Mikä niissä amiksissa viehättää akateemisia naisia

aösodkfjosaöjfa

Ajattelin nostaa tämän aiheen keskusteluun. Ymmärrän täysin että amikset pariutuvat keskenään. Itse ihmettelen sitä, että yliopistossa opiskelevat tai sen käyneet naiset retkahtavat johonkin amisjätkään. Näitä on lähiympäristössä paljon. Eli nainen on uraohjus jossain kauppakorkeassa tai humanistisella puolella tähtää tohtoriksi. Hyvin usein tämä asetelma löytyy myös sairaanhoitajanaisilta. Toki sairaanhoitaja ei ole yliopistotutkinto. Mies on sen sijaan amiksen käynyt putkiduunari. Tästä hyvänä esimerkkinä vaikka Latela-sarjan Poke ja hänen gradua viimeistelevä puolisonsa. Poke on sellainen Tony Halmeen oloinen (ei ihan yhtä skrode) kaljupää, joka kaikesta päätellen hoitaa ristiriitatilanteet nyrkillä. Yläasteen kingivaihe on jäänyt vielä kovasti päälle. Enpä oikeen usko että Pokea kiinnostaa kuunnella puolisonsa gradunaihetta. Siis mistä hemmetistä ne ylipäätään puhuu vai harrastaako ne vaan seksiä ja on loppuajan eri huoneissa.

Vierestä olen nähnyt monta tapausta, joissa jätkä sitten pidemmässä suhteessa kittaa illat halpaa bisseä sohvalla. Muija sitten tekee ruokaa ja hyysää äijää. Jätkä juoksee kavereiden kanssa ja sammuu puskiin yöksi. Muija kantaa huolta ja vollottaa ystävilleen.

Nyt joku toteaa että olen katkera. Voi olla että olenkin hieman, mutta eniten ihmettelen näitä naisia. Itse suoritin lukion hyvillä arvosanoilla, sen jälkeen yliopistot läpi ja koulutusta vastaavaan duuniin kunnon palkalla. Harrastan säännöllisesti urheilua ja olen hyvässä kunnossa. Ulosantiakin riittää ja onhan meikäläiselläkin tyttöystävä, joka muuten ei ole amis. Muistan vaan sen opiskelijapiireistä, että yliopistomuijat oli äärettömän valikoivia ja tarkkoja, mut sitten yhtäkkiä käykin joku putkari. En vaan ymmärrä että miten hemmetissä joku fiksu muija jaksaa katsella nurkissaan jotain vitosen jätkää. Meinaan että itse en todellakaan jaksaisi mitään amiksen käynyttä muijaa, vaikka olisi kuinka hyvän näköinen. Harvoin on niin, että akateeminen mies tyyliin lääkäri valitsee jonkun kampaajamuijan.

Valaiskaa minua tästä kuviosta. Onko se vaan surkea itsetunto?

64

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksnainenvaan

      No kaikki ei valikoi seuraansa ammatin tai koulujen perusteella, sellainen on aika pinnallista. Aika moni nainen myös tuntee vetoa fyysistä työtä tekeviin miehiin.

    • itsekin.ns.amis

      Ei kai se kiinnostus toiseen ihmiseen ole koulutuksesta kiinni?
      Miehillä on usein alhaisempi koulutus kun naisilla mutta ei se että mies tienaisi vähemmän mitä naiset ole mitenkään merkityksellistä parisuhteen onnistumisen kannalta.

    • Eräkettu

      Itsekin olen käyny amiksen..

      Ei oo ikinä estäny saamasta akateemisen koulutuksen omaavia tyttöjä...

      Sähkärinä kävin asentelemassa yliopistoissa ja muissakin koulutuslaitoksissa...
      Noin niinkuin yleisenä huomiona voisin sanoa että jos yliopisto poika käy salilla niin se on aika sliipatun homon näkönen..

      Mulla on palat ihan vakiona... Iso kun olen.. Enkä hirveästi laita itseäni..
      Metsuri tyyli.

      Tulee hieman motivaatiota antaa melaa työväenluokan voimalla kun eukko on suurinpiirtein aatelinen.
      Kämppä sumussa ku kerranki saa hienosto neitiä.

      Ei siinä paljon massit ja koulutukset auta kun pitää leidin saada käpertyä karhun kainaloon.

    • aitoasenollapitää

      Toi on kyllä aika totta mitä kerroit.Sanoisin näin,että kyllä sillä seksipuolella on myös aika tärkeä tekijä.Jotenkin nämä amistyypit osaavat olla niin aitoja omassa teeskentelemättömyydessään.Huonoja tyyppejä mahtuu,joka lähtöön.

    • tosiasia111

      Ei ne kaikki amikset mitään vitosen tyyppejä ole, ja toisilla aloille tienaa paremmin kuin korkeasti koulutetuilla. Ja ovathan jotkut alat ihan oikeasti oikeiden miehien töitä, joita nysvänä "miehet" eivät osaa edes tehdä. Onko sillä mitään väliä mitä tekee kunhan saa työstään rahaa elämiseen? Kouluttautuminenko on elämän tarkoitus? Jos et saa suuria rahoja ja menestystä ja jotain todella merkittävää aikaan hyvällä koulutuksella olet loppujen lopuksi aika typerä ja hukkaan heitetty tapaus.

      • ootteturhakkeita

        Tämän kirjoittaja taitaa olla joku läski rekkapena, joka käy paskanhajuisissa vaatteissa joissain lounasravintolassa syömässä niin, että kaikki ruoka jää siihen omaan partaan. Sitten mainostaa facebookissa tyyliin "Olen niin helvetin hieno ihminen kun onnistuin pelastamaan erään jalankulkijan hengen väistämällä rekallani ojaan hänen ylittäessä suojatietä - Ammattina sankari."

        Vitut, yksikään amis ei ole minkään tason sankari missään elämän osa-alueella vaan typerimpiä tyyppejä mitä maa päällä kantaa!


      • Turhakohuutelee

        Taisi kalikka kajahtaa? No älä sinäkään käytä heidän palveluitaan, saatikka sellaisten jotka eivät ole käyneet edes amista! Pystytkö siihen?

        Millä tavalla korkeammin koulutettu on sankari? Ja millä elämän alueella ja miten?

        Tuollaiset huutelijat harvoin osaavat tehdä käytännössä mitään, sun kaltaiset paperi-sankarit eivät pysty kuin papereiden pyörittelyihin ja istumahommiin.


    • Eräkettu

      Mulla on "ahavoituneet" kädet... Työn kovettamat.
      Akateemikolla tai toimisto tyypillä on pehmeät pinkit kädet.

      Hauskoja juttuja non-stoppina joten viihdettä luvassa illalle.

      Annoin itsetehdyn kuksan lahjaksi oikeustieteen maisterille... Hän tykästy siihen koska se oli tunteella tehty kuksa.

    • 92k2333

      Olen itse akateemisen tutkinnon suorittanut ja seurustelusuhteet ovat olleet lähinnä amismiehiin. Jos nyt karkeasti yleistäen sanon, niin heissä on viehättänyt esim.

      - käytännönläheisiä. Pysyy porakone käsissä, tekevät mielellään lumityöt, ymmärtävät jotain autojen päälle jne
      - seksi on estotonta eikä siinä mietitä liikaa
      - ovat hyvällä ja huonolla tavalla avoimia. Välillä nolottaa, kun piereskelevät estoitta, mutta toisaalta nauravat myös paljon

      Selkeä huono puoli on taipumus päihteisiin. Moni polttaa tupakkaa tai nuuskaa.

      • aösodkfjosaöjfa

        Käytännönläheisyydestä pari pointtia. Viisivuotias pikkulapsikin osaa porata porakoneella. Kyse on usein akateemisten kundien asenneongelmasta, jos ei voi porakonetta ottaa käteen. Ei siitä että se olisi mikään vaikea taito. Yleensä amikset sanelee hirveällä uholla teknisiä totuuksia. Oikeasti mitään käsitystä esimerkiksi autojen teknologiasta ei ole. Jos olisi, niin yritykset palkkaisivat heitä huippuasiantuntijoiksi. Esimerkiksi raksoilla kukaan ei kysy duunarien mielipidettä asiasta. Sitä varten siellä on rakennusmestarit yms. jotka oikeasti tietävät. Jos oikea tekniikan ihmelapsi kiinnostaa, niin suosittelen suuntaamaan Dippainsseihin linjana esim. koneinsinööri tai raksainssi. Meinaan että silloin kundi myös tietää että mihin se reikä tulee porata. Monella amiksella on kova uho ja pätemisen tarve. Todellisuudessa kuitenkin kaikki syvällinen ymmärrys asiasta puuttuu. Siitä johtuen he rakentavat talon, joka sitten homehtuu. Hometalo myydään hätäpaskat housuissa jollekin viattomalle perheelle, jonka lapset sitten sairastuu ja koko episodi päättyy oikeussaliin. Mut on se niin mahtavaa kun kundilla on miehekäs uho ja tekemisen meininki, vaikka ei mistään mitään ymmärtäisikään.

        Seksistä sen verran, että pilaako oppineisuus tai fiksuus jotenkin seksitaidot? Ainakin mun mielestä just tyhmyys on epäseksikästä ja äly seksikästä, mutta mä olenkin mies. Tunnen eräänkin amismuijan (maalari tms.), joka on ulkoisesti tosi hyvän näköinen, mutta en koskisi tikullakaan. Niin ankeeta juttua tulee suusta. Ja jos sitä joutuisi vielä joka päivä kotona kuuntelemaan, niin edes mieletön seksi ei sitä puutetta korvaisi.


      • yksipuolinenväite
        aösodkfjosaöjfa kirjoitti:

        Käytännönläheisyydestä pari pointtia. Viisivuotias pikkulapsikin osaa porata porakoneella. Kyse on usein akateemisten kundien asenneongelmasta, jos ei voi porakonetta ottaa käteen. Ei siitä että se olisi mikään vaikea taito. Yleensä amikset sanelee hirveällä uholla teknisiä totuuksia. Oikeasti mitään käsitystä esimerkiksi autojen teknologiasta ei ole. Jos olisi, niin yritykset palkkaisivat heitä huippuasiantuntijoiksi. Esimerkiksi raksoilla kukaan ei kysy duunarien mielipidettä asiasta. Sitä varten siellä on rakennusmestarit yms. jotka oikeasti tietävät. Jos oikea tekniikan ihmelapsi kiinnostaa, niin suosittelen suuntaamaan Dippainsseihin linjana esim. koneinsinööri tai raksainssi. Meinaan että silloin kundi myös tietää että mihin se reikä tulee porata. Monella amiksella on kova uho ja pätemisen tarve. Todellisuudessa kuitenkin kaikki syvällinen ymmärrys asiasta puuttuu. Siitä johtuen he rakentavat talon, joka sitten homehtuu. Hometalo myydään hätäpaskat housuissa jollekin viattomalle perheelle, jonka lapset sitten sairastuu ja koko episodi päättyy oikeussaliin. Mut on se niin mahtavaa kun kundilla on miehekäs uho ja tekemisen meininki, vaikka ei mistään mitään ymmärtäisikään.

        Seksistä sen verran, että pilaako oppineisuus tai fiksuus jotenkin seksitaidot? Ainakin mun mielestä just tyhmyys on epäseksikästä ja äly seksikästä, mutta mä olenkin mies. Tunnen eräänkin amismuijan (maalari tms.), joka on ulkoisesti tosi hyvän näköinen, mutta en koskisi tikullakaan. Niin ankeeta juttua tulee suusta. Ja jos sitä joutuisi vielä joka päivä kotona kuuntelemaan, niin edes mieletön seksi ei sitä puutetta korvaisi.

        "Siitä johtuen he rakentavat talon, joka sitten homehtuu. Hometalo myydään hätäpaskat housuissa jollekin viattomalle perheelle, jonka lapset sitten sairastuu ja koko episodi päättyy oikeussaliin. Mut on se niin mahtavaa kun kundilla on miehekäs uho ja tekemisen meininki, vaikka ei mistään mitään ymmärtäisikään."

        Huono vertaus, sillä kuka sen talon ja materiaalit ja materiaali valinnat suunnittelevat? Ja antavat rakennusluvat ja tekevät tarkastukset? Siihen on monta syytä miksi, talot Suomessa homehtuu.


      • aösodkfjosaöjfa
        yksipuolinenväite kirjoitti:

        "Siitä johtuen he rakentavat talon, joka sitten homehtuu. Hometalo myydään hätäpaskat housuissa jollekin viattomalle perheelle, jonka lapset sitten sairastuu ja koko episodi päättyy oikeussaliin. Mut on se niin mahtavaa kun kundilla on miehekäs uho ja tekemisen meininki, vaikka ei mistään mitään ymmärtäisikään."

        Huono vertaus, sillä kuka sen talon ja materiaalit ja materiaali valinnat suunnittelevat? Ja antavat rakennusluvat ja tekevät tarkastukset? Siihen on monta syytä miksi, talot Suomessa homehtuu.

        Joo heitetään vaan vastuut valvonnoille ja byrokratioihin. Rakensin paskan talon ja nyt se mätäni. Syy on tietysti insinööreissä eikä siinä joka sitä vasaraa heilutti. Ihan perus settiä. Jos olisi ollut jotain järkeä ja vastuunkantokykyä, niin kundi ei olisi alun perinkään lähtenyt rakentamaan, jos tietää ettei osaa. Jos taas olisi tiennyt miten homma tehdään, niin ongelmia ei olisi tullut.

        Mietipä vaikka terveydenhoitoalaa. Mitä jos lähihoitajat lähtisi tekemään jotain sydänleikkauksia ja sitten syyttelisi lääkäreitä kun potilas kuoli. Kyllä se vaan niin on, että tuohon vasaranheilutteluunkin tarvitaan tietty älykkyysosamäärä ja vastuunkantokyky.


      • miesvm_1967x
        aösodkfjosaöjfa kirjoitti:

        Joo heitetään vaan vastuut valvonnoille ja byrokratioihin. Rakensin paskan talon ja nyt se mätäni. Syy on tietysti insinööreissä eikä siinä joka sitä vasaraa heilutti. Ihan perus settiä. Jos olisi ollut jotain järkeä ja vastuunkantokykyä, niin kundi ei olisi alun perinkään lähtenyt rakentamaan, jos tietää ettei osaa. Jos taas olisi tiennyt miten homma tehdään, niin ongelmia ei olisi tullut.

        Mietipä vaikka terveydenhoitoalaa. Mitä jos lähihoitajat lähtisi tekemään jotain sydänleikkauksia ja sitten syyttelisi lääkäreitä kun potilas kuoli. Kyllä se vaan niin on, että tuohon vasaranheilutteluunkin tarvitaan tietty älykkyysosamäärä ja vastuunkantokyky.

        Talonrakentaminen ja sydänkirurgia ovat kyllä aivan eri asia kuin normi käytännöllisyys. Talon pystyy raksaduunari tekemään itse mutta ei se putkimieheltä välttämättä onnistu. Täytyyhän piirustuksia osata tulkita ja ymmärtää rakenteiden höyrynläpäisy jne. Tässä oli kyse lähinnä "poran käsissä pysymisestä" eli esim. auton renkaiden tai jarrupalojen vaihdosta, hyllykaapin kiinnittämisestä betoniseinään, kannakkeiden kiinnittämisestä kattoon, pistorasian vaihtamisesta, laatoittamisesta yms. pienemmistä hommista eikä mistään valtavista projekteista :D Yleensä akateemiset ovat valmiita maksamaan pienistäkin hommista koska itse ei osata ja asenne on se ettei kiinnostakaan.

        Edellinen varmaankin tarkoitti about että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja hyvin valvottu jo 3/4 osaa. Huonosti suunniteltu ja valvottu rookie tekijä = katastrofi. Näin se minunkin mielestäni menee, turha ruveta riehumaan. On täällä muutkin elämää ja erilaisia töitä nähnyt ja tehnyt.


      • samatkokemukset

        Minulla on samat perustelut amisten suosimiseen. Vaikka itselläkin akateeminen tutkinto keskeytyi, niin en edes yrittänyt iskeä yliopistomaailmasta.

        Opetushallituksen sivuilla oli aikaisempina vuosina: "Ammatillisesta perustutkinnosta valmistuu ammattiosaajia ("tekemällä oppii parhaiten"), ammattikorkeakoulusta asiantuntijoita, yliopistosta akateemisia ajattelijoita.


      • Godwinausten

        Valmistuu yliopistosta myös lääkäreitä, opettajia ja lakimiehiä, jotka käsittääkseni ovat ammatteja. Se että on valmistunut ammattikoulusta voi tarkoittaa myös sitä, että se on suoritettu niin ja näin rimaa hipoen ja näin osaa valmistuneista ei vakavasti voi kutsua huippuosaajiksi. Duunareita työmarkkinatkaan eivät palkkauksellisesti arvosta niin paljoa kuin akateemisia.


    • Eräkettu

      Ite oon lapista ja nuo käytännöntaidot on kehittyny kasvaessa..

      Oon aika kovassa tikissä verrattuna kaupunkilais/akateemikko pojuun..

      Lukio ei kiinnostanut joten menin amikseen sähkölinjalle..

      Mulla ei kyllä haittaa ollenkaan että naaras on korkeammin koulutettu kuin mie..
      Raha ja koulutus ei ole mun miehisyyden mitta..

      • kiiiiiieelllo

        kaupunkilais/akteemikko pojuistakin voi löytyä kovassa tikissä olevia. Muuten ihan kiva juttu sinulta.


      • Gammaromeo

        Kyllähän akateemiset miehet ovat keskimäärin selvästi urheilullisempia kuin ammattikoulun käyneet miehet, mikä ei tee tyhjäksi sitä että jotkut duunaritkin ovat urheilullisia. Vaikka kaikki eivät rahaa ja korkeaa koulutusta arvostakaan, niin akateemiset naiset miesvalinnoissaan kuitenkin keskimäärin suosivat hyvätuloisia miehiä, jotka useammin ovat korkeasti kouluttautuneita kuin ammattikoulupohjaisia.


    • aloeveera

      Ikinä en oo ollut amiksen kanssa! Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja yliopistotutkinto. Amiksen kanssa ei löydy yhteisiä keskusteluaiheita.

    • maisterillemaisteri

      Olen nuori maisteri. En ole tavannut amista, jonka kanssa löytyisi mitään yhteistä. Harrastukset, arvomaailma ja tavat ovat ihan eri planeetalta, aina.

      Maisterille maisteri tai muu samaa tasoa, silloin yleensä on edes jotain edellytyksiä yhteisiin juttuihin.

      • Loistavalamppu

        Aivan loistavaa, näin se vaan menee. Juttujen taso muualla kuin siellä pedissä, on ihan muuta. Ainakin itse aktiivisena henkilönä, joka on kiinnostunut kaikesta uudesta, myös politiikasta olisi hauska saada hyvä älykäs keskustelu aikaan kuin sitä tuhahtelua sohvan kulmalta, kun mihinkään ei kiinnosta tai ole valmiutta ottaa kantaa.
        Viesti ketjun alkuperäinen postaus oli niin meiltä kotoa ja tulos on juuri näin, kuka jaksaa vuodesta toiseen? En minä ainakaan. Itse kouluttauduin ja jatko kouluttauduin, mies ei, sama koskee asemaa työrintamalla ja palkkaa. Sellainen suhde ei juurikaan toimi, missä ei ole muuta yhteistä puhuttavaa kuin arkiset asiat, ei vaan yksinkertaisesti riitä.


    • Gammaromeo

      Ettei totuus unohdu, niin kyllä akateemiset naiset keskimäärin mieluummin ottavat akateemisen miehen kuin ammattikoulupohjaisen miehen! Se että sinun tuttavapiirissäsi asiat on niin ei edusta asian tilastollista koko kuvaa. Koska akateemisia naisia on enemmän kuin akateemisia miehiä, niin osa akateemisista naisista joutuu tyytymään ammattikoulumieheen, jos ylipäätään miehen haluaa. Osa naisista tietty ihan oikeastikin rakastuu johonkin ammattikoulun käyneeseen mieheen, vaikka toisinkin voisi valita. Mutta jos esim. katsoo akateemisten naisten deittiprofiili-ilmoituksia, niin paljon enemmän siellä odotetaan koulutustaustaksi akateeminen kuin ammattikoulu.

      On tässä tietty välissä amk:ssakin opiskelleet. Kumpaan kategoriaan heidät pitäisi mielestänne sijoittaa vai pitääkö heitä käsitellä omana ryhmänään?

    • aösodkfjosaöjfa

      Omassa tuttavapiirissä löytyy aika laajaltakin skaalalta akateemisia naisia. On lääkäriä, opettajaa, humanistia, dippainssiä jne. Osa on sukulaisia ja osan tunnen esim. vaimon kautta. Kun sitten tulee jotain bileitä, niin fiksut naiset raahaavat amismiehensä paikalle. Heissä on muutama henkilötyyppi:
      1) hönöt jotka luulevat olevansa hauskoja. Heittävät useimmiten ankeeta läppää (esimerkiksi piereskelevät näyttävästi) ja kaikki fiksut katsovat sitä vaivaantuneena.
      2) hiljaiset hissukat, jotka eivät sano sanaakaan koko iltana tai vastaavat joo/ei. Myös akateemisissa on introverttejä, mutta jos heille esittää oikeat kysymykset, voi kiinnostavaa juttua tulla vaikka kuinka paljon.
      3) agressiiviset (latelan Poken näköiset kaljut) kundit, jotka viinaa saatuaan ovat arvaamattomia ja saattavat raivostua täysin tyhjästä koska eivät ymmärtäneet juttua. Ennen raivokohtausta he katselevat hiljaa kulmiensa alta etkä koskaan tiedä että milloin pärähtää. Nuorena ovat kunnossa, mutta jo kolmikymppisenä ylipainoa on sairaalloisesti.
      4) jostain ihme syystä amikseen menneet positiiviset poikkeukset, joilla ajatus kulkee (melko harvinaisia). Nämäkin on yleensä koulittu amiksessa sulautumaan ryhmään 1-3.
      Missään nimessä mitään kiinnostavaa keskustelua ei tule versioden 1-3 kanssa. Kaikessa pitää yksinkertaistaa ja jos erehtyy käyttämään jotain sivistyssanaa, niin näkee pilkallisia hymyjä. Ovat pääsääntöisesti väsyttävää seuraa.

      Monet akateemiset naiset arvostavat älykkyyttä, mutta loppupeleissä se puoliso on treffi-ilmoituksen spekseistä huolimatta amis.

      • Faktat_kehiin

        "Monet akateemiset naiset arvostavat älykkyyttä, mutta loppupeleissä se puoliso on treffi-ilmoituksen spekseistä huolimatta amis."

        Kyllä se akateemisen naisen puoliso kuitenkin on useammin akateeminen mies kuin amismies, vaikka väärää tietoa yritätkin väittää. Muuten kirjoituksesi ihan ok pohdiskelua.


    • Ei_mulla_muuta
      • Ei_mulla_muuta

        Löytyi vielä toinenkin huippu älykäs joka on ollut baarin ulosheittäjänä.

        "Gifted with an amazing IQ of 192, by simply looking, Rick Rosner would not be thought of as one of the most intelligent people in the world. He has a rough and tough demeanor, having spent a number of years as a bar bouncer."


      • aösodkfjosaöjfa

        Ja mitähän tämä kertoo. Joku fiksu tyyppi on joskus tehnyt hanttihommia. Nytkö sitten kaikki amikset on huippyälykkäitä tämän perusteella? Tuohan on kerrassaan hienoa logiikkaa. Toisena pointtina nostaisin sen, että kaikkia USA:n asukkaita ei ole IQ-testattu, eli tuo kaveri on saanut suurimmat pisteet testatuista. Kuitenkin paljon älykkäämpiä voi olla ja todennäköisesti onkin, jotka vaan eivät ole menneet testeihin.


      • Ei_mulla_muuta
        aösodkfjosaöjfa kirjoitti:

        Ja mitähän tämä kertoo. Joku fiksu tyyppi on joskus tehnyt hanttihommia. Nytkö sitten kaikki amikset on huippyälykkäitä tämän perusteella? Tuohan on kerrassaan hienoa logiikkaa. Toisena pointtina nostaisin sen, että kaikkia USA:n asukkaita ei ole IQ-testattu, eli tuo kaveri on saanut suurimmat pisteet testatuista. Kuitenkin paljon älykkäämpiä voi olla ja todennäköisesti onkin, jotka vaan eivät ole menneet testeihin.

        Halusin vain tuoda sen asian esille, että ammatin perusteella ei kannata tehdä oletuksia henkilön älykkyydestä.


      • Onkotämä
        aösodkfjosaöjfa kirjoitti:

        Ja mitähän tämä kertoo. Joku fiksu tyyppi on joskus tehnyt hanttihommia. Nytkö sitten kaikki amikset on huippyälykkäitä tämän perusteella? Tuohan on kerrassaan hienoa logiikkaa. Toisena pointtina nostaisin sen, että kaikkia USA:n asukkaita ei ole IQ-testattu, eli tuo kaveri on saanut suurimmat pisteet testatuista. Kuitenkin paljon älykkäämpiä voi olla ja todennäköisesti onkin, jotka vaan eivät ole menneet testeihin.

        naisen logiikkaa. Tiesitkö, että elämiseen tarvitsee rahaa ja sitä usein hankitaan työnteolla. Tätä on vaikeata käsittää pullamössöväen. Raavaan työtä ei taivuta tekemään joku voi luulla tyhmäksi epäsivistyneeksi. Väitän, että kyse on diivailusta eikä älykkyydestä. Se etteivät miehet käy koulua on täysin heidän omaa typeryyttään.


    • Eräkettu

      Toi raadanta ja metässä vaeltaminen saa kiiman nousemaan ihan uusiin sfääreihin..

      Mun kanssa ei tartte pelätä öisillä kaduilla.

    • onkäynytamiksen

      sehän on hyvä pohjakoulutus. Antaa samat jatkomahdollisuudet kuin lukio ja saa työllistettyä itsensä varmemmin kuin lukion jälkeen. Eikös tämä ole kaikkein älykkäin valinta. Pitää myös elämässä pärjätä eikä vain kuolussa. Naiset ovat hoksanneet nykyyhteiskunnan järjestyksen paremmin. Ensin koulu sit töihin. Koulua käymättömillä miehillä on usein turhaa mussutusta ettei koulussa mitään opi tai muuta. Kysymys on vain äijien omasta saamattomuudesta. Mös miehen roolista. Miehellä pitää olla auto ja rahaa yns. Ei osata olla vaatimattomia ja opiskella pienemmällä rahalla tehdä madollisesti heseburgerissa siivousfirmassa töitä iltaisin. Ei vaan hauras miehisyys kestä nykyyhteiskunnan vaatimuksia.

      • dggsg

        "sehän on hyvä pohjakoulutus. Antaa samat jatkomahdollisuudet kuin lukio ja saa työllistettyä itsensä varmemmin kuin lukion jälkeen."

        Käytännössä kuitenkaan vieraiden kielten ja metemaatikan osalta amiskoulutus ei pärjää lukiolle. Oppilasaines ei ole ammattikouluissa niin hyvää kuin lukioissa, joten heiltä ei niin paljoa voi yrittää vaatia. Sama muodollinen oikeus on toki hakea vaikka korkeakouluun.

        Ei ammattikoulun käyminen vs. pelkän lukion käyminen auta ammattikoulun käyneitä kuin työllistymisessä sille alalle, jonka koulutuksen on amiksessa suorittanut. Lukion käyneet saavat perusskarppiutensa ansiosta muita töitä vähintään yhtä hyvin kuin amiksen käyneet.


    • caprico

      Ex-miehelläni on amistausta johtuen lähinnä lukihäiriöstä ja siitä, että hän on enemmän toiminnan kuin lukemisen ihminen. Ex valmistui rakennusalalta ja teki niitä hommia muutaman vuoden ennen kuin perusti oman yrityksen. Minulla taas kun oli kokemusta kirjanpidosta, tilintarkastuksista jne, niin muodostimme aika kivan yhdistelmän. Mies teki duunit, minä hoidin laskutukset, ALV-laskelmat ym. Kyllä ex tienasi yrityksensä kautta palkkana ja osinkoina tuplat omaan palkkaani verrattuna, mutta toki hän teki pidempää päivääkin.

      Exässä viehätti urheilullisuus, hyvä kroppa, taito hoitaa kaikki kodin remonttihommat ja ylipäätään semmoinen tarmokas ote mihin tahansa kotihommiin. Mies hoiti myös kaikki autoihin liittyvät asiat. Yhdessä ajettiin prätkällä ja mies rassaili kieltämättä talvikaudella prätkää turhankin innokkaasti. Yhteistä jutun aihetta oli ihan riittävästi. Harmi, ettei olla enää yhdessä.

      • aösodkfjosaöjfa

        Monilla akateemisilla miehillä ja naisilla on hyvä kroppa. Samoin monilla amiksilla on surkea kroppa. Samoin on lukihäiriöisiä lääkäreitä, juristeja jne... Monilla akateemisilla on joku häiriö tai vika. Siitä huolimatta on jaksettu painaa tutkinto ja "näytetty maailmalle". Toiset hakee helpon reitin ja selittelee sitä läpi elämän.

        Teidän suhteen kuvion olen nähnyt aika usein ja väittäisin, että tässä olet tehnyt selkeän valinnan. Rahkeet ei ole riittänyt hyväkroppaiseen akateemiseen, mutta amiksen on saanut hyvällä kropalla. Kroppa ja muutenkin ulkonäkö on painanut vaakakupissa enemmän kuin muut ominaisuudet. Älä kuitenkaan väitä että kaikki akateemiset kundit on pömppömahaisia saamattomia kirjatoukkia.


      • ljhkhkkl

        Akateemiset miehet hoitavat kotihommat keskimäärin vähintään yhtä hyvin ja tunnollisesti kuin amismiehetkin. Ja miksi olisi itsetarkoitus että pitää tehdä tiettyjä kotihommia, kuten rakennus-, sähkö tai korajaushommia kun voi palkata amismiehen hoitamaan ne! Naisten näkemyksissä on ongelmallista se, että he eivät näe koko kentän kuvaa. He eivät juurikaan ole edes halunneet seurustella niiden kotitöissä huonojen tai laiskojen amismiesten kanssa, vaan lähinnä niiden kanssa, jotka niitä jollain tapaa tekevät. Aika harva tai juuri kukaan nainen on miestä valinnut käytännön työtaitojen vuoksi: ulkonäkö ja luonne ovat olleet olennaisia.


      • gdfjkh

        Buhahahahahahahahahah, ei tommonen tehoa.


    • Nipsunen

      Ai mikä viehättää?

      On ollut täysin sattumaa ehkä, että pari exää/nykyinen ovat amistaustaisia ( AMK päälle).
      Arvostan kädentaitoja. Halua huolehtia perheestään ja samalla omaa itsenäisiä harrastuksia. Kuten vaikka metsästys, laitesukellus, prätkän tuunailu, lukeminen.. yllätys, kirjatoukkia jokainen ollut. Itsestään huolehtiva ja liikunnallinen mies, jolla pysyy se porakone kourassa ja kantaa herrasmiehenä ruokaostokset. Lähes täydellinen. Tekee mökillä viikossa itse kesäkeittiön ja ottaa toivomukset huomioon, omaa enemmän käytännöllistä silmää kuitenkin itseeni verraten monessa asiassa.
      Ruuanlaittotaidot ovat myös yllättäneet. :)
      Siihen hurmaava, auttavainen ja muut huomioon ottava luonne. Samalla särmää sopivasti. Yksikään ei ole paria saunakaljaa enempää harrastellut. Nykyinen ottaa joskus hyvää rommia & sikarin. Mmmm..

      Eivätkä ole ns.juntteja olleet. Ehkä on ollut tuuria sitten. Joskus saa tuntea itsensä mukavasti tyhmäksi. Voin hömpötellä ilman toisen selvää häpeämistä.

      Ei ne taustat aina kerro yhtään mitään ihmisestä.
      Jos lösähtäisin ilman pätevää syytä, saisin siitä kuulla hienovaraisesti.
      Arkityyppi akateemisesta kynäniskasta ulisisi netissä kuinka nainen kurppaantuu eikä tekisi asialle muuta koska ei uskoisi enää saavansa uutta naista. ;) Tossuja en arvosta mutta heille onkin nämä kampaajat, lähihoitajat..
      En ole "tempperamenttinen" joten en viehättänyt onneksi vääränlaisia tyyppejä koskaan. Älykkäät "metsurimiehet" kolahtaa. Makunsa jokaisella siis.

      • aösodkfjosaöjfa

        Jos on käynyt AMK-tutkinnon päälle, niin ei ole amis/putkimies vaan insinööri, mikä on ihan eri asia. Et siis puhu amismiehistä vaan AMK-insseistä.


      • Sunnuntaimiesss

        "Ei ne taustat aina kerro yhtään mitään ihmisestä. "

        Ei yksilötasolla suoranaisesti kerrokaan, mutta väestötasolla kyllä! Esim. ammattikoululaisista päivittäin tupakoi lähes 40 %, kun lukiolaisista päivittäin tupakoi alle 10 %! Muutenkin ammattikoulun käyneet ja akateemiset eroavat aika paljon toisistaan, mikä ei tietenkään sulje pois sitä että yksilötasoilla samojakin kiinnostuksen kohteita voi olla. Amk-taustan omaavat ovat sitten tavoiltaan ja mieltymyksiltään näiden ryhmien välissä.


    • Eräkettu

      Akateemisesti koulutettu ja salilla käyvä näyttää lähinnä tuolta Daniel Lehtoselta joka on tuosa hottikset sarjassa...
      Vitun neitimäinen vikisijä.
      Näyttää mun hotilta linna vaimolta..

      • ngnfg

        Onko salilla käymisessä jotain huonoa?

        "Vitun neitimäinen vikisijä."
        Kun argumentit loppuvat, niin kommentit alkavat olla yo:n kaltaisia.


      • Eräkettu
        ngnfg kirjoitti:

        Onko salilla käymisessä jotain huonoa?

        "Vitun neitimäinen vikisijä."
        Kun argumentit loppuvat, niin kommentit alkavat olla yo:n kaltaisia.

        Ei salilla käymisessä mitään pahaa ole mutta siinä itsensä ihailussa taas on...
        Järjettömän sliipattu sälli..

        Itse käyn salilla lähinnä nyt sen takia että saan siitä energiaa..

        Ei tollasta Danin kaltasta voi millään muulla kuvailla kuin "vitun neitimäinen vikisijä"..


      • aösodkfjosaöjfa

        Daniel Lehtonen kyllä ei näytä olevan akateeminen vaan lähempänä amista. Hän on 24 V ja toimii pelinhoitajana risteilyaluksella.

        Puheista (vikinöistä) päätellen on tyypillinen amiksen käynyt.


      • Eräkettu
        aösodkfjosaöjfa kirjoitti:

        Daniel Lehtonen kyllä ei näytä olevan akateeminen vaan lähempänä amista. Hän on 24 V ja toimii pelinhoitajana risteilyaluksella.

        Puheista (vikinöistä) päätellen on tyypillinen amiksen käynyt.

        Ei varmaan olekkaan akateeminen mutta on vähän samantapainen...

        Lukiopojun olonen..

        Jos käyttä salilla niin älkää ikinä ruvekko tollaseks...


    • KamalaTätiIhminen

      Itse akateemisena naisena en viehäty stereotyyppisistä amiksista millään tavalla. Miehen tulee olla kiltti, älykäs, huomioiva, hyvä kokki, keskustelutaitoinen. Herkkyys on plussaa ja se, että tosiaan haluaa tuntea minut ihmisenä ja kenties suunnittelee jotain pysyvämpää kanssani. Siis sellainen ihminen, joka myös olisi paras ystävä.

      Ronskit, väkivaltaiset, tyhmät, kovistelevat ja "panomiehet" kierrän kaukaa. Yksinkertaisuus ja se, ettei pysty kohtaamaan minua älyllisellä tasolla on pahin turn off minulle. Mielummin käsissä pysyy se kirja kuin ruuvimeisseli. Kiroilu , sylkeminen, tupakointi ja kännääminen myös YÖK!

      • KenOnMaassaKaunehin

        Et kai vakavissaan luule, ettei amismiehissä olisi kilttejä tai herkkiä? Itse et niin kyllä kuulosta kummaltakaan.


    • KenOnMaassaKaunehin

      Yliopistomiehet ovat leuhkoja jostain ihmeellisestä syystä, jota ei voi kukaan käsittää. Tai en minä ainakaan. Mutta silti he kaikki saavat naisen johtuen yliopiston naisvaltaisuudesta. Jos ei saa naista yliopistolla, niin on oikeasti vakavasti viallinen

      • Ois_ollu_kiva_duunarina

        No itse olen akateemisena sitä mieltä, että yliopistoon hakeutuu paljon myös sellaisia koulukiusattuja kilttejä miehiä joita leuhkat "amismiehet" (= amikseen päätyneet) kiusasi aikoinaan mikä on harmi, koska siellä olisi paljon fiksua rakennusmestaria, asentajaa ja muuta ollut potentiaalisesti tarjolla ellei olisi fyysisesti vahvemmat pojat halunneet osoittaa paremmuuttaan... Toi leuhkuus on niin usein sellainen ihme ennakkoluulo kyllä, olen duunarikavereiden kanssa paljon ulkona ja aluksi jotkut kavereiden kaverit on aluksi todella ennakkoluuloisia että "ai ollaan sitä niin yliopiston käynyttä että...." mutta kun jutellaan ihan normi asioista enkä käyttäydy mitenkään ylimielisesti (miksi olisin ns. parempi? en ymmärrä mistä toi ajattelutapa tulee edes...) niin ovat ihan rennosti.


      • KenOnMaassaKaunehin
        Ois_ollu_kiva_duunarina kirjoitti:

        No itse olen akateemisena sitä mieltä, että yliopistoon hakeutuu paljon myös sellaisia koulukiusattuja kilttejä miehiä joita leuhkat "amismiehet" (= amikseen päätyneet) kiusasi aikoinaan mikä on harmi, koska siellä olisi paljon fiksua rakennusmestaria, asentajaa ja muuta ollut potentiaalisesti tarjolla ellei olisi fyysisesti vahvemmat pojat halunneet osoittaa paremmuuttaan... Toi leuhkuus on niin usein sellainen ihme ennakkoluulo kyllä, olen duunarikavereiden kanssa paljon ulkona ja aluksi jotkut kavereiden kaverit on aluksi todella ennakkoluuloisia että "ai ollaan sitä niin yliopiston käynyttä että...." mutta kun jutellaan ihan normi asioista enkä käyttäydy mitenkään ylimielisesti (miksi olisin ns. parempi? en ymmärrä mistä toi ajattelutapa tulee edes...) niin ovat ihan rennosti.

        Otos on suuri, toki poikkeuksia löytyy.


    • jokainentavallaan

      Miksi akateemisen miehen pitäisi tehdä itse kaikki, kun kerran on olemassa amisten omistamia yrityksiä, jotka nimenomaan ovat erikoistuneet erilaisten asioiden tekemiseen, esim. remontteihin tai autonkorjaukseen?
      Vai onko siis niin, että nuo hommat ovat niin yksinkertaisia, että niiden tekemiseen ei mitään koulutusta edes tarvita?

      Oikeassa elämässä akateeminen nyt vain mieluummin seurustelee toisen akateemisen kanssa. Monestakin syystä.

      • Tjaaa

        sitten on myös pareja joista toinen on amis ja toinen akateeminen. Kummatkin ovat tyytyväisiä eikä ole keneltäkään pois. Tätä kamaluutta voi sitten kummastella, kun omaa elämää ei ole.


      • KTM66

        Sitä ehkä liikutaan nuorempana samoissa piireissä ja tavataan oman oppilaitoksen väkeä.

        Mietin tässä omia ja vaimon läheisimpiä kavereita (4kpl) ja heidän parinmuodostusta. Itse olemme KTM ja KTM.

        Oman lähipiirin pariskunnat KTM-KTM, KTM-sairaanhoitaja, KTM-DI,KTM-KTM. Vaimon tutut taas KTM-KTM,KTM-KTM,KTM-poliisi,hammaslääkäri-opettaja.

        Aika yksipuolista on tuo porukka eikä kovin edustava otos 1960-luvulla syntyneiden koulutustaustasta. Vakka kantensa valitsee, sanotaan.


    • gfjgjfghkmsad

      Amiksissa viehättää se, että ovat käytännönläheisiä ja tulevat panemaan ruokatunnilla tajun kankaalle.

      • Parhaat_naurut_S24

        *LOL* - ruokatunnilla... :)


    • fil.maisterianni

      Koulutuksella ei tod!

      Esyöjä pas.kapää. Ammattikoulun kautta työelämään menneet osaavat ajatella vähän muutakin kuin paremmuuttaan koulutuksen varjolla. Tunnen paljon kaltaisiani koulutettuja miehiä joista ei ole mihinkään työelämässä. Ei ole työtä, ei rahaa, ei omaa kotia, vuokralla asutaan, rutistaan kaikista mahdollisista asioista kun taas amikset ovat miehekkäitä oman talon rakentaneita menestyviä kylläkin jotkut kovaa fyysistä työtä tekevää mutta he myös nauttivat siitä ja osaavat rentoutua hienosti Suomen luonnossa, aahhh Ei tietenkään voi yleistää mut kuitenkin.

      • HJKOL1

        Tunnen työn puolesta paljon amiksia ja varmaan 70% heistä ei osaa tehdä kunnolla edes omaan ammattialaan sisältyviä työtehtäviä. Kaikki asiat juostenkustaan ja sählätään jotenkin paikoilleen. Sitten jauhetaan loppuaika paskaa työkavereitten kanssa. Mistään menestyjistä ei myöskään voi oikein puhua. Vaikka sitä ollaan tienattu kohtuullista palkkaa sieltä 20 ikävuoden tietämiltä niin monesti edes 40 vuotiailla ei ole vielä edes kunnollista autoa ja vuokralla asutaan jossain ihme läävässä, kun kaikki palkka menee tupakkaan ja ryyppäämiseen. Ja jos saadaan perinnöksi kämppä, niin se myydään ja niillä rahoilla ryypätään lisää ja matkustellaan Bulgariassa.


    • Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin.

    • Joonatanni

      Minäkin ihmettelen miksi naapurin Liisa, joka on oikaustieteen maisteri nai rekkakuskin????

    • Logros

      Fyysinen ja siten hetkellinen emotionaalinen viehätysvoima ei postmodernina aikana vauraassa valtiossa, jossa tulonjako takaa tyydyttävän peruselintason hädänkin hetkellä, katso miehen ammattia/koulutusta ja vain rajatussa määrin varallisuutta. Siksi koulutetut naiset ja hyvinvointiyhteiskunnan naiset yleensäkin tuntevat vetovoimaa toista ihmistä kohtaan valikoimattomasti lähes samoilla periaatteilla kuin miehetkin. Mies ei siis saa etua elättäjän roolista ja vakaudesta tuntuvasti korkeammasta iästä puhumattakaan, kun on kyse lyhytnäköisestä ja hetkellsitä hekumaa ihannoivasta modernista hameväestä.

      Tällöin kosiomenoissa taitamaton, muuten kelpo yliopistomies voi jäädä rannalle ruikuttamaan, kun älyllisen panoksen ja ajan naisiin käyttänyt ja kriittisenä aikana vakavarainen amisnuorukainen viekin akateemisen naisen.

      Asiat kääntyvät päälaelleen, kun nainen "iskee seinään", eli kun ulkoinen kauneus (=hedelmällisyys) hormonaalisista syistä 30 vuoden tuntumassa romahtaa. Jos nainen ei tähän mennessä ole vakiinnuttanut tasokasta miestä (korkea koulutus, vahva tulopohja, menestyvä, kunnianhimoinen), vaan on 20-30 vuosinaan ratsastanut amiskarusellia, akateeminen mies alkaakin nopeasti kiinnostamaan. Olettaen, että koulutetulla miehellä on tasapainoisen elämän langat paremmin hallussa kuin amisvastineellaan, eli ylipainoa ja yleistä rähjäisyyttä ei ole kehittynyt elintapojen johdosta, akateemista miestä, joka biologisista syistä säilyttää vetovoimansa vielä pitkään, ei samainen akateeminen nainen enää kiinnosta. Sen sijaan miehen kannattaa viimeistään tässä vaiheessa opetella viettelyn salat ja kääntää kokka kohti nuorempia vesiä, tai länsimaille vieraita kulttuureja, joissa hänen asetelmansa on arvossa arvaamattomassa.

      Yliyksinkertaistettua ja yleistävää, mutta selkeästi havaittavissa oleva psykososiaalinen hahmo. Suomessa ei vielä aivan yhtä selkeää kuin toisessa kotimaassani jenkkilässä.

    • Anonyymi

      Ammatti ei ole syy valinnassa.Jos joku asia natsaa eihän se siitä ole kiinni.Kokemusta voi kertyä elämästä eri tavoin.Miehelle sopii työ missä osataan tehdä käsillä.Eiköhän se oo kuirenkin turvaakin tuova seikka naiselle ja eihän nykyään läheskään kaikki amiksenka tyypit juo tai polta.Ei saa ryhmitellä ihmisiä liikaa.Mutta jos koulutus on nostanu pään liiankin ylös ei ihme et amistyyppi on yes.Niillä ei o noussu päähän ja työtäki niille löytyy aina.

    • Anonyymi

      Aito ja oikea rakkaus on kyseessä. Kaikki ihmiset eivät ole pinnallisia, oikeat arvot ratkaisevat.

    • Anonyymi

      Minä paljastan sinulle nyt jotain oleellsita.

      Ihmiset eivät ole se mitä sinä katselet heidän toiminnassaan, vaan se mitä he ovat sisällä ja mitä he heijastavat kumppanilleen.

      Millainen on "kunnollinen akateeminen mies", korkeakoulutetu ja hyvässä virassa? Millainen hän on ihmisenä, raakana olentona?

      Olen pahoillani mutta liekö teissä enää ihmistä tai miestä laisinkaan. Logiikkahamsteri ja kasa kuivaa tietoa. Siistit vaatteet ja rutiinit, pakkosushit ja ties mitä, tarkkaan harkitut harrastukset ja sopivasti liikuntaa.

      Missä se ihminen on? Missä luonne? Uusiessanne itseänne siihen pisteeseen että pärjäätte ja kelpaatte "mallikansalaisena", omaksuessanne yhteensopivat ja ajanmukaiset arvot, valitessanne elämänsisältöä siitä mikä on virallisesti oikein ja toimivaa tulitte heittäneeksi jotain pois. Mitäköhän se jokin on?

      Lopettaa se vitun poseeraaminen. Vaikka niinsanottuja amiksia ei ole välttämättä hirveän isolla kauhallisella aina siunattu ainakin he palvelevat todellista itseään. Ehkäpä se viehätys on siinä että nainen tietää olevansa jonkun kanssa - koska se on niin ilmeistä.

      Amista parempi on tietenkin rokkitähti. Joku joka menee ja tekee, heittäytyy, on itsensä ja antautuu virran vietäväksi ja tekee siitä jotain. Energiaa ja luovuutta pursuava persoona koska se on ainoa millä alalla voi luoda sellaista mistä muut saavat jotain.

      Vaihdotteko elämän rahaan, koulutukseen, asemaan, pyörimään rattana koneistossa, palvelemaan arvoja joita sisimmässänne ette edes omiksenne tunnusta? Olisko millään mahdollista?

      Jokainen itseään kunnolliseksi tai menestyväksi mieheksi sanovan pitää kysyä yksi olennainen kysymys: Kuka minä olen?`

      Ja tämä toimii myös naisten suuntaan. Moni nainen hoitaa asiansa helvetin hyvin päätyen statismin tilaan jossa sielu huutaa armoa. Ehkäpä tälle suurelle laumalle naisia nimenomaan elämänmakuinen kumppani onkin se trippi asioihin joita ei itse pysty tai uskalla olla; living trough your eyes.

      Minua vituttavat ihmiset päivä päivältä enemmän. Lopettakaa se vitun ruikutus ja hankkikaa elämä.

    • Anonyymi

      Yllätystulos: Koulutustason nosto ei edistänytkään miesten lasten saantia

      Vanhastaan on ajateltu, että korkeampi koulutus edesauttaa perheen perustamista miehillä ja vaikeuttaa sitä naisilla.

      https://www.hs.fi/tiede/art-2000010208699.html

    • Anonyymi

      ehkä ne tekevät asioita joista moni vitun hienoperse vain ihmettelee ettei vaan tule fairy käsiin kolhuja toi sun ajatusmalli kertoo oikeasti sun vatipään sisällöstä jos sä oo hyvä kun olet erilainen kuin joku toinen eli voit tunkea sen imbesilli pääs takaisin omaan hanuriis .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe