Olenko transsukupuolinen?

pelok

Hei. Olen 15-vuotias, biologisesti poika. Olen jo kuitenkin kauan kokenut olevani tyttö. Jo pienestä asti olen tykännyt käyttää tyttöjen vaatteita ja leikkiä nukeilla ja muilla tyttömäisillä leluilla. En ole koskaan samaistunut muiden poikien ajatusmaailmaan, enkä ole koskaan ymmärtänyt heitä. Tämän takia minulla on ollut päiväkodista asti pelkkiä tyttöjä kavereina. Nykyisin kaveripiirissäni on vain tyttöjä. Tuntuu että ymmärän heitä ja samaistun heihin paremmin, kuin poikiin. Kun katson peiliin, vihaan naamani ja kehoani. Se tuntuu vieraalta ja väärältä. Vanhemmileni en ole uskaltanut kertoa asiasta. Voiko transtutkimuksiin saada lähetteen, ilman vanhempien suostumusta? Kiitos vastauksista

26

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alle 18 vuotias tarvitsee vanhempien suostumuksen. Puhu vanhemmillesi, aloita varovasti kysymällä "mielipidettä" tai kertomalla itsestäsi että "ihmettelet itsessäsi tälläistä" ... tai ihan miltä itsestäsi tuntuu, miten haluat kertoa.. mutta suosittelen aloittamaan varovasti...

    • Kerro_vanhemmille

      Ala-ikäinenkin otetaan transtutkimuksiin, mutta tutkimukset tehdään erillisyksikössä yhteistuumin vanhempien kanssa.

    • Lähes aina transeksuaalisuuteen liittyy myös et että homo tai lesbo... Tätä asiaa et kuitenkaan kertonut kumpi olet

      • HNO3

        Monet transsukupuoliset myös ovat vasenkätisiä, heidän iiriksensä ovat monenväriset, pääsiäisen aikaan he lentävät luudilla ja monella on musta kissa. (Ja kyllä, tämä oli sarkasmia.)


      • HNO3 kirjoitti:

        Monet transsukupuoliset myös ovat vasenkätisiä, heidän iiriksensä ovat monenväriset, pääsiäisen aikaan he lentävät luudilla ja monella on musta kissa. (Ja kyllä, tämä oli sarkasmia.)

        No se ei ole sarkasmia että lähes aina ollaan homo tai lesbo... Aloittaja ei kuitenkaan kertonut mikä hän on


      • luluO
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        No se ei ole sarkasmia että lähes aina ollaan homo tai lesbo... Aloittaja ei kuitenkaan kertonut mikä hän on

        Seksuaalinen suuntautuminen on sivuseikka ja joukossa on kyllä heteroitakin!


      • luluO kirjoitti:

        Seksuaalinen suuntautuminen on sivuseikka ja joukossa on kyllä heteroitakin!

        Jooh, saattaahan jotkut homot/lesbot itseään sanoa "heteroksi" koska heillähän on väärä kroppa (tai oliko se nyt väärä mieli)

        Eli tykkääkö aloittaja pojista ja on homo

        Tai tykkääkö hän tytöistä ja on hetero...


      • Asiantuntevia

        komentteja taas runsaasti aivan kuten täällä on tapana antaa.


      • lklkk
        Asiantuntevia kirjoitti:

        komentteja taas runsaasti aivan kuten täällä on tapana antaa.

        Eikä nimimerkki pakettiautomaatti ole vieläkään oppinut oikeiden termien käyttöä vaikka luuhaakin täällä.
        Transsukupuolisten henkilöiden seksuaalista suuntautumista ei ole koskaan tutkittu. Oletetaan että heistä on suurempi osa homoseksuaaleja kuin cis-sukupuolisista (hyvin epämääräinen arvio 50%).


      • lklkk kirjoitti:

        Eikä nimimerkki pakettiautomaatti ole vieläkään oppinut oikeiden termien käyttöä vaikka luuhaakin täällä.
        Transsukupuolisten henkilöiden seksuaalista suuntautumista ei ole koskaan tutkittu. Oletetaan että heistä on suurempi osa homoseksuaaleja kuin cis-sukupuolisista (hyvin epämääräinen arvio 50%).

        No miten sen selittäisi että kukaan ei pääsisi pätemään???

        Useimmissa tapauksissa

        - Henkilö joka on fyysisesti tyttö, mutta kokee olevansa poika, niin myös tykkää tytöistä = lesbo

        - Henkilö joka on fyysisesti poika, mutta kokee olevansa tyttö, niin tykkää pojista = homo

        Menikö jakeluun? aloittaja ei kertonut onko hänenkin kohdallaan noin...

        Toki poikkeuksiakin olen tavannut... Esim. heteronaisen joka kokeekin olevansa poika ja kaiken muun lisäksi homo :D


      • Miksi_leimata
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        No miten sen selittäisi että kukaan ei pääsisi pätemään???

        Useimmissa tapauksissa

        - Henkilö joka on fyysisesti tyttö, mutta kokee olevansa poika, niin myös tykkää tytöistä = lesbo

        - Henkilö joka on fyysisesti poika, mutta kokee olevansa tyttö, niin tykkää pojista = homo

        Menikö jakeluun? aloittaja ei kertonut onko hänenkin kohdallaan noin...

        Toki poikkeuksiakin olen tavannut... Esim. heteronaisen joka kokeekin olevansa poika ja kaiken muun lisäksi homo :D

        Miksi edes yrittäisi leimata aloittajan seksuaaliselta suuntautumiseltaan joksikin kun nimenomaan hän ei ole sanonut siitä yhtään mitään eikä myöskään kaipaa siitä keskustelua.
        Minut on syntymässäni kirjattu pojaksi. Olen ollut naimisissa naisen kanssa. Nyt olen hetero nainen. Menikö aivosi solmuun?


      • Miksi_leimata kirjoitti:

        Miksi edes yrittäisi leimata aloittajan seksuaaliselta suuntautumiseltaan joksikin kun nimenomaan hän ei ole sanonut siitä yhtään mitään eikä myöskään kaipaa siitä keskustelua.
        Minut on syntymässäni kirjattu pojaksi. Olen ollut naimisissa naisen kanssa. Nyt olen hetero nainen. Menikö aivosi solmuun?

        Niin olet siis hetero.... Aika harvinainen mutta ei mahdoton


      • Miksi_leimata
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin olet siis hetero.... Aika harvinainen mutta ei mahdoton

        Ei mitenkään harvinaista, fifty-fifty.


      • Miksi_leimata kirjoitti:

        Ei mitenkään harvinaista, fifty-fifty.

        Sanotaan että 95% henkilöistä joilla pää kokee olevansa muuta kuin kroppa on homoja tai lesboja...

        Toki olenhan tavannut terveen heterotytön (kaikki siis kunnossa (paitsi päänupissa)) joka koki kuitenkin olevansa poika ja vieläpä homoseksuaali :)


      • Miksi_leimata
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Sanotaan että 95% henkilöistä joilla pää kokee olevansa muuta kuin kroppa on homoja tai lesboja...

        Toki olenhan tavannut terveen heterotytön (kaikki siis kunnossa (paitsi päänupissa)) joka koki kuitenkin olevansa poika ja vieläpä homoseksuaali :)

        Millä perustelet tuon 95%. Omasta muutaman transsukupuolisen ihmisen tuntemisestako. Transsukupuoliset itse ovat päätyneet tuohon noin 50% lukemaan.
        Tuo loppukaneetti "kaikki siis kunnossa (paitsi päänupissa)" on törkeää tekstiä sinulta. Transsukupuolisuusdiagnoosin saaneet on jokainen todettu tutkimuksissa psyykkisesti täysin terveiksi. Ei siis voi sanoa että päänupissa on vikaa.


      • Miksi_leimata kirjoitti:

        Millä perustelet tuon 95%. Omasta muutaman transsukupuolisen ihmisen tuntemisestako. Transsukupuoliset itse ovat päätyneet tuohon noin 50% lukemaan.
        Tuo loppukaneetti "kaikki siis kunnossa (paitsi päänupissa)" on törkeää tekstiä sinulta. Transsukupuolisuusdiagnoosin saaneet on jokainen todettu tutkimuksissa psyykkisesti täysin terveiksi. Ei siis voi sanoa että päänupissa on vikaa.

        Anteeksi, käytin siis vääriä termejä....

        Heillä on siis pääakoppa taysin kunnossa, mutta vika onkin siis kropassa, eiks jep :) :)

        Eihän silloin ole tosiaan päässä mitään vikaa jos kroppa on kunnossa mutta kokee olevansa joku muu...


    • Poikaoikeasti

      Olen 14-v tyttö. Mutta.... tunnen itseni pojaksi. Pienestä asti. Leikin pikkuautoilla, vihasin mekkoja ja en koskaan käyttänyt niitä "pienten lasten ekoja meikkejä"koska en tykännyt. Ala-aste ikäsenä pelasin serkun kanssa GTA ja muita auto yms pelejä. En koskaan käyttänyt mekkoja (en vieläkään) ja aina käytin poikien t-paitoja. Mutta silti yritin (n. vuos sitten?) meikata ja käyttää mekkoja koska muutkin teki niin, vaikka mun ei olis tarvinnut niin tehdä. Luulin olevani jotenkin "nolo ja outo" kun en tee tyttöjen juttuja mutta kaverit teki. Nyt kuitenkin en yritä mitään muuta, vaan olen oma itseni. Haaveilen lyhyistä hiuksista, jotka aijon kyllä leikata. En vieläkään meikkaa, tai käytä mekkoja. Käytän edelleen poikamaisia vaatteita, ja luonteessakin on paljon poikamaisuutta. (Päästän tytöt ensin ovesta, huolehdin kuin poika hänen tyttöystävästään yms. jos ymmärrät) Poikien osastolta ostan vaatteita, mutta vieläkään en *uskalla* olla kokonaan oma itseni. Joten toivotte että menette omien aivojen mukaan, ja tuntemuksien. Ei paljoo kiinnosta mitä muut ajattelee minusta, kunhan olen itse tyytyväinen itseeni :)

    • transukupuolinen

      minä uskallan olla oma itseni ,olen operoimaton tran sukupuolinen nainen ja käytän vain meille naisille tarkoitettuja vaatteita.Käytä hametta ympäri vuoden koska se minullu luonollista ja lääkäri on kirjoittanut terveyskeskuksin tietoihin ,transexsuaali.Mitä ei kuuluisi käyttää.Kerran ohjasi psyatrille joka totesi: kyseessä on terve transsukupuolinen nainen.

      • ghfhftxghcfhgc

        Transtutkimusyksiköiden ulkopuolinen psykiatri ei voi antaa virallista F64.0 diagnoosia. Hän voi kirjoittaa papereihin oman mielipiteensä, mutta se ei ole virallinen diagnoosi.
        Kertomuksesi perusteella olet pikemminkin vahvasti transvestiittinen henkilö, jopa äärimmäisyyksiin mennen.


      • harkitsetarkkaan
        ghfhftxghcfhgc kirjoitti:

        Transtutkimusyksiköiden ulkopuolinen psykiatri ei voi antaa virallista F64.0 diagnoosia. Hän voi kirjoittaa papereihin oman mielipiteensä, mutta se ei ole virallinen diagnoosi.
        Kertomuksesi perusteella olet pikemminkin vahvasti transvestiittinen henkilö, jopa äärimmäisyyksiin mennen.

        ei naiseksi tulla ,jonkun zetan F64.0 diagnoosilla ja muuttamalla sukupuolensa.Pitää olla naisen taidot ja tavat jo syntymästä.Naiseksi tehty ei pysty omaamaan naisten luonollisia tapoja ja töitä.Sitä luullaan,että laitetaan meikit kasvoihin ja hepenet niskaan,että se riittää naisena olemisees,se ei riitä mihinkään!Meidän naisten elämää ei yksikään mieheksi syntynyt tajua! Sitten kun tehty naiseksi se elmän kova koulu alkaa millaista on olla nainen,lukuun ottamatta lisä riesana olevia menkkoja!Itse taistelen työ paikastani miesten mailmassa!


      • Tiedän_kokemuksesta
        harkitsetarkkaan kirjoitti:

        ei naiseksi tulla ,jonkun zetan F64.0 diagnoosilla ja muuttamalla sukupuolensa.Pitää olla naisen taidot ja tavat jo syntymästä.Naiseksi tehty ei pysty omaamaan naisten luonollisia tapoja ja töitä.Sitä luullaan,että laitetaan meikit kasvoihin ja hepenet niskaan,että se riittää naisena olemisees,se ei riitä mihinkään!Meidän naisten elämää ei yksikään mieheksi syntynyt tajua! Sitten kun tehty naiseksi se elmän kova koulu alkaa millaista on olla nainen,lukuun ottamatta lisä riesana olevia menkkoja!Itse taistelen työ paikastani miesten mailmassa!

        Olet täsmälleen oikeassa! Naiseksi ei opetella. Transvestiitit joutuu joskus opettelemaan, mutta transnainen on syntymästään saakka nainen, myös sisäisesti. Transnaisen ei tarvitse opetella mitään naisen taitoja ja tapoja, ne ovat olemassa jo syntymästä saakka kuten cis-naisillakin.


    • tunnenmonia

      transvestiiti pukeutuu naiseksi tai mieheksi silloin tälöin ja saa siitä mielihyvää.Trans sukupuolinen elää samassa koko ajan eikä saa siitä mitään mieli hyvää.Eli mies voi olla luonostaan kuin nainen.Mono on todella hyvän näköinen,lisäksi selaiselle ei kasva parta eikä ol muitakaan ihokarvoja.

      • Mitä_lääkäri_sanoo

        Olisitkohan intersukupuolinen. Onko tutkittu?


      • oleomaitsesi
        Mitä_lääkäri_sanoo kirjoitti:

        Olisitkohan intersukupuolinen. Onko tutkittu?

        nyt kun kysyit,vastaan kyllä.osasit lukea viakka oli snat vrääin.


      • joku.gender.juttu

        Entäs kun asiat yhdistyvät? Erilaisia voimakkuusasteista on paljon.


    • rauhassaasiatsujuu

      älä vihaa itseäsi.Enen kuin teet mitään käy vanhempiesi kanssa lääkärissä joka erikoitunut näihin asioihin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe