Pituusongelmia

tyttönen123

Eli oon 15v tyttö, ja pituutta on 155cm, painoa 46kg. Mulla ei oo ikinä ollut ongelmia pituuteni kanssa, mutta nyt on alkanut itsetunto vähän olla kateissa. Syy siihen on, että pari "kaveria" jotain 165cm , on tässä lähiaikoina sanonut mulle "oot sä kyllä vähän lyhyt" "kyl sä meihi verrattuna oot lyhyt". No joo siis minä, en oo suomalainen ja meidän maassa yleensä on naiset lyhyempiä kuin suomessa. Mä tuskin pituutta kasvan, ja vaikka kasvaisin nii 1-2cm. Ei sitä eroa edes huomaisi. Oon ihan hyvässä kunnossa ja ruumiinrakenne on just sopiva. Ärsyttää vaan, kun oikee kaveri tulee tolleen sanomaa. Tiedän, että ei lyhyenä olemisessa oo mitään pahaa ja on paljon paljoon julkkiksia jotka on menestynyt tosi hyvin vaikka on lyhyitä. Mietin vaan, että miten saisin takasin sen vanhan minän, joka oli tyytyväinen itseensä. . . Jos nyt rehellisesti pitää sanoa niin oon varmaan viikon tai jopa enemmän, joka ikinen päivä miettiny pituuttani ja tää on oikeasti tosi masentavaa.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräkettu

      Se että olet pienikokoinen tekee sinusta naisellisen.

      Sitä nyt vaan 15vuotiaana vetää herneen nokkaan tollasista.

    • OletSopiva

      Itse olen mies ja pituutta on 182 cm. Voisin hyvin seurustella 155 cm pitkän henkilön kanssa, tärkein löytyy sieltä korvien välistä. Pituutesi ei ole este mihinkään.

    • ewfwefw

      Naisen pituudella ei ole mitään merkitystä miehille, teette kärpäsestä härkäsen.
      Miehen tilanne sen sijaan.. naisille miehen pituus on todella tärkeä asia..

    • kjdkjlagkjkkkk

      No faktahan on, että sinä olet lyhyt. Mutta mitä sitten...tiedän monta noin 170 senttistä naista, jotka toteavat lakonisesti, ettei pituudesta ole koskaan ollut mitään hyötyä ja he haluaisivat olla edes hieman lyhyempiä-

      Ole iloinen että olet pieni ja siro, se on kaunista!

    • Eräkettu

      Niin..

      Pieni ja siro on kaunista naisella.

    • DLKjjewlkjewsdf

      Muista KKKK

      Kompakti Kokosi Korostaa Karismaasi.

    • lyhyysonsööttiä

      Olet 15-v. Saatat kasvaa vielä "paljonkin" (tosin sanot kyllä olevasi geeniesi puolesta lyhyttä sorttia). Itse olin 15-vuotiaana jotain 153cm, nykyään 162cm (melkeen 30v).

      Olisin aina halunnut jäädä vähän lyhyemmäksi, koska lyhyys = siroutta! D: Kivat vaatteetkin mahtuu paremmin päälle lyhyillä ja kaikki ihailee, että "voi kun oot siro!!" Mahdollinen tuleva mieheskin jaksaa _nostaa_ lyhyen ja pienen vaikka syliinsä... Olen kateellinen sinulle, koska olen itse suuri, romuluinen lehmä! D:

    • normimittainenmiesvastaa

      Sinun iässäsi eivät nuoret vielä osaa ajatella mitä suustaan päästävät. Eikä tuollainen kommentti välttämättä ole tarkoitettu ilkeydeksi. Jos toinen on lyhyt, kai sellaisesta saa sanoa ääneen? :) Sanotaanhan monesta muustakin tavallisesta asiasta. Ei kannata ottaa nokkiinsa eikä välittää, mikäli kyse olisi ilkeydestä. Sinun pituutesi on aivan normaali. Minun ex oli alle 150cm! Ja itse olen normimittainen mies. Pituus ei ollut yhdessäolon este. Yksi ystäväni on sinun pituisesi enkä pidä häntä lyhyenä. Tsemppiä ja rohkeutta olla oma itsensä sinulle ja kaikille muille muillekin pituisillesi tai lyhemmillesi! :) Sinä saat sen "vanhan minäsi" takaisin heti kun vaan alat ajatella, että "minä olen hyvä juuri näin"! :) Ajatelkaa tuota joka päivä! :)

    • mmmmmtt

      saisi enemmän olla suomessa sun pitusia naisia!!kun tosi moni muija on semmonen romuluinen ja isokätinen ,ei mitään seksikkyyttä,
      esim kaukoidässä suuri osa naisista on just sun pituisia ja tosi sexyjä
      ole ylpeä pituudestasi,pystyt vielä sitä hyödyntämään kun kaverisi lihovat ja suurenevat entisestään!

    • gjpejgapojgo

      Miten naisella tai tytöllä voi olla pituus ongelmia? Ei miehet ajattele sun pituutta vaan ihan muita juttuja... :)

    • 1plus9

      Kuten kaikki sanovatkin niin miehet eivät välitä pituudestasi ellet ole heitä pidempi. Lyhyt on miesten mielestä yleensä siro eli naisellinen ja sen takia haluttavampi kuin pitkä nainen. Itse olen 190cm mies ja haluaisin juurikin lyhyen naisen itselleni.

    • ei-ongelma
    • PerttiPerusmies

      No miksi loukkaannut, jos joku sanoo totuuden? Olisiko esim. se loukkaus, jos kaverisi olisivat sanoneet vaikkapa, että sulla on tummat hiukset tai iho heihin verrattuna, jos olet kerta ulkomaalais -taustainen, ja he ilmeisesti suomalaisia? Tottahan tuo vaan on että olet lyhyt heihin verrattuna jos he on noin 10cm pitempiä kuin sinä, ja ylipäänsä olet lyhyt muutenkin. Ilmeisesti tämäkin taas osoitus jostain naisen logiikasta? Ihan turhista asioista vedetään hernettä sieraimeen ja suututaan. Sun suurin vika on huono luonne. There - I´ve said it. Vedä nyt tuosta kattilallinen herneitä hengityselimiisi typerä pissis.

      • KelinäHeiju

        Mitä jos joku sanoisi sulle PerttiPerusmies, että sulla on kyllä vähän liian pieni muna. Loukkaantuisitko PP, vai toteaisitko vaan, että joo, kyllähän se tosiaan vähän pieni on. Ehkäpä ihmiset eivät pidä siitä, että heille huomautellaan ulkonäköpiirteistä tai ominaisuuksista, jotka on yleisten kauneusihanteiden vastaisia. Varsinkaan 15-vuotiaana, sen ikäinen on vielä henkisesti keskenkasvuinen lapsi.

        Itse olen jo yli kolmenkympin ja edelleen kysellään papereita kaupassa. Olen pysynyt kahden lapsenkin jälkeen sirona ja nuorekkaana, pituutta on 158 cm ja painoa 49 kg. Suurin osa mun ikäisistä tantoista haalaa jo melkoista massaa mukanaan. Eli aloittajalle, ole vain iloinen pienestä koostasi, viimeistään keski-iässä se palkitaan, jos pidät itsesi kunnossa. Kyllä mun kokemuksen mukaan miehet tykkää pienen sorttisista naisista, tai pieni koko ei nyt ainakaan ole este millekään.


      • PerttiPerusmies
        KelinäHeiju kirjoitti:

        Mitä jos joku sanoisi sulle PerttiPerusmies, että sulla on kyllä vähän liian pieni muna. Loukkaantuisitko PP, vai toteaisitko vaan, että joo, kyllähän se tosiaan vähän pieni on. Ehkäpä ihmiset eivät pidä siitä, että heille huomautellaan ulkonäköpiirteistä tai ominaisuuksista, jotka on yleisten kauneusihanteiden vastaisia. Varsinkaan 15-vuotiaana, sen ikäinen on vielä henkisesti keskenkasvuinen lapsi.

        Itse olen jo yli kolmenkympin ja edelleen kysellään papereita kaupassa. Olen pysynyt kahden lapsenkin jälkeen sirona ja nuorekkaana, pituutta on 158 cm ja painoa 49 kg. Suurin osa mun ikäisistä tantoista haalaa jo melkoista massaa mukanaan. Eli aloittajalle, ole vain iloinen pienestä koostasi, viimeistään keski-iässä se palkitaan, jos pidät itsesi kunnossa. Kyllä mun kokemuksen mukaan miehet tykkää pienen sorttisista naisista, tai pieni koko ei nyt ainakaan ole este millekään.

        Taas tyypillistä naisen logiikkaa - sanoa pienestä munasta on sama asia kuin sanoa totuus "olet lyhyt". Sanoa pienestä munasta on sama kuin sanoa sinulle, monta kertaa poikineelle naiselle että sinulla on iso vittu, mitä se todennäköisesti on jos olet synnyttänyt alateitse, vaikka miehesi kuinka valehtelee että sulla on tiukka eikä eroa huomaa entiseen, niin se todellakin valehtelee, tai sitten olet niitä joilla on ollut aina iso ja löysä vittu josta putkauttaa sen 5kg lihamöntin tuosta vaan, eikä tunnu missään.

        Pieni muna - iso vittu. Molemmat loukkaavia, mutta myös totuuksia. Sen sijaan jos jotain lyhyttä ihmistä sanoo lyhyeksi, on se sama kuin sanoo punatukkaista ihmistä punatukkaiseksi, tai herranen aika sentään - pitkää ihmistä pitkäksi! Tosi loukkaavaako? Totuuksia, jotka eivät ole yhtään loukkaavia. Ja pituus ei nyt mitenkään liity lihavuuteen. Ihminen lihoo jos lihoo syömällä liikaa, oli minkä pituinen hyvänsä. Pitkä voi olla ihan yhtälailla hoikka ja siro kuin lyhytkin. Keski-ikäkään ei ole mikään tekosyy läskistyä. Ja lyhyt ihminen ei näytä välttämättä yhtään ikäistään nuoremmalta kuin korkeintaan kaukaa katsottuna, koska pituus ei vaikuta naamaan ja sen rupsahtamis -vauhtiin mitenkään. Nuoreksi luullaan nimenomaan niitä, joilla on nuoren näköinen naama. Minäkin tunnen liudan monen mittaisia hoikkia ja siroja reilu kolmikymppisiä naisia jotka näyttää ikäistään nuoremmilta. Jos hoikkana pysyy, näyttää yleensä pitempään nuoremmalta, ei välttämättä teiniltä mutta nuoremmalta kuin muut ikäisensä. Hoikatkin kuitenkin rupsahtaa noin nelikymppisinä, koska hormonituotanto romahtaa, että iloitse nuorekkuudestasi vielä kun sulla aikaa on. Kohta olet ruttuinen lyhyt muori.

        Se miten aloittaja kuvailee ystäviensä sanoneen hänelle hänen pituudestaan "no oot sä kyllä melko lyhyt" -tyyliin, vaikuttaa siltä että aloittaja on itse kinunnut heiltä jotain kommenttia pituudestaan ja sitten suuttuu kun he sanoo sen. Olisiko heidän pitänyt valehdella, että "ei, sä oot tosi pitkä, paljon pitempi kuin kukaan muu" vai mitä niiden olis pitänyt sanoa? Ja loukkaantuminen on niin pissismäistä vajaaälyisyyttä kuin olla voi, koska naisen pituudella ei ole miehille suurtakaan merkitystä. Jotkut harvat lyhyet miehet saattaa pitää tärkeänä että nainenkin on lyhyt, mutta keskipituisille ja varsinkin pitkille miehille se on varmaan viimeisiä asioita mihin kiinnittää huomiota, ellei se sit ole jonkun sortin fetisistinen juttu.


      • KelinäHeiju

        No niin, ei sitten ollutkaan PP:n mielestä kivaa, kun joku vihjasi jotain hänen fysiikastaan. Sen verran pitkästi ja kiivaasti jaksoi aiheesta hakata näppistä.
        Ihan sama mitä "loogisesti" perustelet, osoitit jo tyhmyytesi kiusaamalla teiniä.

        Ihmisen pituuden kommentointiin liittyy aina joku arvolataus, miksi muutoin kukaan vaivautuisi tuomaan esiin asian, joka on kaikille jo selvästi nähtävissä.

        Hiusten väri on tässä asiayhteydessä makuasia, pituus taasen ei. Pituus on naisillakin toivottu fyysinen ominaisuus, kuten vaikkapa pillun tiukkuus, isot rinnat, tai miehillä pituus ja peniksen koko. Missit ja mallit edustavat ns. ihannenaista ja pituus on siihen statukseen pääsemisessä olennainen vaatimus. Myös monet Hollywood tähdet ja julkkisnaiset ovat ennemminkin pitkiä kuin lyhyitä. Hiusten värille sen sijaan ei ole tietääkseni missään asetettu mitään tiukkoja kulttuurisia ihannevaatimuksia. Hiustenväri, joka on siis makuasia, ei ole verrattavissa pituuteen, josta on olemassa yleinen ihannestandardi. Miehet eivät arkielämässä välttämättä ole naisen pituuden suhteen kovin tarkkoja, mutta kulttuurissamme pitkät naiset (ja miehet) ovat kuitenkin arvostetumpia kuin lyhyet.

        Yleisessä keskustelussa, jossa puidaan kulttuuristen ulkonäköihanteiden konkreettisia vaikutuksia yksilön elämään, voidaan mitä tahansa ihanneominaisuutta, tai sen puuttumista, verrata keskenään, kuten nyt vaikkapa tässä tapauksessa pituutta ja peniksen kokoa. Toiset puutteet vaan on suurempia kuin toiset ja niiden vaikutusten dramaattisuus yksilön elämään vaihtelee. Fyysisiä puutteita on aina mahdollista kompensoida, mutta älyn ja sielun puutetta ei korvaa mikään.


      • PerttiPerusmies
        KelinäHeiju kirjoitti:

        No niin, ei sitten ollutkaan PP:n mielestä kivaa, kun joku vihjasi jotain hänen fysiikastaan. Sen verran pitkästi ja kiivaasti jaksoi aiheesta hakata näppistä.
        Ihan sama mitä "loogisesti" perustelet, osoitit jo tyhmyytesi kiusaamalla teiniä.

        Ihmisen pituuden kommentointiin liittyy aina joku arvolataus, miksi muutoin kukaan vaivautuisi tuomaan esiin asian, joka on kaikille jo selvästi nähtävissä.

        Hiusten väri on tässä asiayhteydessä makuasia, pituus taasen ei. Pituus on naisillakin toivottu fyysinen ominaisuus, kuten vaikkapa pillun tiukkuus, isot rinnat, tai miehillä pituus ja peniksen koko. Missit ja mallit edustavat ns. ihannenaista ja pituus on siihen statukseen pääsemisessä olennainen vaatimus. Myös monet Hollywood tähdet ja julkkisnaiset ovat ennemminkin pitkiä kuin lyhyitä. Hiusten värille sen sijaan ei ole tietääkseni missään asetettu mitään tiukkoja kulttuurisia ihannevaatimuksia. Hiustenväri, joka on siis makuasia, ei ole verrattavissa pituuteen, josta on olemassa yleinen ihannestandardi. Miehet eivät arkielämässä välttämättä ole naisen pituuden suhteen kovin tarkkoja, mutta kulttuurissamme pitkät naiset (ja miehet) ovat kuitenkin arvostetumpia kuin lyhyet.

        Yleisessä keskustelussa, jossa puidaan kulttuuristen ulkonäköihanteiden konkreettisia vaikutuksia yksilön elämään, voidaan mitä tahansa ihanneominaisuutta, tai sen puuttumista, verrata keskenään, kuten nyt vaikkapa tässä tapauksessa pituutta ja peniksen kokoa. Toiset puutteet vaan on suurempia kuin toiset ja niiden vaikutusten dramaattisuus yksilön elämään vaihtelee. Fyysisiä puutteita on aina mahdollista kompensoida, mutta älyn ja sielun puutetta ei korvaa mikään.

        Ensinnäkään en usko, että tänne kirjoittaa yksikään teini-ikäinen. Eiköhän lie ihan aikuinen akka, joka kalastelee jotain kehuja että "voi kun sie oot ihanan pieni ja söpö, kyllä kelpais mulle! T. Jyystärikarju 25cm ja 199cm."

        Toisekseen ne pituudesta hälle sanoneet kaverit on lyhyitä itsekin. Entä sitten jos lyhyt nainen sanoo jonkun itseään vielä reilusti lyhyemmän olevan lyhyt HEIHIN verrattuna? Onhan ne itsekin lyhyitä verrattuna 10cm pitempiin naisiin, ja niihin malleihin ja misseihin.

        Ja itse aloit iskemään omasta mielestäsi vyön alle minua runkuttamalla heti narttumaisella ja vittumaisella naisen lahopää -logiikalla, että minulla olisi pieni mulkku, kun tätä paskan jauhantaa kommentoin, niin sun lutka kannattaa olla valmis siihen että tuon esiin erittäin todennäköisen faktan - sulla on iso ja löysä vittu, koska olet poikinut. Etkä vihjaissut mitään fysiikastani, koska siitä sinä et tiedä hevon vittua. Minä taas tiedän sinusta yhtä ja toista, koska itse kerroit. Oleellisin tieto oli tuo poikineisuutesi.

        Puutteita ja monenlaisia puutteita aina haarovälistä ja korvienvälistä lähtien päälaen ja jalkapohjien väliin sinulla emakolla löytyy varmasti keskivertoa enemmän. Joten pidäpä turpa kiinni. Aloituskin on todennäköisesti sinun oma.


      • KelinäHeiju

        Mitä enemmän mesoat nyt siellä, sen selvemmäksi kaikille käy, että siellä on jälleen kerran yksi mielenterveysongelmainen juntti. Niitähän riittää näillä palstoilla. Miksi luulet, ettei itsestään epävarmat teinitytöt kävisi ihannenainen -palstalla.

        Aloitus ei ole minun, vaikka nokkelasti niin päättelitkin. Ehkä mulla ei edes ole lapsia. Ehkä en ole edes nainen vaan 150-kiloinen transu.

        Tiedoksesi muuten että lapsia syntyy muutenkin kuin alateitse. Ties vaikka mulla olis vielä ihan uutuuttaan kiiltävä pinkeä pillu. Kovasti sua kyllä tuntuu mun alapää kiinnostavan, kun jaksat edelleen jauhaa aiheesta.. Jatka vaan haaveilua. Mäkin mietin täällä sun pikku munaas ihan kiimassa. <3


      • PerttiPerusmies
        KelinäHeiju kirjoitti:

        Mitä enemmän mesoat nyt siellä, sen selvemmäksi kaikille käy, että siellä on jälleen kerran yksi mielenterveysongelmainen juntti. Niitähän riittää näillä palstoilla. Miksi luulet, ettei itsestään epävarmat teinitytöt kävisi ihannenainen -palstalla.

        Aloitus ei ole minun, vaikka nokkelasti niin päättelitkin. Ehkä mulla ei edes ole lapsia. Ehkä en ole edes nainen vaan 150-kiloinen transu.

        Tiedoksesi muuten että lapsia syntyy muutenkin kuin alateitse. Ties vaikka mulla olis vielä ihan uutuuttaan kiiltävä pinkeä pillu. Kovasti sua kyllä tuntuu mun alapää kiinnostavan, kun jaksat edelleen jauhaa aiheesta.. Jatka vaan haaveilua. Mäkin mietin täällä sun pikku munaas ihan kiimassa. <3

        No kun niitä mt -ongelmaisia tällä palstalla on mesoamassa, niin se ilmeisesti sun syy ainakin viihtyä täällä ja alkaa mesoamaan ja heittelemään jotain alapäähän viittaavia kommentteja kun alapäistä ei edes puhuttu. Muista emakko, että se olit sinä joka toi kyrvän ja vitut tähän keskusteluun mukaan. Sinänsä tosi mahtava veto "teini-ikäistä" typykkää ajatellen (jos nyt leikitään että ap sellainen on), että oikein äiti-ihminen alkaa sedän kyrvästä runkuttamaan. Sehän se sivistynyttä ja teinin kehitysvaiheet huomioon ottavaa puhetta vasta onkin! Opetetaan teini huutamaan "sulla on pieni muna!" kun ei mene asiat mieliksi - rääväsuinen lumppuhan se on oikein unelmanainen, jopa ihannenaisen yläpuolella. Olet sinä oikein etevä, ja varmasti hyvä äiti ajatellen tuotakin osoitusta vapaamielisyydestäsi. Varmaan olet omille penikoillesi tehnyt alapään asiat jo selväksi ja näyttänyt sen omankin löysän reikäsi että "katsokaa, täältä te ootte tulleet!" Oot kyllä oikein vuoden äiti. Onnittelut! Ja sulle mitään keisarileikkauksia ole tehyt. Älä yritä ääliö enää tuota, kun jäit jo kiinni.

        Selväksi kävi että olet yksinkertainen joka asiasta hernettä sieraimeen vetävä vittumainen nalkuttaja. Jatka samaan malliin. Olet varmaan löysävittuinen yh. Sielläpä fistaat itseäsi vaikka molempiin reikiin ihan kiimassa. Ei kiinnosta kaltaisesi lahopäiset lumput enempää, joten mun osalta tämä "keskustelu" oli tässä. Asiani tein selväksi aloittajalle ja hänelle ilmeisesti ok. koska ei itse tullut natkuttamaan mitään. Sitä suurempi syy ihmetellä että mitä traumojasi sinä ämmä siellä purat. Etsi joku muu kohde ruikutuksillesi, mua ei kiinnosta. Hyvästi löysävittuinen vajakki -huora.


    • Inhoan_pituuttani

      Voi kuule, itse olisin paljon mieluummin sinun kokoisesi. T.172cm nainen.

      • Rakastan_pituuttasi

        Pitkät amazonit on seksikkäitä siinä missä teletapitkin. Jos perustaisin haaremin, siellä olisi naisia 1,4 metrisestä parimetriseen, hoikasta pyöreään, pitkähiuksisesta siilitukkaiseen...
        Rakastan naisia, oli pituus mikä tahansa.


    • Pitkä-mutta-pieni

      Itsellä vähän erilainen kokemus teini-iästä. Olen siis pitkä nainen. Olen ollut aina pitkä, ala-asteella olin koko luokan pisin, kaikki pojatkin oli lyhyempiä kuin minä. Mulle toitotettiin koko lapsuus ja nuoruus että "kyllä sä oot sitten ISO!" Mun identiteetti oli olla "se iso tyttö". Ostin sitten ihan järkyttävän kokoisia vaatteita, jotain L -kokoa, koska olinhan iso. Kerran mun paras ystävä, joka on 15cm lyhyempi kuin minä, sitten kysyi, että miksi mä käytän telttoja vaatteina, että yritänkö mä piilotella itseä tai jotain. Mä siihen hölmistyneenä että "no koska mä oon niin iso." Mun kaveri alko nauraa että "häh?! Sinä iso?" Johon mä vaan että no "niin, niin. Iso..." Siihen mun kaveri sanoi että "et sä iso ole, sä olet vain pitkä". Käski sitten kokeilla omia S -kokoisia vaatteitaan, ja ne oli sopivat muuten, paitsi housunlahkeet liian lyhyet. Mä olinkin siis pieni, mutta pitkä. Olen edelleen kiitollinen kaverilleni, joka sai mut huomaamaan tämän. Jotenkin omaa kokoa on vaikea hahmottaa, varsinkin jos poikkeaa suuntaan tai toiseen keskiverrosta, ja ihmiset usein kommentoi sitä ehkä jollain väärällä sanalla. En tiedä miten olisin nähnyt itseni, jos mulle olisi sanottu "oletpa sä pitkä" eikä "oletpa sä iso".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe