Haaste palstanaisille: Kudo villasukat ätmille

Ikis__M

Täällä palstalla on paljon miehiä joilla ei ole kilttiä naista joka kutoisi lämpöiset villasukat talven pakkasiin. Teidän palstanaisten tulisi ottaa vastuuta ja alkaa kutomaan meille porukalla villasukkia jotta saisimme edes pienen siivun naisellista lämpöä osaksemme kun emme sitä muuten saa. Tuolla "kudo villasukat turvapaikahakijalle" -ryhmässäkin on jo tuhat innokasta kutojaa, jannut saa varmaan säkillisen sukkia jokainen, miksei siis meille kantasuomalaisille ressukoillekin joku voisi kutoa?

https://www.facebook.com/events/768888983233181/

No niin, ilmoittaitumisia ketjuun, saadaan sitten varmaan jotenkin sovittua miten sukkien jakelu järjestyy :)

90

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö sun äiti anna sulle villasukkia jouluna?

      • Ikis__M

        Antaa mutta ei se ole ihan sama asia kuin jonkun ei-äiti-naisen vilpittömästi lahjoittamat. Lisäksi mutsi neuloo vähän liiankin lämpöisiä kun saisi olla ohkaisesta langasta tehdyt niin tulisi enemmän pidettyä.


      • Ex-------PUA

        Outsiderin äitisuhde kuulostaa huolestuttavan "freudilaiselta" jos tuo oli vakava kysymys.


      • Ikis__M kirjoitti:

        Antaa mutta ei se ole ihan sama asia kuin jonkun ei-äiti-naisen vilpittömästi lahjoittamat. Lisäksi mutsi neuloo vähän liiankin lämpöisiä kun saisi olla ohkaisesta langasta tehdyt niin tulisi enemmän pidettyä.

        Jaa, olen aina mieltänyt villasukkien kutomisen äidin, mummon ja muiden sukulaisnaisten "hommaksi", en tyttöystävän jutuksi.


    • vihatipunen

      En kudo. Koulussa kudoin yhdet ja niistä tuli liian kapeat, kuten myös lapasista. Mutta mulla on kyllä paljon villasukkia koska olen saanut niitä tädeiltäni yms. Kai niistä voisi liietä yhdet jollekin ätmille, jollei ne muka tosiaan niitä saa sukulaistädeiltä joululahjaksi.

      • ATM-automaatti

        Lahjoita minulle villasukat niin saat halin. Jospa sitten muuttaisit nimimerkkisi vaikka ilotipuseksi.


      • Ex-------PUA

        Yritätkö sanoa että tuokin liikuntasuoritus on sinulle liian raskas? ;DD


      • vihatipunen
        Ex-------PUA kirjoitti:

        Yritätkö sanoa että tuokin liikuntasuoritus on sinulle liian raskas? ;DD

        Mitähän helvettiä sinä minun liikuntasuorituksistani luulet tietäväsi....


      • vihatipunen
        ATM-automaatti kirjoitti:

        Lahjoita minulle villasukat niin saat halin. Jospa sitten muuttaisit nimimerkkisi vaikka ilotipuseksi.

        No itseasissa tajusin, että mulla on sen verran pieni jalka, että tuskin ne miehelle mahtuu. Halit on ihan kivoja mutta en mä miksikään ilolinnuksia ala.


      • 1212
        vihatipunen kirjoitti:

        No itseasissa tajusin, että mulla on sen verran pieni jalka, että tuskin ne miehelle mahtuu. Halit on ihan kivoja mutta en mä miksikään ilolinnuksia ala.

        Eihän sitä tiedä jos vaikka ätmin hali yllättäisi positiivisesti.


    • Naishenkilö

      Tosi harmi kun en osaa neuloa. Ruoanlaitto, leivonta ja ompelu/ suunnittelu kyllä onnistuvat. Olisiko toiveita näille taidoille?
      Asiallinen, kiltti ja kunnollinen yksinäinen mies, ansaitsisi henkilökohtaista huomiota.

      • Ikis__M

        Olen samaa mieltä :)


    • ratikan.ihailija

      Hieno idea Ikis__M, miten minä saan ne sukat Ratikalle toimitettua? Tiedätkö sinä minkä kokoisia sukki Ratikka käyttää? Laitatko vastaukset tänne niin Herra Ratikka saa ne sukkansa. Kun hänen vaimonsa tuskin ehtii kutomaan sukkia matkatöissä.

    • Paskansyöjä

      Kuuluuko työttömän luontaisetuihin sit myös se et saa sitä sukankutoja lahjoittajaa naida perseeseen siten, että se villasukka toimii kondoomina?

      • Kusenjuoja

        Kuuluu


    • plaaahhh

      Nyt kyllä pistit pahan. Ala-asteella sukkani kutoi mummoni kun en ikinä oppinut nurjaa silmukkaa :D Sitä koitti opettaa opettaja, mummoni sekä naapurin täti ja minä en oppinut. Tänä päivänä osaan sen jo tehdä, mutta sukat tyssää kantapäähän. Joten käykö säärystimet?

      • Ikis__M

        Joo ei käy :D Kun ne on juurikin ne varpaat joita voi paleltaa niin säärystimet harmittavasti loppuisi kesken :)


      • plaaahhh
        Ikis__M kirjoitti:

        Joo ei käy :D Kun ne on juurikin ne varpaat joita voi paleltaa niin säärystimet harmittavasti loppuisi kesken :)

        Kamalan ronkeli olet... Olisin omin pikku kätösin kutonut kauniit säärystimet ja olisit saanut valita värinkin ja ei kelpaa ei... pah. Kudon ne sitten jollekkin jolle kelpaa. Olisit saattanut olla kulman kuumin hemmo kun olisit laittanut legginssit jalkaan ja säärystimet päälle :)


      • Ikis__M

      • plaaahhh
        Ikis__M kirjoitti:

        Epäilemättä ne nätit olisi mutta kun ei tulisi varmaan käytettyä kovin usein niin olisi sääli jos jäisvät kaapin perälle, tarvitsevammalla ei menisi hukkaan kova työ :) Miten olisi onnistuisiko lämpöinen villapaita, vaikka tuommoinen:

        http://shop.nationalgeographic.com/ngs/product/clothing-sale/norwegian-wool-crewneck-sweater

        Jos en osaa tehdä sukkaan kantapäätä, epäilen vahvasti etten myöskään kykene tekemään villapaitaa :) Mä tuotan sulle nyt jatkuvasti pettymyksiä kun en osaa leipoa edes pullaa :D mutta tämä tuskin tuli yllätyksenä kun eihän me nykynaiset osata tehdä naisten hommia ;)Mutta uskon että selviytyisin paremmin leipomisesta kuin kutomisesta.


      • Ikis__M

        No kun ajattelin että siinä villapaidassa on hihojen päässä vain reiät niin ei paljoa eroaisi niistä säärystimistä :) no ei sitte, pitänee laittaa tilaukseen tuommoinen tai joku vastaava. Joo, 50-luvulla olisit kyllä ollut pulassa, ihan huono emäntä :D sen leipomishomman varmaan oppisit aika helpostikin, ei kai se niin kovin vaikeaa voi olla tai jos lämmittäsit pakastepullia ja sanoisit itte leiponees menis varmaan sekin lävitse :)


      • plaaahhh
        Ikis__M kirjoitti:

        No kun ajattelin että siinä villapaidassa on hihojen päässä vain reiät niin ei paljoa eroaisi niistä säärystimistä :) no ei sitte, pitänee laittaa tilaukseen tuommoinen tai joku vastaava. Joo, 50-luvulla olisit kyllä ollut pulassa, ihan huono emäntä :D sen leipomishomman varmaan oppisit aika helpostikin, ei kai se niin kovin vaikeaa voi olla tai jos lämmittäsit pakastepullia ja sanoisit itte leiponees menis varmaan sekin lävitse :)

        Joo... olisin ollut huono emäntä silloin ja olen sitä tänäkin päivänä ;) Ihme että olen näillä taidoilla hengissä pysynyt.


      • Ikis__M
        plaaahhh kirjoitti:

        Joo... olisin ollut huono emäntä silloin ja olen sitä tänäkin päivänä ;) Ihme että olen näillä taidoilla hengissä pysynyt.

        Ehkäpä voisit kuitenkin oppia kelvolliseksi kärsivällisessä ohjauksessa? Jos vaikka joku kiltti & kunnollinen mies ottaisi sydämen asiakseen opastaa keittössä ja vähän muuallakin voisihan sinusta jos ei ihan niin ainakin vähän pullantuoksuinen tulla :)


      • Ex-------PUA
        plaaahhh kirjoitti:

        Jos en osaa tehdä sukkaan kantapäätä, epäilen vahvasti etten myöskään kykene tekemään villapaitaa :) Mä tuotan sulle nyt jatkuvasti pettymyksiä kun en osaa leipoa edes pullaa :D mutta tämä tuskin tuli yllätyksenä kun eihän me nykynaiset osata tehdä naisten hommia ;)Mutta uskon että selviytyisin paremmin leipomisesta kuin kutomisesta.

        Mikä vetää sinua Ikiksen suuntaan, on se että naiselliset vaistosi vaativat täyttymystä, ja vain Ikis voi olla se mies joka kouluttaa sinusta aidon, ja 100% naisen. Näet leipominen, ynnä nuo muut naisten työt ovat välttämättömiä osa sen kaiken saavuttamisessa.

        Tiedän että se onnistuu, sillä onhan IkisM on hyvä ystäväni ja muutenkin tolkun mies, joten kyseessä on mies paikallaan!


      • plaaahhh
        Ex-------PUA kirjoitti:

        Mikä vetää sinua Ikiksen suuntaan, on se että naiselliset vaistosi vaativat täyttymystä, ja vain Ikis voi olla se mies joka kouluttaa sinusta aidon, ja 100% naisen. Näet leipominen, ynnä nuo muut naisten työt ovat välttämättömiä osa sen kaiken saavuttamisessa.

        Tiedän että se onnistuu, sillä onhan IkisM on hyvä ystäväni ja muutenkin tolkun mies, joten kyseessä on mies paikallaan!

        No just :D anteeksi nyt tuo hymiö, mutta se kuvaa parhaiten tekstiäsi... Minusta ei kukaan kouluta enää yhtään mitään. Se että en sukkaa kudo tai pullaa leivo on yhtäkuin voi voi. En tee niitä edes pakolaisille. Jos joku sellaisen naisen haluaa, siitä vaan, ei se ole minulta pois. Tämä ei vaikuta naiseuteeni millään tasolla.

        Yhtälailla voisin sanoa että nykypäivän mies ei osaa käyttää vasaraa tai sahaa. Mutta minulle se on aivan sama osaako vai ei. Muut asiat ratkaisee. Kaiken niinkin hauskan kuin vasaroiminen ja sahaaminen, voin tehdä ihan itse :)


      • Ikis__M
        plaaahhh kirjoitti:

        No just :D anteeksi nyt tuo hymiö, mutta se kuvaa parhaiten tekstiäsi... Minusta ei kukaan kouluta enää yhtään mitään. Se että en sukkaa kudo tai pullaa leivo on yhtäkuin voi voi. En tee niitä edes pakolaisille. Jos joku sellaisen naisen haluaa, siitä vaan, ei se ole minulta pois. Tämä ei vaikuta naiseuteeni millään tasolla.

        Yhtälailla voisin sanoa että nykypäivän mies ei osaa käyttää vasaraa tai sahaa. Mutta minulle se on aivan sama osaako vai ei. Muut asiat ratkaisee. Kaiken niinkin hauskan kuin vasaroiminen ja sahaaminen, voin tehdä ihan itse :)

        Kyllä minusta tolkun mies Ex-pua taas puhui asiaa tässäkin asiassa kun kyllä ne semmoiset naiselliset taidot on kuin kirsikka kakun päällä eikä me tietenkään olla kohtuumia vaatimuksissame, jos muuten hyvä nainen ei sitä alvariinsa tarvitse hellan edessä seisoskella, kunhan vain joskus ja edes pakastepullilla yllättää niin se tuntuu hienolta mieheltä.

        Kyllä minä osaan, sen verran että pikkuremontit onnistuu, tietysti ihan hyvä jos nainenkin niitä osaa niin ehkä voisin tälle ajalle tyypillisesti kokeilla vaikka leipoa pullaa sillävälin kun nainen naulaa ja naputtelee :)


    • nimimerkitönj

      En osaa kutoa silmukkaakaan. Olen käynyt koulussakin tekniset käsityöt eli puu- ja metallokässän. Voin veistää puusta jotain, mutta en sukkia. :)

    • sincyan

      Jos joku tällaisilla kurpan kourilla tehdyt sukat huolisi. Ei olisi kauniit tai parhaista langoista, mutta varmasti lämmittäisi.

      • Ikis__M

        Minä ainakin haluaisin semmoiset ohuesta langasta tehdyt niin että sopii kenkiin hyvin. Paksuja vunttosia jo on aika monta paria kaapissa eikä niitä tule niin pidettyä kuin ohkaisempia.


      • ratikan.ihailija

        Pyydä kauniisti kutomaan sulle Nalle langasta yksväriset sukat,miehustassa 3 oikein 1 nurin neljä kerrosta, viidenneellä kerroksella tulee vaihto niin et: nurjasilmukka tulee niiden jo kudotun 3:n keskelle.....IIXIIIXIIIXIIIXIIIX.. Tuossa vähän mallia vaihdosta, aina 4 kerrosta ja vaihtoon...IIIXIIIXIIIXIIIXIII..
        Kauniit ja ohuet käytännölliset villasukat. Niin ja patenttikantapäillä varustetut tietenkin. Hintakaan ei päätä huimaa. 5-7,5€ yks pari, jos kerta lahjaksi menee.
        Tunteja kuluu 8-12 riipuen (taitavasta) kutojasta. Aloittelijalta ehkä 2:n viikkon vapaa aika tulee käytetyksi.


      • ratikan.ihailija

        Perskutti kone teki riveissä lyhennyksiä ja malli oli tekstien välissä. Nyt ei kuvioden vaihto-osuus havainnollisesti osu ihan kohdilleen. Vähänkin kutonut nainen kyllä ymmärtää ja mies jolla on hoksnokkaa.


    • väljäonparempi

      Enemmin uusia pipoja voisi ätmeille naiset tehdä. Semmoisia vähemmän tiukkoja pipo-malleja olisi ne hyvä olla.

      • 210

        Hyvä idea! Vähän turhan tiukalla näiden ätmien pipot näyttäisivät nykyisellään olevan.


    • Kilttiatm

      Ostan sukat kaupasta. Minä en mitään naisten kutomia sukkia halua. Naiset antaa varmaan niille pakolaisille myös pillua jotta niillä olisi helpompi elää uudessa maassa.

    • atännä

      E.
      Mutta olisi kyllä kiva saada ätmit kutomaan sukkia ätneille. Pari pudonnutta silmukkaakaan ei haittaisi. :)

      • nyt-laitetaan-puskista

        En ole ätmi, mutta sisko opetti lapsena kutomaan, joten periaatteessa kyllä, laadukas lanka kyllä maksaa, joten ei sitä satasia rupea tuhlaamaan 20 ätnin tarpeisiin.

        Voisihan sitä periaatteessa kudota ja neuloa koko asuinkokonaisuuden, ei se mitään rakettitiedettä ole. Varmaan joutuisi jonkun pitsinnypläyksenkin tekemään pöydän koristeeksi?


      • atännä
        nyt-laitetaan-puskista kirjoitti:

        En ole ätmi, mutta sisko opetti lapsena kutomaan, joten periaatteessa kyllä, laadukas lanka kyllä maksaa, joten ei sitä satasia rupea tuhlaamaan 20 ätnin tarpeisiin.

        Voisihan sitä periaatteessa kudota ja neuloa koko asuinkokonaisuuden, ei se mitään rakettitiedettä ole. Varmaan joutuisi jonkun pitsinnypläyksenkin tekemään pöydän koristeeksi?

        Kyllähän se mieltä lämmittäisi, jos saisi joltain ihan itsetehdyt villasukat, vaikkei ne niin priimat olisikaan. Osaan toki itsekin, mutku aika... Sitä ei riitä ihan joka hommaan, vaikka haluaisikin. Itsetehtyyn saa sellaista lisäarvoa, mitä valmiina ostettuun ei koskaan saa.


      • BlackKnight

        Miehet virkkaavat naisille villasukkia sillä aikaa kun naiset ovat salilla? :D

        Tämä on varmaankin sitä nykyaikaa...


      • atännä
        BlackKnight kirjoitti:

        Miehet virkkaavat naisille villasukkia sillä aikaa kun naiset ovat salilla? :D

        Tämä on varmaankin sitä nykyaikaa...

        Eikös se ole sitä ätmien huutelemaa tasa-arvoa :)


      • 9ja2
        BlackKnight kirjoitti:

        Miehet virkkaavat naisille villasukkia sillä aikaa kun naiset ovat salilla? :D

        Tämä on varmaankin sitä nykyaikaa...

        Kyllä tosimies virkkaa samalla kun tekee jalkaprässiä.


      • BlackKnight
        atännä kirjoitti:

        Eikös se ole sitä ätmien huutelemaa tasa-arvoa :)

        Ilmeisesti :)

        Ajatuksena tämä sukkahaaste on kyllä vaarallinen; rakkaudella kudotut lämpimät sukat voisivat saada osan ätmeistä uskomaan että kutoja on (mahdollisesti jopa mukava) ihminen eikä pelkkä markkina-arvo.

        Kannattaako ottaa riskiä? Sukkia voi kuitenkin ostaa turvallisesti lähimmästä kaupasta, ilman että joutuu ajattelemaan tuollaisia...


      • Ex-------PUA

        Mistä tunnistaa feministi?

        - Taso ATN
        - Luonteeltaan itsekäs ottaja: "mä en tee mitään miesten iloksi, vaan niiden pitää tehdä kaikki mun iloksi!!!"
        - Ei miestä.
        - Eikä ilmeisesti osaa tehdä naisten hommia paskaakaan, mutta "miehen pitää olla MIES"

        Sekä tietysti mahdollinen raivostuminen jos joku muistuttaa hypergamiasta, koska totuus sattuu.


      • BlackKnight
        Ex-------PUA kirjoitti:

        Mistä tunnistaa feministi?

        - Taso ATN
        - Luonteeltaan itsekäs ottaja: "mä en tee mitään miesten iloksi, vaan niiden pitää tehdä kaikki mun iloksi!!!"
        - Ei miestä.
        - Eikä ilmeisesti osaa tehdä naisten hommia paskaakaan, mutta "miehen pitää olla MIES"

        Sekä tietysti mahdollinen raivostuminen jos joku muistuttaa hypergamiasta, koska totuus sattuu.

        Täytyy varmaan lähettää meiliä Laasaselle että kirjoittaa tästä artikkelin.

        "Sukkien kutominen ja hypergamia".


      • Ex-------PUA
        BlackKnight kirjoitti:

        Täytyy varmaan lähettää meiliä Laasaselle että kirjoittaa tästä artikkelin.

        "Sukkien kutominen ja hypergamia".

        Ei tartte koska Laasanen käsittääkseni lukee tätä palstaa muutenkin. Näin sanovat sitkeät palstahuhut ainakin.


      • ratikan.ihailija
        atännä kirjoitti:

        Kyllähän se mieltä lämmittäisi, jos saisi joltain ihan itsetehdyt villasukat, vaikkei ne niin priimat olisikaan. Osaan toki itsekin, mutku aika... Sitä ei riitä ihan joka hommaan, vaikka haluaisikin. Itsetehtyyn saa sellaista lisäarvoa, mitä valmiina ostettuun ei koskaan saa.

        Nyt naurattaa. Et taida tietää sukkien kudonnasta edes sitä mitä minä tähtitieteestä!
        Tähtitieteestä minun tietononi ovat olemattomat. Pari pudonnutta silmukkaa haittaa vain sen verran: et sukat purkautuvat ihan itsestään kun niitä käyttää.

        Kyllähän se mieltäsi voisi lämmittää, jos saisit joltain ihan itsetehdyt villasukat, vaik` et niitä voisi käyttääkkään. Mutta vaikka yöpöydällä; hyvää mieltä luomassa!
        Ne valmiina ostetut,joista silmukat "eivät juoke" pysyvät kuitenkin kasassa ja lämmittävät mukavasti. ;)


      • atännä
        ratikan.ihailija kirjoitti:

        Nyt naurattaa. Et taida tietää sukkien kudonnasta edes sitä mitä minä tähtitieteestä!
        Tähtitieteestä minun tietononi ovat olemattomat. Pari pudonnutta silmukkaa haittaa vain sen verran: et sukat purkautuvat ihan itsestään kun niitä käyttää.

        Kyllähän se mieltäsi voisi lämmittää, jos saisit joltain ihan itsetehdyt villasukat, vaik` et niitä voisi käyttääkkään. Mutta vaikka yöpöydällä; hyvää mieltä luomassa!
        Ne valmiina ostetut,joista silmukat "eivät juoke" pysyvät kuitenkin kasassa ja lämmittävät mukavasti. ;)

        Voi-voi. Olen kyllä useammatkin sukat, lapaset, kaulahuivit ja puserot elämäni aikana neulonut. Ja osaan korjata pudonneet silmukat jälkikäteenkin.

        Se virheettömyys ei ollut pointti, eikä se käyttökelpoisuuskaan. Vaan ajatus.

        Oletko koskaan saanut lapselta itsetehtyä lahjaa?


    • Jep..Mikään sukka ei lämmitä niin paljon, kuin oman murusen omilla kätösillään kutomat ja juuri minulle tarkoitettuna ja tehtynä. Liekköhän koskaan tulee toteutumaan:(

      • 956312

        Jos ne kädet ovat mulkkua pitelemättömät niin sitten kyllä ;)


    • 1592

      En ole mamufani enkä ole ylempitasoista miestä haluava monen käyttämä lutkakaan.
      Jää nyt sukat tekemättä.
      Sukkia saatte vaatekaupasta.

    • flowersreally

      "kantasuomalainen ressukka"

      Uusi markkinointislogan?

    • sukkapuikot

      Hieno ajatus...Kyllähän sitä voisi villaiset lämmikkeet ätminkäiselle kutoa. Väri- ja kokotoiveita saapi esittää.

      • Ikis__M

        Ohkaisesta langasta, mustat tai muuten tummat n. 45 -numeroiseen kenkään menevät :)


      • proMaaseutu

        Kahdet olisivat valmiina. Vain suomalaiselle MAASEUDUN miehelle!


    • palstamummo

      EN TODELLAKAAN KUDO! KUDOITE

      • Ikis__M

        Tuonhan nyt saattoi arvatakin ettei ätmit vedä kudontaintoa niin kuin mamut :D


    • Ex-------PUA

      Tuo idea olisi hyvä, ja sillä mitattaisi että ketkä naiset ovat mustan makkaran ystäviä ja maanpettureita, ja mahdollisia hypergameja, ja ketkä taas kilttejä kunnon naisia ja muutenkin vaimomatskua.

      • Ikis__M

        Niinpä, jos vaikka olisi pakkovelvollisuus kutoa sukat ja sitten valita antaako ne ätmille vai jollekin ulkomaan pellelle, jolle ne ei varmaan edes kelpaa, nähtäisiin ketkä palstanaisista on loppujen lopuksi ihan hyviä, kunnollista suomalaista miestä tukevia ja ketkä taas club swagga -panorinkelöitsijöitä.


      • vihatipunen
        Ikis__M kirjoitti:

        Niinpä, jos vaikka olisi pakkovelvollisuus kutoa sukat ja sitten valita antaako ne ätmille vai jollekin ulkomaan pellelle, jolle ne ei varmaan edes kelpaa, nähtäisiin ketkä palstanaisista on loppujen lopuksi ihan hyviä, kunnollista suomalaista miestä tukevia ja ketkä taas club swagga -panorinkelöitsijöitä.

        Ihan piruuttani antaisin jollekin pakolaiselle ne sukat, jos ne pakko olisi tehdä...jos siis niistä tulisi edes sukat. Tai jos mä antaisin ne ätmille niin ätmi voisi väsätä mulle stereotason, jossa laatikoita mihin mahtuu mun sadat CD-levyt ja muutaman kymmenen vinyylilevyä. Ite olen kyllä tehnyt yläasteella puukässässä jonkun kulmahyllyn.


      • Sovinistien_palsta

        Säkin vain haet hakemalla haukuttavaa naisista Ikiksen kanssa. Nalli samaa sakkia.
        Hommatkaa ihan vapaasti naisenne vaikka kuusta. Haluaisin olla näkemässä silloin miten kilttejä ja kunnollisia olisitte heille ja kuinka kauan.
        Niin täydellistä naista ette tule löytämään ettei ikinä tulisi eriäviä mielipiteitä suhteessa. Ettekä takuulla ole yhdenkään naisen 100% unelma.
        Takuulla sama naama alkaa ajoittain tökkiä.
        Kuka estää teitä muuttamaan toiseen maahan? Koulutettu, kielitaitoinen ja työkykyinen pärjää aina.
        Teillä on aikaa karjua ja uikuttaa täällä. Miksi ette käyttäisi aikaanne oikeaan elämään ja siihen mitä olette vailla eli sen kunnollisen ulkkisnaisen hakuun? Suomalainen nainen ei teille kelpaa, se jo huomattu aikoja sitten.
        Mitä täällä hehkutatte heillä mutta missäs on ne teidän naiset?
        Nyt tekoja ja tulosta kiitos!


      • Ikis__M
        vihatipunen kirjoitti:

        Ihan piruuttani antaisin jollekin pakolaiselle ne sukat, jos ne pakko olisi tehdä...jos siis niistä tulisi edes sukat. Tai jos mä antaisin ne ätmille niin ätmi voisi väsätä mulle stereotason, jossa laatikoita mihin mahtuu mun sadat CD-levyt ja muutaman kymmenen vinyylilevyä. Ite olen kyllä tehnyt yläasteella puukässässä jonkun kulmahyllyn.

        Tuo on sitä tyyppillistä suominaista aidoimmillaan, jollekin toisen kulttuurin edustajalle vaikka se olisi hyvinkin mahdollisesti rikollinen, naista halveksiva tms. kyllä annetaan ilolla mutta jos kiltille, kunnolliselle ja luotettavalle suomimiehelle pitäisi jotain antaa siitä pitää saada vastalahja, aina mielellään suurempi, työläämpi ja arvokkaampi kuin mitä itse on annettu.


      • Ikis__M
        Sovinistien_palsta kirjoitti:

        Säkin vain haet hakemalla haukuttavaa naisista Ikiksen kanssa. Nalli samaa sakkia.
        Hommatkaa ihan vapaasti naisenne vaikka kuusta. Haluaisin olla näkemässä silloin miten kilttejä ja kunnollisia olisitte heille ja kuinka kauan.
        Niin täydellistä naista ette tule löytämään ettei ikinä tulisi eriäviä mielipiteitä suhteessa. Ettekä takuulla ole yhdenkään naisen 100% unelma.
        Takuulla sama naama alkaa ajoittain tökkiä.
        Kuka estää teitä muuttamaan toiseen maahan? Koulutettu, kielitaitoinen ja työkykyinen pärjää aina.
        Teillä on aikaa karjua ja uikuttaa täällä. Miksi ette käyttäisi aikaanne oikeaan elämään ja siihen mitä olette vailla eli sen kunnollisen ulkkisnaisen hakuun? Suomalainen nainen ei teille kelpaa, se jo huomattu aikoja sitten.
        Mitä täällä hehkutatte heillä mutta missäs on ne teidän naiset?
        Nyt tekoja ja tulosta kiitos!

        Nassuti nassuti, me kunnolliset miehet arvostetaan kunnollista naista, tässä linkki ketjuun jossa niitä kunnollisia arvostetaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13774391/kunnollinen-nainen-tekee-lahtemattoman-vaikutuksen

        Miksi meidän pitäisi muuttua kun olisi vain kohtuullista saada se kunnollinen nainen omasta kulttuurista, niin se kunnolliset miehet saivat 50-luvullakin eikä meillä ole mitään syytä tyytyä vähempään vaikka se löytäminen nykyään vaikeampaa onkin.


      • vihatipunen
        Ikis__M kirjoitti:

        Tuo on sitä tyyppillistä suominaista aidoimmillaan, jollekin toisen kulttuurin edustajalle vaikka se olisi hyvinkin mahdollisesti rikollinen, naista halveksiva tms. kyllä annetaan ilolla mutta jos kiltille, kunnolliselle ja luotettavalle suomimiehelle pitäisi jotain antaa siitä pitää saada vastalahja, aina mielellään suurempi, työläämpi ja arvokkaampi kuin mitä itse on annettu.

        No mulle villasukkien kutominen on yhtä työlästä kuin jollekin kätevälle miehelle stereotason tekeminen..Ja kuten kerroin, olen itsekin tehnyt kulmahyllyn ja siitä tuli huomattavasti parempi kuin ne kutomani villasukat ja lapaset. Eräs naispuolinen ystäväni on tehnyt monta kirja-/levyhyllyä, joten eiköhän se mieheltäkin pitäisi onnsitua?


      • BlackKnight
        vihatipunen kirjoitti:

        No mulle villasukkien kutominen on yhtä työlästä kuin jollekin kätevälle miehelle stereotason tekeminen..Ja kuten kerroin, olen itsekin tehnyt kulmahyllyn ja siitä tuli huomattavasti parempi kuin ne kutomani villasukat ja lapaset. Eräs naispuolinen ystäväni on tehnyt monta kirja-/levyhyllyä, joten eiköhän se mieheltäkin pitäisi onnsitua?

        Minulla olisi käyttöä uudelle työtasolle...?


      • 189
        Ikis__M kirjoitti:

        Tuo on sitä tyyppillistä suominaista aidoimmillaan, jollekin toisen kulttuurin edustajalle vaikka se olisi hyvinkin mahdollisesti rikollinen, naista halveksiva tms. kyllä annetaan ilolla mutta jos kiltille, kunnolliselle ja luotettavalle suomimiehelle pitäisi jotain antaa siitä pitää saada vastalahja, aina mielellään suurempi, työläämpi ja arvokkaampi kuin mitä itse on annettu.

        Miksi sinä tuon "naista halveksiva" ominaisuuden pistit miinusmerkiksi ulkkismiehille? Meinaan vain, kun sinä itse ja kaikki komppaajasi olette jokainen naistenhalveksijoita. Omalla kohdallanne pidätte sitä myönteisenä ominaisuutena, mutta ulkkiksen kohdalla kielteisenä.


      • Ikis__M
        189 kirjoitti:

        Miksi sinä tuon "naista halveksiva" ominaisuuden pistit miinusmerkiksi ulkkismiehille? Meinaan vain, kun sinä itse ja kaikki komppaajasi olette jokainen naistenhalveksijoita. Omalla kohdallanne pidätte sitä myönteisenä ominaisuutena, mutta ulkkiksen kohdalla kielteisenä.

        Etkö vilkaissut linkkiä? Nimenomaan minä, ex-Pua ja epäilemättä NAL:kin arvostetaan kunnollista naista jopa enemmän kuin useimmat koska emme niputa kaikkia naisia samaan kategoriaan, ei ole meidän vika että niitä kunnollisia vain on niin vähän.


      • Ex-------PUA
        Ikis__M kirjoitti:

        Etkö vilkaissut linkkiä? Nimenomaan minä, ex-Pua ja epäilemättä NAL:kin arvostetaan kunnollista naista jopa enemmän kuin useimmat koska emme niputa kaikkia naisia samaan kategoriaan, ei ole meidän vika että niitä kunnollisia vain on niin vähän.

        Juurikin näin. Ne ovat esim. femakot ja valkoritarit jotka ovat sitä mieltä, että kaikki naiset ovat yhtä kelvottomia ja että muiden pitäisi vain hyväksyä se.

        Suurin virhe minkä kunnon naiset voi tehdä, on että asettuu femakkojen ja valkoritarien puolelle, koska tällöin tuosta tulee itseään toteuttava ennustus; oikeastikin hyvät naiset silloin sekoitetaan paskahirviöihin.


      • Sovinistien_palsta
        Ikis__M kirjoitti:

        Nassuti nassuti, me kunnolliset miehet arvostetaan kunnollista naista, tässä linkki ketjuun jossa niitä kunnollisia arvostetaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13774391/kunnollinen-nainen-tekee-lahtemattoman-vaikutuksen

        Miksi meidän pitäisi muuttua kun olisi vain kohtuullista saada se kunnollinen nainen omasta kulttuurista, niin se kunnolliset miehet saivat 50-luvullakin eikä meillä ole mitään syytä tyytyä vähempään vaikka se löytäminen nykyään vaikeampaa onkin.

        Mitä jos palauttaisit itsesi tähän päivään ja pesisit ikisavisen pehvasi? Ei ole ihme kun et naista saa.


      • Ex-------PUA
        Sovinistien_palsta kirjoitti:

        Mitä jos palauttaisit itsesi tähän päivään ja pesisit ikisavisen pehvasi? Ei ole ihme kun et naista saa.

        Shaming language ja henkilöhyökkäys.

        Ensin osu ja uppos, sitten argumentit loppu.

        Julistan Ikiksen selväksi voittajaksi, ja sen totuuden varmistetuksi, jonka hän toi ilmi.


      • Sovinistien_palsta
        Ex-------PUA kirjoitti:

        Shaming language ja henkilöhyökkäys.

        Ensin osu ja uppos, sitten argumentit loppu.

        Julistan Ikiksen selväksi voittajaksi, ja sen totuuden varmistetuksi, jonka hän toi ilmi.

        Eikö poikamiesten äideillä ole tapana jeesiä? Nyt pelastamaan palelevat varpaat.
        Ovatko äitinne hylänneet teidät? En ihmettelisi miksi.
        Pulla nyt vain työntää näppikset hanuriinsa, rauhoittuu ja yritää kohdata totuuden itsestään.
        Sattuu takuulla.


      • ATM-automaatti
        BlackKnight kirjoitti:

        Minulla olisi käyttöä uudelle työtasolle...?

        vihatipunen suuttuu jo ehdotuksesta. Joudut itse nikkaroimaan työtasosi.


      • vihatipunen
        ATM-automaatti kirjoitti:

        vihatipunen suuttuu jo ehdotuksesta. Joudut itse nikkaroimaan työtasosi.

        Siis kenen se pitäisi tehdä? Mun vai? Ei nyt juuri onnistu..Olin joku vuosi menossa työväen opiston naisille tarkoitetulle puukässäkurssille, mutta mä aina myöhästyn ilmoittautumisesta. Kattellaan sitten jos joskus vielä sellaiselle kurssille menen.


      • BlackKnight
        ATM-automaatti kirjoitti:

        vihatipunen suuttuu jo ehdotuksesta. Joudut itse nikkaroimaan työtasosi.

        Lasken sen varaan että vihatipunen on oikeasti ihan symppis, se vain esittää vihaista ;)


      • BlackKnight
        vihatipunen kirjoitti:

        Siis kenen se pitäisi tehdä? Mun vai? Ei nyt juuri onnistu..Olin joku vuosi menossa työväen opiston naisille tarkoitetulle puukässäkurssille, mutta mä aina myöhästyn ilmoittautumisesta. Kattellaan sitten jos joskus vielä sellaiselle kurssille menen.

        Hei kiitos, pidetään mielessä :)


      • vihatipunen kirjoitti:

        Siis kenen se pitäisi tehdä? Mun vai? Ei nyt juuri onnistu..Olin joku vuosi menossa työväen opiston naisille tarkoitetulle puukässäkurssille, mutta mä aina myöhästyn ilmoittautumisesta. Kattellaan sitten jos joskus vielä sellaiselle kurssille menen.

        Miksi se oli vain naisille tarkoitettu kurssi? Pitääkö naisille kertoa oikein selkeästi artikuloiden, hitaasti ja kovalla äänellä: TÄMÄ ON SAHA, TÄLLÄ SAHATAAN, TÄMÄ ON VASARA, TÄLLÄ HAKATAAN NAULOJA.


      • vihatipunen
        super-atm kirjoitti:

        Miksi se oli vain naisille tarkoitettu kurssi? Pitääkö naisille kertoa oikein selkeästi artikuloiden, hitaasti ja kovalla äänellä: TÄMÄ ON SAHA, TÄLLÄ SAHATAAN, TÄMÄ ON VASARA, TÄLLÄ HAKATAAN NAULOJA.

        En tiedä miksi se on vain naisille. Ehkä joku nainen ei tiedä noita asioita? Mä tiedän, joten voinkin oikeastaan mennä miesten puutyökurssille...


      • Ex-------PUA
        Sovinistien_palsta kirjoitti:

        Eikö poikamiesten äideillä ole tapana jeesiä? Nyt pelastamaan palelevat varpaat.
        Ovatko äitinne hylänneet teidät? En ihmettelisi miksi.
        Pulla nyt vain työntää näppikset hanuriinsa, rauhoittuu ja yritää kohdata totuuden itsestään.
        Sattuu takuulla.

        Kurppa todistaa edelleenkin pointtini.

        Vanha huora on liian tyhmä argumentoimaan, ja liian vanha olemaan hypergaminen, joten siitä syystä kurpparaivo on fakta.

        Mikä on kun ei taidot riitä?


      • Ex-------PUA
        super-atm kirjoitti:

        Miksi se oli vain naisille tarkoitettu kurssi? Pitääkö naisille kertoa oikein selkeästi artikuloiden, hitaasti ja kovalla äänellä: TÄMÄ ON SAHA, TÄLLÄ SAHATAAN, TÄMÄ ON VASARA, TÄLLÄ HAKATAAN NAULOJA.

        Hahahah. :D

        Sitten puolet ainakin lähtee pois kurssilta "miks sää huudat mulle noin ja oot noin ilkee!" kun toinen vain artikuloi selvästi, eikä puhu tunteista.


    • oikeinnurinoikein

      Nyt en jaksanut koko ketjua lukea. Meikäläiseltä taipuu sekä villasukat että lapaset, pipot ja kaulaliinat ja myös isommat neuleet kuten villapaidat. Monivärisinä ja eri kuvioilla, neulominen on harrastukseni (no ainakin yksi niistä). Yleensä teen sukulaisilleni koska omat kaapit jo pursuaa neuleita. Itseasiassa tekisin mieluummin ihan oman maan kansalaisille kuin pakolaisille. Moni suomalaisperhe varmaan ilahtuisi.

      • Ikis__M

        Jos sinulla paljon varastossa ja intoa tehdä lisää niin varmaan voisit myös jonnekin itse keksimiisi paikkoihin tarjota tai jossain kirpparitapahtumissa jos vaikka puoli-ilmaiseksi möisit niin ostajat varmaan ilahtuisi ja saisit välitöntä mukavaa palautetta töistäsi.


    • sock-er

      Vinkiksi että sukkia helpompi teko olisi kutoa ätmille peniksenlämmitin. 12cm onnistuu varmaan naiselta kuin naiselta? Peniskokeneimmat naiset voisivat lisäksi osoittaa asiantuntemustaan muotoilullisin seikoin.

      • Niksipirkko

        Miten olisi muhvi, jonne voisi piilottaa käpälänsä lämpiämään ennen räpläämistä, aaahh. Myös peili, pinsetit ja rasva mahtuisivat sen sisälle kätevästi.


      • Niksipirkko kirjoitti:

        Miten olisi muhvi, jonne voisi piilottaa käpälänsä lämpiämään ennen räpläämistä, aaahh. Myös peili, pinsetit ja rasva mahtuisivat sen sisälle kätevästi.

        Miten olisi naisille pumpattava etnoäijä, joka mölisee tyytyväisyyttään kun sille syöttää loputtomasti rahaa. Vastineeksi rahalle pumpattava etno laiskottelee ja on aika valmiina musta leka pystyssä saastuttamaan suomalaisen naisen monikulttuurisilla mällipirtelöillään.


      • hmmmmmmmmmmm
        super-atm kirjoitti:

        Miten olisi naisille pumpattava etnoäijä, joka mölisee tyytyväisyyttään kun sille syöttää loputtomasti rahaa. Vastineeksi rahalle pumpattava etno laiskottelee ja on aika valmiina musta leka pystyssä saastuttamaan suomalaisen naisen monikulttuurisilla mällipirtelöillään.

        Voi sinua! Kasvaisit jo aikuiseksi.


      • hmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Voi sinua! Kasvaisit jo aikuiseksi.

        Voi minua! Olen jo kasvanut aikuiseksi.


    • Rose23

      Miten oikein ajattelit, että sukkien lähetys onnistuu?

      Neulominen on ihan kivaa. Kyllä sitä voisi harkita tekevänsä sukat ihan tuntemattomallekin.Tosin nyt on jo aika paljon työtä edessä, kun pitäisi tehdä jouluksi villasukat melko monelle (mm. isä, äiti, veli, poikaystävä ym.).

      • Ikis__M

        En oikeastaan vielä ajatellut kun arvelin ettei kukaan ätmi kuitenkaan saa sukkia :D Mutta joo, nyt kun asiaa ajatttelen toimisi varmaan posti pakettiautomaatilla, siinähn vissiin riittää vastaanottajan tiedoiksi puhelinnumero niin anonyymi-ätmikin voisi hakea prepaid kortin jonka numeron sitten palstalla ilmoittaisi ja halaumansa pakettiautomaatin. Lähettäjä kiva palstanainen jos haluaa pysyä anonyyminä merkkaisi pakettiin väärät lähettäjätiedot.

        http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/paketit/kotimaanpaketit/pakettiautomaatti/lahettaminen.html


      • Ikis__M kirjoitti:

        En oikeastaan vielä ajatellut kun arvelin ettei kukaan ätmi kuitenkaan saa sukkia :D Mutta joo, nyt kun asiaa ajatttelen toimisi varmaan posti pakettiautomaatilla, siinähn vissiin riittää vastaanottajan tiedoiksi puhelinnumero niin anonyymi-ätmikin voisi hakea prepaid kortin jonka numeron sitten palstalla ilmoittaisi ja halaumansa pakettiautomaatin. Lähettäjä kiva palstanainen jos haluaa pysyä anonyyminä merkkaisi pakettiin väärät lähettäjätiedot.

        http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/paketit/kotimaanpaketit/pakettiautomaatti/lahettaminen.html

        Ei ne sillai lämmitä, jos ei tiedä kuka ne teki ja minkä vuoksi. Huvikseen jollekkin tuntemattomalle, joka ei merkitse mitään, niin ei se vaan toimi.


      • Ex-------PUA

        En halua Rose23:selta rukkasia, vaan sukat. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe