Miten estää edellisen istunnon välilehdet?

turha_ominaisuus_pois

Mint ja Firefox. Kuinka estää edellisen istunnon välilehtiä tulemaan kun aukaisen selaimen? Tosi ärsyttävä ominaisuus. Kun lopetan koneen käytön, en sulje selainta enkä avoinna olevia muita ohjelmia vaan painan shutdown nappia. Sitten seuraavalla kerralla kun aukaisen selaimen, nämä turhat edellisen istunnon välilehdet pyrkivät avautumaan hidastaen kselaimen käyttöä.

36

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joensuun_tietäjä

      Kirjoita Firefoxin osoitekenttään about:config ja kirjoita hakulaatikkoon browser.tabs.closeWindowWithLastTab ja vaihda tila falseksi.

      • turha_ominaisuus_pois

        Eipä toimi tuo. "Oho, nyt kävi nolosti...
        Firefox ei onnistunut palauttamaan avattuja ikkunoita ja välilehtiä. Tämä yleisimmin johtuu jostakin äskettäin avatusta sivusta.
        Eli se yrittää edelleen avata noita edellisen istunnon turhia välilehtiä.


      • joensuun_tietäjä
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        Eipä toimi tuo. "Oho, nyt kävi nolosti...
        Firefox ei onnistunut palauttamaan avattuja ikkunoita ja välilehtiä. Tämä yleisimmin johtuu jostakin äskettäin avatusta sivusta.
        Eli se yrittää edelleen avata noita edellisen istunnon turhia välilehtiä.

        Ota uusi välilehti ka klikkaa oikeassa yläreunassa olevaa hammasratasta muistuttavaa rinkulaa ja laita uuden välilehden asetukseksi "Näytä tyhjä sivu"


      • turha_ominaisuus_pois

        Ei ole mitään "oikeassa yläreunassa olevaa hammasratasta".
        Tuskin teistä väpelöistä on neuvomaan.


      • turha_ominaisuus_pois

        MUAHHAH! Yksikään urpo ei tiedä vASTAUSTA. Turha täällä on kysellä mitään.


      • idiootille
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        Ei ole mitään "oikeassa yläreunassa olevaa hammasratasta".
        Tuskin teistä väpelöistä on neuvomaan.

        Et vaan osaa.
        http://aijaa.com/tEVxe5


      • ydrydry

      • UBUNTU

        "Oho, nyt kävi nolosti... linux käyttäjä havaittu" :D


    • ellin-veli

      Minä kyllä jaksan tehdä pari klikkausta niin kotisivu avautuu uudelleenkäynnistettäessä.

      • turha_ominaisuus_pois

        Minä en jaksa tehdä turhia klikkailuja, joten voisit idiootti jo mennä pois.


      • idijaootti

        turha_ominaisuus_pois niminerkki on tosiaan hyvä esimerkki täydellisestä palsta idiootista.


    • sepalaaparemmin

      Chrome käyttöön niin loppuu nämä.

      • ultra_ultra-

        Seuraava typerys esittäytyi.


    • aaaaaaaaaaaaaamen

      Keskustelijoista 95 prosenttia on yläasteella olevia finninaamaisia nörttejä.

    • turha_ominaisuus_pois

      Eikö kukaan urpo tiedä?!

      • otatabletti

        Urpot utelee koska eivät itse mitään osaa.


    • Supergerbiili

      Kunka vaikeaa voi olla katsoa mitä asiaan liittyvää Firefoxin asetuksista löytyy ? Aivan turha alkaa nimitellä muita urpoiksi jos ei itse viitsi sen vertaa tehdä että ottaisi itse edes tuon verran käyttämistään ohjelmista selvää. Ihan vittuuttanikaan en kerro mitä eroa on "When Firefox starts" kohdan asetuksilla "Open up tabs and windows from previous session" ja "Open up homepage".

      • turha_ominaisuus_pois

        Kuuleppas urpo. Minulla on aina asetuksena:
        Kun Firefox käynnistetään- Avaa aloitussivu. Eli neuvosi ei toimi.
        Ongelma korjaantui about:config browser.sessionstore.resume_from_crash;false
        Nyt ei edellisen session sivut kummittele.
        Yksikään urpo ei osannut vastata. Mistä teitä urpoja oikein sikiää?
        Vastaus=kun kaksi heikkolahjaista kohtaa.


      • superurpo

      • OlEt_YlI-iHmINeN
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        Kuuleppas urpo. Minulla on aina asetuksena:
        Kun Firefox käynnistetään- Avaa aloitussivu. Eli neuvosi ei toimi.
        Ongelma korjaantui about:config browser.sessionstore.resume_from_crash;false
        Nyt ei edellisen session sivut kummittele.
        Yksikään urpo ei osannut vastata. Mistä teitä urpoja oikein sikiää?
        Vastaus=kun kaksi heikkolahjaista kohtaa.

        Kuka on se toinen heikkolahjainen?
        https://www.youtube.com/watch?v=fJIjoE27F-Q


      • järkesijäässä
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        Kuuleppas urpo. Minulla on aina asetuksena:
        Kun Firefox käynnistetään- Avaa aloitussivu. Eli neuvosi ei toimi.
        Ongelma korjaantui about:config browser.sessionstore.resume_from_crash;false
        Nyt ei edellisen session sivut kummittele.
        Yksikään urpo ei osannut vastata. Mistä teitä urpoja oikein sikiää?
        Vastaus=kun kaksi heikkolahjaista kohtaa.

        Mikset siis sulje selaintasi ennen koneen sammuttamista? Nyt pakotat sen sammumaan väärin, mikä "triggeröi" Firefoxin "palautumistoiminnot". Sitten riehut ja vittuilet täällä.


      • turha_ominaisuus_pois
        järkesijäässä kirjoitti:

        Mikset siis sulje selaintasi ennen koneen sammuttamista? Nyt pakotat sen sammumaan väärin, mikä "triggeröi" Firefoxin "palautumistoiminnot". Sitten riehut ja vittuilet täällä.

        En sulje sitä koska sitä ei tarvitse sulkea! Käyttöjärjestelmän sulkeminen on aina edellä prosessien sulkemista. Jos MINÄ haluan sulkea koneen niin selaimen on vain sopeuduttava siihen. Ja sehän sopeutuu siihen kun asetukset ovat oikeat.


      • turha_ominaisuus_pois

        MINÄ olen asiakas ja te URPOT olette karjaa joilla on ylimääräistä aikaa selvitellä näitä asioita(usein työttömiä). Jos MINÄ esitän kysymyksen, niin teidän tehtävä on selvittää ongelma(ilmaiseksi). MINULLA on aika rajoitettua ja joskus kysyn tietoteknisistä asioista tällä palstalla. Jotta voin laittaa teidät URPOT kahlaamaan nettiä ja selvittämään ongelma. Mutta aika turhaa tuo on. Palstalla aloittelijat kysyvät ja aloittelijat vastaavat...


      • turha_ääliö_pois
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        MINÄ olen asiakas ja te URPOT olette karjaa joilla on ylimääräistä aikaa selvitellä näitä asioita(usein työttömiä). Jos MINÄ esitän kysymyksen, niin teidän tehtävä on selvittää ongelma(ilmaiseksi). MINULLA on aika rajoitettua ja joskus kysyn tietoteknisistä asioista tällä palstalla. Jotta voin laittaa teidät URPOT kahlaamaan nettiä ja selvittämään ongelma. Mutta aika turhaa tuo on. Palstalla aloittelijat kysyvät ja aloittelijat vastaavat...

        "MINÄ olen asiakas"

        Etkä ole. Olet paskainen vittupää.

        "te URPOT olette karjaa joilla on ylimääräistä aikaa selvitellä näitä asioita(usein työttömiä)"

        Karjaa, jota ilman olisit kusessa. Joutuisit ottamaan pikavipin, että saisit maksettua laitteen käyttämisen huollossa. Selvitämme ongelmai tai olemme selvittämättä, ihan miltä sattuu tuntumaan. Mitään velvollisuutta meillä ei ole. Käyn muuten töissä, kiitos kysymästä.

        "MINULLA on aika rajoitettua"

        Kaikilla meillä on rajallisesti aikaa, ennen kuin kuolema korjaa pois.

        "teidät URPOT kahlaamaan nettiä ja selvittämään"

        Tai sitten jätämme sen tekemättä ja naureskelemme huvittuneena, kun yrität naama punaisena korjata yksinkertaisia ongelmia, joiden ratkaisemiseen heikot kykysi eivät kertakaikkiaan riitä.


      • turha_ominaisuus_pois
        turha_ääliö_pois kirjoitti:

        "MINÄ olen asiakas"

        Etkä ole. Olet paskainen vittupää.

        "te URPOT olette karjaa joilla on ylimääräistä aikaa selvitellä näitä asioita(usein työttömiä)"

        Karjaa, jota ilman olisit kusessa. Joutuisit ottamaan pikavipin, että saisit maksettua laitteen käyttämisen huollossa. Selvitämme ongelmai tai olemme selvittämättä, ihan miltä sattuu tuntumaan. Mitään velvollisuutta meillä ei ole. Käyn muuten töissä, kiitos kysymästä.

        "MINULLA on aika rajoitettua"

        Kaikilla meillä on rajallisesti aikaa, ennen kuin kuolema korjaa pois.

        "teidät URPOT kahlaamaan nettiä ja selvittämään"

        Tai sitten jätämme sen tekemättä ja naureskelemme huvittuneena, kun yrität naama punaisena korjata yksinkertaisia ongelmia, joiden ratkaisemiseen heikot kykysi eivät kertakaikkiaan riitä.

        Äläpäs urpo uhoa! Olen harrastanut tietotekniikkaa jo Amiga-500 ajoista. Ja minähän itse ratkaisin ongelman googlettamalla. Ei teistä urpoista ollut apua.
        Ja tälläisellä palstalla ei kannata ottaa nokkiinsa jos sanoo urpoksi. Jotkut kokevat sen huumoriksi.


    • järkeä_kehiin

      Mintistä en tiedä, mutta ainakin Ubuntussa moinen on mahdollista jos tietokoneen sammuttaa valmiustilaan selaimen ja välilehtien ollessa auki(tietenkin edellinen istunto palautuu). Itse käytän firefoxia aina "Yksityinen selaus" tilassa niin ei sivuhistoriat sun muut turhuudet kummittele.

      • turha_ominaisuus_pois

        Ei noin. Kyse on siitä että jos Mintissä sulkee käyttöjärjestelmän ilman selaimen sulkemista, niin selain tulkitsee että se on kaatunut. Ja se silloin yrittää palauttaa avoimena olleet sivut. Jos seuraava=TRUE
        "Ongelma korjaantui about:config browser.sessionstore.resume_from_crash;false"
        "Yksityinen selaus" tilaa ei kannata käyttää jos haluaa säilyttää historiatiedot!
        Miksi te urpot vastaatte kun ette ymmärrä mistään mitään?


      • järkeä_kehiin
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        Ei noin. Kyse on siitä että jos Mintissä sulkee käyttöjärjestelmän ilman selaimen sulkemista, niin selain tulkitsee että se on kaatunut. Ja se silloin yrittää palauttaa avoimena olleet sivut. Jos seuraava=TRUE
        "Ongelma korjaantui about:config browser.sessionstore.resume_from_crash;false"
        "Yksityinen selaus" tilaa ei kannata käyttää jos haluaa säilyttää historiatiedot!
        Miksi te urpot vastaatte kun ette ymmärrä mistään mitään?

        Ubuntussa myös palautuu edellinen istunto auki olevineen välilehtineen, kun tietokoneen sammuttaa selaimen ollessa käynnisssä. Tuohan on täysin normaalia, eikä selain luule kaatuvansa. Mintissä se ilmeisesti yrittää lähettää kaatumisilmoitusta? Jos ei lähetä niin silloin kaikki on ok. Tuohon auttaa kun sulkee muut välilehdet, hiiren oikosella ensimmäiseen, taikka koko selaimen. Jos tosiaan ei viitsi yhdesti klikata ja haluaa sen pysyväksi, niin tuo ohjeesi toimii(kait).


      • järkeä_kehiin
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        Ei noin. Kyse on siitä että jos Mintissä sulkee käyttöjärjestelmän ilman selaimen sulkemista, niin selain tulkitsee että se on kaatunut. Ja se silloin yrittää palauttaa avoimena olleet sivut. Jos seuraava=TRUE
        "Ongelma korjaantui about:config browser.sessionstore.resume_from_crash;false"
        "Yksityinen selaus" tilaa ei kannata käyttää jos haluaa säilyttää historiatiedot!
        Miksi te urpot vastaatte kun ette ymmärrä mistään mitään?

        Tuossa hieman tutkin ja kokeilin, niin olisi ehkä parempi jättää tuo browser.sessionstore.resume_from_crash oletuksille, jos sattuu kaatumaan niin pystyy palauttamaan.
        Löysin ehkä paremman asetuksen: services.sync.prefs.sync.privacy.clearOnShutdown.sessions ja klikkaa tuon arvoksi false. Firefox ilmoittaa käynnistettäessä, että istuntoa ei voinut palauttaa, mutta siitä voi valita palautettavat välilehdet, istunnon palautuksen, uuden istunnon. Vai mitä urpo sanoo?


    • otatabletti

      Asetuksista voi ruksata
      "Poista historiatiedot kun FF suljetaan"

      • niin_urpoa_että

        No ei historiatietoja kannata poistaa! Jos poistaa niin käydyt linkit eivät erotu värillä!
        Idiootteja!


      • otatabletti
        niin_urpoa_että kirjoitti:

        No ei historiatietoja kannata poistaa! Jos poistaa niin käydyt linkit eivät erotu värillä!
        Idiootteja!

        Kyllä sinä olet varsinainen mulliturpa.


      • turha_ominaisuus_pois

        Jos olet työpäivän jälkeen käynyt vaikka kahdellasataa eri sivulla niin ei niitä kaikkia voi muistaa! V***U miten typeriä urpoja!


      • turha_ominaisuus_pois
        turha_ominaisuus_pois kirjoitti:

        Jos olet työpäivän jälkeen käynyt vaikka kahdellasataa eri sivulla niin ei niitä kaikkia voi muistaa! V***U miten typeriä urpoja!

        Ja jos historia on tallessa, niin siitä historiasta voi tehdä hakuja, esim "millä sivulla oli se ohje millä sivulla PyGame grafiikka-kirjaston hiiren puskurin tapahtumat tyhjennettiin? Ei niitä aina muista, pygame.event.clear()


      • haistkusimulkku

        Fiksu ihminen laittaa hyvän ja/tai usein tarvittavan ohjeen selaimen kirjanmerkkeihin.


      • turha_ominaisuus_pois
        haistkusimulkku kirjoitti:

        Fiksu ihminen laittaa hyvän ja/tai usein tarvittavan ohjeen selaimen kirjanmerkkeihin.

        No tottakai niitä kirjanmerkkejä on varmaan satoja. Mutta jos minulla on ongelma johon haen ratkaisua, ja mielestäni hakusanat ovat riittävät, niin silti usein googlattavia sivuja on kymmeniä. On vain kätevää että ne haun käydyt linkit erottuvat värilla, jotta niitä voidaan käydä järjestelmällisesti läpi.
        Usein on niin että ongelman ratkaisuun ei alussa ole tiedossa oikeita avainsanoja googletukseen. Täytyy "stetsonista" keksiä niitä. Pikkuhiljaa hakusanat täsmentyvät käymällä linkkejä läpi. Ja ongelman ratkaisu löytyy viimein. Ei tuota prosessia voi kokonaan hallita käyttämällä kirjanmerkkejä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe