Mikä hiustenlähtö voisi olla kyseessä...?

Oliviaaaa

Moi! Tarvitsen nyt TODELLA teidän apua koska mulla ei ole enää yhtään varaa menettää tukkaa. Tilanne rupeaa olemaan vähitellen niin ohut ja paha, että saan just ja just peitettyä hiusten välistä pilkottavan päänahan. Mutta aina kun tuulee tms., pelkään kaljuuntumiseni näkyvän muillekin. Mua oikeen inhottaa puhua edes kaljuuntumisesta, olenhan mä nainen, EI muhun voi liittää sanaa KALJU!!! Olen nyt siis 20-vuotias ja tätä tälläistä hiustenlähtöä/kaljuuntumista on kestänyt nyt 2v ajan.

Oon joskus kirjottanut tästä tilanteestani tuonne hiustenlähtö - palstalle myös, mutta enää en viitti, siellä kun en saa muita kommentteja kuin peruukki päähän hey ho ja lets go menoks! tai sitten miehet jauhaa vaan ahdistuksessaan eri lääkkeistä jotka auttais miestyyppiseen kaljuuntumiseen. Oon monesti saanu siellä vastaukseks, et mun hiustenlähtö/kaljuuntuminen on just jopa miestyyppistä tai naistyyppistä, eikä siihen oo oikeen parannusta ja sitä ei voida hoitaa, pitäisi vaan hyväksyä että nuori ämmä tässä kaljuksi tulee! ja sit tarjotaan jotain tosi vahvoja kemiallisia lääkkeitä hiustenlähdön estoon/lopettamiseen, joilla on myös erittäin ikäviä ja jopa vaarallisia haittavaikutuksia!!! Jonkun lääkkeen haittavaikutus oli muistaakseni ainakin se, että voi aiheuttaa hedelmättömyyttä ja en yhtään ihmettelisi jos olisi näin, mut on se aika surkeeta jos pitää valita lasten saannin ja tukan päässä pysymisen välillä. Mä haluaisin saada molemmat. Ois etenkin helpompi päästä niihin sänky puuhiinkin kun ois seksikkäät omat vahvat kauniit hiukset päässä ja emmä usko siihenkään että ihmisen päähän on turhaan tukkaa luotu! Silläkin on joku tarkoitus, varmaankin suojata päänahkaa. Mutta ymmärrätte nyt varmaan TUSKAN mitä yritän tässä selittää, ois tuskaa olla kalju ja itkettäis kun ei pystys enää tekemään itelleen ees mitään kampauksia......................................................................................................................................................................................................................................................................................... ! :'((

Mut miten tää mun hiustenlähtö vois olla ees perinnöllistä? tai nais tai miestyyppistä kaljuuntumista? KOSKA ... Mun hiustenlähtö ei etene näiden kaavojen mukaan mikä on yleensä tyypillisin nais/miestyyppisessä kaljuuntumisessa !!! http://medifitbiologicals.com/wp/wp-content/uploads/2014/05/ht-4.jpg

http://www.drbatras.com/en/images/diseases/male-pattern-baldness.jpg

Vaan multa lähtee hiuksia pääasiassa molemmilta kallon sivuilta tähän tyyliin:

http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/skin_and_scalp_slideshow/phototake_rm_photo_of_female_hair_loss.jpg

Mutta mun tilanne on jo tuohon verrattuna pahempi. Ja lähtee sitä hiuksia tasaisesti joka puolelta päätä, ohimot on mulla noussu tosi korkealle ja täysin kaljut, tuolla päälaella ollu jo vuosikausia yks harvempi kohta mikä ei oo lähteny leviämään mut tutkittu ettei oo myöskään pälvikaljua. Mutta selviten huomaan tuon hiustenlähdön kuitenkin molempien kallon sivuilta! Hiusjakaus mulla ei oo tässä hiustenlähdössä lähteny pahemmin leviämään, niin kun ainakin tuon taulukon mukaan ois pitäny naistyyppisessä kaljuuntumisessa niin tapahtua... Miestyyppisestikään ei oo lähteny hevosenkenkä mallia muodostumaan päälaelle. Hiukset ohentunu siis kauttaaltaan ja ponihäntä myös, jos laitan hiukset ponnarille! Päänahassani on myös muita outoja tuntemuksia. Kutinaa, kirvelyä, kihelmöintiä, polttelua, liikkuvia tuntemuksia... Päänahka punoittaa välillä pesun jälkeen! Päänahka vaikuttaa myös siis jotenkin TULEHTUNEELTA . Mitään ihottumaa päänahassa ei kuitenkaan näy. Hiustenlähdön huomaa etenkin hiuksia harjatessa, parin harjaamiskerran jälkeen harja on täynnä jo hiuksia!!! :O Hiustenlähtö on siis aika RAJUA.

Ensviikolla mulla on aika laajoihin verikokeisiin, niissä selvitetään kilpirauhasentoiminta ja muitakin hormooniarvoja. Mummollani on nimittäin kilpparin vajaatoiminta. Hiusakatemian hiusjuuritutkimuksessa olen myös käynyt, sieltä löytyi aika monesta hiusjuuresta hormonaalinen häiriö, magnesiumin puutetta, stressin vaikutusta ja ettei kehoni siedä maitoa...

Mut tiedän et tää vaiva alko stressistä. Olin 2v sitten todella ahdistunut, päänahkaani puhkesi sen seurauksena kivulias polttava reaktio ja oisko 2kk sen jälkeen, huomasin, että mitä vittua ohimoni on alkaneet kaljuuntumaan ja hiusharja älyttömän täynnä hiuksia... ;// on mulla hiustenlähtöä ollut jo v.2006, mutta kaljuuntumiseksi se muuttui vasta 2013. Eli aiemmin kasvoi aina kuitenkin uutta hiusta tilalle! :'(

Mulla on elämässä ollu mielisairaat vanhemmat & isä alkoholisti, rankkaa kiusaamista, rutkasti huonoja ihmissuhteita ja näistä aiheutunut mielinmäärin stressiä/ahdistusta ja terveys pamahdellu monestakin kohtaa kehosta rikki... En minä käsitä enää tätä elämää. Kyllä vika tikki on se jos hiuksetkin lähtee vielä päästä.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliviaaaa

      Onko teille kellekään ollut apua homeopatiasta hiustenlähdössä? Tiedän että se on auttanut mua yhdessä toisessa sairaudessa ja nyt yritetään sillä hoitaa myös hiustenlähtö/päänahkaongelmat kuntoon! Tiedän että kaikki ei usko tähän hoitomuotoon ja siitä on monia mielipiteitä, mut mä tiedän ne jo ja mä en kaipaa nyt riitelyä tästä asiasta... Haluan vaan tietää mikä on auttanut ihmisiä tälläisessä tilanteessa!

      Peruukki ei ole myöskään ratkaisu, vaan se että hoitaa ongelmansa/sairautensa kuntoon! Peruukki on piilottelijoita varten, niitä jotka ei ees yritä, älyttömän kallis ja epämukava myöskin päässä!!!

      Kun on kyse hiuksista ja naisesta, olen valmis maksamaan itseni vaikka kipeäksi kunhan saan omat hiukset pidettyä päässä ja kasvamaan takaisin. :)

      Tietääkö kukaan myöskään miten kauan hiusnysty on elossa kaljuuntumisessa? Eli onko mulla mahdollista saada kasvamaan hiukset takaisin niihinkin nystyihin mistä 2v sitten kaljuuntuminen on alkanut??

      KIITOS jo etukäteen JOKAISESTA ASIALLISESTA JA AUTTAVASTA VASTAUKSESTA !!! <3

    • Expertti1

      Hyvä jos olet menossa laajoihin verikokeisiin koska niistä pitäisi selvitä jos syy on kilpirauhasessa tms. Kertomasi perusteella ei heti vaikuta pelkästään miestyyppiseltä kaljuuntumiselta, jota toki siis naisillakin on runsaasti. Selvitä ensin lääkärin kanssa mistä voisi johtua ja sulkekaa testeillä ym. pois yksi syy kerrallaan.

      Olen itse mieshenkilö ja mulla hiustenlähtö oli selvästi hitaasti etenevää miestyyppistä. Luin paljon ravinnosta ja muunkin terveyden takia olen muuttanut ruokavaliota jo vuosia siten. Se auttaa myös hiuksia nyt. Miehille tarkoitettu finasteridi on mun mielestä todella epäilyttävä aine, se on todella tehokas myös sivuvaikutusten suhteen. Vain pieni murunen 1 mg päivässä ja alkaa vaikutukset näkyä...myös kammottavat sivuvaikutukset joista mainittakoon miehillä rintojen kasvu ja itsellä selvä alakuloisuus ja voimattomuus. Eli aika kammottava lääke...hiukset kyllä alkaa kasvaa. Mutta mitä se vaikuttaa pitkällä aikavälillä jos pienen pieni 1 mg murunen päivässä alkaa vaikuttamaan todella...

      Itse sain avun ruokavaliosta, liikunnasta, alkuun finasteridista mutta lopetin sen, biotiini, pii ym. ravinteet on hyviä, ulkoisesti käytettävistä täysin ylivoimainen tuote on ollut Revivogen, sitä pitää vain jaksaa käyttää pidempään säännöllisesti. Itsellä päälaen harva kohta alkoi kirjaimellisesti kasvaa umpeen muutaman kuukauden säännöllisen revivogen-käytön ansiosta. Finasteridi olis hyvä mutta aloin pelkäämään sivuvaikutuksia....

    • tintiitititi

      Korkea kortisoli, s-korsol koe, raudan puute, kilpirauhashormonit menneet sekaisin. Tai hormonitoiminta... Stressi tappaa. Sulla on krooninen stressireaktio ja sun pitäis rauhoittua ja olla ajattelematta hiusasiaa... Noi kun tutkitaan niin saat vastauksia.

      Sun hiustenlähtö ei näytä olevan mitään perinnöllistä hiustenlähtöä.
      Näyttää ihan samalta stressihiustenlähdöltä kuin omani... Olen sun kanssa saman ikäinen, samat vaivat ja ahdistus. Mulla mitattiin toi stressihormoni se oli pilvissä, nyt kun olen rauhoittunut se on normalisoitunut ja syön kasan lisäravinteita päivittäin niin hiukset ovat alkaneet kasvaa takaisin :) Mullakin on muuten ärtynyt suoli. Jätä vehnätuotteet kokonaan pois ja maitoa vain vähän, mulla gluteeniton ruokavalio paransi mahan --> suolisto imeyttää ravintoaineet, aivot voi hyvin ja hiukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe