Voisitko seurustella anoreksiaa sairastavan kanssa

Gothika886

Jos kyseinen henkilö olisi vielä vakavasti alipainoinen, mutta pyrkisi aktiivisesti nostamaan painoaan normaaliin?

7

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enlähtisi

      En lähtisi, jos ei olisi virallisessa ammattilaisten hoidossaollut riittävän pitkään, josta olisi jo positiiviseen suuntaan tuloksia ja parantuminen pitkällä.

    • rasittavaa

      Komppaan. Lihavuuden marisemiseen ja ulkonäöstä narisemiseen palaisi käämi.

    • ei_sytytä

      En varmasti voisi.

    • 0713

      Kyse on siitä että kyseisellä henkilöllä on vakavia henkisiä ongelmia. Vaikka ne korjattaisiinkin niin ne eivät koskaan poistu. Näinollen, kyseisen henkilön kanssa ei voine esim. jatkaa sukua. Tämä rajoittaa seurustelun ystävyydeksi.

      On varmasti totta että osa parantuu. Tällä hetkellä tiedossani ei ole yhtään henkilöä joka olisi "normalisoitunut" pitkänkään hoidon jälkeen. Se näkyy siinäkin että raskauden jälkeen aletaan jälleen se ruualla pelaaminen, oman painon pudottaminen ja kolme kuukautta synnytyksen jälkeen pitäisi olla ennallaan. Vaikka luonto on tarkoittanut painon olevan entiselään silloin kun imetys loppuu.

      Tällä äkkinäisellä painonpudotuksella aiheutetaan vauvalle vakavia puutostauteja hyvin nuorella iällä. Äidinmaito on kuitenkin se joka on lapselle parasta ravintoa. Ja sen vuoksi elimistö kerää sitä rasvaa.

      Elikä, vastaus uudelleen: En voisi. Enkä myöskään henkilöiden jotka syövät mieliala lääkkeitä tai e-pillereitä. Mutta se on sitten toinen juttu...

    • En-suosittele

      Kyllä niin haastavaa on että enpä alkaisi!
      Olen itse pitkän vaikean anoreksian sairastanut - enkä täysin terve vieläkään. Avun sain vuosien psykiatrisella sekä lääkärin ym muun hoitotiimin avulla.Ulkomailta sain kunnollisen asiantuntevan hoidon. Kolmessa vuodessa nostin painoni 33kg:sta 48kg. Olen 167 cm pitkä, siis selvästi alipainoinen edelleen.
      Anoreksia ja syömishäiriöt yleensäkin, ovat erittaïn pitkäaikaisia hankalia ja vaikeita hoitaa. Ei riitä että saadaan paino normaalin rajoihin, myös psyyke on hoidettava ja seonkin sitten paljon haastavampi tehtävä!
      Kyllä vaaditaan paljon siltä joka meikälaïsten kanssa parisuhteeseen alkaa!

    • ehkäeisittenkään

      Olen itse parantunut teini-iän sekoilusta:anoreksia. Olen nyt päälle parikymppinen ja normalisoitunut täysin. Alimmillaan paino käväisi 39 kilossa, oireilin silloin vanhempieni rajua avioeroa ja erittäin psykkisesti kuormittavaa lapsuuttani (vanhempani eivät osanneet luoda minulle perusturvallisuuden tunnetta, tästä iski postraumaattinen stressioireyhtymä ja en tuntenut enää nälkää kahteen vuoteen). Nykyisin olen 164cm ja 51kg. Eli hoikka edelleen, pituusennusteesta jäin 6cm alle kun en syönyt.Vaikka nälän tunne ei olekaan täysin palautunut, niin pakotan itseni syömään kuin normi ihmiset. En ole koskaan ollut hyvä syömään, en edes lapsena. Leikkiminen oli kiinnostavampaa kuin ruuan väkisinnieleminen.Olen aina ollut todella laiha luonnostaan eli anorektinen elämäntyyli teki minusta aivan luurangon.
      Asiaa ei auttanut se, että äitini sätti itseään aina lihavaksi. Minun siis piti olla todella laiha.Että kelpasin hänelle... oireilin siis vanhempieni sairasta ja väkivaltaista avioliittoa ja äitini sairaita kauneusihanteita. Nykyisin en ota hänen haukkujaan tosissaan.

      Olen perfektionisti, eli jo tuo piirre tekee minusta vaikean seurustelukumppanin- näin uskoisin. Vanhempani ovat aina vaatineet minulta liikoja ja olen joutunut ottamaan liikaa vastuuta itsestäni jo lapsena. Joutunut näkemään liikaa sairaita asioita. Vanhemmat eivät kantaneet vastuutaan. Siitä tämä johtuu pitkälti.Äitini myös huoritteli minua, kun tulin murrosikään-->> BIG mistake. Niin ei vaan tehdä. Olen muutenkin kokenut aina kasvattaneeni äitiäni eikä toisinpäin. Lapsuuteni oli sairas ja kamala- tiedostan tämän nyt ja annan itselleni anteeksi.

      Uskon että entiselle anorektikolle sopisi elämänkumppaniksi joku välittävä, herkkä mutta kuitenkin vahva henkilö. Sellainen, joka osaa vähän ottaa ohjat käsiinsä eikä välitä siitä, että toinen on joskus liian nipo.

    • riippuuasioista

      Vastaan tähän kuten muihinkin vastaaviin kysymyksiin, joissa kysytään "Olen xxxxxxxxxx, voisitko silti seurustella kanssani?".
      Kaikki riippuu siitä millainen olet. Jos olet mukava ja suunnilleen samanikänen, et asu liian kaukana, on jotain yhteistä ja kemiat pelaa niin miksei. :) Ehkä johtuu siitä, kun olen edellisen vastaajan mainitseman kaltainen välittävä herkkä tyyppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe