Rikesakot kallistuvat

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Law.and.Order

      Sakko on aina vapaaehtoinen maksu. Jos ei pysty ajamaan sääntöjen mukaan kannattaa miettiä mitä muuta ei pysty tekemään liikenteessä. Miettiä onko täysin kelvollinen ajamaan muuta kuin polkupyörää.

      • dorka77

        Aja nyt sitten näiten paska rajoitusen mukaan kun ovat ihan sairaan matalat. (80,60,80,60,70,100,80,50)
        Helppo se itkeä suomi24, kyllä se sitten on eri ääni kellossa kun sakko tulee omalle kohdalle.

        Onneksi 170 € on vielä kun kansanhuvia


      • Siiv.Ari
        dorka77 kirjoitti:

        Aja nyt sitten näiten paska rajoitusen mukaan kun ovat ihan sairaan matalat. (80,60,80,60,70,100,80,50)
        Helppo se itkeä suomi24, kyllä se sitten on eri ääni kellossa kun sakko tulee omalle kohdalle.

        Onneksi 170 € on vielä kun kansanhuvia

        Penis.


      • dorka77

        ei ku kyrpä oot


      • asdf34234
        dorka77 kirjoitti:

        Aja nyt sitten näiten paska rajoitusen mukaan kun ovat ihan sairaan matalat. (80,60,80,60,70,100,80,50)
        Helppo se itkeä suomi24, kyllä se sitten on eri ääni kellossa kun sakko tulee omalle kohdalle.

        Onneksi 170 € on vielä kun kansanhuvia

        Kerroppa nimesi ja osoitteesi niin tulen hieman "keskustelemaan" kanssasi. Nopeusrajoitukset on laadittu parantamaan turvallisuutta mutta sun kaltaiset paskanaamat eivät vajavaisen älykkyydensä takia pysty sitä ymmärtämään.


      • Law.And.Order
        dorka77 kirjoitti:

        Aja nyt sitten näiten paska rajoitusen mukaan kun ovat ihan sairaan matalat. (80,60,80,60,70,100,80,50)
        Helppo se itkeä suomi24, kyllä se sitten on eri ääni kellossa kun sakko tulee omalle kohdalle.

        Onneksi 170 € on vielä kun kansanhuvia

        Et ilmeisesti ymmärtänyt mitään kirjoituksestani.


      • dorka77
        asdf34234 kirjoitti:

        Kerroppa nimesi ja osoitteesi niin tulen hieman "keskustelemaan" kanssasi. Nopeusrajoitukset on laadittu parantamaan turvallisuutta mutta sun kaltaiset paskanaamat eivät vajavaisen älykkyydensä takia pysty sitä ymmärtämään.

        apua uhkaus,


      • asdf34234 kirjoitti:

        Kerroppa nimesi ja osoitteesi niin tulen hieman "keskustelemaan" kanssasi. Nopeusrajoitukset on laadittu parantamaan turvallisuutta mutta sun kaltaiset paskanaamat eivät vajavaisen älykkyydensä takia pysty sitä ymmärtämään.

        Miten niin turvallisuutta??? Jos näin olisi rajoitusket voisi päätellä katsoamlla tietä.... Nyt rajoitukset voi olla reilusti ylä-tai alakanttiin


      • Nopeusrajoitukset ovat alimitoitettuja ne tulisi jo päivittää vastaamaan vuotta 2015. Nykyiset ovat 70 luvulta ja autot ovat kehittyneet paljon noista päivistä


      • WooBer

        Mutta autoilijoiden ajokäyttäytymin sitävastoin ei, joten nopeusrajoitusten hyvä pysyä ennallaan.


      • Ihminen.Heikoin.Lenkki
        WooBer kirjoitti:

        Mutta autoilijoiden ajokäyttäytymin sitävastoin ei, joten nopeusrajoitusten hyvä pysyä ennallaan.

        Ihmisen aistit ja kyvyt eivät ole muuttuneet vuosituhansiin joten autojen kehittymistä ei voi pitää suorana puoltona nopeuksien nostoon. Myös liikennemäärät ovat suuremmat kuin 70-luvulla.


      • paskamahathiljaa
        asdf34234 kirjoitti:

        Kerroppa nimesi ja osoitteesi niin tulen hieman "keskustelemaan" kanssasi. Nopeusrajoitukset on laadittu parantamaan turvallisuutta mutta sun kaltaiset paskanaamat eivät vajavaisen älykkyydensä takia pysty sitä ymmärtämään.

        Pidä saatanan vahingonlaukaus turpasi tukossa. On se vitun harmi, ettei idiootti isäsi tajunnut käyttää kortsua, kun kerran elämässään sai säälipillua umpihumalaiselta äidiltäsi.


      • ghtyghtyg
        paskamahathiljaa kirjoitti:

        Pidä saatanan vahingonlaukaus turpasi tukossa. On se vitun harmi, ettei idiootti isäsi tajunnut käyttää kortsua, kun kerran elämässään sai säälipillua umpihumalaiselta äidiltäsi.

        He he, kerro lisää lapsuudestasi, tai hei en haluukkaan kuulla.


    • vajakeille.lääkkeitä

      Herra Autoilija voi ajella rajoitusten mukaan, niin elämästä ei tule helvettiä. Se on aika helppoa. Katsot mikä numero on liikennemerkissä (esim 80) ja sen jälkeen katsot, että autosi nopeusmittarissa on sama lukema. Jos oikein tarkka haluat olla, tarkastat vaikka navigaattorilla tarkan nopeuden, jotta selviää paljonko mittarisi heittää. Helppoa kuin heinänteko.

    • MoreControl

      "Aja nyt sitten näiten paska rajoitusen mukaan kun ovat ihan sairaan matalat. (80,60,80,60,70,100,80,50)"

      Eihän tuossa luettelmassasi listassa ole muuta ongelmaa kuin se, että rajoitukset vaihtelevat ihan koko ajan. Aina ei voi olla edes varma siitä mikä rajoitus on edes kulloinkin voimassa. Itse ihmettelen tätä elementtiä aivan yhtä paljon kuin sitä, että valtiovalta kerää itselleen varoja tällä konstilla. No, tyhmillä ja ahneilla on myös tyhmät ja ahneet johtajat. Mitä muita ne edes voisivat olla?

      • ÄläLähdeLiikenteeseen

        Jos et näe liikennemerkkejä ja tiedä mikä rajoitus on niin pelottaa ajatus miten paljon muuta sulla menee silmien ohi.


      • älä.tosiaa.lähde
        ÄläLähdeLiikenteeseen kirjoitti:

        Jos et näe liikennemerkkejä ja tiedä mikä rajoitus on niin pelottaa ajatus miten paljon muuta sulla menee silmien ohi.

        Kyllä on pelkoja kaikenlaisia. Pelkäähän ne jotkut omaa varjoaankin, kuulunet niihin, joten pysy pois liikenteestä jos kanssa kulkijat noin "pelottaa".


      • vajakeille.lääkkeitä
        älä.tosiaa.lähde kirjoitti:

        Kyllä on pelkoja kaikenlaisia. Pelkäähän ne jotkut omaa varjoaankin, kuulunet niihin, joten pysy pois liikenteestä jos kanssa kulkijat noin "pelottaa".

        Nyt taitaa olla iltalääkkeiden aika?


      • Älä.Sinäkään.Lähde
        älä.tosiaa.lähde kirjoitti:

        Kyllä on pelkoja kaikenlaisia. Pelkäähän ne jotkut omaa varjoaankin, kuulunet niihin, joten pysy pois liikenteestä jos kanssa kulkijat noin "pelottaa".

        Ei minua itse henkilöt pelota vaan se että jos ei havaitse liikennemerkkejä, eli ei tiedä mikä nopeusrajoitus kulloinkin on voimassa, niin havaintokyky on varmasti muutenkin niin huono että voi aikaansaada vaaratilanteita muillekin kuin itselleen. Sinuako ei sokea ihminen autonratissa liikenteessä pelota? Menisit mielelläsi sokean kuljettajan kyytiin?


      • MoreControl
        ÄläLähdeLiikenteeseen kirjoitti:

        Jos et näe liikennemerkkejä ja tiedä mikä rajoitus on niin pelottaa ajatus miten paljon muuta sulla menee silmien ohi.

        Aika tyypillinen punaniskapersun luulo siitä että on itse havainnut aina kaiken. Paljonko laitellaan vetoja siitä että aika moni ajaa siinä luulossa, että ko. kohdassa on aivan vitun varmasti esim. 80km/h rajoitus vaikka se oikeasti onkin vain 60km/h? Navigaattorista tuon voi nykyään melko suurella todennäköisyydellä varmistaa, mutta aina sekään ei ole oikeassa. Ja vaikka navi näyttäisi mitä, on tien laidassa se oikea, voimassa oleva rajoitus merkittynä. Edellyttää tietysti sitä että se on havaittu myös, pelkkä luulo ei riitä.


      • Älä.Lähde.Liikenteeseen
        MoreControl kirjoitti:

        Aika tyypillinen punaniskapersun luulo siitä että on itse havainnut aina kaiken. Paljonko laitellaan vetoja siitä että aika moni ajaa siinä luulossa, että ko. kohdassa on aivan vitun varmasti esim. 80km/h rajoitus vaikka se oikeasti onkin vain 60km/h? Navigaattorista tuon voi nykyään melko suurella todennäköisyydellä varmistaa, mutta aina sekään ei ole oikeassa. Ja vaikka navi näyttäisi mitä, on tien laidassa se oikea, voimassa oleva rajoitus merkittynä. Edellyttää tietysti sitä että se on havaittu myös, pelkkä luulo ei riitä.

        Toivottavasti emme asu samalla seudulla että en joudu liikkumaan samoilla teillä sinun kanssasi. Olet vaaratekijä liikenteessä muillekin kuin itsellesi.


      • tuntumaa

        rajoituksen voi katsoa oman auton näytöstä
        osta opel insignia niin tiedät aina mikä on rajoitus.
        Opel insigniaan tuli ensimmäisenä autona liikennemerkkien tunnistus.
        v 2008


      • MoreControl
        Älä.Lähde.Liikenteeseen kirjoitti:

        Toivottavasti emme asu samalla seudulla että en joudu liikkumaan samoilla teillä sinun kanssasi. Olet vaaratekijä liikenteessä muillekin kuin itsellesi.

        Älä pelkää. Sinunkin kotiseudullasi on minuakin paljon pahempia tapauksia. Hyvin todennäköisesti olet sellainen juuri itse.


      • MoreControl
        tuntumaa kirjoitti:

        rajoituksen voi katsoa oman auton näytöstä
        osta opel insignia niin tiedät aina mikä on rajoitus.
        Opel insigniaan tuli ensimmäisenä autona liikennemerkkien tunnistus.
        v 2008

        Toimiiko se laite oikeasti?


      • Älä.Lähde.Liikenteeseen
        MoreControl kirjoitti:

        Älä pelkää. Sinunkin kotiseudullasi on minuakin paljon pahempia tapauksia. Hyvin todennäköisesti olet sellainen juuri itse.

        Oletko todella kuljettaja joka ei ole tietoinen vallitsevasta nopeusrajoituksesta?? Miten usein sellaiseen tilanteeseen joudut? Onko tilanteissa jokin yhteinen tekijä joka sen aiheuttaa? Huono näkö kenties tai oletko jotenkin hermostunut ajaessasi? Itse olen 80-luvulta asti ajanut isompaa ja pienempää autoa ja moottoripyöräilykin on tuttu mutta aina olen ollut tietoinen ajamani tien nopeusrajoitukset.


      • liikoja.luulet
        Älä.Lähde.Liikenteeseen kirjoitti:

        Oletko todella kuljettaja joka ei ole tietoinen vallitsevasta nopeusrajoituksesta?? Miten usein sellaiseen tilanteeseen joudut? Onko tilanteissa jokin yhteinen tekijä joka sen aiheuttaa? Huono näkö kenties tai oletko jotenkin hermostunut ajaessasi? Itse olen 80-luvulta asti ajanut isompaa ja pienempää autoa ja moottoripyöräilykin on tuttu mutta aina olen ollut tietoinen ajamani tien nopeusrajoitukset.

        " Itse olen 80-luvulta asti ajanut isompaa ja pienempää autoa ja moottoripyöräilykin on tuttu mutta aina olen ollut tietoinen ajamani tien nopeusrajoitukset."

        Tai niin ainakin luulet. Totuus voikin olla(ja melkoisella varmuudella onkn) jo varsin toisenlainen.


      • älä.tosiaan.lähde
        Älä.Sinäkään.Lähde kirjoitti:

        Ei minua itse henkilöt pelota vaan se että jos ei havaitse liikennemerkkejä, eli ei tiedä mikä nopeusrajoitus kulloinkin on voimassa, niin havaintokyky on varmasti muutenkin niin huono että voi aikaansaada vaaratilanteita muillekin kuin itselleen. Sinuako ei sokea ihminen autonratissa liikenteessä pelota? Menisit mielelläsi sokean kuljettajan kyytiin?

        Suomessa ei ole koskaan saanut, eikä saa nytkään edes heikkonäköinen, saati sitten sokea henkilö ajokorttia.
        Joten näkönsä puolesta ajoluvan omaavan kuskin kyytiin toki lähtisin.

        Jos taas kuskilla on kaikenlaisia pelkoja ja fobioita kuten arvoisalla nimim."ÄläLähdeLiikenteeseen", niin silloin kyytiin meneminen onkin jo toinen asia.


      • lääkkeitä.tarvitset
        vajakeille.lääkkeitä kirjoitti:

        Nyt taitaa olla iltalääkkeiden aika?

        Ota toki iltalääkkeesi.
        Tiedäthän, että vain otettu lääke auttaa!
        Kommenteistasi päätellen lääkkeesi eivät vielä ole auttaneet, mutta toivotaan...


      • Älä.Tosiaan.Lähde
        älä.tosiaan.lähde kirjoitti:

        Suomessa ei ole koskaan saanut, eikä saa nytkään edes heikkonäköinen, saati sitten sokea henkilö ajokorttia.
        Joten näkönsä puolesta ajoluvan omaavan kuskin kyytiin toki lähtisin.

        Jos taas kuskilla on kaikenlaisia pelkoja ja fobioita kuten arvoisalla nimim."ÄläLähdeLiikenteeseen", niin silloin kyytiin meneminen onkin jo toinen asia.

        Sinulla on luulosairaus. Kuvittelet ja luulet nettikeskustelijoista kaikennäköistä, kuten esim. että jollain on pelkotiloja vaikket ole kirjoittajaa koskaan edes nähnyt saati että olist tehnyt lääketieteellisen diagnoosin kyseisestä fobiasta. Ja mitä tulee näkökykyyn ja lupaan ajaa autoa voi kertoa sinulle että ajokorttia haettaessa tulee esittää riittävästä näkökyvystä todistus mutta sen jälkeen voi ajaa vuosikymmeniä liian huonolla näkökyvyllä ilman että sitä mikään tai kukaan viranomainen tietää. Sinullakin varmasti voisi olla optikollakäynnin paikka jos liikennemerkkejä et havaitse kaikkia ja sen vuoksi vallitseva nopeusrajoituskin voi olla sinulla hakusessa.


      • MoreControl
        Älä.Lähde.Liikenteeseen kirjoitti:

        Oletko todella kuljettaja joka ei ole tietoinen vallitsevasta nopeusrajoituksesta?? Miten usein sellaiseen tilanteeseen joudut? Onko tilanteissa jokin yhteinen tekijä joka sen aiheuttaa? Huono näkö kenties tai oletko jotenkin hermostunut ajaessasi? Itse olen 80-luvulta asti ajanut isompaa ja pienempää autoa ja moottoripyöräilykin on tuttu mutta aina olen ollut tietoinen ajamani tien nopeusrajoitukset.

        Olenko sanonut niin, että itse en olisi tietoinen valltisevasta nopeusrajoituksesta? Tänään viimeksi olin todella hyvin tietoinen 60km/h rajoituksesta, mutta takaa oltiin yli tulossa vaikka itselläni oli vauhtia yli tuon 60 km/h. Mutta koska takaa tuleva ei siitä välittänyt, tai ollut koko asiaa huomannut, niin noin kävi. Ja juuri tämä on se tilannne jota nyt tarkoitan.

        Itse käytettvissä olevalla ajoneuvolla ei ole tässä kohtaa mitään merkitystä. Sen verran on tullut itsekin ajeltua esim. juuri kaksipyöräisillä auton lisäksi.


      • älä.tosiaan.lähde
        Älä.Tosiaan.Lähde kirjoitti:

        Sinulla on luulosairaus. Kuvittelet ja luulet nettikeskustelijoista kaikennäköistä, kuten esim. että jollain on pelkotiloja vaikket ole kirjoittajaa koskaan edes nähnyt saati että olist tehnyt lääketieteellisen diagnoosin kyseisestä fobiasta. Ja mitä tulee näkökykyyn ja lupaan ajaa autoa voi kertoa sinulle että ajokorttia haettaessa tulee esittää riittävästä näkökyvystä todistus mutta sen jälkeen voi ajaa vuosikymmeniä liian huonolla näkökyvyllä ilman että sitä mikään tai kukaan viranomainen tietää. Sinullakin varmasti voisi olla optikollakäynnin paikka jos liikennemerkkejä et havaitse kaikkia ja sen vuoksi vallitseva nopeusrajoituskin voi olla sinulla hakusessa.

        Kukahan se nyt luulee kaikenlaista?
        Mainitsemani nimim. itse kertoi pelkäävänsä, omasta huom. omasta mielestään huononäköisiksi ja muutenkin tarkkaamattomiksi luokittelemiaan kuljettajia.

        Jos/kun on noin säikky kehoitin ihan kaikes ystävyyves jättämään ajohommat niille jotka ovat "vähemmän säikkyjä".

        "Sinullakin varmasti voisi olla optikollakäynnin paikka"

        Kiitos vaan kehoituksesta, mutta olen äskettäin käynyt lääkärin tarkastuksessa, jossa myös näkö tutkittiin, koska ajokorttini luokka vaatii tarkastuksen viiden vuoden välein. Näössäni ja muussa ajoterveydessäni ei ollut huomautettavaa.
        Ei tietenkään kuulu asiaan, mutta ihan vaan mielenkiinnosta, koska oma näkösi on tutkittu?
        Koska vaatimaton vastaukseni, vieläpä toiselle nimimerkille, aiheutti sinussa noin voimakkaan "herneen nenään vetämisen" voisiko mitenkään olla mahdollista, että hakeutuisit(nykyään todella vaatimattomasti toimivien) mielenterveyspalveluiden piiriin.


      • jäbä.dabaduu
        älä.tosiaan.lähde kirjoitti:

        Kukahan se nyt luulee kaikenlaista?
        Mainitsemani nimim. itse kertoi pelkäävänsä, omasta huom. omasta mielestään huononäköisiksi ja muutenkin tarkkaamattomiksi luokittelemiaan kuljettajia.

        Jos/kun on noin säikky kehoitin ihan kaikes ystävyyves jättämään ajohommat niille jotka ovat "vähemmän säikkyjä".

        "Sinullakin varmasti voisi olla optikollakäynnin paikka"

        Kiitos vaan kehoituksesta, mutta olen äskettäin käynyt lääkärin tarkastuksessa, jossa myös näkö tutkittiin, koska ajokorttini luokka vaatii tarkastuksen viiden vuoden välein. Näössäni ja muussa ajoterveydessäni ei ollut huomautettavaa.
        Ei tietenkään kuulu asiaan, mutta ihan vaan mielenkiinnosta, koska oma näkösi on tutkittu?
        Koska vaatimaton vastaukseni, vieläpä toiselle nimimerkille, aiheutti sinussa noin voimakkaan "herneen nenään vetämisen" voisiko mitenkään olla mahdollista, että hakeutuisit(nykyään todella vaatimattomasti toimivien) mielenterveyspalveluiden piiriin.

        Ihan tervettä pelkoa se on pelätä kuskeja, joiden kyvyt ei riitä liikennemerkkien näkemiseen. Noiden liikennöinti ketään tappamatta kun perustuu enimmäkseen tuuriin ja muiden valppauteen ja väistelykykyyn.

        Jos muuten haluaa tuoda julki, ettei oikein osaa perustella mielipidettään ja se nolottaa, niin toista mieltä olevien mielenterveyden kyseenalaistaminen on siihen tehokas keino.


    • Onneksi peltipoliisin sakoilta on helppo välttyä:

      1: Hiljennä niiden kohdalla

      2: Jos et halua hiljentää, pidä aurinkolippaa alhaalla että kuskai ei näy (maksut kun ei ole omistajan vastuulla)

      Milloin saataisi lisäksi laki että 0,2-1 promillen humalssaajosta tulisi 100€ rikesakko???

      • MitäJärkeä

        Miksi humalassa ajamisesta pitäisi rikesakko saada?


      • MitäJärkeä kirjoitti:

        Miksi humalassa ajamisesta pitäisi rikesakko saada?

        Koska nyt ei tule mitään sakkoa jos promilleita on se 0,2


      • Mitä.Järkeä
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Koska nyt ei tule mitään sakkoa jos promilleita on se 0,2

        Kysymys kuului miksi siitä pitäisi RIKESAKKO määrätä??


      • Koska tuo olisi kompromissi... Eli ne hyötyisi jotka haluaa kovempia tuomioita, ja ne jotka haluaa lievempiä


      • ViisitoistaKuusitoista
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Koska tuo olisi kompromissi... Eli ne hyötyisi jotka haluaa kovempia tuomioita, ja ne jotka haluaa lievempiä

        Ei sakko ole mikään tuomio.


    • oliskirveellähommia

      Veromarkkoja kuluu pakolaisiin, jostain sitä on revittävä kapitalisti järjestelmäs! Ei mitään virkaa liikenne turvallisuuteen, silkkaa kusetusta!

      • MoreControl

        Jos olisi järki mitä käyttää, niin ei sekottaisi maailman politiikkaa suomalaiseen ajokulttuuriin, ja vielä siihen kaikkein tyhmimpään porukkaan, joka mieluummin maksaa kuin käyttää päätään. Niin kauan kun ihminen on tyhmä, niin vain poliitikko hyötyy. Siksihän esim. Soini ja Lindström ovat nyt ministereitä.


      • kuka.sekoittaa.ja.mitä
        MoreControl kirjoitti:

        Jos olisi järki mitä käyttää, niin ei sekottaisi maailman politiikkaa suomalaiseen ajokulttuuriin, ja vielä siihen kaikkein tyhmimpään porukkaan, joka mieluummin maksaa kuin käyttää päätään. Niin kauan kun ihminen on tyhmä, niin vain poliitikko hyötyy. Siksihän esim. Soini ja Lindström ovat nyt ministereitä.

        Jos olisi järki mitä käyttää, niin ei sekottaisi politiikkaa suomalaiseen ajokulttuuriin ja vielä vähemmän ps ministereitä.


      • MoreControl
        kuka.sekoittaa.ja.mitä kirjoitti:

        Jos olisi järki mitä käyttää, niin ei sekottaisi politiikkaa suomalaiseen ajokulttuuriin ja vielä vähemmän ps ministereitä.

        En sekoittanut mitään. Annoin vain esimerkin siitä mitä tyhmyydestä seuraa. Jos olisi edes jotenkuten fiksu, tajuaisi tietysti sen. Ja kyllä ne omat ministerit enemmän kertovat kansakunnan tilasta kuin jostain muusta maasta liikkeelle lähteneet pakolaiset. Liikennekulttuuri ja siitä vellova keskusteluksi kutsuttu paskanjauhanta paljastelee äo:n tasoa sekin.


      • kuka.sekoittaa.ja.mitä
        MoreControl kirjoitti:

        En sekoittanut mitään. Annoin vain esimerkin siitä mitä tyhmyydestä seuraa. Jos olisi edes jotenkuten fiksu, tajuaisi tietysti sen. Ja kyllä ne omat ministerit enemmän kertovat kansakunnan tilasta kuin jostain muusta maasta liikkeelle lähteneet pakolaiset. Liikennekulttuuri ja siitä vellova keskusteluksi kutsuttu paskanjauhanta paljastelee äo:n tasoa sekin.

        Juu totta kai, ilman muuta ps ministereiden mainitseminen ihmisten tyhmyyden osoituksena on mitä fiksuinta, etten sanoisi jopa erittäin korkean äö:n tason, liikennekulttuurista keskustelua.


      • MoreControl
        kuka.sekoittaa.ja.mitä kirjoitti:

        Juu totta kai, ilman muuta ps ministereiden mainitseminen ihmisten tyhmyyden osoituksena on mitä fiksuinta, etten sanoisi jopa erittäin korkean äö:n tason, liikennekulttuurista keskustelua.

        Asioilla on tapana kytkeytyä toisiinsa. Ja tässä kohdassa näen aivan selvän kytköksen. Oli se sinun mielestäsi ok tai ei. Tyhmyys näkyy monella eri tasolla eikä loppua sen laajenemiselle ole näkyvissä.


      • kuka.sekoittaa.ja.mitä1
        MoreControl kirjoitti:

        Asioilla on tapana kytkeytyä toisiinsa. Ja tässä kohdassa näen aivan selvän kytköksen. Oli se sinun mielestäsi ok tai ei. Tyhmyys näkyy monella eri tasolla eikä loppua sen laajenemiselle ole näkyvissä.

        "Asioilla on tapana kytkeytyä toisiinsa. Ja tässä kohdassa näen aivan selvän kytköksen."

        Kyllä kyllä, näkijöitä ja visionäärejä on aina ollut ja aina tulee olemaan ja hyvä näin.
        Kuinka moni "näkijä" on sitten edes osittain oikeassa, onkin jo kokonaan eri juttu.


      • MoreControl
        kuka.sekoittaa.ja.mitä1 kirjoitti:

        "Asioilla on tapana kytkeytyä toisiinsa. Ja tässä kohdassa näen aivan selvän kytköksen."

        Kyllä kyllä, näkijöitä ja visionäärejä on aina ollut ja aina tulee olemaan ja hyvä näin.
        Kuinka moni "näkijä" on sitten edes osittain oikeassa, onkin jo kokonaan eri juttu.

        Ilman noita mainitsemiasi visionäärejä täällä ei tapahtuisi yhtään mitään. Eikä tässä ole edes mistään visioinnista kyse, vaan aivan selkeästä käytännön faktasta. Taivaanrannan maalarit eivät tosin siitä tajua mitään.


    • 14v ollu kortti ja 800 000km ajettu ilman yhtäkään sakkoa. Ajan katsos liikennesääntöjä noudattaen, niin ei mitään ongelmaa. Ja töihin ehdin ajallaan, kun lähden ajoissa.

      • dorka77

        niin varmaan 800,000 km, pitkä on työmatka


      • dorka77 kirjoitti:

        niin varmaan 800,000 km, pitkä on työmatka

        Niin on, lisäksi matkustelut, ja moottoripyöräily. Tuon verran sitä on tullut ajettua, onko liian vaikeaa ymmärtää?


      • toilija
        dorka77 kirjoitti:

        niin varmaan 800,000 km, pitkä on työmatka

        Kuka työmatkasta puhui, idiootti!


      • kuinkakama
        dorka77 kirjoitti:

        niin varmaan 800,000 km, pitkä on työmatka

        eli 4800km kuukaudessa
        160km joka päivä
        6.66km/h jos ajat 24h vuorokaudessa
        puhu pukille
        mulla ajoa 50 vuotta ja vasta 8.567.890km
        25 autoa ostanut sillä ajalla


      • 50.Vuotta.Tilastointia
        kuinkakama kirjoitti:

        eli 4800km kuukaudessa
        160km joka päivä
        6.66km/h jos ajat 24h vuorokaudessa
        puhu pukille
        mulla ajoa 50 vuotta ja vasta 8.567.890km
        25 autoa ostanut sillä ajalla

        Minun laskujeni ja tilastonpitoni mukaan olet ajanut 8.567.881 km. Tarkastapa kilometrisi uudelleen!


      • kuinkakama kirjoitti:

        eli 4800km kuukaudessa
        160km joka päivä
        6.66km/h jos ajat 24h vuorokaudessa
        puhu pukille
        mulla ajoa 50 vuotta ja vasta 8.567.890km
        25 autoa ostanut sillä ajalla

        Aivan niin. Ymmärsithän viimein. Mutta tämä ei enää liity aiheeseen. Pointtini oli että vaikka kuinka ajaa, ei niitä sakkoja ole pakko maksaa.


      • diaspar kirjoitti:

        Aivan niin. Ymmärsithän viimein. Mutta tämä ei enää liity aiheeseen. Pointtini oli että vaikka kuinka ajaa, ei niitä sakkoja ole pakko maksaa.

        ja tämä oli tarkotettu tuolle dorkalle.


    • kaiken.aikaa

      1. Kylppäri ei toimi

      Onko kylpyhuoneessasi liian vähän kaappeja? Riittävätkö laatikot ja naulakot? Avautuvatko ovet väärään suuntaan? Kaikkiin näihin ongelmiin on tullut paljon uusia ratkaisuvaihtoehtoja. Vetolaatikoissa voi säilyttää enemmän tavaraa ja paremmassa järjestyksessä kuin ovellisissa kaapeissa.

      2. Kylppärissä haisee

      Jos vesi valuu kalusteita tai seinää pitkin, haistat epämääräisiä tai tunkkaisia hajuja tai havaitset hometta, kannattaa tarttua toimeen.

      3. Kalusteissa on säröjä

      Älä ohita olankohautuksella säröjä kylpyhuonekalusteissasi, sillä ne saattavat sisältää vesivahinkovaaraan.

      4. Lika ei lähde pesussa

      Etkö saa kylpyhuonetta enää puhtaaksi kohtuullisin toimenpitein? Pinttynyt lika ja vaikeasti siivottavat kalusteet viestivät päivittämisen tarpeesta. Uusissa tuotteissa laadukas lasite ja pinnoite suojaavat lialta ja kalkilta.

      Uudessa kylpyhuonesuunnittelussa pyritään karsimaan likaa keräävät saumat ja reunat, jotka voivat olla hygienian kannalta ongelmallisia. Wc-istuin voi olla täysin huuhtelukaulukseton, mikä tekee siivouksesta helppoa.

      5. Ekologisuus mietityttää

      Epäiletkö, että vanhat suihkut ja wc-istuimet hulauttelevat vettä turhaan suoraan viemäriin? Uusissa suihkuissa on poresuuttimia ja wc-istuimissa on kehittynyttä tekniikkaa, jotka vähentävät veden kulutusta.

      Vanha wc-istuin voi lasketella menemään yhdeksän litraa vettä jokaisella huuhtelukerralla, uusi wc-istuin kuluttaa pienimmillään vain 2,5 litraa.

      6. Valaistus ei riitä

      Vanhan kylppärin yksi loisteputki voi olla koko ongelman ydin. Kylpyhuoneremontti voi koskea vain valaistustakin. Valaistuksella on suuri merkitys käytännöllisyyden, tunnelman ja myös sähkönkulutuksen kannalta.

      7. Tunnelma on ankea

      Kylpyhuoneremontti on perusteltua, jos tässä aamuin illoin tärkeässä huoneessa ei viihdy tai se kyllästyttää. Jo pienillä muutoksilla voi saada ihmeitä aikaan.

    • Anja_H

      Uutinen kertoo varsin selkeästi virkamiesten ja poliisin päätavoitteen: sakkotulojen maksimoimisen. Miksi puhutaan vain ylinopeuksista, vaikka tieliikenteessä pitäisi valvoa satoja muita asioita? Mihin on unohtuneet jalankulkijat ja pyöräilijät, osa näistä kevyen liikenteen edustajista ylenkatsoo kaikkia sääntöjä. Vaikka valtion tulot tällä toimella lisääntyvätkin, pitää huomata, että kyseessä on veroluonteinen maksu joka on pois kulutuskysynnästä. Suomen valtion virkamiehet toimivat kuin Hölmölän kuuluisat peitonleikkaajat ja -jatkajat; toinen käsi ei tiedosta mitä toinen tekee.

      • osaavaa.porukkaa

        Hassua, miten joillain ei tunnu olevan minkäänlaista kykyä vaikuttaa mitenkään siihen, saavatko sakkoja vai eivät.


      • KerroMeille

        Miten sakot vähentää kulutuskysyntää?


      • 1516_diipadaii
        KerroMeille kirjoitti:

        Miten sakot vähentää kulutuskysyntää?

        Ajattele. Jos saisi ajaa kovempaa pelkäämättä sakkoja, kuluisi enemmän polttoainetta, valtio saisi enemmän valmisteveroa ja arvonlisäveroa polttoaineista,
        ihmiset ehtisivät tehdä enemmän töitä autossa istumisen sijaan.
        Näin saataisiin talous nousuun. Lisäksi aiheutuisi enemmän onnettomuuksia, korjaamot saisivat töitä, jolloin niiden maksamat verot lisääntyisivät.
        Kaikki järkisyyt puoltavat nopeuksien valvonnan vähentämistä.


      • SinäpäJärkeväKaveriOlet
        1516_diipadaii kirjoitti:

        Ajattele. Jos saisi ajaa kovempaa pelkäämättä sakkoja, kuluisi enemmän polttoainetta, valtio saisi enemmän valmisteveroa ja arvonlisäveroa polttoaineista,
        ihmiset ehtisivät tehdä enemmän töitä autossa istumisen sijaan.
        Näin saataisiin talous nousuun. Lisäksi aiheutuisi enemmän onnettomuuksia, korjaamot saisivat töitä, jolloin niiden maksamat verot lisääntyisivät.
        Kaikki järkisyyt puoltavat nopeuksien valvonnan vähentämistä.

        Eli sinun mielestäsi liikenteestä kannattaa tehdä nykyistäkin vaarallisempaa mahdollistamalla suuremmat nopeudet??


      • EhditköOlemaanTöissä
        1516_diipadaii kirjoitti:

        Ajattele. Jos saisi ajaa kovempaa pelkäämättä sakkoja, kuluisi enemmän polttoainetta, valtio saisi enemmän valmisteveroa ja arvonlisäveroa polttoaineista,
        ihmiset ehtisivät tehdä enemmän töitä autossa istumisen sijaan.
        Näin saataisiin talous nousuun. Lisäksi aiheutuisi enemmän onnettomuuksia, korjaamot saisivat töitä, jolloin niiden maksamat verot lisääntyisivät.
        Kaikki järkisyyt puoltavat nopeuksien valvonnan vähentämistä.

        Miten työpäivä pitenee jos työpaikalle ja sieltä pois saa ajaa kovempaa????


      • kuoleekoene
        1516_diipadaii kirjoitti:

        Ajattele. Jos saisi ajaa kovempaa pelkäämättä sakkoja, kuluisi enemmän polttoainetta, valtio saisi enemmän valmisteveroa ja arvonlisäveroa polttoaineista,
        ihmiset ehtisivät tehdä enemmän töitä autossa istumisen sijaan.
        Näin saataisiin talous nousuun. Lisäksi aiheutuisi enemmän onnettomuuksia, korjaamot saisivat töitä, jolloin niiden maksamat verot lisääntyisivät.
        Kaikki järkisyyt puoltavat nopeuksien valvonnan vähentämistä.

        ja hautaustoimistolle töitä
        60 luvulla vapaat nopeudet 1200 kuollutta vuodessa


    • M..O..T

      ' Autoilijan elämästä tehdään yhtä helvettiä'
      Autoilijaa tekee elämästään helvettiä ajamalla ylinpeutta.

      • Raipen_poika

        Täällä puhutaan vain ns. ylinopeuksista. Kertokaahan sakotuksen ja kyttäyksen puolustajat, eikö muita asioita liikenteessä saa tai pidä valvoa? Miten esim. rattijuopot ja narkkarikuskit? Miten säännöistä piittaamattomat pyöräilijät? Onko oikein, että liikennevalvontaa tehdään vain valtion verotulojen maksimoimiseksi?


      • See.Or.Not.To.See
        Raipen_poika kirjoitti:

        Täällä puhutaan vain ns. ylinopeuksista. Kertokaahan sakotuksen ja kyttäyksen puolustajat, eikö muita asioita liikenteessä saa tai pidä valvoa? Miten esim. rattijuopot ja narkkarikuskit? Miten säännöistä piittaamattomat pyöräilijät? Onko oikein, että liikennevalvontaa tehdään vain valtion verotulojen maksimoimiseksi?

        Ylinopeusvalvinta on osa liikenteenvalvontaa ja näkyvin osa siitä. Tutka-autot ja kamerat ovat kaikkien nähtävillä josta syystä muu valvonta jää ihmisiltä huomaamatta. Poliisi ja osin myös tulliviranomaiset suorittavat valvontaa eri muodoissa ja usein siiviliautoilla. Eli kaikki liikennevalvonta ei ole aina muiden nähtävillä.


      • diipadaii
        See.Or.Not.To.See kirjoitti:

        Ylinopeusvalvinta on osa liikenteenvalvontaa ja näkyvin osa siitä. Tutka-autot ja kamerat ovat kaikkien nähtävillä josta syystä muu valvonta jää ihmisiltä huomaamatta. Poliisi ja osin myös tulliviranomaiset suorittavat valvontaa eri muodoissa ja usein siiviliautoilla. Eli kaikki liikennevalvonta ei ole aina muiden nähtävillä.

        Tokkopa sentään siviiliautoilla. Taitavat vain olla tunnuksettomia poliisiautoja. Niissä on kuitenkin mm. siniset vilkkuvalot, kamera kojelaudassa tms.


      • ViisastelullaOnneen
        diipadaii kirjoitti:

        Tokkopa sentään siviiliautoilla. Taitavat vain olla tunnuksettomia poliisiautoja. Niissä on kuitenkin mm. siniset vilkkuvalot, kamera kojelaudassa tms.

        Pääsit viisastelemaan. Hienoa.


    • HelvetistäEtTiedäMitään

      "Autoilijan elämästä tehdään yhtä helvettiä"

      Vaihda fillariin sitten jos ei autoilu kelpaa.

    • ennenrahakuinturvallisuu

      Liikenteen asiantuntijaprofessori vaatii, että nopeusrajoituksia on nostettava, koska tiet ovat parempia ja autot turvallisempia.

      Stephen Boyles on liikennesuunnittelun apulaisprofessori Teksasin yliopistossa. Hänen mukaansa nykyiset liikennerajoitukset tekevät itse asiassa liikenteestä turvattomampaa. Hän sanoo, että tutkimusten mukaan nopeusrajoituksilla on vain vähän vaikutusta siihen, miten nopeasti ihmiset ajavat. Erilaiset temput, kuten vilkkuvat valot tai hymynaamat, vaikuttavat vain viikon ajan ja sen jälkeen niiden uutuusarvo katoaa ja ihmiset ajavat sitä nopeutta, mitä mielivät.
      Näiden oman tiensä kulkijoiden seassa on kuitenkin niitä, jotka kenties silkasta velvollisuudentunnosta ajavat ihan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan. Tämä nopeuksien epäsuhta tekee Boylesin mukaan liikenteestä vaarallisempaa kuin nopeusrajoituksien nostaminen. Hänen mukaansa muuta liikennettä hitaammin ajavat aiheuttavat stressiä, ohituksia ja jopa aggressiivisuutta muissa autoilijoissa.
      Hänen laskelmiensa mukaan nopeusrajoitus pitäisi asettaa siten, että vain yksi seitsemästä autosta ajaisi ylinopeutta. Tällöin tieliikenne sujuisi hyvin ja olisi turvallisuustasoltaan optimoitu.

      Eli on aivan selvää, että nykyiset aivan liian alhaiset rajoitukset toimivat vain rahastusautomaatteina, ainoastaan vaarantaen turvallisen liikenteen. Kyrvät (poliisit) naurettavine mielipiteineen tulisi ampua, kusipäät ovat valmiit uhraamaan teiden turvallisuuden vain saadakseen palkkansa mahdollisimman helposti.

      • Tutkimuksia.Monenlaisia

        Jenkithän ovat tunnetusti maailman tyhmin kansa ja kyseisen tutkimuksen professori todistaa väittämän. Ei edes väitteessään kertonut kuka, mikä, missä ja milloin jokin väitettään tukeva tutkimus on tehty.


      • tuhoisatseuraamukset
        Tutkimuksia.Monenlaisia kirjoitti:

        Jenkithän ovat tunnetusti maailman tyhmin kansa ja kyseisen tutkimuksen professori todistaa väittämän. Ei edes väitteessään kertonut kuka, mikä, missä ja milloin jokin väitettään tukeva tutkimus on tehty.

        Harmi kun isäsi ei laskenut lakanoille sammunutta serkkuaan nussiessa, olisi useat ihmiset ja yhteiskunta selvinneet huomattavasti helpommalla.


      • MoreControl
        Tutkimuksia.Monenlaisia kirjoitti:

        Jenkithän ovat tunnetusti maailman tyhmin kansa ja kyseisen tutkimuksen professori todistaa väittämän. Ei edes väitteessään kertonut kuka, mikä, missä ja milloin jokin väitettään tukeva tutkimus on tehty.

        Jenkit eivät olla maailaman tyhmin kansa, koska tilastollisesti tutkittuna esimerkiksi me suomalaiset olemme vielä yhden napsun verran tyhmempiä. Ja viime aikoina olen alkanut uskoa että se on aivan mahdollista jopa oikeasti.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

        Ei silti, tuo apulaisproffan väite on lähtökohtaisesti kaukaa haettua. Mikäli nopeudet esim. taajama-alueilla olisivat nykyistä vapaampia, ei siitä voi seurata mitään hyvää. Nytkin jo suhataan miten sattuu. Maantienopeuksiin nykyautot sopivat todella hyvin jo. Itse asiassa rajoitukset alkavat olla vasta nyt ajokaluston kanssa samalla viivalla. Silti pudottaisin kaksikaisten teiden rajoituksen max 90 km/h.


    • Dallaaja-Taunuksessa

      Metkaa miten joka vuosi noita nopeusrajoituksia vönytetään aina vaan pitemälle,tosin suurin osa ihmisistä ei sitä huomaa,ja osalla tuo liikenemerkin nopeuden muutos kestää kilometrin verran kiihdytää tuohon vauhtiin,varsinkin kun jos on vielä nousua tiessä,muuten suojatiet on vanhuksia ja lapsia varten,itse menen tilanteen mukaan yli oli suojatie tai ei,enkä punasia noteeraa laisinkaan täälä sivumalla.isolla kirkolla tietysti eri juttu ytimessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe