkee ole ellei ole syytä epäillä pettämistä...mun kumppani käy kyllä naiskavereidensa kanssa baareissa.

    • justwondering

      Kysy mieheltä, miksi hän kokee baariin menon niin uhkaavaksi hänen asemalleen, ettei halua sinun sinne menevän? Paino sanalla _halua_, hänhän ei sinua omista eikä siten voi määrätä. Mitä hän siinä häviää, jos sinä vietät aikaa ilman hänen läsnäoloaan, miksi on niin tärkeää että hän haluaa olla aina läsnä illanvietossa? Kuten aiemmat ovat jo kommentoineet, luottamus toiseen on suhteen a ja o, ilman sitä ei ole tulevaisuutta. Heijastuuko tämä sama asia (kontrolloivuus) muuten arkeenne? Esimerkiksi yrittääkö hän jotenkin määritellä miten sinun pitäisi olla, kenen kanssa "saat" tai et saa olla, puhuuko hän ystävistäsi ja perheestäsi arvostaen vai arvostellen. Näitähän ei välttämättä suoraan sano, mutta käytöksellään muuten voi manipuloida sinun käytöstäsi häntä miellyttävämmäksi. Ja lopuksi, oletko onnellinen hänen kanssaan? Vai yritätkö jatkuvasti tehdä häntä onnelliseksi yrittämällä olla sellainen kuin hän haluaa, vaikka se ei olisi sinulta sitä ominta käytöstä? Kysymyksesi perusteella kukaan ei voi sanoa mikä on oikea sinulle ratkaisu, kun kokonaiskuva puuttuu. Mutta kenties näitä asioita pohtimalla löydät itse sen ratkaisun.

    • voivoilapset

      Ei kannata jatkaa suhdetta. Oikeastaan kannattaa kasvaa vielä muutama vuosi ennen mitään suhdetta. Enkä puhu miehestäsi.

    • tiinaa.a.a

      Minusta on ainakin vain ihana kun mieheni on minusta mustasukkainen. Se osoittaa että hän rakastaa minua.
      Eikä minun edes tarvitse mennä baariin. Mieluummin olen mieheni kanssa ja vietämme laatuaikaa kotona.:)))

      • miehenmielipide

        Kuulostat viisaalta naiselta!


      • Aikuisia_ihmisiäkö
        miehenmielipide kirjoitti:

        Kuulostat viisaalta naiselta!

        ...tai pikemminkin umpirakastuneelta!
        Kateeksihan tuo käy, toivottavasti kstää.
        Mutta ei tuolla viisauden kanssa oo juurikaan tekemistä.


      • sinkkunaine

        Tässä on kyllä tietty pointti. Mun eksälle oli ihan sama minne menin ja kenen kanssa ja tuunko yöksi kotiin. Onhan se kivaa juu kun toinen luottaa, mutta mielestäni se meni kyllä välinpitämättömyyden puolelle. Baareissakin jos joku mies tuli mua kopeloimaan, hän ei tehnyt mitään! Ja kun avauduin siitä, hän vaan totes että "osaathan itsekin sanoa ei." Ilmankos kaikki miehet sitten luulikin mua sinkuksi ja sain kestää sitä kähmimistä kun kukaan ei edes tajunnut, että mulla on jo mies, muut miehet olivat minusta kiinnostuneempia kuin oma mies. Se oli tosi nöyryyttävää.


      • tekemistäpä_hyvinkin
        Aikuisia_ihmisiäkö kirjoitti:

        ...tai pikemminkin umpirakastuneelta!
        Kateeksihan tuo käy, toivottavasti kstää.
        Mutta ei tuolla viisauden kanssa oo juurikaan tekemistä.

        Viisaus on moraalinen asenne, älä sekoita älykkyyttä viisauteen. Esimerkiksi Hitler oli kieltämättä fiksu/älykäs, mutta kuka voi sanoa häntä viisaaksi? Ei-niin-älykäskin ihminen voi elää viisaasti, vaikka ei olisi erittäin älykäs missään asiassa.


    • ughau

      Ihan oikein! Ei parisuhteessa saa olla omaa elämää. Hyvää ja hauskaa elämää teille.

      • En_laskisi

        Baarissa örvellystä miksikään omaksi elämäksi,minusta se on lähinnä säälittävää ja kertoo että tyyppi on mielikuvitukseton ja tylsä.


    • urtsukainen

      Hou hou hou!!! Kuulkaa kansalaiset: Islamilaiset tavat alkavat levitä maahamme ja tämä on positiivinen uutinen. Naiset haluaa olla tyrkyllä ja heidän itsetuntonsa nousee kun miehet haluaisivat tyydyttää tarpeensa heihin ja naiset kokevat tämän flirttailun ja lähentelyn muka oman vetovoimansa ansioksi.

      • MontaKaatanu

        Joo vitun ruppanat... Rojut torveen ja kotiin.. varatulle naiselle ovella potku perseelle ja käsilaukku perään rappukäytävään. Sit vaan tyytyväisenä kuorsaamaan pussit tyhjänä. Tää se on oikeeta miehen elämää.. :)


    • nyrkkiävaan

      Ei tietenkään saa mennä paariin, ettäkö te saatanan lapaset saa akkojanna kuriin. Meillä saa akka kotona tarpeeksi nyrkkiä ja kyrpää, eikä taatusti uskalla edes kysyä saanko mennä paariin jakelemmaan.

      • Aikuisia_ihmisiäkö

        Kas, siinäpä oikeeeen perisuomalaaanen "Kuuno pivältää"!
        Mutta eikös hiukan vaikuta olevan jotain vivahdetta ulkomaalaisista kulttuuriperinteistä???
        Mukavaa, lupsakkaa ja leppoisaa loppuelämää nyrkin ja kyrvän heiluttelun puitteissa.


    • fhghgffh

      haluat päästä flirttailemaan muita baariin! ei kukaan täysjärkinen mee baariin jos on se oma puoliso. kyse ei ole mistää luvista vaan siitä että ketä kiinnostaa mennä kapakkiin omasta tahdostakaan jos on kumppani! veikkaan että oot joku alta 22 joka ajattelee vielä teiniaivoilla.

      • onsekauheaa

        Miksi ei menisi pitämään hauskaa tyttöporukalla? Älkää olko lapsellisia.
        Eikä naisia yleensä kiinnosta olla tylsien miesten kanssa.


      • yleistämistä

        Niinpä. Baari=pettäminen. Miksi heti ajatellaan näin? Toiset pettää toiset ei, oli baarissa käyminen kuvioissa mukana tai ei.


      • fdgdffgdd

        se ei ole pelkästään ole siitä kiinni että pettääkö nainen! se vituttaa jo ku muut miehet menee iskemään naista, vaihda miestä mitä sää sen kans oot jne.. ja mustamaalaa kaikin tavoin. sillä saa miesten välit kiristymään ja sillä niitä tappeluja tulee! sitä te varmaan haluattekin draamaa miesten välille


    • Mua ei ollenkaan kiinnosta mennä lihatiskeille notkumaan, ja loukkaisi kovasti jos mies menisi. Vierasta sinne mennään kuitenkin katsomaan, tai testaamaan oma viehätysvoimaa, jos rehellisiä ollaan. Menoiän pitää olla ohitse, ennen kuin alkaa vakituiseen suhteeseen.
      Jos ei ole lapsia, sun kannattaisi miettiä, haluatko mieluummin liidellä vielä vapaana.

    • zxcvnfqw12234

      kertokaa miksi pitää mennä baariin viettään iltaa? te naisetet voitte viettää kotona aikaa ja pyytää kaverit sinne. eikö pointtina ole ystäviäen kanssa oleminen siinä joten miksi pitää mennä baariin? tanssimaan ym vai mitä menette tekemään voi yhtä hyvin tehdä koti oloissa. moni menee laivalle,baari ym paikkaan vaan pettämään toista ja hakee jännitystä elämään. sama koskee myös miehiä. tietty jos nainen on niin pomo että kaverit ei saa tulla kylään ryyppään niin sitten on pakko mennä ulos. harvimmin mies estää tämän naiselta ellei ole sitten joka iltaisia pitoja koti oloissa. baariin mennään hakeen seuraa ja jos suhteessa ollaan en näe mitään järkeä mennä baariin.

      • elämäonihmeellinen

        Onhan se suuri mysteeri, että miksi nuoret ihmiset haluavat tavata toisiaan ja pitää hauskaa. Ihan yhtä hyvin voisi mennä luostariin.


      • zzzzcxxzxzzxzxz
        elämäonihmeellinen kirjoitti:

        Onhan se suuri mysteeri, että miksi nuoret ihmiset haluavat tavata toisiaan ja pitää hauskaa. Ihan yhtä hyvin voisi mennä luostariin.

        eli et tiedä vai et vai kerro miksi? tavata voi missä vain joten miksi ei koti oloissa? kaverien tapaaminen on se pointti vai onko sittenkään jos baarii pitää mennä?


      • arvoituson

        Niin että kerran vuodessa ulkona on aivan liian usein? Eikö sinne kotiin homehdu?
        Varmasti alkaa ahdistamaan pitemmän päälle.


      • Löölynlyömä

        Meille kyllä saavat muijan ystävät tulla ryyppäämään. Monet liukkaat pillut on jyystetty sit yöllä kun muija ja tyhmemmät on sammuneet ja se romanttisempi, selvin ja halukkain on pyytänyt muka vitsinä saunaan jälkilöylyille.. heh.


    • Männöö_tulloo

      Minähän en ota kantaa kenenkään yksityisasioihin,jokainen tehköön niinkun haluaa

    • 53v

      Ihmistä voi rakastaa mutta ei omistaa joten mene ja nauti tyttökavereiden kanssa jos haluaa eron niin anna mennä ei ole oikea mies sinulle tiedän tapauksia et tuomoinen omistus halu johtaa ajan oloon perheväkivaltaan,pakottamiseen,pahoinpitelyihin,tai pahempaan. ex järjestys miehenä surullista katsottavaa toivon sulle kuitenkin hyvät joulut,uudet vuodet,tulevaisuus.

    • zzxz23212121212

      ennen jännistys saatin ajamalla akka ja lapset kirveen kanssa kännissä hankeen talvella. mitä tapahtui näille hienoille ajoille kun vain mies sai mennä kapakkaan? nykypäivänä jännitys otetaan sillä että akka menee baarii et mies tulee mustasukkaiseksi sitten mies alistaa naisen vihaisella seksillä. eikö vaan olla kaikki selvinpäin ja mennään vaikka hyppiin lentokoneesta? jännitystä saa nykypäivänä ilman että ketään pitään alistaa tai pahoinpidellä joten miksi vanhoja perinteitä pitää yllä? eletään kummiskin jo melkein aikaa milloin futuristinen maailma mitä ollaan nähty elokuvissa on todellista. kohta meillä on lentäviä autoja mutta silti ollaan niin alkukantaisia.

    • korvenkyynel

      Naiset haluaa välillä testata markkina-arvonsa.Mikäpä siinä.

      • e3334242312

        miksi naiset? eikö nykeinen riitä? jos ei niin ota ero/ lopeta suhde ja etsi sitten uusi. sairasta että pitää hakea seuraa kun on suhteessa.


    • Voi voi ketä vois kiinnostaa eiköhän oo muuta sitä tää
      Onneksi jori

    • simplex

      Ei tuota asiaa tarvitse selittää ja turha esittää tyhmää kun varmasti jokainen ymmärtää miksi mies kieltää sen. Jos et noin vähäistä "uhrausta" ole valmis tekemään miehesi vuoksi, niin eikö ole parempi jos annat hänet samantien jollekkin toiselle?

      • mustasukkaisuutta.tuo

        No minä en ainakaan ymmärrä joten selitä ihmeessä. Kun mies ei itse viihdy baareissa niin hänen tyttöystävänsäkkään ei saisi niistä pitää eikä ainakaan käydä sellaisessa sen kerran tai pari vuodessa? Mielestäni tuo kuulostaa yhtä järjettömältä kuin että tyttöystävä ei saisi katsoa leffoja kun mies ei itse niistä välitä! :O


      • simplex
        mustasukkaisuutta.tuo kirjoitti:

        No minä en ainakaan ymmärrä joten selitä ihmeessä. Kun mies ei itse viihdy baareissa niin hänen tyttöystävänsäkkään ei saisi niistä pitää eikä ainakaan käydä sellaisessa sen kerran tai pari vuodessa? Mielestäni tuo kuulostaa yhtä järjettömältä kuin että tyttöystävä ei saisi katsoa leffoja kun mies ei itse niistä välitä! :O

        Aivan vapaasti saa pitää baareista mutta ei niihin ole mitään tarvetta mennä jos puoliso ei sitä hyväksy. Baari on alkoholin juomiseen tarkoitettu paikka. Sinne voi ne heikot ihmiset mennä hakemaan rohkaisua, jos ei muuten uskalla toteuttaa itseään. Tietysti on niitä jotka vain nauttivat siitä tunnelmasta, mutta he ovat asia erikseen, eivätkä varmasti ota puolisoksi sellaista joka tuota toimintaa vastustaa. Tässä yhteiskunnassa alkoholin käyttö on veruke tehdä ihan mitä huvittaa, vastaamatta seurauksista. Nykyinen naisten moraali on niin retuperällä ettei ole ihme vaikka tuo toiminta on kielletty parisuhteissa.

        Elokuvat on vaikea yhdistää baareihin, mikä logiikka tuossa oli? Siis puhuttiin yhdestä asiasta ja vedit jotain täysin järjetöntä siihen vertailuksi.. "Joo eikä nainen saisi puhua puhelimessa kun mies ei sellaisesta välitä". Huomaatko..


      • mustasukkaisuutta.tuo
        simplex kirjoitti:

        Aivan vapaasti saa pitää baareista mutta ei niihin ole mitään tarvetta mennä jos puoliso ei sitä hyväksy. Baari on alkoholin juomiseen tarkoitettu paikka. Sinne voi ne heikot ihmiset mennä hakemaan rohkaisua, jos ei muuten uskalla toteuttaa itseään. Tietysti on niitä jotka vain nauttivat siitä tunnelmasta, mutta he ovat asia erikseen, eivätkä varmasti ota puolisoksi sellaista joka tuota toimintaa vastustaa. Tässä yhteiskunnassa alkoholin käyttö on veruke tehdä ihan mitä huvittaa, vastaamatta seurauksista. Nykyinen naisten moraali on niin retuperällä ettei ole ihme vaikka tuo toiminta on kielletty parisuhteissa.

        Elokuvat on vaikea yhdistää baareihin, mikä logiikka tuossa oli? Siis puhuttiin yhdestä asiasta ja vedit jotain täysin järjetöntä siihen vertailuksi.. "Joo eikä nainen saisi puhua puhelimessa kun mies ei sellaisesta välitä". Huomaatko..

        Ahaa. Eli pelkkää ennakkoluuloisuutta ja/tai oma käytöksen projektoimista toiseen? Se että sinun mielestäsi baarit ovat vain paikkoja heikoille ihmisille hakea rohkaisua ei tarkoita että ne olisivat sitä universaalisti. Minun mielestäni baarit (huom! Baareilla tarkoitan kaikkia sen kaltaisia lähikapakoista yökerhoihin) ovat mitä mukavampia illan istumispaikkoja ja se että joku oikeasti vaatisi puolisoaan pysymästä niistä kaukana on ihan yhtä absurdia kuin se että kieltäisi katsomasta niitä leffoja. Voihan sitä kuvitella vaikka että elokuvat saavat toisen haikailemaan parempaa ihan yhtä lailla kuin voi kuvitella että baareissa kaikki hakee vaan pikapanoja. Täyttä paskaa molemmat ja silti kumpaakin olen joutunut todistamaan. On vain vaikeaa vain ymmärtää ajattelua tuollaisen käytöksen taustalla.


      • kustafvonpölhö
        mustasukkaisuutta.tuo kirjoitti:

        Ahaa. Eli pelkkää ennakkoluuloisuutta ja/tai oma käytöksen projektoimista toiseen? Se että sinun mielestäsi baarit ovat vain paikkoja heikoille ihmisille hakea rohkaisua ei tarkoita että ne olisivat sitä universaalisti. Minun mielestäni baarit (huom! Baareilla tarkoitan kaikkia sen kaltaisia lähikapakoista yökerhoihin) ovat mitä mukavampia illan istumispaikkoja ja se että joku oikeasti vaatisi puolisoaan pysymästä niistä kaukana on ihan yhtä absurdia kuin se että kieltäisi katsomasta niitä leffoja. Voihan sitä kuvitella vaikka että elokuvat saavat toisen haikailemaan parempaa ihan yhtä lailla kuin voi kuvitella että baareissa kaikki hakee vaan pikapanoja. Täyttä paskaa molemmat ja silti kumpaakin olen joutunut todistamaan. On vain vaikeaa vain ymmärtää ajattelua tuollaisen käytöksen taustalla.

        Jaahas! Ravintoloitsija päätti sitten tulla itse ääneen?!

        Ei kapakat ole koskaan mukavia paikkoja illan viettoon. Kuka nyt siellä edes haluaisi istua? kotona on paljon mukavampaa. Ei ole kännnääjiä örveltämmässä!

        Jos ollaan parisuhteen, niin sitten ollaan. Mikäli tämä ei akkaa miellytä, niin saa lähteä lätkimään.

        Naisen aivot ovat sellaiset, että pitää aina testata radalla oma markkina arvo. Kelpaako kentien vielä muille miehille. Naiset hankkivat kalliita merkki vaatteita, meikkejä ja hajusteita, koska ovat epävarmoja itsestään. Mies ei piittaa merkkkivaatteista, tai meikatuista naisista tippaakan. Mikä voi olla sen typerämpää ja tyhmepää kuin pakkelinaamainen nainen. MIes osaa katsoa tämän naamion läpi. Kaikki naisten hömpötys on turhaa. Nainen on niin tyhmä ettei tajua sitä. Mies kiinnittää huomionsa naisen käytökseen ja siihen, onko korvien välissä muutakin kuin tyhjää.


        Olen useita ravintoloita kolunut monena vuotena, mutta ei siellä ole koskaan ollut hauskaa olen sitten ollut enempi, tai vähempi kännissä.


      • mustasukkaisuutta.tuo
        kustafvonpölhö kirjoitti:

        Jaahas! Ravintoloitsija päätti sitten tulla itse ääneen?!

        Ei kapakat ole koskaan mukavia paikkoja illan viettoon. Kuka nyt siellä edes haluaisi istua? kotona on paljon mukavampaa. Ei ole kännnääjiä örveltämmässä!

        Jos ollaan parisuhteen, niin sitten ollaan. Mikäli tämä ei akkaa miellytä, niin saa lähteä lätkimään.

        Naisen aivot ovat sellaiset, että pitää aina testata radalla oma markkina arvo. Kelpaako kentien vielä muille miehille. Naiset hankkivat kalliita merkki vaatteita, meikkejä ja hajusteita, koska ovat epävarmoja itsestään. Mies ei piittaa merkkkivaatteista, tai meikatuista naisista tippaakan. Mikä voi olla sen typerämpää ja tyhmepää kuin pakkelinaamainen nainen. MIes osaa katsoa tämän naamion läpi. Kaikki naisten hömpötys on turhaa. Nainen on niin tyhmä ettei tajua sitä. Mies kiinnittää huomionsa naisen käytökseen ja siihen, onko korvien välissä muutakin kuin tyhjää.


        Olen useita ravintoloita kolunut monena vuotena, mutta ei siellä ole koskaan ollut hauskaa olen sitten ollut enempi, tai vähempi kännissä.

        Ei, en ole itse ravintoloitsija vaan ihan tavallinen opiskelija. Kyllä minä ainakin viihdyn baareissa ihan selvinpäinkin ja niin viihtyvät suurin osa ystävistäni ja itse asiassa puolet koko koulusta (se toinen puolikin viihtyy sitten kännissä). Siinä on se oma tunnelmansa: on ihmisiä, musiikkia, naurua ja sellaista rentoa yhteismeininkiä mitä ei missään täysin alkottomissa paikoissa näin suomalaisessa jurossa kulttuurissa vaan ole. Eihän KAIKKI tietenkään baareissa viihdy, on hyvä kuitenkin pitää mielessä ettei meitä kaikki ole tehty samasta muotista eikä ole olemassakaan sellaista asiaa josta aivan jokainen universaalisti olisi samaa mieltä.

        Sitähän se seurustelu on että otetaan selvää ja opetellaan tuntemaan toinen toisensa. Parisuhteestakaan kun ei ole "yhtä ja oikeaa" mallia. Sinä varmasti haluat kumppanin joka viihtyy kanssasi kotona rauhallista iltaa viettämässä, minä haluan kumppanin joka lähtee kanssani myös ulos tuulettumaan silloin tällöin tai sitten sallii minun käydä ystävieni kanssa.

        Tuo loppu osa kuulosti hyvin katkeralta purkautumiselta. Ymmärrät varmasti, etteivät kaikki naiset (eikä miehet) ole samasta muotista? Toiset meikkaa ja haalii merkkivaatteita, toiset ei. On niitä miehiäkin jotka haluavat barbin näköisen edustusvaimon, ei minun silti tulisi mielenkään haukkua kaikkia miehiä pinnallisiksi saati tyhmiksi.


      • kustaffvonpölhö
        mustasukkaisuutta.tuo kirjoitti:

        Ei, en ole itse ravintoloitsija vaan ihan tavallinen opiskelija. Kyllä minä ainakin viihdyn baareissa ihan selvinpäinkin ja niin viihtyvät suurin osa ystävistäni ja itse asiassa puolet koko koulusta (se toinen puolikin viihtyy sitten kännissä). Siinä on se oma tunnelmansa: on ihmisiä, musiikkia, naurua ja sellaista rentoa yhteismeininkiä mitä ei missään täysin alkottomissa paikoissa näin suomalaisessa jurossa kulttuurissa vaan ole. Eihän KAIKKI tietenkään baareissa viihdy, on hyvä kuitenkin pitää mielessä ettei meitä kaikki ole tehty samasta muotista eikä ole olemassakaan sellaista asiaa josta aivan jokainen universaalisti olisi samaa mieltä.

        Sitähän se seurustelu on että otetaan selvää ja opetellaan tuntemaan toinen toisensa. Parisuhteestakaan kun ei ole "yhtä ja oikeaa" mallia. Sinä varmasti haluat kumppanin joka viihtyy kanssasi kotona rauhallista iltaa viettämässä, minä haluan kumppanin joka lähtee kanssani myös ulos tuulettumaan silloin tällöin tai sitten sallii minun käydä ystävieni kanssa.

        Tuo loppu osa kuulosti hyvin katkeralta purkautumiselta. Ymmärrät varmasti, etteivät kaikki naiset (eikä miehet) ole samasta muotista? Toiset meikkaa ja haalii merkkivaatteita, toiset ei. On niitä miehiäkin jotka haluavat barbin näköisen edustusvaimon, ei minun silti tulisi mielenkään haukkua kaikkia miehiä pinnallisiksi saati tyhmiksi.

        Molemmat kirjoituksesi osoittavat sen, että olet ravintola alalla, vaikka et myönnä sitä!
        Ei kukaan normaalia elämää elävä ihminen luuhaa ravintoloissa. Ellei ole kova juoppo.

        Enpä ole koskaan ravintolassa löytänyt tunnelmaa, vaikka kävin 70 luvulla Tavalla ja Alibissa. Näin siellä usein julkisuudestakin tuttuja naamoja. Kalja näytti maistuvan heillekin kuten niin monelle muullekin. Ei se silti savuisessa ja meluisassa kapakassa tunnelmaa nostanut. Lyylitkin oli silloin mitä oli. Tänä päivänä sama asia. Monet olen sieltä mukanani vienyt, joten ei minulla ainakaan ole siitä jäänyt mitään katkeruutta. Kunnollista akkaa sieltä on turha etsiä. Kaikki tavalla, jos toisella sekaisin koko elämänsä kanssa. Eronneet odottavat vaan löytävänsä elättäjää itselleen ja muksuilleen. Minä en ala elättäjäksi.


      • mustasukkaisuutta.tuo
        kustaffvonpölhö kirjoitti:

        Molemmat kirjoituksesi osoittavat sen, että olet ravintola alalla, vaikka et myönnä sitä!
        Ei kukaan normaalia elämää elävä ihminen luuhaa ravintoloissa. Ellei ole kova juoppo.

        Enpä ole koskaan ravintolassa löytänyt tunnelmaa, vaikka kävin 70 luvulla Tavalla ja Alibissa. Näin siellä usein julkisuudestakin tuttuja naamoja. Kalja näytti maistuvan heillekin kuten niin monelle muullekin. Ei se silti savuisessa ja meluisassa kapakassa tunnelmaa nostanut. Lyylitkin oli silloin mitä oli. Tänä päivänä sama asia. Monet olen sieltä mukanani vienyt, joten ei minulla ainakaan ole siitä jäänyt mitään katkeruutta. Kunnollista akkaa sieltä on turha etsiä. Kaikki tavalla, jos toisella sekaisin koko elämänsä kanssa. Eronneet odottavat vaan löytävänsä elättäjää itselleen ja muksuilleen. Minä en ala elättäjäksi.

        Usko siis rauhassa harhoihisi. Minä en keksi mitään syytä miksi valehtelisin etten ole ravintoloitsija jos sellainen olisi sillä alan valinta ei kuitenkaan vaikuta ihmisen oikeuteen mielipiteeseen.

        Sinun mielestäsi kukaan normaalia elämää elävä ihminen ei luuhaa baareissa. Selvä. Minun mielestäni sinulla on surullisen suppea käsitys normaalista elämästä. En kyllä menisi "kovaksi juopoksi" ketään väittämään sillä perusteella että haluaa sen kerran tai pari kertaa vuodessa käydä baarissa - etenkään kun ei siellä baarissa käydäkseen ole mikään pakko juoda.


    • 4rrtyyyyyyyyyy

      tykkään puristella varutten naisten pyllyjä baarissa ja sitten antavat minulle bitchs läpsin. myöhemmin kun ovat juovuksissa tulevat takaisin luoksin ja raahaavat minut vessaan imemään minun kikkeliä

      • otanosaa

        Jos nyt oikein ymmärsin niin naiset raahaavat sinut vessaan ja pakottavat sinut siellä imemään omaa kikuliasi.


    • iiro2

      Miehesi on Mies. Vaistoihinsa yhteyden säilyttänyt viisas Mies. Vain hullu päästää oman kultansa muiden metsästettäväksi kapakkaan. Miehesi rakastaa sinua paljon, eikä halua sinua menettää. On aivan luonnollista, että hän tekee kaikkensa, ettet joutuisi muiden metsästettäväksi.

      • zxe44343432

        näinhän se menee mutta oikea totuus on nainen on metsästäjä ja mies on saalis. totta vai tarua...päätelkää itse.. jos katsolle vähän mediaa niin kyllä se on nainen joka laittaa ansan kuten metsästäjä tekee kun hakee saalista..jännin peli on kissa hiiri leikki muu on turhaa.kun toinen antaa periksi niin peli on loppu. tämä on elämän peli.


    • Aboriginaali

      Alkoholi ja naishormonit
      Alkoholin kertakäyttö johtaa naisilla ohimeneviin muutoksiin veren sukupuolihormoneissa (kuva 1). Kertakäyttö ei vaikuta gonadotropiineihin (follikkelia stimuloiva hormoni FSH, luteinisoiva hormoni LH), joten vaikutus steroideihin ei ole hypotalamus-hypofyysiperäinen. Alkoholihumalan aikana veren progesteronipitoisuus saattaa pienentyä ja estradiolipitoisuus kasvaa ohimenevästi (Sarkola 2001). Etenkin vaihdevuodet ohittaneilla naisilla, jotka käyttävät estrogeenikorvaushoitoa, estradiolipitoisuus voi suurentua hetkellisesti jopa 2–3-kertaiseksi (Ginsburg ym. 1996). Toisaalta alkoholin lyhyt- tai pitkäaikainen käyttö ei näytä vaikuttavan merkittävästi ehkäisypillereiden etinyyliestradioliin (Sarkola 2001). Alkoholin aiheuttaman estrogeenipitoisuuden suurenemisen on arveltu selittävän osittain alkoholin rintasyöpäriskiä suurentavaa vaikutusta (Smith-Warner ym. 1998). Epidemiologisten tutkimusten mukaan alkoholinkäyttö selittää vain noin 2 % rintasyövistä (Tseng ym. 1999). Koko kansanterveyden kannalta alkoholin vaikutus rintasyöpäriskiin on siis pieni, mutta se voi olla merkityksellinen alkoholin suurkuluttajilla, estrogeenikorvaushoitoa saavilla ja henkilöillä, joilla on useita rintasyövälle altistavia tekijöitä.

      Naisen pitkäaikainen alkoholin suurkulutus voi aiheuttaa kuukautiskierron häiriintymisen ja lapsettomuutta (Wilsnack ym. 1984). Oireiden taustalla on hormonaalinen häiriö, eikä munasarjoissa tai kohdun limakalvolla yleensä havaita makroskooppista poikkeavuutta. Alkoholin aiheuttama hedelmällisyyden heikkeneminen ilmenee etupäässä alkoholia pitkään käyttävillä suurkuluttajilla (Gill 2000), etenkin alkoholimaksavaurion yhteydessä, mutta hedelmättömyyttä voi joidenkin tutkimusten mukaan ilmetä myös alkoholin kohtuukäyttäjillä (Jensen ym. 1998). Kuukautishäiriö voi ilmetä korjaantuvana amenorreana tai jopa ennenaikaisten vaihdevuosien kehittymisenä. Tällöin gonadotropiini, estrogeeni- ja progesteronipitoisuudet ovat kaikki pieniä eli alkoholin vaikutusmekanismi on aivoperäinen (Välimäki ym. 1984).

      Alkoholin pitkäaikaiseen suurkulutukseen liittyy myös luukadon lisääntyminen (Laitinen ja Välimäki 1998, Turner 2000). Alkoholin aiheuttama luukato on miehillä runsaampaa kuin naisilla ja näyttää ilmenevän etupäässä potilailla, joilla on alkoholimaksavaurio ja heikosta ravitsemuksesta johtuva D-vitamiinin ja kalsiumin puute. Toisaalta kohtuukäytön on osoitettu lisäävän naisilla luun tiheyttä (Rapuri ym. 2000), mikä saattaa selittyä alkoholin estradiolipitoisuutta suurentavan vaikutuksen pohjalta.
      -----------------------------------

      • 888888888888886544

        Asia puhetta.


      • vapauta_aivosi

        Ihan hullua tekstiä. Entä ne jotka eivät juo alkoholia? Se yleistyy koko ajan.


    • NoYllätys

      Miksi kiusaat miestäsi? Juopotella voi kavereiden kanssa muuallakin kun baarissa ja tulee halvemmaksikin. Herää kysymys mitä haet tällä baareilullasi? Jokainen nainen tietää että baarissa pörrää enemmän jos jonkinlaista vonkaajaa kuin muualla. Haetko kohotusta itsetunnollesi vai komeampaa uutta miestä? Kaveruudesta tuskin on kyse kuten edellä sanoin päänsä voi sekoittaa halvemmallakin viinalla kun baarialkoholilla. Totuus vaan on se jos mies menee baariin hän saa tuskin yhtään isku yritystä naisilta mutta jos nainen menee baariin on kokoajan ympärillä pillun kipeitä vonkaajia. Ymmärrän ukkoasi täysin. Senkun menet baariin mutta mene sitten sinkkuna sitä seuraa hakemaan. Varattuna pettämään on todella säälittävää ja epäoikeudenmukaista. Vai mitä sanoisit jos roolijako olisikin toisinpäin? Sinun naisena baariin mennessä et saa yhtään vonkaavaa miestä perääsi mutta miehesi mennessä baariin olisi hänen kimpussa kokoajan naisia? Joo tiedän sanomattakin että et asiaa hyväksyisi jos biologia sanoisi tilanteen näinpäin.

    • reino...espoosta

      Ei oo viisasta, tule mun luo, yhdynnän jälkeen olet vain mun.
      Pidän sua kulta, kuin kukkaa kämmenellä.
      Olen kunnon mies ja viinaan en koske.
      Nyt vain ju....an luomaa yrttiä polttelen ja sua ajattelen.
      Jännitystä haen mä vain ripulikakasta, enkä välitä naapurin akasta.
      Olen peräkammarin poika vain, tule ja mut pelasta.
      Lisä seuraavien savujen jälkeen, jos oon pystyssä.
      Pitää mun vielä vähän runkata ja alan nyt kullia hinkata

    • Ota valokuva miehestä tai vaihda puheeaihetta

    • eivaikeaaollamenemättä

      Jos minä seurustelisin niin ei minulla olisi mitään mielenkiintoa lähetä baariin. Kunnioittaisin miestäni niin paljon.

      • vapauta_aivosi

        Et haluaisi kerran vuodessa tapaamaan kavereita? Mahtaa olla vivahteikas elämä.


      • Minä_ainakin
        vapauta_aivosi kirjoitti:

        Et haluaisi kerran vuodessa tapaamaan kavereita? Mahtaa olla vivahteikas elämä.

        Haluan tavata kavereita jossakin rauhallisessa ja hiljaisessa paikassa ja ilman alkoholia.
        En ymmärrä mitä järkeä mennä jonnekkin meluiseen paikkaan karjumaan.


      • arvoituson

        Ei kukaan pakota juomaan alkoholia ja nykyään moni nainen juo alkoholittomia vaihtoehtoja. Jopa jotkut miehetkin. Kotona tuskin on samaa tunnelmaa kuin siellä missä on paljon ihmisiä. Onko se liikaa vaadittu, että kerran vuodessa pääsisi vähän tuulettumaan? En minäkään ymmärrä, että miksi joku haluaa jotakin mitä minä en kaipaa, mutta en sitä heiltä kiellä. Hulluhan olisin, jos yrittäisin.


    • eimustasukkaisetpuolisot

      Olen ollut 30 vuotta yhdessä mieheni kanssa. Alusta asti on ollut selvää, että me kummatkin saamme tavata omia ystäviämme, missä tahdomme. Mieheni käy baareissa kavereidensa kanssa, ja minä tanssipaikoissa ystävättärieni kanssa. En ole koskaan pettänyt miestäni, eikä hän ole ainakaan toistaiseksi jäänyt kiinni pettämisestä.... Minä rakastan tanssimista; mieheni ei osaa tanssia, eikä välitä sitä opetellakaan. Meillä menee hyvin näin.

      Aloittajaa neuvon jättämään tuollaisen miesystävän.

    • Fiksu-ja-kunnollinen

      Saatko edes hengitää ilman lupaa tai syödä ruokaa tai käydä kaupassa.? Miehes on pääsi ja sun pitää erota heti.

    • riippuuvastaakoMvaiN

      Käytännössä jokainen vastaaja nainen paljastaa feministisyytensä täällä ja joka tekstistä loistaa "jätä se sika" Se jättäminen kun vaan on nykyään ratkaisu joka ongelmaan vaikkapa siihen kun "mieheni pudotti arvokkaimman muumimukini vahingossa, mitä teen" "jätä se sika" on useampien femakoiden vastaus oli kyseessä mikä tahansa mieheen liittyvä tekaistu ongelma. Voisin lyödä isonkin summan vetoa sen puolesta jos avauksen tasan samalla tekstillä olisi tehnyt mies ja puhunut naisestaan niin jo olisi femakoiden mielipiteet vastaavasti toisinpäin kunhan olisivat vaan miestä vastaan. Nää palstat vaan täällä on sellaisia joissa enemmän loimuaa viha ja katkeruus vastakkaiseen sukupuoleen kun todellinen asiamukainen perustelu esitettyyn kysymykseen.

      • vapauta_aivosi

        Miten näet sukupuolen tekstistä? Älä usko omiin stereotypioihisi.
        Jos mies on heti alussa mustasukkainen ja omistushaluinen, niin kannattaa herätellä sitä itsesuojeluvaistoa. Tämä ei ole ensimmäinen tapaus.


      • Pers-1956

        Jättäessään sen sian nainen alkaa käyttämään kestämättömästi hyväkseen yhteiskunnan tukia. Omaan asuntoon haluaa asumistukea ym. Tällaiset erot tulevat hyvin kalliiksi veronmaksajille.


      • Aikuisia_ihmisiäkö

        "riippuuvastaakoMvaiN"
        Onko tuo sukupuolitausta teksteissa toiveesi vai harmisi? Mietipä tosiaan omia steretypioitasi. Haluatko tekstilläsi vahvistaa niitä?


      • Ei_kapakassa_nauti_yäk

        Minä en todellakaan ole mies vaikka ihmettelen miksi pitää käydä kapakoissa tai baareissa? En viihtyis suhteessa jos pitäis niissä käydä. Miksei mieheni voi nähdä ystäviä muualla ja näyttää minulle kerran keitä ne ystävät on - edes ohimenneen . JOS kapakassa haluaa käydä sit minä olen väärä ihminen hänelle. Oon käynyt kapakassa ja todellakin ällöttöviä miehiä on iskemässä ja ei siellä voi selvänä olla. Joten mieluummin käyn vaikka kuntosalilla.


    • Ihmettelijää

      Monesti nainen saa kattoa peiliin. Arvaanko oikein? Ulos ku lähetään tyttöjen kans pistetään itsensä viimeisen päälle kauniiksi ja seksikkääksi.
      Oman ukon kans ku lähetään ulos ni vaan jotai siistimpää.
      Osunko oikeen?
      Ja yllättäen stringit löytyy jalkaan jos tyttöjen kans ulos?

      • ihanvaanbilettään

        Juurikin noin. Kuinka monta kertaa olenkin sen nähnyt tässä päälle kolmenkympin elämäni suhteissa että silloin kun me lähdetään muijan kanssa ulos on päällä vaan jotain nättiä ja ihan sama millaiset mummo kalsarit on alla mutta sitten kun muijat on lähdössä "tyttöjen iltaan" ja baareileen niin onhan se ihme että silloin ne alusvaatteetkin pitää olla tiptop. Kertoo se mistä? Jokainen päätelköön.


      • vapauta_aivosi

        Tiedoksi sinulle: nainen pukeutuu itseään ja toisia naisia varten.


      • seliseliseli
        vapauta_aivosi kirjoitti:

        Tiedoksi sinulle: nainen pukeutuu itseään ja toisia naisia varten.

        No on se ihme että naisen lähdettyä yksin vaikka keskelle erämaata lappiin ei hän meikkaa ja laittele viimeisen päälle stringejä sekä kireämpiä farkkuja ja korkkareita koska hän mielestäsi pukeutuu vain itseään varten. Mikähän asia näissä sitten erottaa jutut sinun päähän pinttymistäsi muu kuin selittelyn maku ja asioiden kiertely? En ole koskaan vielä nähnyt naista joka pukeutuisi itseään tai omia naiskavereitaan varten vaan aina ne kireimmät topit, farkut ja sotamaalaukset tehdään vain miesten silmää varten sanot sitten mitä tahansa. Jos näin ei olisi niin miksi naiset sitten eivät lähde niissä rennoimmissa verkkareissa, huppareissa, pilkkihaalareissa yms baariin?


      • näintäällätänään
        vapauta_aivosi kirjoitti:

        Tiedoksi sinulle: nainen pukeutuu itseään ja toisia naisia varten.

        Hei, aivoton!

        Miksi?

        Pukeutua itseään varten? Onko kaikki naiset fetissejä ja lesboja? Mitä helvetin väliä sillä, minkälaiset rytkyt vetää päälle. Sama tollo niissä rytkyjen sisällä kuitenkin asustaa!! Ei ne rytkyt tuo järkeä yhtään lisää!!

        Toki tiedän sen, että nainen on niin yksinkertainen kuin on. Pitää kilpailla muita naisia vastaan laittautumalla, vaikka nämä muut naiset ovat kavereita.

        Ps. En ole kateellinen kenellekkään mistään. Totuus on vain se, mikä se on!
        Ei kapakassa luuhaaminen, tai pukeutuminen jotain varten ole elämässä kovin iso asia.


      • öhulgh
        ihanvaanbilettään kirjoitti:

        Juurikin noin. Kuinka monta kertaa olenkin sen nähnyt tässä päälle kolmenkympin elämäni suhteissa että silloin kun me lähdetään muijan kanssa ulos on päällä vaan jotain nättiä ja ihan sama millaiset mummo kalsarit on alla mutta sitten kun muijat on lähdössä "tyttöjen iltaan" ja baareileen niin onhan se ihme että silloin ne alusvaatteetkin pitää olla tiptop. Kertoo se mistä? Jokainen päätelköön.

        Kai se on jotain kilpavarustelua, oot kai huomannut että akat käy vessassakin yhdessä? Kai se pitää kavereille näyttää, että näin hyvin meillä menee..


      • Minijamaskara

        Mitähän helwettiä se kuuluu kenellekään miksi nainen pukeutuu niin kuin pukeutuu, miten, ketä varten, millä lailla ... ? Pukeutuminen on henkilö- ja persoonakohtainen asia, joka on kiinni vain ja ainoastaan pukeutujan kukkarosta ja omista mieltymyksistä. Siihen ei tarvita yhdenkään eikä kenenkään muun mielipidettä puhumattakaan nyt kääpiöaivoisista tyhjää täynnä olevista arvioinneista.


      • kuumapaikka
        Minijamaskara kirjoitti:

        Mitähän helwettiä se kuuluu kenellekään miksi nainen pukeutuu niin kuin pukeutuu, miten, ketä varten, millä lailla ... ? Pukeutuminen on henkilö- ja persoonakohtainen asia, joka on kiinni vain ja ainoastaan pukeutujan kukkarosta ja omista mieltymyksistä. Siihen ei tarvita yhdenkään eikä kenenkään muun mielipidettä puhumattakaan nyt kääpiöaivoisista tyhjää täynnä olevista arvioinneista.

        Jos nainen esim. pukeutuu paljastelevasti, niin kaipa sen motiivin tietää? Varsinkin jos on varattu. Ja turha sitä on kiistää että joillakin naisilla pukeutuminen on "kilpavarustelua" toisia naisia vastaan.


      • kustaffvonpölhö
        Minijamaskara kirjoitti:

        Mitähän helwettiä se kuuluu kenellekään miksi nainen pukeutuu niin kuin pukeutuu, miten, ketä varten, millä lailla ... ? Pukeutuminen on henkilö- ja persoonakohtainen asia, joka on kiinni vain ja ainoastaan pukeutujan kukkarosta ja omista mieltymyksistä. Siihen ei tarvita yhdenkään eikä kenenkään muun mielipidettä puhumattakaan nyt kääpiöaivoisista tyhjää täynnä olevista arvioinneista.

        Juu. Eihän se kuulukaan. Sellainen nainen, joka pukeutuu erikoisesti ravintolaa varten näyttää miesten mielestä lähinnä säälittävältä tollolta. Korvien väli sen on, joka asian ratkaisee. Jos korvien välissä on tyhjää, niin ei siinä erikoinen pukeutuminen auta! Kuten mielipiteesi osoittaa erittäin hyvin. Tais kolahtaa oikein kunnolla? Vai kuinka?


      • batiman
        vapauta_aivosi kirjoitti:

        Tiedoksi sinulle: nainen pukeutuu itseään ja toisia naisia varten.

        niin jos on lepakko


      • CamelBootsitjalassa
        kustaffvonpölhö kirjoitti:

        Juu. Eihän se kuulukaan. Sellainen nainen, joka pukeutuu erikoisesti ravintolaa varten näyttää miesten mielestä lähinnä säälittävältä tollolta. Korvien väli sen on, joka asian ratkaisee. Jos korvien välissä on tyhjää, niin ei siinä erikoinen pukeutuminen auta! Kuten mielipiteesi osoittaa erittäin hyvin. Tais kolahtaa oikein kunnolla? Vai kuinka?

        Niin mikä? Mitä jos huolehtisit vain siitä, mikä omaan "pölhön" osaasi on kolahtanut. Mua ei minkään valtakunnan pölhökustaat määrää sen enempää pukeutumisessa kuin missään muissakaan asioissa.


    • pelkää että petät sitä.

    • saatanahuara

      pane ittees pyllyy

    • kaveri sairasoloisen mustasukkainen.kyllä baarissa voi käydä silloin tällöin kun ei joka vko loppu.vaihtelua elämään,luottamus molemminpuolista ei petetä TOISTA.VAIMONI KÄY BAARISSA KAVEREITTEN KANSSA TULEE KOTIIN KAIKKI OK.SAMOIN TEEN ITSE KANS.KAIKKI TOIMII KÄYMME JOSKUS MYÖS YHDESSÄ VAIMO SAA TANSSIA VIERAAN KANSSA EI SIINÄ MITÄÄN PAHAA OLE,LUOTEESTA KAIKKI KIINNI JOS ON VAIKKA LUULOSAIRAS TAI MUUTEN EPÄILEVÄ KANNATTAIS MENNÄ HAKEMAAN AMMATTIAUTTAJILTA APUA.

    • väärä_kumppani

      Häpeätkö miestäsi? Tai onko miehesi tyypillinen luolamies jonka mukaan naisen paikka on hellan ja nyrkin välissä kun ei ole miehensä petikaverina?

    • lij

      jätkä voi olla sairas tai kylänpoika juntti einari ym.ei terve.

      • Matuuuuuuuuuuuuuuuu

        Tai edustaa sitä yhtä mitä ei saa mainita.


    • Tietotuusjaelämä

      Mistä päättelitte, että aloittaja on nainen?

      • Luo.itse

        Koska ap:n nimimerkki on "nimetöntyttö"? Ja hän kertoo olevansa suhteessa jossa MIES ei halua hänen menevän TYTTÖkavereidensa kanssa ulos? Oletus on että ap:n on hetero eli tässä tapauksessa nainen ja hän käy ulkona samaa sukupuolta olevien kavereidensa kanssa eli taas, nainen.


    • vaihda_viisaampaan

      Dump that braindead asshole!

    • tää_ön_tätä

      Kyll sitä vöi bääriin mennä jös hälyää, ei kykään vöi sitä estää

    • rererreeer

      Eroa hyvä ihminen. Eihän tuossa ole mitään rakkautta ja lämpöä sekä luottamusta parisuhteessa. Parisuhteessa ei kontrolloida toista.

      • vaimitä

        Eikä myöskään petetä ja jaeta itseään toisille miehille.


      • Mieti.våhä

        Puhe oli kavereiden kanssa baariin menosta. Vaikka sinä käytkin "baarissa" jakamassa itseäsi niin toiset käy ihan vaan baareissa istumassa iltaa, pelaamassa biljardia tai bingoa tai tanssimassa ja laulamassa karaokea.


      • mietin.vähä
        Mieti.våhä kirjoitti:

        Puhe oli kavereiden kanssa baariin menosta. Vaikka sinä käytkin "baarissa" jakamassa itseäsi niin toiset käy ihan vaan baareissa istumassa iltaa, pelaamassa biljardia tai bingoa tai tanssimassa ja laulamassa karaokea.

        Kyllä varmaan joo :D Siinä välissä käydään vähän "harrastamassa" wc:ssä tai jossain muualla.


    • eläitseomaaelämääsi

      Ehkä kannattais kuunnella itseäsi,jos haluat mennä baariin niin mene. Jokaisella yksilöllä on vapaus elää elämäänsä miten haluaa eikä kenelläkään ole oikeus puuttua siihen. Jos mies on niin mustasukkanen että ei luota naiseensa niin sulla on luutavasti väärä mies. Terveeseen suhteeseen kuuluu molemminpuolinen luottamus. Mikään suhde ei toimi noin pidemmänpäälle ja jos menet baariin ja mies jättää niin se vika ei ole sussa vaan hänessä.

      • logiikkasiko

        Luottamusko on sitten sitä, että kunhan toinen ei saa tietää että pettää niin kaikki on ihan OK?


      • Mieti.våhä

        Luottamus on sitä ettei heti epäile pettämistä kun toinen haluaa välillä viettää aikaa ystäviensä kanssa.


      • mieti.itse.vain
        Mieti.våhä kirjoitti:

        Luottamus on sitä ettei heti epäile pettämistä kun toinen haluaa välillä viettää aikaa ystäviensä kanssa.

        Vaikka todellisuudessa kuitenkin olisi pettänyt?


    • Kokemus.puhuu

      Tästä huomataan, millä mielellä "pojat" menee ihan vaan iltakaljalle ja politiikkaa puhumaan ja tikkaa heittämään lähipubiin.
      Tieto on valtaa. Omaa naisystävää ei sinne päästetä, on kyllä juttu niin.

      Pitäisi kotona emännänkin ymmärtää, millaisia ne iltahuvit poikien kesken loppujen lopuksi ovat.
      Eipä siellä niitten kavereittenkaan tyttöystäviä näy, varmuuden vuoksi.

    • korvenkyynel

      Kun varatut naiset alkaa baareissa pyörimään,niin todennäkoisesti eroavat miehestään vuoden sisällä.

      • Maalaistyttö.10

        Minäkin käyn tyttökavereitteni kanssa baarissa silloin tällöin kuten ap. Viisi heistä ovat varattuja, olleet jo 6, 3, 3, 2 ja 1,5 vuotta ihan onnellisesti. ;)

        On noita miehiäkin mukaan pyydetty mutta ei ne oikeen viihdy. Eikä yksikään ole silti halunnut kieltää meitä tyttöjen kesken käymästä tanssimassa. Ne onkin fiksuja miehiä.


      • todellakinmaalainen
        Maalaistyttö.10 kirjoitti:

        Minäkin käyn tyttökavereitteni kanssa baarissa silloin tällöin kuten ap. Viisi heistä ovat varattuja, olleet jo 6, 3, 3, 2 ja 1,5 vuotta ihan onnellisesti. ;)

        On noita miehiäkin mukaan pyydetty mutta ei ne oikeen viihdy. Eikä yksikään ole silti halunnut kieltää meitä tyttöjen kesken käymästä tanssimassa. Ne onkin fiksuja miehiä.

        "Ne onkin fiksuja miehiä."

        Mite se kertoo ihmisen fiksuudesta? - Ei mitään!


      • V_a_p_a_a_a

        Olen varattu eikä se ole ikinä estänyt pyörimästä missään. Virallinen suhteeni, avioliitto, on kestänyt kohta 36 vuotta.


    • yksi_elämä_vain

      Suhteenne tukehtuu totaalisesti joten lähtölaskenta on alkanut. Nyt pääset helpolla kun menet jotta et kadu jatkossa ainoan elämän jarruttelua!

      Mikäli et mene kun mies uhkaillut eroalla niin olet roikkuvassa suhteessa josta ei hyvää seuraa. Uhkailu ei kuulu parisuhteeseen joten se otettava vakavasti ja samantien aloitettava toimenpiteet!

      On järjenvastaista hyväksyä parisuhteessa toisen tekemät uhkailut joka mielestäni merkki siitää että suhde ei ole tasapainoinen. Eroa heti eli hanki uusi asunto itsellesi ja hae tavarat myöhemmin. Vaihda puhelinnumerosi sekä s.posti!

      Sinulla on ystäviä joten kerro asia myös heille. Uskoisin että saat kannatusta ja voimaantumista heidänkin suunnalta!

    • 37v.mies

      Ota ero. Mies pyrkii alistamaan ja tulet kärsimään siitä. Oma hyvinvointisi on etusijalla. Se ei lopeta koskaan. Homma toimii yleensä molempiin suuntiin.

    • Vankilassakoolet

      Jo on sairasta. Kyllä sitä sosiaalisia suhteita pitää pitää olla muidekin kanssa kuin vain sen kanssa jonka kanssa elää.

      Sairas läheisriippuvaisuus ja mustasukkaisuus tuhoaa suhteen. Kohta se mies haluaa sinut paksuksi että varmasti pysyy kotoa ja on pallo jalassa.

      Muija tiineenä koko ajan ja riutuneena koti orjana olisi varmasti unelma nainen sille sairaalle miehelle.

      Ei pidä pariskuntia yhdessä samat harrastukset ja samanlaisuus mikä on harhaluulo kun haetaan suhdetta samanlaisesta ihmisestä. Mielenkiinto loppuu alta aika yksikön jos koko ajan ollaan yhdessä harrastuksienkin puitteissa.

      Me ollaan oltu eripuraisia jo 30v ja aivan eri harrastukset. Itseäni ei baarit enää kiinnosta mutta mies käy kesällä terassilla eikä varmasti kysele lupaa jos on sillä päällä että haluaa mennä enkä kyselisi minäkään.

      • 37v.mies

        Komppaan edelleen tätä. Oma identiteetti on oltava ja täytyy löytyä. Vapaus tehdä ja olla mitä itse haluaa. Ei voi sitoa liikaa nim. kokemuksella se tuhoaa kaiken mitä itse olet ja haluat. Tottakai yhteisiä asioitakin pitää olla =>mutta täkeintä on että nimenomaan sinulla on hyvä olla ja jos ei näin ole niin lopeta heti.


      • vaioikeinvankila

        "Jo on sairasta. Kyllä sitä sosiaalisia suhteita pitää pitää olla muidekin kanssa kuin vain sen kanssa jonka kanssa elää."

        Typerä olet... Totta kai sosiaalisia suhteita saa ja pitää olla, mutta miksi baareissa pitää käydä, joissa suurella todennäköisyydellä päätyy pettämään?


      • Aikuisia_ihmisiäkö
        vaioikeinvankila kirjoitti:

        "Jo on sairasta. Kyllä sitä sosiaalisia suhteita pitää pitää olla muidekin kanssa kuin vain sen kanssa jonka kanssa elää."

        Typerä olet... Totta kai sosiaalisia suhteita saa ja pitää olla, mutta miksi baareissa pitää käydä, joissa suurella todennäköisyydellä päätyy pettämään?

        No et viitsis kuiteskin lukee ennnen komenttejasi tuo AP:n tekstin sentään...


      • jep_kylläkyllä
        Aikuisia_ihmisiäkö kirjoitti:

        No et viitsis kuiteskin lukee ennnen komenttejasi tuo AP:n tekstin sentään...

        Kyllä ne varatut akat baarissa hyvin äkkiä nuoleskelevat vierasta miestä. Siksihän sinne mennään, "pitämään tyttöjen kanssa hauskaa".


      • Revisiitä

        Onko sulla muissakin jutuissa puurot ja vellit noin pahasti sekaisin? Kun tytöt pitävät hauskaa, siihen ei miehiä sekaan sovi. Ne eivät yleisesti osaa pitää hauskaa. Kuten kommentistasi voimme havaita.


      • Kunnollinenflikka

        No mitä helwetin katumista siinä on?


      • kunnollinenko
        Kunnollinenflikka kirjoitti:

        No mitä helwetin katumista siinä on?

        Ehkäpä kun sipsutellaan poikaystävän luokse aamuyöstö, puhkinussittuna? Kaikki eivät näytä pettämistä edes katuvan, kuten et sinäkään. Eikä se sinkkunakaan ole järkevää ja moraalista toimintaa kun itseään kaikille jakaa.


      • Kunnollisempi

        Sun kandee huolehtia vain siitä, että et nylkytä ahtailla ajatuksillasi aivojasi puhki.


      • kunnollisempiko
        Kunnollisempi kirjoitti:

        Sun kandee huolehtia vain siitä, että et nylkytä ahtailla ajatuksillasi aivojasi puhki.

        Sulta on taidettu nylkyttää aivot jo "pellolle", löysästä moraalistasi päätellen :) Ajatukseni eivät ole ahtaita, eikä niillä voi nylkyttää aivoja puhki toisin kuin itseään jakamalla.


      • Ken_elää_se_näkee

        Puutunpa keskusteluun kysymällä, että saitko "kunnollinen-mies" orkut heti noista jännistä sanoistasi?
        Itse asiassa syntyy jännä vaikutelma tekstin sisäisestä ristiriidasta, kun lopuksi vielä sivallat: "Se on niin nähty!"


      • Kokemusjanäkemysuupuu

        "Kunnolliset" miehet kuuluvat useimmiten sarjaan jotka luulevat enemmän kuin tietävät. Kun luuloihin yhdistyy likainen mielikuvitus ja harhainen ajatusmaailma, niin sellaisen 'kunnollisuuden' mielenmaisemaan ei mahdu mitään muuta kuin omat ahtaat luulot ja käsitykset joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Silti ne ovat suuna ja päänä tietämässä ja toitottamassa miten kaikki naiset käyttäytyvät ja millaisia he ovat. Yleensä tuntematta yhtäkään naista todellisessa elämässä - oikeasti.


      • luokittelijako
        Kokemusjanäkemysuupuu kirjoitti:

        "Kunnolliset" miehet kuuluvat useimmiten sarjaan jotka luulevat enemmän kuin tietävät. Kun luuloihin yhdistyy likainen mielikuvitus ja harhainen ajatusmaailma, niin sellaisen 'kunnollisuuden' mielenmaisemaan ei mahdu mitään muuta kuin omat ahtaat luulot ja käsitykset joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Silti ne ovat suuna ja päänä tietämässä ja toitottamassa miten kaikki naiset käyttäytyvät ja millaisia he ovat. Yleensä tuntematta yhtäkään naista todellisessa elämässä - oikeasti.

        Ei varmaan tarkoitettu kunnollista miestä lainausmerkeissä, eikä sinun kokemuksiasi sellaisista?Ja kunnolliset naiset ovat niitä, jotka eivät jaa itseään kelleen muulle missään tilanteessa, mutta sitä et näytä ymmärtävän.


      • Kasvajakehity

        Kehoitan sinua keskittymään omaan ymmärrykseesi. Kun kenenkään muun käsityskyvystä ja tajuamisesta et voi tietää mitään niin mitä se kertoo sinusta että olet kuitenkin tietävinäsi.


      • tyttöjenhuvit
        jep_kylläkyllä kirjoitti:

        Kyllä ne varatut akat baarissa hyvin äkkiä nuoleskelevat vierasta miestä. Siksihän sinne mennään, "pitämään tyttöjen kanssa hauskaa".

        näin se on. mennään iskemään viarasta munaa, usein saadaankin...


    • oleitsenäinen

      Käyn tansseissa, voin käydä baareissakin, naisystävieni kanssa, yksin tai mieheni kanssa. Koskaan en ole miestäni pettänyt. On ihan ok käydä omienkin ystävien kanssa huvittelemassa. Ei aina tarvitse sen oman puolison kanssa olla. Elämä ihan hyvää kun pitää ystävyyssuhteita yllä. Käyn ystävieni kanssa kyllä matkoillakin ja taidenäyttelyissä, kirpputoreilla jne. Voin käydä niissä miehenikin kanssa. Häntä vain ei huvita taidenäyttelyt eivätkä kirpputorit, joten menen ilman häntä.

      Ei näistä tarvitse riidellä. Kumpikaan meistä ei kysy lupaa omille menoilleen. Kerrotaan vain, että nyt olisi meno sinne tai tänne. Se riittää. Parisuhde ei ole vankila, eikä aikuinen ihminen tarvitse parisuhteeseen äitiä tai isää komentelemaan. Paras tapa tappaa rakkaus on ahdistaa se kuoliaaksi. On ihan kumma että kuinka joku voi luulla että yhteen muuttaminen antaa luvan alkaa määräilemään toisen elämää. Ja kuinka joku voi noin vain alkaa tottelemaan, kun mies määrää oman mielihalujensa mukaan mitä nainen saa tehdä tai mitä ei saa tehdä.

      Älkää ikinä naiset alistuko miehenne mielivaltaisen määräyksen alle.

    • eewwerererer

      vaimo kanssa alkoi mennä baareissa ja illanistujaisissa todellisuudessa imi vanhan pomonsa munaa minun autossa ja juu nieli kaiken kuten olen sille opettanut ettei pisaraakaan saa valua.
      no ukolla lihava akka kotona joten ymmärrän kyllä miksi alle 70 kg kaunis nainen kiinnostaa. huom olet kouluttanut hänet myös ryppyreiän kairaukseen, josta hän pitää.
      mikäs siinä papparaisella on pannessa jos muna sattuu seisomaan.
      erohan siitä tuli ja olenkin sen jälkeen kostanut kaiken sen tapaamilleni naisille eli petän heitä koko ajan, nussin suuhun mällit ja painan ryppyreikään vaikkei haluakkaan.
      lasken mällit mihin haluan ja illalla olen taas toisen kimpussa.
      näitähän riittää.
      mutta asiaan, kyllä se sieltä hakee persereiän kairaajaa ja raiskaus fantasioitaan vahvistelee

    • Minä miehenä olen ollut kutsuttunakin Naisten pikkujoulussa
      ja nimenomaan JOULUPUKKINA ja pukkia on viety tanssimaan sambaa pikku-pikku-bikineissä esiintyvien tanssijattarien kanssa.
      - Vaarrat toki vaanii sielläkin kuten tielläkin?

    • 2_sidukkaa

      Jos juot baarissa kaksi sidukkaa, niin menetkö tästä aivan sekaisin ja rupeat tyrkyttämään itseäsi aivan kaikille alkaen tikapuista ja päätyen aina postilaatikkoon???:)

      • niinsevainon

        Helpot suomiakat eivät tarvitse edes kahta sidukkaa kun alkavat löysällä moraalillaan jakamaan toosaansa kiimaisille pelimiehille.


    • Pers-1956

      Isät, aviomiehet, veljet: Pitäkää suomiluttkannne kurissa. Näin tekevät esim. eteläeuroopan ja arabimaiden miehet. Naisten ei sovi häväistä sukua!
      Johan nyt saa mies hävetä silmät päästään ulkomailla kun kertoo olevansa Suomesta. Suomalaiset naiset ovat maailman helpoimpia nakkeja ja todella tuovat "mainetta ja kunniaa" Suomelle.

      • Cilla1985

        Eiköhän ne ne monissa maissa tiedä että suomalaiset miehet ovat viinaan meneviä. Varmasti joissakin maissa puhutaan että Suomi naiset ovat seksin perässä ja helppoja. Pakkohan sitä seksiä kinua ulkomailla, kun omalle miehelle maistuu vaan viina ja muuten ollaan hiljaisia ja vaan mörähdellään. Monissa maissa miehet avaavat ovia, auttavat istumaan ja katsovat naisia ihan silmiin asti, eikä se katse valahda rintojen kohdalle... Huoh. .. ei sovi suomi urpoja pilata perhettä.


    • PekkaPorist

      Mene baariin vaan.Jos mies haluaa erota niin sitten erotkoon.

    • ölyenmerkeissäontavattu

      Ölisi hienoa tavata kavereita ja tarjota kierroksia kavereille. Hienoja hemmoja. Viksumpia kui ite, jote olisha se mahtava nähdä ja maistaa olunen pöydän alla loppuillasta... näin siinä usein käyny ja hauskaa ollu.

    • M55v

      En kyllä minäkään antaisi mennä,ei ole kivaa sellainen

      • Ajatuksetahtaalla

        Baarissa käyminen joskus on kyllä ihan hemmetin kivaa. Mutta sinä et kuulosta ollenkaan kivalta.


      • M55v

        Hemmetin kivaa myös olla alko ongelmaisen kanssa yhdessä joka jakaa persettä kaikille....kokemusta on


      • Siivousjatuuletustarpeen

        Se että jollakulla on alkoholi- ja jakamisongelma ei tarkoita, että kaikilla olisi. Mutta kun kaikilla on omat ongelmansa eli haasteensa, niin keskity sinäkin vain omiisi äläkä jakele muille ohjeita jotka kuuluvat menneeseen maailmaan.

        Tässä ketjussa suurimmalla osalla lienee likainen mielikuvitus ja sama suurin osa luulee sen perusteella että kaikilla ihmisillä on sellainen. Sama porukka elää elämänsä käsittämättä koskaan ikinä, että maailma ei pyöri heidän likaisten luulojensa ja kuvitelmiensa mukaan ja perusteella.


    • Ei todellakaan tarvitse olla tuollaisen määräilevän heikon itsetuntoisen kanssa! Ei naista voi omistaa. Ei ku ero vaan jos ei kavereita saa tavata ja pitää huskaa!! Toiselle pitää antaa omaa tilaa ja luottamukseen se perustuu. Ala elämään omaa elämää, äläkä ole tullasessa kiristys suhteessa!! Voimia :)

    • jep, kyllä olen monet kerrat nähnyt järkkärinä ollessa että kun nainen tulee yksin baariin niin ei mene aina kauaa kun nuoleskelee vieraan miehen kanssa, jokunen on jopa ottanut sormuksen(t)? kin pois, mulle ainakin on huono luotto naisiin;

      • Keskityomiisi

        Yleistäminen on typerää ja sinä kuulostat sellaiselta.


      • kohtasetpääsenääjakamaan
        Keskityomiisi kirjoitti:

        Yleistäminen on typerää ja sinä kuulostat sellaiselta.

        totuuden kuuleminen ottaa petturille koville!


      • Revisiitä

        Kipeillä kommenteillasi ei ole kanssani mitään tekemistä joten ne kirveltävät vain sinua.


    • jouluja

      Jos ollaan suhteessa.Silloin kuljetaan yhdessä.Ei ihme et petetään kun yksin pitää päästä koskee miehiä/naisia.

    • vuosiajotätä

      Rajoittako hän muuten elämääsi? Mites jos ilmoitat meneväsi tyttöjen kanssa mökille ryyppäämän, entä työpaikan pikkujoulut, joita ei vietetä baarissa? Kuulostaa aika pahalta, jos kerran vuodessa et pääse baariin ja puoliso uhkaa erota.
      Olen eroamassa vastaavan tyyppisestä liitosta. Alkuaikoina miehen seura riitti ha hänet sai baariin mukaan, nykyään ei lähde enää mihinkään. Se ei myöskään onnistu että toisin kavereitani kotiin, koska he juopottelevat, ovat äänekkäitä ja tyhmiä miehen mielestä. En pääse muihinkaan rientoihin, missä mahdollisesti juodaan. Kaiken lisäksi olen melkein absoluuttinen viinan suhteen ja kaverini ovat fiksuja. Mieti vielä, liittyykö rajoitus ainoastaan baariin vai onko tilanne pahenemassa.

    • apso

      ei toista voi omistaa, vaikuttaa sairaaloiselta mustasukkaisuudelta
      jos haluut tyttöporukassa mennä baariin niin mene vain...
      sinulla pitää olla omaakin elämää... ei ukkosi voi roikkua jatkuvasti sinussa kiinni..
      stemppiä sinulle

      • hauvelioi

        Jaaa, että kapakan kanssako sitä ollaan menty naimisiin / suhteeseen ylipäätänsä?
        Tai niiden eukon lukuisten ystävien kanssa?

        Kuulostaa ihan siltä kuin eräs kansanedustaja aikanaan sanoi. Kohta joku haluaa mennä naimisiin koiransa kanssa!


      • Aikuisia_ihmisiäkö

        Ah ja voi, nimimerkki "hauvelioi"
        Miten ihmeessä tää kommenttisi liittyy ainakaan AP:n avaukseen?


      • hauvelioi
        Aikuisia_ihmisiäkö kirjoitti:

        Ah ja voi, nimimerkki "hauvelioi"
        Miten ihmeessä tää kommenttisi liittyy ainakaan AP:n avaukseen?

        Sitten, kun ymmärrät sen, että se on vastaus toisen henkilön mielipiteenseen. Ei AP,n avaukseen. Näin täällä palstoilla toimitaan.

        Moni kirjoittaa täällä sekavasti eikä siitä kukaan ota tolkkua. Eivät osaa jäsennellä sitä kenelle viesti on tarkoitettu.


    • saamuel

      aivan normaali pyyntö..ei edes kohtuutonkaan ollenkaan..
      baarit on tarkoitettu vain parin etsintään..jos sinulla jo on mitä teet siellä..ja äläkä valita koko aika..

      • Vaikarsinassa

        Tynnyrissäkö sinä elät? Ahtaasta ajattelutavasta päättelen.


    • viisauttatähän

      Tasa-arvo, jos mies käy kavereidensa kanssa baareissa naisella on samaan oikeus. Jos mies ei käy, niin ei naisellakaan ole siihen oikeus. Erotkaa, jos näin pienestä asiasta tulee riitaa, ettekä voi elää sovussa. Seurusteluvaiheessa nämä asiat on puhuttava selväksi. Jotku on sairaan mustasukkaisia ja se sairaus paha lopussa et enään liiku vapaasti, jopa kauppareissusi joutuvat epäilyksenalaisiksi. Rakkaus voikin kääntyä ja se voi olla alunperinkin toisen hallitsemista ja alistamista.

      • Oikeus.molemmilla

        Tasa-arvoahan sekin, nainen käy kavereidensa kanssa baarissa ja miehellä on oikeus samaan.


    • Todellinenherrasmies
      • Jeeesss

        No voi hyvää päivää. Mistä näitä "todellisia herrasmiehiä" vielä syntyy? Toivottavasti tämä kommentti oli sarkasmia, eikä todellinen mielipide.


      • Fossiiliko-olet

        "Herrasmies" elää siis vielä vuotta 1967. Me muut, varsinkin naisihmiset olemme jo muuttaneet ajattelutapamme ja -mallimme tälle vuosituhannelle.


      • Todellinenherrasmies
        Fossiiliko-olet kirjoitti:

        "Herrasmies" elää siis vielä vuotta 1967. Me muut, varsinkin naisihmiset olemme jo muuttaneet ajattelutapamme ja -mallimme tälle vuosituhannelle.

        En suinkaan ole fossiili. Kunnioitan vain perinteisiä arvoja. Fossiili on halventava nimitys meitä kohtaan, jotka olemme huolissamme tästä nykyään vallalla olevasta tapojen turmeluksesta ja kaikkinaisesta rappiosta.


      • Kalkkeutunutsittenvain

        Sinusta en tiedä mutta itse tiedän paljon tapoja turmella itseään eikä baarissa käynti kuulu niihin. Enkä myöskään kunnioita yhtäkään iankaikkista tapaa, jolla ahdistetaan, karsinoidaan ja kangistetaan ihmisen persoonaa ja omaa valinnan vapautta.


    • Kemiläinen86

      Ei baari ole nykypäivänä pelkkää seuranhakua. Nykypäivänä seuranhaku suoritetaan yleisesti ottaen internettiä käyttäen. Sovelluksia on mielinmäärin.

      Sairasta, jos ei saa yksin tai porukassa mennä baariin viettämään aikaa. Tottakai naiset, niinkuin miehetkin omissa porukoissa saa mennä baariin. Se on sitten ihan omissa käsissä mitä siellä kukin touhuaa. Mut baariin mennään hulluttulemaan ja irtaantumaan hetkeksi arjesta.

    • maymay2

      Jätä seuralaisesi, jos suinkin pystyt. Olin avioliitossa samankaltaisen miehen kanssa, joten tiedän mitä sairaaloinen mustasukkaisuus tarkoittaa. Ystävättereni kävivät harvoin ulkona iltaa viettämässä ja heidän aviomiehensä hakivat heidät kotiin. Mieheni ei suostunut sellaiseenkaan järjestelyyn. Itse hän vietti vapaata elämää. Totuus ilmeni vähän ennen hänen kuolemaansa. Olinhan osannut epäillä, mutta kun nuorena menee naimisiin ei ole kokemusta sen tyyppisestä elämästä (touhusta).
      Meille on suotu yksi elämä ja sitä ei kukaan saa omia, ja keskinäistä luottamusta täytyy olla.

    • Jeeesss

      No, voi voi. Jokaisella on oikeus omaan elämään ja omaan aikaan. Ja minusta ei edes kannata lukea noita typeriä vastauksia, joissa vedotaan yhteiseen elämään ja siihen, että mennään vain yhdessä. Se on sitä narsismia ja kontrollointia, kun omat asiat ei ole kunnossa. Jätä se suhde ja ole oma itsesi ja nauti elämästä.

    • näin

      Yritä totella miehen käsky,jos rakastat häntä . Mies ei luota sinuun lainkaan, koska et ole rehellinen. Miksi hän ei kiellä muita paikkoja paitsi baari. Miehillä on mustasukkaisuus enemmän kuin naiset.

      • Aikuisia_ihmisiäkö_

        Missä kohdassa tule ilmi, ettei AP ole rehellinen? Millä perusteella mies on enemmän mustasukkainen kuin nainen? Onko se mielestäsi ihan OK?


      • nainen38vee
        Aikuisia_ihmisiäkö_ kirjoitti:

        Missä kohdassa tule ilmi, ettei AP ole rehellinen? Millä perusteella mies on enemmän mustasukkainen kuin nainen? Onko se mielestäsi ihan OK?

        Baareissa miehet tulee yrittämään, niin se vaan menee. Sen vuoksi en ymmärrä miksi sinne pitää mennä jos on varattu nainen? Ymmärrän, että se lihatiskillä käyminen voi ärsyttää omaa miestä, vaikka mies tietäisikin ettei hän petä. Lisäksi jos sieltä lähtee yksin kävelemään kotiin tai bussipysäkille, voi joku lähteä seuraamaan, sitäkin tapahtuu paljon. Oon ite joskus juossut henkeni edestä.
        Luottaisin tässä kohtaa miehen sanaan koska mies tietää minkälaisia miehet on.


    • MikäMotiivi

      ..oletko katsonut itseäsi peiliin koskaan??...mikä vetään sinne ravintolaan ..jos oma suhde ei riitä vaan pitää saada "tyttöjen iltaa" viettämään eli suomeksi = muidenkin miesten kuin oman miehen kiinnostusta ja ihailua ...olet väärä ihminen olla parisuhteessa. Ja ns. tyttökavereiden puhe että "mitä se sua komentaa, tai vahtii tai kieltää" johtuu yleensä siitä että heillä ei ole parisuhddetta niin eivät myöskään halua että toisella on tai oma suhde ei ole niin vakalla pohjalla tai tulevaisuus ei ole varman yms"..naisen pahin vihollinen on toinen nainen..monesti ns. ystävät. Osaatko päättää ruokakaupassa mitä ostat ilman että kysyt neuvoa ystäviltä?. Kysy itseltäsi kerrankin rehellisesti älälkä kysy multa neuvoa: olenko onnellinen jos en saa muiden miestin ihailua / kiinnostusta?...jos vastaus on EI ..olisiko syytä olla sitten SINKKU !

      • Omenelämäneläminen

        Mitä helwetin pahaa on muitten miesten ihailun saamisessa / vastaanottamisessa? Mikä asia elämässä ja maailmassa sinulla on "varman" päällä? Tai jos on, 'elät' ahtaassa karsinassa tietämättä elämisestä mitään, mikä kuuluu kommentistasikin.

        Minkään niminen parisuhde ei voi estää yksilöä elämästä juuri niin kuin itsestä tuntuu, jos se ei toiselle sovi, niin toinen voi häipyä hevon kuuseen kitisemästä. Häivy sinäkin.


      • haistasinä
        Omenelämäneläminen kirjoitti:

        Mitä helwetin pahaa on muitten miesten ihailun saamisessa / vastaanottamisessa? Mikä asia elämässä ja maailmassa sinulla on "varman" päällä? Tai jos on, 'elät' ahtaassa karsinassa tietämättä elämisestä mitään, mikä kuuluu kommentistasikin.

        Minkään niminen parisuhde ei voi estää yksilöä elämästä juuri niin kuin itsestä tuntuu, jos se ei toiselle sovi, niin toinen voi häipyä hevon kuuseen kitisemästä. Häivy sinäkin.

        Niin kannattaisko sitten elää sitä helwetin elämää eikä kysellä ystävien mielipidettä joka asiaan? Sitten kun sitä ihailua aletaan ottaa vastaan vieraalta mieheltä seisovan kyrvän muodossa, niin sitten se on "helwetin pahaa".


      • Revisiitä

        Tahdot siis tarkoittaa että kaikki mieähet ovat "seisovia kyrpiä". Ilimankos, liian usein pitää ihmetellä ja miettiä missä niitten ihmisyys piileskelee. Itse otan ihailut vastaan ihmisiltä ja jos kaluasiat tulevat esille liian aikaisin, koko peli on pelattu ennen kuin se on päässyt edes alkamaan.


      • mitäkörepiä
        Revisiitä kirjoitti:

        Tahdot siis tarkoittaa että kaikki mieähet ovat "seisovia kyrpiä". Ilimankos, liian usein pitää ihmetellä ja miettiä missä niitten ihmisyys piileskelee. Itse otan ihailut vastaan ihmisiltä ja jos kaluasiat tulevat esille liian aikaisin, koko peli on pelattu ennen kuin se on päässyt edes alkamaan.

        Millainen ihminen tarvii jatkuvaa ihailua? Ja vierasta kaluakin otat innokkaasti vastaan, kunhan ei ole liian aikaista? Sellaisten ihailujen vastaanottaja tunnetaan nimellä l**ka.


      • Keskityomaanpipiisi

        Aika moni nainen tulee iloiseksi ihailusta ja kun sitä ei saa kotoa, se tulee hakea jostain muualta. Eikä se tee ketään huonoksi saatika siksi mitä ehdotat. Mutta teikäläisestä kommenttisi kertoo miltei kaiken: onttous kolottaa korvain väliss'.


    • tulimiesss

      Tottakait menet baariin ja mielellään samaan missä minä olen,jos vielä sinun narsisti sattuisi tulemaan vinkumaan niin vejellään turpiin niin oppii miesten tavoille.

      • vedelläänpersiisiin

        Sinä mikään mies oo, suutas soitteleva pienikaluinen räkänokka!


    • Eiloppiojaankaaja

      Oikean rakkauden erottaa mustasukkaisuus. Rakastatko oikeasti puolioasi? Jos rakastat, rakastat myös hänen syrjähyppyjä. Rakastat myös häntä, joka rakkaallesi antoi ihania hetkiä. Suot ja haluat rakkaallesi sen mitä HÄN haluaa. Haluat säästää hänet sellaiselta mitä HÄN ei halua.
      Hänen ilo on myös sinun ilosi.

      Tällaisessa rakkauden liitossa ei ole mustasukkaisuudelle tilaa.

      Jos puolisosi on mustasukkainen niin paras keino on antaa hänelle lisää "tilaa", olla itse vähemmän mustasukkainen. Toinen antaa aina sen minkä saa.

    • Rajajaska

      Jokaisessa liitossa on tarve käydä vieraissa silloin tällöin. Olen sata varma että tämänkin palstan kirjoittajista lähes kaikki käyvät vieraissa vähintään kerran kuukaudessa. Ainakin useita kertoja vuodessa.
      Tämä on normaalia, mutta kun puoliso sen tekee niin se tuntuu keljulta.
      Tässä on hyvä kasvattaa itseään, kuten minä päätin tehdä.
      Mieheni on tuonut useita kertoja naistyökaverin meille päivälliselle perjantaisin, jonka jälkeen he käyvät vielä yhdessä muutamalla drinkillä. Mieheni tulee kotiin yleensä klo: 04-08 välisenä aikana. Tiedän hänen olleen yötä toisen vieressä, mutta se ei ole syy toisen loukkaamiselle. Katson ihan yksiselitteisesti hänen tehneen sen mihinkä hänellä on ollut tarvetta. Olisi täysin järjen vastaista olla toiselle vihainen pelkästään siitä että hän on tyydyttänyt seksuaalisia tarpeitaan. Näiden tyydyttämättä jättäminen olisi brutaalin sairasta, jopa epäinhimillistä.

      Vaikeudet tulee usein itseaiheutettuna, ei osata sopeutua tilanteeseen. Tilanne koetaan uhkaavana ja käyttäydytään sen mukaisesti.
      Oikeasti kukaan ei uhkaa ketään, ei vain vaivauduta ja viitsitä edes kerran menemään tunnekuohuja läpi huomataksemme, ettei tässä kuinkaan käynytkään. Tätä ei löydy oppikirjoista. Tämän voi kokea vain itse ja riskinoton jälkeen.
      Mahtava tunne. Kävikö niin tai näin, niin koet itsesi aina voittajaksi, koska jatko menee niin kuin itse haluat, ja noiden tunteiden jälkeen ei ole kyse empimisestä vaan satanolla halusta, jossa ei ole mitään epäselvää.
      Tämä pitää jokaisen kokea.

    • eieieieieiei

      Onhan toi kiristystä ja kontrollointia.

      Itselläni oli tuonlainen hullu kontrolloiva ja kiristävä poikaystävä nuorempana, ja voit arvata miksi se on ENTINEN.
      Se saakelin kaheli stalkkas vielä lemppujenkin jälkeen.
      Et kehottaisin ihan oikeasti kaksi kertaa miettimään jaksatko katsoa tuollaista kontrollointia loppu elämäs. Tänään se kieltää sulta baariin menon, pikku hiljaa aletaan kieltää ne kaverit, sitten aletaan pikku hiljaa ihmettelemään miten siellä ruokakaupassa voi niin kauheen kauan kestää, puhelimet tutkitaan, sähköpostit tutkitaan... Ja tossa on vaan vähän alkua mustasukkaisen ja kontrolloivan ihmisen tekemisistä. Olet syyllinen ja tehnyt kuitenkin jotain, vaikka istuisit yksin pimeässä huoneessa.

      • asiatietoinen

        Miksi pitää mennä baariin hillumaan, jos ei sinkku ole ja onnellinen parisuhtestaan? Yleensä baareissa notkuu yömyöhään sinkut tai sitten omassa parisuhteessa epäonnistuneet, jotka haluaa sievissä ollessaan huomiota ja läähättäjiä ympärilleen. Varattu nainen tai mies miksi yleensä baareissa ovat? Kyllä sen jokainen sanomattakin tietää..


      • Sanotaan.nyt
        asiatietoinen kirjoitti:

        Miksi pitää mennä baariin hillumaan, jos ei sinkku ole ja onnellinen parisuhtestaan? Yleensä baareissa notkuu yömyöhään sinkut tai sitten omassa parisuhteessa epäonnistuneet, jotka haluaa sievissä ollessaan huomiota ja läähättäjiä ympärilleen. Varattu nainen tai mies miksi yleensä baareissa ovat? Kyllä sen jokainen sanomattakin tietää..

        No tätäkin keskustelua kun lukee niin eipä tunnu monikaan sanomatta tietävän... Luulevat kyllä niin tietävänsä kuinka muka baariin meno olisi yhtä kuin pettäminen vaikka todellisuudessahan näillä ei ole mitään tekemistä keskenään. :D

        Faktahan on että jos pettää haluaa niin pettää vaikka kauppareissulla. Tinderistä vaan kolli matkaan ja autoon panemaan. Paljon helpompaahan semmonen kun alkaa baarista sopivaa etsimään ja siinä sitten vielä tyttökavereilleen selittelemään miksi lähtee kesken illan, sitten vielä huolehtia ettei vaan ketään tuttua ole samassa baarissa näkemässä. Että eiköhän kannata kieltää se kännykän käyttö ennemmin jos on luottamus omaan puolisoon nollassa. ;)


      • fghgfhgfgfh

        eiköhän kännissä baarissa petä ennemmin kuin selvinpäin kaupassa. ja vaikka nainen ei pettäisikään ni ne känniset iskevät miehet vituttaa ihan yhtäpaljon kuin jos nainen pettäisi


    • Lopponen

      No ota mukaan

      • Mitäs.sit

        Kun ei se halua lähteä mukaankaan?


    • Grrrrrr

      Kun parisuhde toimii ja ollaan riittävän kypsiä niin nuo menohalutkin usein vähän laantuvat. Ymmärrän tavallaan miestäsi, haluaisitko sinä että hän juoksentelisi kavereittensa kanssa ravintoloissa ilman sinua? Hän luultavasti pelkää menettävänsä sinut. Toisaalta, missä kunnossa olet kun tulet kotiin, jos juomatavat ovat kovin erilaiset nekin helposti aiheuttavat kitkaa.
      Et kertonut minkä ikäinen olet. Ihmiset ovat tietysti erilaisia mutta sitten kun on tarpeekseen juhlinut niin se parisuhteen rauhallisempi, turvallinen arki tuntuu hyvältä eikä huvita enää lähteä. Siinä kohtaa tietysti ne tyttökaveritkin ovat usein jo vakiintuneet, eivätkä ole pyytämässä sinua mukaansa koko aikaa.
      Eri asia on sitten jos miehesi todella rajoittaa kaikenlaista kanssakäymistäsi muitten ihmisten kanssa. Silloin kannattaa miettiä oletko niin alistuvaa tyyppiä että pystyt olemaan tilanteessa tyytyväinen.

      • Kasvajakehity

        Jos 'aikuinen' ihminen pelkää, niin mitä se kertoo aikuisuudesta?


    • isose

      Ei ei muutaku kylmänviileesti laita ukeli kiertoon ,narsisti tuntuu olevan niinku moni muukin täällä jotka ei pääästä naisiaan edes baariin yksin.No totta puhuen tytöt tahtoo pitää hauskaa,pienikaluset vastustaa aina.Tee aina kaikki niinku itse haluat,ei kannata antaa kenenkää muun päättää mitä teet. Tervetuloa viihtymään.

      • seiso

        Ei se narsistia tee jos ei halua pettäjän kanssa elää, jos toiselle ei oma puoliso riitä niin kannattaisi pysyä sinkkua ja jakaa sitten itseään ihan rauhassa monelle miehelle.


    • HankiElämäitsellesi

      Toisilla se on pohjaton tarve provosoida myös muita pilaamaan suhteensa, kuten aloittaja.
      Riidankylväminen, valehtelu ja toisista juoruaminen vain on toisille elämäntarkoitus.
      Suolla liero katkeruutesi muualle, äläkä pyri manipuloimaan muita tyhmillä feikkijutuillasi.

      • Hanki.sinä.elämä

        Ap:n aloitus oli kyllä täysin asiallinen. Sinun viestisi sen sijaan ei joten sinähän tässä silloin olet riidan kylväjä.

        Suolla liero katkeruutesi muualle, äläkä pyri manipuloimaan muita tyhmillä feikkijutuillasi!


      • Aikuisia_ihmisiäkö
        Hanki.sinä.elämä kirjoitti:

        Ap:n aloitus oli kyllä täysin asiallinen. Sinun viestisi sen sijaan ei joten sinähän tässä silloin olet riidan kylväjä.

        Suolla liero katkeruutesi muualle, äläkä pyri manipuloimaan muita tyhmillä feikkijutuillasi!

        Minustakin AP:n aloitus on täysin asiallinen. Ne riidankylvämiset, katkeruudet ja manipuloimiset tulevat tässä ketjussa ihan muilta...

        Odottamattoman paljon täysin järkyttävää asentellisuutta ja yleistämistä tässäkin ketjussa.

        Tulee miettineeksi, että ovatkohan nämä jyrkimmät tuomiot oikeasti kirjoittajien omia syviä tuntemuksia. Luulisi olevan, koska täällähän voi kirjoittaa lähes täydellisen vapaasti ja silti vastuutta.

        Vai tulevatko jyrkimmät tuomiot sellaisilta ihmisiltä, jotka ovat eniten peloissaan?

        Vai onko täällä kirjoittamassa vain sellainen kansanosa, joka ammentaa elämänilonsa tuomitsemisesta? Täällähän voi ampua puun takaa.

        Vai ovatko asenteet laajemminkin muuttumassa niin, että mennään yhteiskunnan ilmapiirissä 50 tai 100 v taaksepäin? Saammeko takaisin vanhakantaisen julkisivumoraalin?
        Sen varjossahan on aina kuitenkin sattunut ja tapahtunut...


    • M55v

      Jos minun nainen lähtee tyttöporukan kanssa ravintola iltaa viettämään,on silloin parempi että hän sen jälkeen alkaa katsoa toista osoitettaan itselleen,,,,,sama koskee minua jos minä menen poikien kanssa hieman juhlimaan....

      Jos en rakastaisi tai välittäisi naisestani,aivan sama vaikka menee kapakkaan.

      tosin löytyy niitä miehiä muualtakin kuin ravintolasta,etei se sillai ole pelottava asia....ja uutta maailmassa....

      toki vapaus saa naisella olla,niinkuin on vapaus minullakin,mutta kunnioitamme toisiamme ja emme ala pelleilemään suhteen kanssa

    • Epäluotettavako

      Meillä toisinpäin, minä miehenä en saa mennä yksin baariin mutta muija käy kavereiden ja työporukan kans.

      • oikeusJaKohtuus

        Jätä se mustasukkainen lehmä! Ennemmin tai myöhemmin teidän suhde kuitenkin on loppu, joten parempi lopettaa mahdollisimman nopeasti ja alkaa katselemaan vähän suvaitsevaisempaa kumppania. Kyllä jokaisella on oikeus käydä baarissa yksin tai kavereiden kanssa.


    • Huuhaa-setä

      Moiselle miehelle kenkää persuiksiin ja kupillinen kuumaa k...a syliin.

    • Joku_roti

      Oikein! Kyllähän kaikki tietää mitä sieltä baarista lähetään hakemaan...
      Jos jutustelemaan haluaa kavereiden kans niin kahvilaan tms. /jonkun kämpille jos omaa rauhaa haluaa.

    • herranenaikataas

      voi hyvää päivää taas..kylläpä on osalla taas viisaus huipussaan..älykkyys oikein kukoistaa joissakin vastauksissa..

    • palkannauttija

      Hmm. Eipä tietenkään sitä saanne. Hmm jos omannee heikon kustannustason.

    • Naisasialooseri1

      Kunnollinen nainen ottaa maksun pillustaan, lutka jakaa ilmaiseksi. Vähän kuin yleiset vessat, joihin saa kaikki käydä maksutta laskemassa eritteensä, sellainen on ilmaiseksi antava nainen. Sen sijaan hienon hotellin huoneen vessan käytöstä saat maksaa tuntuvan summan, ihan kuten kauniin ja kunnollisen naisen pillun käytöstäkin.

      Keski-euroopassa on luksushuoria joiden taksat ovat 4500e/vkr ja siitä ylöspäin. ATM kaverini oli katsellut niitä netistä, vaikka ei hänellä moisiin varaa ole.

    • väiskikainuusta

      Haluan ratkaista tehtävän.Oletan,että olet niin hyvännäköinen,siksi sinua ei päästetä baariin.

    • 11233422

      Miksi haluat mennä pyllyäsi heiluttaan seksikkäissä vaatteissa jos olet suhteessa?Mikä on tarve tehdä näin? Sinkkujen pitää niin tehdä että saavat toisen huomion. Miksi haluat toisten huomion vaikka olet jo varattu? Tiedät sen tasan tarkkaan että baarissa joku tulee vikitteleen. Miksi haluat tälläistä huomiota. Ota se ero ensin ja mene sitten iskemään / kiusaamaan muita. Sitähän sinä teet. Kiusaat sinkkuja seksuaalisesti jotka sinua yrittää iskeä baarissa. Joku lähestyy sinua ja sinä sanot että olen varattu. Tiedätkö miten paljon se vaatii monelta lähestyä tuntematonta ja sitten saada pakit? Et selväti tiedä tai sitten tiedät ja olet tietoisesti rasittava ihminen.

      • Ajatus_sinulle

        ... arvoisa nimimerkki"11233422"

        Tässä ketjussa AP pyytää kommentteja häntä jäytävään (tai siis halusi syksyllä) ongelmaan.

        Sinä kommentissasi täydennät hänen tekstiään melkoisella latauksella ennakkoasenteita, ja sitten kommentoitkin juuri niitä.

        Jos lähtökohtaisesti ajatellaan, että AP:n aloituksessa kuvaama tilanne olisi totta... siis hänen mielestäänhän se sitä onkin ... niin sinun komenteissasi ei varmaankaan ole paljoakaan apua AP:lle. Sen sijaan syytät häntä huomionkipeäksi kiusaajaksi ja rasittavaksi ihmiseksi.
        Tuntuuko, että osuit oikeaan?

        Siis hän pyysi mielipiteitä siihen, että ei pääse ystäviensä kanssa baariin, edes yhtä kertaa.

        Sinun kannattaisi tutustua palstan aihepiireihin "Miten nainen isketään" tai vaikkapa "Nettideittailu" tms. Ne ovat paljon positiivisempia kuin tämä ketju.

        Palstoilla on myös keskusteluita, joissa aloittajat ihan tietoisesti, suorasukaisesti ja rehellisesti ilmoittavat nimenomaisesti halustaan pettämiseen, ja sitten asettavat tarpeensa kommentoitavaksi.


    • toikowski

      Jätät sen paskajätkän ja sillä sipuli. Eiköhän semmonenkin ukkeli löydy ketä sallii naisen käydä baarissa millon lystää.

    • Rakastunut

      Miksihän sinulla tekee mieli lähteä ulos ilman puolisoa? Mitä siellä on sellaista, jota et voisi jakaa puolisosi kanssa? Parhaat hetkethän koetaan yhdessä ja niitä on kiva muistella myöhemmin yhdessä.

      • Kasvajakehity

        Rakastuneet ovat sokeita, jos et ole ikinä kuullut lienet kuurokin. Muistelut loppuvat ennemmin kuin arvaatkaan ja uskotkaan jos elät ahtaassa tynnyrissä tai karsinassa yhden henkilön kanssa etkä tiedä muusta maailmasta etkä ihmisistä yhtään mitään.


    • edesjoskus

      Miksikö? No vaikka siksi että mies ei suostu lähteen baariin mukaan... Ollaan vaan täällä kotona kahdestaan kuten minun mieheni sanoo. Siinä sitä on vuosiksi muistelemista. Jos ei kerta vuoteen pääse tyttöjen kanssa tuulettumaan, vaan heti uhataan erolla, kyllä silloin jotain on pahasti viella, se on henkistä väkivaltaa.

    • nainen38vee

      Mun mielestä se ei ole liikaa kontrollointia. Jos kyseessä olisi joku järkevä paikka, mutta baari? Miks ylipäätään pitää varattuna mennä johonkin räkälään istumaan? Äläkä väitä että meet kavereittes kaa juttelemaan, eihän siellä mitään edes kuule. Miks just sinne pitää päästä?

    • jokutoinen___

      Eroo siittä. Kontrollifriikkiä on turha alkaa yrittää muuttamaan, ja se on iso häviö sulle ja sun ihmisarvolle, jos alkaa sellast totteleen. Kenenkään ei pitäis antaa toisen mustasukkasuuden säädellä omaa vapauttaan. Sairasta tollanen. Jätä se.

    • Cilla1985

      Oletko kestustellut miehesi kanssa, miksi hän ei halua sinun käyvän baareissa? Onko suhteessanne ollut luottamuspulaa jommalla kummalla? Onko miehesi suomalainen? Miten muuten suhteessasi menee ja oletteko pitkään olleet jo yhdessä?

    • jhgjghghj

      jos mies antaa naiselle luvan mennä baareihin se on yhtäkuin antaa luvan pettää! kuka edes haluaa mennä baariin jos parisuhteessa? muiden kännisten miesten läpsittäväks. menkää vaikka huvipuistoon jos hauskaa haluatte pitää

      • Cilla1985

        Eihän kyse ole pettämisestä jos menee baariin. Mä ainakin tykkään kavereiden kanssa juoda alkoholia ja tanssia tai vaan istua... ja ei mun tanssiminen ei ole tarkoitettu miehille, vaan tanssin omaksi iloksi. Ja voisivat miehetkin jo oppia että vieraiden naisten lääppiminen ei ole oikein... voisin kuvitella että kukkahattutädit reagoivat jos huvipuiston menen humalassa tanssimaan


    • kurp

      Luottamusta joko on tai ei ole.

      • hästäkki13

        ..ja molemmat yleensä ansaitaan.


    • Eiiiih

      Ota ero tuollaisesta idiootista joka ei anna toisen tavata kavereitaaan/ystäviään.Varmana äijä itse saa mennä ja tehdä mitä haluaa.Olen tavannut vastaavaa kyseisissä tapauksissa äijä jätettiin yksin.

    • hhhhjj

      kerroppas ny ikäs ensin niin se kertoo kaiken?

    • eikaunis

      varmasti seurustelit ja pian halusit naimisiin. "haluan sormus, haluan sormus". mutta heti kun sait sormuksesi, halusit vamasti baariin. normaali! siellä on enemmän miehiä kuin kotosallasi.

    • Nostakytkintä

      Kyllä tommosista omistushaluisista sekopäistä on hyvä päästä äkkiä eroon, jos ei halua koko elämäänsä vankina viettää. Sivusta katellu vastaavaa ja ei se touhu mene kuin hullummaks. Ensin ei saa lähteä edes sitä kertaa baariin tyttöjen kesken, sitten ei saa lähteä syömään kavereiden kanssa, ei lenkille, eikä oikeastaan puha enää puhelimessakaan. Sovitut asiat perutaan eri tekosyillä, mutta ainoa syy on mustasukkainen puoliso. Jopa lopulta muutetaan sen verran korpeen, ettei sieltä enää edes pääse julkisilla pois ja vaimollehan ei omaa autoa voi tietenkään ostaa vaikka rahaa olisi. Sitten kun on jo vähän pakollisempia tapaamisia esim. häiden järjestelyjä kaveripiirissä, niin haetaan ruokaravintolasta ulos jollain tekosyyllä, jotta akka saadaan takaisin nyrkin ja hellan väliin... Että tälläistä symbioosia seuranneenna.

      Ei tämä ole mitään välittämistä toisesta, vaan silkkaa epävarmuutta ja omistushalua toista kohtaan ja kateutta kavereiden saamasta pienestä huomiosta. Mustasukkaisuus on sairaus joka ei helpolla parane!

      • Hyviäkin.miehiä.on

        Samanlaisia tilanteita olen minäkin joutunut jo paria seuraamaan. Kummassakaan kun mies ei ole fyysisesti lyönyt tai pahoinpidellyt ovat nämä naiset uskotelleet itselleen että kaikki on hyvin. Että eihän se nyt ole liikaa vaadittu kun aina on vaadittu vain yksi asia kerrallaan. Toinen ystäväni onneksi tajusi lopettaa suhteen siinä vaiheessa kun mies yritti kieltää lähikaupassakin yksin käymisen, toinen ei olekkaan saanut pitää ystäviinsä yhteyttä enää vuoteen ja pahoin pelkään ettei hän tule tuosta tuhoisasta suhteesta irtipääsemään ennen kuin on jo liian myöhäistä.

        Henkinen välivaltakin on väkivaltaa eikä sitä tarvitse kenekään sietää, ei etenkään omilta läheisiltään!


    • Rikhardinb

      No voi voi täältäkö sinä nyt sitten vastausta haet. Koita elää.

    • väiskikainuusta

      Heiii!! Koita kepillä jäätä ja käy vaikka ekaks shellinbaarissa,sehän ei oo vaaarallista.Jos siitä selviät,niin sitten vähän pimeimpiin bubeihin.

    • kunyksieiriitä

      Jostain syystä toiset naiset eivät jätä baarissa juoksemista taakseen, vaikka ovat alkaneet seurustelemaan, kaipa se kaiken maailman jännäkarjujen ja jörnijöiden kyseenalainen huomio jollain perversillä tavalla viehättää. Siitä sitten kisataan tyttöjen kesken kuka sitä saa eniten.

    • tampereelt

      ihan normaali mies,määkään en päästä mun koiraa ulos yksin

      • Koirat.ja.naiset

        Minä päästään niin koirani kuin puolisoni vapaasti ulos. Kun niitä kohtelee hyvin ei ne mihkään vieraan matkaan edes halua lähteä.

        Jos hyvästä kohtelusta huolimatta lähtee vierasta kattelemaan niin siinähän lähtee eikä takaisin tartte tulla.


      • Toivottavastiainakaan

        Ja siksipä sulla ei ole koiraa eikä varsinkaan naista.


    • persettäjakaan

      No ompa kova hinku mennä jakaa persettä saakelin hotatsu oot.

    • ertyuiuytr

      jos minä menn baariin niin yleensä nappaan sieltä naisen mukaani, niin se vaan menee. nykyään olen yrittänyt ottaa nykyisen seurustelukumppanini vakavasti enkä ole pettänyt häntä huomasin tässä kesällä että ei minun ole pakko jokaista hyvänköstä naista painaa, voin sanoa ei kiitos joskus

    • mekkk

      KUN on parisuhteessa niin miehenä mene vain ryyppäämään ja kunnon kännit niin ei naiset ehdottele mitään kun on hyvä naisen kotona niin se siiä. Kun nuorempana iski naisia ja eivät lähteneetkään mukaan niin miehenä on ollut kiva sanoa naisille tai naiselle joka on koko illan yrittänyt iskea ja siinä mukana olleena että menenkin oman naiseni luokse yösi niin se vasta mukavaa on ja vielä kysytään että onko tuollaisia mieheiä olemassakaan.

    • kannustaja.-

      vanha aloitus. Toivottavasti ero on jo otettu

    • nuorimies27-v

      Hei hyvä otsikon kirjoittaja " nimetöntyttö1"! Oletko tullut ajatelleeksi, että miehesi välittää sinusta hyvin paljon, koska hän ei halua, että menisit baariin tyttökavereidesi kanssa. Toiselta nimeltään miehesi käytöstä kutsutaan mustasukkaisuudeksi. On täysin luonnollista, että omasta kumppanista tuntuu tuolta. Oletko myös tullut ajatelleeksi, että miehesi mahdollisesti haluaisi jakaa ne samat jutut ja asiat sinun kanssasi, joita keskustelisitte tyttökavereidesi kanssa baarissa?! Kun olette yhdessä, on mielestäni täysin luonnollista, että kumppanillesi tulee paha mieli, jos menet baariin ilman häntä. Vaikka olisitte kuinka uskollisia tahansa toisillenne, tässä tapauksessa miehellesi tulee väistämättä mielipahaa ajatuksesta, että sinä olisit viettämässä iltaa ilman häntä ympäristössä, jossa luonnollisesti on miehiäkin. Kaikki ihmisethän ovat tietysti erilaisia, mutta mustasukkaisuus on kyllä hirveän yleinen asia pariskunnilla. Jos välität kumppanistasi ja haluat olla hänen kanssaan, mieti, voisitko itse muuttaa jotakin omassa käytöksessäsi, niin ettei kummallekaan synny tahatonta mielipahaa! :)

      • Kasvajakehity

        Kaunista satua, jolla ei ole todellisen elämän ja sen realiteettien kanssa mitään tekemistä. Sinä kuvailet tyhjiön, jossa kaksi ihmistä elää tynnyrissä tietämättä, kokematta ja näkemättä mitään muuta oikeasta elämästä ja maailmasta.


    • Kuuskymppinen

      Voi hyvä tavaton! Eletään vuotta 2015 ja tälläisiä kommentteja sitten kirjoitellaan, olen pöyristynyt osasta mielipiteitä.
      Joissakin uskonnoissa ja uskonlahkoissa pidetään asiaan kuuluvana naisen aseman määrittely parisuhteessa mutta onkohan osalla näiden kommenttejen kirjoittajista kossu juotu tai sitten pelätään sitä mitä itse tuli tehtyä!!!
      Ei ole itsellä tullut mieleenikään kysyä puolisolta että saisinko mennä jonnekkin.Ilmoitan toki että menen kavereiden kanssa esim.sinne baariin tms. Käyn jopa ulkomaan matkoilla naisporukalla.Sama oikeus puolisolla.

      Äitinä vaadin kuitenkin lapsiltani selvitystä mihin menivät kun olivat alaikäisiä koska koin sen jo turvallisuuden kannalta tärkeäksi.
      Mikään parisuhde ei saisi poistaa ihmisoikeutta, mihin kuuluu itsemääräämisoikeus ja vapaus.
      Toivon että kysyjä harkitsisi onko suhteellanne tulevaisuutta ja entä kun tulee lapsia? Monesti mustasukkainen mies kokee myös samoja tunteita lapsesta. Säilytä itsekunnioituksesi ja tee itseäsi tyydyttävä ratkaisu,koska kuvaelemasi tilanne kuulostaa sairaalloiselta ja voi pahentua ajan myötä.
      Hyvää uutta-vuotta ja ole rohkea!

    • Omassa parisuhteessani on mennyt suhtkoht hyvin nämä baari vierailut. Itse käyn ehkä kerran kahdessa kuussa baarissa, mutta ei juomassa/ryyppäämässä. Kavereiden kanssa pyörimässä ( nuoruudessa tuli otettua viinan jaskaa ihan tarpeeksi ) . Vaimo on vähän mustasukkainen minusta, koska suurinosa ystävistäni on naisia. Vaimo käy itse juuri ehkä kerran vuodessa baarissa, selvinpäin hänkin kavereidensa kanssa. Tulen itsekkin mustasukkaiseksi. Puhumalla asiat selviää aina. Nuorempana vaimoni ( silloinen avokki ) harrasti tuota sormusleikkiä parin vuoden ajan, mutta loppui sit. Hänkin kasvoi ja huomasi, ettei siitä ole mitään apua. Luottamus on kaiken A ja O.

      Vaimolle olen sanonut että hän saa käydä useamminkin baareissa jos haluaa, mut vastaus on, ettei innosta lähteä.

      • PS : Yhteistä taivalta meillä on takana nyt 10 vuotta.


    • seonmenox

      Meillä menee toisinpäin. Nainen ihan mielellään menee kavereittensa kanssa baariin ja saa minun puolestani mennäkin. Mutta annapa olla kun minä ilmoitan että nyt olisi minun vuoroni mennä kavereita tapaamaan. Siitähän nousee helvetti. Kuulen olevani huorintekijä ja petturipukki vaikka en ole edes ovesta ulos ehtinyt.
      Olen tullut siihen tulokseen että tuo riehuminen kertoo hänestä itsestään kaiken tarpeellisen.
      Eli hän ilmeisesti harrastaa itse moista touhua, eikä siinäkään mitään, ei tuo nyt niin häävi pano ole että sen takia unettomia öitä viettäisin.
      Minulla on kämppä hakusessa ja heti kun löytyy, jätän raivopään jonkun muun vaivoiksi. Onneksi ei ole muksuja, luojan kiitos. Kämppäkin on vuokra-asunto, eli lähtö on helppo.

    • Selekärangaton

      Hei sinä nimetön tyttö jätit kertomatta että alkuun sait mennä mutta läksit sieltä vieraan miehen mukaan ja menetit luottamuksen
      Leppävirralla

    • Ihmeellistä

      Itse päästän vaimoni matkaan, kun haluaa. Hänessä tosin on kännissä se huono puoli, ettei voi vastustaa miesten huomiota. Muutaman kerran on meinannut antaa pilluaan silkasta velvollisuuden tunteesta, kun mies on huomioinut baarissa. Näissä tapauksissa olen kerinnyt ajoissa soitellen/muulla tavoin väliin. Aamulla katuu ja itkee tekojaan minun ripittäessä.

      En kuitenkaan estä häntä jatkossakaan menemästä. Mutta jos pettää vielä pahasti luottamukseni, oma kullini ei jää kuivaksi häntä odotellessa.

    • huoh_mitä_kommentteja

      Missä on suhteen luottamus jos nainen ei saa mennä kaveriporukalla baariin? Elämässä on muutakin kuin vain parisuhde. Tasa-arvoisessa, terveessä ja luottamuksellisessa suhteessa ei rajoiteta toista. Hyvässä suhteessa on luotto omaan kumppaniin, että tämä osaa käyttäytyä suhteen ulkopuolella asiallisesti. Suhteessa oltava kunnioitusta ja arvostusta!

    • eiminulletuollaista

      Aika tyhmä täytyy olla jos tuollaiseen suostuu.

    • minäminäminävaan

      Ei pidä suostua tuollaiseen. Mies kontrolloi liikaa. Aikuisella ihmisellä pitää olla luottamusta sen verran että antaa toiselle vapauden käydä omissa menoissaan.

    • Ymmärrän kyllä miestäsi mutta en sinua. Kuinka suostut moiseen kontrolliin?

    • Anonyymi

      Sul typerä mies. Mun nainen saanut mennä baariin kavereiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe