Yksiöiden koot ja vuokrahinnat Hakametsässä

LiinaZ

Olen suunnitellut muuttavani Uuteenkaupunkiin ainakin hetkellisesti äitiäni hoitamaan.
Kyselen nyt jo tässä vaiheessa paljonko niissä on neliöitä ja minkä hintaisia ovat Hakametsän kerrostalojen yksiöt? Onko ne hyvässä kunnossa. Kovin kalliisiin paikkoihin en voi mennä ja olen kuullut, että Hakametsässä saattaisi olla edullisimmat asunnot. Onko niissä parvekkeet?

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksiossa

      Heippa.
      Ite asun Hakametsässä, kylläkin omassa kerrostalo-osakkeessani. Luulisin, että yksiöiden vuokrat täällä on tänäpäivänä minimissään n.300 € vesi, sähkö. Osaan asunnoista sähköt siksältyy vuokraan. Yksiöt matalemmissa kerrostaloissa on 32,5 neliöö. Korkeimmissa muistaakseni hiukan pienempiä ja kalliimmalla vuokralla. Yksiöissä ei ole parvekkeita. Toivottavasti ei ole kauhea este. Tervetuloa ukiin, jos niin päätät :)

    • kaksiossa

      Ainiin. Kämpät ovat asuttavissa kunnoissa. Monissa taloissa täällä on tehty isoja remontteja. Kaupungin vuokrakämpät maalataan aina edellisen asukkaan lähdettyä. (Luojan kiitos) Suurin osa täällä taitaa olla jo omistusasuntoja. Niiden ainakin luulis olevan kunnossa :)

      • Muuallajo

        Joo, kyllä niitä kaupungin vuokrakämppiä maalataan mutta lattiat, keittiön kalusteet yms. voivat olla tosi surkeassa kunnossa. Kolhuisia, kuppasia suorastaan. Jääkaappi ajalta kivi ja kirves ja sen mukaisessa kunnossa. Liesi raavittu pilalle aikojen saatossa jne... Ei ne kovin ihmeellisiä ole mutta onhan niissä katto sentään pään päällä ja seinät ympärillä. Jos onnistut löytämään yksiön johon on tehty vaik keittiöremppa niin onnea.
        Nykyisistä yksiön vuokrista en osaa sanoa mitään. Vuokrat ovat kuulemma nousseet jonkinkin verrat niissä taloissa joihin on tehty ikkunaremontit. (Se remontointi on todella ollut tarpeellinen) Kaupungin kerrostaloissa ei kait makseta erikseen sähköstä mutta vedestä pitää henkilöluvun mukaan pulittaa jotain... ehkä/noin 20 euroa kuussa?????


      • Lusmuluu

        Mutta hei, hei! Onhan Hakametsän joissakin kerrostaloissa semmoisia maan tasalla olevia yksiöitä, ikään kuin kellarikerroksessa. Niissä on terassi. Siis semmoinen parvekkeen kokoinen aidattu alue. En tiedä mitä maksavat! Kertokoon joku kun tietää.
        Itse en pakollakaan muuttaisi niihin parvekkeettomiin yksiöihin edes väliaikaisesti. Ahdistaa pelkkä ajatuskin.
        Käätyjärven lämpö isännöi tietääkseni kaupungin kerrostaloja.


    • LiinaZ

      Kiitos vastauksista!
      Kertokaa ihmeessä lisää niistä asunnoista! Mistään ei saa parempaa tietoa kuin jo siellä asuvilta tai äskettäin asuneilta.
      Parempi katsoa kuin katua. Enkä jaksa ajatella muuttavani ensin ihan mihin tahansa ja sitten kohta jo toiseen paikkaan. Äidin hoitaminen ja asioiden järjestely vie varmasti aikaa ja voimia kun töissäkin on käytävä, joten oman asuntoasiani olisi syytä onnistua kerralla nappiin.

    • Riittayläkerrasta

      Sen alueen taloissa on tapana, että rapun työttömät ja viikollakin juhlivat , istuskelevat
      siinä pyörävaraston ja pyykkituvan oven edessä päivät pitkät aikaansa tappaen. En itse ole siihen tottunut, mutta sopeutua täytyy jos siinä meinaa asustaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe