Marian synnittömyys?

Monimutkaista

Olen miettinyt yhtä asiaa enkä oikein ymmärrä sitä vaikka kuinka pyörittelisin sitä päässäni. Jos Maria oli synnitön sikiämisestään saakka, niin silloinhan Maria ei ollut tavallinen ihminen. Raamatussa sanotaan, että jokainen ihminen on tehnyt syntiä. Mikäli Maria ei siis ollut ihminen, ja Jeesuksen isä on Jumala, niin mistä Jeesus sai ihmisyytensä? Ja jos Maria oli synnitön, niin silloinhan Jeesus ei ollut ensimmäinen synnitön ihminen, vaan Maria. Olivatko molemmat siis synnittömiä, Maria ensin ja Jeesus sen jälkeen? Ja oliko Jeesus ihminen ja mikäli oli niin mistä/keneltä se ihmisyys tuli, koska se ei kaiketi voinut tulla Marialta mikäli Marialla ei ollut alunperinkään ihmisluontoa joka Raamatun mukaan on syntinen?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis sinun mielestä myös Jeesus oli syntinen, vai mitä?

      • Jeesus.ei.ole.Jumala

        Jeesus syntyi vaimosta "lain alle" ja oli siis syntinen.


      • Jeesus.ei.ole.Jumala

        Jeesuksen piti opetella eroittamaan hyvä pahasta.


      • Jeesus.ei.ole.Jumala
        Jeesus.ei.ole.Jumala kirjoitti:

        Jeesuksen piti opetella eroittamaan hyvä pahasta.

        Jesaja 7
        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.


      • Jeesus on ainut mikä on synnitön. Myös Maria oli perisynnissä


      • Jeesus.ei.ole.Jumala
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jeesus on ainut mikä on synnitön. Myös Maria oli perisynnissä

        Heprealaiskirje 5
        5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


      • Jeesus.ei.ole.Jumala kirjoitti:

        Heprealaiskirje 5
        5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Tuossa tarkoitetaan Isä Jumalaa ei Maria voi ketään korottaa.


    • Brina

      Pyydän heti anteeksi eriävistä mielipiteistäni kristinuskon näkemyksiin. Ellet siis halua minkään häiritä uskomuksiasi, niin älä jatka tästä enää lukemista, please!

      Synti tarkoittaa erehdystä. Vain tietämätön ihminen tekee erehdyksiä. Kun ihmisen tietoisuus on saavuttanut korkeimman mahdollisen asteen kokemusten maailmoissa, hän ei tee erehdyksiä=syntiä ainakaan tahallaan. Tai jos erehtyy, hän ottaa siitä opikseen antaen itselleen anteeksi ja saaden anteeksi sen siten myös Jumalalta.

      Ehkä Maria oli tällainen "vanha sielu" ja siksi "synnitön".
      Jeesus oli ihmisen poika, koska äitinsä oli aivan varmasti ihminen. Isä saattoi olla "jostain muualta". Nämä ET-olennot kykenivät teletrasportaation avulla tekemään keinosiemennyksen joko toiselta maskuliiniselta "synnittömältä" eli korkean tietoisuuden tason omaavan maan miehen "lainattulla" spermalla. Tuo operaatio saatettiin tehdä myös kokonaan aivan jonkun toisen planeetan korkean tietoisuuden omaavien olentojen siittiöillä (kun ajattelemme mitä nykyisin pystymme lääketieteen keinoin, niin sama on voinut olla kuin "lasten leikkiä" jollekin toiselle sivilisaatiolle jo 2000 v sitten!) .
      Kun koko homman takana olivat raamatunkin mukaan ns, enkelit, niin oletan niiden todellakin olleen muualta tulleita olentoja, joiden tarkoituksena oli saada syntymään mahdollisimman "korkeasti värähteleviä, voimakkaita energioita" kestävä ihmiskeho tulevalle maailman suurelle Opettajalle joka tulee toimimaan ( kuten ns. "Walk-in") Marian pojan kehossa noin kolmen vuoden ajan. Koska jo etukäteissuunnitelmana oli tämän väkivaltainen ja voimakas kuolemanäytelmä ja poistuminen tältä olemisen tasolta samalla osoittaen esimerkillään mm. sen, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen. Ainoa "syntien" sovittaminen mitä silloin tapahtui oli vanhan, ennen Jeesuksen syntymää eläneen ihmiskunnan karman puhdistaminen. Se ei siis ollut meidän "syntejämme"sovitus, sillä jokainen on vastuussa edelleen omista teoistaan ja erehdyksistään kuolemansa jälkeen tapahtuvassa "itsetutkinnassaan"! Siis ellei "puntit ole tasan", tänne "kadotukseen" tullaan taas jälleen kerran kokemaan ja oppimaan! Koko sovitusajatus on kristinuskon suunnittelijoiden jippo uskontonsa menestykseen...kuten olemme nähneet.

    • näinymmärränasian

      Maria oli syntinen ja ihminen.Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä ja Maria oli neitsyt kun synnytti Jeesuksen.Jeesus ei ole miehestä ja naisesta saanut alkuaan kuten tavalliset ihmiset.Jeesus on ihmisruumiiseen syntynyt Jumala ja samalla Isän Jumalan ainosyntyinen Poika.

    • selityslöytyy
      • Jeesus.ei.ole.Jumala

        Maria luuli että hänen esikoispoikansa Jeesus on sekaisin päästään, yrittäen ottaa tämän huostaansa.

        Markus 3
        21 Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suunniltaan".
        (Joh. 10:20)


      • näinsemenee

        Raamattu osoittaa,että Maria oli Herran palvelijatar jae 38 ja Herraan uskova , jonka Jumala oli valinnut Jeesuksen äidiksi.
        Jeesus on sovittamut myös Maria äitinsä synnit.Vain Jeesus on synnitön.Marian palvominen on ihmisenpalvontaa ja syntiä.

        Luukas 1 luku jakeet
        28. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
        29. Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
        30. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        38. Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
        39. Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
        40. ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
        41. Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        42. Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
        43. Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
        44. Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
        45. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
        46. Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
        47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
        48. sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.
        49. Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
        50. ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.


      • Jeesus.ei.ole.Jumala

        Tästä löytyy suomeksi selkeä kirjoitus Nuoresta Naisesta Mariasta:

        Jesaja 7:14 puhuu "nuoresta naisesta", ei "neitsyestä".
        Hebreankielisessä alkuperäistekstissä käytetään sanaa "Alma", joka tarkoittaa "nuori nainen".


      • kerettiläinen--
        näinsemenee kirjoitti:

        Raamattu osoittaa,että Maria oli Herran palvelijatar jae 38 ja Herraan uskova , jonka Jumala oli valinnut Jeesuksen äidiksi.
        Jeesus on sovittamut myös Maria äitinsä synnit.Vain Jeesus on synnitön.Marian palvominen on ihmisenpalvontaa ja syntiä.

        Luukas 1 luku jakeet
        28. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
        29. Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
        30. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        38. Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
        39. Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
        40. ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
        41. Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        42. Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
        43. Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
        44. Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
        45. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
        46. Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
        47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
        48. sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.
        49. Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
        50. ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.

        Ei Maria pitänyt itseään minään synnittömänä pyhimyksenä, jollaisen Äitikirkko on tehnyt hänestä. Vai mihin synnitön tarvitsisi Vapahtajaa ja miksi hän piti itseään alhaisena palvelijattarena, jos hän oli suorastaan Jeesuksen vertainen välittäjä? Ei Raamattu opeta ihmispalvontaa, päinvastoin...

        46. Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,

        47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, VAPAHTAJASTANI;


      • kerettiläinen--

        Jae 48 jäi pois
        sillä hän on katsonut palvelijattarensa ALHAISUUTEEN. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.

        Maria oli siis omien sanojensa mukaan Vapahtajan alhainen palvelijatar, eikä Jeesuksen vertainen Vapahtaja ja Välittäjä...missään Raamatussa ei kerrota, että meidän pitäisi rukoilla Mariaa tai ketään muutakaan ihmistä. Jopa enkelit kieltävät kumartamasta ja rukoilemasta itseään.


    • 12_13

      Minun tietääkseni Raamattu ei sano MArian olleen synnitön, vaan neitsyt.

    • AntiikinJumalperhe

      Oliko Maria toiselta nimeltään Hera ja oliko Zeus Jeesuksen isä? Vai oliko Jeesus Mithras vai Kalevalan Marjatan poika?

    • Jeesus.ei.ole.Jumala

      Johannes 17
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      1. kirje Timoteukselle 2
      5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

      Johanneksen ilmestys 3
      12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe